Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za dec 24, 2005 12:13 am

Nou, 1 ding staat vast, Owens brengt de oude nummers beter dan Barlow. Zijn Iced Earth - Iced Earth versie is echt briljant. En dan gooit hij er ook nog live even een scream van 26 sec. in :shock:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za dec 24, 2005 1:47 am

Dat staat geenszins vast. Integendeel zelfs, Owens' stem heeft niet het gevoel, de diepgang of de kwaliteit die die van Barlow had/heeft. Owens is naar mijn mening gewoon een standaard metalzanger die de nummers zeer behoorlijk kan brengen, maar ze niet dat 'extra' beetje mee kan geven dat uitmuntede zangers wél kunnen. Een groep waartoe ik Barlow reken.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za dec 24, 2005 2:04 am

Tel daarbij die prachtige felrode tooi die hij had hangen, die zijn furie bij bepaalde nummers uitstekend benadrukte. Vind Owen maar een zak hooi. En Barlow is nu een kale beveiligingsagent, wat is het leven toch oneerlijk.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za dec 24, 2005 5:13 pm

Metalheank schreef:Nou, 1 ding staat vast, Owens brengt de oude nummers beter dan Barlow. Zijn Iced Earth - Iced Earth versie is echt briljant. En dan gooit hij er ook nog live even een scream van 26 sec. in :shock:
Iced Earth doet hij inderdaad beter als Barlow. Nu maakt het me ook niet zo gek veel uit wie de nu de nummers van de eerste twee albums zingt, ze zijn niet van Barlow en ook niet van Owen dus ik prefereer daarom ook Adam en Greely.
Het is alleen wel jammer dat Schaffer de weg aan het kwijt raken laat qua songwritting en dat hij op dat zelfde moment ook nog eens een zanger binnen haalt die het niet haalt bij de vorige.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Overkill
Berichten: 413
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 9:06 pm
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Overkill » za dec 24, 2005 5:16 pm

Dragonforce schreef::D

Mss een idee om een studio album van ze te kopen?
Geen slecht idee, een vriend van me is er ook fan van en hij vind vooral Horrow Show erg gaaf. Maar bij Iced Earth weet ik niet precies wie wat gezongen heeft dus misschien download ik eerst een paar studiodingen voordat ik wat aanschaf
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za dec 24, 2005 5:17 pm

Djaser schreef:[..]


Iced Earth doet hij inderdaad beter als Barlow. Nu maakt het me ook niet zo gek veel uit wie de nu de nummers van de eerste twee albums zingt, ze zijn niet van Barlow en ook niet van Owen dus ik prefereer daarom ook Adam en Greely.
Het is alleen wel jammer dat Schaffer de weg aan het kwijt raken laat qua songwritting en dat hij op dat zelfde moment ook nog eens een zanger binnen haalt die het niet haalt bij de vorige.
Geen één zanger zou het halen bij Barlow. Daarom blijf ik Owens nog altijd een goede keus vinden. Door hem vind ik dat het niveau van Glorieus Burden nog een beetje op het gemiddelde zit.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za dec 24, 2005 5:51 pm

Ik ben blij dat Barlow weg is. Zijn zang vond ik altijd te overdreven over-de-top emotioneel (dat vertelde Jon ook); niet slecht, maar die stijl stond mij gewoon niet aan. Dat hield me er vanaf om me in Iced Earth te verdiepen. Ik kende Owens al langer van Priest, waar ik hem fantastisch vond en doordat hij bij Iced Earth ging, ben ik me ook meer gaan verdiepen in de band.

Het euvel met IE's laatste plaat is naar mijn mening beslist niet de zang van Owens maar puur de haast Primal Fear-achtige simpelheid van de nummers en de aanwezigheid van te veel ballades en semi-ballades op het laatste album, net als op het laatste Demons & Wizards album. Dat haalt deze twee uitstekende gezongen albums flink naar beneden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za dec 24, 2005 6:13 pm

Hmmm, ik vind de ballads nog altijd dik in orde. Jon kan wat mij betreft nog altijd goede ballads schrijven.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za dec 24, 2005 6:16 pm

Die ballades vind ik ook wel goed, alleen er zijn er een beetje teveel van, zodat de balans overslaat naar rustige nummers, iets wat me nou niet echt goed lijkt voor een metalplaat.

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » za dec 24, 2005 6:39 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik ben blij dat Barlow weg is. Zijn zang vond ik altijd te overdreven over-de-top emotioneel (dat vertelde Jon ook); niet slecht, maar die stijl stond mij gewoon niet aan. Dat hield me er vanaf om me in Iced Earth te verdiepen. Ik kende Owens al langer van Priest, waar ik hem fantastisch vond en doordat hij bij Iced Earth ging, ben ik me ook meer gaan verdiepen in de band.

Het euvel met IE's laatste plaat is naar mijn mening beslist niet de zang van Owens maar puur de haast Primal Fear-achtige simpelheid van de nummers en de aanwezigheid van te veel ballades en semi-ballades op het laatste album, net als op het laatste Demons & Wizards album. Dat haalt deze twee uitstekende gezongen albums flink naar beneden.
Emotioneel? Over-de-top emotioneel?

Ja, hij was inderdaad in staat om emotie in zijn stem te leggen (Watching Over Me bijvoorbeeld), maar zijn manier van zingen in Dante's Inferno bijvoorbeeld zou ik nu niet als over-de-top emotioneel willen bestempelen...

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za dec 24, 2005 6:49 pm

Alt-X schreef:[..]Watching Over Me
Vergeet A Question Of Heaven niet :).
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za dec 24, 2005 6:54 pm

Eru Iluvatar schreef:Het euvel met IE's laatste plaat is naar mijn mening beslist niet de zang van Owens maar puur de haast Primal Fear-achtige simpelheid van de nummers en de aanwezigheid van te veel ballades en semi-ballades op het laatste album, net als op het laatste Demons & Wizards album. Dat haalt deze twee uitstekende gezongen albums flink naar beneden.
Ik vind de platen van Primal Fear beter dan het werk van IE na SWTWC... Al vind ik de Gettysburg trilogy wel goed...
It's the end of time

thelonesomegun
Berichten: 25
Lid geworden op: za dec 24, 2005 8:26 pm

Bericht door thelonesomegun » za dec 24, 2005 8:43 pm

Metalheank schreef:Nou, 1 ding staat vast, Owens brengt de oude nummers beter dan Barlow. Zijn Iced Earth - Iced Earth versie is echt briljant. En dan gooit hij er ook nog live even een scream van 26 sec. in :shock:
Ripper heeft wat mij betreft met die laatste plaat meteen de beste IE plaat afgeleverd.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » za dec 24, 2005 9:25 pm

Metalheank schreef:Nou, 1 ding staat vast, Owens brengt de oude nummers beter dan Barlow. Zijn Iced Earth - Iced Earth versie is echt briljant. En dan gooit hij er ook nog live even een scream van 26 sec. in :shock:
no way owens past niet bij iced earth. de stem van barlow was geniaal!! die lage tonen dat grauwe in combinatie met heldere stem heerlijk 8).

maar owens zijn stem is emotieloos en alleen maar hoog

nee ik vind t echt niks

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za dec 24, 2005 10:22 pm

Nog een interessant stukje in een oud interview (1999) over waarom Jon wel vind dat hij een steeds betere songwriter wordt:

I think as I've grown as a writer I've been able to focus more on the important things, that being structuring the songs in a more "to the point" kind of way. I try not to put so much "fluff" in the songs or at least in some of the songs. The way I feel right now is that we will always have epic qualities in our music and there will most likely be a little something for all kinds of metal fans. I personally have a wide range of musical influences from Iron Maiden to ACDC to Bad Company to even Bob Seger. We went through a period were we felt we had something to prove and would play a million riffs and shitloads of tempo changes in one song. We will still do that on some level but recently in the last few years I've been in the frame of mind of just laying down a groove and hitting people over the head. I love the simplicity of ACDC and bands like that who can write good "to the point" songs. This is the way Matt and I both feel about it and it's obvious that most of the fans dig it as well. Dynamics are key elements in Iced Earth and will always be.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za dec 24, 2005 10:40 pm

valkyrian schreef:[..]


de stem van barlow was geniaal!! die lage tonen dat grauwe in combinatie met heldere stem heerlijk 8).
Jaja, dat ben ik helemaal met je eens. Hij is mijn favouriete zanger, maar nummers van de eerste cd('s) brengt Owens, aan het nummer Iced Earth te horen, wat beter. Owens stem komt dichter bij die van Gene Adam.
Zo vind ik bijvoorbeeld veel van Days Of Purgatory slechter dan het origineel. Cast In Stone is daarop dan wel weer een hoogtepuntje, 1 van de best ingezongen nummers van Barlow.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
SonOfTheDamned
Berichten: 941
Lid geworden op: wo nov 09, 2005 6:52 pm
Locatie: The Gates

Bericht door SonOfTheDamned » zo dec 25, 2005 1:45 am

Eru Iluvatar schreef:Die ballades vind ik ook wel goed, alleen er zijn er een beetje teveel van, zodat de balans overslaat naar rustige nummers, iets wat me nou niet echt goed lijkt voor een metalplaat.
op de glorieus burden staan idd teveel rustige nummers, ik vind The reckoning en Greenface dan ook de gaafste nummers van die plaat
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo dec 25, 2005 9:46 am

SonOfTheDamned schreef:[..]


op de glorieus burden staan idd teveel rustige nummers
minder dan op Something Wicked, hoor.

-When The Eagle Cries
-Hollow Man
-Valley Forge

op Something Wicked:
-Consequences
-Blessed Are You
-Watching Over Me
-Melancholy (Holy Martyr)
-Prophecy (eerste stuk)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo dec 25, 2005 12:31 pm

Tokus schreef:[..]


minder dan op Something Wicked, hoor.

-When The Eagle Cries
-Hollow Man
-Valley Forge

op Something Wicked:
-Consequences
-Blessed Are You
-Watching Over Me
-Melancholy (Holy Martyr)
-Prophecy (eerste stuk)
Something Wicked is ook direct de snelste IE plaat. Maar wat je ook direct ziet is dat de rustige platen van SWTWC veel beter zijn dan die op TGB...
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo dec 25, 2005 12:36 pm

Klopt. Hollow man haalt het niet bij The Melancholy of Blessed Are You, When The Eagle Cries al helemaal niet.

De beste Iced Earth-ballads vind ik trouwens The Melancholy en Ghost Of Freedom (en dan nog wat semi-ballads, maar die tel ik niet mee).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
SonOfTheDamned
Berichten: 941
Lid geworden op: wo nov 09, 2005 6:52 pm
Locatie: The Gates

Bericht door SonOfTheDamned » zo dec 25, 2005 7:16 pm

i died for you is ook een mooi nummer :)
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

Gebruikersavatar
Mr T.
Berichten: 192
Lid geworden op: do jan 15, 2004 11:47 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Mr T. » zo dec 25, 2005 9:03 pm

Wanneer wordt in hemelsnaam die site van ze nou eens ge-updated :!: :?
http://www.myspace.com/thenewdominion
http://www.myspace.com/msc_adams

Gebruikersavatar
Overkill
Berichten: 413
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 9:06 pm
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Overkill » ma dec 26, 2005 12:35 pm

Ik heb nu een paar nummers van Horrow Show gehoord('Wolf' en 'Jekyll & Hyde') en het is allemaal wel gaaf maar soms is het net iets te hoog
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
Iced Earth
Berichten: 173
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 12:54 pm

Bericht door Iced Earth » wo dec 28, 2005 9:14 pm

Dat zijn ook meteen twee van de mindere nummers van Horror Show naar mijn mening. Ik zou sowieso een ander album kiezen om mee te beginnen als je Matt wilt horen, Dark Saga of Burnt Offerings bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo dec 28, 2005 9:19 pm

damien vind ik het gaafste nummer van horrorshow.

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » wo dec 28, 2005 9:36 pm

Horror Show is gewoon het minste album van IE
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo dec 28, 2005 10:45 pm

Waarom?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo dec 28, 2005 10:59 pm

zou ik ook weleens willen weten, ik vind horrorshow helemaal niet t slechtste album

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » wo dec 28, 2005 11:09 pm

ik ga het beamen, maar niet beargumenteren.
ha! ha!
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » wo dec 28, 2005 11:14 pm

Metalheank schreef:Waarom?
Omdat het minder goed is dan de andere IE albums. Maar Glorious Burden is bijna net zo goed.
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do dec 29, 2005 12:02 am

Misschien zit er minder gevoel in, maar ik vind het "technisch" gezien de beste IE plaat. Goed drumwerk van Richard Cristy, nummers steken goed in elkaar en verreweg het beste zangwerk van Matt Barlow.

Nu we het over mindere platen hebben, The Dark Saga draai ik eigenlijk wel het weinigst. Veel nummers doen me weinig, sterker nog, veel van de nummers van DS herken ik geen eens. Groot pluspunt van DS is wel A Question Of Heaven, misschien wel het beste nummer van IE. Om dat nummer draait de hele cd eigenlijk.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Mies777
Berichten: 136
Lid geworden op: ma jul 28, 2003 3:49 am
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Bericht door Mies777 » do dec 29, 2005 12:54 am

Metalheank schreef:Nou, 1 ding staat vast, Owens brengt de oude nummers beter dan Barlow. Zijn Iced Earth - Iced Earth versie is echt briljant. En dan gooit hij er ook nog live even een scream van 26 sec. in :shock:
daar ben ik wel benieuwd naar, heb je daar geen mp3 van?
http://www.youtube.com/user/Mies777

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » do dec 29, 2005 12:36 pm

Metalheank schreef:Misschien zit er minder gevoel in, maar ik vind het "technisch" gezien de beste IE plaat. Goed drumwerk van Richard Cristy, nummers steken goed in elkaar en verreweg het beste zangwerk van Matt Barlow.

Nu we het over mindere platen hebben, The Dark Saga draai ik eigenlijk wel het weinigst. Veel nummers doen me weinig, sterker nog, veel van de nummers van DS herken ik geen eens. Groot pluspunt van DS is wel A Question Of Heaven, misschien wel het beste nummer van IE. Om dat nummer draait de hele cd eigenlijk.
De tracks zijn allemaal steriel en gevoelloos. Dat heeft Glorious Burden ook, maar die heeft nog de Gettysburg trilogie. TDS klinkt bijna als een nummer tussen IDFY & QOH maar wel met meer gevoel dan de eerder genoemde cds.

Ik hoop dan ook dat de volgende IE cd meer van de kracht van de andere 4 cds heeft.
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do dec 29, 2005 7:16 pm

Ik vind The Dark Saga eigenlijk alles behalve gevoelloos.
Heel behoorlijke plaat in mijn ogen.
Niet de beste maar hij ligt me beter dan SWTWC en Horror Show.
Al staan er inderdaad mindere nummers.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » do dec 29, 2005 7:58 pm

Mijn top 6 van welke ik het meeste luister tot welke het minste is als volgt:
1) Something Wicked This Way Comes
2) Burnt Offerings
3) Horror Show
4) Iced Earth
5) The Dark Saga
6) Night Of The Stormrider

En The Glorious Burden vond ik tot nu toe de moeite van het aanschaffen niet waard.

Ik zeg er wel bij dat dit op zich helemaal niks zegt over de kwaliteit van de albums op zich, maar gewoon hoe mijn persoonlijke smaak is.

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » do dec 29, 2005 8:05 pm

1 alive
2 something wicked
3 stormrider
4 iced earth
5 tribute to the gods
6 burnt offerings
7 dark saga


8 horror show (eigenlijk nooit)

days of purgatory durf ik niet mee te rekenen, die heb ik pas.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do dec 29, 2005 8:13 pm

Mies777 schreef:[..]
daar ben ik wel benieuwd naar, heb je daar geen mp3 van?
Heb ik, ik kan hem wel op yousendit.com gooien als je wil.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 29, 2005 8:44 pm

Hmmm goed, ik zet me ook maar eens aan tot een top zoveel:

1. Burnt Offerings
2. Night of the Stormrider
3. Something wicked this way comes
4. Horrorshow
5. Iced Earth
6. The Glorious Burden
7. The Dark Saga
8. Tribute to the Gods

En dan moet ik er nog wel bijzeggen dat ik geen enkel album zwak vind, dit is meer de volgorde waarin ik ze het meest naar het minst luister
Laatst gewijzigd door Lennert op do dec 29, 2005 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do dec 29, 2005 9:33 pm

Ik ook maar dan:

1 Something Wicked This Way Comes
2 Night Of The Stormrider
3 Iced Earth
4 Horror Show
5 Burnt Offerings
6 Alive in Athens
7 The Glorious Burden
8 Days Of Purgatory
9 Dark Saga
10 Tribute to the gods
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do dec 29, 2005 9:54 pm

1. The Glorieus Burden
2. Horror Show
3. Alive In Athens
4. De rest.

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » do dec 29, 2005 10:10 pm

1 Something Wicked This Way Comes
2 Burnt Offerings
3 Night Of The Stormrider
4 Iced Earth
5 The Dark Saga
6 The Glorious Burden
7 Horror Show
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Bericht door Stoeptegel » do dec 29, 2005 10:16 pm

1 Alive in Athens.
2 Alive in Athens.
3 Alive in Athens.
4 Alive in Athens.
5 Alive in Athens.
6 Alive in Athens
7 Alive in Athens.
8 Alive in Athens.
9 Alive in Athens.
10 t/m 99 Alive in Athens.

Iced Earth's studiowerk klinkt een stuk minder dan deze live-uitgave.
Deze ademt zo ontzettend veel sfeer uit!
Geen.

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » do dec 29, 2005 10:37 pm

1 Iced Earth
2 Night Of The Stormrider
3 Burnt Offerings
4 Horror show
5 de rest
Laatst gewijzigd door Thaumaturgy op do dec 29, 2005 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 29, 2005 10:39 pm

Het debuut als beste album, interessante keus, hoezo dat?

Geen aanval overigens, ik ben gewoon benieuwd
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » do dec 29, 2005 10:47 pm

Alhoewel het vocaal gezien niet altijd even sterk is zit het muzikaal gezien erg goed in elkaar. En bovendien heeft het 2 van mijn favoriete nummers. Namelijk Written On The Walls en The Funeral.

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » do dec 29, 2005 10:50 pm

Eru Iluvatar schreef:1. The Glorieus Burden
2. Horror Show
3. Alive In Athens
4. De rest.
wat een wansmaak, deze twee dingen boven aia.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 29, 2005 10:53 pm

Thaumaturgy schreef:Alhoewel het vocaal gezien niet altijd even sterk is zit het muzikaal gezien erg goed in elkaar. En bovendien heeft het 2 van mijn favoriete nummers. Namelijk Written On The Walls en The Funeral.
Persoonlijk vind ik When the Night Falls dan een stuk beter, maar ik begrijp je punt.

Weet iemand overigens wat er in Dante's Inferno in het Latijn tussendoor gezongen word?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » do dec 29, 2005 11:05 pm

Lennert from hell schreef:Weet iemand overigens wat er in Dante's Inferno in het Latijn tussendoor gezongen word?
Vroeg ik me ook al af, staat nergens bij de lyrics.
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do dec 29, 2005 11:06 pm

Niks. Dat is gewoon zo gezongen, omdat het wel 'evil' klonk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » do dec 29, 2005 11:06 pm

Rene schreef:Niks. Dat is gewoon zo gezongen, omdat het wel 'evil' klonk.
Oke, maar wat wordt er gezongen.
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Gesloten