Luca Turilli

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Saxon 747

Luca Turilli

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 3:57 pm

Luca Turilli, de powermetal liefhebbers kennen hem uiteraard wel van Rhapsody, maar de beste man heeft ook een solo project, dat muzikaal redelijk in het verlengde van Rhapsody ligt, wat ik uiteraard niet erg vind, want Rhapsody is erg gaaf. Turilli speeld uiteraard niet alleen, Olaf Hayer, Sascha Paeth, Miro en Robert Hunecke. Een ware aanrader voor hen die van Rhapsody houden, maar toch weer eens iets (een beetje) anders willen.

Wat MF reviews:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=408
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=460
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mei 27, 2005 4:35 pm

erg gaaf ja, de laatste soloplaat vond ik beter dan al het Rhapsody materiaal. Meer metal en minder kitscherige extra's.

Olaf Hayer blijft natuurlijk een geweldige zanger die in mijn optiek Fabio volledig overtreft
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr mei 27, 2005 5:13 pm

De eerste vind ik niet zo denderend, maar prophet of the last eclipse is wel erg goed. We zullen zien op waldrock of ik hem nog aan kan schaffen voor een schappelijke prijs
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 5:17 pm

Jeroen schreef:erg gaaf ja, de laatste soloplaat vond ik beter dan al het Rhapsody materiaal. Meer metal en minder kitscherige extra's.

Olaf Hayer blijft natuurlijk een geweldige zanger die in mijn optiek Fabio volledig overtreft
Mwah, ik vind Fabio's stem geluid zelf ontzettend gaaf. Maar ontkennen dat Hayer een slechte zanger is hoor je mij zeker niet doen, hij is echt goed ja.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » vr mei 27, 2005 5:42 pm

Ik vind het eerste album een toffe plaat, vooral warrior's pride is een machtig nummer. Die duetversie op de single is ook erg leuk gedaan.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr mei 27, 2005 7:29 pm

Lennert from hell schreef:De eerste vind ik niet zo denderend, maar prophet of the last eclipse is wel erg goed. We zullen zien op waldrock of ik hem nog aan kan schaffen voor een schappelijke prijs
De 1e boeit mij ook niet echt. Behalve black dragon. Wat een solo

Ik heb de 2e orgineel. Wat een machtige plaat is dat. Heerlijk.
Ik wacht dan ook naar de 3e solo plaat.........

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » vr mei 27, 2005 7:38 pm

Die 2de is ook wel leuk ja, nummers als war of the universe, prince of the starlight en black realm's majesty zijn wel gaaf. Dat keyboardfiguur van rhapsody wilde toch ook een soloplaat beginnen?

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr mei 27, 2005 7:42 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Die 2de is ook wel leuk ja, nummers als war of the universe, prince of the starlight en black realm's majesty zijn wel gaaf. Dat keyboardfiguur van rhapsody wilde toch ook een soloplaat beginnen?
Starpoli?

Nog niets over gehoord

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 7:43 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Die 2de is ook wel leuk ja, nummers als war of the universe, prince of the starlight en black realm's majesty zijn wel gaaf. Dat keyboardfiguur van rhapsody wilde toch ook een soloplaat beginnen?
Hoei! Dat zou gaaf zijn, Staropoli is een waar genie!

Amibor

Bericht door Amibor » vr mei 27, 2005 7:45 pm

Luca Turilli is een schaamteloze kopie van Rhapsody, met misschien als uitzondering was spacey effectjes. Een nummer als 'Ancient forest of elves' had evengoed van Rhapsody kunnen zijn. Geef mij dus maar Rhapsody.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 7:48 pm

Amibor schreef:Luca Turilli is een schaamteloze kopie van Rhapsody, met misschien als uitzondering was spacey effectjes. Een nummer als 'Ancient forest of elves' had evengoed van Rhapsody kunnen zijn. Geef mij dus maar Rhapsody.
Hoezo? Als je Rhapsody goed vindt, vind je Turilli bijna automatisch ook goed, als jij het een schaamteloze kopie vindt (wat het zeker is), wat vind je er dan minder goed aan? De man is gewoon bezig met het maken van de muziek die hij zelf helemaal tof vindt. Het lijkt me dat hij bij zijn solo band veel meer vrijheid heeft dan bij Rhapsody.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr mei 27, 2005 8:11 pm

Amibor schreef:Luca Turilli is een schaamteloze kopie van Rhapsody, met misschien als uitzondering was spacey effectjes. Een nummer als 'Ancient forest of elves' had evengoed van Rhapsody kunnen zijn. Geef mij dus maar Rhapsody.
Ik heb de 2e solo plaat even opgezet. En deze benadrukt toch echt wel dat het niet erg is dat dit project bestaat

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 8:14 pm

arnibes schreef:[..]

Ik heb de 2e solo plaat even opgezet. En deze benadrukt toch echt wel dat het niet erg is dat dit project bestaat
Agh, hij had de nummers ook voor Rhapsody kunnen gebruiken, maar of ik ze nu bij Rhapsody hoor, of bij Turilli boeit me geen zak.

Rene

Bericht door Rene » vr mei 27, 2005 8:42 pm

Die tweede is echt heel goed. Maar ja, mijn mening staat al in de eerste post ;)

De eerste is ook van goede kwaliteit. Het viel me wel op dat het tempo gemiddeld een stuk lager is dan we van Luca gewend zijn. Maar dat is niet negatief bedoeld, het blijft goede muziek. Ik ben erg benieuwd naar een 3e cd, die de trilogy moet afsluiten. Jammer dat daar nog geen spoor van te bekennen is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr mei 27, 2005 8:43 pm

lijkt qua het bij gehouden nieuws wel op de webmaster van iced earth en demons and wizards

Rene

Bericht door Rene » vr mei 27, 2005 8:46 pm

arnibes schreef:lijkt qua het bij gehouden nieuws wel op de webmaster van iced earth en demons and wizards
Hij zal er nog wel niet zo mee bezig zijn. Want Luca is wel zo'n muzikant die zijn fans op tijd op de hoogte houdt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr mei 27, 2005 8:47 pm

Rene schreef:[..]

Hij zal er nog wel niet zo mee bezig zijn. Want Luca is wel zo'n muzikant die zijn fans op tijd op de hoogte houdt.
Inderdaad, het lijkt me echt een gave gast, net als de rest van Rhapsody eigenlijk, ze hebben een gave uitstraling.

Rene

Bericht door Rene » vr mei 27, 2005 8:52 pm

Ik moet nog wel even kwijt dat Jon Schaffer zelf ook wel zijn fans prima op de hoogte houdt. Het is alleen de site die meestal laat op de hoogte is.

On topic: Luca lijkt me wel erg vol van zichzelf, maar hij is dan ook italiaan ;) Op de DVD van Dark Secret praat hij wel met een enorm aanstekelijk enthousiasme en hij heeft ook een bijzonder positieve kijk op de wereld. Gave gast dus idd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mei 27, 2005 9:05 pm

positieve kijk? zijn teksten over liefde in het universum zijn gewoon te kinderachtig voor woorden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie