Black Metal Deel ?²

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
dino
Berichten: 193
Lid geworden op: do jun 09, 2005 6:59 pm
Locatie: belgie

Bericht door dino » do jan 05, 2006 1:10 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Het ligt inderdaad wel in dat straatje. Maar Dark Funeral heeft mij nooit echt zo kunnen pakken en Setherial wel.
de nieuwe van dark funeral al hoort
die is stukken beter dan hun voorgaande cds

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » do jan 05, 2006 1:22 pm

Ik luister op het moment de nieuwe cd van Black Funeral (Ordog). Zijn er personen die hier bekend mee zijn?
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do jan 05, 2006 3:47 pm

Een maat van me heeft er een cd van. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet onaardig vond klinken, maar ik heb er toch iets te weinig van gehoord om er echt dieper op in te gaan.
Laatst gewijzigd door sanguis op do jan 05, 2006 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » do jan 05, 2006 5:58 pm

Johannes de Dopeste schreef:Ik luister op het moment de nieuwe cd van Black Funeral (Ordog). Zijn er personen die hier bekend mee zijn?
De band Ordog is beter
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » do jan 05, 2006 10:33 pm

sanguis schreef:Een maat van me heeft er een cd van. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet onaardig vondt klinken, maar ik heb er toch iets te weinig van gehoord om er echt dieper op in te gaan.
Vond met DT? :roll:
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » vr jan 06, 2006 2:56 am

:D luister de laatste tijd veel belgische dingen


axamenta, theudho, panchrysia, castle of thorns enzo
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » vr jan 06, 2006 1:12 pm

cataclysm child schreef::D luister de laatste tijd veel belgische dingen


axamenta, theudho, panchrysia, castle of thorns enzo
Probeer eens oude Gotmoor, Kludde, Paragon Impure, Verloren en Lugubrum.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jan 06, 2006 1:15 pm

Absolutus uit België moet je checken.
Rauwe shit in de stijl van Deathspell Omega en Satanic Warmaster.
Binnenkort de full-length Ostendit Quam Nihil Sumus op CD in huis halen. Heb alleen de Tape op het moment.

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » vr jan 06, 2006 2:42 pm

Absolutus heb ik een tijd geleden hier op het forum ook iets van gedownload. Waar ergens kun je hun releases bestellen??

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jan 06, 2006 2:44 pm

Lugburz, displeased, Northern Heritage, ...

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr jan 06, 2006 2:48 pm

mensen bekend met Malsain? ik ben nu een sample aan het beluisteren die erg lekker klinkt (voor een betere beschrijving moet je maar in het 'now playing-topic' kijken)
mijn interesse is iig gewekt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » vr jan 06, 2006 2:48 pm

iscariah schreef:Lugburz, displeased, Northern Heritage, ...
Ok dan, binnenkort nog maar wat bij displeased bestellen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za jan 07, 2006 3:48 am

V. schreef:[..]
Probeer eens oude Gotmoor, Kludde, Paragon Impure, Verloren en Lugubrum.


Gotmoor, Lugubrum en Kludde kende ik al, andere 2 nog niet :)


Herfst is ook prima band
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za jan 07, 2006 7:54 pm

Meer mensen bekend met het Duitse Morrigan (voorheen Mayhemic Truth)?
Ik heb hun album "Celts" net in huis gehaald en ben best onder de indruk. Totale Bathory-verering, dat wel, maar op overtuigende wijze gedaan. Na een intro opent het album met "Giants of Stone", een nummer dat - vreemd genoeg - precies klinkt als een track waarmee Bathory een album af zou sluiten, denk "One rode to Asa bay". De gitaarsound is vet, de Black Metal vocalen zijn zeer gaaf en de valse 'cleane' vocals zijn een perfecte kopie van Quorthon op Hammerheart.
Na de epische opener komt er een beukend BM nummer waarmee de toon voor het album redelijk gezet is: langzamere, hymnische songs worden afgewisseld met meer typisch Black Metalgeweld.
Verschil met Bathory is dat het niet over Vikingen maar over Kelten gaat, zoals de titel van het album doet vermoeden. Weer eens wat anders, hoewel Absu, Aeternus en Menhir bijv. hen voorgingen.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » za jan 07, 2006 8:42 pm

Ik ken deze band wel. Heb ze ook wel eens live gezien. Goede band.
Ik heb de eerste 2 albums van ze. Erg goed. Mayhemic Truth ook trouwens. Die vind ik eigenlijk nog iets beter.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
dino
Berichten: 193
Lid geworden op: do jun 09, 2005 6:59 pm
Locatie: belgie

Bericht door dino » zo jan 08, 2006 12:30 pm

Sandr schreef:mensen bekend met Malsain? ik ben nu een sample aan het beluisteren die erg lekker klinkt (voor een betere beschrijving moet je maar in het 'now playing-topic' kijken)
mijn interesse is iig gewekt
zalige groep " they never die " is echt goed . zeker het aanschaffen waard

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8441
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo jan 08, 2006 12:36 pm

HellcommandeR schreef:[..]


Ik zet dat album alleen op als ik bomvol agressie zit, anders heeft het niet echt een effect.
Mwah, omdat het juist zo doorrost kan ik het altijd opzetten. Doordat het aan 1 stuk doorbeukt zonder rare fratsen is het eigenlijk best easy listening.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » zo jan 08, 2006 2:47 pm

dino schreef:[..]


de nieuwe van dark funeral al hoort
die is stukken beter dan hun voorgaande cds
Ik vind de nieuwe Dark Funeral echt dikke shit. Ze proberen volgens mij zo snel mogelijk te spelen, alleen vergeten ze daarbij goede nummers te schrijven. Die zanger begint me naarmate ik hem hoor ook steeds meer te irriteren met dat onnozel geblaf van hem. De aftakeling begon al met Diabolus Interium. Totaal geen sfeer of wat dan ook, en dan zo`n mislukt nummer als Goddes Of Sodomy...godver wat een boutnummer. Vobiscum Sathanas dat was tenminste nog een goed album van hun. Hard, snel, agressief, sfeervol. Het laatste ontbreekt behoorlijk op de laatste paar platen van deze mannetjes.

Edit: En dan zwijg ik maar over dat imago van ze.
Laatst gewijzigd door HellcommandeR op zo jan 08, 2006 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo jan 08, 2006 2:55 pm

Othrys schreef:Meer mensen bekend met het Duitse Morrigan (voorheen Mayhemic Truth)?
Ik heb hun album "Celts" net in huis gehaald en ben best onder de indruk. Totale Bathory-verering, dat wel, maar op overtuigende wijze gedaan. Na een intro opent het album met "Giants of Stone", een nummer dat - vreemd genoeg - precies klinkt als een track waarmee Bathory een album af zou sluiten, denk "One rode to Asa bay". De gitaarsound is vet, de Black Metal vocalen zijn zeer gaaf en de valse 'cleane' vocals zijn een perfecte kopie van Quorthon op Hammerheart.
Na de epische opener komt er een beukend BM nummer waarmee de toon voor het album redelijk gezet is: langzamere, hymnische songs worden afgewisseld met meer typisch Black Metalgeweld.
Verschil met Bathory is dat het niet over Vikingen maar over Kelten gaat, zoals de titel van het album doet vermoeden. Weer eens wat anders, hoewel Absu, Aeternus en Menhir bijv. hen voorgingen.
Zo, klinkt dat even zwaar interessant. Eens kijken of ik er wat van kan vinden.

@ Johannes

Heb je Az-i-Dahak al eens gehoord?
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo jan 08, 2006 4:26 pm

Zorya schreef:[..]
Zo, klinkt dat even zwaar interessant. Eens kijken of ik er wat van kan vinden.

Op hun eigen website http://www.morrigan.org kun je een paar nummers downloaden. Even kijken of ik direct kan linken...

Giants of Stone: http://www.morrigan.org/morrigan-giantsofstone.mp3
Era Reiks Fomore: http://www.morrigan.org/morrigan-erareiksfomore.mp3

Dit zijn twee tracks van "Celts". Verder zijn er nog nummers van hun 1e en 2e album ("Enter the Sea of Flames" en "Plague, Waste & Death") te vinden en eentje van Mayhemic Truth - In Memoriam.

Leuke foto in je avatar trouwens!
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
The Shivering
Berichten: 136
Lid geworden op: za dec 24, 2005 9:34 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door The Shivering » zo jan 08, 2006 4:44 pm

Ik weet niet of jullie bekend zijn met Skyfire maar dat vind ik een goede band. De albums Mind Revolution en Spectral zijn erg goed.
[img]http://www.scooter-freaks.nl/forum/images/smilies/banaan.gif[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jan 08, 2006 4:46 pm

The Shivering schreef:Ik weet niet of jullie bekend zijn met Skyfire maar dat vind ik een goede band. De albums Mind Revolution en Spectral zijn erg goed.
Ik snap wel dat je graag bij de grote jongens (en meisjes) wil horen door in deze topic te posten, maar Skyfire is geen BM...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » zo jan 08, 2006 4:48 pm

Pwned

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jan 08, 2006 4:49 pm

The Chosen schreef:Pwned
Dat geldt idem voor jou, knul...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » zo jan 08, 2006 5:13 pm

The Shivering schreef:Ik weet niet of jullie bekend zijn met Skyfire maar dat vind ik een goede band. De albums Mind Revolution en Spectral zijn erg goed.
Klopt als een bus.
Ken je toevallig het album 'Are you dead Yet?' van Children of Bodom? Dat is ook vette black man. 8)

Gebruikersavatar
ik stamp je kapot
Berichten: 920
Lid geworden op: zo okt 27, 2002 4:29 pm
Locatie: Arnhem - spijkerkwartier
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » ma jan 09, 2006 3:38 pm

voor de liefhebber heb ik nog een cd van Absolutus liggen, heb er namelijk 2 en 1 is al zat

stuur maar een pm!
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 09, 2006 4:13 pm

En een PM.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » ma jan 09, 2006 4:19 pm

Othrys schreef:Meer mensen bekend met het Duitse Morrigan (voorheen Mayhemic Truth)?
Ik heb hun album "Celts" net in huis gehaald en ben best onder de indruk. Totale Bathory-verering, dat wel, maar op overtuigende wijze gedaan. Na een intro opent het album met "Giants of Stone", een nummer dat - vreemd genoeg - precies klinkt als een track waarmee Bathory een album af zou sluiten, denk "One rode to Asa bay". De gitaarsound is vet, de Black Metal vocalen zijn zeer gaaf en de valse 'cleane' vocals zijn een perfecte kopie van Quorthon op Hammerheart.
Na de epische opener komt er een beukend BM nummer waarmee de toon voor het album redelijk gezet is: langzamere, hymnische songs worden afgewisseld met meer typisch Black Metalgeweld.
Verschil met Bathory is dat het niet over Vikingen maar over Kelten gaat, zoals de titel van het album doet vermoeden. Weer eens wat anders, hoewel Absu, Aeternus en Menhir bijv. hen voorgingen.
Ik heb ze (alhoewel... 'ze' stonden met zijn tweeën op het podium) een keer in de Baroeg zien. Ondanks dat hun live performance op z'n zachtst gezegd nogal k-u-t was, vond ik het toch best lekker klinken (van de aanwezigen was ik wel zo'n beetje de enige geloof ik...). Ik vond het in de verte ook wel iets weg hebben van de eerste twee albums van Falkenbach en da's zeker een compliment.

Ik heb Celts in de tussentijd een keer een luisterbeurtje gegund en vond dat zeker ook niet verkeerd klinken. Ik moet hier toch maar eens wat van gaan aanschaffen.

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma jan 09, 2006 5:02 pm

Zorya schreef:@ Johannes

Heb je Az-i-Dahak al eens gehoord?
Ehm, nee.

Ik moet me beperken tot het album Ordog.
Is het een aanrader / veel verschillend van het laatste album?
Verlicht me!
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » ma jan 09, 2006 6:38 pm

Othrys schreef:[..]



Op hun eigen website http://www.morrigan.org kun je een paar nummers downloaden. Even kijken of ik direct kan linken...

Giants of Stone: http://www.morrigan.org/morrigan-giantsofstone.mp3
Era Reiks Fomore: http://www.morrigan.org/morrigan-erareiksfomore.mp3

Dit zijn twee tracks van "Celts". Verder zijn er nog nummers van hun 1e en 2e album ("Enter the Sea of Flames" en "Plague, Waste & Death") te vinden en eentje van Mayhemic Truth - In Memoriam.
Hehe, nu ik de website open herken ik het logo wel, maar de muziek had ik nog niet gehoord.
Het is inderdaad heel erg Bathory…maar daarom gelukkig ook heel erg mijn ding.
Niets mis met Bathory-verering (zei zij, met het Quorthon-standbeeld op haar kamer), en al helemaal niet wanneer het ook nog prima wordt uitgevoerd. Dit klinkt naar meer!
Waar zou ik hier iets van kunnen aanschaffen?
Leuke foto in je avatar trouwens!
Bedankt!
Johannes de Dopeste schreef:[..]


Ehm, nee.

Ik moet me beperken tot het album Ordog.
Is het een aanrader / veel verschillend van het laatste album?
Verlicht me!

Ik zal het proberen, remymans.
Helaas is Az-I-Dahak het enige werk van Black Funeral dat ik ken, dus ik weet verder ook niet in hoeverre het lijkt op de vorige albums en Ordog. Wat ik wel weet is dat Az-I-Dahak een van de weinige industrial-getinte bm albums is die mij heeft weten te boeien. Soms vraag ik me wel eens af of ik het genre niet gewoon te weinig luister of te bevooroordeeld ben, maar het valt me gewoon 9 van de 10 keer tegen. Een grote uitzondering op de regel alhier. Het ‘elektronische’ of hoe je het wilt noemen is echt datgene wat het album zo hypnotiserend maakt. De thema’s van de nummers gaan over 1 of andere Perzische koning (volgens mij gaan al hun werken over de Perzische mythes, eens uitzoeken hoe dat zit…ik weet bar weinig over die verhalen) en de oosters getinte ritmes en vocalen maken het heel apart en versterken het hypnotiserende effect. Een album dat mij in ieder geval tot en met het laatste nummer in zijn greep kan houden. Hier en daar wat aanmerkingen op de productie, maar ik ben over het algemeen iemand die zich daar weinig aan stoort.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » ma jan 09, 2006 9:15 pm

Zorya schreef:Ik zal het proberen, remymans.
Heh, dat klinkt heel gay.
^^
Helaas is Az-I-Dahak het enige werk van Black Funeral dat ik ken, dus ik weet verder ook niet in hoeverre het lijkt op de vorige albums en Ordog. Wat ik wel weet is dat Az-I-Dahak een van de weinige industrial-getinte bm albums is die mij heeft weten te boeien. Soms vraag ik me wel eens af of ik het genre niet gewoon te weinig luister of te bevooroordeeld ben, maar het valt me gewoon 9 van de 10 keer tegen. Een grote uitzondering op de regel alhier. Het ‘elektronische’ of hoe je het wilt noemen is echt datgene wat het album zo hypnotiserend maakt. De thema’s van de nummers gaan over 1 of andere Perzische koning (volgens mij gaan al hun werken over de Perzische mythes, eens uitzoeken hoe dat zit…ik weet bar weinig over die verhalen) en de oosters getinte ritmes en vocalen maken het heel apart en versterken het hypnotiserende effect. Een album dat mij in ieder geval tot en met het laatste nummer in zijn greep kan houden. Hier en daar wat aanmerkingen op de productie, maar ik ben over het algemeen iemand die zich daar weinig aan stoort.
Interessant, maar ik deel die opvatting van industrial bm met je, vrees ik. Enige band, van dat kaliber, die me in zekere mate weet te boeien (en me te binnen schiet) is ...And Oceans. Ordog daarentegen is wat meer ambient getintere black metal, met overheersende kraakgeluiden, maar heeft zeker ook industrial invloeden. Bah, ik haat de hokjes.
Slechte productie heeft veelal mijn voorkeur, dus daar zal ik weinig op tegen hebben bij 'Az-I-Dahak'.

Heb je dit album overigens op cd of in mp3 vorm?
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » di jan 10, 2006 8:14 am

Johannes de Dopeste schreef:[..]Slechte productie heeft veelal mijn voorkeur, dus daar zal ik weinig op tegen hebben bij 'Az-I-Dahak'.
Waarom heeft een slechte productie jouw voorkeur?

Heb gisteren trouwens 1 liedje van Ordog van Black Funeral gedownload. Bah wat een bagger. Heb het gelijk verwijderd.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » di jan 10, 2006 10:43 am

puist schreef:[..]
Waarom heeft een slechte productie jouw voorkeur?

Heb gisteren trouwens 1 liedje van Ordog van Black Funeral gedownload. Bah wat een bagger. Heb het gelijk verwijderd.
Opgepoetst en foutloos klinkt zo gemaakt nep (lang leve de digitale generatie). Doe mij maar slechte(re) productie met hier een daar een foutje, dat klinkt authentieker en draagt meer bij aan een black metal sfeer.

Dit betekent niet dat ik alles met goede productie kut vind, eerder het 'als...dan' verhaal. Niet alles met slechte productie is goed, niet alles met goede productie is goed.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di jan 10, 2006 1:00 pm

Een te gelikte productie kan een plaat goed verknallen.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jan 10, 2006 1:04 pm

V. schreef:Een te gelikte productie kan een plaat goed verknallen.

Een te ongelikte productie des te meer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di jan 10, 2006 1:06 pm

Amibor schreef:
V. schreef:Een te gelikte productie kan een plaat goed verknallen.

Een te ongelikte productie des te meer.
wat mij betreft ligt de waarheid ergens in het midden
feit is dat een wat ruwere productie een album al snel authentieker en oprechter laat klinken
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di jan 10, 2006 1:12 pm

Amibor schreef:[..]



Een te ongelikte productie des te meer.
Nog nooit meegemaakt.

Ja ik ben zoooooooooooooo trui. :lol:

Maar nee serieus. De productie van bv oud Galgeras werk of Gnostic laat afentoe te wensen over maar ik vind het wel lekker van die brakker herrie.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di jan 10, 2006 6:06 pm

Johannes de Dopeste schreef:

Interessant, maar ik deel die opvatting van industrial bm met je, vrees ik. Enige band, van dat kaliber, die me in zekere mate weet te boeien (en me te binnen schiet) is ...And Oceans. Ordog daarentegen is wat meer ambient getintere black metal, met overheersende kraakgeluiden, maar heeft zeker ook industrial invloeden. Bah, ik haat de hokjes.
Slechte productie heeft veelal mijn voorkeur, dus daar zal ik weinig op tegen hebben bij 'Az-I-Dahak'.

Heb je dit album overigens op cd of in mp3 vorm?
Zeiken op productie is veelal zinloos.
And Oceans ken ik niet.
Az-I-Dahak op cd.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di jan 10, 2006 6:13 pm

Zorya schreef:[..]


Zeiken op productie is veelal zinloos.
And Oceans ken ik niet.
Az-I-Dahak op cd.
And Oceans is zeer gaaf! En origineel. En gaaf.
The Symmetry of I, the Circle of O is mijn favoriet.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di jan 10, 2006 8:14 pm

Secrets Of The Moon - The Ambience of a Dead Star

Het betreft het 2e cdeetje in de 2cd uitvoering van Carved in Stigmata Wounds. K. wees me er hier onlangs op....als dat spul ook maar een tikkie in de richting wijst van een nieuwe fulllength, nee niet The Exhibitions, dan....godver...dan.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo jan 11, 2006 11:37 am

Zorya schreef:Zeiken op productie is veelal zinloos.
Zeiken over.

Je hebt gelijk, maar dan kan iemand nog steeds een voorkeur hebben.
Krijst schreef:And Oceans is zeer gaaf! En origineel. En gaaf.
The Symmetry of I, the Circle of O is mijn favoriet.
Klopt, leuke band inderdaad.
Dat album is goed, op Cypher staan ook een stel zeer aanstekelijke nummers.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo jan 11, 2006 11:38 am

and oceans is inderdaad, maar dat hoort toch niet thuis in het black metal topic ? :?

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » wo jan 11, 2006 11:40 am

valkyrian schreef:and oceans is inderdaad, maar dat hoort toch niet thuis in het black metal topic ? :?
Hoezo niet?

Eerste paar albums zijn symfonische black metal, laatste paar albums zijn industrial black metal.

Ik zie daar toch twee keer black metal staan...

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » wo jan 11, 2006 11:42 am

Zorya schreef:[..]


Zeiken op productie is veelal zinloos.
And Oceans ken ik niet.
Az-I-Dahak op cd.
Zeiken over muziek en muzieksmaak is sowieso zinloos.

Dus wat doen we hier eigenlijk nog? Gooi het forum maar plat... :D

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24879
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jan 11, 2006 11:43 am

diabolical masquearde nog maar eens opgezet vanmorgen, alle vier hun albums

duistere metal met dan swano en leden van katatonia, vooral 'death's design' is een merkwaardig plaatje
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo jan 11, 2006 11:44 am

Alt-X schreef:[..]


Hoezo niet?

Eerste paar albums zijn symfonische black metal, laatste paar albums zijn industrial black metal.

Ik zie daar toch twee keer black metal staan...
deed me niet echt zo voorkomen, ken zelf alleen cypher. ik zou t meer in industrial met enkele thrash invloeden plaatsen

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » wo jan 11, 2006 11:58 am

valkyrian schreef:[..]


deed me niet echt zo voorkomen, ken zelf alleen cypher. ik zou t meer in industrial met enkele thrash invloeden plaatsen
Cypher is inderdaad het album met het laagste black metal gehalte. Tip: Check de eerdere albums eens (The Dynamic Gallery Of Thoughts en The Symmetry of I - The Circle Of O).

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo jan 11, 2006 12:07 pm

Kristof schreef:vooral 'death's design' is een merkwaardig plaatje
Geweldig album.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » wo jan 11, 2006 12:13 pm

Johannes de Dopeste schreef:[..]


Klopt, leuke band inderdaad.
Dat album is goed, op Cypher staan ook een stel zeer aanstekelijke nummers.
Op A.M.G.O.D. Staan ook 2 geweldige nummers: Tears Have No Name en Intelligence is Sexy.
De rest van het album vind ik wat minder.
Dat heb ik bij The Symmetry of I, The Circle of O veel minder; die is in zijn geheel sterk.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » wo jan 11, 2006 12:29 pm

Krijst schreef:[..]


Op A.M.G.O.D. Staan ook 2 geweldige nummers: Tears Have No Name en Intelligence is Sexy.
De rest van het album vind ik wat minder.
Dat heb ik bij The Symmetry of I, The Circle of O veel minder; die is in zijn geheel sterk.
Dat heb ik in het algemeen met industrial (black) metal. De nummers zijn pakkender (vaak aanstekelijk inderdaad), maar tegelijkertijd ook minder "uitdagend" (ondanks de relatief veel lagen kost het toch weinig luisterbeurten om 'r in te komen) en om die reden ook minder lang houdbaar.

Gesloten