Black Metal.
Nehemah niet interessant? Ik meen me te herinneren dat Requiem Tenebrae hier overwegend positieve reacties teweegbracht. Shadows from the Past vind ik zelf misshien nog wel beter trouwens, hoewel het een schaamteloze Darkthrone/Immortal kloon is.Krijst schreef:[..]
Nehemah vindt men hier over het algemeen niet interessant.
En om nu weer aan te komen zetten met Darkthrone, tja, dat is misschien ook wat afgezaagd. Nou ja, om er toch nog even wat over te zeggen: het album Hate Them vind ik erg goed. Ik luister er de laatste tijd erg vaak naar. In het begin leek ik het nog niet zo fantastisch te vinden, en ook de recenties waren niet zo enorm enthausiast, maar ik vind het toch een fantastisch album. Nou ja, wtf. Ik lees wel weer gewoon. Sommigen schrijven erg nuttige dingen hier.
Over Hate Them kan ik het alleen met je eens zijn, het is een prima album. De laatste Darkthrone, Sardonic Wrath, wist me daarentegen totaal niet te boeien. Bij elke riff denk ik 'dit heb ik al op Hate Them, Plaguewielder of Ravishing Grimness gehoord, maar dan beter'.
Cetero Censeam dat Total Death vaker gedraaid moet worden. Waarop K waarschijnlijk zal zeggen 'heb je hem weer' - maar het is nou eenmaal een fantastische plaat.
En waar woorden te kort schieten dan maar een plaatje:

Schitterend op deze regenachtige dag.
The True North, Strong and Free
- Chucknorris
inderdaad!!ik stamp je kapot schreef:heb de hele nieuwe cd hier thuis liggen. ( de mix is voor 95% af!).. klinkt echt geweldig.. echte drummers, strakke gitaren, lompe zang.. geniaal studio album!!!
dit is de release van 2005!
Mijn blackmetal collectie is eigenlijk heel gering, maar deze komt er sowieso tussen!
inderdaad!!ik stamp je kapot schreef:momenteel bezig de Waking the Dead line-up rond te krigjen... als de bands doorgaan die we willen gaat het dit jaar een zeer gave line-up worden....
Ja! Die draai ik de laatste dagen helemaal aan gort! Binnenkort, heel binnenkort komt de DLP. Ook al heb ik de CD, die DLP moet ik hebben. Een kunstwerk van de bovenste plank, dit 'Unlock the Shrine'. Dat belooft veel voor volgende releases.Othrys schreef:[..]
En waar woorden te kort schieten dan maar een plaatje:
Schitterend op deze regenachtige dag.
Kop dicht, Thorko
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
trouwens:
Tegen het eind van het jaar zal Goatowarex een mini album van Fluisterwoud uitbrengen: deze cd zal 5 of 6 nieuwe nummers bevatten... We willen dit album over 2 maanden opnemen en hopelijk issie dan ook echt in december uit..
cd = 666 stuks
10" vinyl = 300 stuks
hopla....
Overigens is de split 7" met Sauron opgenomen en sampels daarvan kun je hier vinden:
http://www.fluisterwoud.nl/666/mp3/Flui ... sample.mp3
Tegen het eind van het jaar zal Goatowarex een mini album van Fluisterwoud uitbrengen: deze cd zal 5 of 6 nieuwe nummers bevatten... We willen dit album over 2 maanden opnemen en hopelijk issie dan ook echt in december uit..
cd = 666 stuks
10" vinyl = 300 stuks
hopla....
Overigens is de split 7" met Sauron opgenomen en sampels daarvan kun je hier vinden:
Laatst gewijzigd door ik stamp je kapot op zo jul 24, 2005 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....
GRABS IT OVER HIS HEAD....
FOURTY GALLONS OF PETROL....
GONNA BURN YOU ALL DEAD....
- Sargatanas
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- zwarte krijser
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
- zwarte krijser
- Chucknorris
hier:
"Fluisterwoud has inked a deal in blood and pus with the Australian label GoatowareX for 1 limited mini album (MCD/MLP) and 1 fulllength (CD/LP/PLP). The mini album is scheduled to be recorded in the coming months, and release before end of the year. the mini album will have 5 new songs and one re-recorded song of the split 7" with Sauron. The MCD will be strictly limited to 666 copies, hand numbered, the MLP will be limited to 300 copies only... We will bring you some cruel black metal in the dirty and rotten way! ERE RAMPOKKEN!!!"
"Fluisterwoud has inked a deal in blood and pus with the Australian label GoatowareX for 1 limited mini album (MCD/MLP) and 1 fulllength (CD/LP/PLP). The mini album is scheduled to be recorded in the coming months, and release before end of the year. the mini album will have 5 new songs and one re-recorded song of the split 7" with Sauron. The MCD will be strictly limited to 666 copies, hand numbered, the MLP will be limited to 300 copies only... We will bring you some cruel black metal in the dirty and rotten way! ERE RAMPOKKEN!!!"
- zwarte krijser
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
nog nooit gehoord.. kun je me dat door mailen?zwarte krijser schreef:Jup. Nu maar hopen dat de cd ook het nummer Fluisterwoud - Fluisterwoud bevat.

verder zeuren jullie maar raak......
- zwarte krijser
Als in: dat zou 1 van de 5-6 nieuwe tracks moeten zijn. Geen flauw idee hoe jullie nieuwe nummers gaan heten, ik zeg zomaar wat. Maar het viel me op dat jullie nog geen nummer hadden dat dezelfde naam droeg als de band, vandaar.ik stamp je kapot schreef:[..]
nog nooit gehoord.. kun je me dat door mailen?![]()
- the true Thorko
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
dat wil ik ook graag zo houden...zwarte krijser schreef:[..]
Maar het viel me op dat jullie nog geen nummer hadden dat dezelfde naam droeg als de band, vandaar.
ik kan je al wel enkele titels geven:
"Met de wind wedergekeerd", "Hoemannen", "Laat alle hoop varen" en "Mijn donker wezen"......
- zwarte krijser
- the true Thorko
- ruben somewhere online
Het album is inmiddels op vinyl te krijgen, het is maar dat je het weet.Plaag schreef:Ja! Die draai ik de laatste dagen helemaal aan gort! Binnenkort, heel binnenkort komt de DLP. Ook al heb ik de CD, die DLP moet ik hebben. Een kunstwerk van de bovenste plank, dit 'Unlock the Shrine'. Dat belooft veel voor volgende releases.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
Toch gek, van VAN krijg ik het volgende antwoord:
No, the Lp cannot be ordered by now. We are urgently awaiting any detailed and exact information from the pressing factory. Be sure that I will send a Newsletter to all interested, when the LP can be reserved and ordered.
Ben je in de vinylfabriek geweest?
No, the Lp cannot be ordered by now. We are urgently awaiting any detailed and exact information from the pressing factory. Be sure that I will send a Newsletter to all interested, when the LP can be reserved and ordered.
Ben je in de vinylfabriek geweest?
En de man zal heersen.
- ruben somewhere online
- Judas Iscariot
Niet negeren, luisteren!Judas Iscariot schreef:
Heeft iemand hier al Make A Change... Kill Yourself geluisterd?
Deze deense band heeft nog niet zo lang geleden een self titled album uitgebracht via Total Holocaust. Ik vind het geweldig. Zeer lange nummers, af en toe goede en rustige ambient stukken ertussen, intense riffs, een hypnotiserende sfeer en goede muzikanten. Let vooral op hoe goed de eindes van de riffs ansluiten op het begin van de riffs. De overgangen tussen de verschillende riffs zijn ook erg goed gedaan. Het wordt al snel duidelijk dat we hier met goede muzikanten te maken hebben! De onderstaande sample geeft een goed beeld van hoe deze band klinkt. Qua intensiteit en riffs doet het me enigzins denken aan Ashes To Ashes van Nachtmystium. Door de lengte van de nummer en algehele sfeer doet het me hier en daar ook aan Weakling denken hoewel het er muzikaal gezien niet veel mee te maken heeft.
Laat je niet misleiden door de vreemde bandnaam. Het klinkt een beetje als Dark Funeral die zich Teach The Children To Worship Satan noemt of Antaeus die zich Cut Your Flesh And Worship Satan zou noemen. Maar goed, genoeg geouwehoer, luister de onderstaande sample!
http://thr.horde.se/sounds/Chapter%20III%20extract.mp3
Beschrijving van Total Holocaust:
When music becomes something more then just entertainment, when it
becomes the channeling of negativity into your bloodstream. You can feel
the infection spreading. Being fully aware that you have been infected by
infectious lyrics and musical insanity. You bring yourself one step closer
to the edge. This is Black Metal used in order to add yourself to suicide statistics.
Make a change... Kill yourself!
TRACKLIST
I. CHAPTER ONE
II. CHAPTER TWO
III. CHAPTER THREE
IV. CHAPTER FOUR
- Judas Iscariot
- Judas Iscariot
jep, halverwege. Maar dat is na een eerste luisterbeurt. Allicht groeit het nog wat, het nodigt i.i.g. wel uit tot het beluisteren van meer nummers.Judas Iscariot schreef:[..]
Ik vind de bands die ik noemde ook iets beter maar dit bevalt me ook erg goed. Bedoel je trouwens halverwege de sample?
En de man zal heersen.
Enter the Moonlight Gate vind ik een zeer sterk album. De akoestische gitaarpartijen zijn prachtig en de vrouwenzang voegt daadwerkelijk wat toe. Wat ik verder van ze gehoord heb vond ik minder boeiend.nightwing schreef:ik zit nog eens Lord Belial aan het beluisteren. Toen ik het live zag vond ik er namelijk geen hol aan, toch hebben ze nog best leuke nummers. Maar echt geweldig vind ik het tot nu toe nog niet, even een ander album nog proberen.
The True North, Strong and Free
- Judas Iscariot
Ik zat weer eens die sample van Endstille te luisteren. Ik blijf me verbazen over Endstille. Ik vind, voor zover ik me kan herinneren, het voorgaande werk van deze band niets bijzonders en ook niet erg goed en op 1 cd (waarvan ik momenteel even de naam kwijt ben) zelfs onluisterbaar. Maar deze sample is geweldig. Ik heb even de promo van het nieuwe album gedownload en het is werkelijk super. Wederom iets dat nog aangeschaft moet worden. Is Navigator al uit eigenlijk, zoniet... wanneer komt ie uit?
Er zijn trouwens maar weinig bands die op zo'n hoge snelheid zulke atmosferische black metal kunnen creëeren. Een band die me zo snel even te binnen schiet die daar altijd goed in slaagt is Lunar Aurora. Maar Endstille kan hier vanaf nu ook aan worden toegevoegd wat mij betreft.
Er zijn trouwens maar weinig bands die op zo'n hoge snelheid zulke atmosferische black metal kunnen creëeren. Een band die me zo snel even te binnen schiet die daar altijd goed in slaagt is Lunar Aurora. Maar Endstille kan hier vanaf nu ook aan worden toegevoegd wat mij betreft.
Ben ik soms de enige die het voorgaande werk van Endstille wel goed vindt? Dat typische geluid van ze?Judas Iscariot schreef:Ik zat weer eens die sample van Endstille te luisteren. Ik blijf me verbazen over Endstille. Ik vind, voor zover ik me kan herinneren, het voorgaande werk van deze band niets bijzonders en ook niet erg goed en op 1 cd (waarvan ik momenteel even de naam kwijt ben) zelfs onluisterbaar. Maar deze sample is geweldig. Ik heb even de promo van het nieuwe album gedownload en het is werkelijk super. Wederom iets dat nog aangeschaft moet worden. Is Navigator al uit eigenlijk, zoniet... wanneer komt ie uit?
Waarin ze heel erg vooruit zijn gegaan is songwriting, de riffs. Men is inventiever geworden en de boel wordt nauwkeuriger uitgewerkt. Maar des te interessanter wordt ook het oudere werk.
En die vergelijking met Lunar Aurora vind ik maar al te makkelijk, alleen maar door wat atmosfeer en snelheid. Wat voor atmosfeer? De atmosferen die je vergelijkt zijn niet te vergelijken. Ze staan lijnrecht tegenover elkaar. Endstille ademt een atmosfeer van een met de grond gelijk gemaakte stad met lijkenstank en een enkele ontheemde magere hond. Lunar Aurora ademt een atmosfeer van bossen, maan, sneeuw, de dood, een nieuw begin, wederom de dood, zoals ze dat op 'Zyklus' nog eens haarfijn aan ons allen uitleggen.
Een band als Endstille staat op zich. Hun atmosferen zijn moeilijk te vergelijken, maar één vergelijking blijft er wel overeind: die met Marduk. Niet door het geluid, want ook die vergelijking gaat nauwelijks op, maar door thema's die hier en daar raakvlakken kennen.
Endstille heeft simpelweg een te eigen geluid om vergelijkingen makkelijk te doen slagen.
Kop dicht, Thorko
Plaag schreef:[..]
Ben ik soms de enige die het voorgaande werk van Endstille wel goed vindt? Dat typische geluid van ze?
Waarin ze heel erg vooruit zijn gegaan is songwriting, de riffs. Men is inventiever geworden en de boel wordt nauwkeuriger uitgewerkt. Maar des te interessanter wordt ook het oudere werk.
En die vergelijking met Lunar Aurora vind ik maar al te makkelijk, alleen maar door wat atmosfeer en snelheid. Wat voor atmosfeer? De atmosferen die je vergelijkt zijn niet te vergelijken. Ze staan lijnrecht tegenover elkaar. Endstille ademt een atmosfeer van een met de grond gelijk gemaakte stad met lijkenstank en een enkele ontheemde magere hond. Lunar Aurora ademt een atmosfeer van bossen, maan, sneeuw, de dood, een nieuw begin, wederom de dood, zoals ze dat op 'Zyklus' nog eens haarfijn aan ons allen uitleggen.
Een band als Endstille staat op zich. Hun atmosferen zijn moeilijk te vergelijken, maar één vergelijking blijft er wel overeind: die met Marduk. Niet door het geluid, want ook die vergelijking gaat nauwelijks op, maar door thema's die hier en daar raakvlakken kennen.
Endstille heeft simpelweg een te eigen geluid om vergelijkingen makkelijk te doen slagen.
Aye.
En de man zal heersen.
- the true Thorko
- the true Thorko
Oh het zal vast wel interessant zijn voor liefhebbers van dit type BM... Ik heb een schurfthekel aan zangers die het nodig vinden ieder woord te verlengen met een krijs/schreeuw en als ze dan ook nog zo zwak klinken als deze gast dan houdt het voor mij helemaal op...Plaag schreef:Waarom niet?
Ik vind het trouwens helemaal niet zo dat Endstille een 'typisch geluid' heeft... meer 13 in een dozijn...
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Aha. Kan. Ik heb zelf geen enkele moeite met de stem. Geen zwakte te bekennen.the true Thorko schreef:[..]
Oh het zal vast wel interessant zijn voor liefhebbers van dit type BM... Ik heb een schurfthekel aan zangers die het nodig vinden ieder woord te verlengen met een krijs/schreeuw en als ze dan ook nog zo zwak klinken als deze gast dan houdt het voor mij helemaal op...
Ik vind het trouwens helemaal niet zo dat Endstille een 'typisch geluid' heeft... meer 13 in een dozijn...
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind Endstille juist erg gaaf. Ik mag dat soort woeste black metal wel. Maar veel bands weten met dat soort snelheden geen sfeer te behouden en al helemaal geen afwisseling in hun muziek te houden. En dat doet Endstille dus wel. Ik kan niet wachten tot ik Navigator in m'n handen krijg.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Over woeste black gesproken: Jij moet eens "Pestilence From the Dragonstar" van Blood Storm draaien. Mits je een dosis brekende en slopende thrash ook kan hebben.XnegativeX schreef:Ik vind Endstille juist erg gaaf. Ik mag dat soort woeste black metal wel. Maar veel bands weten met dat soort snelheden geen sfeer te behouden en al helemaal geen afwisseling in hun muziek te houden. En dat doet Endstille dus wel. Ik kan niet wachten tot ik Navigator in m'n handen krijg.
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
Kijk... dát is nou een band naar mijn hart! Luister maar eens naar 'Destroyer' van 'Death by the Stormwizard'!Plaag schreef:[..]
Over woeste black gesproken: Jij moet eens "Pestilence From the Dragonstar" van Blood Storm draaien. Mits je een dosis brekende en slopende thrash ook kan hebben.
I'm not sick... I'm evil!
- the true Thorko