Black Metal Deel ?²

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jan 18, 2006 12:21 am

Amibor schreef: Morgen zullen de eerste 2 cd's besproken worden, hehe.


Trouwens, ik ben nu toch bezig..
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 18, 2006 1:49 pm

Jeroen schreef:[..]

Geweldige band trouwens, vooral vanaf Diabolical Age werd het echt interessant al zijn de pagan gerelateerde voorgangers ook prima te doen.
Pagan? Praat geen poep. Gewoon melodieuze Noorse Black Metal met een Dimmu Borgir tintje (niet zo vreemd gezien Shagrath de toetsen bespeelde op Arising Realm). Persoonlijk vind ik Diabolical Age wel aardig, beetje middelmatig eigenlijk en zeker niet bijster origineel. Arising Realm vind ik dan nog beter, daar ze een aantal aardige vondsten hebben qua combinatie van gitaren en keyboards. Maar een grensverleggende band is het nooit geweest.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 18, 2006 1:59 pm

sanguis schreef:Zijn er mensen bekend met de band Morgul??
Ja, met hun eerste twee albums. Lost in Shadows Grey vond ik destijds behoorlijk goed.

Het probleem met veel van de Noorse bands die na ca. 1993 begonnen is dat ze nogal moeite hadden met het ontwikkelen van een eigen geluid (zie ook Ragnarok) met als gevolg dat ze vaak bleven steken in het kopieren van hun oudere landgenoten. Soms pakt dat goed uit, soms niet.

Jammerlijk wordt het als zo'n band vervolgens met alle trends meewaait, en dat gevoel bekruipt me bij Morgul. Op het eerste album klonken ze als Satyricon op The Shadowthrone en DB op Stormblast, dat deden ze niet onverdienstelijk. Op het tweede album werd het kazige Dimmu Borgir kermismuziek en daarna begaven ze zich op het toen populaire industrialpad. Daar ik Parody of the Mass al bagger vond was ik inmiddels afgehaakt.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo jan 18, 2006 2:18 pm

Meltdown schreef:[..]


Mysterious Semblance, hè? Ik heb daar ergens een sample van, en volgens mij vond ik daar de genoemde 'euvels' nog sterker aanwezig, haha. Maar ik zal het doen!

Hij heeft trouwens ook weer een nieuwe plaat uit sinds kort, Trepidation heet 'ie, dacht ik. Heb je daar al een indruk van?
Sin Nanna heeft inmiddels alweer twee nieuwe platen uit: Trepidation is de laatste, maar vlak daarvoor verscheen ook nog Black Desolate Winter / Depressive Hibernation.

Die heb ik allebei nog niet gehoord, maar ik ben wel benieuwd ernaar. Maargoed, zoals al eerder aangegeven, het is wel echt muziek waar je voor in de stemming moet zijn, vind ik. De beste albums vind ik Mysterious Semblance en Spiritual Catharsis. Het meest oude werk is eigenlijk nóg primitiever, maar heeft ook minder sfeer en bestaat vooral uit korte, Ildjarn-achtige nummers.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo jan 18, 2006 4:10 pm

Draconian schreef:[..]


Sin Nanna heeft inmiddels alweer twee nieuwe platen uit: Trepidation is de laatste, maar vlak daarvoor verscheen ook nog Black Desolate Winter / Depressive Hibernation.

Die heb ik allebei nog niet gehoord, maar ik ben wel benieuwd ernaar. Maargoed, zoals al eerder aangegeven, het is wel echt muziek waar je voor in de stemming moet zijn, vind ik. De beste albums vind ik Mysterious Semblance en Spiritual Catharsis. Het meest oude werk is eigenlijk nóg primitiever, maar heeft ook minder sfeer en bestaat vooral uit korte, Ildjarn-achtige nummers.
Toch zie ik die vergelijking met Ildjarn niet zo... Ildjarns nummers hebben vaak een 'rock 'n roll'-drive die bij Striborg geheel afwezig is: een Ildjarn nummer herken je uit duizenden. Wat dat betreft is Ildjarn meer 'metal' gericht (hoewel tot in het absurde abstract) en Striborg eerder 'ambient' geluidscollages.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo jan 18, 2006 5:35 pm

Draconian schreef:[..]


Sin Nanna heeft inmiddels alweer twee nieuwe platen uit: Trepidation is de laatste, maar vlak daarvoor verscheen ook nog Black Desolate Winter / Depressive Hibernation.
Die laatste, dat lijkt me geen album, eerder weer een heruitgave van twee demo's. Wat ergens wel vreemd is, omdat ik geen van die demo's ergens los zie staan. Misschien onuitgebracht materiaal dan.. In ieder geval is Trepidation echt nieuw.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo jan 18, 2006 9:15 pm

Iemand hier bekend met Ashdautus?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 18, 2006 11:51 pm

Othrys schreef:[..]


Pagan? Praat geen poep. Gewoon melodieuze Noorse Black Metal met een Dimmu Borgir tintje (niet zo vreemd gezien Shagrath de toetsen bespeelde op Arising Realm). Persoonlijk vind ik Diabolical Age wel aardig, beetje middelmatig eigenlijk en zeker niet bijster origineel. Arising Realm vind ik dan nog beter, daar ze een aantal aardige vondsten hebben qua combinatie van gitaren en keyboards. Maar een grensverleggende band is het nooit geweest.
ik doelde eigenlijk meer op het tekstuele gedeelte, maar okay, je hebt gelijk.
Het is inderdaad vrij standaard melodieuze black metal die overigens wel prima weg luistert
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do jan 19, 2006 12:24 am

Jeroen schreef:[..]


ik doelde eigenlijk meer op het tekstuele gedeelte, maar okay, je hebt gelijk.
Het is inderdaad vrij standaard melodieuze black metal die overigens wel prima weg luistert
BlackDonalds...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do jan 19, 2006 8:09 am

Meltdown schreef:[..]


Die laatste, dat lijkt me geen album, eerder weer een heruitgave van twee demo's. Wat ergens wel vreemd is, omdat ik geen van die demo's ergens los zie staan. Misschien onuitgebracht materiaal dan.. In ieder geval is Trepidation echt nieuw.
Nee hoor, volgens mij is dat allemaal nieuw materiaal. Maar beide albums bestaan uit twee "sessies" die apart zijn opgenomen (maar wel in 2005). Volgens mij zijn het dus twee keer twee "mini-albums" ofzo...
Ach, boeiend ook, eerst maar eens horen hoe het klinkt ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do jan 19, 2006 12:52 pm

puist schreef:[..]
En hoe het moet zijn. Geweldig album.
Precies, ook al staan er maar vier nummers op en duurt het geheel minder dan 20 minuten. Het kreng rost al de door menigeen alhier aangedragen prutbandjes tot pulp.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do jan 19, 2006 1:02 pm

Oké, nu is het leuk geweest. Ik, als black metal n00b, wil nieuwe BM bands leren kennen...
En dan zoek ik vooral bands in de straatjes van (latere) Darkthrone, Watain, 1349 en Taake.

Iemand aanraders?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do jan 19, 2006 1:16 pm

fetuskiller schreef:Oké, nu is het leuk geweest. Ik, als black metal n00b, wil nieuwe BM bands leren kennen...
En dan zoek ik vooral bands in de straatjes van (latere) Darkthrone, Watain, 1349 en Taake.

Iemand aanraders?
Funeral Mist.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » do jan 19, 2006 1:20 pm

fetuskiller schreef:Oké, nu is het leuk geweest. Ik, als black metal n00b, wil nieuwe BM bands leren kennen...
En dan zoek ik vooral bands in de straatjes van (latere) Darkthrone, Watain, 1349 en Taake.

Iemand aanraders?
Darkthrone:
Godless North, Armagedda ( niet Ond Spiritism), Craft

Watain oud:
Dissection - The Somberlain

Watain nieuw:
Ofermod, Glorior Beli, Funeral Mist

Taake:
Ouder Horna werk, Sigrblod
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Bericht door Hecatomb » do jan 19, 2006 1:32 pm

Othrys schreef:[..]

Gewoon melodieuze Noorse Black Metal met een Dimmu Borgir tintje (niet zo vreemd gezien Shagrath de toetsen bespeelde op Arising Realm).
Hahaha, die intro alleen al is echt 100% DB inderdaad. Verder vind ik de band nou niet bepaald boeiend, heb 5 albums op m'n pc maar luister 't eigenlijk nooit.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » do jan 19, 2006 1:33 pm

fetuskiller schreef:Oké, nu is het leuk geweest. Ik, als black metal n00b, wil nieuwe BM bands leren kennen...
En dan zoek ik vooral bands in de straatjes van (latere) Darkthrone, Watain, 1349 en Taake.

Iemand aanraders?
Tsjuder, Satanic Warmaster, Craft, Thy Primordial, Code, Keep of Kalessin, Elite, Shining.

Maar uiteraard ook de gevestigde namen als Satyricon, Mayhem, Immortal, Emperor, Gehenna, Abigor, Limbonic Art, Burzum dienen gecheckt te worden indien je dat nog niet gedaan had...
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do jan 19, 2006 1:37 pm

En zo kan je nog wel even doorgaan.
Het is gewoon een kwestie van op bands stuiten en luisteren. De waslijst is enorm.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 19, 2006 1:39 pm

eigenlijk heeft elke band wel invloeden van die grootheden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Bericht door Hecatomb » do jan 19, 2006 1:43 pm

Jeroen schreef:eigenlijk heeft elke band wel invloeden van die grootheden
True, maar als je zo gaat denken is alles wel verwant aan elkaar, en kun je helemaal geen selecties in genres meer maken.

Edit: O kut, ik zit in 't blekkietopic. Doei!
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » do jan 19, 2006 7:42 pm

V. schreef:[..]Ouder Horna werk
In hoeverre verschilt ouder Horna werk van het nieuwe?

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » do jan 19, 2006 7:45 pm

Othrys schreef:[..]


Een koptelefoon (of gewoon zeer goede speakers) kan soms inderdaad een wereld van verschil betekenen. Zo ook bij bijvoorbeeld A Fallen Unicorn van Nocternity. De eerste drie tracks na het intro komen van de opnamesessies van Onyx maar klonken mij desondanks bij de eerste luisterbeurt nogal rommelig in de oren.
Daarna met een degelijke Sennheiser koptelefoon hetzelfde opus nogmaals beluisterd en toen herkende ik de volle sound van Onyx weer. Er zit bij Nocternity nou eenmaal een flinke hoeveelheid reverb op de toms en de vocals en mijn speakers konden dat blijkbaar niet onderscheiden van de gitaarmuur.

Het is mij trouwens een raadsel waarom Nocternity die drie overgebleven nummers niet gewoon op Onyx hebben gezet, het zijn zeer goede songs en Onyx is in feite een veredelde mini CD met z'n 5 tracks plus outro en een speelduur van amper 40 minuten.
Ik vind de eerst drie nummers anders prima in het geheel van A Fallen Unicorn passen. Niet dat ze op Onyx zouden misstaan, maar neem bijvoorbeeld The Emerald Serpent Prince, de perfecte middennoot (om het zo maar even te noemen) voor een plaat als A Fallen Unicorn.
Beide albums zijn even sterk, maar ik zet AFU toch sneller op dan Onyx.
Het enige wat ik niet begrijp is dat duistere middeleeuwse sfeertje waar je het over hebt. Mystiek klinkt het wel, maar middeleeuws is nou niet het primaire gevoel wat deze band bij mij oproept.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do jan 19, 2006 7:57 pm

Het enige wat mij een middeleeuws gevoel geeft, is dat gave harnas waar die kerel altijd in rondzeult. Ik vind het vooral erg destructief. Maar dat baseer ik alleen op de Crucify Him tape die ik hier heb liggen (godverdomme trouwens, dat ding belooft me rehearsaltracks op de B-kant, maar die is leger dan leeg), wellicht dat het recentere materiaal anders klinkt.

Geen slechte band verder, die tape is best te pruimen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24877
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jan 20, 2006 5:48 pm

fans van underground blackmetal

veertien belgische bands zetten zichzelf neer op de nieuwe lugburz compilatie (derde alweer), te bestellen voor vijf euro op
http://www.lugburz.be

tracklist:
1 AGUYNGUERRAN - "Assyria"
02 BUNKER - "Folter"
03 CREATURE - "Angra Mainya"
04 GARMENHORD - "Guur op den Buyten"
05 GORATH - "A Pond without Drops"
06 HISTOIRE NOIRE - "Hecatombe of Men"
07 ICONOCLASM - "Shores of Madness"
08 KLUDDE - "De Paardenneukeraar"
09 LEMURIA - "Verdoemenis"
10 MORRIGU - "The Morrigu"
11 SATYRUS - "Darkness... (an Eternity)"
12 STORMKRAAI - "Onderdaan van Haat"
13 THEUDHO - "The Black Chariot of Horst"
14 WANHOOP - "The End"
+ bonus "Als den Duister Valt II"
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24877
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za jan 21, 2006 11:42 am

iemand bekend met Ouija?

heb hun debuut 'riding into the funeral paths' geleend, en vind het best een goed schijfje, niet speciaal, maar wel goede melodieuze blackmetal met vieze vocalen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » za jan 21, 2006 1:09 pm

Is dat niet die Spaanse band?

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » za jan 21, 2006 6:56 pm

8 January 2006

BIG UPDATE! The recording process for the new album is now finished and the band has named the album : from now on, prepare to cross the RUBICON soon! Yes, 'Rubicon' will be the upcoming album's name. As far as song titles are concerned, these will be revealed after the album's final mix, which is not that far off anymore. From there to Rubicon's release will still take some time, but nevertheless the countdown can begin! In the mean time, AR will prepare for the new live assault this upcoming Spring.
Het nieuwe Ancient Rites album. Rubicon dus.


!!!1111!!!1!.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » za jan 21, 2006 7:06 pm

Zorya schreef:
8 January 2006

BIG UPDATE! The recording process for the new album is now finished and the band has named the album : from now on, prepare to cross the RUBICON soon! Yes, 'Rubicon' will be the upcoming album's name. As far as song titles are concerned, these will be revealed after the album's final mix, which is not that far off anymore. From there to Rubicon's release will still take some time, but nevertheless the countdown can begin! In the mean time, AR will prepare for the new live assault this upcoming Spring.
Het nieuwe Ancient Rites album. Rubicon dus.


!!!1111!!!1!.
Hoe wordt die? In de stijl van Dim Carcosa, het oude werk of weer anders?

Ik hoop het eerste.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » za jan 21, 2006 7:19 pm

V. schreef:[..]
Hoe wordt die? In de stijl van Dim Carcosa, het oude werk of weer anders?

Ik hoop het eerste.
Daar is nog niks over bekend. Ik hoop inderdaad ook het eerste, alhoewel het rauwere AR me ook altijd is bevallen. Maar het zal toch wel in het verlengde liggen van Dim Carcosa en Fatherland.
Ik ben in ieder geval dolblij dat er in ieder geval sprake is van een nieuw album, ik had de hoop al bijna opgegeven. Er zijn inmiddels alweer heel wat jaren verstreken na DC en de bandleden hadden het ook nog eens zo druk met hun andere projecten (ik vreesde zelfs dat Lion's Pride het einde zou betekenen voor AR). Gelukkig krijgen we dit jaar hopelijk weer een juweel van een album van de heren.
Het album wordt uitgebracht bij Season Of Mist.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » za jan 21, 2006 7:28 pm

Zorya schreef:[..]


Daar is nog niks over bekend. Ik hoop inderdaad ook het eerste, alhoewel het rauwere AR me ook altijd is bevallen. Maar het zal toch wel in het verlengde liggen van Dim Carcosa en Fatherland.
Ik ben in ieder geval dolblij dat er in ieder geval sprake is van een nieuw album, ik had de hoop al bijna opgegeven. Er zijn inmiddels alweer heel wat jaren verstreken na DC en de bandleden hadden het ook nog eens zo druk met hun andere projecten (ik vreesde zelfs dat Lion's Pride het einde zou betekenen voor AR). Gelukkig krijgen we dit jaar hopelijk weer een juweel van een album van de heren.
Het album wordt uitgebracht bij Season Of Mist.
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Ik ben bang dat die nieuwe CD erg gaat tegenvallen na dat geweldige Dim Carcosa. De DVD is trouwens ook erg tof.

En Lion's Pride vind ik erg saai.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 21, 2006 8:12 pm

Ik had laast in een interview gelezen (weet alleen ff niet meer waar) dat gunther melde dat het album in het verlengde van de vorige 2 zou liggen maar de fans van het oude werk ook niet teleurgesteld zouden zijn. Ik ga hem zeker uitchecken als ie uit is.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » zo jan 22, 2006 5:42 pm

V. schreef:[..]
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Ik ben bang dat die nieuwe CD erg gaat tegenvallen na dat geweldige Dim Carcosa. De DVD is trouwens ook erg tof.

En Lion's Pride vind ik erg saai.
Iedereen die een hoge pet op heeft van Dim Carcosa gaat het nieuwe album ermee vergelijken, en dat is altijd fout. Ik heb dan ook liever een nieuwe originele cd in AR-sfeer dan een DC/Fatherland-kopie waar ik na een tijd op uitgekeken raak. Misschien dat ze zoiets een jaar na DC hadden kunnen doen, maar aangezien er zoveel jaren zijn verstreken verwacht ik wat meer variatie...
De DVD is uiteraard ook erg gaaf. Lion's Pride ook, maar dat hoeft hier niet besproken te worden.
sanguis schreef:Ik had laast in een interview gelezen (weet alleen ff niet meer waar) dat gunther melde dat het album in het verlengde van de vorige 2 zou liggen maar de fans van het oude werk ook niet teleurgesteld zouden zijn. Ik ga hem zeker uitchecken als ie uit is.
Nou, prima. En ga het album alsjeblieft luisteren in plaats van uitchecken.
Ik ben in een zeikbui vandaag.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 22, 2006 5:54 pm

Mijn excuses ik zal hem luisteren.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » zo jan 22, 2006 5:54 pm

Dim Carcosa is een aardige plaat ja. Dus als de nieuwe in het verlengde ligt dan doen we het daar mooi mee.

Ikzelf zie liever een tweede Blasfemia Eternal. Zou moeten platen klinken!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » zo jan 22, 2006 10:46 pm

@ Zorya: En waarom is dat natuurlijk fout? :P
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » zo jan 22, 2006 10:54 pm

Zorya schreef:[..]


Nou, prima. En ga het album alsjeblieft luisteren in plaats van uitchecken.
Ik ben in een zeikbui vandaag.
Om jou een plezier te doen ga ik 'm... uitchecken... :P

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » zo jan 22, 2006 11:26 pm

Ik heb vrijdag ' Nagelfar - Hunegrab im Herbst' gekocht.
Godver wat een lekker plaat; Toptaal anders dan 'Virus West'. Mooie melodieuse mid-tempo black.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 23, 2006 11:02 am

Nadat ik overdonderd werd door 'A Fallen Unicorn' van Nocternity ( zouden ze met die titel niet 'A Fallen Pegasus' bedoelt hebben?) heb ik ook Onyx van deze band aangeschaft. Deze CD valt mij toch wat tegen. Na een paar luister beurten vind ik'm al wel een stuk beter dan de eerste twee keer dat hij hier een rondje draaide; De productie is ietsje minder dan op 'A Fallen...' waardoor ie minder gemakkelijk wegluisterd. Maar ik mis de pakkendheid, de heerlijke melodietjes en de beukende stukken van 'A Fallen...' op 'Onyx'. :cry:
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » ma jan 23, 2006 11:30 am

Kristof schreef:iemand bekend met Ouija?

heb hun debuut 'riding into the funeral paths' geleend, en vind het best een goed schijfje, niet speciaal, maar wel goede melodieuze blackmetal met vieze vocalen
Da's best een aardige plaat ja! Heb 'm helaas alleen op tape; is volgens mij niet meer te verkrijgen.
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma jan 23, 2006 11:45 am

V. schreef:Nadat ik overdonderd werd door 'A Fallen Unicorn' van Nocternity ( zouden ze met die titel niet 'A Fallen Pegasus' bedoelt hebben?) heb ik ook Onyx van deze band aangeschaft. Deze CD valt mij toch wat tegen. Na een paar luister beurten vind ik'm al wel een stuk beter dan de eerste twee keer dat hij hier een rondje draaide; De productie is ietsje minder dan op 'A Fallen...' waardoor ie minder gemakkelijk wegluisterd. Maar ik mis de pakkendheid, de heerlijke melodietjes en de beukende stukken van 'A Fallen...' op 'Onyx'. :cry:

En ik wacht nog steeds op de MLP van A Fallen Unicorn.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Maximum Resistance
Berichten: 121
Lid geworden op: wo dec 14, 2005 7:08 pm

Bericht door Maximum Resistance » ma jan 23, 2006 6:11 pm

V. schreef:Ik heb vrijdag ' Nagelfar - Hunegrab im Herbst' gekocht.
Godver wat een lekker plaat; Toptaal anders dan 'Virus West'. Mooie melodieuse mid-tempo black.
Goed bezig Vic dat is al jaren één van mijn favo platen.
Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » ma jan 23, 2006 8:58 pm

V. schreef:@ Zorya: En waarom is dat natuurlijk fout? :P
Omdat het me nogal dwaas lijkt om een tweede Dim Carcosa te verwachten, dus ik zal proberen Rubicon te beluisteren zonder een het ideaalbeeld van het vorige album in mijn hoofd.
Maar dat is louter mijn visie op de zaak, ik hecht waarschijnlijk gewoon een te grote emotionele waarde aan DC...

@ Alt-X: Nou, potverdorie! ;)
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma jan 23, 2006 10:11 pm

V. schreef:Ik heb vrijdag ' Nagelfar - Hunegrab im Herbst' gekocht.
Godver wat een lekker plaat; Toptaal anders dan 'Virus West'. Mooie melodieuse mid-tempo black.
Nu alleen Srontgorrth nog. Ook weer heel anders dan Virus West en Hunegrab im herbst, maar ook weer heel lekker. Enkele van de leden van Nagelfar spelen tegenwoordig in Graupel. En die kan je dan ook gelijk aanschaffen. Allemaal prima spul.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 23, 2006 10:55 pm

Krijst schreef:[..]


Nu alleen Srontgorrth nog. Ook weer heel anders dan Virus West en Hunegrab im herbst, maar ook weer heel lekker. Enkele van de leden van Nagelfar spelen tegenwoordig in Graupel. En die kan je dan ook gelijk aanschaffen. Allemaal prima spul.
Dat heb ik al, net als TRoB. En Verdukeln verwacht ik deze week op de mat. :wink:

Ik baal er nu wel een beetje van dat ik mijn Virus West weggedaan heb. Ik wil'm weer horen. :cry:
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 23, 2006 11:03 pm

Zorya schreef:[..]


Omdat het me nogal dwaas lijkt om een tweede Dim Carcosa te verwachten, dus ik zal proberen Rubicon te beluisteren zonder een het ideaalbeeld van het vorige album in mijn hoofd.
Maar dat is louter mijn visie op de zaak, ik hecht waarschijnlijk gewoon een te grote emotionele waarde aan DC...
Ik verwacht ook geen tweede Dim Carcosa maar ik weet zeker dat ik die CD in mijn hoofd heb wanneer ik Rubicon voor het eerst hoor. En Dim Carcosa vind ik subliem.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » ma jan 23, 2006 11:04 pm

Zeg Viktor, ik heb een distro gevonden waar ze de 7" van Encomium met Graupel nog hebben. Zal ik die tzt er bij bestellen voor je?

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 23, 2006 11:06 pm

Gangrad schreef:Zeg Viktor, ik heb een distro gevonden waar ze de 7" van Encomium met Graupel nog hebben. Zal ik die tzt er bij bestellen voor je?
Ik vind het top.
Hoe ver ben je eigenlijk met die tapes? :wink:
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » ma jan 23, 2006 11:08 pm

Er zijn er al twee af! :D

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma jan 23, 2006 11:09 pm

Gangrad schreef:Er zijn er al twee af! :D
Mooi. :D
Wat is Styggmyr lekkere brakke herrie trouwens. Binnenkort weer eens Stormfront aanzetten.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Gangrad
Berichten: 304
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 1:32 pm

Bericht door Gangrad » ma jan 23, 2006 11:10 pm

Inderdaad een vette CD! Lekker smerig en brak, en naar mijn mening beter dan de Storfront kant van de split!

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di jan 24, 2006 3:34 pm

Ik zit nu voor het eerst Grand Belial's Key - Kosherat te luisteren maar ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Instrumentaal gezien is het gewoon een lekker GBK album. Maar ik heb het idee dat hij niet de kracht en de agressie van zijn voorgangers heeft. Dit heeft misschien te maken met de nieuwe zanger. Deze vind ik wat 'terughoudend' overkomen.
Iemand hier al een mening over dit album?

Verdukeln lag vandaag ook op de mat. Die CD klonk erg duister. Vanavond beide nog eens aanzetten.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gesloten