2005-12-02: Biomechanical, Outburst, Cypher

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Noordkabaal
Contacteer:

2005-12-02: Biomechanical, Outburst, Cypher

Bericht door Noordkabaal » di nov 01, 2005 8:20 am

Vr 2 december, 21:00 uur. entree: 3 euro.
Café Mukkes. Grotehoogstraat 26, Leeuwarden.
Thrash / Metal

Biomechanical: voor de Pantera, BlackSabbath, Metallica, Queensryche, IronMaiden, Devin Townsend, Megadeth, Machinehead liefhebbers! harde show.

Outburst: From Tilburg, Holland comes Outburst. These thrashers are influenced by Testament, Carcass, Dark Angel, At The Gates etc.

Cypher Dikke thrash van neerlandsche bodem

Persbericht:

Thrash-Metalspecial met Biomechanical, Outburst & Cypher

Op vrijdag 2 december zal er in café Mukkes met een mini-festival weer volop aandacht besteed worden aan het genre dat bekend staat als metal. De line-up bestaat uit Biomechanical (UK), Outburst (NL) en Cypher (NL), bands die dit genre in de breedste zin tot in de puntjes beheersen. De bands beperken zich niet tot een bepaalde stroming of periode binnen de metal, maar putten inspiratie uit zowel de meer British heavy metal van bands als Iron Maiden en Judas Priest, Thrash van bijvoorbeeld Slayer en Death Angel en meer moderne metal van bands zoals Pantera. In ieder geval betekend het dat Mukkes weer bevolkt zal zijn met veelal in zwart leer gestoken bebaarde bier beminnende blanke mannen met lang haar en een karakter dat kan worden beschreven als zijnde van het kaliber “ruwe bolster, blanke pit”. Personen die niet aan dit signalement voldoen zijn natuurlijk ook van harte welkom als ze aan de deur maar de the horned handsign kunnen tonen.

Headliner van deze metalspecial is Biomechanical. De Band is afkomstig uit Groot Britannie en heeft net een nieuw album uit getiteld “The Empires of the Worlds” welke is geproduceerd door niemand minder dan Andy Sneap, producer van o.a. Machinehead. Dit is de lang verwachte opvolger van hun 2003 verschenen debuut “Eight Moons” die al erg goed werd ontvangen door de muziekpers. Sommigen beweerden zelfs dat de plaat het zelfde gevoel oproept naar platen al Brittish Steel of Kill’em all, iconen in de metalhistorie. Niet slecht als je debuut dergelijk uitspraken uitlokken. Ook op hun nieuwe plaat laten ze weer een unieke mix van traditionele metal, Thrash en moderne metal horen. De bandleden noemen als hun belangrijkste invloeden Pantera, Iron Maiden, Judas Priest, Megadeth, Dream Theater, maar ook Queen, Pink Floyd en Jeff Buckley. Hard, melodisch en sophisticated dus.
De mannen van Outburst mixen melodische trashmetal met deathmetal en Gotenburg-style melodieën. Ook hun eerste mini-CD werd in 2004 al goed ontvangen door Nederlandse muziekpers. Daarvoor had de band al een goede live-reputatie opgebouwd en dit leverde hen optredens op in het voorprogramma van niemand minder als Death Angel, Nuclear Assault, Testament en Anthrax. Ook stond de band al op de 2002 editie van Ozzfest in Nijmegen en maakten zelfs al een uitstapje naar de USA om op het Milwaukee Metalfest (USA) te spelen. Na het vele toeren is er in de loop van 2004 gewerkt aan de eerste langspeler die in het voorjaar van 2005 is verschenen.
Cypher is beïnvloed door de leidende thrash- en deathmetal acts van de nineties en dit resulteert in harde death-thrash zoals deze ooit bedoeld is en komen qua stijl heel dicht in de buurt van The Haunted. En dat is helemaal geen belediging!
Al met al weer een prachtig affiche en derhalve niet te missen voor de echte liefhebbers.

tekst: Eric Spaan

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Noordkabaal op di nov 22, 2005 12:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
choose to rock! www.noordkabaal.nl

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » vr nov 04, 2005 3:42 pm

Cypher aan de lineup toegevoegd. HARD!

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » di nov 22, 2005 12:18 pm

+ persbericht

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » di nov 22, 2005 12:29 pm

Belachelijk persbericht, net als bij vorige aankondigingen.. ik erger me kapot aan de tekst. Gelukkig zijn de bands wel goed.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » di nov 22, 2005 12:44 pm

zie voorstel ander forum ;)

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » di nov 22, 2005 12:44 pm

ps. negatief zijn is makkelijk. argumenteren graag.

"ik vind jou stom"... ja en?

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » di nov 22, 2005 12:52 pm

Noordkabaal schreef:ps. negatief zijn is makkelijk. argumenteren graag.

"ik vind jou stom"... ja en?
Staat op andere forum.
Op 22 november 2005 13:07 schreef Noordkabaal het volgende:
opleveren? Eeuwige roem en een terecht gelijk wellicht. Gratis toegang tot shows die door vrijwilligers worden opgezet.

Afkraken is prima, maar beredeneer het en geeft eventueel een beter voorbeeld.
Ik vind het veel te veel blablabla omvatten, teveel geslinger met bandnamen. Waarom moet een band perse op een bepaalde andere band lijken (of stroming)? Pantera moderne metal? Schijnbaar ook alleen maar blanke mannen aanwezig. Tsja en verder, het is geen review lijkt me.. want zo leest het wel. Geen stukje om in een plaatselijke krant te zetten, weinig mensen die er iets van zullen begrijpen. Ook omdat het niet prettig weg leest, zullen mensen na de eerste regel al naar een ander artikel grijpen. Nouja als jullie er maar blij mee zijn.

;)

edit: Oja en de vele herhalende bandnamen, ik lees bij wijze van vaker Iron Maiden dat ik lees over de bands die werkelijk een optreden komen geven.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 22, 2005 1:40 pm

ik vind de omschrijving van biomechnical zeker niet slecht
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Cooma

Bericht door Cooma » di nov 22, 2005 1:49 pm

Ik vind t allemaal niet zo storend! Je zeurt een beetje, Mayo! ;)

Jammer dat t zo'n teringeind weg is!

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » di nov 22, 2005 2:26 pm

Cooma schreef:Ik vind t allemaal niet zo storend! Je zeurt een beetje, Mayo! ;)

Jammer dat t zo'n teringeind weg is!
Ik zeur toch nooit mevrouw.. :lol:

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » di nov 22, 2005 2:39 pm

dikke zeur ja! ;)

Kijk, een ieder heeft een mening waar een ander wellicht weer iets van kan opsteken (mits beargumenteert)

Andere mensen vinden het prima, waarom ook niet. kan jou't schelen. cheers

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » di nov 22, 2005 2:43 pm

Het schrijven van een persbericht is ook een kunst. Ener zijds moet je de hardekern overtuigen, anderzijds moet je nieuwe zielen weten te winnen. Dan heb je nog de groep die totaal niet op de hoogt is van de hele scene en wellicht getriggert kunnen worden.

Sommigen beweren zelfs dat een dergelijk stuk puur informatief, dus humor loos en zonder cynisme, moet zijn. Tja, dat is dan aan de schrijver, niet waar?

Kritieken altijd welkom, zelfs mensen die denken het beter te kunnen mogen altijd de poging wagen om eens te persen :) kom mar op!

Cooma

Bericht door Cooma » di nov 22, 2005 2:45 pm

MindlessMayo schreef:[..]

Ik zeur toch nooit mevrouw.. :lol:
Jij? Neeeee, nooit!!!

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » di nov 22, 2005 3:19 pm

Noordkabaal schreef:Het schrijven van een persbericht is ook een kunst. Ener zijds moet je de hardekern overtuigen, anderzijds moet je nieuwe zielen weten te winnen. Dan heb je nog de groep die totaal niet op de hoogt is van de hele scene en wellicht getriggert kunnen worden.

Sommigen beweren zelfs dat een dergelijk stuk puur informatief, dus humor loos en zonder cynisme, moet zijn. Tja, dat is dan aan de schrijver, niet waar?
Dus een stuk vol vooroordelen schrijven, alsof het alleen voor blanke mannen toegankelijk is met alleen maar namedropping van bekende bands noem ik geen goed informatief stukje en nee zelfs geen humorvol stukje. Maar goed, als er mensen voor komen dan wel natuurlijk. Ik ben helaas geen man, kan en wil die sign niet maken dus kom ik niet binnen. Dan laat ik het reisje erheen maar mooi schieten. :P

Nee maar even serieus, ik ben van mening dat men best een qua stijl vergelijkbare bekendere naam kan neerzetten alleen niet zoals het hier staat. De band zelf trekt al mensen zat zonder al die bekende namen als aandachtstrekker. Maar goed, het is voor jullie tent dus I don't care.
Laatst gewijzigd door MindlessMayo op di nov 22, 2005 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ratton

Bericht door ratton » di nov 22, 2005 3:23 pm

aha
aha
aha
ik krijg van deze discussie een aha-erlebnis

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » di nov 22, 2005 3:36 pm

Wie gaan er hier trouwens bij zijn?

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » ma nov 28, 2005 1:20 pm

ik iig :)

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma nov 28, 2005 3:20 pm

ik ben aanwezig in 013

ben benieuwd hoe biomechnical live klinkt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Hooivork

Bericht door Hooivork » di nov 29, 2005 11:19 pm

ahh ik ben ook achter biomechanical gekomen, door effe op die 013 site naar sampeltjes te luisteren, en ik vond ze meteen keivet klinken, ga er ook zeker heen in 013.!
dinges

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » wo nov 30, 2005 8:49 am

ik heb hier die nieuwe plaat liggen... godver wat een dijk van een plaat!

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » do dec 01, 2005 8:09 am

vanavond.... eh [edit] MORGEN bedoel ik ...gheh
Laatst gewijzigd door Noordkabaal op do dec 01, 2005 8:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dako

Bericht door dako » do dec 01, 2005 8:21 am

Noordkabaal schreef:Ener zijds moet je de hardekern overtuigen, anderzijds moet je nieuwe zielen weten te winnen. Dan heb je nog de groep die totaal niet op de hoogt is van de hele scene en wellicht getriggert kunnen worden.
Mwah, oneens. De harde kern komt toch wel, ook al schrijf je onzin.
Denk je dat dit stukje voor Mayo (met d'r 'gelukkig zijn de bands wel goed') reden is om niet te gaan?
Ik denk dat persberichten zich enkel moeten richten op buitenstaanders, insiders hebben genoeg aan de lineup en een aanvangstijd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Noordkabaal
Contacteer:

Bericht door Noordkabaal » do dec 01, 2005 8:15 pm

ja en nee. blijft altijd moeilijke discussie.. persberichten. al eerders eens over zitten bomen. bovenstaand stukkie is ook meer gericht op mensen die de bands niet kennen, zoals meestal met een persbericht. Anders zou je idd enkel de feiten hoeven te noemen (tijd, plaats enz)

hmwoh, maakt ook niet uit. als het maar beukt, en dat doet het. :)

bedankt voor de kritiek overigens. ik denk volgende keer weer ff extra na over wat geschreven wordt.

Plaats reactie