Black Metal Topic (nr 'minstens 20')

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » ma jun 13, 2005 11:23 pm

Rebel Extravaganza is een geweldig album. Veel lange nummers, die afwisselend, kil en duister zijn. Volcano heeft een stel uitschieters maar ook een paar missers.

NecRobert
Contacteer:

Bericht door NecRobert » ma jun 13, 2005 11:26 pm

XnegativeX schreef:Wat vind men hier van de nieuwe Gehenna (WW)?
Ik vind het persoonlijk een heerlijke bak dissonante, duistere black metal. Er zal waarschijnlijk een hoop kritiek zijn op hoe de band niet meer klinkt zoals vroeger of op de moderne productie...
Maar je moet dit album gewoon op zichzelf beluisteren en het niet gaan vergelijken met hun andere albums.
En wat de productie betreft, die mag dan wel modern klinken maar hij is nogsteeds erg rauw.
Heerlijke plaat! Inderdaad nauwelijks te vergelijken met het oudere werk, hoewel de vocalen nog wel erg herkenbaar zijn. Second Spell blijft mijn alltime favorite, maar WW is zeker een van de hoogtepunten van 2005!

Trouwens binnenkort een interviewtje op zm met Dolgar :D
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Raymond W.

Bericht door Raymond W. » ma jun 13, 2005 11:37 pm

Ik vind de oude platen van Gehenna eigenlijk allemaal kut. WW is echter een ander verhaal. Erg gave plaat met inderdaad invloeden van zowel de nieuwe Satyricon als Craft. Een van de betere van dit jaar, dat staat al vast.
Utereg!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jun 13, 2005 11:53 pm

Nog totaal niet gehoord, eigenlijk. Sterker nog, ik wist niet eens dat Gehenna recentelijk een nieuwe plaat had uitgebracht. Kun je nagaan hoe goed ik up- to -date ben.

De enige 2 platen die ik van Gehenna ken zijn "Admirion Black" en "Seen Through the Veils of Darkness". "Admirion Black" vind ik maar "zo-zo", iets te ritmisch naar mijn zin.
"Seen Through the Veils of Darkness" daarintegen behoort onbetwist tot m`n blek-favorieten. Die schijf staat voor mij gelijk aan een snoekduik in een ijskoud bergmeer die ten gevolge van een ongetemde waterval ( en deels gletsjer) tussen ongerepte rotsen is neergedropt.
De kracht van kou, een onstuitbare waterstoom en het dreigende van zwarte rotsen (mét groene algengloed) trekken mij als een magneet aan. Al jarenlang.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » di jun 14, 2005 11:28 am

Gr. Dracula schreef:[..]

Nog totaal niet gehoord, eigenlijk. Sterker nog, ik wist niet eens dat Gehenna recentelijk een nieuwe plaat had uitgebracht. Kun je nagaan hoe goed ik up- to -date ben.

De enige 2 platen die ik van Gehenna ken zijn "Admirion Black" en "Seen Through the Veils of Darkness". "Admirion Black" vind ik maar "zo-zo", iets te ritmisch naar mijn zin.
"Seen Through the Veils of Darkness" daarintegen behoort onbetwist tot m`n blek-favorieten. Die schijf staat voor mij gelijk aan een snoekduik in een ijskoud bergmeer die ten gevolge van een ongetemde waterval ( en deels gletsjer) tussen ongerepte rotsen is neergedropt.
De kracht van kou, een onstuitbare waterstoom en het dreigende van zwarte rotsen (mét groene algengloed) trekken mij als een magneet aan. Al jarenlang.
Reddeloos verloren jij. De bm-bacterie houdt huis in je lijf. Ik heb Gehenna's "Malice" wel voor je liggen, als je geïnteresseert bent :P
Kop dicht, Thorko

Aeolus

Bericht door Aeolus » di jun 14, 2005 2:40 pm

StraightHate schreef:Rebel Extravaganza is een geweldig album. Veel lange nummers, die afwisselend, kil en duister zijn. Volcano heeft een stel uitschieters maar ook een paar missers.
Rebel Extravaganza is geweldig, dat album is black metal in zijn puurste vorm. Volcano is gewoon weer wat anders, niet slechter maar ze zijn gewoon verder geevolueerd.

Ben zeer benieuwd naar de nieuwe plaat, zijn ze druk mee bezig las ik.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Marte

Bericht door Marte » di jun 14, 2005 2:55 pm

Aeolus schreef:[..]

Rebel Extravaganza is geweldig, dat album is black metal in zijn puurste vorm. Volcano is gewoon weer wat anders, niet slechter maar ze zijn gewoon verder geevolueerd.

Ben zeer benieuwd naar de nieuwe plaat, zijn ze druk mee bezig las ik.
Hmm hoe zit 't met die twee van Satyricon die zijn opgepakt op verdenking van verkrachting dan, zijn die uit de band of weer vrij?

Enneh ze zeggen dat blekkies intolerant zijn, hmm check maar ff m'n poging tot discussie in literatuur gedeelte van dit forum. :P
And after all the dust will cover us all...
[img]http://tinypic.com/5nu2w0[/img]

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di jun 14, 2005 2:57 pm

Meltdown schreef:Al na één luisterbeurt, die halve mallcore kun je toch niet serieus nemen?
De rest van het album bevalt me ook niet.
Dit gaat niet over smaak. Je noemt Volcano mallcore. Dit riekt naar de bekrompenheid van metal-archives. Dat het je niet raakt, tot daar aan toe. Maar om het mallcore te noemen gaat wat ver.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 3:10 pm

Nee, ik noem Fuel For Hatred halve mallcore. Wel lezen. Voor de rest van Volcano gaat dat gelukkig niet op, maar ook dat boeit me weinig (de redenen staan er reeds).
Laatst gewijzigd door Meltdown op di jun 14, 2005 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di jun 14, 2005 3:12 pm

Marte schreef:[..]

Hmm hoe zit 't met die twee van Satyricon die zijn opgepakt op verdenking van verkrachting dan, zijn die uit de band of weer vrij?

Enneh ze zeggen dat blekkies intolerant zijn, hmm check maar ff m'n poging tot discussie in literatuur gedeelte van dit forum. :P
Dat waren geen vaste bandleden, ik geloof dat ze van Spiral Architect waren. Ze gingen alleen live mee. Hoe het afgelopen is weet ik niet.

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di jun 14, 2005 3:19 pm

Meltdown schreef:Nee, ik noem Fuel For Hatred halve mallcore. Wel lezen. Voor de rest van Volcano gaat dat gelukkig niet op, maar ook dat boeit me weinig (de redenen staan er reeds).
Doet er niet toe. Dat het wat catchy is, daar heb je gelijk in. Eigenlijk wel erg catchy voor Satyricon, en het is zeker niet het beste wat er op de plaat staat. Maar die term mallcore, nee.

[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 3:22 pm

Fuck, jij tikt serieus snel. Eng!

Ik hoor er toch echt irritante Amerikaanse mallcore in. Gewoon, in het geheel. En dat heeft niets te maken met of het nummer wel of niet tot de beteren op de plaat behoort, maar om het geluid van het nummer zelf.

Iets doet me vermoeden dat jullie dat gewoon bij voorbaat niet toe willen geven 'omdat het Satyricon is', en anders horen we de zaken anders, wat ook zeker kan voorkomen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di jun 14, 2005 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di jun 14, 2005 3:24 pm

Hoezo? Er zit 9 minuten tussen jouw en mijn post.

We kunnen het ook omkeren.

Iets doet mij vermoeden dat jij het tot mallcore wil degraderen omdat het een glasheldere productie heeft en het hier en daar wat catchy is. Het is toegankelijk en dat kan niet voor BM.

Zo kun je het ook zien he.

[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 3:29 pm

Ktulu schreef:Hoezo? Er zit 9 minuten tussen jouw en mijn post.

We kunnen het ook omkeren.

Iets doet mij vermoeden dat jij het tot mallcore wil degraderen omdat het een glasheldere productie heeft en het hier en daar wat catchy is.
Zo kun je het ook zien he.
De originele post stond er inderdaad al even, maar ik had 'm net een paar seconden gewijzigd en jouw post kwam er meteen te staan met mijn gewijzigde inhoud in de quote. Je kunt 'm natuurlijk ook snel ge-edit hebben zonder dat ik het zag, weet ik veel, hehe. Het leek verdomd snel te gaan.

En nee, ik zeg dat niet omdat het helder en catchy is, maar zoals ik al zei de hele klank en uitstraling van het nummer zelf. De manier waarop de gitaren klinken, de zang(lijnen), de riffs, dat doet mij mallcore aan. Als het als Powermetal had geklonken, had ik dát gezegd, maar dat doet het niet, ik vind het naar de muziekstijl mallcore neigen. En anders verzin je er maar een andere term voor in de plaats, dit nummer heeft gewoon niets, nada met Black Metal te maken.

Niet alles wat rauw agressief klinkt, is ook meteen Black Metal. Anders zou je kunnen zeggen "Oh, Wait and Bleed klinkt agressief en haatvol, en er zitten blaffende vocalen in, dus is het Black Metal.". Nee, er is een onderbewuste defenitie voor, en ik kan voelen dat dit geen Black is. Ja, zo alleswetend praten is gewaagd voor zo'n kereltje als ik. Dat weten we inmiddels, hou de muil.

Met dat laatste ("Het is toegankelijk en dat kan niet voor BM.") doe je me te simpel af. Ik kraak nooit iets af of noem het als niet datgene wat het pretendeert te zijn, alleen omdat iets helder en toegankelijk is. Anders zou ik At The Heart Of Winter en Nemesis Divina óók geen Black Metal moeten noemen, wat ik het juist wél noem, zelfs al heeft het een heldere productie en is het voor de buitenstaander relatief eenvoudig te behappen.

Nogmaals, we hebben het hier alleen over Fuel For Hatred.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di jun 14, 2005 4:19 pm

WTF is mallcore? Klinkt als?

Ik vind Volcano een pracht album, ik hou zelf ook het meest van de eerste 3 Satyricon albums (vooral The Shadowthrone is een van m'n fav. black metal cd's ooit) maar ik denk als ze op die wijze doorgegaan zouden zijn zou het nooit dezelfde impact en sfeer had gehad hebben als toen.
Ik ben juist blij dat ze vernieuwen, en ik moest zelf ook aan die nieuwe stijl wennen. Het is net als met Dodheimsgard. Steeds anders maar van degelijke kwaliteit. Niet zo maar een experiment.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:25 pm

Ook wel bekend als Nu-Metal.

Moet er natuurlijk wél bij gezegd worden dat er bij Fuel For Hatred geen gescratch en r&b invloeden te bekennen zijn. Gelukkig niet, haha, ik stel het me even voor..

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di jun 14, 2005 4:31 pm

Ochja, ik ben geen kenner, noch liefhebber van het genre. Dus daarom horen we het waarschijnlijk anders.

Daarnaast gaf ik niet mijn opinie, maar gaf ik enkel een interpretatiemogelijk. Je kunt het ook zo zien. Wat natuurlijk voortborduurde op jouw
Meltdown schreef: Iets doet me vermoeden dat jullie dat gewoon bij voorbaat niet toe willen geven 'omdat het Satyricon is'

Lijkt me wel duidelijk zo, niet? :)

[/quote]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 14, 2005 4:33 pm

Meltdown schreef:
Ook wel bekend als Nu-Metal.

Moet er natuurlijk wél bij gezegd worden dat er bij Fuel For Hatred geen gescratch en r&b invloeden te bekennen zijn. Gelukkig niet, haha, ik stel het me even voor..
fuel for hatred is gewoon Motörhead met een satyriconjasje aan

volcano is een sublieme plaat overigens

en de term nu-metal is totale onzin
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:33 pm

Ja, zo zijn we er beiden uit. .....:) (ik haat die smiley, maar ik moet hier wel)

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:35 pm

Ik ga die hele discussie niet opnieuw houden, Kristof. Wat de één ergens in hoort, hoort de ander immers niet. Dit forum draait om meningen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di jun 14, 2005 4:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 14, 2005 4:35 pm

NecroNoud schreef:WTF is mallcore? Klinkt als?
Alles wat een bepaalde persoon niet goed/mooi vindt zal hij/zij/het al snel bestempelen als nu-metal, mallcore, fashioncore, etc.
De hokjes zelf slaan als een tang op een varken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 14, 2005 4:36 pm

Meltdown schreef:Ik ga die hele discussie niet opnieuw houden, Kristof. Wat de één ergens in hoort, hoort de ander niet. Dit forum draait om meningen.
er zijn wel standaard objectieve zaken die je kan terughoren in muziek

niet alles is subjectief

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:38 pm

Uiteraard, maar de term 'Nu-Metal' in dit (of elk) geval totale onzin vinden of niet, hoort daar weldegelijk toe.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 14, 2005 4:39 pm

ik doelde op het feit dat je de term plakt op fuel of hatred

maar laat maar voor de rest

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:41 pm

Goed idee, met al die meningen over Fuel For Hatred, dan weer Volcano en dan weer mallcore en iedereen die zijn gelijk wil halen wordt je eigen standpunt blijven verdedigen ook maar irritant na een tijdje.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 14, 2005 4:44 pm

Meltdown schreef:Goed idee, met al die meningen over Fuel For Hatred, dan weer Volcano en dan weer mallcore en iedereen die zijn gelijk wil halen wordt je eigen standpunt blijven verdedigen ook maar irritant na een tijdje.
Onzin uitkramen en dan nog volhouden dat je gelijk hebt...
Dat is pas irritant.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:51 pm

Jij mag gerust vinden dat ik onzin uitkraam. Ben ik het alleen niet mee eens.

Ik wil met die post in je quote overigens niet beweren dat 'iedereen tegen mij' is en we daarom maar op moeten houden, maar dat de hele discussie zelf nergens heengaat. Ik zie dat het weer eens dubbel te interpreteren valt, mijn excuses daarvoor.

Goddonders ik lijk Samoth Slegov wel met die verklaringen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di jun 14, 2005 5:01 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » di jun 14, 2005 4:53 pm

Meltdown schreef:Jij mag gerust vinden dat ik onzin uitkraam. Ben ik het alleen niet mee eens.
Nee, anders had je ook geen onzin uit gekraamd.

Of juist niet want als je het zelf onzin had gevonden dan had je het niet uit zitten kramen.

Of kraam ik nu onzin uit?
Nee, jij!!

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 4:54 pm

Demorpheus schreef:[..]
Nee, anders had je ook geen onzin uit gekraamd.

Of juist niet want als je het zelf onzin had gevonden dan had je het niet uit zitten kramen.

Of kraam ik nu onzin uit?
Punt voor jou, hahaha.

Krijst

Bericht door Krijst » di jun 14, 2005 4:58 pm

Meltdown schreef:[..]

Punt voor jou, hahaha.
Die punt die er bij hem bij komt, is er bij jou vanaf gegaan hoor. Laat dat 'hahaha' dus maar achterwege.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

K.

Bericht door K. » di jun 14, 2005 5:00 pm

Onzin.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 5:00 pm

Krijst, kerel, soms volg ik je niet helemaal. De enige zal ik ook niet zijn.

Hee, ik lach om mijn eigen verdoemenis. Da's gaaf.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jun 14, 2005 5:08 pm

Je snapt hem niet, maar je geeft wel antwoord.
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 14, 2005 5:15 pm

Met de term Nu-metal worden bands als Limb bizkit, Coal chamber en Linkin park aangeduid. Wat, ik herhaal, wat is in hemelsnaam de overeenkomst tussen Volcano van Satyricon en de drie bovengenoemde bands?!

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jun 14, 2005 5:18 pm

Coal chamber toch niet? Dat is een gothic band tegenwoordig.
Gelegenheids Satanist

Plaag

Bericht door Plaag » di jun 14, 2005 5:20 pm

XnegativeX schreef:Met de term Nu-metal worden bands als Limb bizkit, Coal chamber en Linkin park aangeduid. Wat, ik herhaal, wat is in hemelsnaam de overeenkomst tussen Volcano van Satyricon en de drie bovengenoemde bands?!
Die onzin is in het leven geroepen omdat Satyricon zich de laatste tijd manifesteert als de eerste de beste sell-out. Meer niet. Hoe rampzalig ik de laatste 2 van Satyricon ook vind, de vergelijking met nu-metal is niet gebaseerd op de muziek. Kan niet.

Verder: veel lui die zich met metal bezighouden roepen maar wat.

En nu koppen dicht.
Kop dicht, Thorko

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di jun 14, 2005 5:25 pm

Welk album zouden jullie aanraden van Deathspell Omega?

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jun 14, 2005 5:28 pm

Inquisitors of satan is mijn favoriet.
Gelegenheids Satanist

Plaag

Bericht door Plaag » di jun 14, 2005 5:28 pm

Hellhammer schreef:Welk album zouden jullie aanraden van Deathspell Omega?
Si Monumentum Requires, Circumspice.

Split met Moonblood.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 5:32 pm

XnegativeX schreef:Met de term Nu-metal worden bands als Limb bizkit, Coal chamber en Linkin park aangeduid. Wat, ik herhaal, wat is in hemelsnaam de overeenkomst tussen Volcano van Satyricon en de drie bovengenoemde bands?!
Fuel For Hatred, jezus, niet heel Volcano!

De distortion op de gitaren klinkt ernaar, de riffs (dan met name tijdens de coupletten) en de met effect overgoten zang klinken ernaar, het krasserige "alright!" aan het begin, de break in het midden, allemaal niet zozeer áls een Linkin' Park of een Slipknot, maar het beeld dat dit geheel bij me schept doet me er zwaar aan denken, met name aan die laatste, en dit verzin ik niet. Mag dat? Mag ik dat vinden, ook al hoor jij het er niet in terug? Fijn.

Wat een oeverloos gezeik begint dit te worden over één opmerking over één nummer, tering. Laat het toch zitten, we hebben interessantere zaken om over te kleppen.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di jun 14, 2005 5:33 pm

Meltdown, nog interesse in die Dark angel?
Aangezien er iets mis is met mijn rekening waardoor ik nu geld kan overschrijven.
Dus jij kunt hem nu kopen.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Plaag

Bericht door Plaag » di jun 14, 2005 5:34 pm

Wat een oeverloos gezeik begint dit te worden over één opmerking over één nummer, tering. Laat het toch zitten, we hebben interessantere zaken om over te kleppen.

Plaag schreef:
En nu koppen dicht.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 5:40 pm

Hellhammer schreef:Welk album zouden jullie aanraden van Deathspell Omega?
Inquisitors of Satan. Het is dat ik de jongere platen nog niet ken, maar dit is een ziekelijke plaat, zowel ziekelijk als ziekelijk goed. De defenitie van vuig. De riffs zijn origineel en briljant, en het tempo blaast je van je sokken, zo meedogenloos. Schijnbaar meer in het traditionele straatje dan Si Monumentum en Kenóse. Er wordt niet veel geïnnoveerd, maar dat is geen vereiste voor een groots album.

Over Infernal Battles (de voorganger) kan ik ook al weinig zeggen, want die kan ik niet langer dan 20 seconden aanhoren. Rauw is leuk, maar je kan te ver gaan.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 5:41 pm

Plaag schreef:[..]
Precies ja, je was me voor.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 14, 2005 5:43 pm

Plaag schreef:[..]

Die onzin is in het leven geroepen omdat Satyricon zich de laatste tijd manifesteert als de eerste de beste sell-out. Meer niet. Hoe rampzalig ik de laatste 2 van Satyricon ook vind, de vergelijking met nu-metal is niet gebaseerd op de muziek. Kan niet.

Verder: veel lui die zich met metal bezighouden roepen maar wat.

En nu koppen dicht.
ik vind de laatste twee albums erg interessant

ik moet wel toegeven dat de heren op het podium tegenwoordig wel iets van rocksterren uitstralen

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jun 14, 2005 5:45 pm

Inquisitors of Satan. Het is dat ik de jongere platen nog niet ken, maar dit is een ziekelijke plaat, zowel ziekelijk als ziekelijk goed. De defenitie van vuig. De riffs zijn origineel en briljant, en het tempo blaast je van je sokken, zo meedogenloos. Schijnbaar meer in het traditionele straatje dan Si Monumentum en Kenóse. Er wordt niet veel geïnnoveerd, maar dat is geen vereiste voor een groots album.

Over Infernal Battles (de voorganger) kan ik ook al weinig zeggen, want die kan ik niet langer dan 20 seconden aanhoren. Rauw is leuk, maar je kan te ver gaan.
ahh, watje. Infernal battles is een goede plaat,
The ancients prescence revealed is echt een vet nummer
Gelegenheids Satanist

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jun 14, 2005 5:47 pm

Haha, ik heb heel wat gehoord, maar zo erg als die productie van IB heb ik het zelden meegemaakt. Misschien wat meer moeite erin stoppen.

iscariah

Bericht door iscariah » di jun 14, 2005 6:34 pm

Ik vind het persoonlijk een heerlijke bak dissonante, duistere black metal. Er zal waarschijnlijk een hoop kritiek zijn op hoe de band niet meer klinkt zoals vroeger of op de moderne productie...
Maar je moet dit album gewoon op zichzelf beluisteren en het niet gaan vergelijken met hun andere albums.
En wat de productie betreft, die mag dan wel modern klinken maar hij is nogsteeds erg rauw.
Ik ben nooit een grote Gehenna "fan" geweest maar die, helaas veel te korte, sample van hun site klinkt lekker.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 14, 2005 7:48 pm

Als je het me even helpt onthouden als ik online ben, dan brengen we daar verandering in.

Ktulu
Contacteer:

Bericht door Ktulu » di jun 14, 2005 7:52 pm

Fuel For Hatred, jezus, niet heel Volcano!

De distortion op de gitaren klinkt ernaar, de riffs (dan met name tijdens de coupletten) en de met effect overgoten zang klinken ernaar, het krasserige "alright!" aan het begin, de break in het midden, allemaal niet zozeer áls een Linkin' Park of een Slipknot, maar het beeld dat dit geheel bij me schept doet me er zwaar aan denken, met name aan die laatste, en dit verzin ik niet. Mag dat? Mag ik dat vinden, ook al hoor jij het er niet in terug? Fijn.

Jij vergelijkt de muziek van Slipknot met Linkin ....

Laat maar. :wink:

[/quote]

Gesloten