Terror
Terror
Geen eigen topic? Dit moet uit het obscure hardcore/punk topic komen.
Terror is momenteel één vaan de grootste hardcore bands, bekend geworden met de nu al legendarische Lowest of The Low EP. Die plaat is vorig jaar gere-released dus degene die m nog niet hebben: KAUFEN. Terror maakt muziek die zowel hardcore als metalliefhebbers doet watertanden. Bruut, snel en met een old-school randje. LotL hebben ze nooit meer overtroffen maar One With The Underdogs was oké en de nieuwe, Always The hard Way is IMO moddervet. Minder ongecontroleerde kracht maar nogsteeds bruut en groovend alsmede een hoog meebrul gehalte.
Terror is momenteel één vaan de grootste hardcore bands, bekend geworden met de nu al legendarische Lowest of The Low EP. Die plaat is vorig jaar gere-released dus degene die m nog niet hebben: KAUFEN. Terror maakt muziek die zowel hardcore als metalliefhebbers doet watertanden. Bruut, snel en met een old-school randje. LotL hebben ze nooit meer overtroffen maar One With The Underdogs was oké en de nieuwe, Always The hard Way is IMO moddervet. Minder ongecontroleerde kracht maar nogsteeds bruut en groovend alsmede een hoog meebrul gehalte.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
natuurlijk is Terror keihad en moddervet
review van de nieuwste:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2856
review van de nieuwste:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2856
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Dan was ik waarschijnlijk een stuk minder enthousiast geweest. Maar je moet weten dat ik een grote fan ben van pure old school hardcore. Furieus en energiek. Lekker snel ram en beukwerk. Het eerste album van Terror is eigenlijk old school met een metal geluid. Diezelfde energie.Nakur schreef:Als je LotL nooit had gehoord, hoe had je de 2 full-lenghts dan beoordeeld? of is dat iet reël
En die energie vind ik een stuk minder terug op de latere 2 platen. Omdat daar het gas terug wordt genomen. Men gaat meer richting het NYHC geluid (Madball, Breakdown, Killing time) met nog meer metal invloeden.
Daardoor mis ik de stomp in mijn maag die het debuut me gaf.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Veel agressie en intensiteit op eerste releases (zeker in de hardcore-scene) is mede te danken aan het feit dat men dan te maken heeft met beperkte opname-mogelijkheden.
Bands gaan soms te dure/nette studio's in en dat heeft invloed op hun geluid!
Bands gaan soms te dure/nette studio's in en dat heeft invloed op hun geluid!
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....
Er is (weer) een line-up verandering bij Terror, die bijna het einde van de band had betekend:
Los Angeles hardcore/metal band TERROR has parted ways with guitarist Doug Weber. According to the group's frontman Scott Vogel, Weber was "sick of living in a van 90% of each year and wanted to live a more normal life." Scott added, "We can't really blame him for that decision, as there are times when I hate this shit too. It's a real wake-up call for anyone that thinks touring is ALL fun or that TERROR, as a band, have it easy in any way. I honestly thought that Doug leaving may have been the end for us. Doug had been in the band for a very long time and I was starting to feel that all the lineup changes might start to make us look like a joke, but Nick [Jett, drums] and Martin [Stewart, guitar] sternly told me that this is NOT the end and that we have a lot more to accomplish. So we pushed on, as always."
Weber's replacement in TERROR is Jordan Posner, former guitarist for influential Toronto hardcore band NO WARNING. "The only person we had even really talked about or spoke to about stepping up to fill the Big Man's shoes was our friend Jordan," Vogel said. "For anyone that knows me or has read interviews with me, you'll know that I love NO WARNING and really all of TERROR do. Jordan has proved to be an amazing songwriter and dude so we are excited about this change."