Thrash/Speed metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Thrash/Speed metal VII

Bericht door Ernst » di apr 25, 2006 4:14 pm

Bij deze, de nieuwe. Wat vinden jullie van het album Heal van Sacred Reich? Vreemd genoeg kan ik die meer waarderen dan The American Way.....al blijft het debuut zo sterk, dat hebben ze nimmer meer kunnen toppen.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash/Speed metal VII

Bericht door Lone Starr » di apr 25, 2006 4:24 pm

Rattlehead schreef:Bij deze, de nieuwe. Wat vinden jullie van het album Heal van Sacred Reich? Vreemd genoeg kan ik die meer waarderen dan The American Way.....al blijft het debuut zo sterk, dat hebben ze nimmer meer kunnen toppen.
Zal hem zometeen eens opzetten, ik heb er nooit echt goed naar geluisterd eerlijk gezegd.

Independent vind ik ook best ok, maar dat is niet echt thrash meer natuurlijk.

Trouwens, ik vind het wel leuk om te zien dat het thrash-topic volgens mij het meest actieve serieuze muziektopic op het hele forum is, dat was in het verleden wel eens anders met die black-meute die er hier rondhing/hangt.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di apr 25, 2006 4:28 pm

Klopt ja, ben ik het wel mee eens. Het thrash topic is de laatste maanden erg actief; niet verwonderlijk gezien dit waarschijnlijk de hoogtijdagen in reünie-land zullen zijn!

Ik vraag me echter af of er buiten het dozijn actief postende lui ook nog veel 'meekijkers' zijn. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di apr 25, 2006 4:30 pm

Sacred Reich, surf nicaragua enzo. Ik heb die gasten nog op Dynamo Open Air gezien. Ze hadden in america nooit voor meer dan een paar honderd mensen gestaan, stonden ze ineens voor 40.000 man. Tranen in de ogen en foto's maken voor thuis anders zou niemand het geloven!!!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di apr 25, 2006 4:31 pm

Godver, gave verhalen man! Ik vind het echt een toffe band, zou een reünie ook van harte toejuichen eigenlijk!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di apr 25, 2006 4:34 pm

Rattlehead schreef:Godver, gave verhalen man! Ik vind het echt een toffe band, zou een reünie ook van harte toejuichen eigenlijk!
Sommige mensen worden gewoon te laat geboren. Ik vond het toen een hele leuke band. Best wel een beetje een buitenbeentje tussen alle Forbiddens, Testaments etc. Vrij politiek geengageerd, iets wat niet echt gebruikelijk is/was in thrashkringen. Leuke band!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » di apr 25, 2006 4:48 pm

Who's to blame is en blijft een van de beste aanklachten tegen de hetze die enkele jaren terug in de Usa tegen metal aan de gang was


PS ik ben dus een meekijker lol
rock'till you drop

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » di apr 25, 2006 4:50 pm

Ignorance > Surf Nicaragua > Heal > The American Way

Waarbij de laatste nogsteeds errug goed is hoor. En ook ik was erbij op DOA lang lang geleden :-)
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di apr 25, 2006 5:00 pm

Rattlehead schreef:Klopt ja, ben ik het wel mee eens. Het thrash topic is de laatste maanden erg actief; niet verwonderlijk gezien dit waarschijnlijk de hoogtijdagen in reünie-land zullen zijn!

Ik vraag me echter af of er buiten het dozijn actief postende lui ook nog veel 'meekijkers' zijn. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!
Reunie of niet, liefhebbers van het genre blijven er altijd zijn. Heal is idd een erg leuk album, heel divers met echte knallers en wat rustigere nummers ertussen. En natuurlijk met die erg fijne zanger Phil Rind.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » di apr 25, 2006 5:07 pm

Vanochtend nog Ignorance geluisterd. Enigste album dat ik ken van Sacred Reich, maar zeker niet verkeerd. Ben erg benieuwd naar het andere werk..

Gebruikersavatar
de Nosse
Berichten: 112
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:06 pm
Locatie: st-nix - hellgium
Contacteer:

Bericht door de Nosse » di apr 25, 2006 5:11 pm

leuken topic om nog es wat bij te leren vind ik ;)
Heel veel ken ik niet van thrash, dus dan is het beter om degene die der meer van kennen aan het woord te laten eh.
TartaarFest II :Chalice - Creature - Bütcher - Crusader : 07/10 @ 't kompas - Sint niklaas

www.tartaar.be for more info

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di apr 25, 2006 5:23 pm

Ik heb toennet de enige plaat van Gack geluisterd, 'Fix'. Gack was in feite de opvolger van Laaz Rockit, met o.a. Michael Coons en Aaron Jellum. 'Fix' stamt uit 1993 eng klinkt érg goed. Zeer sterk album. Het klinkt als een iets modernere, hedendaagsere versie van Laaz Rockit. Een aanrader voor alle fans van deze band!

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » di apr 25, 2006 5:56 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb toennet de enige plaat van Gack geluisterd, 'Fix'. Gack was in feite de opvolger van Laaz Rockit, met o.a. Michael Coons en Aaron Jellum. 'Fix' stamt uit 1993 eng klinkt érg goed. Zeer sterk album. Het klinkt als een iets modernere, hedendaagsere versie van Laaz Rockit. Een aanrader voor alle fans van deze band!
Goed te pruimen die plaat, ja. Binnenkort maar weer eens opzetten.
Nu heb ik Forward to Termination aanstaan van het alom bekende Sacrifice, riffs...riffs...riffs... 8)
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 25, 2006 6:15 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb toennet de enige plaat van Gack geluisterd, 'Fix'. Gack was in feite de opvolger van Laaz Rockit, met o.a. Michael Coons en Aaron Jellum. 'Fix' stamt uit 1993 eng klinkt érg goed. Zeer sterk album. Het klinkt als een iets modernere, hedendaagsere versie van Laaz Rockit. Een aanrader voor alle fans van deze band!
vind ik een hele acceptabele groovy metal CD!

Overigens SACRED REICH....ik vind eigenlijk al het werk na "surf" wat soft, maar het si allemaal wel op zijn minst OK, alhoewel "independent" echt saai is. "Heal" is ook best OK, maar zeker geen uistschieter IMO.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di apr 25, 2006 6:27 pm

Zagato schreef:Sacred Reich, surf nicaragua enzo. Ik heb die gasten nog op Dynamo Open Air gezien. Ze hadden in america nooit voor meer dan een paar honderd mensen gestaan, stonden ze ineens voor 40.000 man. Tranen in de ogen en foto's maken voor thuis anders zou niemand het geloven!!!
Hahaha prachtig :) mooi verhaal. Sacred Reich vind ik door de duidelijke invloeden van SOD toch echt een blijvertje - als ik dat filmpje van Dynamo zie meer dan 15 jaar geleden vind ik het toch een doodzonde dat ze niet meer op de planken staan.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 25, 2006 6:31 pm

Ik heb ze in 97 op de "Heal" tour gezien in Katwijk.....was best gaaf ja.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » di apr 25, 2006 6:33 pm

Op heal vind ik de snelle nummers wel top, maar er staan een beetje teveel niet snelle nummers op. En die productie is ook niet echt mijn ding...
Wat mij betreft is surf nicuaragua 't beste nr dat ze ooit opgenomen hebben!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 25, 2006 6:35 pm

Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di apr 25, 2006 7:10 pm

Ik ben sinds kort een enorme Sacred Reich fan, lekkere gave catchy thrash. Vrij originele band ook naar mijn mening. Ik ben al enige tijd op zoek naar The American Way van hun, maar hij helaas moeilijk te vinden.
Ik las trouwens een tijdje terug op hun website dat Metal Blade Records een soort cd box van hun zou uitbrengen in september 2005, maar volgens mij is dit nooit gebeurt.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di apr 25, 2006 7:17 pm

Destructor schreef:Ik ben sinds kort een enorme Sacred Reich fan, lekkere gave catchy thrash. Vrij originele band ook naar mijn mening. Ik ben al enige tijd op zoek naar The American Way van hun, maar hij helaas moeilijk te vinden.
Ik las trouwens een tijdje terug op hun website dat Metal Blade Records een soort cd box van hun zou uitbrengen in september 2005, maar volgens mij is dit nooit gebeurt.
Dan ben je net te laat dude. Ik heb die CD een maand geleden verkocht aan een Italiaan op ebay.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di apr 25, 2006 7:18 pm

KUT!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » di apr 25, 2006 7:33 pm

enforcer schreef:iemand interesse??

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :ONA:NL:11
Gaaf album inderdaad!

Ik vind persoonlijk Easier to lie de veel betere cd ten opzicht van Fatal Games. Beste Nederlandse band voor mij.

Ik luister nu Intruder - A Higher Form Of Killing. Erg gaaf ! Lekkere versnellingen er tussen door, goede riffs en een fijne zanger om naar te luisteren.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 25, 2006 8:36 pm

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di apr 25, 2006 8:39 pm

Serpent Obscene valt in ieder geval in positieve zin op. Lekkere opgefokte old school thrash. Nooit eerder van gehoord eigenlijk.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 25, 2006 8:53 pm

Sacred Reich is de Amerikaanse Sodom HAHAHHA!

wel een gave band idd!

Wat nieuwe ANTHRAX bandshots! zeker een van mijn favoriete bands van het moment!

Afbeelding

Afbeelding
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » di apr 25, 2006 8:55 pm

Dat Anthrax concert en dat concert van Tankard laatst in de 013 zijn toch wel 2 van mijn favoriete concerten.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » di apr 25, 2006 8:56 pm

Rattlehead schreef:Klopt ja, ben ik het wel mee eens. Het thrash topic is de laatste maanden erg actief; niet verwonderlijk gezien dit waarschijnlijk de hoogtijdagen in reünie-land zullen zijn!

Ik vraag me echter af of er buiten het dozijn actief postende lui ook nog veel 'meekijkers' zijn. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!
Ik ben een meekijker.
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di apr 25, 2006 9:56 pm

enforcer schreef:Sacred Reich is de Amerikaanse Sodom HAHAHHA!
Die moet je uitleggen Hans, gheheheh...
WhiplashWimpie schreef:Dat Anthrax concert en dat concert van Tankard laatst in de 013 zijn toch wel 2 van mijn favoriete concerten.
Ja, inderdaad. De enigen die bij mij vorig jaar Tankard van de eerste plaats af kon houden waren de Thrax op Dynamo...ik ben benieuwd of dit jaar het hetzelfde liedje is :lol:
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » di apr 25, 2006 9:58 pm

Agent Steel schreef:[..]

Ik ben een meekijker.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di apr 25, 2006 10:29 pm

ik kijk ook redelijk vaak mee, en als ik wat nuttigs heb te melden doe ik dat
er zijn hier mensen die veel meer thrash kennen dan ik, heb alleen niet de tijd en geld om muziek van de minder bekende bands te checken
en dat ga ik ook niet echt doen zolang ik nog niet de bekendere bands ongeveer allemaal ken

luister op het moment erg veel naar nuclear assault en forbidden
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di apr 25, 2006 10:34 pm

Ik vond dit op het Heathen forum, geen idee of het al gepost is.

Heathen - Timeless Cell of Prophecy (Live @ Tidal Wave)

Dave White klinkt hier mijns inziens soms een beetje als een kettingroker, maar goed, het zal wat. Iig een strakke uitvoering ;)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 25, 2006 10:48 pm

Of zijn nieuwe bands te min voor de gemiddelde thrash fan?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di apr 25, 2006 10:55 pm

Meelezer vooral. Soms een vraag, maar ik heb op het gebied van Thrash ook niet meer te posten dan 'gaaf' of een aanraadvraag.


edit: foutje met die quote.
Laatst gewijzigd door jeffrey op di apr 25, 2006 11:20 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » di apr 25, 2006 11:02 pm

XnegativeX schreef:[..]


Of zijn nieuwe bands te min voor de gemiddelde thrash fan?
niet te min, maar moet inderdaad toegeven dat ik meer bezig ben met oude bands te achterhalen. heb altijd zoiets van die nieuwe bands komen later wel. is inderdaad eigenlijk geen goede instelling.

zal het zo eens luisteren
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 25, 2006 11:07 pm

Opzich niks mis mee natuurlijk. Als oude bands nou eenmaal meer je ding zijn dan is daar niks aan te doen.
Ik heb alleen veel het idee dat nieuwe bands bij voorbaat al van de baan worden geschoven omdat ze niet van voor 1992 zijn ofzo.
En daarmee laat je volgens mij een hoop goeds liggen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di apr 25, 2006 11:07 pm

@defenderofsteel: daar zit wat in ja, straks ontdek je de bands van nu tegen de tijd dat ze al weer uit elkaar zijn, daar heb je dan ook weinig aan
Thrash till Death

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » di apr 25, 2006 11:13 pm

XnegativeX schreef:[..]


Of zijn nieuwe bands te min voor de gemiddelde thrash fan?
eerste band klinkt wel gaaf. artwork ook dik in orde trouwens.
maar die andere 2 vind ik toch wat minder. loopt dan vooal vast op de vocalen.

2e band vond ik zoiezo vrij weinig met thrash te maken hebben 2e gaat the haunted meer achterna.

moet trouwens zeggen dat ik het album one kill wonder van the haunted altijd best gaaf gevonden heb. daar viel alles goed op de plaats ook de vocalen van die marco (?). revolver vond ik weer minder.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 25, 2006 11:34 pm

Marco Aro is tegenwoordig (weer) de zanger van Face down. Dat bandje staat er ook tussen.

Waarom The Haunted geen thrash is heb ik nog nooit begrepen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Wat het dan wel is is me al helemaal een raadsel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo apr 26, 2006 12:09 am

Tjah, wat is het met bands als the Haunted? Voor mij zijn het vooral de vocalen die ik erg irritant vind. Ik vind het er echt niet bij passen.

Verder mist de muziek iets die een echte thrash veel geven, dat doen die bands niet, ik zet ze liever zo snel mogelijk weer uit.

Over Sacred Reigh, ik ben helaas nog niet zo bekend met deze band en daar moet even snel verandering in komen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo apr 26, 2006 2:09 am

Agent Steel schreef:[..]

Ik ben een meekijker.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo apr 26, 2006 6:14 am

XnegativeX schreef:Of zijn nieuwe bands te min voor de gemiddelde thrash fan?
Ik was al een tijdje op zoek naar mp3's van Battered ja, ide laatste keer dat ik op hun website keek kon ik niks downloaden. Dit klinkt erg lekker in ieder geval, maar die schreeuwzang wordt ik op den duur een beetje zat. Moet ik misschien wat aan wennen. Ze hadden ook wel wat meer aandacht aan het solowerk kunnen besteden.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 26, 2006 6:56 am

er speelt ook een band die battered heet bij ons in de oefenruimte...maar er is gewloof ik ook een Noorse band die zo heet!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » wo apr 26, 2006 9:27 am

XnegativeX schreef:Marco Aro is tegenwoordig (weer) de zanger van Face down. Dat bandje staat er ook tussen.

Waarom The Haunted geen thrash is heb ik nog nooit begrepen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Wat het dan wel is is me al helemaal een raadsel.
The Haunted wordt wel vaak melodische death metal genoemd. Als je het laatste werk van In Flames en The Haunted met elkaar vergelijkt lijkt het ook best op elkaar. Maar ik zou het dan zeg maar melodic death/thrash noemen, het is het allebei net niet maar zit er tussen in.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » wo apr 26, 2006 9:34 am

Inderdaad ja.. Het heeft invloeden van thrash, van death metal, van hardcore, maar zelf vind ik het verder weinig met thrash te maken hebben, ondanks dat ik bepaalde moderne bands (bijv. Shadows Fall, Trivium, Black Dahlia Murder) best kan waarderen. Maar als ik zin heb in Thrash zet ik niet zoiets op..

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » wo apr 26, 2006 10:36 am

XnegativeX schreef:Marco Aro is tegenwoordig (weer) de zanger van Face down. Dat bandje staat er ook tussen.

Waarom The Haunted geen thrash is heb ik nog nooit begrepen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Wat het dan wel is is me al helemaal een raadsel.
hehe was dat marco ja?? had ik niet eens door. in iedergeval vond ik alles op one kill wonder beter op zijn plaats vallen. live waren zo ook erg gaaf. ik zie het maar als moderne thrash met hardcore vocalen. van mij hoeft het allemaal ook niet zo hard. ik krijg er dan al snel een extreem gevoel bij. one kill wonder was de 2e plaat toch? denk inderdaad dat ze nu gewoon het meer populairdere werk achterna gaan qua stijl. zou wel logisch zijn als band zijnde gok ik.

in iedergeval die eerste link blijft het gaafs
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo apr 26, 2006 10:40 am

Cathalised schreef:[..]

Hahaha prachtig :) mooi verhaal. Sacred Reich vind ik door de duidelijke invloeden van SOD toch echt een blijvertje - als ik dat filmpje van Dynamo zie meer dan 15 jaar geleden vind ik het toch een doodzonde dat ze niet meer op de planken staan.
Ik zag trouwens dat Mordred dat jaar ook op de planken stond in Eindhoven. Nog zo'n band die volledig in de vergetelheid is geraakt!

http://www.geocities.com/blue_mordred/
http://www.bnrmetal.com/groups/mord.htm
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo apr 26, 2006 10:44 am

zo ik heb weer een aantal leuke cd's gekocht:

Agent Steel - Skeptics Apocalypse (PRICE KILLER)
D.A.M. - Human Wreckage
Mekong Delta- The Music of Eric Zann
Sacred Reich- Alive At the Dynamo

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo apr 26, 2006 10:47 am

Zagato schreef:[..]


Ik zag trouwens dat Mordred dat jaar ook op de planken stond in Eindhoven. Nog zo'n band die volledig in de vergetelheid is geraakt!

http://www.geocities.com/blue_mordred/
http://www.bnrmetal.com/groups/mord.htm
Ik heb alleen Fools Game van ze maar ik vind het niet echt fantastisch, een aantal nummers zijn me echt te funky en de vocalen zijn ook niet echt mijn ding.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo apr 26, 2006 10:50 am

Destructor schreef:[..]


Ik heb alleen Fools Game van ze maar ik vind het niet echt fantastisch, een aantal nummers zijn me echt te funky en de vocalen zijn ook niet echt mijn ding.
Ik kan me eerlijk gezegd geen zak van dat optreden herinneren (i.t.t. Sacred Reich). Ik heb dat album wel ergens op tape maar het kan goed meer dan 15 jaar geleden zijn dat ik het gehoord heb....ik weet wel dat er destijds in de pers wel veel enthousiasme was.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » wo apr 26, 2006 11:22 am

defenderofsteel schreef:[..]


hehe was dat marco ja?? had ik niet eens door. in iedergeval vond ik alles op one kill wonder beter op zijn plaats vallen. live waren zo ook erg gaaf. ik zie het maar als moderne thrash met hardcore vocalen. van mij hoeft het allemaal ook niet zo hard. ik krijg er dan al snel een extreem gevoel bij. one kill wonder was de 2e plaat toch? denk inderdaad dat ze nu gewoon het meer populairdere werk achterna gaan qua stijl. zou wel logisch zijn als band zijnde gok ik.

in iedergeval die eerste link blijft het gaafs
One Kill Wonder is hun 3de, hun 2de heet "The Haunted Made Me Do It". Daarop zingt ook de zelfde zanger als op One Kill Wonder, die plaat lijkt wel op One Kill Wonder. Dus als je nog eens een lading cds gaat kopen en je hebt nog wel zin in nog een plaat als One Kill Wonder is "The Haunted Made Me Do It" wel aan te raden.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Gesloten