ZAO - The funeral of God
- XnegativeX
- Contacteer:
ZAO - The funeral of God
"Many times in life we only realize the importance of something once we have experienced it's loss. And to think ahead of this possible loss helps us to truly appreciate the simplicity of someone being there. This helps us to know that the time we are given is not being taken for granted."
Dit staat vermeld op het boekje van, de door mij gisteren aangeschafte cd, ZAO - The funeral of God. En daarmee wordt ook perfect de toon gezet voor het concept achter deze cd. Het concept draait namelijk om een wereld waarin de mens het concept van een godheid heeft begraven waardoor God zelf de wereld de rug toe heeft gekeerd. Alles wat daaruit voort komt wordt weergegeven doormiddel van de muziek.
Ik ken ZAO al langer dan alleen van dit album en voor zover ik weet hebben ze nog 5 andere albums op de markt. Verder had ik eigenlijk nooit veel aandacht aan ze besteed maar dit concept maakte me nieuwsgierig. Ik heb altijd al iets gehad met teksten die echt ergens over gaan.
Muzikaal gezien wist ZAO me ook goed te overtuigen. Redelijk moeilijk te definieren muziek die van rock via Mesuggah/Dillinger achtig gitaarwerk bij death metal uitkomt. Met die elementen creert ZAO toch een redelijk eigen stijl. De sfeer op dit album varieert tussen agressief, duister en/of melancholisch. Vaak zijn meerdere sferen in een nummer aanwezig.
Iedereen die een "open mind" heeft en wel eens wat anders wil zou deze cd van ZAO even moeten uitchecken.
(zie ook de frontpage)
http://www.zaoonline.com/ (niet bepaald een uitgebreide site)
Dit staat vermeld op het boekje van, de door mij gisteren aangeschafte cd, ZAO - The funeral of God. En daarmee wordt ook perfect de toon gezet voor het concept achter deze cd. Het concept draait namelijk om een wereld waarin de mens het concept van een godheid heeft begraven waardoor God zelf de wereld de rug toe heeft gekeerd. Alles wat daaruit voort komt wordt weergegeven doormiddel van de muziek.
Ik ken ZAO al langer dan alleen van dit album en voor zover ik weet hebben ze nog 5 andere albums op de markt. Verder had ik eigenlijk nooit veel aandacht aan ze besteed maar dit concept maakte me nieuwsgierig. Ik heb altijd al iets gehad met teksten die echt ergens over gaan.
Muzikaal gezien wist ZAO me ook goed te overtuigen. Redelijk moeilijk te definieren muziek die van rock via Mesuggah/Dillinger achtig gitaarwerk bij death metal uitkomt. Met die elementen creert ZAO toch een redelijk eigen stijl. De sfeer op dit album varieert tussen agressief, duister en/of melancholisch. Vaak zijn meerdere sferen in een nummer aanwezig.
Iedereen die een "open mind" heeft en wel eens wat anders wil zou deze cd van ZAO even moeten uitchecken.
(zie ook de frontpage)
http://www.zaoonline.com/ (niet bepaald een uitgebreide site)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Hier nog wat meer info van wat oudere albums;
http://www.songlyricscollection.com/z/Zao%20lyrics.htm
http://www.songlyricscollection.com/z/Zao%20lyrics.htm
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Hieronimus
He, mogen jullie zomaar warez op Metalfan zetten?
*kopiëert link alvast bij voorbaat*

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
ik heb een paar nummers van die laatste cd beluisterd, maar het wist mij niet te overtuigen. ik zal het nog een paar keer luisteren, maar echt origineel was de muziek niet als je het vergelijkt met andere bands die hun inspiratie van bijvoorbeeld meshuggah halen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
ZAO haalt zijn inspiratie ook niet bij Mesuggah. Ze lijken er niet eens op. Hier en daar klinkt dezelfde sound een beetje door in het gitaarwerk. Maar ze zijn lang niet zo technisch als Mesuggah. ZAO moet het meer van hun songwriting en sfeer hebben. Dingen waar Mesuggah weer niet zo sterk in is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
XnegativeX schreef:Ik vraag mij een beetje af in welk opzicht meneer Amibor deze cd van ZAO commercieel vindt.
Comercieler zei ik. Kan idd beter zeggen 'minder underground'. En dat kun je zien aan het feit dat bijv. eerdere cd's niet makkelijk te krijgen zijn en deze wel. Of ik moet me vergissen. En dit is de eerste cd van Zao die hier besproken wordt en gerecenseerd is. Ze zijn dus bekender aan het worden. Commercieel is het idd niet nee.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
Nou, ik heb die cd geluisterd, en ik vind het echt niet boeiend, en dan vind ik vooral de vocalen saai.
Misschien is 1x luisteren nogal vlot voor een oordeel, maar het kon me niet eens een beetje boeien.
Misschien is 1x luisteren nogal vlot voor een oordeel, maar het kon me niet eens een beetje boeien.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
ja ik kende ze al langer en ik moet zeggen dat ik "the funeral of god" een hele gave cd vind.
Vooral het nummer "Psalm of the city of the dead" is werkelijk een van de hoogtepunten van het album.
Vooral het nummer "Psalm of the city of the dead" is werkelijk een van de hoogtepunten van het album.
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]
[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]
[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
-
met wat ze vroeger hadden en nu, opeens van die loze cleans er in, die die gitarist live 100% niet waarmaakt vond ik nogal een domper.
Ik vind zelf praise the war machine en psalm of the city of death ontzettend mooi, maar het is et allemaal nog net niet.
Ahoewel bijna geen enkele cd het zelfde was qua muziek cover logo of bandleden is dit toch wel erg niet hun eigen stijl.
Ik kijk erg uit naar het nieuwe album en ik hoop alsjeblieft dat ze met die cleans kappen.
Ik vind zelf praise the war machine en psalm of the city of death ontzettend mooi, maar het is et allemaal nog net niet.
Ahoewel bijna geen enkele cd het zelfde was qua muziek cover logo of bandleden is dit toch wel erg niet hun eigen stijl.
Ik kijk erg uit naar het nieuwe album en ik hoop alsjeblieft dat ze met die cleans kappen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind hun oudere werk minder samenhangend. Het lijkt gewoon alsof ze met The Funeral of God hebben geleerd om echte songs te schrijven. Opzich is het oude werk ook wel goed maar ik vind de kwaliteit van de songs op The Funeral of God gewoon beter.
Maar ik geef toe dat ik ook niet zo'n fan ben van die cleane zang.
Maar ik geef toe dat ik ook niet zo'n fan ben van die cleane zang.
- cobhc_finland
-
- Contacteer:
Deze cd blijft me boeien (de rest van de cd's van Zao ook trouwens)...
Die gasten hebben een hele eigen sfeer in hun muziek (en vooral in deze cd), net zoals bands als Ill Disposed en Heaven shall burn.
Ik zie het aan meer mensen: Dit is een band : of je vind het cool, of je vind het helemaal niks.
bij mij het eerste... en hoop ze echt een keer live te zien
Die gasten hebben een hele eigen sfeer in hun muziek (en vooral in deze cd), net zoals bands als Ill Disposed en Heaven shall burn.
Ik zie het aan meer mensen: Dit is een band : of je vind het cool, of je vind het helemaal niks.
bij mij het eerste... en hoop ze echt een keer live te zien
Jan Smit is toch wel een goede moshcore zanger
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
morgen komt de nieuwe cd uit, getiteld The Fear Is What Keeps Us Here
http://www.zaoonline.com
muziek klinkt op eerste gehoor wat meer extremer
ik kom hier nog wel eens uitgebreider op terug
http://www.zaoonline.com
muziek klinkt op eerste gehoor wat meer extremer
ik kom hier nog wel eens uitgebreider op terug
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Het grappige is dat ZAO altijd een christenlijke basis heeft gehad maar per album steeds apocalyptischer gaan klinken.Kristof schreef:nieuwe album is stukje harder weer
ruimdenkende grindcore/deathmetalfans kunnen hier misschien ook wel wat mee
Het nieuwe album is misschien wel het meest agressieve en donkerste album dat ze ooit hebben uitgebracht. En ik moet je gelijk geven als je zegt dat fans van gestoorde grindcore (Pig destroyer) hier ook wat mee moeten kunnen.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze niet meer zulke sterke songs hebben als op The Funeral of God.
- arnibes
- Contacteer:
Wat een drol voel ik me.
Ongeveer een jaar geleden zag ik The Funeral Of God voor 3 euro in de schappen. Ik had al een paar cd'tjes bij me en ik kon die cd niet luisteren dus laten liggen.
Een paar weken geleden dat schijfje toevallig wel gehoord en het klonk nog verdomde lekker.
Je kan niet alles hebben zal ik maar zeggen
Ongeveer een jaar geleden zag ik The Funeral Of God voor 3 euro in de schappen. Ik had al een paar cd'tjes bij me en ik kon die cd niet luisteren dus laten liggen.
Een paar weken geleden dat schijfje toevallig wel gehoord en het klonk nog verdomde lekker.
Je kan niet alles hebben zal ik maar zeggen

Kristof's interview met Zao:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=392
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=392
Nieuwe album ben ik nu aan het binnenhalen. Funeral of God is fenomenaal. Echt zo ongelovelijk vet. Wel grappig dat de band zelf ook vind dat de cleane zang her en der wat misplaatst was, dat had ik nou ook. Hopen dat de nieuwe zo klaar is, even lekker rossen.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Tijd om dit topic weer eens naar boven te trappen, of deze band sterft in Nederland een langzame dood. Zao is echt een overweldigende band, maar laat zich niet makkelijk omschrijven.
Als ik weer lekker mag hokjesneuken van u, dan noem ik het postcore met math/grind invloeden, een doomig sfeertje en vocalen die bijna tegen de BM aanzitten. Uiteraard heeft iemand anders weer een beschrijving die hier behoorlijk haaks op staat, maargoed, dat heb je met dit soort bands.
Vroeger maakte ze idd een soort van christelijke muziek (en dan heb ik het over sommige teksten) maar tegenwoordig is het allemaal niet meer zo 'Prijs de heer', al blijven ze wel zeer geintrigeerd door religie, en dat is nog steeds in de teksten terug te vinden.
Wat XnegX al zei, bij elk album klinken ze apocalyptischer, vooral die laatste 2 zijn fenomenaal wat dat betreft. Het schijnt dat ze nu weer in de studio zitten voor een opvolger van 'The Fear Is What Keeps Us Here'.
http://www.myspace.com/zao
Om nog maar even te benadrukken dat deze band niet vergeten mag worden, en een zeer origineel geluid heeft.
Als ik weer lekker mag hokjesneuken van u, dan noem ik het postcore met math/grind invloeden, een doomig sfeertje en vocalen die bijna tegen de BM aanzitten. Uiteraard heeft iemand anders weer een beschrijving die hier behoorlijk haaks op staat, maargoed, dat heb je met dit soort bands.
Vroeger maakte ze idd een soort van christelijke muziek (en dan heb ik het over sommige teksten) maar tegenwoordig is het allemaal niet meer zo 'Prijs de heer', al blijven ze wel zeer geintrigeerd door religie, en dat is nog steeds in de teksten terug te vinden.
Wat XnegX al zei, bij elk album klinken ze apocalyptischer, vooral die laatste 2 zijn fenomenaal wat dat betreft. Het schijnt dat ze nu weer in de studio zitten voor een opvolger van 'The Fear Is What Keeps Us Here'.
http://www.myspace.com/zao
Om nog maar even te benadrukken dat deze band niet vergeten mag worden, en een zeer origineel geluid heeft.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Er liggen toch nog regelmatig cd’s van Zao in de winkel, maar misschien zitten de fans vooral onder christenen. Toen ik een paar jaar geleden naar een christelijke online metalradio luisterde, werden ze daar vaak gedraaid.Amibor schreef:Tijd om dit topic weer eens naar boven te trappen, of deze band sterft in Nederland een langzame dood.
Trouwens, staan deze songs precies zo op de cd’s? Want die cleane vocals vind ik op myspace zelfs tegen het valse aan klinken.