Bands met drumcomputer
- zwarte krijser
Niet helemaal mee eens. Bij echt Industrial Bands (Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive enzo) natuurlijk wel, maar bij bands als Ministry en Skinny Puppy vind ik een levende drummert toch stukken leuker.iscariah schreef:Ik vind drumcomputers het meest gepast bij Industrial Metalbands, het kille geluid die een drumcomputer heeft past hier perfect bij.
Makkers staakt uw wild geraas
Ik kan je uit de droom helpen, heel veel bands spelen gitaar- en zangstukken meerdere keren over elkaar heen.Oblivion schreef:Ik vind t eigelijk een soort afknapper om dat te ontdekken van bands, zelfde als dat bands 1 gitarist hebben maar dat je op cd toch een stuk of 3 gitaren hoort
Dat is juist het leuke van een studioalbum, daarmee kun je dingen doen die live niet kunnen. Waarom daar geen gebruik van maken?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
Als het goed klinkt, is alles geoorloofd.
Ram It Down van Priest is trouwens ook met behulp van een drumcomputer opgenomen (hoewel anders vermeld in de hoes). En dat is toch wel een gaaf album.
Bij bands als Limbonic Art is de drumcomputer eigenlijk ook nooit storend.
Ram It Down van Priest is trouwens ook met behulp van een drumcomputer opgenomen (hoewel anders vermeld in de hoes). En dat is toch wel een gaaf album.
Bij bands als Limbonic Art is de drumcomputer eigenlijk ook nooit storend.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
Zo had ik het nog niet bekeken, ik moet je wel wat gelijk geven.Rascul schreef:[..]
Niet helemaal mee eens. Bij echt Industrial Bands (Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive enzo) natuurlijk wel, maar bij bands als Ministry en Skinny Puppy vind ik een levende drummert toch stukken leuker.
Maar het hangt ook van de groepen zelf af, Haus Arafna (heerscht !!!) bijvoorbeeld klinkt zeer kil en daar past perfect een drumcomputer bij.
Maar bij Ministry en Skinny Puppy klinkt alles wat meer organisch, meer menselijker daarom past een echte drummer daar beter bij.
Maar het hangt helemaal af van de sfeer die muziek zelf heeft zoals ik al eerder zei.
Bruter dan menig death metalband live, inderdaad.Rascul schreef:[..]
Echt wel. Heb jij Ministry nooit live gezien?
-
Gelijk inEmmaneul schreef:[..]
Ik kan je uit de droom helpen, heel veel bands spelen gitaar- en zangstukken meerdere keren over elkaar heen.
Dat is juist het leuke van een studioalbum, daarmee kun je dingen doen die live niet kunnen. Waarom daar geen gebruik van maken?

En over drumcomputers:
Ik vind het bij sommige bands wel kunnen, en dan ook vooral Industriall bands

- The Reckoning
-
- Chucknorris
Maar toch blijf ik akerfelts strot missenRascul schreef:[..]
Ik niet. Als je Epitaph en (ook de rerelease, die vooral eigenlijk) Onset met elkaar vergelijkt kan je niet anders dan concluderen dat Necrophagist gewoon stukken beter klinkt met een echte drummer. Organischer. Vooral in de blaststukken, aangezien hun drummer de blasts op de Napalm Death-manier speelt (dwz de bass en snare niet precies gelijk, maar wel synchroon, een soort hele snelle hoempa) terwijl de drumcomputer die blasts standaard op de Suffocationmanier speelt (dwz bass, snare en hihat tegelijk op de 32en). Dat laatste klinkt heel erg robot-achtig en leeg.
Verder is Bloodbath er met echte drummers (Swano en al helemaal Axenrot) er stukken op vooruit gegaan.

Meshuggah gebruikt op hun nieuwe album ook een drumcomputer omdat ze anders veels te lang bezig zouden zijn. Het is op zich wel ok maar 1 nadeel van Meshuggah is dat ze dan live het allemaal maar een beetje moete improviseren omdat ze het allemaal niet meer kunnen onthouden.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]
- Metal_heart
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
ik moet nu ineens denken aan Aeons of Old, een belgische deathmetal band. Het enige optreden wat ik ooit heb zien stoppen omdat de batterijen van de drumcomputer op waren
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Soulcollector
- Contacteer:
een reden waarom ze gezegd hebben dat het niet zeker is of ze het live gaan brengen is omdat het geen goed live-materiaal is, door de aaneengesloten nummers. niet omdat Haake het niet kan spelen. en daarnaast, waarom zou live improvisatie een achtergang en geen meerwaarde zijn?FoaL schreef:Meshuggah gebruikt op hun nieuwe album ook een drumcomputer omdat ze anders veels te lang bezig zouden zijn. Het is op zich wel ok maar 1 nadeel van Meshuggah is dat ze dan live het allemaal maar een beetje moete improviseren omdat ze het allemaal niet meer kunnen onthouden.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Nou ja, als ik naar een band ga kijken die ik vet vind, dan wil ik wel graag dat ze gewoon hun nummers spelen, en niet de helft van de show improviseren.Soulcollector schreef:[..]
een reden waarom ze gezegd hebben dat het niet zeker is of ze het live gaan brengen is omdat het geen goed live-materiaal is, door de aaneengesloten nummers. niet omdat Haake het niet kan spelen. en daarnaast, waarom zou live improvisatie een achtergang en geen meerwaarde zijn?
www.myspace.com/thenewdominion
- Soulcollector
- Contacteer:
overdrijven is ook een kunst. vergelijk de Damnation cd van Opeth maar met hun DVD. een aantal stukken erin zijn nieuw en absoluut meerwaarde, terwijl de originele lijn van de nummers niet wordt aangetast.
maar waar ik voor op doelde was dat minieme veranderingen in een drumpartij als Meshuggah Catch33 live brengt niet meteen als aankloten bestempelt moeten worden en het juist vetter uit de bus kan komen.
maar waar ik voor op doelde was dat minieme veranderingen in een drumpartij als Meshuggah Catch33 live brengt niet meteen als aankloten bestempelt moeten worden en het juist vetter uit de bus kan komen.
Jep, dat kan inderdaad. Ligt er ook aan hoe streng je ze beoordeeld live.Soulcollector schreef:overdrijven is ook een kunst. vergelijk de Damnation cd van Opeth maar met hun DVD. een aantal stukken erin zijn nieuw en absoluut meerwaarde, terwijl de originele lijn van de nummers niet wordt aangetast.
- Soulcollector
- Contacteer:
nee daar ligt het helemaal niet aan. het ligt er gewoon aan of het goed klinkt of niet. natuurlijk kan je met een plank voor je kop lopen en op elk klein verschil gaan zeiken omdat jij het liever precies zoals op plaat had gewild. zeker bands zoals Opeth en Meshuggah moeten gewoon de ruimte krijgen om live er meer van te maken dan ze op plaat deden. daar zijn ze goed toe in staat en de muziek leent zich er ook voor, hoewel bij meshuggah in mindere mate bij andere albums, maar catch33 wellicht wel.
Precies jongen! Ligt er maar aan hoe je ze beoordeeld! Met een plank voor je kop, of gewoon uit je dak gaan en niet op de miezerige details letten.Soulcollector schreef:nee daar ligt het helemaal niet aan. het ligt er gewoon aan of het goed klinkt of niet. natuurlijk kan je met een plank voor je kop lopen en op elk klein verschil gaan zeiken omdat jij het liever precies zoals op plaat had gewild. zeker bands zoals Opeth en Meshuggah moeten gewoon de ruimte krijgen om live er meer van te maken dan ze op plaat deden. daar zijn ze goed toe in staat en de muziek leent zich er ook voor, hoewel bij meshuggah in mindere mate bij andere albums, maar catch33 wellicht wel.
- Chucknorris
- Soulcollector
- Contacteer:
Jep, maar dat kan ook weer gekoppeld worden aan het beoordelen, goede Soulcollector! Als iemand een concert volgens 'albums' beoordeeld, dan kan het hem tegenvallen omdat bijv. een stuk langer / korter / anders / niet / te snel / te langzaam gespeeld wordt.Soulcollector schreef:weer fout metallist mijn waarde jongen! juist die miezerige details kunnen je ook uit je dak laten gaan. ook als het anders dan op het album is, maar juist nog beter klinkt.
- Soulcollector
- Contacteer:
Laat ik de gitaristen onder jullie eens vragen wat je van een band zou vinden met een voorgeprogammeerde synthetische gitaarlijn? En als we daar ook nog eens computer-gegenereerde baslijnen, een drumcomputer en een kunstmatige zanglijn overgooien?
Zolang het maar goed klinkt?
When every wall is closing in, where does one turn for serenity? Mentation: [url]http://www.mentation.nl[/url]
[i]Circle of Perpetual Occultation[/i]
[i]Circle of Perpetual Occultation[/i]
-
Nee, maar dat vind ik ook over drumcomputers, hoorNegatyfus schreef:Laat ik de gitaristen onder jullie eens vragen wat je van een band zou vinden met een voorgeprogammeerde synthetische gitaarlijn? En als we daar ook nog eens computer-gegenereerde baslijnen, een drumcomputer en een kunstmatige zanglijn overgooien?

Als het nog 'n beetje klinkt, ok... maar geef mij maar echte menselijke drums