Into The Grave 2019

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Into The Grave 2019

Bericht door Took » ma aug 13, 2018 10:34 am

Afbeelding


Volgend jaar dus weer twee dagen Into The Grave. Eerste naam: Testament.

Is het weer in Leeuwarden? Dat is nog afwachten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Siego » ma aug 13, 2018 11:42 am

Took schreef: Is het weer in Leeuwarden? Dat is nog afwachten.
Echt heh? Vertel.

Gungnir
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 17, 2013 4:50 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Gungnir » ma aug 13, 2018 1:53 pm

Uit de Leeuwarder Courant van afgelopen vrijdag:
Vrijdag en zaterdag strooit metalfestival Into The Grave weer de nodige decibellen over Leeuwarden. Het is echter de vraag of het op het Oldehoofsterkerkhof blijft.

Een paar dagen geleden nam Paul van Berlo vennoot Tjerk Maas mee op een tochtje door de provincie. Op Facebook postte hij een foto van het vliegveld van Drachten. Dan weet de goede verstaander al genoeg.

Steen des aanstoots op het Oldehoofsterkerkhof is bijvoorbeeld de nieuwbouw van Obe. Daar heeft Van Berlo zich in het verleden kwaad over gemaakt, maar hij schikt zich in zijn lot, al betekent dat dat de capaciteit van het plein flink is afgenomen. ,,Het ding staat er nou toch.” Aan de mensen van Obe en Tresoar ligt het niet, ,,dat gaat heel soepel, die zijn heel meedenkend en coöperatief. De moeizame communicatie zit hem in dat gele gebouw daar”, en hij wijst naar het gemeentehuis.

Traplift gesloopt
De tribune van Obe is dit weekend ook in gebruik, maar invaliden kunnen er niet terecht: vandalen sloopten de traplift. Wellicht wordt het gebouw in de toekomst zelfs gebruikt als productiekantoor. Dan moet het festival wel op deze plek blijven, en dat spreekt niet vanzelf.

Tweede podium en camping
Van Berlo: ,,We willen graag een tweede podium, en de camping bij het festivalterrein. Wat mij betreft doen we dat in de Prinsentuin, maar daar zal de gemeente wel moeilijk over doen. Het is blijkbaar lastig om dat hier te realiseren. Dus dan zoeken we een plek waar dat wel kan. Dit is een supertoffe locatie, maar we hebben gewoon moeite om het festival hier kwijt te kunnen.”

In Leeuwarden wordt het lastig: zie de gang van zaken rond ‘De Bult’, het terrein bij het Rengerspark waar Van Berlo en Maas twee jaar geleden festival City Rock neerzetten, ook met het oog op dit Culturele Hoofdstadjaar. ,,Sindsdien is er niks gebeurd, de gemeente zit om de haverklap in de rechtszaal omdat men de zaken niet op orde heeft.”

Drachten?
Drachten dus? ,,Zou kunnen. Maar misschien gaan we daar wel wat anders doen. Concertje...” Wijzend naar zijn T-shirt: ,,De airstrip daar is 976 meter lang, zoiets. Dat is net 100 meter te kort voor die Boeing van Iron Maiden.” Overigens is Van Berlo serieus bezig geweest om die band wegens ‘2018’ naar Leeuwarden te halen, net als Rammstein. Daarvoor was het vliegveld van Leeuwarden in beeld, maar dat werd hem ook niet.

Intussen is deze achtste editie van Into The Grave als vanouds op het Oldehoofsterkerkhof, met een vertrouwd soort programmering, zonder uitschieters naar ‘niches’ als black metal en hardcore. ,,Met een tweede podium zou dat wel kunnen.” Maas merkt op dat men zich dit jaar minder heeft laten leiden door de persoonlijke voorkeuren. Van Berlo: ,,Er was ook heel weinig old school trash beschikbaar.”

Meer publiek
Leeuwarder met Brabantse wortels Van Berlo en Eindhovenaar Maas runnen in de woonplaats van die laatste boekingskantoor en festivalorganisatiebureau Loud Noise. Daar doen ze ook verschillende festivals. Van Berlo: ,,Daar zit meer publiek. Het is dat Into The Grave hier begonnen is, maar met deze line-up hadden we in Eindhoven twee keer zo veel bezoekers gehaald.” Men verwacht morgen 5000 man, vanavond iets minder.

De Franse band Gojira, vanavond, is de grootste naam, ,,de top van de hedendaagse metal, de Metallica van de toekomst.” Pikant genoeg zou die band in 2010 al naar Into The Grave komen, ware het niet dat burgemeester Ferd Crone die editie verbood uit angst voor ongeregeldheden. ,,Nu fietsen de agenten hier hooguit een paar keer langs, omdat ze de muziek zo leuk vinden.”

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Took » ma aug 13, 2018 3:02 pm

juist. en bij de aankondiging staat ook niet dat het weer in Leeuwarden is. Meestal stond dat er wel bij.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Siego » ma aug 13, 2018 4:01 pm

Ah, dank u!
Zou voor mij betekenen dat ik op de fiets naar Into The Grave kan :)
Maar erg jammer voor Leeuwarden. Culturele Hoofdstad 2018 maar probleemloos een festival organiseren is er blijkbaar niet mogelijk.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Into The Grave 2019

Bericht door MetalJan » ma aug 13, 2018 7:03 pm

Als men het al over Rammstein heeft... Van mij hoeft het allemaal niet groter. Krijgen we straks een soort van 2e Fortarock.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Gilbert » di aug 14, 2018 8:30 am

MetalJan schreef:Als men het al over Rammstein heeft... Van mij hoeft het allemaal niet groter. Krijgen we straks een soort van 2e Fortarock.
Volgens mij zegt het artikel helemaal niet dat Rammstein of Iron Maiden in beeld zou zijn als hoofdact van Into The Grave, maar zou het om een los concert van zo'n grote band zijn gegaan. Dus er is helemaal geen reden om in paniekmodus te schieten.

Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Tsjoender » do aug 16, 2018 11:24 am

Took schreef:juist. en bij de aankondiging staat ook niet dat het weer in Leeuwarden is. Meestal stond dat er wel bij.
Op Facebook wordt als locatie van het evenement toch weer Oldehoofsterkerkhof aangegeven,.. Gelukkig!! :D
(hoewel zoiets natuurlijk altijd nog gewijzigd kan worden)

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Into The Grave 2019

Bericht door MetalJan » do aug 16, 2018 7:04 pm

Gilbert schreef:
MetalJan schreef:Als men het al over Rammstein heeft... Van mij hoeft het allemaal niet groter. Krijgen we straks een soort van 2e Fortarock.
Volgens mij zegt het artikel helemaal niet dat Rammstein of Iron Maiden in beeld zou zijn als hoofdact van Into The Grave, maar zou het om een los concert van zo'n grote band zijn gegaan. Dus er is helemaal geen reden om in paniekmodus te schieten.
Ok, gelukkig maar.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Into The Grave 2019

Bericht door MetalJan » vr jan 25, 2019 7:47 pm

Dit jaar komt er een 3e dag bij.

Dagindeling:

Vrijdag:

Anthrax
Hypocrisy
Sick Of It All
Prong
e.a.

Zaterdag:

Powerwolf
Meshuggah
Testament
Queensryche
Battle Beast
Sacred Reich
Jinjer
Alien Weaponry
Crobot
e.a.

Zondag:

Opeth
Death Angel
e.a.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » ma aug 05, 2019 10:00 pm

Om onduidelijke redenen ga ik hier komend weekend heen. Iemand nog tips welke band ik echt moet gaan kijken?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » di aug 06, 2019 9:06 am

Heyoka schreef:Om onduidelijke redenen ga ik hier komend weekend heen. Iemand nog tips welke band ik echt moet gaan kijken?
Om onduidelijke redenen wil ik met je daten komende zaterdag.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Into The Grave 2019

Bericht door arjans » di aug 06, 2019 1:40 pm

2 dagen aanwezig.

Zin in Sacred Reich, Alien Weaponry, Testament.
Benieuwd naar het tweede podium.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » di aug 06, 2019 5:40 pm

Lennert schreef:
Heyoka schreef:Om onduidelijke redenen ga ik hier komend weekend heen. Iemand nog tips welke band ik echt moet gaan kijken?
Om onduidelijke redenen wil ik met je daten komende zaterdag.

Voor bier ben ik tot een hoop toe bereid.
Als je een heel gaaf ventje ziet rondlopen, ben ik het waarschijnlijk.
Spreek je zaterdag.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door KoenM » do aug 08, 2019 11:13 am

Als je pure ellende wil zien, mag je Powerwolf zeker niet overslaan.

Ik vond Queensryche op Wacken weer ijzersterk, dus dat is ook wel een aanrader.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » do aug 08, 2019 12:57 pm

KoenM schreef:Als je pure ellende wil zien, mag je Powerwolf zeker niet overslaan.

Ik vond Queensryche op Wacken weer ijzersterk, dus dat is ook wel een aanrader.
Ik heb die pure ellende nu al op zowel een eerdere Into The Grave als Dynamo Metalfest aanschouwt en zal ons kleine groepje overtuigen dat we rond die band echt weg moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Lennert op do aug 08, 2019 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Took » do aug 08, 2019 3:21 pm

begint het gejank weer?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door KoenM » do aug 08, 2019 3:40 pm

Opinions, asses, jeweet. Commercieel een groot succes en dat bewonder ik. Ik kan het artistiek gewoon echt niet serieus nemen. En dat mag iedereen weten ja. Groetjes van een elitaire klootzak.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: Into The Grave 2019

Bericht door arjans » do aug 08, 2019 8:29 pm

Wordt erg slecht weer/onweer verwacht morgen.
Hopen dat het mee gaat vallen

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » do aug 08, 2019 11:31 pm

Waarom heb ik me gvd laten overhalen om in een tent te gaan slapen?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Into The Grave 2019

Bericht door dako » vr aug 09, 2019 9:16 am

Eigenlijk is de enige band die gouder is dan Powerwolf natuurlijk Sabaton.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » vr aug 09, 2019 9:45 am

dako schreef:Eigenlijk is de enige band die gouder is dan Powerwolf natuurlijk Sabaton.
Zeg dit soort dingen nu alleen ironisch. Je bent toch ironisch? Wees alsjeblieft ironisch :cry:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Into The Grave 2019

Bericht door dako » vr aug 09, 2019 11:30 am

Ik ben bloedserieus.
Powerwolf en Sabaton zijn, zeker live, de betere bands van het moment.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door KoenM » vr aug 09, 2019 12:53 pm

I R disappoint.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » zo aug 11, 2019 10:43 pm

Alleen zaterdag geweest, maar daar wel volledig van genoten.

God Dethroned leverde voor de zoveelste keer een vette show af en had echt een stuk hoger op de bill gemogen
Alien Weaponry was de verrassing van de dag en ook meteen het eerste hoogtepunt. Superstrakke groovende thrashmetal, waard door de maori-invloeden dan ook bij vlagen zo'n paganmetalsfeer te bespeuren was. Strakke muur van geluid door van zo'n jong trio.
Tesseract is het soort djent dat ik wel aan kan met zulke goede zang.
Queensryche had een ijzersterke setlist en een goede performance, maar komt op mij toch net meer over als een zaalband dan een festivalband. Wel prachtige versies van Screaming In Digital, NM156 en Queen Of The Reich, dus geen gezeur van mijn kant.
Testament revancheerde sterk voor de aanfluiting op Dynamo van een paar jaar geleden. Skolnick moet met gemak een van de beste metalgitaristen ooit zijn.
Sacred Reich blies me helemaal omver. Ik heb praktisch de gehele discografie, maar was even vergeten hoe gelaagd en afwisselend die songs eigenlijk zijn. Daarnaast was de zanger echt supersympathiek en klonken de nieuwe nummers ook fantastisch. Hoop ze snel weer te zien!

Stukjes meegekregen van Crystal Lake, maar dat was echt niet mijn ding. Battle Beast heb ik bijna helemaal gezien, maar dit soort songfestivalmetal hoeft van mij echt niet. Past helemaal in het rijtje Sabaton/Powerwolf, dus er is in ieder geval wel een publiek voor. Lacuna Coil van een afstand gezien en dat was beter dan ik dacht, maar nog steeds niet mijn ding. Hetzelfde geldt voor Meshuggah, ik geef niet veel om bands die de tafel van pi spelen. Van Powerwolf heb ik de eerste akkoorden meegekregen, daarna waren we het veld gelukkig snel af.

Fijn festival weer, al ben ik niet heel enthousiast over hoe het tweede podium nu werd opgesteld. Jammer van de wind ook, maar daar kun je verder weinig op voorbereiden. Had ergens ook het idee dat het voor het gros niet heel druk was.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Into The Grave 2019

Bericht door dako » ma aug 12, 2019 10:32 am

Ja ok, maar heb je Krijst nog gesproken?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » ma aug 12, 2019 10:34 am

dako schreef:Ja ok, maar heb je Krijst nog gesproken?
Ik heb geen heel gaaf ventje zien rondlopen :cry:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » ma aug 12, 2019 12:05 pm

Lennert schreef:
dako schreef:Ja ok, maar heb je Krijst nog gesproken?
Ik heb geen heel gaaf ventje zien rondlopen :cry:
Ik was er en heb je helaas gemist.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » ma aug 12, 2019 12:45 pm

Heyoka schreef:
Lennert schreef:
dako schreef:Ja ok, maar heb je Krijst nog gesproken?
Ik heb geen heel gaaf ventje zien rondlopen :cry:
Ik was er en heb je helaas gemist.
Spijtig in dat geval. Heb je de camping nog overleefd en nog wat moois gezien/gehoord?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » ma aug 12, 2019 8:59 pm

Ok, hier mijn verslag.

Ik vind festivals maar ingewikkeld. Samenkomen van grote hordes mensen in het algemeen misschien wel. Groepsdruk haalt lelijke dingen in mensen naar boven. Ik kan niet anders dan steeds maar van boven naar alles te kijken en droevig worden. En tegelijkertijd zie ik ook wel dat men het maar probeert leuk te hebben, niet veel kwaad in de zin heeft etc. Maar ik ben er niet graag onderdeel van. Het fundament van de mens is misschien wel gewoon sneu.

Ik was er vrijdagavond pas en in de verte hoorde ik nog wat van Dog eat Dog. Ik heb geen idee wat ik daar verder mee moet. Daarna heb ik even naar Hypocrisy gekeken. Ik denk dat het prima was. Ik ken het niet zo goed en dan wordt het al snel veel van hetzelfde.
Daarna naar Sick of it All geweest. Ik had ze ooit eerder een keer op Lowlands kunnen zien (95 of 96), maar toen heb ik ze niet gezien. Nu wel en het is niet helemaal mijn genre, maar ik vond het lekker energie. De gitarist maakt overuren en de energie spat er vanaf. Als ik me voorstel dat ze dit al 33 jaar lang doen, dan denk ik gvd: wilde je dat wel al die tijd? Maar goed, de klad zat er niet in, dus ik denk dat ze zich hier wel mee vermaken.
Afsluiter van de vrijdag was Anthrax. Daar heb ik me nooit in verdiept en ik denk dat ik dat maar zo hou. Het was vast prima, maar niets voor mij.
Op zaterdag begonnen met Crobot. Het eerste nummer dacht ik nog: dit is wel lekker energiek, maar daarna vond ik het vooral wat over de top. Muziek deed me verder ook erg weinig. God dethroned begon ook wel aardig, maar ook daar ging ik me na een paar nummers wel vervelen. Het stemgeluid is het niet helemaal voor mij. En hoewel ze best voor wat afwisseling probeerde te zorgen, is het toch een beetje hetzelfde allemaal. Daarna kreeg ik honger en miste ik dus Crystal Lake. En dat was volgens de mensen waarmee ik mee was nu net de zeer aangename verrassing. Gvd. Het hele weekend verder moeten horen. Ik heb de verkleedpartij van Battle beast alleen de laatste zin van het optreden meegekregen. Ik scheen niet veel gemist te hebben, maar dat moest ik uit tweede hand horen. Alien Weaponry heel even gekeken, maar ik kan het me eigenlijk al niet meer herinneren. Tesseract heb ik ook gemist, maar ik weet eigenlijk niet waarom. Jinjer vond ik wel aardig. Ik houd wel van de afwisseling die de zangeres tentoon spreidt. Queensryche heb ik een stuk van gezien, maar dat is niet echt mijn ding. Ost+Front heb ik gemist. Er moet zo nu en dan ook sociaal gedaan worden. Testament heb ik gemist omdat ik weer wat was gaan eten. Lacuna Coil heeft 1 nummer dat ik erg aangenaam vindt, of eigenlijk een cover: Enjoy the silence. Net toen ik aan kwam lopen begonnen ze die te spelen. Heerlijk was dat. Het volgende nummer kon me al niet zoveel meer boeien en ben ik weer terug gegaan. Messuggah vond ik wel aardig, wat natuurlijk geen recht doet aan hun staat van dienst, maar die stem van die man vind ik niet zo prettig. Sacred Reich heb ik laten schieten om wederom sociaal te doen. De afsluiter van de zaterdag, Powerwolf, vond ik maar een aanfluiting. Ik vind het best leuk als er wat meer is dan muziek, maar ik vind het ook behoorlijk plat om als je "fire" zingt, om dat ook vuur te laten zien. En als dat dan ook van 2 pistooltjes moet komen die je daar speciaal helemaal vanuit de zijkant moet gaan pakken om daar 3x vuur mee te schieten tijdens het nummer, dan is dat allemaal een beetje te geforceerd (maar goed, de poging er wat meer van te maken vind ik dan wel weer aardig) En verder is dit genre helemaal niet mijn ding.
De laatste dag begon met Klone. Deed me weinig, ik kan me er al niet veel van herinneren. Daarna was het de beurt aan Prognosis. Dat was al wat beter, maar vooral leuke achtergrond muziek. Bij the vintage caravan begon het echt leuker te worden. Ze hadden er duidelijk zin in en ik kon het wel waarderen. Death Angel was vast prima, maar mij deed het niet zoveel. En toen ik bijna gebroken was en eigenlijk al lang thuis wilde zijn, was het de beurt aan Opeth. Ik ben geen grote Opeth fan en ik heb maar beperkt het een en ander van ze beluisterd. Het optreden vond ik wel heel gaaf. Leuke droogkloot tussen de nummers en jammer dat ze er om kwart over 10 al mee stopten.

Zo, dat was wat betreft de bands. Maar er was meer. Ik heb begrepen dat ze volgend jaar graag in de Groene Ster (het natuurgebied net buiten Leeuwarden) het festival willen doen. Ik hoop dat ze dan een aantal goede cateraars laten komen. Wat een rommel werd er verkocht op het festival zeg! Nu ziet de doorsnee Into-the-grave-ganger er een stuk ongezonder uit dan de gemiddelde Nederlanders en zal al dat afval-voer helemaal hun ding zijn, maar er zijn ook mensen (zoals ik) die iets meer verwachten van het voedsel als je er 3 dagen rond hupst. Het leek wel of er in de voorwaarde van de cateraars stond "Groente verboden! en dat geldt nog meer voor Fruit!" En er zijn toch inmiddels ook onder metalmensen behoorlijk wat vega's en vleesverlaters te vinden. Regel daar toch even wat goede dingen voor. Nu stonden er al 3 wagen van dezelfde organisatie die alleen maar frituurrotzooi verkochten. Daar is wat mij betreft dus echt heel veel winst te behalen. Nu vermoed ik dat ze de lokale horeca mee wilde laten profiteren en dat alleen het hoognodige beschikbaar werd gesteld en de rest moest in de stad maar gekocht worden. En gelukkig heeft Leeuwarden tegenwoordig wel het een en ander te bieden. Maar als ze gaan verhuizen, dan mag hier wel wat beter over nagedacht worden.

De douches en wc's waren prima geregeld en de camping was verder ook prima. Alleen jammer dat er mensen zijn die zichzelf heel gaaf vinden als ze "Slayer" roepen. En dat doen om een ander, aan de andere kant van de camping hetzelfde laten roepen. Ik heb er geen last van, het is alleen heel sneu. Je hebt het gevoel je onder debielen te begeven, maar het is die combinatie van groepsdruk en alcohol. En dat maakt het gewoon heel sneu. Over alcohol gesproken: in het bier zat nauwelijks alcohol. Ik sta een hele zaterdag, vanaf de middag al biertjes naar binnen te gieten, maar geen enkel effect. Ik ben of inmiddels behoorlijk alcoholist of er zit echt maar een paar procetjes alcohol in hooguit. En dat is balen, want ik ben daar niet om met volle verstand me te vermaken met een maffe groep mensen. Dat is namelijk onmogelijk. Daar heb ik serieuze alcohol voor nodig. En als het dan ook al zo vroeg af is en ik rond 12 uur in mijn tent lig, dan ben ik de volgende ochtend wel om 7 uur wakker. Je ligt daar in een tent met een andere kerel, dus ook je lul laat je met rust. Dus half 8 zit ik dan wel voor mijn tent. Te wachten. Tot 12 uur op zaterdag en tot 3 uur op zondag. Dat is echt te lang. Nu heb ik ooit in Leeuwarden gewoond, dus heb ik een stadswandeling gemaakt en ben ik langs alle plekken gelopen waar ik vroeger wel kwam, dus heb ik de zondag nog aardig weten op te vullen.

Maar goed, ik heb me verder prima vermaakt en tegelijkertijd heb ik me een observeerder gevoeld. Het zijn vast allemaal heel aardige mensen, maar ik begrijp een heleboel dingen niet. Die jasjes met embleempjes, tja, wat moet je daar over zeggen? Het doet me aan BBQ-en denken: Sommige mannen kunnen niet koken. Ik krijg de indruk dat ze denken dat niet te kunnen omdat ze mannen zijn. Maar ze laten zich niet helemaal uit het veld slaan. Ze kunnen namelijk wel oer-koken, oftewel BBQ-en: ze laten vlees verbranden, doen daar heel ingewikkeld over en lossen de verbranding op door het te maskeren met heel veel pindasaus. Die oplossing is overigens wel een goede, maar het slaat verder nergens op. En zo ook met die jasjes. Mannen, echte mannen, maken geen kleren. Zo lijkt het dan he. Maar ze, de metalmannen, hebben wel de gave om zelf spijkerjasjes te bewerken en lijken daar net zo trots op te zijn als een stuk verbrand vlees dat van de BBQ afkomt. Maar het is eigenlijk een heel lelijk stukje textiel en het is ook nog eens heel sneu om op die manier te communiceren met anderen over je muzieksmaak. Ik snap daar gewoon geen reet van. Het is lelijk, de patches zijn lelijk, die jasjes zijn lelijk en het zijn nutteloze teksten. Je kunt het haast niet stoer vinden, maar ze lopen ermee rond als een aap die een bananenschil over zijn kop heen hangt. De sneuste tekst is denk ik wel "Extreme music for extreme people". Vind je jezelf extreem? Is het boeiend? Is dat wat je uit wil dragen? Voel je je dan beter? Denk gewoon even na. Het is toch het aller sneuste stukje tekst ever? Maar goed, ik moet natuurlijk niet huilen. Als je je er goed bij voelt, moet je het vooral doen. Maar dat zorgt er wel voor dat ik de hele tijd me maar een beetje ongemakkelijk voel.

Kortom: het was een leuk festival. Ik kende te weinig bands. Ik snap eigenlijk niet waarom ik er ben beland, maar ik was er dit jaar. Wellicht ben ik er volgend jaar bij, mits het een line-up heeft met bands die ik graag wil zien. Nu kende ik vrijwel niets. En er moet betere catering komen. De festivalgangers neem ik wel op de koop toe.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » di aug 13, 2019 9:14 am

Mensen zouden je verslag als negatief kunnen zien, maar ik vind het vooral fijn om te lezen dat je wel minstens een vriend hebt en liever niet in zijn aanwezigheid masturbeert. Sympathiek!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » di aug 13, 2019 9:42 am

Lennert schreef:Mensen zouden je verslag als negatief kunnen zien, maar ik vind het vooral fijn om te lezen dat je wel minstens een vriend hebt en liever niet in zijn aanwezigheid masturbeert. Sympathiek!
Negatief?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Into The Grave 2019

Bericht door dako » di aug 13, 2019 11:06 am

Ik ben het eens met Krijst (wtf); Vintage Caravan is een prima band.

Overigens is het fenomeen 'festivalbier' een hoax en heb je gewoon pils van pakweg 5% in je keel gedonderd. Doe met die informatie wat je wilt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Heyoka » di aug 13, 2019 11:21 am

dako schreef:Ik ben het eens met Krijst (wtf); Vintage Caravan is een prima band.

Overigens is het fenomeen 'festivalbier' een hoax en heb je gewoon pils van pakweg 5% in je keel gedonderd. Doe met die informatie wat je wilt.
Ik denk dat ik hulp moet gaan zoeken.

Wel fijn om het eens eens met elkaar te zijn. Moet een bijzonder gevoel voor je zijn een keer geen waardeloze mening te hebben, of niet dan?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Persistence » di aug 13, 2019 11:36 am

Heyoka schreef:Maar ze, de metalmannen, hebben wel de gave om zelf spijkerjasjes te bewerken en lijken daar net zo trots op te zijn als een stuk verbrand vlees dat van de BBQ afkomt. Maar het is eigenlijk een heel lelijk stukje textiel en het is ook nog eens heel sneu om op die manier te communiceren met anderen over je muzieksmaak. Ik snap daar gewoon geen reet van. Het is lelijk, de patches zijn lelijk, die jasjes zijn lelijk en het zijn nutteloze teksten. Je kunt het haast niet stoer vinden, maar ze lopen ermee rond als een aap die een bananenschil over zijn kop heen hangt. De sneuste tekst is denk ik wel "Extreme music for extreme people". Vind je jezelf extreem? Is het boeiend? Is dat wat je uit wil dragen? Voel je je dan beter? Denk gewoon even na. Het is toch het aller sneuste stukje tekst ever? Maar goed, ik moet natuurlijk niet huilen. Als je je er goed bij voelt, moet je het vooral doen. Maar dat zorgt er wel voor dat ik de hele tijd me maar een beetje ongemakkelijk voel.
Patch spijkerjassen zijn zo 2015, ken je de patch trenchcoat al ? :mrgreen:


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


bron: google (m.a.w. nee ik sta niet op deze foto :'-) )

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door KoenM » di aug 13, 2019 2:36 pm

Heyoka schreef:
Maar goed, ik heb me verder prima vermaakt en tegelijkertijd heb ik me een observeerder gevoeld. Het zijn vast allemaal heel aardige mensen, maar ik begrijp een heleboel dingen niet.
Het spectrum verwelkomt je met open armen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Metalheank » di aug 13, 2019 8:20 pm

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na twee jaar geen metaloptreden (oorsuisklant) was het verdomme hoog tijd voor Into the Grave! Het tripje naar het mooie Leeuwarden is altijd leuk, en ik hoop dat het festival nog lang op deze locatie zal blijven.

Zaterdag was de degelijke Drentse deathmetal van God Dethroned de opener. Natuurlijk een schande dat ik de band niet zo goed kende. Ze verrasten positief. Gaaf episch gitaarwerk, maar de vocalen lagen me wat minder. Ook zagen we bij God Dethroned direct al het hardnekkige groepje pubers dat het hele weekend allerlei te lieve variaties op de moshpit aan het proberen waren. Ook was er een ouder trio, vermoedelijk Duitsers, dat telkens infantiel met knuffeltjes zat te headbangen. Steekje los, geen probleem. Mooi contrast met de klompdragende bezoekers.

Van Alien Weaponry had ik hoge verwachtingen, en die hebben ze meer dan waar gemaakt. Eenvoudige originele Maori-metal waarbij de energie van deze erg jonge gastjes erg aanstekelijk was. Ik hoop dat deze band erg groot gaat worden.

Tesseract was een interessante keuze. Een veelzijdige band met een erg goede zanger. Ik had ze beter tot het eind kunnen zien, maar ik vertrok al op tijd richting Jinjer. Hier ging het flink mis bij het kleine podium. Jinjer is onvoorzien populair en het was er retedruk. Vooral daardoor heb ik er niet van kunnen genieten.

Queensrÿche wilde ik graag eindelijk live zien. Veel klassiekers en veel speelvreugde. Queen of the Reich was een hoogtepunt. Toch zouden ze voor mij veel beter uit de verf komen in een zaaltje. Sowieso mag metal live voor mij een tandje steviger dan thuis.

Lacuna Coil amper meegekregen. Ook weer te druk bij het kleine podium.
Sacred Reich was in topvorm. De vele nieuwe nummers mengden naadloos met de klassiekers. En zanger Phil (“Jeff Bridges”) Rind had weer erg sympathieke babbeltjes. Het publiek ging ook goed los. Mijn nek draaide overuren, vooral aan het eind van Ignorance, heerlijk.

Van te voren had ik wat nummertjes van het Japanse Crystal Lake gecheckt, maar het viel wat tegen. Minder origineel dan ik verwachte.
Ik had nog zo gehoopt dat Battle Beast mee zou vallen. Professioneel, maar ik heb het een beetje gehad met dit soort kinderlijke bands. Altijd al eigenlijk. Dat geldt trouwens ook voor Powerwolf, waar ik verder geen woorden aan vuil zal maken (wel een mooi podium! Een oud schip ofzo).

Testament bewees weer één van mijn favoriete bands te zijn. En al helemaal live vanwege hun brute en tegelijk melodieuze riffs. Nog net zo goed als de vorige keer dat ik ze zag, 14 jaar geleden. Iedereen had schik, Alex Skolnick nog het meest. Het ging veel te snel voorbij. Hoogtepunt was the New Order.

Meshuggah heb ik even gadegeslagen. Het is net alsof je naar een slaapverwekkende mechanische reuzenmiljoenpoot zit te kijken.

Toen op naar de zondag: wat strekoefeningen en paracetamol tegen de nekspierpijn en weer de trein in gestapt. Voor niks voor €20 een kaartje gekocht voor gegarandeerde toegang. Een goede opkomst, maar iedereen kon nog prima naar binnen.

Klone wilde ik sowieso zien. Franse band die aan Pearl Jam en Tool doet denken. Goed optreden, maar helaas werkt deze band op een podium helemaal niet voor mij. Te saai. Ik wil riffs.

Prognosis was een leuke keuze. Een nieuwe Britse band die doet denken aan Mastodon en Nevermore ten tijde van Enemies of Reality. Ambitieus dus, te meer doordat twee bandleden zingen, de gitaristen die voortdurend solo’s aan het uitruilen waren, en door de fanatieke speelstijl van de drummer.

The Vintage Caravan was goed, superenergieke 70’s rock. Iets te gemaakt-Scandinavisch.

Nog tevergeefs iemand de mooie heruitgave van Scald’s Will of the Gods is Great Power geprobeerd aan te smeren. Die dacht dat het blackmetal was.

En dan Death Angel. De band van de zondag. Tja, wat moet ik er over zeggen? Het tempo was genadeloos. Veel afwisseling en zoals altijd een energieke show. Mark Osegueda vertelde erg blij te zijn om eindelijk op Into the Grave te staan. Amerikaanse beleefdheid, of heeft dit festival echt een naam gekregen onder de oude thrashmetalbands? Wat een fijn optreden, en wat een voorrecht om samen met mijn broer te headbangen op Voracious Souls, een klassieker die net zo oud is als ikzelf. En Father of Lies werkte verdomd goed.

Opeth was een hele ‘waardige’ afsluiter van deze geweldige editie van Into the Grave (de beste editie na 2016 en 2012). Ik heb een aparte verhouding met die band. Het is zonder enige twijfel één van de allerbeste en origineelste bands, maar het is niet mijn smaak. Geen spijkerjasfactor. Ook weer te gemaakt-Scandinavisch. En als een gimmick valt de muziek telkens stil. Bouw eens je nummer af Opeth! Toch kunnen genieten. Vooral enorm van Heir Apparant (geloof ik).

Topeditie! Achteraf gezien stom dat ik niet Anthrax op vrijdagavond heb meegepakt.

PS: onafhankelijk van Heyoka’s opmerking, vind ik het juist prettig dat er tenminste nog een festival is waar je zonder poespas gewoon een vette bek kan halen. Dan beweeg je het er maar weer af. Stilstaan is geen optie bij deze muziek, al bewees het gros het tegendeel.










twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Krimhild » vr sep 06, 2019 10:08 pm

Teun, jouw recensies zijn echt heel Teunig.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Lennert » za sep 07, 2019 10:38 am

Onmeunig Teunig?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Krimhild » za sep 07, 2019 12:48 pm

Lennert schreef:Onmeunig Teunig?
:lol:
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Metalheank » do sep 12, 2019 10:00 pm

Wat is er zo Teunig aan? :lol:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Krimhild » do sep 12, 2019 10:19 pm

Gewoon, de toon. Enthousiast-kritisch. En dit soort uitspraken:

" Steekje los, geen probleem. Mooi contrast met de klompdragende bezoekers."
"Het is net alsof je naar een slaapverwekkende mechanische reuzenmiljoenpoot zit te kijken."
"superenergieke 70’s rock. Iets te gemaakt-Scandinavisch."
"Het is zonder enige twijfel één van de allerbeste en origineelste bands, maar het is niet mijn smaak. Geen spijkerjasfactor."
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Into The Grave 2019

Bericht door Metalheank » zo sep 15, 2019 11:56 pm

Yes, leuk dat er een Teun-stijl is :D
Mooi compliment
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Plaats reactie