Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Took » di aug 20, 2019 3:35 pm

Roadburn maakt twee curators, drie commissieopdrachten en Julie Christmas bekend
Het internationaal vermaarde Roadburn Festival vindt in 2020 plaats van 16 tot en met 19 april en maakt vandaag de eerste namen bekend. Dit jaar is er niet 1, maar zijn er 2 curators: singer-songwriter Emma Ruth Rundle en producer James Kent, beter bekend onder zijn artiestennaam Perturbator. De laatste maakt ook een commissieopdracht – muziek speciaal gecomponeerd voor Roadburn – samen met Johannes Persson (Cult of Luna). Ook celliste Jo Quail maakt een eigen compositie, en ook Vile Creature en Bismuth slaan de handen ineen voor een uniek werk. Julie Christmas maakt deze aankondiging compleet.

Ten opzichte van eerdere jaren wordt het curatorschap op Roadburn dit jaar iets anders ingestoken. Zodoende is er niet 1 curator, maar zijn er 2 aangewezen. De curatoren werken geheel onafhankelijk van elkaar en presenteren hun eigen visie op Roadburn. De eerste curator is singer-songwriter Emma Ruth Rundle. Rundle maakte al diepe indruk met 2 sets vorig jaar op Roadburn en met haar soloset in 2017. Haar gecureerde programma gaat The Gilded Cage heten. De tweede curator is James Kent, beter bekend onder zijn artiestennaam Perturbator. Deze producer heeft zijn wortels in de metalwereld en werkt die invloed op innovatieve wijze door in zijn dark synth music.

Net zoals voorgaande jaren heeft Roadburn ook dit jaar weer aan artiesten gevraagd om speciaal voor het festival muziek te componeren. De drie commissieopdrachten die hier uit zijn voortgekomen worden vandaag gepresenteerd. Voorgenoemde curator James Kent (Perturbator) werkt samen met Johannes Persson (van de populaire post-metalband Cult Of Luna) voor een groot centerpiece op het festival.

Jo Quail was al op het podium van Roadburn 2019 te vinden ter begeleiding van Mono, At The Gates en Myrkur. Als celliste die graag de donkere en rauwe grenzen van de muziek verkent, gaat ze op Roadburn een stuk componeren dat klassieke muziek en post-metal bij elkaar brengt met de titel The Cartographer. Hierbij krijgt ze hulp van het New Trombone Collective uit Rotterdam.

Vile Creature behoorde tot de meest populaire acts op Roadburn 2019 en het duo slaat voor de laatste commissieopdracht de handen ineen met Bismuth. Een samenwerking die voor het eerst en voor het laatst te horen zal zijn op Roadburn. Onder de naam A Hymn Of Loss And Hope kun je een loodzwaar werk verwachten dat de diepste afgrond induikt.

Singer-songwriter Julie Christmas speelt een exclusieve set op Roadburn 2020, begeleidt door o.a. Johannes Persson (Cult of Luna) en Laura Pleasants (Kylesa). De zangeres heeft een rijk oeuvre opgebouwd met haar bands Made Out Of Babies en Battle Of Mice, haar samenwerking met Cult of Luna op Mariner en met haar solowerk. Op Roadburn presenteert ze een dwarsdoorsnede van haar werk, aangevuld met nieuw materiaal.

Het artwork van Roadburn 2020 komt van de hand van de Nederlandse designer Douwe Dijkstra. Informatie over ticketverkoop voor het festival volgt later.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door yowannuzz » wo aug 21, 2019 6:00 pm

Geniaal festival, heb er de afgelopen 2 jaar gewerkt.
Maar omdat bepaalde iemanden en ondergetekende, laten we zeggen, een andere visie hebben op vrijwilligerswerk gaat dat in 2020 absoluut niet meer gebeuren.

Eens kijken of ik tegen die tijd het geld voor een ticket heb en het ervoor kan missen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Heyoka » wo aug 21, 2019 6:12 pm

Waarom moet er op dit soort festivals gewerkt worden met vrijwilligers?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Heidewolf » wo aug 21, 2019 6:38 pm

Kosten drukken neem ik aan. Personeelskosten zijn altijd een van je grootste kostenposten. Scheelt vast enkele tientjes op een ticket. En de 013 zal niet genoeg personeel hebben om zoveel dagen achter elkaar zo'n drukke personeelsbezetting te hebben. Die zijn meer ingesteld op pieken denk ik.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door yowannuzz » wo aug 21, 2019 7:14 pm

Heidewolf schreef: En de 013 zal niet genoeg personeel hebben om zoveel dagen achter elkaar zo'n drukke personeelsbezetting te hebben. Die zijn meer ingesteld op pieken denk ik.
Dat, ja.
En is niet alleen 013 hè, ook Koepelhal en Hall of fame etc.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Heyoka » wo aug 21, 2019 9:04 pm

Ik vind het echt nergens op slaan dat het verdienmodel zo in elkaar steekt dat er vrijwilligers aangetrokken moeten worden. Er is weinig idealistisch aan het geheel, en dus kan er gewoon betaald worden, wat voor werk er ook gedaan wordt. En de personeelskosten van dat personeel dat nu vrijwillig wordt gedaan, zullen niet de belangrijkste personeelskosten zijn. Als je vrijwillig wilt werken, doe het dan in ieder geval voor iets wat echt nuttig is (of in ieder geval voor iets waarvoor echt geen geld is).
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Jan1973 » do aug 22, 2019 8:20 am

Zeker een festival dat dermate rijke "klanten" trekt dat deze er een intercontinentale vlucht voor over hebben en duizenden euro's uitgeven aan hotels, vluchten, eten, drinken.

Absurd, mee eens, dat je dan vrijwilligers vraagt.

En wat de eerste bevestigingen betreft, het zegt mij allemaal weinig tot niets.

Roadburn staat door de alsmaar doorgaande (en begrijpelijke) evolutie mijlenveraf (op een paar bands na) van het Desertfest"concept" in Antwerpen/Londen/Berlijn.

Ik ga al (weer) naar Antwerpen, misschien in mei Berlijn ook maar meepakken.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Persistence » do aug 22, 2019 10:29 am

Heyoka schreef:Ik vind het echt nergens op slaan dat het verdienmodel zo in elkaar steekt dat er vrijwilligers aangetrokken moeten worden. Er is weinig idealistisch aan het geheel, en dus kan er gewoon betaald worden, wat voor werk er ook gedaan wordt. En de personeelskosten van dat personeel dat nu vrijwillig wordt gedaan, zullen niet de belangrijkste personeelskosten zijn. Als je vrijwillig wilt werken, doe het dan in ieder geval voor iets wat echt nuttig is (of in ieder geval voor iets waarvoor echt geen geld is).

Mee eens !

Hetzelfde geldt ook voor de ridicule hoeveelheid overheidsgeld dat er jaarlijks in gepompt wordt: 700.000/850.000 euries per jaar.
Extra subsidie
Voor de uitbreidingen is 7.000.000 euro nodig. 013 heeft de gemeente om een verhoging van de jaarlijkse subsidie gevraagd van 700.000 naar 850.000 euro.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/156 ... -overleven


De insteek van de huidige directeur is trouwens ook noemenswaardig:
De afwijzing voor een subsidie van 37.500 euro van het Fonds voor Podiumkunsten lijkt voor 013 geen reden het bedrag uit de begroting te schrappen. Directeur Frens Frijns rekent er eigenlijk op dat de subsidie alsnog wordt verstrekt. "Komt de subsidie er niet uit het ene potje, dan wel uit een ander", rekent Frijns


:'-)

https://www.bd.nl/tilburg/poptempel-013 ... oogle.com/

Stev0n
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jun 10, 2018 1:59 pm

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Stev0n » vr aug 23, 2019 12:00 pm

Heyoka schreef:Ik vind het echt nergens op slaan dat het verdienmodel zo in elkaar steekt dat er vrijwilligers aangetrokken moeten worden. Er is weinig idealistisch aan het geheel, en dus kan er gewoon betaald worden, wat voor werk er ook gedaan wordt. En de personeelskosten van dat personeel dat nu vrijwillig wordt gedaan, zullen niet de belangrijkste personeelskosten zijn. Als je vrijwillig wilt werken, doe het dan in ieder geval voor iets wat echt nuttig is (of in ieder geval voor iets waarvoor echt geen geld is).
Misschien heb je wel deels gelijk maar... Voor locals en mensen met iets minder centen is het vrijwilligen op Roadburn toch ook gewoon een mooie manier om dit festival bij te wonen. Je draait een paar shifts (volgens mij verschilt dat in hoeveelheid) en daarnaast kan je dus bands kijken. Zo krijg je naar mijn idee ook personeel dat het leuk vind om daar te zijn en dicht bij het publiek staat.

Maar zelf geen ervaring mee hoe dit allemaal op Roadburn geregeld is als ik de opmerking van yowannuzz lees

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door Took » vr aug 23, 2019 3:26 pm

er is volgens mij geen festival in Nederland (en daarbuiten ook niet) dat geen behoorlijke aantallen vrijwilligers heeft. Dynamo claimt nu dat ze volgend jaar het barpersoneel gaan betalen, maar hiervoor is dus wel een prijsverhoging van de tickets nodig.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Roadburn 2020 - 16 t/m 19 april

Bericht door yowannuzz » vr aug 23, 2019 6:20 pm

Ik ben dit jaar ook al benaderd om barhoofd te zijn op DMF.
Daar stond een leuke vergoeding tegenover.
Echter had ik een ander festival al toegezegd er te gaan werken.

Er zijn dus al langer betaalde krachten op DMF achter de bar, al is dat slechts een klein deel.
Verder heb ik wel een mening over het één en ander wat dat betreft, maar das misschien niet iets om op een forum te kletteren.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie