Zaterdag 27 mei GMC Festival 13, Platformtheater, Groningen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
MarcBeëlzebubJudas
Berichten: 65
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 3:41 am
Locatie: Groningen
Contacteer:

Zaterdag 27 mei GMC Festival 13, Platformtheater, Groningen

Bericht door MarcBeëlzebubJudas » vr apr 28, 2006 8:43 pm

Afbeelding

ObscuurDochCatchy
Berichten: 12
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 6:01 pm

Bericht door ObscuurDochCatchy » vr mei 19, 2006 6:05 pm

Grun’N Metals Combined Festival 13

Op zaterdag 27 mei 2006 vindt in het Platformtheater te Groningen het 13e GMC Festival plaats. Zoals altijd geven vijf noordelijke metalbands acte de présence: Orpheo (progressive metal/rock uit Groningen), See My Solution (new wave metal uit Zwolle), Dimæon (progressive death metal uit Leeuwarden), Côte D’Aver (death/grind uit Steenwijk) en Mister Monster (death/grind uit Zwolle).

Headliner is het Groningse gezelschap Orpheo. De muziek van Orpheo kan het best worden omschreven als progressieve symfonische hardrock. De invloeden variëren van oude legendes als The Beatles, Pink Floyd, Queen en Yes tot hedendaagse helden als Dream Theater, Muse, The Flower Kings, Pain of Salvation en Ayreon. In 2005 presenteerde de band zijn nieuwe album, getiteld “Echoes”, dat bol staat van de sfeervolle, doordachte en lang uitgesponnen composities.

Verder speelt het uit Zwolle afkomstige See My Solution. Deze band maakt naar eigen zeggen ‘new wave metal’. Dit is een mix van elementen uit hardcore en traditionele metal, die de laatste tijd steeds meer liefhebbers kent. Kenmerken hierbij zijn: enorm veel energie, sterke melodieën en verschillende soorten zang (grunts, screams & clean). Het succes van See My Solution is af te leiden uit de loyale, alsmaar groeiende fanbase en een zeer verdienstelijke tweede plek tijdens de finale van de Metal Battle in 2004

Een andere band met een voorliefde voor progressieve metal die zijn opwachting zal maken is het uit Leeuwarden afkomstige Dimæon. Deze winnaars van de Friese voorronde van de Metal Battle 2005 zijn duidelijk beïnvloed door de Zweedse grootmeesters Opeth. Ze spelen heerlijke lange doom/death nummers waarin vele creatieve arrangementen zijn verwerkt.

GMC biedt uiteraard ook een pot heerlijke snoeiharde takkeherrie. Daarvoor zorgt de Steenwijker death/grind band Côte D’Aver in ieder geval. Côte D’Aver werd al in 1997 opgericht maar is voornamelijk de laatste paar jaar actief op pad om de mensheid te vermaken met hun allesverwoestende herrie.

De tweede Zwolse band van de avond is opener Mister Monster. Zij schotelen je een niet te versmaden mix voor van zo ongeveer alle extreme genres die de metal rijk is. Perfect om de eerste, o zo verdiende, biertjes bij te consumeren.

Het 13e GMC Festival begint op zaterdag 27 mei om 20:30 uur en de entree bedraagt slechts vier euro. Voor meer informatie, zie www.metalscombined.nl
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens.

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mei 23, 2006 11:11 am

Zaterdag al!

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » vr mei 26, 2006 7:39 pm

Schop!
Morgen!

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mei 26, 2006 10:41 pm

Zou aanwezig zijn maar helaas, geen slaapplaats en lastig vervoer (geen rechtstreekse treinen tussen Zwolle en Grunn)

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » zo mei 28, 2006 4:19 pm

Mister Monster:
Chaotisch, dit beginnende trash/grind bandje. Misschien wel handig als je allemaal tegelijk begind en eindigd. Oefening baart kunst.

Cote 'd 'Aver:
Ook chaos, maar wel lekker. Portie grind met 2 brulboeien die tussen de nummers door de boel lekker aan elkaar lullen. Zeker leuk.

Dimæon:
Ga ik niet te veel over zeggen (eigen band). Collectief wel goed gespeeld, maar weinig gitaar/monitor geluid (waar zowat iedereen die avond last van had).

See My Solution:
De verrassing van de avond. Hard met zacht afwisselende metal met zowel ruwe als cleane vocalen ( en ook cleane/ 2e stem vd drummer). Strakke band met een goede frontman. Hier horen we zeker nog meer van.

Orpheo:
Terwijl ik druk bezig was om mijn spermaklodders richting de frontvrouw te sturen kon de rest van het publiek luisteren naar een Rock/Metal bandje met een dikke laag Pop eroverheen. Het had wel van Dream Theater ( incl Gitaar/Keyboard solo's) alleen dan minder progressief. Niet onaardig, maar niet helemaal mijn ding.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » zo mei 28, 2006 4:32 pm

Narrative schreef:Mister Monster:
Chaotisch, dit beginnende trash/grind bandje. Misschien wel handig als je allemaal tegelijk begind en eindigd. Oefening baart kunst.
Beginnend? Mister Monster is toch geen beginnend bandje?

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Janneke » zo mei 28, 2006 4:39 pm

Narrative schreef: Orpheo:
Terwijl ik druk bezig was om mijn spermaklodders richting de frontvrouw te sturen kon de rest van het publiek luisteren naar een Rock/Metal bandje met een dikke laag Pop eroverheen. Het had wel van Dream Theater ( incl Gitaar/Keyboard solo's) alleen dan minder progressief. Niet onaardig, maar niet helemaal mijn ding.
Hej dude, dikke laag pop? dit was vet!!!!
mast net sa raar dwaan jer!

poedelewoepsie ;)

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » zo mei 28, 2006 9:06 pm

MMayo schreef:[..]


Beginnend? Mister Monster is toch geen beginnend bandje?
Nou, das dan vrij lullig voor hun. Kijk, als je complete stukken mist of niet met z'n allen tegelijk kan beginnen of eindigen dan is dat niet echt super.

Dus of beginnend, of gewoon slecht.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma mei 29, 2006 4:36 pm

Podiumpresentatie was ook nul, dus ik dacht ook beginnend ja....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » ma mei 29, 2006 11:28 pm

Narrative schreef:[..]


Nou, das dan vrij lullig voor hun. Kijk, als je complete stukken mist of niet met z'n allen tegelijk kan beginnen of eindigen dan is dat niet echt super.

Dus of beginnend, of gewoon slecht.
Leden spelen in andere bands ook, volgens mij oefenen ze ook weinig of nooit hehe.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma mei 29, 2006 11:32 pm

MMayo schreef:[..]


Beginnend? Mister Monster is toch geen beginnend bandje?
nee maar ook niet goed. Oke zover mijn herrinering terug gaat na de metal koffie zondag van 2003 of 2004.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » ma mei 29, 2006 11:34 pm

nightwing schreef:[..]
nee maar ook niet goed. Oke zover mijn herrinering terug gaat na de metal koffie zondag van 2003 of 2004.
Wie heeft het dan ook over goede bands.. het ging over dat ze beginnend waren of niet.. niet dus :lol:

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mei 30, 2006 5:01 pm

Hehe.... Idd, meer lol/bier in de oefenruimte!

JaToch
Berichten: 36
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 12:09 am
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door JaToch » vr jun 02, 2006 11:27 pm

Mooie woorden kerel, was een tof feest in Groningen...publiek keek een beetje de kat uit de boom, maar toen ie eruit gekeken was kwam er toch een leuke sfeer los. Nu nog een keer aan de andere kant van de straat spelen.

Zelf vond ik Orpheo ook weer erg sterk. Podiumpresentatie stelt niet eens zo heel veel voor, maar er STAAT wel een band en je kunt zien dat ze enthousiast zijn.
Dreams Are 2 Chase...

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » za jun 03, 2006 5:20 pm

Absoluut.
En dat publiek, dat klopt helemaal.

Plaats reactie