Biomechanical

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaat?

Eight Moons
0
Geen stemmen
The Empires Of The Worlds
2
100%
Cannibalised
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za okt 28, 2006 7:17 pm

Volgens mij kan ik de 9e wel :) 8) Eens ff kijken of dat logistiek te regelen valt!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di dec 12, 2006 10:03 pm

Live-opname in Camden, vorige maand:
http://www.youtube.com/watch?v=UaYK-YKK ... ed&search=

Live flikken ze het ook gewoon!

Ik ken mezelf wel verrot schelden dat ik dit moest missen, klote-tentamens.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » di dec 12, 2006 10:54 pm

Ik heb ze onlang in de effenaar gezien, voor exodus. WOW wat een band life. Ik heb nog even met de zanger staan praten, wat overgens niet moeilijk was omdat ie zelf de merchandize verkocht :P John K. is echt heel aardige gozer.

Maar ik ben al fan vanaf eight moons hoewel de albums qua stijl best ver uitelkaar liggen vind ik ze beide super goed.

Kan niet wachten op het nieuwe album.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 13, 2006 4:39 pm

live flikken ze het meestal, als geluid goed is althans, anders is het niet aan te horen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » do dec 14, 2006 3:42 pm

De geluidsinstellingen moeten inderdaad helemaal goed staan. Anders wordt het 1 grote ruispap. Het is dus danig zo technisch dat het of helemaal geweldig klinkt of helemaal prut.

Ik hoop niet dat het in de toekomst een groot struikelblok gaat worden. Als ze bijvoorbeeld buiten of groot podium spelen wordt geluid toch al minder scherp.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 14, 2006 5:31 pm

TranQuillum schreef:De geluidsinstellingen moeten inderdaad helemaal goed staan. Anders wordt het 1 grote ruispap. Het is dus danig zo technisch dat het of helemaal geweldig klinkt of helemaal prut.

Ik hoop niet dat het in de toekomst een groot struikelblok gaat worden. Als ze bijvoorbeeld buiten of groot podium spelen wordt geluid toch al minder scherp.
op een festival in open lucht, zal het idd echt voor geen meter overkomen

en het volume staat me ook altijd veel te hard bij ze, daan gaan details ook weg

gewoon minder volume en duideiljke afstelling...en dan is het genieten, zeker als ze pantera en priest coveren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » do dec 14, 2006 7:49 pm

Leuke Painkiller deden ze trouwens.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma jul 30, 2007 10:31 am

BIOMECHANICAL members Jamie Hunt (guitar), Chris Webb (guitar) and Jon Collins (bass) appear to have quit the band following an argument with the group's frontman John K. (a.k.a. Yiannis Koutselinis) over the band's future.

In a statement released earlier today, Webb said, "John K. from BIOMECHANICAL has given remaining band members Jamie Hunt, Chris Webb and Jon Collins an ultimatum to stay or go. Jamie, Jon and Chris said they didn't want to go into the politics of it all, but after a heated debate broke out John K. made the decision that BIOMECHANICAL was no longer going to be known as a band, but known as a John K. project, leaving Jamie, Chris and Jon as unpaid session musicians. Jamie, Chris and Jon, all feel they have given 100% to BIOMECHANICAL the band but regretfully have chosen to part ways with John K. and his project. They wish John K. all the best with his future project. Jamie, Jon, Chris and former BIOMECHANICAL drummer Matt C. have decided to form a new band together, and will be looking for a new singer….if this sounds like it could be for you please [send an e-mail to] this address. All genres of metal singers are welcome to apply."

BIOMECHANICAL's new album, "Cannibalised", is due to be released early 2008 via Earache Records.
Dit zegt John er zelf van:
John K on Jamie Hunts, Chris Webbs and John Collins statement on Blabbermouth


I didn't want this situation to come to this

.

There is a long history of unpleasant feelings but I never thought that these guys would go so low and attack me publicly.

I can say alot of things that could hurt their reputation but I am not going to.


I feel though that I have to explain my self to all the fans who have embraced Biomechanical.


Right from the beginning when I picked each musician for Biomechanical I explained my self that this was my baby. They all knew what the score was. However I was always open to suggestions and input.

I have to make clear now that I have written, arranged recorded and co-produced all the music for Biomech. Artistic direction, lyrical content direction wise, internet content, guitar solo direction, record label relationships were all done by me. I never asked for any recognition for all this. All I asked was to at least respect some decisions that I had to make as a band leader

I told the guys the band was going to become a project as I was ferociously attacked over my decision to not do the Sikth gigs due to the fact that the work load for the new album Cannibalised was way too heavy for me and I was clearly going to get ill.


It was a simple decision. Album or Gigs.

I was continuously attacked and cornered to commit into something I couldn't do and on top of this I was told that they outvoted me to go and perform without a singer (which as far as I am concerned it's highly unprofessional unless there is a second singer in the band or enough instrumentals to cover a set) I had no other choice than to tell them this will now be a project on my terms so that I wouldn't have to be subjected to any other attacks again.

I have to thank the guys for leaving the band as they made some decisions a lot easier for me.

Biomechanical will not be a project as I am now looking for band members,

I am pleased to say I have a drummer Jonno Lodge and I am for looking the rest of the guys to get Biomech on the road after the album will be released.

Again really sorry the other members of the band stooped so low but believe it or not I still wish them good luck

John
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jul 30, 2007 11:37 am

jammer... heb ze enkel een keer gezien in de Effenaar, in het voorprogramma van Exodus volgens mij. En het was wel een goed optreden. Alle bandleden straalden gewoon uit dat ze er lol in hadden. daarbij was de muziek ook erg goed.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo sep 05, 2007 9:11 pm

http://www.myspace.com/biomechanical

Een nieuw nummer, Fallen in Fear, staat online. Klinkt weer als 'vanouds'!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » do okt 04, 2007 8:52 pm

Ik heb het nieuwe nummer gehoord, en het is gewoon zware chaos.
ZOALS HET HOORT DUS!!!!!!!!!

Biomechanical is weer compleet, nu nog ff wachten op album en dan is het weer raggen.

Biomechanical is echt wel een van de vetste bands ooit!!!!

groetjes,
Kees

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do okt 04, 2007 9:15 pm

Dat ben ik compleet met je eens Kees.

De line-up is trouwens helemaal compleet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 09, 2008 10:26 pm

Het nieuwe album, Cannibalised, zit er aan te komen en hij ramt echt keihard!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » ma feb 18, 2008 12:26 pm

Ik heb het nieuwe album en het is RETE hard. Het heeft veel weg van strapping young lad met orchistrals en een dosis hoge vocalen.

SUPER VET

Gebruikersavatar
pier_hier
Berichten: 2653
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 7:28 pm
Locatie: kattuk aan t strand
Contacteer:

Bericht door pier_hier » do feb 28, 2008 5:57 pm

Vanochtend heb ik het nieuwe album aangeschaft, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de zeer gelaagde, drukke maar fascinerende composities. Ik moet zeggen dat hij nog een paar luisterbeurtjes nodig heeft om echt te vallen, maar dat doet mij vermoeden dat t een groeipareltje is.

Hoewel ik de eerste plaat nog altijd de beste vind, en ik in eerste instantie niet zo weg was van de vocale stijl op het tweede album (iets wat ze op cannibalized blijkbaar doorgezet hebben) ben ik het album na verloop van tijd steeds beter gaan vinden. Daarom zal cannibalized ook nog wel geregeld zijn weg vinden naar de cd spelert.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 29, 2008 12:41 pm

Ik heb het tweede album eens binnengehaald om te proberen. Tate meets Halford vocals dan kan gewoon bijna niet verkeerd gaan. Ik heb ze in het voorprogramma van Exodus gezien, maar toen we binnenkwamen duurde het misschien 2 nummers voor Painkiller als afsluiter werd ingezet. Die was (uiteraard) erg vet. Van de rest kan ik me weinig herinneren. :roll:

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr feb 29, 2008 1:12 pm

Ik heb het nieuwe album een flink aantal keren beluisterd. Ik kende Biomechanical daarvoor nog niet. Volgens een aantal recensies die ik gelezen heb, is het normaal dat je er aanvankelijk niets mee kunt, maar zou het kwartje na enkele luisterbeurten moeten vallen. Ik blijf het echter kankerherrie vinden. Misschien verander ik nog van gedachten, maar voorlopig vind ik deze band echt helemaal niks. De vergelijkingen met Judas Priest en Queensrÿche, die ik vaak genoemd zie, vind ik niet op zijn plaats. Die bands maken echte muziek. Biomechanical maakt geluid, maar ik zou het geen muziek willen noemen.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr feb 29, 2008 1:37 pm

Luister nu naar het nummer 'Fallen in Fear' op hun myspace, hoewel ik de muziek wel intressant vind klinken vind ik de zang veels te zacht in de mix staan. Ik weet niet of het op de cd ook zo is maar vind dit wel erg jammer.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 16, 2008 7:33 pm

Dat is dan ook het enige euveltje op de laatste plaat. Vandaag weer eens in de stemming en gelijk maar een keer of 4 gedraaid. Cannibalised groeit nog altijd bij elke luisterbeurt. Gecontroleerde chaos ten top! Wereldband
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do okt 16, 2008 7:46 pm

TranQuillum schreef:K. is echt heel aardige gozer.
:' )

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do okt 16, 2008 7:49 pm

K. schreef::' )
Wat dacht je? Dan maar zó? :P
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do okt 16, 2008 10:15 pm

Wist niet eens dat dat album nog van dit jaar was. Mooi, dan komt ie in mn top 10.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Biomechanical

Bericht door Jeroen » zo jan 22, 2012 6:12 pm

Kick, nee geen nieuwe plaat, wel een poll, om het metalgehalte van dit forum nog een beetje op peil te houden.
Blijft één van de gaafste nieuwkomers van de laatste tien jaar. Technische thrash, power metal, groove metal, heavy metal, progressieve metal, noem het maar op en deze band heeft het. Totale gekte, maar wel met een fijne rode draad. Heerlijke band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie