Black Metal.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Othrys

Bericht door Othrys » di jul 05, 2005 4:33 pm

Ik wil verder nog maar eens herhalen hoe geniaal de oude albums van Samael zijn. Heb ze dankzij hun optreden op Graspop vorige week echt herontdekt, een nummer als Baphomet’s Throne live te horen spelen was zwaar genieten. Hoewel Eternal en vooral Passage wat mij betreft ook sterke albums zijn, blijft het oude werk toch onovertroffen naar mijn mening. Deze band heeft een in Black Metal ongekend gevoel voor ritme. Daarbij is de basgitaar ook goed te horen, ook wel een unicum destijds. Tel daarbij op een paar van de gaafste vocalen ooit (met name op Ceremony of Opposites) en bijzonder duister keyboardwerk (vooral op Blood Ritual) en het plaatje is compleet.
The True North, Strong and Free

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jul 05, 2005 6:06 pm

Wat de gek ervoor geeft...
http://search.ebay.com/_W0QQsassZ88war88
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di jul 05, 2005 6:10 pm

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

Wat de hel is dit dan weer? Bjoergvin LP? Vreemde hoes.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jul 05, 2005 6:12 pm

$99,99 voor Tormentor - Anno Domini... is die nou zó zeldzaam? Als het Seventh Day of Doom was op Holocaust zou ik er nog in kunnen komen...

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di jul 05, 2005 7:32 pm

Meltdown schreef:http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

Wat de hel is dit dan weer? Bjoergvin LP? Vreemde hoes.
Is gewoon een ander hoesje om de LP weer wat specialer te maken. Gebeurt wel vaker toch?

De LP van "Doedskvad" heeft ook een andere hoes dan de cd versie.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 05, 2005 7:34 pm

Even mezelf quoten van de vorige pagina. Anders raakt deze post onder gesneeuwt.
XnegativeX schreef:Zijn er ondertussen al wat meer mensen bekend met <code>?
Blekkies die graag verrast worden moeten die band zeker eens checken. Ik denk dat mensen als Nuberus en Plaag dit wel kunnen waarderen.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... light=code
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jul 05, 2005 7:43 pm

Mwa...

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jul 05, 2005 7:48 pm

Nondeju... Lurors 'Through an Atmosphere of Death' is wel het meest hysterische BM-nummer dat ik de laatste tijd gehoord heb... :D

D.

Bericht door D. » di jul 05, 2005 10:58 pm

Ik post hier niet vaak maar dit meld ik toch even.
http://www.velvetcacoon.com/elskrin_int ... glish.html
Geweldig. Ik heb Genevieve zelf ook in de kast staan, het is een erg lekkere hypnotiserende CD. Ik ben benieuwd op hoeveel ruillijstjes dat album nu zal verschijnen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di jul 05, 2005 11:04 pm

D. schreef:Ik post hier niet vaak maar dit meld ik toch even.
http://www.velvetcacoon.com/elskrin_int ... glish.html
Geweldig. Ik heb Genevieve zelf ook in de kast staan, het is een erg lekkere hypnotiserende CD. Ik ben benieuwd op hoeveel ruillijstjes dat album nu zal verschijnen.
Onbekend... eens wat nummers van luisteren.

D.

Bericht door D. » di jul 05, 2005 11:06 pm

Op de blazing site staat een nummer. Het gaat echter niet om de band, meer om het interview en het feit dat ze de halve 'bm-scene' voor de gek hebben gehouden. De band was nogal een hype, viel in Nederland reuze mee maar op de fmp messageboards...

puist

Bericht door puist » di jul 05, 2005 11:10 pm

the true Thorko schreef:Vandaag Lurors 'The Iron Hand of Blackest Terror' aangeschaft... Liefhebbers van BM in de traditie van Burzum, Abigor en/of Mjölnir kunnen hier gerust een luisterbeurt aan wagen.

EDIT: ...en Silencer en/of Wigrid ook.
Ah heet dat ding zo. Heb altijd gedacht dat het gewoon Luror heette. Ik kan namelijk nergens de titel vinden op de cd of lp.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Master of Horror

Bericht door Master of Horror » di jul 05, 2005 11:18 pm

Mensen wat vinden we van de band Mirzadeh?

Ik vind ze persoonlijk heel goed met sfeervolle nummers.

Dit is hun site: http://www.mirzadeh.org/

Plaag

Bericht door Plaag » di jul 05, 2005 11:55 pm

XnegativeX schreef:Even mezelf quoten van de vorige pagina. Anders raakt deze post onder gesneeuwt.

[..]
Oh ja? Plaag ook? In dat geval dient Plaag te worden voorzien van een sample of wat. Nuberus daarentegen zit zo vastgeroest in zijn eigen narrow-minded opvattingen dat ik nu al weet dat het onbegonnen werk is om hem überhaupt een mp3 te verzenden, zonder dat ie de overdracht annuleert. Hahahaha.

Maar serieus, ik zal eens kijken. En laten weten wat ik ervan vind. Help me onthouden, als het te lang duurt voor ik er iets over zeg.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 06, 2005 9:56 am

Plaag schreef:[..]

Oh ja? Plaag ook? In dat geval dient Plaag te worden voorzien van een sample of wat. Nuberus daarentegen zit zo vastgeroest in zijn eigen narrow-minded opvattingen dat ik nu al weet dat het onbegonnen werk is om hem überhaupt een mp3 te verzenden, zonder dat ie de overdracht annuleert. Hahahaha.

Maar serieus, ik zal eens kijken. En laten weten wat ik ervan vind. Help me onthouden, als het te lang duurt voor ik er iets over zeg.
Que? Wie voorziet hier wie van nieuwe geluiden én doen er ook toe? Juist.
Narrowminded.....ik zal er maar niet over beginnen hier. Relnicht :D
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 11:39 am

Ga <code> eens luisteren dan!
Put your money where your mouth is :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jul 06, 2005 11:44 am

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden hoe gaaf Plague angel van Marduk is. Vanmorgen weer eens uit de kast getrokken en het is gewoon verbazingwekkend wat een gitzwarte orkaan de luisteraar meesleurt door een desolaat slachtveld vol dood, vernietiging en uitgebrande tanks. Vaak gaat door immense snelheden de sfeer in een album verloren, hier blijft deze ook in de extreme blaststukken overeind, over het hele album lijkt een zwarte, plakkende bloedlaag te zitten.
Laatst gewijzigd door AmnesJAn op wo jul 06, 2005 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 11:46 am

Sterker nog, Plague angel is het enige album van Marduk dat ik echt goed vind. Maar het is dan ook direkt een van de vetste black metal albums die ik in huis heb. Ik ben helemaal verslaafd aan dat ding.

Op deze cd zijn ze gewoon veel rauwer, donkerder en extremer dan op hun oude werk.

iscariah

Bericht door iscariah » wo jul 06, 2005 11:49 am

Er zit ook een soort dreiging aan die nummers, zelf de tragere nummers klinken dreigend.

Nou ja, ik trek niet zoveel BM meer uit de kast tegenwoordig maar als ik het toch uit de kast trek is het meestal deze Marduk of Craft - Terror Propaganda.

btw: nieuwe Gehenna lijkt echt op Craft - Terror Propaganda. Maar eens in huis halen.

ik stamp je kapot
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » wo jul 06, 2005 11:50 am

ja, wat de zanger van Funerla Mist allemaal wel neit kan betekenen vor een uitgerangeerde band als Marduk!
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jul 06, 2005 11:50 am

Een hoop andere albums van Marduk vind ik ook erg gaaf. Nightwing bijvoorbeeld zet ook nog geregeld op en ook een album als World Funeral mag ik graag luisteren. Maar Plague angel gaat ergens veel dieper, je moet er meer de tijd voor nemen. World Funeral is eigenlijk easy listening black metal, gewoon rossend en makkelijk te verhapstukken.
Daarom was ik ook nogal verbaasd toen ik Plague Angel voor het eerst hoorde, bij de eerste mp3 was ik er ook nog niet bepaald euforisch over. Kort daarna toch maar op goed geluk het album gekocht en toen zag ik pas hoe goed het werk eigenlijk is.
Hoe goed ik een groot deel van de andere Marduk albums ook vind, Plague Angel rost ze allemaal de vuilnisbak in.
לֹא אעבוד

iscariah

Bericht door iscariah » wo jul 06, 2005 11:51 am

World Funeral was een goede cd, instrumentaal dat is.
Maar bij mij werd het luistergenot verpest door die afschuwelijke zang, YUK.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jul 06, 2005 11:52 am

iscariah schreef:Er zit ook een soort dreiging aan die nummers, zelf de tragere nummers klinken dreigend.

Nou ja, ik trek niet zoveel BM meer uit de kast tegenwoordig maar als ik het toch uit de kast trek is het meestal deze Marduk of Craft - Terror Propaganda.

btw: nieuwe Gehenna lijkt echt op Craft - Terror Propaganda. Maar eens in huis halen.
Over Terror Propaganda was ik eerst zeer te spreken, maar op een of andere manier doet dat album me niet veel meer, ergens raakt het me niet (ik had het laatst nog eens opgezet). In de tijd dat ik dat ik dat een gaaf album vond luisterde ik overigens ook veel naar de band Armagedda, toen vond ik dat ook geweldig, maar nu geldt ervoor hetzelfde als Craft, ergens vreemd eigenlijk...
לֹא אעבוד

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jul 06, 2005 11:53 am

iscariah schreef:World Funeral was een goede cd, instrumentaal dat is.
Maar bij mij werd het luistergenot verpest door die afschuwelijke zang, YUK.
Hehe, hoewel ik Mortuus een geweldige zanger vind behoor ik geloof ik toch tot de weinigen die de kapotte strot van Legion zeer aangenaam vinden/vonden.
לֹא אעבוד

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 06, 2005 11:54 am

XnegativeX schreef:Ga <code> eens luisteren dan!
Put your money where your mouth is :wink:
zal t vanavond ff beluisteren.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 06, 2005 11:56 am

AmnesJAn schreef:Een hoop andere albums van Marduk vind ik ook erg gaaf. Nightwing bijvoorbeeld zet ook nog geregeld op en ook een album als World Funeral mag ik graag luisteren. Maar Plague angel gaat ergens veel dieper, je moet er meer de tijd voor nemen. World Funeral is eigenlijk easy listening black metal, gewoon rossend en makkelijk te verhapstukken.
Daarom was ik ook nogal verbaasd toen ik Plague Angel voor het eerst hoorde, bij de eerste mp3 was ik er ook nog niet bepaald euforisch over. Kort daarna toch maar op goed geluk het album gekocht en toen zag ik pas hoe goed het werk eigenlijk is.
Hoe goed ik een groot deel van de andere Marduk albums ook vind, Plague Angel rost ze allemaal de vuilnisbak in.
Doe mij maar Heaven Shall Burn, een album dat bezeten en fel klinkt. Die twee zaken mis ik tegenwoordig een beetje.
En de man zal heersen.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jul 06, 2005 11:57 am

Vanavond maar nog eens opzetten dan, die heb ik al lang niet meer gedraaid eigenlijk.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 12:00 pm

Ik heb Heaven shall burn ondertussen al een keer of 10 geluisterd en ik hoor er echt niet in wat Nuberus er wel in lijkt te horen. Het klinkt voor mij niet veel anders dan gewoon snelle, zweedse black metal. Plague angel onderscheidt zich echt weer van die stroming en klinkt direkt een stuk rauwer en "occulter".

(Ja ja, ik bedenk zomaar geheel nieuwe woorden)

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » wo jul 06, 2005 12:11 pm

At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo jul 06, 2005 12:53 pm

puist schreef:[..]
Ah heet dat ding zo. Heb altijd gedacht dat het gewoon Luror heette. Ik kan namelijk nergens de titel vinden op de cd of lp.
't Schijfje wordt (bijna) overal verkocht onder die naam, maar eerlijk gezegd denk ik dat het inderdaad gewoon 'Luror' heet. 't Lijkt er ook op dat het een compilatie is van verschillende promo's en demo's is, meer dan een op zichzelf staand album.

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 06, 2005 1:02 pm

XnegativeX schreef:Ik heb Heaven shall burn ondertussen al een keer of 10 geluisterd en ik hoor er echt niet in wat Nuberus er wel in lijkt te horen. Het klinkt voor mij niet veel anders dan gewoon snelle, zweedse black metal. Plague angel onderscheidt zich echt weer van die stroming en klinkt direkt een stuk rauwer en "occulter".

(Ja ja, ik bedenk zomaar geheel nieuwe woorden)
het heeft iets met die negentig jaren black metal te maken. Die sfeer van toen, Setherial's Nord heeft het, Dark Funeral's Secrets of the Black Arts, Gorgoroth enz. Een nummer als Glorification Of The Black God of The Black Tormentors Of Satan is verre van alleen maar snelle Zweedse black. Die melodie in combinatie met messcherpe snelheid. Juist Plaque Angel vind ik dan weer braaf klinken en redelijk standaard. En Mortuus zang vind ik in vergelijking met Legion een stuk minder.....Legion in topvorm dan he. Ergo, het is de atmosfeer van die cd....Nightwing heeft het ook nog een beetje, maar daarna is het potje vitamine S op. Het klinkt niet echt meer als black metal. Plague Angel is allicht weer een goede poging, maar ik vind dat Marduk veel beter kan. Zoals Heaven Shall Burn.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 1:16 pm

Ik denk dat het een kwestie is van "je had er bij moeten zijn".

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo jul 06, 2005 1:21 pm

XnegativeX schreef:Ik denk dat het een kwestie is van "je had er bij moeten zijn".
Dat wilde ik net zeggen... op HSB klinkt Marduk voor het eerst niet zo 'Noors' en eigenlijk vergeleken met de Zweedse bands in die dagen ook niet 'Zweeds'. Dat waren nog eens tijden... ;)

puist

Bericht door puist » wo jul 06, 2005 1:37 pm

the true Thorko schreef:[..]

't Schijfje wordt (bijna) overal verkocht onder die naam, maar eerlijk gezegd denk ik dat het inderdaad gewoon 'Luror' heet. 't Lijkt er ook op dat het een compilatie is van verschillende promo's en demo's is, meer dan een op zichzelf staand album.
Maar het blijft een geweldig album.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo jul 06, 2005 2:21 pm

XnegativeX schreef:Ik denk dat het een kwestie is van "je had er bij moeten zijn".
Dat denk ik niet. Want wat Nuberus daar zegt, daar kan ik me heel goed in vinden. Voor mij zijn deze 3 Setherial "Nord", Dark Funeral "Secrets of the Black Arts" en Marduk "Heaven Shall Burn" nog altijd de parels van de Zweedse Black Metal. In deze platen zit een soort van duistere sfeer die ik nog maar zelden tegenkom.
Alleen Dark Funeral kende ik in '95 / '96, de rest heb ik allemaal later leren kennen dus aan "je had er bij moeten zijn" ligt het niet.
Ik heb mensen vaker horen zeggen dat ze een album als Heaven Shall Burn of Secrets of the Black Arts maar saaie meuk vinden, maar ik hoor er toch echt een soort van diepere laag in. Een soort van bezetenheid.

Latere Marduk (na Nightwing) vind ik ook allemaal zwaar ok, maar het heeft gewoon net niet dat ene wat de oude Marduk heeft. En alles wat Dark Funeral na Secrets of the Black Arts heeft uitgebracht luister ik ook maar zelden (komt vooral door die ontiechelijke kutkrijs van Caligula, godsamme wat erger ik me aan die stem).

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 2:25 pm

Wat ik probeerde te zeggen is dat, als je dit soort muziek voor het eerst hoort, de impact stukken groter is dan wanneer je al ik weet niet hoe lang naar die muziek luistert.

Heaven shall burn was een van de eerste "hits" van Marduk en ook een van de eerste keren dat veel mensen met dit soort muziek in aanraking kwamen. Daardoor grijpt de sfeer je direkt bij de strot. Ik heb de cd pas veel later eens gehoord. Toen ik al doodgegooit was met bands als Cirith gorgor, Thy primordial, Setherial en Naglfar. Dus voor mij was het niet direkt speciaal.

Wat niet wil zeggen dat het een slechte cd is. Hij had op mij alleen niet dezelfde impact.
Plague angel had die impact wel.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo jul 06, 2005 2:29 pm

Ja heb je wel gelijk in. Zo had ik het niet bekeken. En nu ik er bij na denk was "Heaven shall burn" ook een van m'n eerste Black Metal cd's.

Maar een vriend van mij deed het album eerst ook af als saai, toen heb ik hem ook gewezen op de genialiteit van dat album, en na een paar keer goed luisteren begon hij er ook steeds meer in te komen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo jul 06, 2005 2:30 pm

Natuurlijk maakt het uit of je iets voor de eerste keer hoort; ik hoorde Satyricons Shadowthrone toen die net was uitgekomen... er was niets waar je die op dat moment mee kon vergelijken. Nou schrijven die internetblekkies Satyricon al op voorhand af omdat ze geen 'BM' meer zouden maken...

Maar misschien heeft het ook wel te maken met de hedendaagse overdaad aan releases en de beschikbaarheid daarvan op het net: 'vroegah' kreeg een plaat nog de tijd om te bezinken...

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo jul 06, 2005 2:36 pm

the true Thorko schreef:Natuurlijk maakt het uit of je iets voor de eerste keer hoort; ik hoorde Satyricons Shadowthrone toen die net was uitgekomen... er was niets waar je die op dat moment mee kon vergelijken. Nou schrijven die internetblekkies Satyricon al op voorhand af omdat ze geen 'BM' meer zouden maken...

Maar misschien heeft het ook wel te maken met de hedendaagse overdaad aan releases en de beschikbaarheid daarvan op het net: 'vroegah' kreeg een plaat nog de tijd om te bezinken...
Ik luisterde eerst altijd alleen maar dat mega extreme Dark Funeral/Marduk/Setherial spul. Ik heb Satyricon jarenlang gemeden omdat ik het kutmuziek vond. Een album als "The Shadowthrone" heb ik toen gewoon maar uit de 2de hands bak gevist. En het is nu een van m'n fav. Black Metal cd's ooit. Toen ben ik ook veel meer naar de Noorse scene gaan luisteren (Emperor, Manes, Ancient).

Naar mijn mening heeft het voor het grootste deel gewoon te maken met dat je aan bepaalde muziek moet wennen. Het moet groeien. Het is niet alleen een kwestie van de eerste keer horen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 06, 2005 2:37 pm

the true Thorko schreef: Maar misschien heeft het ook wel te maken met de hedendaagse overdaad aan releases en de beschikbaarheid daarvan op het net: 'vroegah' kreeg een plaat nog de tijd om te bezinken...
Daar heb je natuurlijk gelijk in, al vind ik dat je middels bepaalde instellingen nog altijd genoeg tijd voor een plaat kan maken, dezer dagen.

Ik kan gelukkig nog altijd platen grijsdraaien, iig.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » wo jul 06, 2005 2:43 pm

the true Thorko schreef:Natuurlijk maakt het uit of je iets voor de eerste keer hoort; ik hoorde Satyricons Shadowthrone toen die net was uitgekomen... er was niets waar je die op dat moment mee kon vergelijken. Nou schrijven die internetblekkies Satyricon al op voorhand af omdat ze geen 'BM' meer zouden maken...

misschien ook wel, maar ja een mening is dan ook geen universele waarheid. En daar hebben we mee te maken.

Trouwens wel benieuwd waar Satyricon mee op de proppen komt.
En de man zal heersen.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo jul 06, 2005 2:47 pm

Gr. Dracula schreef:Daar heb je natuurlijk gelijk in, al vind ik dat je middels bepaalde instellingen nog altijd genoeg tijd voor een plaat kan maken, dezer dagen.

Ik kan gelukkig nog altijd platen grijsdraaien, iig.
Uiteraard... maar het is heden ten dage veel moeilijker om het overzicht te behouden; door de overdaad aan bands is óf ieder origineel geluid uitgemolken óf iedere niche geplamuurd...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 2:54 pm

Je kunt het ook anders bekijken...

Nieuwere bands wordt het licht in de ogen niet meer gegunt omdat ze niet meer "dezelfde sfeer als vroeger" weten neer te zetten. Ik zeg dan op mijn beurt, sta eens open voor wat nieuws.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 06, 2005 2:59 pm

the true Thorko schreef:[..]

Uiteraard... maar het is heden ten dage veel moeilijker om het overzicht te behouden; door de overdaad aan bands is óf ieder origineel geluid uitgemolken óf iedere niche geplamuurd...
Ja, wederom ware woorden, maar het is een kwestie van selectief blijven.

Toegegeven, qua deathmetal verslind ik een hele hoop. Dat zal er denk ik ook mee te maken hebben dat dat mijn voornaamste voedingsbron is en ik inmiddels redelijk weet welke hap waar moet vallen.

En tóch sta je zo nu en dan voor verrassingen.

Blek is anders. Blek luister ik weinig en héél selectief, waardoor ik ook lekker de tijd kan nemen voor een album. Ik hoef de hele scéne niet zo nodig te volgen en weten wat er allemaal uitkomt en uitgekomen is. Ik verken dit terrein geheel op eigen gemak, met zo nu en dan een duwtje in de rug of een trap onder de kont.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » wo jul 06, 2005 3:03 pm

Zo heb ik dat met Death metal, vroeger probeerde ik alles bij te houden. Maar toen kwam die 2de death metal golf met al die us bands die op elkaar begonnen te lijken, daarna ben ik me vooral op Black Metal gaan concentreren. Black Metal doet me zoiezo veel meer. En van death metal luister ik eigenlijk nog alleen old school en wat Cannibal Corpse.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 3:05 pm

Gr. Dracula schreef:[..]
...met zo nu en dan een duwtje in de rug of een trap onder de kont.
<code>!!!

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... light=code

8)

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 06, 2005 3:06 pm

Ik kan van black net zo intens genieten als van death, alleen op een andere manier. Beide genres hebben een totaal andere esthetische uitwerking op mij.
Maar in beide gevallen is de puurheid van mijn genoegen groots en oprecht.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jul 06, 2005 3:09 pm

Zeg, als we gaan trappen, trap ik terug. Mijn stalen hak in je kont!

Maargoed, ik zit nu op de arbeid. Ik zal dit echter eens in de gaten houden/onder de loep schuiven, als ik wieder in eigen hok geraak.
U hoort nog van mij.

Othrys

Bericht door Othrys » wo jul 06, 2005 5:00 pm

Ik denk het ook. Ik deel dan ook de mening van Nuberus over bijv. Marduk. Ik luister nog altijd veel liever naar een Opus Nocturne dan een World Funeral. Plague Angel heb ik nog niet gehoord maar ik ga die wel een kans geven.

Valt me trouwens inderdaad vaker op dat jij nieuwere bands of nieuwe albums van oude bands prefereert over het oude werk (bijv. Frost beter vindt dan Mayhem of Craft beter dan Darkthrone).
Terwijl voor mij dergelijke nieuwe meuk vaak gewoon niks nieuws te bieden heeft en uitgemolken en sfeerloos overkomt ten opzichte van de oude helden. Neem bijvoorbeeld het eerste album van Frost. Ik vind dat overigens een prima album, maar om nou te zeggen dat het in de verste verte kan tippen aan De Mysteriis Dom Sathanas, nee. Craft vind ik zelfs je reinste ongeinspireerde bagger.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 5:41 pm

Zal best. Maar vaak is het zo dat het enige dat oudere bands voor hebben op nieuwe bands de sfeer is. En die is ook nog eens voor 70% van de tijd gebasseerd op nostalgie. Ofwel, het feit dat je het toen voor het eerst hoorde en er zo van ondersteboven was dat dat nooit meer overtroffen kan worden.
En dat geeft niet, ik heb dat zelf ook wel. Alleen is het zonde om daardoor niet open te staan voor nieuwe muziek.
Trouwens, volgens mij denkt iedereen dat ik een soort geflipte Craft groupie ben ofzo. Maar ik vind Terror propaganda gewoon een lekkere cd.

En als ik kijk naar de "legendarische kult bands" binnen de black metal...
Darkthrone: Kan me vaak niet langer dan een nummertje of 4 boeien.
Mayhem: Die gasten hebben echt een ongelovelijke lading bagger uitgebracht en het is een grof schandaal dat die band zo hoog aangeslagen wordt. Alleen De Mysteriis Dom Sathanas en Chimera zijn de moeite waard. Maar releases als Pure Fucking Armageddon en Deathcrush...laat me niet lachen.
Burzum: De eerste 3 albums vind ik geweldig!

Gesloten