Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Rene

Bericht door Rene » di jun 14, 2005 6:17 pm

Burnt Offerings is een dieptepunt voor Jon, dat wel ja. Maar niet omdat hij de muziek slecht vind, maar om alle nare omstandigheden die op dat moment plaatsvonden in zijn leven.

Hmmm, had ik dit niet al eens eerder gezegd?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » di jun 14, 2005 6:39 pm

Rene schreef:Burnt Offerings is een dieptepunt voor Jon, dat wel ja. Maar niet omdat hij de muziek slecht vind, maar om alle nare omstandigheden die op dat moment plaatsvonden in zijn leven.

Hmmm, had ik dit niet al eens eerder gezegd?
Een topic terug

Ik vraag me eigenlijk af hoe jon over een paar jaar terug kijkt op deze periode. Want de situatie is nou ook niet zo goed. Misschien komt er dan weer een super album

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 14, 2005 6:41 pm

vandaag weer eesn oude iced earth gedraaid

vroeger (toen matthew nog zong) was ik grote fan, heb nog mooi workershirt van iced earth

elk concert met mathew was geweldig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Djaser

Bericht door Djaser » di jun 14, 2005 7:51 pm

Rene schreef:Burnt Offerings is een dieptepunt voor Jon, dat wel ja. Maar niet omdat hij de muziek slecht vind, maar om alle nare omstandigheden die op dat moment plaatsvonden in zijn leven.
Dat klopt, maar hij is ook gewoon erg ontevreden over het eindresultaat.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene

Bericht door Rene » di jun 14, 2005 8:24 pm

Het maakt ook niet zoveel uit. Als artiest kijk je altijd anders naar je eigen platen dan je fans.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jul 03, 2005 4:25 pm

Ok, oorspronkelijk een Demons&Wizards-interview, maar wat Jon Schaffer heeft te zeggen over Iced Earth vind ik belangrijker:
Disclaimer - I conducted this interview on a cell phone, so had no way of recording his exact responses. Most of this interview is from what I wrote as notes during the interview, the other part is pulled from memory. Some of the information in this may be wrong, but it is all like I recollect it. If any changes should be made, please email me and I will be happy to change anything if the changes are needed.

What kind of reactions is the new Demons and Wizards album getting in the press, since it hasn't been released yet to the general public?
Pretty good, like you said, it hasn't been released yet to the public, so I can't really say how it has been doing overall, as the fan's opinions are the ones that truly matter to me.

Is there any material perhaps left over from the album that could see light on a new album from Demons and Wizards, Iced Earth, or Blind Guardian?
No, we used everything we wrote towards this album. When there is a new Demons and Wizards album, it will be entirely new music, nothing left over.

Are there any plans to tour for the new album?
Not right now, Blind Guardian just went into pre production this past week, and I am about to start writing the new Iced Earth album, so there is simply no time to put together a tour. We would love to tour, but there is no time at this point. Now if the album sells like crazy, much more than the first one, then we would do everything we could to put a tour together to promote it, we would be stupid not to.

What is your favorite Demons and Wizards song?
Probably Fiddler on the Green, to me, it has so much magic in it. I don't really have a favorite from Touched By the Crimson King, There are a number of songs on that album that I would consider very good, but I can't call one of them my favorite. Terror Train is a really good, just fast paced ripping track, I like to listen to it when I am really pissed about something. Crimson King is really good too, I like to listen to it when I am sort of feeling down and depressed, as it is a really emotional song to me.

What are your expectations for the new album?
I don't really have any. I think it may sell 50k - 100k more than the first one, but other than that, I don't really have any.

A few songs on Touched by the Crimson King were inspired by The Dark Tower saga, how did Hansi and yourself come about writing songs based on that?
I myself have never read the series, but Hansi had just finished it when we were in pre production, and he approached me about doing a few songs based on the story, because he thought it would be a really good basis to write some songs on. So I had him explain it to me and I agreed. So as usual, I wrote the guitar parts and he fit lyrics into them, and they turned out to be great songs. The three songs that are based on the series are, Crimson King, Terror Train, and The Gunslinger.

What have been the initial reactions to the newly released Gettysburg DVD?
Well, a lot of people like it, and a lot of people don't. I think the ones who don't like it bought it thinking it would be something different than it was, but we never tried to cover up the fact that it was more of a documentary on the battle with the video to the trilogy and some different stereo mixes for the fans that may have surround sound. Out of the ones who liked it, I think they really have an appreciation for history and for that battle, so they can appreciate it for what it is. As for the ones who don't like it, not everyone will like this because it isn't your traditional band DVD, it is something far different, and to my knowledge, it has never been done before on a band DVD. This DVD isn't for everyone, as there will be some people who don't enjoy it.

How is Tim's and your chemistry as musicians with each other?
Oh, it is great, I think we have a very long road ahead for us, and I hope we will be working together for a very long time. This is just the beginning of what Iced Earth will become with him singing. He and I are great friends as well; we just both had daughters a month apart, so he and I just got together in Ohio for a week and just hung out. I had a blast over there. I think he is a great singer, and as soon as they selected him to sing for Priest, I told myself that I wanted to work with him someday, and low and behold, it happened and it has been a dream come true.

Will he have any part in writing the new album?
I would like for him to, but he isn't really a song writer, he is a singer. He doesn't really have any experience as a song writer, but I do want to give him a chance. We will see how it goes; he has a lot of growing to do as a song writer. I think he did a great job on Red Baron/Blue Max, so we will see how it goes with the new albums writing process. He has never really had a chance to write songs in the past for his albums that he was on, but I hope to maybe help change that and give him a chance.

What, if anything, are you doing about trying to fill Ralph and James places?
Nothing right now, it isn't really the time right now and I am not too worried about it. I have been getting videos, cds, pictures, and mp3s daily from people who would like to have the positions, but I have not acted on it yet. There are a few prospective people I am looking at, but I have not made any decisions yet, and don't intend to for a while.

You kind of touched on it earlier, but you said the new Iced Earth album is about to start being written. What is it going to be about, any ideas?
Yes, absolutely. It is going to be the continuation of the Something Wicked trilogy. I hope to devote two full albums to it. I am hoping for about three or three and a half hours of music. It is going to be very intricate, and probably technically the hardest thing I have ever written. It is going to have everything in it that it would need to have to give the feel from the regions where the story was based. I hope to have it fully orchestrated and maybe include some sitars and other instruments from the region. I have let Jim Morris read part of what I have written about it, because the story itself has been written since Something Wicked came out. He is a really big science fiction fan, and he said that he is so looking forward to the albums being written, because it is one of the best science fiction stories he has ever read.

I really would like to thank Jon and Tara at SPV Records for letting me have this opportunity. I would also like to thank Alex here on the team for passing the opportunity on to me to interview one of my heroes.

Brent

Metalreviews.com
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jul 04, 2005 10:39 am

I hope to devote two full albums to it. I am hoping for about three or three and a half hours of music
vet hoor !!!

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:20 pm

Van de week de Dark genesis box binnengekregen, goede shit!!
Mijn favo's: night of the stormrider en burnt offerings.(vooral de laatste is lekker duister)

Gb is ook een goed album.

Moet nu nog alleen wicked en Saga orgineel hebben dan heb ik ze allemaal..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Metalheank

Bericht door Metalheank » do jul 28, 2005 7:24 pm

Dat gaat de goede kant op! Ik ben benieuwt wat je van Something Wicked vindt, ik vind het hun beste.
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Rene

Bericht door Rene » do jul 28, 2005 7:24 pm

Ik heb ergens in een recent D&W-interview gelezen dat Jon nu definitief gaat werken aan de Something Wicked-cd's. Het idee is dat er twee cd's komen waarvan de tweede 6 maanden na de eerste zal verschijnen.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:27 pm

Metalheank schreef:Dat gaat de goede kant op! Ik ben benieuwt wat je van Something Wicked vindt, ik vind het hun beste.
ik heb hem al gebrand( ja ik weet het fout maar goed om iets te leren kennen is het natuurlijk een mooie manier)

ben namelijk begonnen met GB en wicked was even kijken hoe de stem van Barlow klinkt..

Saga heb ik ook al op mijn pc staan.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:28 pm

Rene schreef:Ik heb ergens in een recent D&W-interview gelezen dat Jon nu definitief gaat werken aan de Something Wicked-cd's. Het idee is dat er twee cd's komen waarvan de tweede 6 maanden na de eerste zal verschijnen.
het zelfde idee als bij SOAD dus, nou van mij mogen ze, als ze dan ook 2 keer binnen 6 maanden een concert in NL geven :twisted:
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op do jul 28, 2005 7:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metalheank

Bericht door Metalheank » do jul 28, 2005 7:30 pm

Leuk om te horen, ik verwacht er echt veel van (Something Wicked is het beste album dat ik ken :) )

Hier nog een interessant interview met Sjon:

http://www.piercingmetal.com/interview_ ... 052005.htm

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:34 pm

Wat ik bij al een poosje afvraag: als Barlow een pilsje komt drinken bij Jon en zo tussen neus en lippen vermeld dat hij graag weer in de band wil... wat zou Jon dan doen?

Rene

Bericht door Rene » do jul 28, 2005 7:38 pm

METALLICAn schreef:Wat ik bij al een poosje afvraag: als Barlow een pilsje komt drinken bij Jon en zo tussen neus en lippen vermeld dat hij graag weer in de band wil... wat zou Jon dan doen?
Ik mag aannemen dat hij hem niet meer terugneemt. Sinds zijn vertrek zit Jon alleen maar te verkondigen dat Matt zich niet inzette voor de band en dat hij een goede acteur zou zijn omdat hij op het podium zich altijd anders gedroeg etc. En over Tim zegt hij dat hij dé stem voor Iced Earth is en dat hij hema altijd al gehoord had in zijn hoofd tijdens het schrijven van nummers.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:44 pm

Rene schreef:
METALLICAn schreef:Wat ik bij al een poosje afvraag: als Barlow een pilsje komt drinken bij Jon en zo tussen neus en lippen vermeld dat hij graag weer in de band wil... wat zou Jon dan doen?
Ik mag aannemen dat hij hem niet meer terugneemt. Sinds zijn vertrek zit Jon alleen maar te verkondigen dat Matt zich niet inzette voor de band en dat hij een goede acteur zou zijn omdat hij op het podium zich altijd anders gedroeg etc. En over Tim zegt hij dat hij dé stem voor Iced Earth is en dat hij hema altijd al gehoord had in zijn hoofd tijdens het schrijven van nummers.
dat was toch vooral bij het laatste album het geval?
(dat van die stem)

Toch heeft Barlow een geweldige stem en had hem graag live gezien..
Maar aangezien ik ben begonnen met owens, kan ik niet zeggen dat ik die stem verschrikkelijk vind, eerder goed zelfs..

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do jul 28, 2005 7:49 pm

Owen is fantastisch. Luister bijvoorbeeld naar Live In London van Judas Priest, wat een verschrikkelijke gave zanger!

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:54 pm

Eru Iluvatar schreef:Owen is fantastisch. Luister bijvoorbeeld naar Live In London van Judas Priest, wat een verschrikkelijke gave zanger!
Priest is een band die ik (nog) niet ken... ja wel een paar nummers maar das niet kennen vind ik

Rene

Bericht door Rene » do jul 28, 2005 7:55 pm

METALLICAn schreef:[..]
dat was toch vooral bij het laatste album het geval?
(dat van die stem)

Toch heeft Barlow een geweldige stem en had hem graag live gezien..
Maar aangezien ik ben begonnen met owens, kan ik niet zeggen dat ik die stem verschrikkelijk vind, eerder goed zelfs..
Nee, want toen Jon Tim Owens voor het eerst hoorde toen Judas Priest de cd Jugulator uitbracht, kwam hij al tot de conclusie dat Tim de stem heeft die altijd in Jon's achterhoofd zat toen hij nummers schreef.

Volgens veel fans heeft Barlow een fantastische stem. Volgens zegt Jon dit dan ook alleen maar om zo Tim geaccepteerd te krijgen bij de fans.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do jul 28, 2005 7:57 pm

Rene schreef:[..]

Nee, want toen Jon Tim Owens voor het eerst hoorde toen Judas Priest de cd Jugulator uitbracht, kwam hij al tot de conclusie dat Tim de stem heeft die altijd in Jon's achterhoofd zat toen hij nummers schreef.

Volgens veel fans heeft Barlow een fantastische stem. Volgens zegt Jon dit dan ook alleen maar om zo Tim geaccepteerd te krijgen bij de fans.
tja.... maar het zal ongetwijfeld veel fans gekost hebben.
velen vinden een priest genoeg

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jul 28, 2005 9:10 pm

Persoonlijk heb ik op Tim's stem na weinig grote Priest invloeden gehoort op TGB
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Harvester Of Sorrow
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » do jul 28, 2005 9:12 pm

mwa owens is erg gaaf op live in london en meltdown maar daar wil ik echt rubberen robbie hebben.
En bij IE, heb the glorious burden nog niet dus echt oordelen kan ik er niet over. Heb wel enkele nummers eens gekregen die wel ok zijn, maar ook hier ga ik helemaal voor matt.
en metallican, boeiend dat je something wicked nog niet hebt, het allergaafste ervan staat toch wel op alive in athens...
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Die happy

Bericht door Die happy » vr jul 29, 2005 12:02 am

Het enige album waar ik Tim Owens oké vind zingen is Jugulator van Judas Priest. Dus in andere woorden ik vind alleen zijn agressievere stem goed. Bij zijn rustigere vocale gedeeltes hoor je dat hij niet zoveel emotie in zijn vocalen kan leggen als Rob Halford of Mat Barlow. Sommige Priest nummers kan hij live wel goed aan, maar bij de dvd live in London leek hij ongeïnteresseerd te zijn en verneukte hij een aantal nummers door de teksten fout te zingen. The Glorious Burden van Iced Earth zou ik eerder The Unglorious Downfall noemen. Wat is dat toch een teleurstellend album. Ze spelen op dit album simpele Heavy Metal in plaats van duistere en agressieve Power Metal.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr jul 29, 2005 12:05 am

Harvester Of Sorrow schreef:mwa owens is erg gaaf op live in london en meltdown maar daar wil ik echt rubberen robbie hebben.
En bij IE, heb the glorious burden nog niet dus echt oordelen kan ik er niet over. Heb wel enkele nummers eens gekregen die wel ok zijn, maar ook hier ga ik helemaal voor matt.
en metallican, boeiend dat je something wicked nog niet hebt, het allergaafste ervan staat toch wel op alive in athens...
maar om een collectie compleet te hebben... :D

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr jul 29, 2005 12:06 am

Die happy schreef:Het enige album waar ik Tim Owens oké vind zingen is Jugulator van Judas Priest. Dus in andere woorden ik vind alleen zijn agressievere stem goed. Bij zijn rustigere vocale gedeeltes hoor je dat hij niet zoveel emotie in zijn vocalen kan leggen als Rob Halford of Mat Barlow. Sommige Priest nummers kan hij live wel goed aan, maar bij de dvd live in London leek hij ongeïnteresseerd te zijn en verneukte hij een aantal nummers door de teksten fout te zingen. The Glorious Burden van Iced Earth zou ik eerder The Unglorious Downfall noemen. Wat is dat toch een teleurstellend album. Ze spelen op dit album simpele Heavy Metal in plaats van duistere en agressieve Power Metal.
euh.. is heavy juist niet meestal duistere en agressiever dan power? of zie ik het nou verkeerd...(kan ook natuurlijk maar dacht dat power juist lichter was als heavy)

Die happy

Bericht door Die happy » vr jul 29, 2005 12:09 am

euh.. is heavy juist niet meestal duistere en agressiever dan power? of zie ik het nou verkeerd...(kan ook natuurlijk maar dacht dat power juist lichter was als heavy)
Ik zie Power Metal als een combinatie van de agressie van Thrash Metal en de melodie van Heavy Metal. Omdat veel mensen "softere" bands als Stratovarius als Power Metal zien kan ik jou gedachte wel begrijpen.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr jul 29, 2005 12:17 am

wat is dat dan volgens jou? en volgens mij valt Hammerfall daar ook onder dus verklaar je nader 8)

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr jul 29, 2005 12:44 am

Je hebt U.S. power en 'gewone'/euro-power.

U.S.=Iced Earth
gewoon=Stratovarius

Tenminste, dat is mij ooit verteld :roll:
[b]DAUDR!![/b]

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr jul 29, 2005 12:54 am

Damien, son of Lucifer schreef:Je hebt U.S. power en 'gewone'/euro-power.

U.S.=Iced Earth
gewoon=Stratovarius

en hammerfall :?:
valt dat onder zweedse power? :mrgreen:

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 29, 2005 10:21 am

Damien, son of Lucifer schreef:Je hebt U.S. power en 'gewone'/euro-power.

U.S.=Iced Earth
gewoon=Stratovarius

Tja, dat is dan nog vrij kort door de bocht he? :P

Uit de U.S. heb je bands als Virgin Steele en Iced Earth (die beiden toch wel verschillen)
Uit Europa heb je: 1. bombastische neoklassieke kitsch uit Italie (rhapsody, highlord, skylark)
2. Conservatievere power metal geinspireerd op priest en maiden uit Griekenland (Elwing, Marauder, Strikelight)
3. Power/speed metal uit Duitsland (oude Helloween, Gamma Ray, Blind Guardian
4. Stressige symfopower uit Scandinavie (Stratovarius, Sonata Arctica, Dreamtale etc.)

Ik hoor bij deze stijlen onderling genoeg verschillen in ieder geval, ondanks dat het 1 wel voortkomt uit het ander

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr jul 29, 2005 7:27 pm

Dank u voor de uitgebreide uitleg :).

Maar ik zat op de goeie weg, hè :P.
[b]DAUDR!![/b]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 29, 2005 9:37 pm

enigzins wel hoor ;)

Grappig word het al helemaal als bands uit Duitsland als Sonata Arctica gaan klinken en de Finnen muziek maken op Amerikaanse leest

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za jul 30, 2005 9:45 pm

en hammerfall :?:
valt dat onder zweedse power? :mrgreen:
Hammerfall is tegenwoordig heavy metal.
Naar mij mening :roll:

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo jul 31, 2005 2:08 pm

arnibes schreef:[..]

Hammerfall is tegenwoordig heavy metal.
Naar mij mening :roll:

tegenwoordig>?

Dennus

Bericht door Dennus » zo jul 31, 2005 2:09 pm

tegenwoordig>?
Jaha, eerst was het namenlij brute death metal. Dat jij dat niet weet :roll:

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo jul 31, 2005 2:46 pm

tegenwoordig>?
Glory to the Brave is voor mij meer power dan heavy.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo jul 31, 2005 3:24 pm

arnibes schreef:[..]

Glory to the Brave is voor mij meer power dan heavy.
ja idd

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo jul 31, 2005 3:34 pm

US Power Metal is meer te vergelijken met Heavy Metal dan met Europese Powermetal. Kijk maar naar Vicious Rumors of Jag Panzer.

Ontopic: Iced Earth lijkt me gaaf om live te zien. het optreden laatst ging dus jammer genoeg niet door...........maar meer dan de 3 cd's die ik er nu van heb hoef ik er niet van te hebben.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jul 31, 2005 3:37 pm

Lone Starr schreef: Ontopic: Iced Earth lijkt me gaaf om live te zien. het optreden laatst ging dus jammer genoeg niet door...........
laatst???? volgens mij is dat ook alweer anderhalf jaar terug
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo jul 31, 2005 3:40 pm

Tokus schreef:[..]

laatst???? volgens mij is dat ook alweer anderhalf jaar terug
hehe, time flies when you're having fun :shock:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

valkyrian

Bericht door valkyrian » ma aug 01, 2005 11:02 am

had iced earth wel met de oude zanger willen zien, maarja

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 01, 2005 11:23 pm

Lone Starr schreef:US Power Metal is meer te vergelijken met Heavy Metal dan met Europese Powermetal. Kijk maar naar Vicious Rumors of Jag Panzer.

Ontopic: Iced Earth lijkt me gaaf om live te zien. het optreden laatst ging dus jammer genoeg niet door...........maar meer dan de 3 cd's die ik er nu van heb hoef ik er niet van te hebben.
welke heb je en waarom niet?

Rene

Bericht door Rene » di aug 09, 2005 2:56 pm

Haha, Tim is een beetje boos op Jon :P :

Former JUDAS PRIEST and current ICED EARTH/BEYOND FEAR frontman Tim "Ripper" Owens has defended himself against accusations that he is not a "songwriter" following comments made by ICED EARTH mainman Jon Schaffer in a recent interview.

Speaking to LocalMetal.com, Schaffer spoke about his decision to record a concept album based on the "Something Wicked This Way Comes" story first touched up on the 1998 album of the same name. Asked how much input Owens will have in the songwriting process for the new album, Schaffer said, "Probably not that much, because the story has been there for awhile. Tim doesn't have experience as a songwriter. He's never really been given that opportunity. However, he WILL be given that opportunity in ICED EARTH. It's just that with this, it's kind of a done deal, and he's very aware of that. Also, just because somebody is a great singer doesn't necessarily mean they're a great songwriter, and you can basically ruin your career very quick if you're not careful about the way the writing goes, and Tim is aware of that also. He's doing a side project right now in which he has… It's him and another guitarist, it's a friend of his that's writing most of the material, but Tim is writing and he's gaining experience by doing that, which is a good thing. So we'll see… I mean, obviously, if Tim comes up wit hideas and they're really strong ideas, they'll get used and he'll get credit for it, and he knows that. But he also knows the importance of the decisions in songwriting, and if you're not careful, you can ruin your entire career. We have to be careful… It's funny to me. It blows me away how the human mind works and how people think that just because a guy plays an instrument he must be a songwriter, and that's so far from the truth, it's unbelievable. In all my years of being a professional musician, I've probably met two or three guys that are actual, real songwriters, and there's quite a difference."

Responding to fan comments made on his official message board in regards to the above interview, Owens wrote, "Saying I'm not a songwriter is WRONG. You don't say anything unless you know what you are talking about. Take BRAINICIDE; if you haven't heard it, then you can't say anything. Take WINTERS BANE; if you haven't heard it, then you can't say anything. Take BEYOND FEAR; if you haven't heard it, then you can't say anything. Also, I have written on every song on the BEYOND FEAR CD and I have written seven of the songs myself. So to say that somebody is doing all or most of the writing is wrong, John Comprix [BEYOND FEAR guitarist] has written with me and still has put in 50 percent of the writing not all of it, And his stuff is just amazing. It makes me very angry that people say I can't write, when they don't know that anything about my past and then just bring up PRIEST. To me, Glenn [Tipton] was probably one of the best songwriters I've dealt with, and If you agree or not, I don't care...See, I can put my foot in my mouth also! As for the next ICED EARTH CD, Jon and I knew that it was going to be the 'Something Wicked' thing, and there really isn't anything I can do on it but add some input and sing. This is a story in Jon's head, and me not being into science fiction stuff at all, I really won't be that much help. But it will be a killer CD, and I really look forward to making it."

Owens is in the process of signing a record deal for his BEYOND FEAR project, which also features guitarists John Comprix (SPAWN, 13 FACES) and Dwane Bihary (MISSING SKIN), bassist Dennis Hayes (WINTERS BANE, SEVEN WITCHES) and drummer Eric Elkins (CRYPTKICKER, ALL YOU FEAR). Songtitles set to appear on the CD include "I Don't Need This", "And You Will Die", "It Is Me", "Telling Lies", "The Faith", "The Human Race", "Your Time Has Come" and "My Last Words". Producing the group's debut CD will be Jim Morris (ICED EARTH, DEATH), with most of the recording sessions scheduled to take place in Owens' home state of Ohio.

Maar als ik het zo lees, dan heeft Jon niet eens letterlijk gezegd dat Tim geen songwriter is. Hij zegt alleen dat hij nog nooit de kans heeft gekregen en dat zeker wel bij Iced Earth zal krijgen. Ripper maakt zich druk om niks.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 09, 2005 2:59 pm

nee Tim reageert vooral op mensen die op z'n site reageren, en daar blijkbaar dus de woorden van Jon wat verdraaien.

Rene

Bericht door Rene » di aug 09, 2005 3:07 pm

Ah, daar had ik dan weer overheen gelezen.

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » di aug 09, 2005 6:59 pm

Afbeelding

Metalheank

Bericht door Metalheank » di aug 09, 2005 7:00 pm

:shock:

Een goeie voor het 'voor en na-topic'
Laatst gewijzigd door Metalheank op di aug 09, 2005 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 09, 2005 7:01 pm

Thaumaturgy schreef:Afbeelding

WTF....

Rene

Bericht door Rene » di aug 09, 2005 7:19 pm

Haha, staat hem best wel, zo'n kale kop.

Hoe kom je aan die foto, Thaumaturgy?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 09, 2005 7:22 pm

dit is de homepage van z'n nieuwe band, Rene:

http://www.firststateforce.org/band.html

Gesloten