Machine head 7 okt 013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Machine head 7 okt 013

Bericht door Stoeptegel » di mar 26, 2019 12:53 pm

En dat voor maar 55,37 euro........
Donder toch op. Vieze cash grab!
Geen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » di mar 26, 2019 1:28 pm

FUCK IT ALL
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

graafjapie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma okt 27, 2014 7:45 pm

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door graafjapie » di mar 26, 2019 4:15 pm

Het is inderdaad veel geld, maar de laatste keer was het het zeker wel waard, en ik ben niet eens een echte machine head fan....

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » di mar 26, 2019 7:31 pm

Ik ben alleen fan van Burn My Eyes en in mindere mate van The Burning Red. Al die uitgesponnen wannabe Metallica nrs zijn niet aan mij besteed. Dus ik overweeg dit wel.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door MetalJan » di mar 26, 2019 8:47 pm

Een concert topic aanmaken en dan gelijk zeggen dat je niet gaat. Hulde!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Bastiaan » di mar 26, 2019 9:04 pm

(Het 25-jarige) Burn My Eyes wordt gespeeld, met Logan Mader en Chris Kontos. http://www.metalfan.nl/article.php?sid=17887

Ze hebben de plaat ook opnieuw opgenomen. Kerrang:
“This Burn My Eyes tour is happening, but it’s still six months away,” Robb explains. “As Kerrang! have speculated, we are recording new music. We are getting to release new music. In fact, the line-up that’ll be going out on tour have actually gone and re-recorded Burn My Eyes live in the studio. We plan on dripping that out song-by-song. It’ll probably be digital-only – just something cool to help celebrate. We filmed ourselves doing it so there’ll probably be some play-through videos, too. It’s so cool seeing us playing those songs again for the first time, like, ‘How does that riff go?’ or, ‘What was that lyric again?’ There are mistakes, but we just left them in. It was just part of this really special, fun, positive moment.”
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Joris » di mar 26, 2019 11:05 pm

ach, 55 euro, voor een 3 uur durende show...

na de twee vorige 'evenings with....' is me dat geld wel waard.
BME integraal hoeft voor mij niet eens persé.

en wannabe metallica nummers? het overstijgt het metallica niveau wel dik, tegenwoordig. Zeker de drums, hahaha. padum tsj...
Benieuwd of de nieuwe drummer hetzelfde niveau haalt.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » wo mar 27, 2019 5:09 pm

Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel he Joris. Ik bedoel dat ze wannabe Metallica van de eerste 4 / 5 albums maken op alles vanaf The Blackening. Dodelijk vermoeiende slaapmetal.

Maar jij wist ook wel wat ik bedoelde.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Bastiaan » wo mar 27, 2019 8:46 pm

Metallica mocht willen dat ze nog een plaat als The Blackening konden maken.



(Machine Head ook trouwens)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » zo mar 31, 2019 7:08 pm

Ik zal present zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » ma apr 01, 2019 11:24 am

Ben nog in dubio over de show in Brussel. Legendarische plaat, maar tis wel veel geld.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » ma apr 01, 2019 2:42 pm

Ik vind alles buiten de twee nu-metal platen redelijk tot erg vet (ja, ook Catharsis bevalt prima), dus ik vind het allemaal best.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » ma apr 01, 2019 2:58 pm

The Burning Red is erg gaaf, al ligt dat waarschijnlijk aan mijn nostalgiebril. Supercharger is echt dramatisch inderdaad. Alles vanaf The Blackening vind ik oersaai. Mist de urgentie van Burn My Eyes.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door yowannuzz » ma apr 01, 2019 6:57 pm

Gemengde gevoelens heb ik hier over.
Ik vind Machine head al jaren een uitgerangeerde band.
Met Burn my eyes maakten ze één van de beste debuutalbums ooit.
Daarna kwam al snel de klad erin.

De band verliest al jaren terrein met matige platen.
Ik denk dat ze dat zelf ook beseffen.
En zich daarom laten kennen door hun debuutschijf live te gaan spelen.

Lijkt me erg gaaf maar ik vind het veel te duur.
Laat ze eerst maar weer eens een langspeler uitpoepen die minstens in de schaduw van BME kan staan......
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » di apr 02, 2019 2:30 pm

Ik denk dat ze een 25-jarig jubileum hebben en dat dit de moeite waard is om te vieren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » di apr 02, 2019 7:02 pm

Vandaag Burn My Eyes nog es geluisterd. De rauwe groove van die plaat aangedikt door de samples die getuigen van een even rauwe maatschappij in het Californië van begin jaren '90 maken van dat album een geloofwaardige totaalervaring.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Jan1973 » wo apr 10, 2019 1:36 pm

Wordt een heel uitgebreide onderneming lees ik net, met twee sets tweede gitaristen en drummers, plus hun roadies. Misschien een extra tourbus.

Dure hobby voor dhr. Flynn. De fee zal niet ineens 50% gestegen zijn en de bieromzet zal ook niet spectaculair stijgen want vorige keer was het ook al uitverkocht dacht ik.

En toen was het ook al door de 50 Euro dacht ik.

Ik ga er vanuit dat ik ga als ik een collega kan overtuigen mijn telefoondienst over te nemen.

Dus misschien komt er t.z.t. nog wel een kaart vij als ik niet kan. Waarbij jullie uiteraard eerste keus hebben, tegen kostprijs of minder.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Took » wo apr 10, 2019 5:01 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » wo okt 02, 2019 4:22 pm

Nog meer mensen maandag aanwezig? Ik heb er toch best veel zin in!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » di okt 08, 2019 9:18 am

Wat een moddervet optreden. Meer dan 3 uur alles geven. Flynn is een superfrontman en de bandleden van beide line-ups (greatest hits set en Burn My Eyes set) waren allemaal eveneens overdonderend strak. Ik heb de pits met moeite kunnen ontwijken en ben alsnog geradbraakt aan alle kanten. Eerste helft opgebouwd uit niets dan supernummers (met uitzondering van Catharsis, die toch ook live niet helemaal 'je dat' is) als Imperium, Now We Die, I Am Hell, Ten Ton Hammer en Aesthetics Of Hate) begeleid door een spraakzame Flynn. Je kunt bij die gast ook een Cavelera-bingo houden want kreten als 'ALLRIGHT MOTHERFUCKERS, SHOW ME WHAT YOU GOT' en 'CIRCLE PIIIIIIIIIT' kwamen ook minstens 10 keer aan bod. Na twee uur een kleine tien minuten pauze om terug te keren met de originele line-up van Burn My Eyes. Nog steeds awesome, al prefereer ik het post-2003 materiaal en viel toch op dat daardoor de tweede set voor mij halverwege een beetje begon te kabbelen. Sloot echter wel intens af en ik heb geen relevante kritiek op het optreden.

Machine Head is officieel niet mijn soort band, maar ik heb ze afgelopen jaren toch echt leren waarderen over het geheel. Als live-act vind ik het jammer dat ze niet als afsluiter gepland worden op een mid-groot festival als Dynamo Metalfest of Into The Grave, er is namelijk voor ieder wat wils te vinden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Rene » di okt 08, 2019 9:46 am

Lennert schreef:Machine Head is officieel niet mijn soort band, maar ik heb ze afgelopen jaren toch echt leren waarderen over het geheel. Als live-act vind ik het jammer dat ze niet als afsluiter gepland worden op een mid-groot festival als Dynamo Metalfest of Into The Grave, er is namelijk voor ieder wat wils te vinden.
Rob Flynn wil niet neer op festivals spelen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » di okt 08, 2019 9:55 am

Rene schreef:
Lennert schreef:Machine Head is officieel niet mijn soort band, maar ik heb ze afgelopen jaren toch echt leren waarderen over het geheel. Als live-act vind ik het jammer dat ze niet als afsluiter gepland worden op een mid-groot festival als Dynamo Metalfest of Into The Grave, er is namelijk voor ieder wat wils te vinden.
Rob Flynn wil niet neer op festivals spelen.
Ah, dat verklaart heel erg veel XD

Nou ja, zo'n evening with geeft ook wel meteen de beste ervaring. Ik ben fysiek kapot, maar gelukkig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Spawn999 » di okt 08, 2019 12:43 pm

Lennert schreef:Wat een moddervet optreden. Meer dan 3 uur alles geven. Flynn is een superfrontman en de bandleden van beide line-ups (greatest hits set en Burn My Eyes set) waren allemaal eveneens overdonderend strak. Ik heb de pits met moeite kunnen ontwijken en ben alsnog geradbraakt aan alle kanten. Eerste helft opgebouwd uit niets dan supernummers (met uitzondering van Catharsis, die toch ook live niet helemaal 'je dat' is) als Imperium, Now We Die, I Am Hell, Ten Ton Hammer en Aesthetics Of Hate) begeleid door een spraakzame Flynn. Je kunt bij die gast ook een Cavelera-bingo houden want kreten als 'ALLRIGHT MOTHERFUCKERS, SHOW ME WHAT YOU GOT' en 'CIRCLE PIIIIIIIIIT' kwamen ook minstens 10 keer aan bod. Na twee uur een kleine tien minuten pauze om terug te keren met de originele line-up van Burn My Eyes. Nog steeds awesome, al prefereer ik het post-2003 materiaal en viel toch op dat daardoor de tweede set voor mij halverwege een beetje begon te kabbelen. Sloot echter wel intens af en ik heb geen relevante kritiek op het optreden.

Machine Head is officieel niet mijn soort band, maar ik heb ze afgelopen jaren toch echt leren waarderen over het geheel. Als live-act vind ik het jammer dat ze niet als afsluiter gepland worden op een mid-groot festival als Dynamo Metalfest of Into The Grave, er is namelijk voor ieder wat wils te vinden.
Dat geloof ik graag :). Ik heb ze 1 keer gezien op Wacken een lange tijd geleden en dat was toch wel 1 van de hoogtepunten van dat festival :)
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Jan1973 » di okt 08, 2019 4:24 pm

Heb me prima vermaakt met beide sets.

Uitverkocht 013 vind ik echter te druk, vooral omdat sommige mensen het "ik moet erlangs by any means necessary" principe hanteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » di okt 08, 2019 4:36 pm

Jan1973 schreef:Heb me prima vermaakt met beide sets.

Uitverkocht 013 vind ik echter te druk, vooral omdat sommige mensen het "ik moet erlangs by any means necessary" principe hanteren.
De tering, inderdaad. Maar dat lag volgens mij vooral aan het feit dat er een circle pit aanwezig was en iedereen die daar niet in wilde alle kanten op deinsde. Resultaat: buiten de pit geen beweging mogelijk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Joris » di okt 08, 2019 7:43 pm

Qua drukte vond ik het wel meevallen. Maar wij stonden, zoals vaker in 013, op eerste trede naast de geluidsman. Genoeg ruimte daar en je hebt super zicht op heel het podium. Bier halen (op en neer) was ook telkens in een minuut gepiept.

Gave show, maar ik vond de vorige twee 'evenings with...'. Toch wat vetter. Vind ook BME halverwege wat inkakken en dan hebben ze nog een hoop vettee (nieuwere) nummers. Geluid van die nieuwe gitarist was ook wat minder dan bij eerdere shows van Demmel.
Al met al wel genoten. Principe van 3 uur zonder support vind ik ook geweldig. Vliegt voorbij die tijd.

Helaas hadden we nog kaartje over en niemand in mij omgeving die nog (gratis) mee wilde op laatste moment. Had wel verwacht dat er een hoop gevraagden geen nee zouden tegen kunnen zeggen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Lennert » di okt 08, 2019 9:19 pm

Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door KoenM » di okt 08, 2019 9:56 pm

Klinkt als een gave avond! Ook voor Brussel moet ik verstek laten gaan... ergens wel jammer.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Jan1973 » wo okt 09, 2019 12:11 pm

Joris schreef:Qua drukte vond ik het wel meevallen. Maar wij stonden, zoals vaker in 013, op eerste trede naast de geluidsman. Genoeg ruimte daar en je hebt super zicht op heel het podium. Bier halen (op en neer) was ook telkens in een minuut gepiept.

Gave show, maar ik vond de vorige twee 'evenings with...'. Toch wat vetter. Vind ook BME halverwege wat inkakken en dan hebben ze nog een hoop vettee (nieuwere) nummers. Geluid van die nieuwe gitarist was ook wat minder dan bij eerdere shows van Demmel.
Al met al wel genoten. Principe van 3 uur zonder support vind ik ook geweldig. Vliegt voorbij die tijd.

Helaas hadden we nog kaartje over en niemand in mij omgeving die nog (gratis) mee wilde op laatste moment. Had wel verwacht dat er een hoop gevraagden geen nee zouden tegen kunnen zeggen.

Tip voor kaarten "over": Ticketswap.nl, ik heb tot nu toe alleen nog maar kaarten verkocht, maar dat werkt over het algemeen goed. Afgelopen zaterdagavond kaart the Gathering erop gezet (voor 3/4 van de prijs), was zondagochtend weg. Werkt prima tot nu toe.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Machine head 7 okt 013

Bericht door Joris » wo okt 09, 2019 12:39 pm

ja, idd.
Maar aanbod op ticketswap was zo groot (veel groter dan de vraag), dat ik de kans daar ook niet zo groot achtte.

Plaats reactie