Fortarock 2019

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock 2019

Bericht door Oak » ma mei 27, 2019 10:07 pm

Dit is kennelijk geen line-up waarmee je een Goffertpark kunt vullen. Al met al vind ik het persoonlijk één van de beste line-ups in jaren. Een publiekstrekker ter grote van Slayer, Rammstein of Iron Maiden mist dit jaar echter.

Maar met Monolord, Ne Obliviscaris, Behemoth, Enslaved, Cult of Luna, Myrkur, Hammerfall, Animals As Leaders, Decapitated en Kadavar moet ik zelfs nog prioriteiten stellen in mijn schema! Prachtnamen.

Bloodbath, Children of Bodom en Amon Amarth vind ik bovendien ook vermakelijk voor de nostalgie. Daarbij is het jammer dat Power Trip heeft afgezegd en de 'goede' Batushka niét speelt.

Ik hoop dat Fortarock wel een 'doorstart' weet te maken. Wellicht in afgeslankte vorm? Eén volle festivaldag in Park Brakkenstein bijvoorbeeld. Terug maar de Fortarock basics.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Fortarock 2019

Bericht door MetalJan » zo jun 02, 2019 9:02 pm

Dat was gisteren een mooi dagje in Nijmegen. Heerlijk weer, fijne bands gezien en leuk gezelschap. Ook de opzet van het festivalterrein was prima. Nergens lang in de rij moeten staan en nog genoeg ruimte om je te bewegen. Hopelijk gaat men op deze voet verder. Van mij hoeven al die grote headliners niet.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Fortarock 2019

Bericht door dako » ma jun 03, 2019 8:51 am

Prima festival inderdaad. Savage Messiah was enorm goud en ik vond zelfs Hammerfall goed te pruimen.

Goeie sfeer, goed geregeld, lekker weinig mensen dus dat is ook best. Afhandeling van het onweer ging vanuit de organisatie en bezoekers ook erg netjes.

Mag van mij ieder jaar wel zo, inderdaad.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2019

Bericht door Took » ma jun 03, 2019 3:00 pm

o was Daak er zelfs! ik heb je niet gezien!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Fortarock 2019

Bericht door dako » ma jun 03, 2019 3:50 pm

Heb jou ook gemist. Stond tijdens Hammerfall en Amon Amarth nog wel in de buurt van je handtekeningenstand.
Lekker bezig trouwens daar joh, de rij voor SymphonyX was echt 20 meter lang ofzo. Tof.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Fortarock 2019

Bericht door Took » ma jun 03, 2019 4:32 pm

dako schreef:Heb jou ook gemist. Stond tijdens Hammerfall en Amon Amarth nog wel in de buurt van je handtekeningenstand.
Lekker bezig trouwens daar joh, de rij voor SymphonyX was echt 20 meter lang ofzo. Tof.
ach, 20 meter... dat is niks met die van Nightwish van vorig jaar. Die ging tot de andere kant van het veld. Ja, serieus. En dat bleef zo.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Fortarock 2019

Bericht door Oak » ma jun 03, 2019 6:15 pm

Top weekend. Met als muzikale hoogtepunten:
- Ne Obliviscaris: machtig, maar zeer ondergewaardeerd. Deze gasten mogen wel wat meer bekendheid vergaren in Europa. Die bassist verzet een hoop complex werk zeg. Érg gaaf.
- Cult of Luna: Heerlijke meeslepende riffs, die me nog het meest deden denken aan Amenra, waar ik bekender mee ben. Op plaat komt het toch anders over dan live. Mochten ze ooit nog in de buurt zijn, ben ik zeker van de partij.
- Children of Bodom: Ja, toch echt. Leuk om wat classics voorbij te horen komen.
- Behemoth: Hoewel deze band in een (kleinere) zaal beter uit de verf komt, heb ik me hier prima vermaakt, vooral om de vuurshow, denk ik.

Monolord, Kadavar, Enslaved (ondertussen ook alweer een keer of 8 gezien) en inderdaad, 'zelfs' Hammerfall maar ook Decapitated, waren erg vermakelijk.
Batushka had de hele inboedel van een Russisch Orthodoxe kerk meegenomen als decor. Maar het optreden zelf was veel te statisch, saai en her en der zelfs wat klungelig.

Verder ook een relaxte sfeer, prima eten en een leuke metal market. Hopelijk volgend jaar gewoon weer!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Fortarock 2019

Bericht door Rene » ma jun 03, 2019 8:25 pm

Ik was er zondag en heb een uitstekende dag gehad. De opzet was erg prettig, lekker compact en toch veel keuze qua eten, kraampjes en bands. Maar ja, het zal wel een enorme kostenpost zijn voor de organisatie. Dit zal wel niet voor herhaling vatbaar zijn voor hen.

Heb genoten van alle bands op het hoofdpodium. De tentstages waren nooit echt mijn ding. Gloryhammer was vermakelijk met enkele sterke songs, maar 50 min was meer dan genoeg. Op een gegeven moment beginnen de nummers op elkaar te lijken. Kadavar had een ontzettend vette sound. Al had de band steevast dezelfde noot gespeeld, dan nog zou het genieten geblazen zijn geweest. Symphony X had juist een belabberd geluid. Maar het was een goed optreden en mooi om te zien dat ze weer helemaal terug zijn. Hammerfall was de sfeermaker van de dag. Men was wel toe aan een simpel doch energieke pot true heavy metal. Amon Amarth tenslotte was een lichte teleurstelling. Het leek wel dezelfde show als twee jaar geleden op Into The Grave. De band was op dreef, maar persoonlijk ben ik eventje Amon Amarth-moe.

Volgens jaar maar weer Volbeat als headliner.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Fortarock 2019

Bericht door Hieronimus » di jun 04, 2019 8:43 pm

Alestorm-award voor vermaak: Gloryhammer, wat een gein.
Eurovision Song Festival-award voor spektakelste optreden: Polen, douze points. Erg genoten van Behemoth (die Nergal!) en ook Batushka.
Humor-award: Katatonia, 'It could be worse... Imagine if we were Opeth playing... songs exclusively off their last three records.' :')
Beste-bassist-award: Ne Obliviscaris, volgens mij hebben ze een goede opvolger gevonden van de vorige bassist.
Dreunende-herrie-award: Cult of Luna, erg overrompelend op een goede manier.
Nostalgie-award: Children of Bodom, gewoon strak en nog steeds puberaal.

Goed weer, met een beetje plannen en uitrusten het goed uitgehouden op het festivalterrein, nergens echt te druk (misschien viel dat zelfs wel een beetje tegen voor de organisatie dus...). Alles dik op orde verder, behalve wellicht Hank's Garage: niet zo'n best geluid (maar wel passend, gezien sommige bands op de bill daar), bloedje heet en daardoor dus vrijwel niets meegemaakt daar. Verder: Enslaved was aardig om te zien, maar die setlist kennen we inmiddels wel. Car Bomb was een aardig potje mathcore e.d., met Animals as Leaders ook erg indrukwekkend, maar ook apart om live te zien. Amon Amarth gemist wegens thuisreis, maar, hoewel het allicht pret kan zijn, miste ik het toch niet echt. Bands van het weekend voor mij: Cult of Luna en Katatonia, wisten in de tent een meer dan degelijke sfeer neer te zetten.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fortarock 2019

Bericht door Wessel » wo jun 05, 2019 11:15 am

Hieronimus schreef:umor-award: Katatonia, 'It could be worse... Imagine if we were Opeth playing... songs exclusively off their last three records.' :')
Haha echt? Vet. :lol:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Fortarock 2019

Bericht door Hieronimus » wo jun 05, 2019 5:46 pm

Ik mag die kerel wel.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Fortarock 2019

Bericht door Progressive Jeff » do jun 06, 2019 12:09 am

Wessel schreef:
Hieronimus schreef:umor-award: Katatonia, 'It could be worse... Imagine if we were Opeth playing... songs exclusively off their last three records.' :')
Haha echt? Vet. :lol:
Ja, echt. Zie festivalverslag.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Fortarock 2019

Bericht door yowannuzz » do jun 06, 2019 8:22 pm

Ook ik was erbij, en ondanks dat ik er veel gewerkt heb, heb ik ook het nodige kunnen zien.
Allereerst wil ik zeggen dat ik het erg fijn vond op FR te kunnen werken, warme organisatie die nog waardering kan geven aan hun vrijwilligers, en dat kom ik wel eens anders tegen (ik noem geen namen, 013).

Vervolgens wil ik mijn lof uiten over de indeling van het terrein.
Alles was ruimschoots voor handen: barren, toiletten, eetgelegenheden, schaduw en alles binnen loopafstand.

Qua bands schoten Behemoth en Cult of Luna er voor mij bovenuit,al heb ik meer gemist dan gezien.

Het waren twee heerlijke dagen.
Met veel vrienden.
Een aantal kende ik al jaren en een aantal heb ik daar ontmoet.

Volgend jaar graag weer in deze kleinschalige opzet.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie