SikTh
SikTh
Hoe kan men deze band omschrijven? Zelf kan ik het nl niet beter verwoorden:
"The Trees Are Dead... is a semi-conceptual record of razor-sharp, precision-timed metal and gothic ambience, via which the band deliver some of the most poetic messages and lucid narratives that rock music can allow for. There's the spring-loaded, harmony-laden crisp metallic sound of Scent Of The Obscene and the utterly insane angular and rhythmic non-composition of How Can I Help You - these hit hard, precise and effective, just like everybody knew they would. But there's a new, prog-minded sound creeping in subversively, and it's certainly caught me by surprise."
In 2003 hebben ze het album The Trees Are Dead & Dried Out, Wait For Something Wild uitgebracht. (eerst ook nog 2 ep's, Let The Transmitting Begin & How May I Help You?)
Voor meer info zie SikTh website (helaas op dit moment nog onder constructie).
Voor een paar (heel erg slechte) samples van het album klik hier
"The Trees Are Dead... is a semi-conceptual record of razor-sharp, precision-timed metal and gothic ambience, via which the band deliver some of the most poetic messages and lucid narratives that rock music can allow for. There's the spring-loaded, harmony-laden crisp metallic sound of Scent Of The Obscene and the utterly insane angular and rhythmic non-composition of How Can I Help You - these hit hard, precise and effective, just like everybody knew they would. But there's a new, prog-minded sound creeping in subversively, and it's certainly caught me by surprise."
In 2003 hebben ze het album The Trees Are Dead & Dried Out, Wait For Something Wild uitgebracht. (eerst ook nog 2 ep's, Let The Transmitting Begin & How May I Help You?)
Voor meer info zie SikTh website (helaas op dit moment nog onder constructie).
Voor een paar (heel erg slechte) samples van het album klik hier
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- XnegativeX
- Contacteer:
Yup yup yup, dit is gaaf. Originele, technische muziek die me een beetje aan het solo werk van Devin Townsend doet denken. En zelfs heel af en toe aan de wazige muziek van The Mars Volta. Technisch, freaky en toch atmospherisch dus.
Ik ga hier toch maar eens een CD'tje van scoren.
Ik ga hier toch maar eens een CD'tje van scoren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb ondertussen wat meer nummers van deze band weten op te snorren. Goddamn wat een wazige band is dit zeg. Een soort kruising tussen Devin Townsend en emo met een heel groot psychisch probleem.
Wel erg gaaf!
Wel erg gaaf!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
Het nummer Peep Show, wat het eerste SikTh-nummer was dat ik hoorde, liet me meteen de link naar The Mars Volta leggen. Niet alleen de vocals lijken op die Cedric Bixler, de muziek zelf ook. Ik weet alleen niet welke band er eerder was, nu geen zin om dat uit te zoeken. Lekker technisch in elk geval, klinkt super! Zeer verslavende muziek, en ik hou wel van dat 'zenuwachtige' aspect erin.
NP: SikTh - The Trees Are Dead and Dried Out... Wait For Something Wild.
NP: SikTh - The Trees Are Dead and Dried Out... Wait For Something Wild.
- Soulcollector
- Contacteer:
Misschien is het gewoon even 'wennen'. Ik heb nog geen tijd gehad om heel het album uitgebreid te luisteren, maar dat ga ik zeker nog doen!Soulcollector schreef:haha, ik moet nu concluderen dat ik het spijtig vind dat de rest van de cd totaal niet in het verlengde van Peep Show ligt. de rest is zeker niet slecht, maar dit nummer is geniaal.
ach ja, dan maar weer tig keer achter elkaar draaien. hehe
Volgende maand komt hun nieuwe cd uit. Op hun myspace staat een nieuw nummer. Bland Street Bloom, geheel in de stijl van The Trees Are Dead. Dit klinkt weer veelbelovend.
http://www.myspace.com/sikth
http://www.myspace.com/sikth
Woah, wat een band. Via wat linkjes op youtube kwam ik uit bij de single van hun meest recente album, wat gaaf zeg. Ja, geef het beestje eens een naampje, ik heb geen flauw id, maar gaaf is het wel. Ik ga nu aan de download en dan vrij snel aan de koop, hulde.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Metalheank
Ik luister net een paar nummers en ik vind het behoorlijk indrukwekkend. Supertechnisch en supergevarieerd. Inderdaad wat emo en -core maar dat klinkt zelfs best aardig. Voor de rest heel erg gave technische meuk. Echt alles zit er wel in: Watchtower, Cynic, SYL, Confessor, enz.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA