Gr. Dracula schreef:[..]
Nou, het laatste album dus.
Ja, er zitten zeker DM invloeden in verwerkt maar dat is dus nu precies mijn punt. De aanwezigheid daarvan maakit een band niet direct DM. Sterker nog, bij lange na niet. En deze band zeker niet.
De vrouw is veel te aanwezig inderdaad maar ook als je goed naar de muziek luistert zul je horen dat het grotendeels een vorm van industrial is.
Het industrial gehalte bij The Project Hate vind ik ook wel meevallen. En instrumentaal heeft het dus idd geen reet met DM te maken, behalve dan een grunt. Maargoed, ik was wel aangenaam verrast toen ik deze band ontdekte, want gaaf is het wel. Muzikaal heeft het hier en daar wat weg van Therion, maar meer vergelijkingen durf ik niet te maken. Het feit dat men al zo'n moeite heeft met de juiste categorisering onderstreept nog maar eens dat het toch vrij origineel is, althans, dat is mijn idee.
Toevallig vandaag bij de plaatboef 'When we are done your flesh will be ours' meegegapt voor 5 euro, koopje. Er lag er overigens nog een, voor geinteresseerden.
Maargoed, even voor de duidelijkheid, als ik industrial DM lees, denk ik aan bands als The Amenta, Dit is dus echt totaal iets anders.