Vicious Rumors

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete schijf?

Soldiers Of The Night
1
8%
Digital Dictator
7
58%
Vicious Rumors
1
8%
Welcome To The Ball
1
8%
Word Of Mouth
1
8%
Something Burning
0
Geen stemmen
Cyberchrist
0
Geen stemmen
Sadistic Symphony
0
Geen stemmen
Warball
0
Geen stemmen
Razorback Killers
1
8%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Vicious Rumors

Bericht door Fusion » za okt 29, 2005 4:34 pm

Deze band verdient een eigen topic. Het is 1 van de weinige power/heavy metal bands die mij kan bekoren: super strak gitaarwerk, goede zang met gigantische ballen, heerlijke zware over-the-top productie. Dit is gewoon heerljik om keihard te draaien en om je hoofd ritmisch verticaal op mee te bewegen!!! Ik ken deze band al bijna 20 jaar, en iedereen die van melodieuze doch stevige heavy metal houdt, koop vooral "Digital Dictator", "Welcome To The Ball", of "Vicious Rumors"!

Discography op de officiele bandpage:

http://www.viciousrumors.com/vr5.html
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 29, 2005 4:35 pm

DIGITAL DICATATOR!!!

zelfs die laatste cd cyberchrist ofzoiets (ben naam kwijt) vind ik nog wel aardig..ooit voor een euro gekocht bij large
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za okt 29, 2005 4:38 pm

heb er ooit een cd van gekocht, bij de large, omdat die maar 1 euro 25 was. Cyberchrist ofzoiets...
1 of 2 keer geluisterd. boeide me niet echt.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 29, 2005 4:39 pm

@Joris: je moet echt t oude werk checken!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za okt 29, 2005 4:44 pm

ok, zal ze misschien nog eens een kans geven, dan.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 29, 2005 4:46 pm

Joris schreef:heb er ooit een cd van gekocht, bij de large, omdat die maar 1 euro 25 was. Cyberchrist ofzoiets...
1 of 2 keer geluisterd. boeide me niet echt.
aha, ik heb die 25 cent minder betaald bij large

was op zich een mooi digipak met bonustrack

vooral de eerste twee nummers zijn wel aardig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za okt 29, 2005 4:46 pm

Kristof schreef:DIGITAL DICATATOR!!!

zelfs die laatste cd cyberchrist ofzoiets (ben naam kwijt) vind ik nog wel aardig..ooit voor een euro gekocht bij large
Gave band, US (power) metal hoe ik het graag heb. Digital dictator is natuurlijk geweldig, maar Cyberchrist heeft inderdaad ook zijn hoogtepunten. Het merendeel van de cd valt tegen maar er staan toch een paar echte killers als Cyberchrist, Faith en het rustgevende Barcelona op. Deze plaat doet me qua stijl wel erg aan Annihilator en, door de zang aan Pantera denken. De nieuwe zanger, Brian O'Connor vind ik een van de beste, nieuwe thrash-zangers.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » za okt 29, 2005 5:00 pm

heb zelf alleen digital dictator erg gave plaat en steek inderdaad met kop en schouders boven de meeste van het powermetal grut uit. maar heb soldiers of the night een poosje hier thuis gehad en vond die veel gaver dan digital dictator. een wat sneller album als ik me niet vergis
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 29, 2005 5:08 pm

Na enkele maanden lang zoeken heb ik sinds een tijdje eindelijk 'Digital Dictator' in handen; fantastische plaat: gave riffs, gave gitaarsolo's, gave melodien, gave refreinen - uitermate 'catchy'- welklinnkend - direkt lekker in het gehoor liggend en natuurlijk de zeer gave - soms Dio-achtige - zang van zeer hoge kwaliteit van Karl Albert (R.I.V.) Echt één van de beste US Power Metal bands die er is, klinkt totaal anders dan de Europese variant met de Duitse Schlagerinvloeden (Helloween) uit dezelfde periode. Ook lekker 'thrashy' en dat in combinatie met de gave meebrul refreinen doet Vicious Rumors me vaak aan Anthrax denken.
Binnenkort maar eens 'Vicious Rumors' aanschaffen, met daarop het magistrale 'Don't Wait For Me'. Die clip van dat nummer (nog met Carl Albert) is te bezichtigen op www.launch.com - voor de mensen die belangstelling hebben.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 29, 2005 5:13 pm

Eru Iluvatar schreef:[...] 'Digital Dictator' [...] fantastische plaat: gave riffs, gave gitaarsolo's, gave melodien, gave refreinen - uitermate 'catchy'- welklinnkend - direkt lekker in het gehoor liggend en natuurlijk de zeer gave - soms Dio-achtige - zang van zeer hoge kwaliteit van Karl Albert (R.I.V.) Echt één van de beste US Power Metal bands die er is, klinkt totaal anders dan de Europese variant met de Duitse Schlagerinvloeden (Helloween) uit dezelfde periode. Ook lekker 'thrashy' en dat in combinatie met de gave meebrul refreinen doet Vicious Rumors me vaak aan Anthrax denken.
Had t zelf niet beter kunnen verwoorden!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 29, 2005 5:39 pm

Ben nu toch even flink aan t stuiteren op "Worlds And Machines"!!!! 8) Kippevel!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo okt 30, 2005 8:48 am

Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar 'Vicious Rumors'.

Vanaf Word Of Mouth kan het mij niet meer zo bekoren. Maar die platen daarvoor... damn!

Hoewel Digital Dictator natuurlijk hun magnum opus is, blijf ik Soldiers Of The Night ook nog altijd vaak in mijn autoradio proppen om vervolgens snoeihard "Riiide Into The Suuunn" te gillen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo okt 30, 2005 10:00 am

zeker een goeie band! welcome is denk mijn fav, VR plaat
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo okt 30, 2005 11:33 am

Edwynn schreef:Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar 'Vicious Rumors'.

Vanaf Word Of Mouth kan het mij niet meer zo bekoren. Maar die platen daarvoor... damn!

Hoewel Digital Dictator natuurlijk hun magnum opus is, blijf ik Soldiers Of The Night ook nog altijd vaak in mijn autoradio proppen om vervolgens snoeihard "Riiide Into The Suuunn" te gillen.
Zowel "Soldiers Of The Night" als "Digital Dictator' liggen ook vaak in mn auto ja 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Re: Vicious Rumors

Bericht door Oblivion » zo okt 30, 2005 11:41 am

Fusion schreef:Deze band verdient een eigen topic. Het is 1 van de weinige power/heavy metal bands die mij kan bekoren: super strak gitaarwerk, goede zang met gigantische ballen, heerlijke zware over-the-top productie. Dit is gewoon heerljik om keihard te draaien en om je hoofd ritmisch verticaal op mee te bewegen!!! Ik ken deze band al bijna 20 jaar, en iedereen die van melodieuze doch stevige heavy metal houdt, koop vooral "Digital Dictator", "Welcome To The Ball", of "Vicious Rumors"!

Discography op de officiele bandpage:

http://www.viciousrumors.com/vr5.html
Ik heb die 3 bovengenoemde cd's en ik ken ze iets van 4 jaar of zo, toen ik t nummer Digital Dictator op een verzamelcd hoorde was ik echt meteen verkocht en ben ik meteen op zoek gegaan naar cd's van ze.
Leuk ook dat ik Digital Dictator voor 5 euro in een 2ehands bak heb gevonden 8)8)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Vicious Rumors

Bericht door Lone Starr » zo okt 30, 2005 4:07 pm

Oblivion schreef:[..]


Ik heb die 3 bovengenoemde cd's en ik ken ze iets van 4 jaar of zo, toen ik t nummer Digital Dictator op een verzamelcd hoorde was ik echt meteen verkocht en ben ik meteen op zoek gegaan naar cd's van ze.
Leuk ook dat ik Digital Dictator voor 5 euro in een 2ehands bak heb gevonden 8)8)
Jaja wrijf het er nog maar eens in :wink:

Die eersten van Vicious Rumors zijn trouwens ook gere-issued (volgens mij tot Digital Dictator, die er volgens mij buiten viel), maar de originelen zijn niet zo lastig te vinden trouwens althans, ik zie ze wel eens liggen.

Kan iemand dit bevestigen?

EDIT: via Elcheapo vind ik dus idd Welcome To The Ball en Vicious Rumors met als releasejaar 2005.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo okt 30, 2005 4:10 pm

Hmm ik weet het niet zeker Lonestarr, maar die twee vind je ook redelijk makkelijk 2ehands hoor.....de enige die echt moeilijk te vinden is zal de pricekiller van Soldiers of the night wel zijn.....die ik al heb :P

Maar Digital Dictator is beter! Machtig album!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo okt 30, 2005 4:11 pm

Rattlehead schreef:Hmm ik weet het niet zeker Lonestarr, maar die twee vind je ook redelijk makkelijk 2ehands hoor.....de enige die echt moeilijk te vinden is zal de pricekiller van Soldiers of the night wel zijn.....die ik al heb :P

Maar Digital Dictator is beter! Machtig album!
Begrijpend lezen, jochie :wink:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 05, 2005 2:01 am

VICIOUS RUMORS Announce New Lineup; BRAD GILLIS, JAMES RIVERA On Board!
2005-11-04 15:18:34


US power metallers VICIOUS RUMORS have announced on their website that they've welcomed guitarist Brad Gillis and singer James Rivera to the band. The band's statement is as follows:



"The veteran, all-star lineup is now complete.



Brad Gillis (OZZY OSBOURNE, NIGHT RANGER) returns to metal and beyond with VR for the next studio CD and tour. Brad blew everyone away when he took over for the late Randy Rhoads touring with Ozzy in '82 and '83 and did all the guitar work on the Speak Of The Devil album and then went on to platinum success with Night Ranger. His mind bending guitar playing is perfect for the VR guitar team and is sure to provide some scorching riff exchanges!



James Rivera (HELSTAR, FLOTSAM AND JETSAM) joins VR bringing soaring vocals and a true metal spirit to the band. James has performed, recorded and toured with many legendary metal outfits. He brings a powerful sound and creativity. A true pro, James has the tools to carry on in the VR legacy.



“This is truly a new and exciting time in VR. I look forward to unleashing this new animal on the next CD and tour! The chemistry between the 5 of us is wicked!” says guitarist/vocalist Geoff Thorpe.



The recording sessions for the new CD will start in January 2006. New sound clips from the new CD are coming soon! Look for the new CD and for VR on tour in 2006! Stay tuned…the VR Ball marches on full force into the future!"

Bron: www.bravewords.com

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za nov 05, 2005 11:36 am

Digital Dictator is geweldig, wat een plaat.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Spider
Berichten: 227
Lid geworden op: za sep 09, 2006 5:09 pm

Bericht door Spider » za sep 09, 2006 11:17 pm

Saxon 747 schreef:Digital Dictator is geweldig, wat een plaat.
En die ploft binnenkort orgineel op de mat, eindelijk een gaaf examplaar gevonden op CD. :P

Je hebt het object gewonnen!

VICIOUS RUMORS Digital Dictator CD OOP MEGA RARE & HARD TO FIND 1988 ORIGINAL PRESSING.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo sep 10, 2006 11:48 am

Ik moet trowuens ook nog ff zeggen dat Welcom to the Ball, ook echt een steengoeie cd is, met af en toe zelfs betere momenten dan Digital Dictator imo eerlijk gezegd.

DUS ALLEN, CHECKEN DIS SHIT, 10 tot 15 euro maar bij de dichtstbijzijnde platenzaak
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » zo sep 10, 2006 11:55 am

Spider schreef:[..]


En die ploft binnenkort orgineel op de mat, eindelijk een gaaf examplaar gevonden op CD. :P

Je hebt het object gewonnen!

VICIOUS RUMORS Digital Dictator CD OOP MEGA RARE & HARD TO FIND 1988 ORIGINAL PRESSING.
Kost dat nou? Heb hem hier ook origineel liggen. Heb ongeveer 1000-1500 CD's uit die periode, allemaal originele persingen.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo sep 10, 2006 12:22 pm

Dit postte ik laatst ook al in het US Metal topic:

Samples van de nieuwe CD met James Rivera op vocals.
http://www.viciousrumors.com/vr5.html
It's the end of time

Spider
Berichten: 227
Lid geworden op: za sep 09, 2006 5:09 pm

Bericht door Spider » zo sep 10, 2006 1:24 pm

Fat Bastard schreef:[..]


Kost dat nou? Heb hem hier ook origineel liggen. Heb ongeveer 1000-1500 CD's uit die periode, allemaal originele persingen.
Heb er dacht ik iets van 30$ voor betaalt, maar heb die CD voor een jaar of wat vaker gezien voor minder geld, maar wiilde eindeliijk eens een gaaf examplaar hebbben, zodat ik eindelijk die fonotheek CD (je weet wel hoe die uitzien :shock: ) kan vervangen. :wink:

Komen binnenkort ook oude Slayer persingen miijn kant op (de witte platte doosjes) en die zijn erg gewild op ebay, worden hoge prijzen op geboden, terwijl die remasters van Slayer op Metalblade records nauwelijks op geboden wordt.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo sep 10, 2006 2:43 pm

Ik heb hier de cd 'Digital Dictator' liggen, 1988 Schrapnel Records/Roadrunner Productions B.V., voor een tientje gekocht.

Spider
Berichten: 227
Lid geworden op: za sep 09, 2006 5:09 pm

Bericht door Spider » zo sep 10, 2006 4:44 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik heb hier de cd 'Digital Dictator' liggen, 1988 Schrapnel Records/Roadrunner Productions B.V., voor een tientje gekocht.
Die zelfde uitvoering heb ik hier ook liggen, maar alleen is die van mij niet meer in een goede staat!

Vandaar dat ik naar een (hopelijk) beter examplaar zocht. :wink:

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo sep 10, 2006 6:14 pm

Hmmm die samples klinken erg goed, en James Rivera erbij is alleen maar geweldig!!!!!

Vicious Rumors is terug!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do sep 28, 2006 2:37 pm

Ik luister nu al een paar weken het nieuwe album van Vicious Rumors, 'Warball' genaamd en ik kan alleen maar zeggen dat dit een érg goed - soort van - comeback album van de band is. De nummers zijn behoorlijk simpel, maar wel erg catchy. Het fantastische gitaarwerk geeft de nummers echter veel diepte. Heerlijke solo's! De zang (en dan vooral de uithalen) van James Rivera is sensationeel en de wat zwaardere achtergrondzang ('backing vocals') maakt het allemaal nog wat dynamischer.

Al met al is 'Warball' van Vicious Rumors een erg goed hedendaags US powermetalalbum, dat zich kan meten met de nieuwe albums van landgenoten Leatherwolf en Metal Church. Hulde!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » do sep 28, 2006 2:39 pm

heb warball nog niet gehoord, maar de plaat ervoor: sadistic symphony vind ik wel erg goed

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do sep 28, 2006 3:38 pm

valkyrian schreef:heb warball nog niet gehoord, maar de plaat ervoor: sadistic symphony vind ik wel erg goed
Dat komt omdat Warball pas over 3 weken uit komt... SS vond ik maar matig, maar in ieder geval beter dan Cyberchrist
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do sep 28, 2006 3:53 pm

Ok, die gaat dus aangeschaft worden. Daar laat ik rustig een Iron Maiden voor liggen!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma okt 16, 2006 7:34 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik luister nu al een paar weken het nieuwe album van Vicious Rumors, 'Warball' genaamd en ik kan alleen maar zeggen dat dit een érg goed - soort van - comeback album van de band is. De nummers zijn behoorlijk simpel, maar wel erg catchy. Het fantastische gitaarwerk geeft de nummers echter veel diepte. Heerlijke solo's! De zang (en dan vooral de uithalen) van James Rivera is sensationeel en de wat zwaardere achtergrondzang ('backing vocals') maakt het allemaal nog wat dynamischer.

Al met al is 'Warball' van Vicious Rumors een erg goed hedendaags US powermetalalbum, dat zich kan meten met de nieuwe albums van landgenoten Leatherwolf en Metal Church. Hulde!
hij ligt nu ook in mijn cd-speler

heerlijke ouderwetse metal, niets nieuws onder de zon, maar wel stoer
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 03, 2007 9:34 pm

VICIOUS RUMORS - James Rivera Out After Bottle Fight With Geoff Thorpe!
Posted on Saturday, November 03, 2007 at 13:05:36 EST


Living up to their name, San Francisco metallers VICIOUS RUMORS have sadly disintegrated again, after an ugly on-tour fracas which saw former lead singer James Rivera (HELSTAR/ex-SEVEN WITCHES) and guitarist/founder Geoff Thorpe come to blows. The incident quickly escalated with Rivera being hit in the head with an empty bottle. Needless to say, this ends his involvement with the band. He's currently at home, awaiting the release of reworked Helstar classics, Sins Of The Past (AFM), preparing for April's appearance at Germany's Keep It True festival and mulling over his next venture.

Bron: www.BraveWords.com

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za nov 03, 2007 9:47 pm

:shock: damn, wat zonde.....wellicht wat meer tijd voor Helstar vrijgekomen nu....
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 03, 2007 11:15 pm

jammerlijke zaak en toch had ik het ergens wel verwacht.

Rivera hoort gewoon thuis in Helstar en nergens anders. Hij heeft mooie dingen gedaan en ook Vicious Rumors was een leuk tussendoortje, maar er gaat toch niets boven Helstar.

The King is Dead! Long Live the King
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za nov 03, 2007 11:22 pm

Damn, wat een nieuws... Nu, laat Helstar maar komen....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo nov 04, 2007 12:00 pm

Eru Iluvatar schreef:VICIOUS RUMORS - James Rivera Out After Bottle Fight With Geoff Thorpe!
Posted on Saturday, November 03, 2007 at 13:05:36 EST


Living up to their name, San Francisco metallers VICIOUS RUMORS have sadly disintegrated again, after an ugly on-tour fracas which saw former lead singer James Rivera (HELSTAR/ex-SEVEN WITCHES) and guitarist/founder Geoff Thorpe come to blows. The incident quickly escalated with Rivera being hit in the head with an empty bottle. Needless to say, this ends his involvement with the band. He's currently at home, awaiting the release of reworked Helstar classics, Sins Of The Past (AFM), preparing for April's appearance at Germany's Keep It True festival and mulling over his next venture.

Bron: www.BraveWords.com
...Het komt ook altijd neer op een flessen gevecht. :roll:
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Vicious Rumors

Bericht door innuendo » za mar 26, 2011 12:57 pm

Omdat Jeroen deze topic nog geen schop heeft gegeven, doe ik het maar.

Ik had het nieuwe album een week of twee geleden al even geluisterd op de laptop. Toen klonk hij heel aardig. Gisteren heb ik de cd gekocht en via de stereo komt het veel beter op me over. Wat een gave plaat! Een geluid om je vingers bij af te likken. Heerlijk! Dit album gaat zeker mijn jaarlijkse top 10 halen. Overigens heeft Razorback Blade rond 3.30 een wel heel bekend loopje. Dat staat ook op Digital Dictator ergens.



Anyway, Jeroen's review (waar ik me volledig achter schaar):
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6684
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vicious Rumors

Bericht door Jeroen » za mar 26, 2011 1:17 pm

bedankt Ruud, ik had er niet meer aan gedacht ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Vicious Rumors

Bericht door Eru Iluvatar » zo mar 27, 2011 10:13 pm

Puike plaat! Het klassieke authentieke gitaargeluid van Vicious Rumors is weer helemaal terug. Tenminste net zo goed als 'Warball' en één van de beste US Metal-albums van de afgelopen vier jaar. Nieuwe zanger Brian Allen valt goed binnen de traditie van de band en geeft 'Razorback Killers' een 'Soldiers of the NIght'-achtig sfeertje. Het album is ook lekker gevarieerd, met een aantal knallers en weer typische poppy-nummers die altijd zo karakteristiek voor Vicious Rumors zijn. Sommige nummers melken bepaalde elementen iets te veel uit, waardoor ze soms wat saai worden, maar over het geheel mag dat de pret niet drukken.

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Vicious Rumors

Bericht door Eddy the Eagle » di mei 31, 2011 7:33 pm

Een redelijk ondergewaardeerde band: ik vind eigenlijk al hun albums echt lekker!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vicious Rumors

Bericht door Jeroen » di mei 31, 2011 7:54 pm

Afgezien van Something Burning dan, vrij matige grooveplaat zonder echt goede songs. Blijkt ook wel dat Thorpe de boel vocaal niet weet te dragen zoals die andere knapen dat wisten te doen. Een incidenteel nummer met hem op zang, prima, maar die plaat is een lange zit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vicious Rumors

Bericht door Cjmormon » di mei 31, 2011 8:22 pm

Ik ken deze band eigenlijk helemaal niet, maar veel mensen hebben het mij aageraden. welke plaat kan ik het beste kopen om ze te chekken?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Vicious Rumors

Bericht door Gilbert » di mei 31, 2011 8:52 pm

Cjmormon schreef:Ik ken deze band eigenlijk helemaal niet, maar veel mensen hebben het mij aageraden. welke plaat kan ik het beste kopen om ze te chekken?
Digital Dictator is veruit hun beste album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vicious Rumors

Bericht door Jeroen » di mei 31, 2011 9:02 pm

Mee eens.
Verder zouden Warball en Razorback Killers ook prima bij je in de smaak kunnen vallen.
Eigenlijk alles met Carl Albert (plus de eerste met Gary St. Pierre op zang) en de laatste twee.
Van de tussenliggende albums zijn Cyberchrist en Sadistic Symphony aardig, maar niet meer dan dat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vicious Rumors

Bericht door Cjmormon » di mei 31, 2011 9:06 pm

heb Digital Dictator ff op de illigale manier gehaald want heb gezien dat hij overal een levertijd van een week of 2 heeft en zoveel geduld heb ik ook weer niet. Als hij goed is word hij natuurlijk aangeschaft

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Vicious Rumors

Bericht door innuendo » di mei 31, 2011 9:16 pm

Als jij Digital Dictator niet goed vindt, dan mag jij jezelf geen metalhead noemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vicious Rumors

Bericht door Cjmormon » di mei 31, 2011 9:22 pm

Daar gaan we zo achter komen!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Vicious Rumors

Bericht door Strijdkreet » do jun 02, 2011 6:45 pm

Daar heeft ruudje tuutje helemaal gelijk in. Verdomme.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Plaats reactie