Thrash/Speed Metal
- Ktulu
- Contacteer:
Hehe, nog zo'n uitzendbureau muzikant. Moet je voor de gein op metal-archives maar eens kijken naar de CV van die Bostaph. Overigens net als die van Hoglan en basmonster DiGiorgio.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[/quote]
- Ktulu
- Contacteer:
Nee, zeker niet. Kijk naar DiGiorgio en Hoglan. Ook bandhoeren, maar muzikanten die in de metalwereld echt tot de absolute top behoren!Narrative schreef:Bostaph is idd ook een beetje een bandhoertje. Maar dat maakt em geen minder goede drummer...
[/quote]
[/quote]
- Motörheadbanger1988
Die mogelijkheid is vrijwel uitgesloten zoals je leest maar ik hoop het ook, sterker ik hop dat Souza ook teriugkomt maar die kans zal wel nihil zijn, IMO is hij smaen met Baloff de enige zanger voor EXODUS!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Destructor
- Destructor
- The Horseman
- The Horseman
Balloff heeft in de begin periode van Exodus ooit eens on stage gezegd vanKristof schreef:
en souza heeft veel betere stem als baloff, maar baloff schijnt live geweldig geweest te zjin qua show
I WANT TO SEE A DEAD POSER !!!
En toen hebben wat Exodus fans een jongen met een spandex outfit de keel doorgesneden...
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
-
- The Horseman
Ik meen van wel... maar toen men Metallica zag spelen gooide ze de stijl drastisch omWhiplashWimpie schreef:[..]
Lekker. Maar eh, droegen ze van Exodus vroeger ook geen Spandex?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
- Ktulu
- Contacteer:
Op BBB waardeer ik Baloff's vocals ook erg natuurlijk. Die plaat zou BBB niet meer zijn, moest Souza er de vocalen op verzorgen. Maar de vocalenverdeling over de albums is zoals ie is, en daar kan je niks aan doen. Hoe zou Fabulous disaster klinken met Baloff? We zullen het nooit weten, dus heeft dit weinig zin.
[/quote]
[/quote]
- Destructor
Goed nieuws!
SACRED REICH Reissues On The Way - May 16, 2005
Metal Blade Records is currently preparing reissues of SACRED REICH's "Ignorance" and "Surf Nicaragua" releases as part of a three-disc set, also featuring a DVD of previously unseen footage, including live performances from the band's heyday in the late 1980s/early 1990s.
Formed in the mid-1980s in Phoenix, Arizona, SACRED REICH put out a couple of promising albums and EPs through Metal Blade Records before landing a major-label deal with Hollywood in time for 1992's "Independent" (featuring current MACHINE HEAD drummer Dave McClain). The band reunited in 1997 long enough to record their "Still Ignorant" live album, before going quiet again, until their announced split in March of 2000.
Net van Blabbermouth.net afgehaald. Mooi, dat kan best een leuke set worden! Nu maar hopen op een laatste reünie-tour!!
SACRED REICH Reissues On The Way - May 16, 2005
Metal Blade Records is currently preparing reissues of SACRED REICH's "Ignorance" and "Surf Nicaragua" releases as part of a three-disc set, also featuring a DVD of previously unseen footage, including live performances from the band's heyday in the late 1980s/early 1990s.
Formed in the mid-1980s in Phoenix, Arizona, SACRED REICH put out a couple of promising albums and EPs through Metal Blade Records before landing a major-label deal with Hollywood in time for 1992's "Independent" (featuring current MACHINE HEAD drummer Dave McClain). The band reunited in 1997 long enough to record their "Still Ignorant" live album, before going quiet again, until their announced split in March of 2000.
Net van Blabbermouth.net afgehaald. Mooi, dat kan best een leuke set worden! Nu maar hopen op een laatste reünie-tour!!
- Destructor
- Destructor
Zijn hier trouwens fans van de band Evil Dead? Ik vind ze een van de beste Amerikaanse thrash bands, ze hebben zeer origineel meteriaal uitgebracht, helaas 2 full-lenth Cd's en een live-cd. Ik heb hun eerste album Annihilation Of Civilization (vreselijk goede plaat) nu al een tijdje en ik ben benieuwd hoe hun andere plaat The Underworld klinkt.
Wat is die laatste Hirax plaat eigenlijk briljant, besef ik me net. Niet dat het ergens iets nieuws toevoegt, maar dat is nou juist niet wat ik zoek.
Laten we vooral kijken naar wat deze plaat wél doet, dat is namelijk een ontzettend gave pot 'echte' Thrash met een heerlijk ruige productie neerzetten, iets waar, laten we een paar goede voorbeelden nemen, comeback-genoten Destruction en Exodus naar mijn mening in gefaald hebben. Opzettelijk of niet.
Tempo of The Damned is inderdaad snel en heeft inderdaad veel brute ritmes die wel Thrashy aandoen, maar die me voor het grootste deel echter niets zeggen. Het ene oor in en het andere uit, en geen Parkinson achtige spierbeweging te bekennen. Weinig boeiende nummers die vaak nergens heen lijken te gaan, volgepropt met veel te veel onnodige groove, en een afgrijselijk gelikt geluid dat, net zoals dat eigenlijk voor iedere extremere Metalstijl geldt, niet in Thrash thuishoort! Wanneer dringt dat eens tot 'men' door? Deze bocht lijkt verdomme wel Nu-Metal! De Linkin' Park aanhang gaat hierop vet uit z'n dak mang!
Goede Thrash is smerig, meedogenloos en wreed, dat werkt duidelijk alleen met een een net zo gemene vuige productie. Snerpende gitaren, holle drums, geen 'perfecte' afstelling. Waar de grens ligt kan ik niet duidelijk zeggen, daar is het te gevoelsmatig voor, maar ToTD geeft mij niet het machtige, sadistische 'in control' gevoel dat ik wil krijgen. En wat doet dat achterlijke stuk gerap in Forward March? Een gast op metal-archives merkte al meerdere malen Machine Head op, en ik geef 'm groot gelijk. Dit lijkt ergens op Thrash, maar wordt totaal genekt door alle invloeden uit de hedendaagse Amerikaanse industrie. Helaas, ik vind het niks.
Oh, en bovendien, iets met imago, immers ook bijdragend aan het geheel, krijg je hier hét Thrash gevoel van? :

Ik niet. Mallcore nichterij. De favoriete oompjes van KoRn. Wat is dat überhaupt met dat lieve jongetjes imago dat een groot deel van de hele Metalrimram sinds de jaren '90 gekregen heeft? Normale kleding, wijde broeken, dat jaagt toch geen schrik aan? Ik ben wat dat betreft misschien een ouwe lul in een jong lichaam, maar het is gewoon een gaye ontwikkeling. Verder is dit al ruimschoots besproken in die topic die ik er laatst over opende, maar ik wou het toch even aanbreken.
Destruction komt er nog aanzienlijk beter vanaf (wat ik baseer op The Antichrist), met het juiste gevoel in de muziek en een paar geweldige nummers, maar ook hier en daar teveel nadruk op bruut zijn en groovy knallend spelen en opnieuw is daar die vervloekte Tätgren productie die de boel gewoon half in laat storten. Ik wil geen vol Rhapsody geluid waarin je ieder instrument even goed terughoort. Opgepoetste meuk. Laat als band horen hoe je écht klinkt. Die plaat is grotendeels genietbaar, maar ik erger me dood aan een paar aspecten.
Hirax heeft het wél begrepen, dat mag duidelijk zijn. Ik heb net bij het nummer Killswitch vier volle minuten spontaan als een idioot door m'n kamer gesprongen, ondertussen m'n nekwervels compleet naar de klote geholpen voor de komende dagen. Wat een fucking Thrashgranaat! Het staat gewoon als een huis, heeft killerriffs, wil niet constant verplicht te snel en hard gaan en verder alles dat je van een echte Thrasher mag verwachten. Dit inclusief heerlijke plofdrums en rauw gitaargeluid. Op zich is het technisch gezien nog niet eens zo'n 'slechte' productie, maar het heeft wel dát wat de andere twee voorbeelden missen.
Deze tendens zet het hele album door. Natuurlijk zitten er een paar kleine foutjes in die niet hadden gehoeven (Into The Ruins en Massacre Of The Innocent voelen veel te incompleet, dit terwijl ze in hun korte speeltijd wel meerdere bijzonder heersende stukken bevatten, die beter verwerkt hadden kunnen worden in één groot nummer i.p.v deze twee losse fragmentjes), maar hee, het is voor het eerst sinds jaren dat er van Amerikaanse bodem een album komt dat zó trouw is aan het ware Thrash gevoel dat in de jaren '80 zo'n hoogtij vierde, en dat verdient alleen maar waardering. Zelfs als het in die tijd uitgekomen was, zou het nog een zeer degelijke plaat zijn geweest. In dat opzicht is dit album dus zeker bijzonder.
666/Heil Hirax. Hehe.
Tijd om hun oude platen maar eens te gaan beluisteren.
Laten we vooral kijken naar wat deze plaat wél doet, dat is namelijk een ontzettend gave pot 'echte' Thrash met een heerlijk ruige productie neerzetten, iets waar, laten we een paar goede voorbeelden nemen, comeback-genoten Destruction en Exodus naar mijn mening in gefaald hebben. Opzettelijk of niet.
Tempo of The Damned is inderdaad snel en heeft inderdaad veel brute ritmes die wel Thrashy aandoen, maar die me voor het grootste deel echter niets zeggen. Het ene oor in en het andere uit, en geen Parkinson achtige spierbeweging te bekennen. Weinig boeiende nummers die vaak nergens heen lijken te gaan, volgepropt met veel te veel onnodige groove, en een afgrijselijk gelikt geluid dat, net zoals dat eigenlijk voor iedere extremere Metalstijl geldt, niet in Thrash thuishoort! Wanneer dringt dat eens tot 'men' door? Deze bocht lijkt verdomme wel Nu-Metal! De Linkin' Park aanhang gaat hierop vet uit z'n dak mang!
Goede Thrash is smerig, meedogenloos en wreed, dat werkt duidelijk alleen met een een net zo gemene vuige productie. Snerpende gitaren, holle drums, geen 'perfecte' afstelling. Waar de grens ligt kan ik niet duidelijk zeggen, daar is het te gevoelsmatig voor, maar ToTD geeft mij niet het machtige, sadistische 'in control' gevoel dat ik wil krijgen. En wat doet dat achterlijke stuk gerap in Forward March? Een gast op metal-archives merkte al meerdere malen Machine Head op, en ik geef 'm groot gelijk. Dit lijkt ergens op Thrash, maar wordt totaal genekt door alle invloeden uit de hedendaagse Amerikaanse industrie. Helaas, ik vind het niks.
Oh, en bovendien, iets met imago, immers ook bijdragend aan het geheel, krijg je hier hét Thrash gevoel van? :

Ik niet. Mallcore nichterij. De favoriete oompjes van KoRn. Wat is dat überhaupt met dat lieve jongetjes imago dat een groot deel van de hele Metalrimram sinds de jaren '90 gekregen heeft? Normale kleding, wijde broeken, dat jaagt toch geen schrik aan? Ik ben wat dat betreft misschien een ouwe lul in een jong lichaam, maar het is gewoon een gaye ontwikkeling. Verder is dit al ruimschoots besproken in die topic die ik er laatst over opende, maar ik wou het toch even aanbreken.
Destruction komt er nog aanzienlijk beter vanaf (wat ik baseer op The Antichrist), met het juiste gevoel in de muziek en een paar geweldige nummers, maar ook hier en daar teveel nadruk op bruut zijn en groovy knallend spelen en opnieuw is daar die vervloekte Tätgren productie die de boel gewoon half in laat storten. Ik wil geen vol Rhapsody geluid waarin je ieder instrument even goed terughoort. Opgepoetste meuk. Laat als band horen hoe je écht klinkt. Die plaat is grotendeels genietbaar, maar ik erger me dood aan een paar aspecten.
Hirax heeft het wél begrepen, dat mag duidelijk zijn. Ik heb net bij het nummer Killswitch vier volle minuten spontaan als een idioot door m'n kamer gesprongen, ondertussen m'n nekwervels compleet naar de klote geholpen voor de komende dagen. Wat een fucking Thrashgranaat! Het staat gewoon als een huis, heeft killerriffs, wil niet constant verplicht te snel en hard gaan en verder alles dat je van een echte Thrasher mag verwachten. Dit inclusief heerlijke plofdrums en rauw gitaargeluid. Op zich is het technisch gezien nog niet eens zo'n 'slechte' productie, maar het heeft wel dát wat de andere twee voorbeelden missen.
Deze tendens zet het hele album door. Natuurlijk zitten er een paar kleine foutjes in die niet hadden gehoeven (Into The Ruins en Massacre Of The Innocent voelen veel te incompleet, dit terwijl ze in hun korte speeltijd wel meerdere bijzonder heersende stukken bevatten, die beter verwerkt hadden kunnen worden in één groot nummer i.p.v deze twee losse fragmentjes), maar hee, het is voor het eerst sinds jaren dat er van Amerikaanse bodem een album komt dat zó trouw is aan het ware Thrash gevoel dat in de jaren '80 zo'n hoogtij vierde, en dat verdient alleen maar waardering. Zelfs als het in die tijd uitgekomen was, zou het nog een zeer degelijke plaat zijn geweest. In dat opzicht is dit album dus zeker bijzonder.
666/Heil Hirax. Hehe.
Laatst gewijzigd door Meltdown op ma mei 16, 2005 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Kijk, dit zijn replys die iets toevoegen aan forums, hulde Meltdown!Meltdown schreef:Wat is die laatste Hirax plaat eigenlijk briljant, besef ik me net. Niet dat het ergens iets nieuws toevoegt, maar dat is nou juist niet wat ik zoek.
666/Heil Hirax. Hehe.
Ik ben het zeker met je eens betreffende Hirax, ik heb The new age of terror nu enkele weken en het is absoluut een klein meesterwerk te noemen. De feeling die het album heeft is magisch, gezien de toch wel gladde productie. Ik raad je aan net als ik met smacht te wachten op de nieuwe Heathen, het lijkt erop, gezien het preview-nummer wat te downloaden was, dat dit ook die geweldige feeling gaat krijgen!
Betreffende Destruction en Exodus ben ik het veel minder met je eens: vooral Destruction is nog altijd zeer true aan z'n roots, bekijk hun forums maar eens. De heer Schmier was zeer in zijn nopjes met het nieuwe Heathen materiaal, hij is gewoon een fan naast muzikant. Mooi vind ik dat!
Gezien je voorkeur voor 80's productie en de opmerking dat je een groentje bent in thrash:
Deze 5 KOPEN. Niet denken, maar kopen.
1. Feel the fire - Overkill
2. Darkness Descends - Dark Angel
3. Bonded by blood - Exodus
4. Eternal Nightmare - Vio-Lence (re-release over een maand ongeveer verkrijgbaar)
5. Slaughter in the vatican - Exhorder
Ik weet niet precies hoe groen je bent in thrash, vandaar deze namen. Excuses als je ze al allemaal kent, ik probeer slechts te helpen!
Haha, hulp is altijd welkom, bedankt.
En ik heb van dat rijtje alleen de Overkill liggen (inderdaad meesterlijk), dus dat komt wel goed.
Het probleem dat ik bij die nieuwe Destruction en Exodus heb, dat kan aan de productie liggen, is de overdaad aan constante bruutheid. Er wordt weinig tot geen plaats gemaakt voor wat structuur als 'scheurende' breaks, solo's en tempowisselingen. Het moet alleen maar snel en hard, en nogmaals kan de productie daarin meespelen. Ik probeer me voor te stellen hoe bepaalde Antichrist nummers zouden klinken met een vroege Destruction productie. Zelfs dan krijg ik het gevoel dat de nummers destijds wat gevarieerder in elkaar staken. Desalnietemin zitten er briljante stukken tussen als Nailed To The Cross, maar aan het geluid blijf ik me storen.
Die Exodus wordt naast de productie geplaagd door veel te veel Mallcore/Half-Thrash klinkende stukken (proberen ze op Shroud Of Urine nou op moderne Dimmu Borgir te lijken?), teveel repetitie en een gebrek aan boeiende riffs. Ik kan gewoon niets met deze plaat.
En ik heb van dat rijtje alleen de Overkill liggen (inderdaad meesterlijk), dus dat komt wel goed.
Het probleem dat ik bij die nieuwe Destruction en Exodus heb, dat kan aan de productie liggen, is de overdaad aan constante bruutheid. Er wordt weinig tot geen plaats gemaakt voor wat structuur als 'scheurende' breaks, solo's en tempowisselingen. Het moet alleen maar snel en hard, en nogmaals kan de productie daarin meespelen. Ik probeer me voor te stellen hoe bepaalde Antichrist nummers zouden klinken met een vroege Destruction productie. Zelfs dan krijg ik het gevoel dat de nummers destijds wat gevarieerder in elkaar staken. Desalnietemin zitten er briljante stukken tussen als Nailed To The Cross, maar aan het geluid blijf ik me storen.
Die Exodus wordt naast de productie geplaagd door veel te veel Mallcore/Half-Thrash klinkende stukken (proberen ze op Shroud Of Urine nou op moderne Dimmu Borgir te lijken?), teveel repetitie en een gebrek aan boeiende riffs. Ik kan gewoon niets met deze plaat.
Laatst gewijzigd door Meltdown op ma mei 16, 2005 10:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
annihilation of civizilation heerscht geweldig, wat een plaat, wat een sfeerDestructor schreef:Zijn hier trouwens fans van de band Evil Dead? Ik vind ze een van de beste Amerikaanse thrash bands, ze hebben zeer origineel meteriaal uitgebracht, helaas 2 full-lenth Cd's en een live-cd. Ik heb hun eerste album Annihilation Of Civilization (vreselijk goede plaat) nu al een tijdje en ik ben benieuwd hoe hun andere plaat The Underworld klinkt.
the underworld is daarentegen een van de meest saaie thrashplaten ooit, die ik ook de deur heb uit gegooid
jammer, dat na zo'n leuk debuut,de band zichzelf de nek heeft omgedaan
met leden van agent steel trouwens
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Destructor
Kristof schreef:[..]
annihilation of civizilation heerscht geweldig, wat een plaat, wat een sfeer
the underworld is daarentegen een van de meest saaie thrashplaten ooit, die ik ook de deur heb uit gegooid
jammer, dat na zo'n leuk debuut,de band zichzelf de nek heeft omgedaan
met leden van agent steel trouwens
Ik zal wel even wat nummers downloaden van The Underworld om te kijken of het echt zo saai is als jij zecht.
- Lone Starr
hmmm, volgens mij worden er hier voorkeuren gemaakt op basis van nostalgie. Willen we nou echt weer zoals vroeger geniale thrash op een uiterst brakke manier geproduceerd zien worden? Is dat nou echt de aantrekkingskracht van de muziek? Die armoede?
Voor mij is het mooie van thrash de snelheid, geslepenheid van de vocalen, de kunde van de muzikanten en hun thema's. En als ze er tegenwoordig een goede productie bij kunnen maken dan is dat toch mooi meegenomen? Mijns inziens is het nog altijd de band die zijn sound bepaald en niet de producer. En tjsa, als je zoals Exodus op Tempo Of The Damned superstrak speelt is het nogal lastig om retro te klinken.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe zanger van Exodus, misschien dat er toch een hoop mensen weer terug willen naar Souza. En wat voor een gezeik over Souza ook? Baloff is er niet meer, hadden jullie ook gewild dat heel Exodus er toen mee gekapt was?
Voor mij is het mooie van thrash de snelheid, geslepenheid van de vocalen, de kunde van de muzikanten en hun thema's. En als ze er tegenwoordig een goede productie bij kunnen maken dan is dat toch mooi meegenomen? Mijns inziens is het nog altijd de band die zijn sound bepaald en niet de producer. En tjsa, als je zoals Exodus op Tempo Of The Damned superstrak speelt is het nogal lastig om retro te klinken.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe zanger van Exodus, misschien dat er toch een hoop mensen weer terug willen naar Souza. En wat voor een gezeik over Souza ook? Baloff is er niet meer, hadden jullie ook gewild dat heel Exodus er toen mee gekapt was?
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
The Underworld is veel beter geproduceerd en klinkt volwassener, echt origineel is de band echter niet ze kwamen op een tijd dat thrash eigenlijk al het hoogtepunt was gepasseerd maar erg lekker klinkt het wel allemaal! hun live LP is ook de moeite waard! Ik heb zelfs hun eerte mini "rise above" op 3" CD single!Destructor schreef:Zijn hier trouwens fans van de band Evil Dead? Ik vind ze een van de beste Amerikaanse thrash bands, ze hebben zeer origineel meteriaal uitgebracht, helaas 2 full-lenth Cd's en een live-cd. Ik heb hun eerste album Annihilation Of Civilization (vreselijk goede plaat) nu al een tijdje en ik ben benieuwd hoe hun andere plaat The Underworld klinkt.
Kan hem erg waarderen maar hij is niet zo goed als het oude werk, klinkt allemala wat gezapiger en het tempo ligt beduidend lager, de typische DA sound is wel behouden gebleven en de productie is een lichtend voorbeeld voor andere bands! GEEN ge protoolde ANDY SNEAP productie maar rauw en vet!Rattlehead schreef:TJa, ik vind de laatste van Exodus ook niet tippen aan hun oude werk, maar toch wil ik hem hebben. Wat vind je eigenlijk van de nieuwste Death Angel?
- Lone Starr
Ik vind bijna alles van ze goed alleen "independent" is wat middelmatig....Destructor schreef:Ik ben nooit echt een fan van Sacred Reich geweest, hun muziek pakt mij niet echt. Alleen hun album Surf Nicaragua is wel aardig.
Zelfs hun laatste plaat "heal" is zeer de moeite waard!
- Lone Starr
Idd, Death Angel is ook live altijd feest. En die lagere snelheid van Exodus valt wel mee vind ik. Je zou "Impaler" wel kunnen zien als een klassiek exodus nummer in de nieuwe jas.enforcer schreef:[..]
Kan hem erg waarderen maar hij is niet zo goed als het oude werk, klinkt allemala wat gezapiger en het tempo ligt beduidend lager, de typische DA sound is wel behouden gebleven en de productie is een lichtend voorbeeld voor andere bands! GEEN ge protoolde ANDY SNEAP productie maar rauw en vet!
"Do is die Bahnhof!!"
Had het ook over DEATH ANGEL en niet EXODUS, die beuken op hun nieuwe CD nog net als vroeger.....
AL zakt hun plaat op de "B" kant wat in kan ie zich zeker meten met "pleasures" of "impact" IMO, maar niet helemaal met "bonded" of "fabulous"
AL zakt hun plaat op de "B" kant wat in kan ie zich zeker meten met "pleasures" of "impact" IMO, maar niet helemaal met "bonded" of "fabulous"
- Lone Starr
- Lone Starr
idd, daarom ben ik ook zo bang dat het punt ooit bereikt wordt waarop Exodus, Death Angel, Metallica, Megadeth, Agent Steel, Destruction, Sodom, Kreator en noem maar op er mee ophouden (veel gaan er al richting de 50). wat blijft er dan voor ons "klassieke thrashers" over?
"Do is die Bahnhof!!"