Wie kent ze nog....

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2006 5:03 pm

Ja dikke heers, maar dat wist je wellicht wel.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2006 5:21 pm

Wie kent Trojan (met een umlaut op de o) - Chasing the Storm? Gave up-tempo Heavy Metal. Snelle riffs, pompende baspartijen en een er op los meppende drummer en een hoge schelle zanger.

Hebben deze mannen nog meer uitgebracht?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Ernst
Berichten: 5022
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr feb 24, 2006 7:59 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Koen, teer een keer op met je gelet op anderen en je gezeik op mensen die in jouw inzicht bekrompen zijn. Teer een keer op uit topics waar je niks kan melden behalve zeiken over hoe bekrompen we wel niet zijn. Of zeg natuurlijk gewoon wat zinnigs over de muziek. Dat geldt overigens niet alleen voor jou, maar ook voor de rest die het nodig vinden hier te plaatsen dat het topic zinloos is. Als je je eraan ergert, pm je Tokus maar ofzo en ga je daarna maar weer snel verder met het posten in zo veel mogelijk verschillende topics, om zo te laten zien hoe open minded en tof je wel niet bent. Echt, als iedereen nou eens lief in de topics bleef die voor hem bedoelt zijn, zou dat een hoop gezever schelen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Zie je mij in het blekkie topic? Nee! Waarom niet? Omdat ik het klotemuziek vind en er niks zinnigs over te melden heb, buiten het feit dat ik het gewoon niet leuk vind. Dus wat doe ik? Ik post er niet. Is dat nou zo ontzettend moeilijk te begrijpen voor sommigen? Ik sluit me compleet bij deze reactie aan David!

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » vr feb 24, 2006 7:59 pm

Deze mannen bedoel je waarschijnlijk.

Afbeelding

Het enigste wat ik er van heb is de LP Chasing The Storm. Ik denk dat dit ook het enigste is wat ze uitgebracht hebben. Gave LP trouwens. Om eerlijk te zijn had ik deze muziek niet van hun verwacht, als ik zo hun outfit en hairdress bekijk, maar zo zie je maar.

Ook ooit nog es een keer live aan het werk gezien in VERA. Ergens in `85 / `86 .... Klasse optreden !!!!
SYWISY

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 24, 2006 8:07 pm

Waar haalt die KoenM dat 'bekrompen mening' argument vandaan als ik vragen mag? Qua 'mening' in het algemeen vind ik mensen als Saxon 747, Rattlehead en mij zelf nou niet de perfecte voorbeelden van mensen met een 'bekrompen mening', juist totaal niet. Op gebied van muziek gezien hun brede smaak zijn ze ook zeker niet bekrompen en dat geld ook voor mij.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr feb 24, 2006 8:10 pm

Motörhead schreef:Deze mannen bedoel je waarschijnlijk.

Afbeelding

Het enigste wat ik er van heb is de LP Chasing The Storm. Ik denk dat dit ook het enigste is wat ze uitgebracht hebben. Gave LP trouwens. Om eerlijk te zijn had ik deze muziek niet van hun verwacht, als ik zo hun outfit en hairdress bekijk, maar zo zie je maar.

Ook ooit nog es een keer live aan het werk gezien in VERA. Ergens in `85 / `86 .... Klasse optreden !!!!
Hahahaha, die dude met zn snor, mooie zaak man. Chasin the Storm draai ik zelf ook soms, best een lekker stuk metal, maar niet iets wat ik zelf al te vaak op zou zetten.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 24, 2006 8:11 pm

N.W.O.B.H.M.?

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr feb 24, 2006 8:14 pm

Eru Iluvatar schreef:N.W.O.B.H.M.?
Ja.

Althans, het is Engels en opgericht tijdens de New Wave. Waarom Metal Archives het dan weer simpelweg Speed Metal noemt snap ik niet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr feb 24, 2006 8:14 pm

http://www.vibrationsofdoom.com/test/Trojan.html

Hier kan je er wat van downloaden.

Erg strakke cover, trouwens. Eigenlijk is dat wel een vereiste voor een heavy metal band, zo'n trema over een letter. Heerlijk fout.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2006 8:16 pm

Motörhead schreef:Deze mannen bedoel je waarschijnlijk.

Afbeelding

Het enigste wat ik er van heb is de LP Chasing The Storm. Ik denk dat dit ook het enigste is wat ze uitgebracht hebben. Gave LP trouwens. Om eerlijk te zijn had ik deze muziek niet van hun verwacht, als ik zo hun outfit en hairdress bekijk, maar zo zie je maar.

Ook ooit nog es een keer live aan het werk gezien in VERA. Ergens in `85 / `86 .... Klasse optreden !!!!
Jammer dat ze niet meer hebben gamaakt.

Wat het uiterlijk betreft heb je helemaal gelijk. Als je er naar kijkt hoor je nog net niet het befaamde Final Countdown melodietje. Maar ze hebben een behoorlijke pot Heavy Metal vastgelegd. Vooral de zang verwacht je niet bij zo'n uitdorsing.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22234
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr feb 24, 2006 8:20 pm

Je snapt best wat ik met bekrompen bedoel. Dat heb ik mooi aangetoond met het Sum 41 grapje. Dat is een teringgaaf nummer, had ik vantevoren gezegd dat het Sum 41 was, had je er al bij voorbaat niet naar willen luisteren.

Voor de rest hapt men hier wel lekker.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2006 8:22 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Ja.

Althans, het is Engels en opgericht tijdens de New Wave. Waarom Metal Archives het dan weer simpelweg Speed Metal noemt snap ik niet.
Hmm, NWoBHM vind ik het niet echt. Meer snelle Heavy Metal.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 24, 2006 8:23 pm

In de stijl van Cloven Hoof's A Sultan's Ransom?

Oh fuck, ik kan het zelf natuurlijk checken op vibrationsofdoom

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr feb 24, 2006 8:27 pm

Nee wilder, en een behoorlijk schelle zanger, schrieking zoals ze dat weleens in engels reviews noemen.

edit: en minder glad.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Ernst
Berichten: 5022
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr feb 24, 2006 8:28 pm

KoenM schreef:Je snapt best wat ik met bekrompen bedoel. Dat heb ik mooi aangetoond met het Sum 41 grapje. Dat is een teringgaaf nummer, had ik vantevoren gezegd dat het Sum 41 was, had je er al bij voorbaat niet naar willen luisteren.

Voor de rest hapt men hier wel lekker.
Echt, het happen-op grapje is niet aan mij nog aan veel anderen hier besteed. Dat gedrag evenmin. Ik kom hier om over muziek te ouwehoeren waar ik van hou, niet om de forum-nazi uit te hangen noch om, zoals ze het in internetjargon noemen, te trollen. Deden meer mensen dat maar, over muziek ouwehoeren, dat zou de kwaliteit van dit forum goed doen.

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » vr feb 24, 2006 8:30 pm

Saxon 747 schreef:Eigenlijk is dat wel een vereiste voor een heavy metal band, zo'n trema over een letter. Heerlijk fout.
Yeah right .... Afbeelding :wink:

Heb vanmiddag trouwens nog de DVD van Loudness even weer bekeken.
Iemand nog bekend met de (oude) Loudness uit Japan. Super gaaf concert van deze kleine jappies ... natuurlijk in zeer slecht verstaanbaar engels, but who cares ....
SYWISY

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 24, 2006 8:36 pm

'Rock 'n' Roll Crazy Nights, you are the heroes tonight!'

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za feb 25, 2006 11:08 am

Motörhead schreef:[..]


Yeah right .... Afbeelding :wink:

Heb vanmiddag trouwens nog de DVD van Loudness even weer bekeken.
Iemand nog bekend met de (oude) Loudness uit Japan. Super gaaf concert van deze kleine jappies ... natuurlijk in zeer slecht verstaanbaar engels, but who cares ....
Is dat een 'nieuw' concert van ze, of een uit de jaren 80? Want ik had een clip van ze gezien, uit 2000 nog wat en dat vond ik er nu niet echt leuk uit zien, de muziek deed me ook erg weinig. De oude zooi is dan wel weer heel erg gaaf.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za feb 25, 2006 11:12 am

KoenM schreef:Je snapt best wat ik met bekrompen bedoel. Dat heb ik mooi aangetoond met het Sum 41 grapje. Dat is een teringgaaf nummer, had ik vantevoren gezegd dat het Sum 41 was, had je er al bij voorbaat niet naar willen luisteren.

Voor de rest hapt men hier wel lekker.
Dat is toch logisch. Sum 41 boeit me niks. Dus vind je het gek dat ik het niet luister? Echt, ik vind het belangrijker om bands binnen mijn favoriete genres te leren kennen dan bands daar buiten (en ohja, voordat je me weer bekrompen noemt, dat zijn veel verschillende genres hoor, wees maar niet bang), kijk, dat Sum 41 een paar heavy metal nummers heeft gemaakt, hartstikke leuk voor ze. Maar moet ik er dan meteen naar luisteren vanwege die 2 nummers? Als je mij had gezegd dat Sum 41 een heavy metal nummer had, zou ik het nummer evengoed accepteren. Maar in punk heb ik dan weer geen zin. Bekrompen? Nee, gewoon niet geinteresseerd. Dus als jij nou een keer opteert met de moraalridder uithangen en weg blijft uit topics waar je niks kan toevoegen over de muziek, dan scheelt dat ons weer 'happen'
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » za feb 25, 2006 2:12 pm

Saxon 747 schreef:Is dat een 'nieuw' concert van ze, of een uit de jaren 80? Want ik had een clip van ze gezien, uit 2000 nog wat en dat vond ik er nu niet echt leuk uit zien, de muziek deed me ook erg weinig. De oude zooi is dan wel weer heel erg gaaf.
Het is een concert uit 1983, met nummers van The Birthday Eve en Devil Soldier en The Law Of Devils Land Er zit niet veel extra`s bij, alleen maar track keuze. Het concert is gaaf om te zien, alleen gebruiken ze wel heel veel rook, vooral in het begin is het net even iets te veel. Later wordt het minder. Het beeld is verder echt goed te noemen en het geluid is ook prima. Ze spelen eigenlijk aan 1 stuk door, met af en toe een beetje gebrabbel tussen de nummers door. Als je van de "oude" Loudness houdt en je wilt die mannetjes nog es een keer zien als "broekies", dan is het zeker de moeite waard om dit schijfje aan te schaffen. Ik heb em via mijn platenboer besteld. Was geloof ik wel een import DVD.

Dit is het hoesje:

Afbeelding Afbeelding

Zoals je ziet is het een CD formaat. Eigenlijk het enige minpuntje :wink: aan de DVD, want ik heb ze het liefst in een "normale" plastic DVD doosje.
SYWISY

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za feb 25, 2006 5:56 pm

Ik heb toennet op vibrationsofdoom even Trojan zitten te luisteren, erge gave snelle shit. Ik heb de band even opgezocht op Metal Archives er kwam er zo achter dat ze de band later hebben omgevormd naar een powermetalband genaamd 'Talion'. Hier viel op vibrations ook wat van te beluisteren en dat beviel echt supergoed, een stuk beter dan het oudere Trojan werk!

http://vibrationsofdoom.com/test/test2/ ... eWorld.ram

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » za feb 25, 2006 11:04 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb toennet op vibrationsofdoom even Trojan zitten te luisteren, erge gave snelle shit. Ik heb de band even opgezocht op Metal Archives er kwam er zo achter dat ze de band later hebben omgevormd naar een powermetalband genaamd 'Talion'. Hier viel op vibrations ook wat van te beluisteren en dat beviel echt supergoed, een stuk beter dan het oudere Trojan werk!

http://vibrationsofdoom.com/test/test2/ ... eWorld.ram
Die link werkt wel, maar ik kan op 1 of andere manier geen samples afspelen. Jammer, was wel even nieuwsgierig naar Taliön.
SYWISY

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » za feb 25, 2006 11:08 pm

Dan moet je Realplayer downen, dan kan je het wel beluisteren. Het is geen denderende kwaliteit, maar het is goed genoeg om wat te chekke op Vibrations of Doom.

Realplayer:

http://forms.real.com/real/player/black ... freeplayer

http://www.vibrationsofdoom.com/ en dan onderaan op classic albums klikken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » ma feb 27, 2006 1:37 am

jeffrey schreef:Dan moet je Realplayer downen, dan kan je het wel beluisteren. Het is geen denderende kwaliteit, maar het is goed genoeg om wat te chekke op Vibrations of Doom.

Realplayer:

http://forms.real.com/real/player/black ... freeplayer

http://www.vibrationsofdoom.com/ en dan onderaan op classic albums klikken.
Bedankt voor de tip, maar ik heb nu Winamp en Windows Media Player op mijn PC, en heb Realplayer er laatst afgeflikkerd, had ik op 1 of ander manier te veel problemen mee. Ik neus nog wel ff rond voor wat samplers van Taliön. Anders probeer ik het wel es een keer op mijn iMac.
SYWISY

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma feb 27, 2006 6:07 pm

Motörhead schreef:[..]


Bedankt voor de tip, maar ik heb nu Winamp en Windows Media Player op mijn PC, en heb Realplayer er laatst afgeflikkerd, had ik op 1 of ander manier te veel problemen mee. Ik neus nog wel ff rond voor wat samplers van Taliön. Anders probeer ik het wel es een keer op mijn iMac.
Je hebt ook genoeg Realplayer codecs, waardoor je dus via Mediaplayer en Winamp Real files kan afspelen. Even zoeken op GOogle alleen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » za mar 04, 2006 8:44 am

Saxon 747 schreef:Best tof. Een optreden ten tijde van Battlecry, er komen dan op 2 mij onbekende nummers alleen Battlecry songs voorbij. Het laat wel leuk zien hoe Omen er in die tijd bij liep, met body armor en al. Het is gefilmd met 1 camera, wat wel een beetje jammer is, maar ja, het is dan ook echt alleen een klein extratje voor de fans die de box kopen. Als je Warning of Danger en Battlecry nog niet op cd hebt, is die box wel een aanrader, anders is het zonde van je geld, want die dvd is geen 16 euro waard.
Ik heb inmiddels die Boxset even aangeschaft, de CD`s zijn (natuurlijk) klasse, maar die had ik al. De DVD is echt uniek, maar volgens mij voor een publiek dat zit te wachten op Slayer ?? of hoor ik dat verkeerd ?? Volgens mij roepen ze na elk nummer: Slayeeeeeeerrrrrr. jammer dat er zo weinig reakties uit het publiek zijn, slechts in het begin staan er een paar fanatiek te "headbangen" later staat iedereen er statisch bij, en dat terwijl er super nummers gespeeld worden. eerlijk gezegd vond ik het een beetje een zielige vertoning worden. Hoe goed Omen ook speelden, er werd amper op gereageerd. Maar goed ... ik heb er weer een mooi DVD tje bij, die ik nog vaak zal bekijken.
SYWISY

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za mar 04, 2006 6:16 pm

mooi dat je het ook tof vindt!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Mighty Metallian
Berichten: 73
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 11:22 am

Bericht door Mighty Metallian » ma mar 06, 2006 8:36 am

Motörhead schreef:[..]


Yeah right .... Afbeelding :wink:

Heb vanmiddag trouwens nog de DVD van Loudness even weer bekeken.
Iemand nog bekend met de (oude) Loudness uit Japan. Super gaaf concert van deze kleine jappies ... natuurlijk in zeer slecht verstaanbaar engels, but who cares ....
LOUDNESS!!!
Desillusion draai ik nog met grote regelmaat, briljant stukkie muziek!

Mighty Metallian
Berichten: 73
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 11:22 am

Bericht door Mighty Metallian » di mar 07, 2006 2:03 pm

In de file: Metal church - Metal church, wat een geniaal meesterwerk is dat toch! Stond ik vanochtend om 6 uur 's ochtends boven mijn cd's te gluren met de vraag "wat zal ik 's draaien in de auto?", besloot ik zomaar deze in de tas te doen!!

Ik heb nu al zin in de file voor de terugweg: dan wordt het of spreading te disease of fistful of metal. (da's inderdaad 2x Anthrax)

Weet je wat, meeste stemmen gelden!!
Om 17.00 uur naar huis, dan check ik wel even waar de voorkeur naar uit gaat......

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22234
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 07, 2006 2:06 pm

Spreading the disease uiteraard. Hét meesterwerk van Anthrax imo.

Dat debuut van Metal Church is ook een geweldig ding. Ken weinig bands met zo een sterk debuut.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Mighty Metallian
Berichten: 73
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 11:22 am

Bericht door Mighty Metallian » di mar 07, 2006 2:15 pm

KoenM schreef:Spreading the disease uiteraard. Hét meesterwerk van Anthrax imo.

Dat debuut van Metal Church is ook een geweldig ding. Ken weinig bands met zo een sterk debuut.
da's dan 1 voor Spreading, 0 voor Fistful...

Dank je Koen!

Over sterk debuut gesproken; Fistful is er ook eentje hoor! Misschien niet zo spectaculair als Metal Church of Kill'em all, maar toch...Metal thrashing maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!!!!! :evil:

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di mar 07, 2006 2:42 pm

Ook Spreading, staat mijn favoriete Anthrax nummer op, Lone Justice.

In dat nummer klinkt het bas spel heerlijk.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Plaats reactie