Cryptopsy

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma okt 03, 2005 6:56 pm

Ja.

Inmiddels heb ik "Once Was Not" ook uit de brievenbus getrokken. En ik moet eerlijk zeggen ( de cd draait haar eerste rondje nu) dat ik op het eerste gehoor helemaal niet zo lyrisch ben als Plaag en vele anderen in dit topic.

Want tering, wat een chaos is die plaat. Nu weet ik doorgaans wel raad met chaotische noten maar ik vind ze ( een enkele uitzondering daargelaten) in death metal totaal overbodig. Death metal kenmerkt zich voor mij als een metalgenre met een solide geluid, een doelgerichte gruisdrang, of het nou midtempo of blastbeatdeath betreft. "Once Was Not" doet mij echter denken aan een metalcoren deathmetalversie. Superchaotisch, superhysterisch, totaal ongrijpbaar, abrupt, fragmentarisch, wispelturig en te gevuld. Ik krijg heel sterk het idee dat men zoveel mogelijk breaks, riffs, wentelingen en hoofd/oorbrekers in 1 nummer tracht te stoppen waardoor de nummers net tegels die uit veel te gekleurde mozaiek bestaan, zijn. Het is allemaal te.

En dat allemaal in een moordend tempo.

Elke keer als Cryptopsy het tempo iets vertraagt klinkt de hele handel meteen stukken aangenamer. Komt er zowaar defenitie in zicht en een vleug van sfeer over het album heen zetten. En elke keer als ik denk "hehe"", krijg ik weer een riedeltje te horen waarna de band weer op de oude voet verderblaast.

Nee, ik weet het allemaal nog net niet. Dit album heeft ontzettend mooie momenten ( zoals de solo die nu werkelijk honings vloeit) maar als geheel vind ik het tot dusver weinig soeps.

Maargoed, dit is een allereerste indruk, deze kan nog 180 graden omslaan. Dus wie weet.

Zowiezo is het al een plan om deze cd na het eten nog eens te luisteren.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma okt 03, 2005 7:09 pm

dat is toch altijd zo geweest bij Cryptopsy?

Ik hoor wel vaker dat het allemaal té is.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma okt 03, 2005 7:13 pm

Valt best mee. Tenminste, als je death metal bedoelt.
Ik vind dat de meeste bands in dit genre hun capaciteiten meestal wel op goede waarde weten te schatten of juist bepaalde zaken missen.

Dat een band eigenlijk te veel kwaliteiten in de strijd gooit hoor ik eigenlijk zeer zelden.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » ma okt 03, 2005 7:14 pm

De intro van het album is geweldig, de nummers zijn ook wel redelijk maar echt niet een van de beste releases van de afgelopen jaren.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma okt 03, 2005 7:54 pm

Gr. Dracula schreef:Ja.

Inmiddels heb ik "Once Was Not" ook uit de brievenbus getrokken. En ik moet eerlijk zeggen ( de cd draait haar eerste rondje nu) dat ik op het eerste gehoor helemaal niet zo lyrisch ben als Plaag en vele anderen in dit topic.

Want tering, wat een chaos is die plaat. Nu weet ik doorgaans wel raad met chaotische noten maar ik vind ze ( een enkele uitzondering daargelaten) in death metal totaal overbodig. Death metal kenmerkt zich voor mij als een metalgenre met een solide geluid, een doelgerichte gruisdrang, of het nou midtempo of blastbeatdeath betreft. "Once Was Not" doet mij echter denken aan een metalcoren deathmetalversie. Superchaotisch, superhysterisch, totaal ongrijpbaar, abrupt, fragmentarisch, wispelturig en te gevuld. Ik krijg heel sterk het idee dat men zoveel mogelijk breaks, riffs, wentelingen en hoofd/oorbrekers in 1 nummer tracht te stoppen waardoor de nummers net tegels die uit veel te gekleurde mozaiek bestaan, zijn. Het is allemaal te.

En dat allemaal in een moordend tempo.

Elke keer als Cryptopsy het tempo iets vertraagt klinkt de hele handel meteen stukken aangenamer. Komt er zowaar defenitie in zicht en een vleug van sfeer over het album heen zetten. En elke keer als ik denk "hehe"", krijg ik weer een riedeltje te horen waarna de band weer op de oude voet verderblaast.

Nee, ik weet het allemaal nog net niet. Dit album heeft ontzettend mooie momenten ( zoals de solo die nu werkelijk honings vloeit) maar als geheel vind ik het tot dusver weinig soeps.

Maargoed, dit is een allereerste indruk, deze kan nog 180 graden omslaan. Dus wie weet.

Zowiezo is het al een plan om deze cd na het eten nog eens te luisteren.
Dacht ik wel. Dit is vermoedelijk niet jouw ding, maar geef het inderdaad tijd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma okt 03, 2005 8:42 pm

Plaag schreef:[..]


Dacht ik wel. Dit is vermoedelijk niet jouw ding, maar geef het inderdaad tijd.
Zonder meer, zonder meer...

Ik geef daarom ook al expliciet aan dat mijn oordeel op 1 luisterbeurt berust. Het kan nog alle kanten op.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma okt 03, 2005 8:50 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Zonder meer, zonder meer...

Ik geef daarom ook al expliciet aan dat mijn oordeel op 1 luisterbeurt berust. Het kan nog alle kanten op.
Ja, want nu moet je orde in de chaos scheppen.


Nee, vinden.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za okt 22, 2005 3:05 pm

In de Aardschok begrijpen ze OWN niet en geven daarom een belachelijke recensie (zonder cijfer nota bene)in de trant van ; "Als je er van houdt zal het wel gaaf wezen, maar wij houden er niet van".

Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar de Aardschok dat een dusdanig vooraanstaand metalblad zich de ogen uit het hoofd zou moeten schamen bij een dusdanige "recensie".

Sjongejongejonge, man.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za okt 22, 2005 3:22 pm

yowannuzz schreef:In de Aardschok begrijpen ze OWN niet en geven daarom een belachelijke recensie (zonder cijfer nota bene)in de trant van ; "Als je er van houdt zal het wel gaaf wezen, maar wij houden er niet van".

Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar de Aardschok dat een dusdanig vooraanstaand metalblad zich de ogen uit het hoofd zou moeten schamen bij een dusdanige "recensie".

Sjongejongejonge, man.
Ik heb de recensie niet gelezen. Straks maar even langs een boekenwinkel gaan.

Gebruikersavatar
treurmars
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 4:23 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door treurmars » za okt 22, 2005 3:58 pm

Ik heb de plaat nu een aantal keer beluisterd en ik vind het beter te verteren dan hun voorgaande platen, juist wat meer afwisseling en flink wat briljante stukken die voorbijkomen.

Luister maar eens naar dat stukje blast zo rond de 45 seconden in het nummer "Carrionshine"

Dit album rost echt gewoon ontzettend hard en is juist wat beter luisterbaar dan de voorgangers.

Me like it. :)
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za okt 22, 2005 7:22 pm

yowannuzz schreef:In de Aardschok begrijpen ze OWN niet en geven daarom een belachelijke recensie (zonder cijfer nota bene)in de trant van ; "Als je er van houdt zal het wel gaaf wezen, maar wij houden er niet van".

Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar de Aardschok dat een dusdanig vooraanstaand metalblad zich de ogen uit het hoofd zou moeten schamen bij een dusdanige "recensie".

Sjongejongejonge, man.
Tja, echt helemaal naar behoren is het natuurlijk niet maar je zou zelf eens moeten proberen om een dergelijke plaat objectief te reviewen.
Het lezend publiek staat er niet altijd bij stil ( of eigenlijk zelden) dat reviewen soms hartsikke lastig is.
Ze hadden de plaat natuurlijk ook een 2 kunnen geven gezien het feit dat ze er geen reet aan vonden. En ik kan het mij ook goed voorstellen dat men deze cd weinig soeps vindt. Net zoals ik het mij ook kan voorstellen dat men anderzijds deze cd de hemelen inprijst.

Ik vond "Once Was Not" zelf ook 1 van de lastigste albums om te reviewen. Ook mede daardoor heb ik het album eveneens geen cijfer gegeven.
treurmars schreef: Dit album rost echt gewoon ontzettend hard en is juist wat beter luisterbaar dan de voorgangers.
Dit is een interessante stelling. Kun je deze eens verder uitdiepen/toelichten?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
treurmars
Berichten: 1042
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 4:23 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door treurmars » za okt 22, 2005 9:14 pm

Maar je kan het toch beoordelen op de kwaliteit van de muziek? Niet of je het echt persoonlijk leuk vind? Kijk een recensie is natuurlijk wel een persoonlijk iets, maar als je nou echt NIKS aankan met een recensie dan kun je het toch ook gewoon wat algemener zeggen?

Zoals: "De blastbeats die Flo er weer uitgooit zijn werkelijk fenomenaal en het lijkt wel alsof ze hem stiekem hebben ingeruild voor een drummer uit doosje. De muziek van Cryptopsy is nog steeds te omschrijven als "hyper, psychotisch" en het stuitert nog steeds alle kanten op. De heren nemen op dit album wel wat vaker wat gas terug om ook mid-tempo door te beuken... etc ;)
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo okt 23, 2005 2:09 pm

Ga ze zeker ff live checken, ze spelen in januari in het hof ter lo in antwerpen als ik me niet vergis.

De eerste en tevens laatste keer dat ik ze live zag was op dymamo 1999, en dat was wel erg bruut.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo okt 23, 2005 5:08 pm

treurmars schreef:Maar je kan het toch beoordelen op de kwaliteit van de muziek? Niet of je het echt persoonlijk leuk vind? Kijk een recensie is natuurlijk wel een persoonlijk iets, maar als je nou echt NIKS aankan met een recensie dan kun je het toch ook gewoon wat algemener zeggen?

Zoals: "De blastbeats die Flo er weer uitgooit zijn werkelijk fenomenaal en het lijkt wel alsof ze hem stiekem hebben ingeruild voor een drummer uit doosje. De muziek van Cryptopsy is nog steeds te omschrijven als "hyper, psychotisch" en het stuitert nog steeds alle kanten op. De heren nemen op dit album wel wat vaker wat gas terug om ook mid-tempo door te beuken... etc ;)
Nee. Dat kan niet, vind ik (ook als reviewer). Ik heb nogal de pest aan cd's die heel objectief beschreven worden; gevoel is het sleutelwoord. Wat voel je als je die plaat luistert? Techniek, strakheid, iedereen met teveel tijd kan dat ontwikkelen. Daarmee maak je nog geen goede plaat en zeker geen goede recensie. Zoals een bekend recensentencitaat vertelt: een zuiver objectieve recensie getuigt van een gebrek aan eigen mening.

En volgens mij is de Graaf hier de laatste zonder eigen mening.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di okt 25, 2005 7:53 pm

Ik heb Once was not ondertussen wat vaker kunnen beluisteren en ik begin het toch steeds beter te vinden. Hoe vaker ik het luister hoe meer sfeer en gevoel ik begin te ontdekken. Iets wat ik op And then you'll beg gewoon niet of nauwelijks hoorde.

En toch is het jammer dat Once was not bijna gelijktijdig met Alaska van Between the buried and me uitkwam. Want, Between the buried and me laat Cryptopsy alle hoeken van de kamer zien op hun laatste album. Misschien niet als je puur van death metal houdt maar als je wat avonturlijker ingesteld bent dan zeker.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di okt 25, 2005 7:59 pm

Xneg, die Between The Buried And Me laat bijna alle bands alle hoeken van de kamer zien. :wink:

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 26, 2005 5:19 pm

Absoluut!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ed Gein
Berichten: 85
Lid geworden op: wo jan 26, 2005 8:02 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door ed Gein » do okt 27, 2005 7:54 pm

ik vind het wat minder technisch dan de vorige, maar de grunter is veel beterrrrrrrrrder.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo nov 02, 2005 8:24 pm

http://www.vicfirth.com/artists/mounier.html

Als meneer dat ook doet in de baroeg......

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo nov 02, 2005 8:43 pm

Walla poep.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Exciter
Berichten: 164
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:51 am
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door Exciter » wo nov 02, 2005 8:57 pm

Ik kende deze band tot voorkort niet, maar ik ben best onder de indruk van het drumwerk.
Ik ga hier zeker meer naar luisteren! :)

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo nov 02, 2005 9:22 pm

arnibes schreef:http://www.vicfirth.com/artists/mounier.html

Als meneer dat ook doet in de baroeg......

...Dan moet de rest van de band vóór het podium spelen...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Exciter
Berichten: 164
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:51 am
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door Exciter » wo nov 02, 2005 9:24 pm

Gave Drumkit!!! :) :shock: :D
Gave drummer ook! Soms luister ik stukken uit nummers gewoon een paar keer extra omdat ik het drumwerk zo gaaf vind!

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » wo dec 07, 2005 11:11 am

Nou ik heb Once Was Not gehoord en ik vind m helemaal niet zo goed als Whisper Supremacy en And Then You'll Beg (de platen die door iedereen eigenlijk afgekraakt worden maar toch mn favorieten).

Wat is die Lord Worm toch een beroerde en lachwekkende gorgelstrot zeg :lol: BLUAAAARRRRRRRRRRRRR KGG KKGG
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo dec 07, 2005 12:17 pm

Oblivion schreef:Nou ik heb Once Was Not gehoord en ik vind m helemaal niet zo goed als Whisper Supremacy en And Then You'll Beg (de platen die door iedereen eigenlijk afgekraakt worden maar toch mn favorieten).

Wat is die Lord Worm toch een beroerde en lachwekkende gorgelstrot zeg :lol: BLUAAAARRRRRRRRRRRRR KGG KKGG
Die twee platen die je noemt zijn irritant, met name "And Then You'll Beg". Met de huidige strot van Lord Worm heb ik weinig moeite, hoewel er wel wat op aan te merken valt, maar dat zijn maar kleine details, wat mij betreft. Zo klein dat het er eigenlijk niet toe doet. Het geheel, de muziek, de aanpak en de teksten maken "Once Was Not" een geweldig album. Vergelijken met vorige albums doe ik maar niet, dat is namelijk vrij zinloos.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo dec 07, 2005 12:35 pm

yowannuzz schreef:In de Aardschok begrijpen ze OWN niet en geven daarom een belachelijke recensie (zonder cijfer nota bene)in de trant van ; "Als je er van houdt zal het wel gaaf wezen, maar wij houden er niet van".

Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar de Aardschok dat een dusdanig vooraanstaand metalblad zich de ogen uit het hoofd zou moeten schamen bij een dusdanige "recensie".

Sjongejongejonge, man.
Daar geef ik je honderd procent gelijk in!
Maar ik moet zeggen dat ik vooral bij Stephan Gebedi het gevoel heb dat hij vaak op eigen smaak recenseerd, Daar erger ik me al langer aan, Als hij iets niet goed vind lees je alle minpunten die hij kan verzinnen, hij vergeet dan vaak nog wel even uit te leggen hoe de cd opzich klinkt.
Neem Robbie Wonning als voorbeeld, Hij is altijd eerlijk en verteld altijd hoe de cd klinkt, hoe de muziekanten spelen en hoe de nummers opzich inelkaar zitten. Tuurlijk kan je er wat eigen smaak bij betrekken, maar als je een gewaardeerde band als Cryptopsy moet recenseren, ga dan niet volkomen op eigen smaak schijven en het vervolgens zelfs geen cijfer geven.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Björn
Berichten: 562
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:49 am
Locatie: Hilversum

Bericht door Björn » wo dec 07, 2005 12:56 pm

...

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 7:46 pm

Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma mar 13, 2006 8:39 pm

Interessant interview!
Ga zo door jullie twee.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 13, 2006 9:40 pm


Las lekker weg.

En was de pit ook gestoord in de Baroeg? :D

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma mar 13, 2006 9:42 pm

arnibes schreef:[..]

Las lekker weg.

En was de pit ook gestoord in de Baroeg? :D
In Groningen was het het gaafst. Dat heb je toch gelezen?
En ik weet wel waarom het daar het gaafst was 8)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 9:43 pm

arnibes schreef:[..]


En was de pit ook gestoord in de Baroeg? :D
Nee.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 13, 2006 9:44 pm

Krijst schreef:[..]


In Groningen was het het gaafst. Dat heb je toch gelezen?
En ik weet wel waarom het daar het gaafst was 8)

Ze hadden toen nog niet in de Baroeg gespeeld :wink: , en mij zien rondstuiteren.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 13, 2006 10:42 pm

Leuk interview. Net als Dismember overgens, maar goed.

On-topic: Ik begin beetje bij beetje grip te krijgen op Once Was Not, ik luister hem nu elke dag wel, en begin nu ook de details een beetje door te krijgen. Het blijft een briljante cd!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 10:45 pm

fetuskiller schreef:Leuk interview. Net als Dismember overgens, maar goed.

On-topic: Ik begin beetje bij beetje grip te krijgen op Once Was Not, ik luister hem nu elke dag wel, en begin nu ook de details een beetje door te krijgen. Het blijft een briljante cd!
Elke dag? Zie je wel dat je knetter bent?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 13, 2006 10:46 pm

Wat dan? Het m'n favoriete plaat van dit moment...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » ma mar 13, 2006 10:55 pm

Inderdaad een heerlijke plaat. Ik zet hem altijd op als ik ga slapen en ik lig meestal te luisteren totdat ie helemaal afgelopen is (behalve als ik echt moe ben, dan val ik zo in slaap). Ook in het weekend als ik wakker word zit ie meestal nog in mijn CD-speler en dan zet ik hem gewoon op en ik kom er meestal ook niet uit voordat ie afgelopen is.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma mar 13, 2006 11:02 pm

Goed te horen dat het inteview in de smaak valt. Hoewel Plaag deze keer met de meeste eer mag weglopen :D.

Once Was Not heb ik zelf al even niet meer gehoord. Ik vind het een geweldig goede plaat die ik voor de review flink moest uitdiepen.
Inmiddels is dit een gelegenheidsplaat geworden. Het is nog steeds een dijk van een cd, maar zeker niet 1 waar ik dagelijks zin in heb.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma mar 13, 2006 11:24 pm

Plaag schreef:Elke dag? Zie je wel dat je knetter bent?
Wat is daar slecht aan? Als het een goeie plaat is, luister je em na een tijd hoogstens wat minder; als hij niet goed genoeg is, gaat ie vervelen en draai je em na een tijd nog af en toe, omdat ie zo slecht niet was.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 11:26 pm

Soulcollector schreef:[..]


Wat is daar slecht aan? Als het een goeie plaat is, luister je em na een tijd hoogstens wat minder; als hij niet goed genoeg is, gaat ie vervelen en draai je em na een tijd nog af en toe, omdat ie zo slecht niet was.
Eehh.. ik dol maar wat.
Soms draai ik een bepaalde cd ook dagelijks en dan ook nog eens drie keer achterelkaar.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma mar 13, 2006 11:30 pm

Misschien moet jij es wat serieuzer gaan posten. Ik zie jou ook steeds vaker opduiken in de ouwehoertopics.

Interessant interview verder. Heb de nieuwe plaat momenteel niet hier liggen, maar ik ga em weer grondig luisteren als hij binnen handbereik is. Het vele geëxperimenteer en haast Dillinger-achtige uitstapjes liggen mij goed, maar het rost nog steeds als een gek en dat maakt de plaat tot een goeie combinatie van verschillende ideeën.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 11:38 pm

Soulcollector schreef:Misschien moet jij es wat serieuzer gaan posten. Ik zie jou ook steeds vaker opduiken in de ouwehoertopics.
En? Maak je maar niet druk, kerel. De ouwehoertopics zijn bij mijn weten geen taboe.
Ik denk eerder dat je wat aan je humeur moet doen en dat je als je iets van een splinter in je reet hebt, mij met rust moet laten.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma mar 13, 2006 11:41 pm

Met mijn humeur is niks mis en m'n reet is in ongeschonden conditie, maar bedankt.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 13, 2006 11:42 pm

Plaag schreef:[..]


Eehh.. ik dol maar wat.
Soms draai ik een bepaalde cd ook dagelijks en dan ook nog eens drie keer achterelkaar.
Dat heb ik dus met die nieuwe Cryptopsy. Als ik dat ding aanzet stop ik met alles waar ik mee bezig ben, en ga ik op m'n nest liggen luisteren. Vaak als hij dan afgelopen is zet ik em nog een keer aan.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma mar 13, 2006 11:43 pm

Soulcollector schreef:Met mijn humeur is niks mis en m'n reet is in ongeschonden conditie, maar bedankt.
En jij bedankt voor het interviewcompliment.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 13, 2006 11:45 pm

Ik vind Once Was Not meer een beleving, als Power Metal addict zou ik het woord reis ook in de mond willen nemen, langs de teksten en het geweld.
Ook hier is dat plaatje best vaak in de cd speler te vinden.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma mar 13, 2006 11:51 pm

Inderdaad een leuk interview.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mar 14, 2006 9:34 am

leuk interview!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di mar 14, 2006 3:53 pm

Muzikaal is de nieuwe geweldig, maar de vocalen doen afbreuk aan de plaat.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di mar 14, 2006 3:57 pm

ruben somewhere online schreef:Muzikaal is de nieuwe geweldig, maar de vocalen doen afbreuk aan de plaat.
Wie weet hoe ze in de toekomst klinken. De aanpak van de vocalen was een bewuste keuze. Een soort midden tussen die van Mike DiSalvo en zijn opvolger en die van Lord Worm zelf.
Kop dicht, Thorko

Plaats reactie