Everon (prog-metal)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat?

Paradoxes
0
Geen stemmen
Flood
0
Geen stemmen
Venus
1
50%
Fantasma
0
Geen stemmen
Bridge
1
50%
Flesh
0
Geen stemmen
North
0
Geen stemmen
Everon zegt me niets
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Everon (prog-metal)

Bericht door XnegativeX » di jul 27, 2004 7:59 pm

Even een topic aanmaken over mijn favoriete prog metal act (Spock's beard is mijn favoriete prog rock act). Everon is een duitse band die al 6 albums op hun naam heeft staan en dus geen onbekende meer is in de scene.

Discografie:
Paradoxes (1993)
Flood (1995)
Venus (1997)
Fantasma (2000)
Bridge (2001)
Flesh (2002)
North (2008)

Wat Everon in mijn ogen zo goed maakt is het feit dat ze een redelijk origineel geluid hebben. Het is een van de weinige prog metal bands die niet op Dream theater lijken. Dit komt vooral omdat ze hun eigen cd's produceren in hun eigen studio. De studio die ook de laatste plaat van Ancient rites en Avulsed heeft geproduceerd.
Hun muziek is niet overdreven technisch en jazzy maar eerder bombastisch en redelijk overweldigend door een behoorlijk vol geluid. En tussen al dat bombast bevinden zich de meest prachtige gitaar solo's, zanglijnen en melodieen.

Everon moet het vooral hebben van emotie. En dat komt het best tot uiting in de, soms pijnlijk persoonlijke, teksten.
Mocht iemand van jullie dit even gaan besluiteren moet hij/zij zeker de teksten even ter hand nemen.

Op de eerste 2 na heb ik alle cd's en er zit geen zwakke tussen. Nu is het wachten maar weer op hun volgende album.

Site:
http://www.everon.de/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jul 27, 2004 8:49 pm

Everon, check! Heb Fantasma hier liggen. Door het transparante geluid en de schitterende melodieën, is de muziek voor een progband zeer toegankelijk doch nooit saai. Verder heb ik aan je, altijd weer duidelijke, omschrijvingen niets toe te voegen. Aanrader voor de liefhebbers.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di jul 27, 2004 9:03 pm

Ik ga maar eens iemand lastig vallen voor mp3's denk ik ;)

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » di jul 27, 2004 9:04 pm

Toch niet mij he?! :shock:
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di jul 27, 2004 9:04 pm

Korefuji schreef:Toch niet mij he?! :shock:
Ken jij ze dan?

Greet
Berichten: 383
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:59 pm

Bericht door Greet » di jul 27, 2004 9:06 pm

Ik zal eens gaan rondhoren of iemand in de buurt er een schijfje van heeft ofzo :). Of anders zal ik me er mss één aanschaffen.
Heb je mss een tip welke cd het best is om mee te beginnen?

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » di jul 27, 2004 9:09 pm

Femaze schreef:[..]


Ken jij ze dan?
Ken ze wel...maar heb er geen schijfje van...
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 27, 2004 9:10 pm

Eigenlijk vind ik alleen Paradoxes en Flood wat minder. Verder zijn ze allemaal erg goed. Als je het op safe wilt spelen kun je misschien het beste Flesh proberen omdat die het laatst is uitgekomen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di jul 27, 2004 9:10 pm

Korefuji schreef:[..]


Ken ze wel...maar heb er geen schijfje van...
Nou dan val ik jou dus niet lastig :roll:
Als ik ze heb stuur ik wel wat door, je moet het zeker even horen. Althans,...ik heb wat fragmentjes op de site beluisterd en dat klonk veelbelovend.

Greet
Berichten: 383
Lid geworden op: do mei 13, 2004 9:59 pm

Bericht door Greet » di jul 27, 2004 9:12 pm

XnegativeX schreef:Eigenlijk vind ik alleen Paradoxes en Flood wat minder. Verder zijn ze allemaal erg goed. Als je het op safe wilt spelen kun je misschien het beste Flesh proberen omdat die het laatst is uitgekomen.
'k zal er eens naar op zoek gaan :).
En hopen dat het me bevalt :P.

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » di jul 27, 2004 9:13 pm

Femaze schreef:[..]


Nou dan val ik jou dus niet lastig :roll:
Als ik ze heb stuur ik wel wat door, je moet het zeker even horen. Althans,...ik heb wat fragmentjes op de site beluisterd en dat klonk veelbelovend.
Is goed...ja...idd, het klinkt wel gaaf :D
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 27, 2004 9:16 pm

Femaze schreef:Ik ga maar eens iemand lastig vallen voor mp3's denk ik ;)
Die iemand heeft het MP3'tje net verstuurd. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » di jul 27, 2004 10:16 pm

Het eerste MP3'tje was met die zangeres, die vond ik niet zo. Wel lekkere muziek hoor, maar niet mijn smaak.

Die 2e was al stukken beter, maar het is wel rustig zeg. Maken ze niet wat stevigere nummers ook?

En helaas Mike, het lukt niet om ze door te sturen. Ik weet niet waar het aan ligt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 28, 2004 9:38 pm

Dat zou best kunnen hoor. Bridge en Flesh zijn bedoelt als twee-luik. Bridge zou de harde cd zijn en Flesh de rustige. En laat Flesh nou de enige zijn die ik geript heb...hahaha.

Persoonlijk hoor ik niet zo heel veel verschil maar ik kan dan ook van alle Everon werk even veel genieten. Of het nou hard of zacht is. Ik denk dat je het gewoon door elkaar moet luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » wo jul 28, 2004 9:40 pm

Ik ga het nog wel een kans geven hoor :P . Zet het straks weer even op.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 06, 2005 8:10 pm

Ik was net Fantasma aan het luisteren toen ik me af vroeg wanneer deze duitsers eens weer met een album zouden komen. Dit staat op hun site:
December 24th 2004
The band is just recording their seventh album "North"

Goed nieuws dus :D
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do jan 06, 2005 8:37 pm

Erg mooie band inderdaad. Vooral de zanglijnen zijn erg goed uitgewerkt vind ik. Verder niets aan de omschrijvingen toe te voegen. Favoriete album: Bridge.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 10, 2005 6:41 pm

Actually, most of the music is on tape already, only the vocals and some little extra-things are missing, the main part of the album is already recorded. We'll pick work on "north" up in late December, by the end of January all is going to be completed, so we're heading for a release in March or April.

North kan dus elk moment uitkomen. Het zal me benieuwen. Everon heeft me nog nooit teleurgestelt. Op dit moment zit ik weer kippenvel te krijgen van Bridge.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » ma apr 11, 2005 10:33 am

Oeh gaaf! Deze plaat ga ik meteen beluisteren in de winkel, en waarschijnlijk weer aanschaffen. :)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 11, 2005 12:29 pm

MK schreef:Oeh gaaf! Deze plaat ga ik meteen beluisteren in de winkel, en waarschijnlijk weer aanschaffen. :)
Ik denk dat ik die eerste fase gewoon oversla.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » ma apr 11, 2005 1:12 pm

Zo'n vaag vermoeden had ik al na het lezen van dit topic. :wink:
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 17, 2005 12:55 pm

Draconian schreef:Hmm, kut:

April 16th 2005:

The status of our seventh album "North":

Moschus and I are currently involved in another production, so "North" is on hold for the moment. There simply is not point in trying to continue with it while being in charge of producing another artist. As known to all of you I suppose, we do not always have as much time as we´d wish to have for our own albums, so mostly things take longer than originally planned. When I think of it, ever since the days of already "Fantasma" our albums have a tendency to be kind of delayed, "North" obviously makes no exception in terms of that. Sorry for that, but there is nothing we could do about it. Unless maybe deciding to do nothing else but Everon albums, at the price of having to sleep under a bridge, which is rather not an option.

Regards, Oliver
:cry: Nog langer wachten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di jul 05, 2005 10:59 pm

Gisteren na het horen van één nummer van Everon was ik zo onder de indruk dat ik maar meteen heel het album Bridge heb beluisterd. En ik moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben!

Bridge is een emotioneel geladen plaat met inderdaad erg sterke lyrics. Vooral aan het intro Bridge Theme en het nummer Bridge (met supermooi meerstemmig refrein) en de nummers Juliet en Puppet Show (laatste is volledig instrumentaal) ben ik tot nu toe verknocht geraakt. De rest moet ik nog even wat beter op me laten inwerken. :wink:

Maar deze gaat hier nog vaak gedraaid worden!

Gebruikersavatar
God Dethroned
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 03, 2005 12:06 am
Locatie: Didam

Bericht door God Dethroned » di jul 05, 2005 11:58 pm

Die samples op die site klinken best wel lekker. Eens kijken of er ergens een cd van te krijgen valt.
[url=http://www.last.fm/user/BloodyBlasphemy/?chartstyle=Geldropdown-small][img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/BloodyBlasphemy.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » wo jul 06, 2005 1:43 am

Vlammy schreef:... en Puppet Show (laatste is volledig instrumentaal) ben ik tot nu toe verknocht geraakt.
Ben ik helemaal met je eens. Ik heb alleen Fantasma en Bridge, dus kan geen oordeel over andere albums geven. Van dat eerste album vind ik Battle of Words een mooi nummer.

@XnegativeX: ze hebben inderdaad een redelijk origineel geluid. Eigenlijk hoor je heel veel herkenbare onderdelen uit de symphonische rock hoek, maar nooit zodanig dat je een band kunt benoemen. Af en toe hoor ik even Winds, dan weer Styx, Fish of zelfs Jefferson Starship. Ik verbaas me overigens steeds weer over jouw ruime muzikale smaak. :wink:
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 06, 2005 11:37 am

'T is een gave :wink:

Tip voor de liefhebbers: Lees de teksten eens met de muziek mee. Die teksten zijn zo persoonlijk dat het soms bijna pijnlijk is. Mij weten ze in ieder geval keer op keer diep te raken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo jul 06, 2005 3:33 pm

Helemaal mee eens: Everon is een van de weinige bands waarbij de teksten echt iets toevoegen aan de muziek.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 22, 2006 12:24 am

Ah dus er is toch al een topic van deze geweldige prog metal band.

Sinds jaren één van mijn favorieten op het prog metal/rock gebied naast Sieges Even.
Ik heb het genre een tijdje links laten liggen, maar toch pas Fantasma weer eens even opgezet en wat een plaat blijft dat toch. Er moet nodig meer van worden gekocht.

Flesh is wat serieuzer qua tonen, maar de prettige optimistische tonen van de andere albums weten elke keer wel weer een glimlach op het gezicht te toveren.

Goede zang, prachtige passages en ook zoals eerder vermeld vrij toegankelijk voor een progband.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma mei 22, 2006 10:32 am

Ik vind voornamelijk de poppy nummers van Fle$h briljant! Ben jaren terug helemaal verslingerd geweest aan de mooie warme maar toch melancholische nummers, de mooie solo's en teksten. Het titelnummer is IMO misschien niet een origineel progrock nummer maar wél een van de mooiste. Hulde!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 22, 2006 3:14 pm

moet er nog maar eens ff wat meer van aanschaffen.

De hoes van Bridge vind ik trouwens één van de gaafste hoezen ooit
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mei 26, 2006 6:27 pm

Nou, Bridge en Flesh heb ik aan de collectie toegevoegd vandaag. Zit nu eens Flesh te luisteren het bevalt uitstekend, ook de wat minder voor de hand liggende nummers (Already Dead bijvoorbeeld)

Geweldige band
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » vr mei 26, 2006 6:29 pm

Dit klinkt interessant en gaat nader onderzocht (lees; beluisterd) worden :)

EDIT (na een luisterbeurt van mp3 samples op site)
Ohh ja! Dit is zeker gaaf! Mooi vol geluid inderdaad. Jammer dat er nergens anders volledige Mp3's te vinden zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di okt 24, 2006 10:29 pm

Zo afgelopen weken Paradoxes en Flood er ook bij kunnen krijgen.

Twee platen waar men hier wat minder over te spreken was. Ik moet dit haast wel tegen spreken, omdat ze in mijn oren niet zwakker over komen dan de latere schijven. Wellicht iets complexer, minder vol en minder bombastisch, maar qua sfeer en instrumentatie even goed.

Twee heerlijke albums die elke liefhebber van deze band gewoon MOET hebben in de collectie. Duur zijn ze overigens niet meer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo okt 25, 2006 5:54 am

Mot ik ook maar s tsjekken dan...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » wo okt 25, 2006 5:04 pm

Heb toevallig Bridge van mijn overbuurman geleend (samen met Shadows gallery - Tyranny en Kino Picture) maar dat terzijde (ook hele vette cd's). De cd is echt super, ik houd normaal niet zo van de rustige prog metal, maar dit klinkt wel erg lekker.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 25, 2006 10:37 pm

dit is ook wel opzwepende en bombastische muziek, wel rustige passages, maar over het algemeen toch lekker vol.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 28, 2006 12:22 pm

Vind t weer s saai, voorspelbaar, met n voor mij niet goed uitpakkende bombast. Bah.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 28, 2006 1:16 pm

dit saai noemen is net zo achterlijk als de Sugababes geniale popmuziek noemen met geweldige productie..

oh wacht, dat doe je immers ook..

nuff said
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 28, 2006 1:20 pm

Jouw comentaar over iemands mening, das pas achterlijk. En ja, ik vind dit relatief saaie, bombastische progmetal. En leuk dat je de Sugababes erbij haalt! Echt, je bent erg origineel daarmee. En nee hoor, de Sugababes zit echt heel slecht in elkaar. Véél slechter dan dit, het is ook door een stelletje mensen in elkaar gezet met net zo weinig verstand van en gevoel voor muziek als jij.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 28, 2006 1:41 pm

meneer voelt zich klaarblijkelijk weer eens die oude wijze en verstandige muziekkenner met jarenlange ervaring. Echter wel de 'muziekkenner' die zonder enige onderbouwing doormiddel van één enkel nummertje waarschijnlijk de gehele band al afschrijft.
Overigens mag je die mening best hebben, maar dan verwachten mensen vast wat meer woorden dan , saai, verkeerd uitpakkende bombast.

Het feit dat jij je op persoonlijke wijze gaat uitlaten richting mij, zegt voldoende.

I'll rest my case
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 28, 2006 5:50 pm

Pfff, zeikerds. Laat dat zeiken maar aan mij over. Ik kan dat veel beter. 8)

Bij Everon is het gewoon een kwestie van gevoel. Klopt, Everon is niet super origineel of waanzinnig technisch. Maar d'r zit een hele bak emotie in die ik bij maar zeer weinig andere bands terug hoor.
Dat is iets waar je ten eerste waarde aan moet hechten en wat je ten tweede moet aangrijpen. Als je enorm geniet van extreem ingewikkelde muziek maar weinig kunt met simpele emoties dan moet je Everon gewoon links laten liggen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 10:01 pm

Zo, eindelijk eens even 'North' draaien. Heb die cd toch al maanden in huis, maar nooit echt de tijd voor genomen. Nu even met de koptelefoon en dat bevalt zoals verwacht prima. In mijn optiek worden de meesterwerken 'Fantasma' en 'Bridge' niet helemaal overtroffen, maar de plaat is sowieso wat consistenter dan 'Flesh'. Genieten geblazen, dat staat vast.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 24, 2009 10:04 pm

Hmmja, daar kan ik het wel mee eens zijn. Het is een degelijk album maar het grijpt me lang niet zo aan als de voorgaande albums. Komt misschien ook omdat de teksten dit keer niet zo persoonlijk zijn. Daar haalt een deel van de aantrekkingskracht, die Everon voor mij heeft, weg.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 24, 2009 10:07 pm

Och, ik vind het zeker niet slecht. Het is allemaal weer tot in de puntjes verzorgd en er staan een paar van de beste gitaarsolo's op die men tot nu toe heeft afgeleverd.

Ik blijf trouwens zeggen dat ook de eerste drie albums uitstekend zijn. Ik hoor vaak dat men de eerste drie wat minder vind, maar het complexere materiaal van 'Paradoxes' en 'Flood' heeft in mijn optiek zelfs een wat langere houdbaarheid. Maar goed, eigenlijk is elke plaat wel goed van deze Duitsers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie