Coronaconcerten: live-uitzendingen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 12:09 pm

Nu iedereen aan huis gebonden is, stappen veel bands over op het live uitzenden (‘streamen’) van een optreden.

Eerst vroeg ik me af wat daar nu de meerwaarde van is. Totdat ik er zelf eentje meemaakte, en dat vond ik wel wat hebben. Het geeft toch extra beleving als je weet dat de artiest op precies het moment dat je luistert muziek maakt, en dat jij dat meemaakt, samen met een groep anderen. Via het chat-raam kun je ook reacties achter laten waardoor er interactie is met band en andere fans en dat geeft toch wel een gevoel van saamhorigheid. Bovendien heb ik het concert meegemaakt midden in een natuurgebied, en dat maakte het ook bijzonder. Die omgeving paste er goed bij omdat het folk was. En zo kun je ineens tegelijkertijd alleen en samen zijn. Alleen in de natuur, met niets dan de maan, en toch samen een concert meemaken.

Ik zag op de frontpage een overzicht van aankomende live streams. Nu ben ik van plan er daar eens een paar van te gaan bekijken.

Wat zijn jullie ervaringen? Al geprobeerd? Succes of niet?
Laatst gewijzigd door Krimhild op zo mei 24, 2020 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Mollusk » zo mei 24, 2020 12:30 pm

Kijk eens aan. Krimhild leest de frontpage. Goed zo!
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 12:37 pm

Mollusk schreef: zo mei 24, 2020 12:30 pm Kijk eens aan. Krimhild leest de frontpage. Goed zo!
Ja, de vlag kan uit hoor! Ik heb zelfs een paar reviews gelezen! :) :oops:

:arrow: Maar ga nou eens ontopic! Dan kan er een tweede vlag uit.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 24, 2020 1:31 pm

Ik heb op St Patrick's Day via de stream erg genoten van Dropkick Murphy's, en heb laatst alle drie de live streams van Devin Townsend bekeken op zijn kanaal, geldinzameling voor het goede doel. Ook een shirt weten te bemachtigen.

Ik zal eens kijken op de frrrrontpage naar de opkomende concerten.


Edit: oh.. Ahab! En Shining! Maakt mij niet eens uit of het de Zweedse, of Noorse is.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » zo mei 24, 2020 1:49 pm

Nee, nog niet live deelgenomen aan één van die concerten, maar ik ben van plan Insomnium op 29 mei bij te wonen (Winter's Gate integraal) en Shining (de Noorse) op 6 juni (tienjarig jubileum van Blackjazz).
http://insomnium.net/news/45/68/Winter- ... m-May-29th
https://shop.shining.no/product/blackja ... ming-show/

Ik vind je opmerking over op een specifieke locatie zo'n concert meemaken intrigerend, dat wil ik ook eens meemaken!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Appelflap » zo mei 24, 2020 3:23 pm

Bleek No. 1 schreef: zo mei 24, 2020 1:31 pm Ik heb op St Patrick's Day via de stream erg genoten van Dropkick Murphy's, en heb laatst alle drie de live streams van Devin Townsend bekeken op zijn kanaal, geldinzameling voor het goede doel. Ook een shirt weten te bemachtigen.

Ik zal eens kijken op de frrrrontpage naar de opkomende concerten.


Edit: oh.. Ahab! En Shining! Maakt mij niet eens uit of het de Zweedse, of Noorse is.
Devin live oh man wat wil ik die een keertje graag zien.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Crises » zo mei 24, 2020 3:58 pm

Ik vond Oranssi Pazuzu echt heel geniaal. Mind you, die dag heb ik eerst Nytt Land live zitten kijken, daarna Black Metal and Brews (met Terzij de Horde) en daarna dus Oranssi Pazuzu.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 4:02 pm

Sjonge, deel dat dan effe hier joh Micha. Ik wil Oranssi Pazuzu OOK nog een keer zien! Die waren verpletterend op Roadburn!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Crises » zo mei 24, 2020 4:07 pm

Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 4:02 pm Sjonge, deel dat dan effe hier joh Micha. Ik wil Oranssi Pazuzu OOK nog een keer zien! Die waren verpletterend op Roadburn!
Ik ging er vanuit dat je dat op FB al had gezien, lieverd. ;)
Edit:

Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 24, 2020 4:41 pm

Appelflap schreef: zo mei 24, 2020 3:23 pm
Bleek No. 1 schreef: zo mei 24, 2020 1:31 pm Ik heb op St Patrick's Day via de stream erg genoten van Dropkick Murphy's, en heb laatst alle drie de live streams van Devin Townsend bekeken op zijn kanaal, geldinzameling voor het goede doel. Ook een shirt weten te bemachtigen.

Ik zal eens kijken op de frrrrontpage naar de opkomende concerten.


Edit: oh.. Ahab! En Shining! Maakt mij niet eens uit of het de Zweedse, of Noorse is.
Devin live oh man wat wil ik die een keertje graag zien.

https://youtu.be/cWFcOhCnkA4
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 4:50 pm

Crises schreef: zo mei 24, 2020 4:07 pm
Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 4:02 pm Sjonge, deel dat dan effe hier joh Micha. Ik wil Oranssi Pazuzu OOK nog een keer zien! Die waren verpletterend op Roadburn!
Ik ging er vanuit dat je dat op FB al had gezien, lieverd. ;)
Ik zit vaker hier dan op facebook. En ik zie jou echt nóóit in mijn feed. Krijg alleen meuk te zien van de laatste 20 nieuwe vrienden, zo’n beetje. Ik zal er eens wat an doen.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 4:51 pm

Hieronimus schreef: zo mei 24, 2020 1:49 pm Nee, nog niet live deelgenomen aan één van die concerten, maar ik ben van plan Insomnium op 29 mei bij te wonen (Winter's Gate integraal) en Shining (de Noorse) op 6 juni (tienjarig jubileum van Blackjazz).
http://insomnium.net/news/45/68/Winter- ... m-May-29th
https://shop.shining.no/product/blackja ... ming-show/

Ik vind je opmerking over op een specifieke locatie zo'n concert meemaken intrigerend, dat wil ik ook eens meemaken!
Ja, Insomnium, goed idee.

En buiten is een aanrader hoor!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 24, 2020 5:06 pm

Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 4:50 pm
Crises schreef: zo mei 24, 2020 4:07 pm
Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 4:02 pm Sjonge, deel dat dan effe hier joh Micha. Ik wil Oranssi Pazuzu OOK nog een keer zien! Die waren verpletterend op Roadburn!
Ik ging er vanuit dat je dat op FB al had gezien, lieverd. ;)
Ik zit vaker hier dan op facebook. En ik zie jou echt nóóit in mijn feed. Krijg alleen meuk te zien van de laatste 20 nieuwe vrienden, zo’n beetje. Ik zal er eens wat an doen.

Zoals verwijderen? Uitstekend plan.
Ik ben sinds ik het heb verwijderd, zo'n drie jaar geleden, ook enorm bevrijd van meuk.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 5:10 pm

Ik vind facebook dus best heel prettig voor bepaalde zaken. Zoals inspiratie en informatie op gebieden van dingen die ik tof vind. En de rest pleur ik er allemaal uit. Je moet de algoritmes gewoon goed bewerken en dan is het een proma platform. Het is natuurlijk ook de grote satan, maar dood gaan we toch.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Bleek No. 1 » zo mei 24, 2020 5:54 pm

Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 5:10 pm Ik vind facebook dus best heel prettig voor bepaalde zaken. Zoals inspiratie en informatie op gebieden van dingen die ik tof vind. En de rest pleur ik er allemaal uit. Je moet de algoritmes gewoon goed bewerken en dan is het een proma platform. Het is natuurlijk ook de grote satan, maar dood gaan we toch.

Dood gaan we toch. En hoe!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Heyoka » zo mei 24, 2020 6:00 pm

Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 5:10 pm Ik vind facebook dus best heel prettig voor bepaalde zaken. Zoals inspiratie en informatie op gebieden van dingen die ik tof vind. En de rest pleur ik er allemaal uit. Je moet de algoritmes gewoon goed bewerken en dan is het een proma platform. Het is natuurlijk ook de grote satan, maar dood gaan we toch.
Ja, zeg dat gvd wel. Ik geef voor mijn bedrijfje sinds kort €600- per maand uit aan facebookadvertenties (en dat wordt gedaan door externe partij die los daarvan ook weer geld moet hebben). En het lijkt erop dat het nog aardig uit kan ook. Kut mr. Zuckerberg. Hij verdient bijna meer aan mijn bedrijfje dan ikzelf en hij heeft er gvd nog nooit van gehoord! Puur satan. Maar goed daar ben ik ook wel weer gek op natuurlijk, op satan.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Appelflap » zo mei 24, 2020 6:34 pm

Bleek No. 1 schreef: zo mei 24, 2020 4:41 pm
Appelflap schreef: zo mei 24, 2020 3:23 pm
Bleek No. 1 schreef: zo mei 24, 2020 1:31 pm Ik heb op St Patrick's Day via de stream erg genoten van Dropkick Murphy's, en heb laatst alle drie de live streams van Devin Townsend bekeken op zijn kanaal, geldinzameling voor het goede doel. Ook een shirt weten te bemachtigen.

Ik zal eens kijken op de frrrrontpage naar de opkomende concerten.


Edit: oh.. Ahab! En Shining! Maakt mij niet eens uit of het de Zweedse, of Noorse is.
Devin live oh man wat wil ik die een keertje graag zien.

https://youtu.be/cWFcOhCnkA4
Thanks!!

Volgens mij i Devn live in Roayal Albert Hall een van de vetste concerne ooit. Wou dat ik er bij was geweest...
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 7:28 pm

Appelflap schreef: zo mei 24, 2020 6:34 pm Thanks!!

Volgens mij i Devn live in Roayal Albert Hall een van de vetste concerne ooit. Wou dat ik er bij was geweest...
Ik besef ineens iets: Appelflap’s berichten zijn een soort mini-live-concerten / stream-of-conciousness-kunstwerkjes!

Dit exemplaar vertoont een maffe stijlbreuk halverwege; daar waar de eerste zin volgepropt is met creatieve, nog nooit eerder geschreven maar toch herkenbare woorden, is de tweede zin volledig leesbaar. Erg avant-gardistisch. Dat ligt wel in lijn met z’n eerdere werk, al zit er nochtans veel diversiteit in de uitwerking en afwerking van zijn werk.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 7:30 pm

Heyoka schreef: zo mei 24, 2020 6:00 pm
Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 5:10 pm Ik vind facebook dus best heel prettig voor bepaalde zaken. Zoals inspiratie en informatie op gebieden van dingen die ik tof vind. En de rest pleur ik er allemaal uit. Je moet de algoritmes gewoon goed bewerken en dan is het een proma platform. Het is natuurlijk ook de grote satan, maar dood gaan we toch.
Ja, zeg dat gvd wel. Ik geef voor mijn bedrijfje sinds kort €600- per maand uit aan facebookadvertenties (en dat wordt gedaan door externe partij die los daarvan ook weer geld moet hebben). En het lijkt erop dat het nog aardig uit kan ook. Kut mr. Zuckerberg. Hij verdient bijna meer aan mijn bedrijfje dan ikzelf en hij heeft er gvd nog nooit van gehoord! Puur satan. Maar goed daar ben ik ook wel weer gek op natuurlijk, op satan.
€600 ! Zou je dat nou wel doen?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Heyoka » zo mei 24, 2020 8:05 pm

Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 7:30 pm
Het is al gebeurd. Heb je hem al voorbij zien komen? Of moet we nog wat beter de algoritmes in duiken?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Lennert » zo mei 24, 2020 10:25 pm

Heyoka schreef: zo mei 24, 2020 6:00 pm
Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 5:10 pm Ik vind facebook dus best heel prettig voor bepaalde zaken. Zoals inspiratie en informatie op gebieden van dingen die ik tof vind. En de rest pleur ik er allemaal uit. Je moet de algoritmes gewoon goed bewerken en dan is het een proma platform. Het is natuurlijk ook de grote satan, maar dood gaan we toch.
Ja, zeg dat gvd wel. Ik geef voor mijn bedrijfje sinds kort €600- per maand uit aan facebookadvertenties (en dat wordt gedaan door externe partij die los daarvan ook weer geld moet hebben). En het lijkt erop dat het nog aardig uit kan ook. Kut mr. Zuckerberg. Hij verdient bijna meer aan mijn bedrijfje dan ikzelf en hij heeft er gvd nog nooit van gehoord! Puur satan. Maar goed daar ben ik ook wel weer gek op natuurlijk, op satan.
Is Vegan Masters van jou dan? Daar zie ik namelijk ineens veel van voorbij komen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Heyoka » zo mei 24, 2020 10:33 pm

Lennert schreef: zo mei 24, 2020 10:25 pm Is Vegan Masters van jou dan? Daar zie ik namelijk ineens veel van voorbij komen :P
Nee, maar het is wel een aanrader geloof ik ;)
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » zo mei 24, 2020 10:55 pm

Heyoka schreef: zo mei 24, 2020 8:05 pm
Krimhild schreef: zo mei 24, 2020 7:30 pm
Het is al gebeurd. Heb je hem al voorbij zien komen? Of moet we nog wat beter de algoritmes in duiken?
Nog niks gezien hoor.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » di mei 26, 2020 12:33 pm

Die livestream van Enslaved van begin april was wel vet!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Persistence » di mei 26, 2020 12:56 pm

Concert van Gold is ook een aanrader, check hieronder:


Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Metalheank » wo mei 27, 2020 4:11 pm

Ik vond die 3 optredens van Devin Townsend grappig. Tof dat hij het allemaal zelf in elkaar heeft geknutseld met cameraatjes op ventilatoren en dergelijke.

https://www.youtube.com/watch?v=Qv4RqR0ud2g

Maar goed, deze corona-toestand gaat nog wel een paar jaar duren (misschien over 2 jaar weer grote festivals? En nog later clubshows). Dus er gaan een hoop bands die ervan leven failliet (Amon Amarth, Iced Earth?). Het wordt pas echt gaaf en goed als je live in virtual reality zou kunnen meekijken voor een klein bedrag.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door KoenM » wo mei 27, 2020 4:18 pm

Zaterdag a.s. om 19u30 is er een livestream van Antwerp Metal Fest op Facebook met o.a. coronatapes van bands die geboekt waren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Appelflap » wo mei 27, 2020 4:39 pm

Metalheank schreef: wo mei 27, 2020 4:11 pm Ik vond die 3 optredens van Devin Townsend grappig. Tof dat hij het allemaal zelf in elkaar heeft geknutseld met cameraatjes op ventilatoren en dergelijke.

https://www.youtube.com/watch?v=Qv4RqR0ud2g

Maar goed, deze corona-toestand gaat nog wel een paar jaar duren (misschien over 2 jaar weer grote festivals? En nog later clubshows). Dus er gaan een hoop bands die ervan leven failliet (Amon Amarth, Iced Earth?). Het wordt pas echt gaaf en goed als je live in virtual reality zou kunnen meekijken voor een klein bedrag.
wat een held. Hij heeft t zelf volgens mij ook niet enorm breedalthanks gaf meerdere keren aan niet te kunnen touren omdat t niets opleverde en ook dat door al t illegaal donlaoden hij met muziek steeds minder verdiende.En dan gewoon all proceeds aan de zorgwereld doneren.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Siego » do mei 28, 2020 2:12 pm

Persistence schreef: di mei 26, 2020 12:56 pm Concert van Gold is ook een aanrader, check hieronder:
Nou word ik niet snel enthousiast van een stream van een live-show maar die van Gold was zeker gaaf ja.
Ook de stream van Misþyrming was te gek.


Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Tuska » za mei 30, 2020 8:37 am

En ik werd gister toch wel heel blij van die van Insomnium. Heel andere beleving dan die van Katatonia qua opzet haha.
Meer werk ook van de eerste twee albums en daar maak je mij sowieso al gelukkig mee. Heerlijk knullige soort van chat 'n greet na afloop, niet te doen. Toch leuk om te kijken.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » za mei 30, 2020 10:34 am

Ik heb 'm voorbij laten gaan, maar hij was wel genietbaar dus? Misschien van de week nog even kijken, hij zou nog een tijdje beschikbaar zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Tuska » ma jun 01, 2020 11:37 am

Klopt het blijft precies een week beschikbaar. Was zeker een goeie, best professioneel. En de oude nummers dus. Wel iets ander gitaargeluid, en Ville is er niet bij. Maar toch die paar euro wel waard.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Crises » do jun 04, 2020 7:53 am

*** CINEMATIC SUMMER TOUR 2020 ***

'We must stick apart' is a proverb of Discordianism (a religion I [Ivar] might or might not have just made up) that might fit the situation we are all in now. We are all isolated in various degrees; and we all miss live music. So, we have stuck apart and with our fantastic team of super-people in management, label and booking, plus three of our best friends who happen to be the very creme de la creme of European Festivals; we are now able to present this digital festival-tour. We are already hard at work preparing sets and shows that will make this one for the (e-)books.

We are stoked to announce our upcoming "Cinematic Summer Tour 2020" today! After the great experience of our first streaming event on April 1st from Verftet Online Music Festival, we decided to take it one step further to enlighten our concertless summer with a series of high-end online events - a cinematic tour experience!

For this forward-thinking concept, we are joining forces with three festivals that present one of the three different shows each:
In cooperation with Roadburn Festival, the tour starts July 30th, with the "Chronicles Of The Northbound" show. Fans will be invited by the festival to choose their favourite Enslaved songs to create a career spanning set. The second show will be a "Below The Lights" set on August 20th, presented by Beyond the Gates festival.
We will end our virtual tour at the Summer Breeze open air on September 30th, with "Utgard - The Journey Within“.

Each individual event will be accompanied by different side happenings, on which we will shed more light separately.

All events will be streamed on our YouTube channel!
http://nblast.de/EnslavedYouTube

To give everyone the chance to be part of this, all three shows will be accessible free of charge. There will be a donation option and special merch for the Cinematic Summer Tour.

Thank you for your support, faith in us and patience - to have fans like you is an absolute privilege.
See you in the Ether!
- Enslaved
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » do jun 04, 2020 8:12 am

Vét. Ook nog eens gratis, maar ik zal zeker bij één van de drie shows zijn en een tegemoetkoming regelen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » wo jun 10, 2020 12:45 pm

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Volgend weekend Hellfest from home. Voornamelijk oude optredens, maar toch een leuk initiatief!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Crises » wo jun 10, 2020 5:29 pm

Regarde Les Hommes Tomber is wel retegaaf.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » wo jun 10, 2020 5:54 pm

Oh, en Graspop doet inmiddels de 20e ook zoiets. Al zijn het hier geloof ik alleen oude optredens.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » wo jun 17, 2020 4:00 pm


Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Krimhild » vr jun 26, 2020 4:37 pm

Ben wel benieuwd naar Dynamo.

Er zijn tickets voor €12.50 om de livestream van de optredens te kijken vanuit de ijshal. Best tof!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Tuska » ma jul 06, 2020 4:06 pm

Johan schreef: wo jun 17, 2020 4:00 pm En hier dus wel voornamelijk echte, live streams:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


https://www.blabbermouth.net/news/indep ... ine-event/
Geinig!
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door iron_dennis » di okt 20, 2020 8:43 pm

Zaterdag Cause of Death van Obituary integraal. Heb er toch wel zin in...
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Jeroen » di dec 29, 2020 9:46 am

Geen concert, wel hardrock:



Zaal Lucky houdt vanavond een hardrock- en metalquiz. Kun je vanuit de luie stoel aan meedoen voor een paar pleuro.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jan1973
Berichten: 784
Lid geworden op: zo jul 15, 2018 9:15 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Jan1973 » wo mar 24, 2021 2:36 pm

Zaterdag 27 maart a.s. weer Obituary live stream.

Na afgelopen week Flogging Molly & Stöner (met Brant Björk en Nick Olivieri) wel zijn bevallen, gaan we maar door met Obituary, bij gebrek aan ander entertainment.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » zo apr 11, 2021 9:57 am

Gisteren het eerste deel van het tweeluik Bilateral/Coal van Leprous meegemaakt, eerste live virtuele concert in deze tijd voor mij. Prima geluid, leuke show, paar technische issues en te nerveus camerawerk, maar wel enorm genieten om hun tweede album zo integraal te horen. Gevarieerd, druk, episch, kalm, en integer. Prettige Noorse humor tussendoor en gastrollen voor Ihsahn en een trompettist. Vanavond Coal, ik zit weer voor de buis!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » ma apr 12, 2021 9:10 am

En gisteren ook het tweede deel: Coal, met een toegift met een nieuw (Slave) en een oud nummer (Passing). Net wat beter geluid dan gisteren, band lekker op elkaar ingespeeld, voor de tweede keer Ihsahn op bezoek. Fijn om goed voor zoiets te gaan zitten en het hele album van begin tot eind te beluisteren. Hoogtepunten waren natuurlijk The Valley en Echo, maar ook het droge geleuter van de band tussendoor (o.a. over de mooie broek van de zanger). Met wat context de opmerking van de avond: de zanger van Leprous, Einar, is de zwager van Ihsahn, en ze wonen beiden in de buurt van Notodden, waar het concert gegeven werd. Zaterdag sloot Ihsahn voor één nummer aan (Thorn), en later kreeg Einar een berichtje van hem dat Ihsahn voordat het volgende nummer werd gespeeld alweer in zijn joggingbroek voor de tv zat; één van de voordelen van concerten om de hoek. :lol:

Al met al gaaf om zo een concert of twee mee te pakken, maar over de prijs ben ik nog niet uit: 30 euro voor tweeëneenhalf uur, eigenlijk niet veel voor een concert, maar wel voor een livestream?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » ma apr 12, 2021 4:11 pm

Ik ga in december naar Leprous in Nijmegen. Dan zou het toch weer in het echt moeten kunnen. Wat mij betreft doen ze Bilateral daar ook integraal!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 4:16 pm

Daar ben ik ook wel bij, krijg jij een biertje van mij!

Mooi verslag van Jeffrey op de frontpage overigens: https://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=1458.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Johan » di apr 13, 2021 5:09 pm

Deal! Maar dan moet je niet gek opkijken als je er ook een van mij krijgt haha!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Persistence » di apr 13, 2021 5:14 pm

Wooow! Ik heb hier nog lopen klagen geloof ik omdat er geen kaartjes beschikbaar waren voor Roadburn, blijkt nu dat ze het festival graties gaan streamen :lol: (p.s. doneren mag).

Roadburn Redux is completely free to watch!

We’ll be rolling out exclusive sets and premieres across the whole weekend for anyone who wants to join us. You can log in to the site to be able to chat/comment, and donations are welcome during the weekend, but there’s no need to buy tickets – you just need to turn up at roadburnredux.com

https://roadburn.com/tickets/

Afbeelding

Wie dit mist is een Jackass :silly:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Coronaconcerten: live-uitzendingen

Bericht door Hieronimus » di apr 13, 2021 8:18 pm

Sjongejonge, wat gaaf! Daar ga ik wel wat dingen van meepikken en daarvoor een donatie doen!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Plaats reactie