Iron Maiden
http://www.gettingit.com/article/534Joris schreef:ik geloof je gelijk.
maaruh, wie is dat ?
Anton Maiden is overleden, een tijdje terug volgens mij.
Overigens gaan de geruchten dat Maiden in de USA (kortere setlist) alleen materiaal spelen van de Early Days periode, echter in Europa (langere set) ook de andere klassiekers er weer ingooien.
Vind ik persoonlijk jammer. Liever alleen oude shit, ik heb nummers als Fear of the Dark, 2 Minutes, Evil that men do enzo al wel vaak genoeg gehoord, liever iets aparts!
Overigens gaan de geruchten dat Maiden in de USA (kortere setlist) alleen materiaal spelen van de Early Days periode, echter in Europa (langere set) ook de andere klassiekers er weer ingooien.
Vind ik persoonlijk jammer. Liever alleen oude shit, ik heb nummers als Fear of the Dark, 2 Minutes, Evil that men do enzo al wel vaak genoeg gehoord, liever iets aparts!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
- Contacteer:
Ze zullen hun klassiekers altijd blijven spelen. Dat doet iedere grote band. Dat moet ook wel; het gros van de fans is fan vanwege die nummers.Argarath schreef:Anton Maiden is overleden, een tijdje terug volgens mij.
www.myspace.com/thenewdominion
hmm, zeker ook nog nooit bij Maiden in het publiek gestaan? Dat is geen ouwelullen publiek (zoals bv bij Judas Priest). Er staan echt veel jongeren.Metallist schreef:[..]
Ze zullen hun klassiekers altijd blijven spelen. Dat doet iedere grote band. Dat moet ook wel; het gros van de fans is fan vanwege die nummers.
Dat maakt toch niets uit? Kijk bijvoorbeeld maar naar Metallica. Ze zullen bij bijna elk optreden Nothing Else Matters, Seek And Destroy en Master Of Puppets spelen. Ik ken zat mensen die alleen die nummers gaaf vinden en daarvoor ook naar een Metallica-concert gaan. Het maakt dus niet uit of het publiek jong of oud is: de bekendere nummers van de betreffende bands zijn niet voor niets zo bekend/populair. Daarvan wordt gewoon verwacht dat ze live gespeeld worden. Daarom zal er niet vaak een concert zijn van een grote band, waarbij er nauwelijks klassiekers voorbijkomen.Tokus schreef:[..]
hmm, zeker ook nog nooit bij Maiden in het publiek gestaan? Dat is geen ouwelullen publiek (zoals bv bij Judas Priest). Er staan echt veel jongeren.
Stel je voor, als je zou moeten kiezen voor Iron Maiden:
* Een nieuw album maken dat min of meer hetzelfde is als alle voorgaande albums;
* Een nieuw album maken dat vernieuwend maar dus ook anders is?
Bij het eerste zouden ze dan in herhaling vallen; saai.
Bij het tweede kan het gevoel ontstaan van "Beste albums gehad", en "nu spelen ze een kut-stijl" (denk aan Metallica na "...And Justice For All")
Wat zou het moeten zijn?
* Een nieuw album maken dat min of meer hetzelfde is als alle voorgaande albums;
Bij het eerste zouden ze dan in herhaling vallen; saai.
Bij het tweede kan het gevoel ontstaan van "Beste albums gehad", en "nu spelen ze een kut-stijl" (denk aan Metallica na "...And Justice For All")
Wat zou het moeten zijn?
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
optie één.
sinds judas priest heavy metal maakt, rocken ze.
Die wil je ook niet oppeens Black metal zien maken.
Idem voor maiden.
sinds judas priest heavy metal maakt, rocken ze.
Die wil je ook niet oppeens Black metal zien maken.
Idem voor maiden.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
nee, je blijft van de muziekstijl houden, er komen steeds nieuwe nummers en zolang die gaaf zijn en flink rocken hoor je mij niet klagen. Dat is juist gaaf.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
ja, tuurlijk zijn de in de jaren toch ook veranderd.
Leg brave new world of dance of death naast de oudere albums...
Leg brave new world of dance of death naast de oudere albums...
-
-
Die 3-d figuren hadden weggelaten moeten worden, dan had het er wel prima uitgezien. Want Eddie ziet er dan weer wel goed uit. Ik snap dan ook niet dat die belachelijk lelijke figuren goedgekeurd zijn door de band.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
Of die dansende mensen/beesten ook gewoon tekenen, dan was er ook niks aan de hand.
Ik snap ook niet dat ze die figuren op t-shirts hebben gedrukt. Niemand die die shit wil dragen. Toch???
Ik snap ook niet dat ze die figuren op t-shirts hebben gedrukt. Niemand die die shit wil dragen. Toch???
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
afgelopen vrijdag ff gekocht
Iron Maiden - Piece of Mind
Iron Maiden - The X Factor
alle full lengths heb ik nu binnen, nu de live albums nog.
ik haal ze maar gewoon, dan heb ik het plaatje strax mooi compleet, ookal is Live at Donnington niet om over naar huis te schrijven.
Iron Maiden - Piece of Mind
Iron Maiden - The X Factor
alle full lengths heb ik nu binnen, nu de live albums nog.
ik haal ze maar gewoon, dan heb ik het plaatje strax mooi compleet, ookal is Live at Donnington niet om over naar huis te schrijven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lone Starr
-
Iron Maiden is het soort band dat je liever heavy metal blijft zien maken. Maiden maakt heavy metal, dat is één van de weinige dingen in het leven waar je op kunt vertrouwen. Het is goed dat er bands zijn die bij één stijl blijven.Metallist schreef:Stel je voor, als je zou moeten kiezen voor Iron Maiden:
Verder; als het gerucht dat ze in Europa weer andere klassiekers doen niet klopt en ze op Graspop inderdaad alleen nummers van de eerste vier cd's spelen, hoop ik in ieder geval op Children of the damned. Wat zou ik die graag live horen.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Hoe kom je daar bij? Ik vind het een erg gaaf ding hoor.Jeroen schreef:alle full lengths heb ik nu binnen, nu de live albums nog.
uberstrakke be quick or be dead opener. Een paar niet geweldige nummers(from here to eternity, wasting love, tailgunner en afraid to shoot strangers) maar die zijn op tailgunner na, toch echt goed te luisteren.
Zonde van die solo van bring you daughter dat bruce hem komt verneuken met zijn gejank erdoor.
En het is Donington.
- ruben somewhere online
Sanctuary en Killers neemt hij ook niet zo nauw qua teksten.Tokus schreef:nee,
"and when the lights begin to change, I sometimes feel a little strange"
is nu
"and when the light begins to fade, I sometimes feel a little strange"
en dus rijmt het niet meer. Ja, kleine verandering, maar ik vind 'm storend.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
Met name het laatste nummer ja, de rest van het album vond ik eigenlijk wel mee vallen qua progressiviteit.Rene schreef:Ik vond Brave New World anders best wel wat verschillen van andere cd's. Veel meer langere nummers en tempowisselingen, kortom wat progressiever.
Dance of Death heeft een te modderige productie, vooral qua gitaar geluid, met name in Wildest Dreams en Rainmaker is dat goed te horen.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Nou ja, BNW is natuurlijk geen pure progressieve plaat. Ik bedoelde dat er wat meer progressieve invloeden zijn verwerkt in de nummers. Ook heeft Steve Harris eens gezegd dat dat ook de bedoeling was met die cd.
- Jeroen
- Contacteer:
klopt
en een ommeslag was ook te merken met The X Factor..
ook veel complexer en duisterder.
maarja..mijn top lijst maiden albums
1. Somewhere in Time
2. Powerslave
3. Seventh Son of a Seventh Son
4. Piece of Mind
5. The X Factor
en een ommeslag was ook te merken met The X Factor..
ook veel complexer en duisterder.
maarja..mijn top lijst maiden albums
1. Somewhere in Time
2. Powerslave
3. Seventh Son of a Seventh Son
4. Piece of Mind
5. The X Factor
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
1 somewhere in time
2 seventh son of a seventh son
3 brave new world
4 iron maiden
5 powerslave
momenteel
2 seventh son of a seventh son
3 brave new world
4 iron maiden
5 powerslave
momenteel
- Jeroen
- Contacteer:
eigenlijk vind ik alle albums werkelijk geweldig. Maar deze top 5 is gewoon vast, dat verandert waarschijnlijk ook niet meer.
Somewhere in Time is zelfs m'n favoriete metal album allertijden.
Wat een prachtig magnifiek album. Die sfeer, die solo's, de zang.
Powerslave herbergt een aantal van mijn favoriete Maiden songs (Rime of the Ancient Mariner , Powerslave en Aces High)
Seventh Son gewoon vanwege de aparte inslag en het waanzinnige titelnummer. Ook de aparte songs zoals The Clairvoyant en The Prophecy blijf ik geniaal vinden.
Piece of Mind vanwege het algehele hoge niveau, voor mijn gevoel staat hier gewoon geen enkele misser op. De heerlijke tempo's van To Tame a Land lieten mij ook tot deze 4e plaats komen.
The X Factor vanwege de fenomenale composities. De nummers zitten steengoed in elkaar en ondanks de wat zachte productie komt het heel goed uit de verf. Blaze' zang past er prima bij en Sign of the Cross blijft naast Alexander the Great mijn favo Maiden nummer.
Somewhere in Time is zelfs m'n favoriete metal album allertijden.
Wat een prachtig magnifiek album. Die sfeer, die solo's, de zang.
Powerslave herbergt een aantal van mijn favoriete Maiden songs (Rime of the Ancient Mariner , Powerslave en Aces High)
Seventh Son gewoon vanwege de aparte inslag en het waanzinnige titelnummer. Ook de aparte songs zoals The Clairvoyant en The Prophecy blijf ik geniaal vinden.
Piece of Mind vanwege het algehele hoge niveau, voor mijn gevoel staat hier gewoon geen enkele misser op. De heerlijke tempo's van To Tame a Land lieten mij ook tot deze 4e plaats komen.
The X Factor vanwege de fenomenale composities. De nummers zitten steengoed in elkaar en ondanks de wat zachte productie komt het heel goed uit de verf. Blaze' zang past er prima bij en Sign of the Cross blijft naast Alexander the Great mijn favo Maiden nummer.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Jeroen schreef: The X Factor vanwege de fenomenale composities. De nummers zitten steengoed in elkaar en ondanks de wat zachte productie komt het heel goed uit de verf. Blaze' zang past er prima bij en Sign of the Cross blijft naast Alexander the Great mijn favo Maiden nummer.
staat op die plaat niet een nummer dat falling down heet?
Ik bedoel er niks negatiefs mee ofzo, want ik vind het een geweldig nummer. En tevens nog de enige studioplaat van Maiden die ik mis.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Schitterend gezegd, die ga ik onthouden.Hoofdbanger schreef:[..]
Heavy metal, dat is één van de weinige dingen in het leven waar je op kunt vertrouwen.
Overigens lijkt me Live at Donington wel gaaf, er zijn niet veel liveopnames van de Fear of the Dark World Tour en No Prayer on the Road, dus ik ga hem zeker aanschaffen.
Laatst gewijzigd door IROn op ma mei 09, 2005 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
van de Fear of the Dark tour zijn er juist wel veel, aangezien ze daar veel concerten hebben opgenomen voor A Real Live One en A Real Dead One.IROn schreef:[..]
Schitterend gezegd, die ga ik onthouden.
Overigens lijkt me Live at Donington wel gaaf, er zijn nietr veel liveopnames van de Fear of the Dark World Tour en No Prayer on the Road, dus ik ga hem zeker aanschaffen.
en ook van de No Prayer tour heb ik diverse bootlegs dacht ik zo.
ach, van FOTD zijn op A Real Live One en Live At Donington genoeg nummers te horen. en van No Prayer zijn er diverse op b-kanten beland.IROn schreef:Ja, bootlegs, ok. Maar officieel minder. Ik bedoel, op Rock in Rio staat er op Fear na niet eentje, en als B-side van de re-release van TNOTB had ik ook op wel wat interessanters dan alweer Hallowed gehoopt.