"Taller In More Ways" - Sugababes

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

"Taller In More Ways" - Sugababes

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 2:06 pm

Eindelijk, t nieuwe album van de Sugababes is uit!!! En het is weer erg goed, fantastisch mooi geproduceerde popmuziek! Dit keer zijn een aantal nummers in de VS opgenomen, en dat hoor je. Het album staat nu voor t eerst op, vind t nog niet zo sterk als t vorige album ("Three") maar t is weer een ontzettend goede pop CD.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Ritter
Berichten: 456
Lid geworden op: di okt 14, 2003 4:13 pm

Bericht door Ritter » za okt 08, 2005 2:10 pm

dat je dat leuk vind.... echte goede pop muziek vind ik coldplay of athlete maar sugababes :?
boe

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za okt 08, 2005 2:18 pm

Fusion, ga toch fietsen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » za okt 08, 2005 2:25 pm

5U6484835!!!1!!11!!11!

Ben groot fan, nieuwe single is niet van dusdanig voormalige kwaliteit. Maar weet zeker mijn oren weer te spitsen.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 2:26 pm

Waarom in vredesnaam Amibor. Wat is t toch met t feit dat ik t hier in t Non-Metal bands gedeelte nooit over goede pop met een r&b tintje kan hebben, zonder van de metal-minded 'muziekkenners' te horen te krijgen hoe slecht en inhoudsloos t wel niet is. Dat is het dus niet. De Sugababes en hun producers maken echt fantastisch goede popmuziek. "Three" staat bij mij in de top 10 pop albums allertijden, samen met bijv. "Off The Wall" van Michael Jackson en "The Seeds Of Love" van Tears For Fears.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 2:27 pm

Johannes de Dopeste schreef:5U6484835!!!1!!11!!11!

Ben groot fan, nieuwe single is niet van dusdanig voormalige kwaliteit. Maar weet zeker mijn oren weer te spitsen.
Aanraders zijn:

"Gotta Be You" - meer Amerikaanse r&b, maar eigenlijk heeft t alles wat "Push The Button" nèt niet heeft.

"Follow Me Home" - mooi!!!

"Ugly" - corny maar mooi

"Obsession" - synthpop van de bovenste plank!!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Ritter
Berichten: 456
Lid geworden op: di okt 14, 2003 4:13 pm

Bericht door Ritter » za okt 08, 2005 2:29 pm

Fusion schreef:"The Seeds Of Love" van Tears For Fears.
das pas een mooi nummer! beste nummer van tff ooit!! samen met woman in chains
boe

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Re: "Taller In More Ways" - Sugababes

Bericht door arnibes » za okt 08, 2005 2:31 pm

Fusion schreef:Eindelijk, t nieuwe album van de Sugababes is uit!!! En het is weer erg goed, fantastisch mooi geproduceerde popmuziek! Dit keer zijn een aantal nummers in de VS opgenomen, en dat hoor je. Het album staat nu voor t eerst op, vind t nog niet zo sterk als t vorige album ("Three") maar t is weer een ontzettend goede pop CD.
Ik zal het eens beluisteren. Three was idd een geweldig album.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 2:32 pm

Ritter schreef:[..]


das pas een mooi nummer! beste nummer van tff ooit!! samen met woman in chains
En "Head Over Heels", "Me And My Big Ideas" (oko met Oletta Adams).
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 08, 2005 3:37 pm

........Keep the thing going.....

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » za okt 08, 2005 3:49 pm

Mocht ik de cd binnen handbereik krijgen, ga ik hem meteen luisteren. Vooralsnog beperk ik met tot het voorbijkomen van hun nieuwste hit op de huidige muziekzenders.

Trouwens, wie deelt mijn zwak voor Natasha Beddingfield's hits?
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 3:49 pm

Foute muziek uit de hitfabriek :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 4:06 pm

Rebellion666 schreef:Foute muziek uit de hitfabriek :?
Fout? Wat een irrelevant woord wanneer t om muziek gaat. En nee, de misconceptie dat commercieel georienteerde muziek niet mooi of goed kan zijn, deel ik niet met je.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za okt 08, 2005 4:16 pm

Ik vind het gewoon kut eigenlijk.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » za okt 08, 2005 4:33 pm

Ik ken nog maar 5 nummers van het nieuwe album. Het idd weer erg gaaf. Maar ik vind Three nog vele malen beter. Ken je de b-nummer van de Push The Button single genaamd "Favourite Song" ook Fusion? Die is namelijk behoorlijk goed.

Gebruikersavatar
Kaleidoscope
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:41 pm
Locatie: Ommen / Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaleidoscope » za okt 08, 2005 4:40 pm

Wat is er zo anders aan de Sugababes dan andere popgroepjes? (serieuse vraag)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v293/cooma/front1hn2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » za okt 08, 2005 4:46 pm

Kaleidoscope schreef:Wat is er zo anders aan de Sugababes dan andere popgroepjes? (serieuse vraag)
Voornamelijk een veel hogere kwaliteit wat betreft de productie.

Gebruikersavatar
Kaleidoscope
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:41 pm
Locatie: Ommen / Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaleidoscope » za okt 08, 2005 4:51 pm

Thaumaturgy schreef:[..]


Voornamelijk een veel hogere kwaliteit wat betreft de productie.
Maar maakt de productie het dan goeie muziek?
Ik bedoel maar dat de productie kut kan zijn maar de muziek wel goed.
Als voor beeld The Principle Of Evil Made Flesh van Cradle of Filth. (buiten het feit wat je van de muziek vind.)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v293/cooma/front1hn2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » za okt 08, 2005 5:05 pm

Kaleidoscope schreef:[..]


Maar maakt de productie het dan goeie muziek?
Ik bedoel maar dat de productie kut kan zijn maar de muziek wel goed.
Als voor beeld The Principle Of Evil Made Flesh van Cradle of Filth. (buiten het feit wat je van de muziek vind.)
Met productie bedoel ik inclusief de muziek.

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1246
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » za okt 08, 2005 5:34 pm

Kaleidoscope schreef:[..]


Maar maakt de productie het dan goeie muziek?
Ik bedoel maar dat de productie kut kan zijn maar de muziek wel goed.
Als voor beeld The Principle Of Evil Made Flesh van Cradle of Filth. (buiten het feit wat je van de muziek vind.)
als je dan nog cruelty & the beast had gezegd... The principle bestaat uit Dani's zang op z'n slechtst en keyboardpiepjes van het type Final Countdown ergens anders op dit forum.... En dat ligt dus niet aan de productie ansich. D'r zitten wel wat leuke ideeën in, maar ze komen er niet echt uit wat mij betreft. Maar daar ging het niet om in dit topic. Opzich moet ik toegeven dat het genre van the Sugarbabes niet echt aan mij besteed is, maar ik kan toch wel duidelijk horen dat zij vrij goed zijn in wat ze doen.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 6:23 pm

Kaleidoscope schreef:[..]


Maar maakt de productie het dan goeie muziek?
Ik bedoel maar dat de productie kut kan zijn maar de muziek wel goed.
Als voor beeld The Principle Of Evil Made Flesh van Cradle of Filth. (buiten het feit wat je van de muziek vind.)
Èn de productie en de muziek is goed. (Eigenlijk houdt productie, vooral bij pop, natuurlijk al de muziek ook in). Of t je smaak is, is een tweede, maar de composities zijn af en toe tegen t perfect aan, en de geluidskwaliteit is af en toe bijna ENG goed!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 6:24 pm

Thaumaturgy schreef:Ik ken nog maar 5 nummers van het nieuwe album. Het idd weer erg gaaf. Maar ik vind Three nog vele malen beter. Ken je de b-nummer van de Push The Button single genaamd "Favourite Song" ook Fusion? Die is namelijk behoorlijk goed.
Nope, jij mp3 heb jij?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » za okt 08, 2005 6:32 pm

Kaleidoscope schreef:Wat is er zo anders aan de Sugababes dan andere popgroepjes? (serieuse vraag)
HEIDI!!!!!!!!!!!!!
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » za okt 08, 2005 6:52 pm

Draconian schreef:Ik vind het gewoon kut eigenlijk.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:16 pm

Fusion schreef:[..]
Fout? Wat een irrelevant woord wanneer t om muziek gaat. En nee, de misconceptie dat commercieel georienteerde muziek niet mooi of goed kan zijn, deel ik niet met je.
Correctie: Ik VIND het foute muziek en ik VIND dat die in een hitfabriek wordt gemaakt.

Commercieel georienteerde muziek kan mooi en goed zijn. Helaas is dat nooit zo. Het is allemaal zo zielloos. Die mutsjes zingen de nummers in en het werk is allemaal al voor ze gedaan. Niet zwoegen in de repetitieruimte, geen discussies/ ruzies over dat ene akkoort wat eigenlijk vals is, niet zelf de instrument pakken laat staan bespelen. Ik heb het er niet zo op allemaal.

Hun motto, trek hippe kleding aan (alhoewel, in die laatste clip staat 1 van de dames in haar ondergoed te swingen :?) en kweel de melodietjes bij elkaar en klaar is onze zoutloze hap waar miljoenen meisjes van 14 hun spaarpot voor mogen omkeren.

-EINDE RELAAS-

Zo, nu weet ik opeens weer waarom ik naar metal luister! [headbang]
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Procrustus
Berichten: 1246
Lid geworden op: wo jul 27, 2005 7:04 pm
Locatie: Breda

Bericht door Procrustus » za okt 08, 2005 7:26 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Correctie: Ik VIND het foute muziek en ik VIND dat die in een hitfabriek wordt gemaakt.

Commercieel georienteerde muziek kan mooi en goed zijn. Helaas is dat nooit zo. Het is allemaal zo zielloos. Die mutsjes zingen de nummers in en het werk is allemaal al voor ze gedaan. Niet zwoegen in de repetitieruimte, geen discussies/ ruzies over dat ene akkoort wat eigenlijk vals is, niet zelf de instrument pakken laat staan bespelen. Ik heb het er niet zo op allemaal.

Hun motto, trek hippe kleding aan (alhoewel, in die laatste clip staat 1 van de dames in haar ondergoed te swingen :?) en kweel de melodietjes bij elkaar en klaar is onze zoutloze hap waar miljoenen meisjes van 14 hun spaarpot voor mogen omkeren.

-EINDE RELAAS-

Zo, nu weet ik opeens weer waarom ik naar metal luister! [headbang]
volgens mij zijn er ook zat rock & metalbands waarbij er maar 1 persoon is die de hele nummers schrijft hoor. En is dat dan ook zielloos? En is het per definitie zielloos als de teksten en de melodie door iemand anders gezongen worden dan de schrijver? Want dan is ook de meerderheid van de metal(zang) volgens mij zielloos.

Natuurlijk zijn er ook popsterretjes die inderdaad hun geld vooral verdienen door zo min mogelijk kleding aan te trekken, maar volgens mij gaat het hier toch om een groep dames die weldegelijk kunnen zingen.

Het enige waar je dit soort bands echt van kan beschuldigen is dat de credits misschien teveel naar de zanger(es) gaat, in plaats van de mensen die de muziek inspelen & schrijven EN natuurlijk dat ze muziek maken die jou niet aanspreekt. Dat het jouw niet aanspreekt is natuurlijk je goed recht, mij spreekt het (meestal) ook niet erg aan. Maar dat maakt het nog niet zielloos.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: "Taller In More Ways" - Sugababes

Bericht door Rascul » za okt 08, 2005 7:27 pm

Fusion schreef:Eindelijk, t nieuwe album van de Sugababes is uit!!! En het is weer erg goed, fantastisch mooi geproduceerde popmuziek! Dit keer zijn een aantal nummers in de VS opgenomen, en dat hoor je. Het album staat nu voor t eerst op, vind t nog niet zo sterk als t vorige album ("Three") maar t is weer een ontzettend goede pop CD.
Afbeelding
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:30 pm

Procrustus schreef:[..]


volgens mij zijn er ook zat rock & metalbands waarbij er maar 1 persoon is die de hele nummers schrijft hoor. En is dat dan ook zielloos? En is het per definitie zielloos als de teksten en de melodie door iemand anders gezongen worden dan de schrijver? Want dan is ook de meerderheid van de metal(zang) volgens mij zielloos.
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Al denk ik dat het binnen de metalscene minder voorkomt. Komt bij, binnen onze band schrijft 1 man de muziek soms ook maar daar wordt tijdens de repetities echt wel over gediscussieerd en aan gesleuteld. Ik denk dat dat zo bij de meeste bands wel gaat.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: "Taller In More Ways" - Sugababes

Bericht door Rebellion666 » za okt 08, 2005 7:31 pm

Rascul schreef:[..]


Afbeelding
eet smakelijk :silly:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » za okt 08, 2005 7:48 pm

push the button ofzo is een vreselijk irritant kutnummer

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 9:55 pm

Rebellion666 schreef:Commercieel georienteerde muziek kan mooi en goed zijn. Helaas is dat nooit zo. Het is allemaal zo zielloos.
Ik sta regelmatig met kippenvel tot aan t plafond naar de Sugababes te luistern.
Rebellion666 schreef:Die mutsjes zingen de nummers in en het werk is allemaal al voor ze gedaan. Niet zwoegen in de repetitieruimte, geen discussies/ ruzies over dat ene akkoort wat eigenlijk vals is,
Hoe weet jij dat? De Sugababes schrijven zelf mee aan de nummers, sterker nog op hun demo's (waarvan een aantal nummers op de debut CD zijn gekomen) zijn door hen zelf gecomponeerd!
Rebellion666 schreef: niet zelf de instrument pakken laat staan bespelen. Ik heb het er niet zo op allemaal.
Pardon? Als zangers? Zeg jij dat ook tegen de zanger van Nevermore of zo? :roll:
Rebellion666 schreef:Zo, nu weet ik opeens weer waarom ik naar metal luister! ]
Ik luister al 17 jaar naar metal, en ik heb gelukkig niet zulke oogkleppen.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 9:57 pm

natassja schreef:push the button ofzo is een vreselijk irritant kutnummer
Klopt.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 08, 2005 9:57 pm

@Rascul: ga jij nou maar standards luisteren, laat t betere popwerk maar aan mij over.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » za okt 08, 2005 9:58 pm

Gelukkig had ik mijn ijsje net op toen ik dat plaatje van Rascul zag. :?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za okt 08, 2005 10:41 pm

Fusion schreef:@Rascul: ga jij nou maar standards luisteren, laat t betere popwerk maar aan mij over.
Het betere popwerk vind ik Sting, of voor mijn part Franz Ferdinand. Niet de Sugababes. Het betere popwerk is voor mij de artiest die nieuwe richtingen in durft te slaan, die diepgang in zijn songs verwerkt, niet de confectiemuziek van een overgeproduceerd clubje modedellen.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 12:11 am

Rascul schreef:[..]


Het betere popwerk vind ik Sting, of voor mijn part Franz Ferdinand. Niet de Sugababes. Het betere popwerk is voor mij de artiest die nieuwe richtingen in durft te slaan, die diepgang in zijn songs verwerkt, niet de confectiemuziek van een overgeproduceerd clubje modedellen.
Dan moet je eens je vooroordelen door de plee spoelen, je oogkleppen af doen, en eens (bji voorkeur met de koptelefoon) LUISTEREN. Sting of Franz nieuwe richting? Pfff, hoe goed ik Sting en hoe alleraardigst ik soms F.F. ook vind. Diepgang? Luister alle nummers van "Three" maar eens. Echt, je hebt geen of a) geen verstand van popmuziek of b) nog nooit echt goed geluisterd, alleen maar t clipje gezien en over de klote speakers van je tvtje de muziek gehoord en onmiddelijk afgekeurd.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 12:13 am

Thaumaturgy schreef:Ik ken nog maar 5 nummers van het nieuwe album. Het idd weer erg gaaf. Maar ik vind Three nog vele malen beter. Ken je de b-nummer van de Push The Button single genaamd "Favourite Song" ook Fusion? Die is namelijk behoorlijk goed.
Te gek nummer!! Bedankt!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 11:52 am

Fusion schreef:[..]
Dan moet je eens je vooroordelen door de plee spoelen, je oogkleppen af doen, en eens (bji voorkeur met de koptelefoon) LUISTEREN. Sting of Franz nieuwe richting? Pfff, hoe goed ik Sting en hoe alleraardigst ik soms F.F. ook vind. Diepgang? Luister alle nummers van "Three" maar eens. Echt, je hebt geen of a) geen verstand van popmuziek of b) nog nooit echt goed geluisterd, alleen maar t clipje gezien en over de klote speakers van je tvtje de muziek gehoord en onmiddelijk afgekeurd.
Dat je überhaubt hier een discussie aangaat over een nikszeggend bandje als sugababes. Komt nog bij dat je hier tegen de totaal verkeerde doelgroep zit te mekkeren. Ga het eens op het forum TMF proberen ofzo, wedden dat die pubertjes het wel met je eens zijn?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo okt 09, 2005 11:58 am

Fusion schreef:[..]
Ik luister al 17 jaar naar metal, en ik heb gelukkig niet zulke oogkleppen.
Ik ook, dat scheelt dan al weer :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo okt 09, 2005 12:08 pm

Fusion schreef:[..]
Dan moet je eens je vooroordelen door de plee spoelen, je oogkleppen af doen, en eens (bji voorkeur met de koptelefoon) LUISTEREN. Sting of Franz nieuwe richting? Pfff, hoe goed ik Sting en hoe alleraardigst ik soms F.F. ook vind. Diepgang? Luister alle nummers van "Three" maar eens. Echt, je hebt geen of a) geen verstand van popmuziek of b) nog nooit echt goed geluisterd, alleen maar t clipje gezien en over de klote speakers van je tvtje de muziek gehoord en onmiddelijk afgekeurd.
Juist omdat jij er zo lyrisch van wordt ben ik er eens goed voor gaan zitten, en ik heb het inderdaad onmiddelijk afgekeurd. Echter wel na de plaat goed te hebben beluisterd. Het is troep, het blijft troep. Echt. Als jij nou eens uit die gruwelijke kokervisie zou komen en eens inziet dat het echt rommel is. Het heeft echt GEEN inhoud.

Nogmaals, het zijn leuke meiden, maar iconen der popmuziek? Welnee.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 12:24 pm

Rascul schreef:Juist omdat jij er zo lyrisch van wordt ben ik er eens goed voor gaan zitten, en ik heb het inderdaad onmiddelijk afgekeurd. Echter wel na de plaat goed te hebben beluisterd. Het is troep, het blijft troep. Echt. Als jij nou eens uit die gruwelijke kokervisie zou komen en eens inziet dat het echt rommel is. Het heeft echt GEEN inhoud.
Dan vraag ik me af welke nummers je hebt geluisterd, want op deze laatstse staan een paar niemendalletjes, maar bijv. die vorige is idd echt een mijlpaal in de popgeschiedenis ja. Ik denk (in alle eerlijkheid, zonder lullig of arrogant te doen!) dat jij te weinig kijk op popmuziek hebt, op produceren van muziek, op vocale harmonien, op synthesizerpatches aanmaken en afstemmen op de rest, op r&b grooves, op poppy r&b arrangementen. Net zoals je metal moet 'leren luisteren', is dat ook bij dit soort muziek. Je moet erin duiken om te apprecieren wat er gebeurt, een referentiekader opbouwen, en t liefst zelf er in actief zijn als muzikant. Anders had je imho hooguit kunnen zeggen dat t je smaak niet is, NIET dat t inhoudsloos is, of slecht is.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 12:28 pm

Rebellion666 schreef:Dat je überhaubt hier een discussie aangaat over een nikszeggend bandje als sugababes. Komt nog bij dat je hier tegen de totaal verkeerde doelgroep zit te mekkeren. Ga het eens op het forum TMF proberen ofzo, wedden dat die pubertjes het wel met je eens zijn?
Zullen we dan aan Tokus maar vragen of het jazz-topic gesloten kan worden? Wacht, zullen we gelijk maar vragen of t hele Non-Metal bands gedeelte dicht mag? De reden dat ik t hier post en niet op t TMF forum, is omdat in mijn ervaring (mijn vriendenkring) metalheads, vooral zij die de tienerjaren ontstegen zijn :), JUIST erg openstaan voor andere muziekgenres. Hier valt dat dus vies tegen, vooral bij r&b, want (geef toe) de sugababes zijn natuurlijk onderdeel van een genre waar idd veel troep in zit, en waar een verschrikkelijk image om hangt van players, en is t niet heerlijk als metalhead daar lekker tegen aan te zeiken?

Ik vraag me af of je alle details hoort in bijv. een nummer als "Whatever Makes You Happy". Daarin komt de mooiste overstuurde zangpartij in voor die ik ooit heb gehoord.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Full Metal Opie
Berichten: 793
Lid geworden op: do jan 29, 2004 1:33 am
Locatie: East of Eden (In a one horse town)
Contacteer:

Bericht door Full Metal Opie » zo okt 09, 2005 12:29 pm

ik hou er niet van maar zal wel over 20 jaar abba status hebben
And I wish I was in Austin in the Chili Parlor Bar
Drinkin' mad dog margaritas and not carin' where you are
I have seen the David,I've seen the Mona Lisa too
And I have heard Doc Watson play Columbus Stockade blues

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 12:44 pm

:lol:

En om even aan te geven dat de producers die de Sugababes (meestal zelf geselecteerd) producen echt tot de top horen, een lijstje met artiesten waar deze aan hebben meegewerkt:

Madonna,
Bjork.
Lamb,
Pink,
Robbie Williams,
All Saints,
etc etc en ze werken ook samen met Trevor Horn (als je die niet kent, laat dan maar) omdat hij hun ook goed vindt.

Stuk voor stuk top-artiesten met erg goede muziek (of t nou je smaak is of niet).
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo okt 09, 2005 12:47 pm

Ik moet toegeven op Werchter vorig jaar vond ik het best een grappig optreden, als afwisseling tussen alle hippe gitaarbandjes en vaste festivalacts.Maar verder is het niet echt aan mij besteed.Ik zal er bv. geen cd van kopen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo okt 09, 2005 12:49 pm

Fusion schreef:[..]
Dan vraag ik me af welke nummers je hebt geluisterd, want op deze laatstse staan een paar niemendalletjes, maar bijv. die vorige is idd echt een mijlpaal in de popgeschiedenis ja. Ik denk (in alle eerlijkheid, zonder lullig of arrogant te doen!) dat jij te weinig kijk op popmuziek hebt, op produceren van muziek, op vocale harmonien, op synthesizerpatches aanmaken en afstemmen op de rest, op r&b grooves, op poppy r&b arrangementen. Net zoals je metal moet 'leren luisteren', is dat ook bij dit soort muziek. Je moet erin duiken om te apprecieren wat er gebeurt, een referentiekader opbouwen, en t liefst zelf er in actief zijn als muzikant. Anders had je imho hooguit kunnen zeggen dat t je smaak niet is, NIET dat t inhoudsloos is, of slecht is.
Volslagen crap. Mijn eerste idool was Michael jackson. Ik ben mijn hele muzikale carriere begonnen met popmuziek, en vanuit wat ik toen hoorde concludeer ik dat de Sugababes NIET een mijlpaal zijn, er zelfs niet in de buurt komen. Ik kan genoeg artiesten van nu opnoemen die die status wel verdienen, maar echt, hoe de Sugababes daarbij horen is mij een raadsel. Het is mijn smaak niet nee, maar ik heb genoeg reviewers (en muzikanten!) oren om te kunnen concluderen dat de Sugababes echt overtrokken zijn. Het zijn gewoon lekkere groovy popdeuntjes met zwoele stemmen. Niets meer, niets minder.

En richt verdomme en fanclub op als je alleen maar wil horen dat ze legendarisch goed zijn.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 1:32 pm

Rascul schreef:Volslagen crap. Mijn eerste idool was Michael jackson. Ik ben mijn hele muzikale carriere begonnen met popmuziek, en vanuit wat ik toen hoorde concludeer ik dat de Sugababes NIET een mijlpaal zijn, er zelfs niet in de buurt komen.
Dan heb jij duidelijk een heel andere kijk op popmuziek, die overigens NIET gedeeld wordt door de producers scene en de gezaghebbende bladen aangaande pop-producers :roll: Is niet alleszeggend, I know, maar zegt wel iets.
Rascul schreef:En richt verdomme en fanclub op als je alleen maar wil horen dat ze legendarisch goed zijn.
En doe jij eens even rustig aan met je puberale gedrag. We hebben toch gewoon een discussie? Als ik nou net zou heetgebakerd als jijzou reageren zou ik zeggen ' richt een fanclub op voor lelijke puisterige frustie mannetjes die graag mogen roepen hoe dom metal wel niet is en hoe goed jazz wel niet is'.

Maar dat doe ik dus niet :P
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo okt 09, 2005 1:58 pm

Dat doet de deur dicht. Boeiend wat de producers vinden?! Toevallig kan ik een hele rij producers opnoemen die er NIET hetzelfde over denken als de Pharrell Williams' en consorten van deze wereld. De zogenaamd gezaghebbende bladen (wie zijn dat eigenlijk??!!) kunnen m'n rug op. Wederom zijn er genoeg mensen die daar niet blind achteraan lopen (zeker niet als die gezaghebbende bladen eveneens Nickelback een goede, uitgediepte rockband vinden).

Ten tweede heb ik nergens gezegd dat metal dom is. Citeer eens 1 post die dat ook maar impliceert.

Ten derde wil je dus alleen maar horen dat ze goed zijn.

Ten vierde, natuurlijk reageer ik geirriteerd als dit soort waardeloze rotzooi als popmijlpaal wordt bestempeld. In de tijd dat ik nog bij de AH werkte kwamen ze ongeveer 3 keer per uur langs (3 verschillende nummers), en als er om de anderhalf uur dezelfde cd wordt herhaald wordt je daar knotsknettergek van. Echt. Wat zij produceren is gejat, uitgekauwd, al eerder verzonnen en het irritantste is nog dat er zobveel mensen zijn die daar maar geen genoeg van kunnen krijgen. DAAROM vinden die producers (flikker toch op met dergelijke nivellerende homo's) het goed, omdat ze alles wat al door anderen is gemaakt nog eens gladjes reproduceren.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » zo okt 09, 2005 2:19 pm

Wow, het hardcore topic staat vol met onzin, maar als er een topic over de Sugababes komt dan trekt iedere mfer zijn tutu aan? Of is dit gewoon een beetje een trendje? 'Fusion vindt het gaaf, dus moet het wel gaaf zijn!' Kan ieamdn mij argumenten geven waarom dit tot de betere pop hoort? Want ik heb deze band dus altijd vreselijk geworden, terwijl ik toch ook wel into de mainstream muziek ben.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 09, 2005 2:41 pm

Rascul schreef:Dat doet de deur dicht. Boeiend wat de producers vinden?! Toevallig kan ik een hele rij producers opnoemen die er NIET hetzelfde over denken als de Pharrell Williams' en consorten van deze wereld.
Sjeemig Rascul, t wordt echt tijd dat je ontmaagd wordt, dit slaat alles. Lees mijn post nog s rustig door, ik zeg toch al dat t niet alleszeggens is, maar wel degelijk wat zegt. En ik zie graag je lijst met pop-producers tegemoet!!!

Rascul schreef:Ten tweede heb ik nergens gezegd dat metal dom is. Citeer eens 1 post die dat ook maar impliceert.
Pfff, neem mijn opmerking vooral lekker serieus Rascul, vooral doen.
Rascul schreef:Ten derde wil je dus alleen maar horen dat ze goed zijn.
Da-aaaaaaag Rascul.

Rascul schreef:Ten vierde, natuurlijk reageer ik geirriteerd als dit soort waardeloze rotzooi als popmijlpaal wordt bestempeld.
Al met al, je hebt niet dezelfde mening als ik, het is je smaak niet, sterker nog je vind t inhoudloos, ik concludeer daaruit dat je geen ervaring hebt met pop/r& bmuziek schrijven, dat je geen ' verstand' (referentiekader waardoor je de muziek en alle details gaat opmerken en waarderen) hebt van dit genre. Jij bent t daar niet mee eens, en raakt nogal opgewonden.
Rascul schreef:Wat zij produceren is gejat, uitgekauwd, al eerder verzonnen en het irritantste is nog dat er zobveel mensen zijn die daar maar geen genoeg van kunnen krijgen.
Wat een non-argument. Muziek is een aaneenschakeling van jatten, met af en toe wat origineels wat onmiddelijk weer gejat wordt. JE hebt niet echt sterke argumenten vind ik. En toevallig vind ik de Sugababes ' uiterst origineel jatwerk'. Ze slaan de spjiker precies op hun kop met hun urban sound, waarin r&b, drum n bass, trip hop, soul, hip hop en rock elkaar vinden.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Plaats reactie