Beyond the embrace

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Beyond the embrace

Bericht door XnegativeX » wo jun 02, 2004 8:15 pm

Metalblade slaat de laatste tijd lekkere bands in zeg! Eerst al bands als The Black dahlia murder, As I lay dying en Cattle decapitation en nu brengt Beyond the embrace hun 2e album, Insect song uit onder hun vlag.

Beyond the embrace is een beetje een vreemd bande dat oude thrash vermengt met nieuwe thrash en southern invloeden. Ik hoor aan de ene kant invloeden van Metallica en Testament en aan de andere kant ook invloeden van Soilwork en Darkane. Van de laatste zijn het vooral melodie lijnen en af en toe zang. Het riffwerk en de hoofd zanglijnen zijn meer afkomstig van de oude helden. Die thrash gerecht wordt overgoten met een dikke southern/sabbath saus. Daarbij moet je denken aan bands als Corrosion of comformity, Down en, in mindere mate, Pantera.

http://www.beyondtheembrace.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jun 02, 2004 8:50 pm

Ik heb effe een mp3tje van de site gesnokt en was blij verrast. Na je beschrijving te hebben gelezen wist ik nog niet geheel in welke hoek de kaas verstopt zit, mar na het horen van ( helaas maar 1 ) het muziekje ben ik helemaal thuis met de band.

Maar hey, ben ik nu gek ( JA, maar dat terzijde), maar ik hoor absoluut ook muzikale raakvlakken met KsE! Voor alle duidelijkheid heb ik dus slechts het nummer Plague onder oren gekregen, maar terwijl dat nummer pas z`n intrede deed moest ik al meteen aan KsE denken. Ook zo`n tempo-opbouwend begin met bruut, rauw geschreeuw waar een iets melodieurzer stuk achterana komt. Ook de gitaarpartijen in dat nummer en de afwisseling van de vocalen en manier van schreeuwen doen me sterk aan het werk denken dat ik van KsE gewend ben.
KsE is stukken melodieuzer en haalt hun zanger mooiere cleane tonen, maar dit had van mijn part zomaar het kleine broertje ervan kunnen zijn.

Ben benieuwd hoe de rest an `t album klinkt!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 02, 2004 9:18 pm

Nou je het zegt...
Je kunt inderdaad goed horen dat Killswitch engage en Beyond the embrace hun inspiratie uit dezelfde bronnen halen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

sicness0317
Berichten: 5891
Lid geworden op: do jun 12, 2003 10:35 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door sicness0317 » do jun 03, 2004 10:51 am

beyond the embrace, heersch ! we embrace the sky, why have we failed to fly of zo :P gave band voor de rest
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » do jun 03, 2004 7:35 pm

ik ken dit bandje al een week of vier maar vind er niet veel aan, had het van een of andere site, zal et weer es luisteren
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » do jun 03, 2004 7:41 pm

Ik hoorde laatst hun nieuwe album, best lekkere metallica-kloon maar niet al te boeiend.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 03, 2004 7:48 pm

Rascul schreef:Ik hoorde laatst hun nieuwe album, best lekkere metallica-kloon maar niet al te boeiend.
'Scuse me? Dat je het niet mooi vindt zou kunnen maar om het nou een Metallica kloon te noemen is wel ERG (en dat woord kan ik niet genoeg benadrukken) kort door de bocht.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » do jun 03, 2004 8:01 pm

Oke oke, ik overdreef een beetje, maar hun muziek doet me echt heel erg veel aan metallica ttv Master Of Puppets denken. Niet dat dat slecht is overigens, maar het is gewoon niet helemaal mijn ding. Leuk om een keer naar te luisteren, maar ik hoor liever de echte Metallica.
Makkers staakt uw wild geraas

sicness0317
Berichten: 5891
Lid geworden op: do jun 12, 2003 10:35 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door sicness0317 » zo okt 08, 2006 12:16 pm

deze gasten verdienen echt veel meer aandacht!
http://www.myspace.com/beyondtheembrace

CHECKEN
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]

!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!

Plaats reactie