Iron Maiden's najaarstoernee - SETLIST SPOILERS!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » ma nov 27, 2006 4:06 pm

sanguis schreef:Een kennis van mij die gaat neemt zijn digitale camera mee(tis niet een hi-tech ding) en vroeg aan mij of dat mag. Weet iemand dat?
het is geen hi-tech, dus volgens mij mag het dan gewoon.

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » ma nov 27, 2006 4:36 pm

Nou ik ben er vanavond ook, tot straks.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » ma nov 27, 2006 4:46 pm

ik ga zo ook. viel spass allemaal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 28, 2006 12:23 am

Nou, ik hoop dat het gaaf was jongens.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH, waarom ben ik er niet?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di nov 28, 2006 1:06 am

gewoon Lennert schreef:Nou, ik hoop dat het gaaf was jongens.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH, waarom ben ik er niet?
Jij vond Dickenson z'n stem toch juist zo irritant? Of was dat Saxon?



Nou, en gaaf dat het was! Godverdomme! Het is nog maar weinig voorgekomen dat ik zo uit m'n dak ben gegaan.
Vanaf huis vertrokken we pas rond half 7. De groep waarmee ik ging wilde helaas de voorprogramma's niet zien. Helaas, omdat ik altijd in het voorvak wil staan.

Rond 20.10 waren we binnen, en een drukte..godspleuris. Dit kwam mede doordat de geldkraampjes naast de ingang stonden. God wat handig. Er wilden dus honderden mensen naar binnen, terwijl er net zoveel op weg waren naar de geldinwisselkraampjes. Twee stromingen tegen elkaar in dus.

Oh well, ben in de drukte zo ver mogelijk naar voren gelopen maar ik kwam niet verder dan ergens op de helft van het veld. Ik nam er maar genoegen mee, dat heb je als je met iemand meerijdt en probeerde er maar het beste van te maken.
Tijdens Brighter Than A Thousand Suns moest ik eigenlijk toch wel heel erg pissen, dus ik baan me een weg door de massa. Na het pissen besloot ik eens langs het veld te lopen om van een afstandje te kijken hoe het eraan toeging. Stomverbaast zag ik dat het voorvak misschien net voor de helft vol was! :shock:
Wel zag ik 2 patserige security posers die breed stonden op te letten. Bang dat ik gepakt zou worden omdat ik geen bandje had (ik dacht dat je die moest hebben), liep ik snel met een passerende groep mee naar binnen en heb dus al die tijd vrijwel vooraan gestaan! :D

Springen, de longen uit m'n lijf en 'bangen. Ik had de tijd van m'n leven tijdens het album in z'n geheel. De hoogtepunten waren Different World, The Pilgrim, Benjamin en For The Greater Good Of God.
En toen... de classics! Godverdomme het begon met Fear Of The Dark; m'n Maiden favoriet! De blijheid werd nu wel euforisch! Zelden heb ik zo'n hoogtepunt mee mogen maken. Het klinkt als een focking orgasme, maar zo voelde het.
Andere classics als Iron Maiden, The Evil That Men Do, 2 Minutes To Midnight en Hallowed Be Thy Name werden ook nog met keihard enthousiasme ontvangen.

Dickenson was ook goed op dreef. Hij betrekt heel veel mensen bij de show, wat ik zeer professioneel vind. Zo merkte hij een vlag in het publiek op met "Detroit" erop, en iets waaruit hij Brazilië kon opmaken. Onder de indruk vroeg hij waar de rest dan wel niet vandaan kwam.
"Who needs fucking MTV, we've got the entire world, right here!" Beamend gejuich was de reactie van de zaal.

In het begin van de avond vond ik het publiek zeer saai. Enthousiasme ontbrak, en ik meende dat ik ook bij de band te merken.
Later werd het echter een stuk beter. En tegen het einde aan was het één groot feest. Geweldigde avond! In 2008 ben ik zeker weer van de partij!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » di nov 28, 2006 1:37 am

tja wat moet ik er van zeggen.... ook live kunnen de nieuwe nummers mij totaal niet boeien.

Geluid was wel goed :)

De zaal kwam pas los tijdens de klassiekers, ik zat op de tribune (het merendeel wilde daar zitten...) en toen kon je mooi zien dat zaal pas los ging aan het eind.

2008 lijkt me een veel betere optie :)
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di nov 28, 2006 1:51 am

Ik vond het geluid juist zwaar kut, je hoorde bruce amper. En soms was het een muur van geluid.

Optreden van Maiden was zeker goed, maar ja wel saai alle nieuwe nummers achter elkaar.

Maar kan niet wachten tot 2008
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Gebruikersavatar
Death
Berichten: 958
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 12:56 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Death » di nov 28, 2006 1:54 am

Erg jammer toen Bruce zei:We are gonna play the whole new album!'Het zat allemaal goed in mekaar,maar mij kon het totaal niet boeien...
Gelukkig speelden ze nog wel wat klassiekers,maar als het aan mij ligt,mogen ze dat alleen maar doen.Iron Maiden moet stoppen met cd's maken,en alleen live optreden met de oude shizza.
maaar...wel gezellige avond gehad :)
http://www.facebook.com/pages/Sepiroth/180198742018859?ref=ts&fref=ts

MetalEd
Berichten: 684
Lid geworden op: do aug 19, 2004 5:25 pm
Locatie: Belgique

Bericht door MetalEd » di nov 28, 2006 1:54 am

Nou ja zeg.. spelen ze ff het hele nieuwe album vanavond.. Mja Mja.. toch fijn dat ze dat enigsinds compenseerden met de knallers op het eind.
Mijn vader is sterker dan jouw vader

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di nov 28, 2006 2:25 am

Vreemd dat sommigen van jullie zo verbaast lijken te reageren. Het is hier meerdere keren vermeld en zelfs op de officiele site is het te lezen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di nov 28, 2006 5:10 am

Elessar schreef:Vreemd dat sommigen van jullie zo verbaast lijken te reageren. Het is hier meerdere keren vermeld en zelfs op de officiele site is het te lezen.
waarschijnlijk dat sommigen gewoon de setlist van tevoren nog niet wilden weten (wat opzich niet vreemd is natuurlijk). ik heb in ieder geval genoten, zowel van maiden als van trivium en lauren :)

MasthaX
Berichten: 53
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:59 pm
Locatie: Goirle
Contacteer:

Bericht door MasthaX » di nov 28, 2006 9:34 am

nieuwe nummers
gaap :cry:

1e uur was doodsaai..

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 28, 2006 10:01 am

Zo dat was gaaf. Ook de nieuwe nummers vond ik erg gaaf.

Trivium had een kut geluid en heb ik een keer beter gezien en Lauren was wel aardig.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di nov 28, 2006 10:01 am

Het was gisteren een erg geslaagde avond, wat Maiden ook speelt, ze blijven live geweldig.

Lauren heb ik gemist, Trivium vond ik een alleraardigst voorprogramma.

Maiden was geweldig, goed geluid. Alleen blijf ik het net als meerdere het jammer vinden dat ze het complete nieuwe album achter mekaar speelden, ik denk toch dat ze een nummertje of 2 hadden kunnen weglaten van dat album en daar een paar oudjes voor in de plaats hadden kunnen zetten en de zaak een beetje door elkaar gooien, zodat oud en nieuw afwisseld.

Al met al een geweldige avond.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 28, 2006 10:37 am

Het was een leuk avondje.

Lauren Harris stond te hard in de mix (zondag was het beter, plus dat je zo'n klein wijfje niet op zo'n groot podium moet zetten. Als je haar ziet rennen weet je waarom). Trivium was rommelig qua geluid maar best goed. Maiden was Maiden, dus geweldig. Dat ze heel het nieuwe album spelen vind ik niet erg, maar het mocht van mij wel in iets andere volgorde, voor de afwisseling. Helaas wat technische foutjes bij o.a. The Legacy, maar dat nieuwe spul is niet zo simpel als een Wrathchild of The Trooper. Die twee spelen ze gelukkig eens niet op deze tour, want die was ik dus wel al jaren zat.

Enige dompertje was het o zo leuke fotobeleid van het management, waardoor een paar uur van te voren ineens de fotopas gecancelled was, en alleen de Aardschok mocht fotograferen (en dan nog wel met 2 fotografen, dus willen ze nu geen flater slaan dan moeten ze toch wel met goeie fotos komen, en meer dan zomaar 1 fototje aub). Ik verdenk ze van een "alleen wij willen fotos maken anders boycotten we het optreden" houding, omdat ze de dreiging van ezines wel voelen, want op internet kun je een dag later al fotos en reviews lezen, waar je bij de Aardschok dus soms een paar weken op moet wachten. Tsja, welkom in de 21e eeuw. Van Trivium heb ik overigens nog wel wat leuke plaatjes, en van Lauren Harris had ik er zondag al gemaakt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di nov 28, 2006 10:59 am

Ik vond het ook echt geweldig! Mijn eerste keer Maiden en ik ben zeker niet teleurgesteld...Van het begin tot het eind keihard gegaan..Ik ben zeker van de partij in 2008

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 28, 2006 11:09 am

Dat podium was trouwens echt groot. Volgens mij wel groter dan ik me uit de Ahoy meen te herinneren. Als dat zo is zou het daar dus een stuk lastiger passen, wat dan ook weer verklaart waarom het in de Brabohallen was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » di nov 28, 2006 11:20 am

Tokus schreef:.....Wrathchild of The Trooper. Die twee spelen ze gelukkig eens niet op deze tour, want die was ik dus wel al jaren zat.
2 minutes to midnight en hallowed be thy name kan ik nu ook wel dromen.

Ik vond de bassdrum eindelijk eens goed hoorbaar (en voelbaar).

"t is wel apart dat ze 't hele nieuwe album spelen, alleen is 't jammer dat er daardoor veel te weinig klassiekers gespeeld worden.

ik gok er trouwens op dat Bruce in 2007 solo op de festivals staat

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » di nov 28, 2006 11:31 am

over bruce gesproken: hoge uithalen is ook niet meer zijn ding....
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 28, 2006 11:33 am

@Elessar: ik ben groot fan van Bruce' stem, je bent in de war met Saxon747.

Jammer toch dat men zo negatief blijft doen over de nieuwe songs, ik zal wel de enige zijn die het nieuwe album subliem vind
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » di nov 28, 2006 12:15 pm

Lauren Harris kon eigenlijk niet zo heel goed zingen, maar het was best leuk om een stukje van gezien te hebben.
Trivium was naar verwachting kut, maargoed ik vind het dan ook een kutband.

Iron Maiden was erg gaaf. Ik was erg blij dat ze het hele nieuwe album gespeeld hebben. De klassiekers heb ik inmiddels al twee keer live mogen zien. Nog een paar leuke klassiekers achteraf en een leuke podiumact. Ja, was weer geniaal!
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 28, 2006 12:34 pm

Ik vond de nieuwe nummers helaas een lange zit. Het is een goed album, maar tegen het einde wordt ie me toch altijd te langdradig. Dat was bij het concert dus ook. Iemand vroeg mij na een nummertje of zes of ze ook nog eens wat oude nummers gaan spelen. Nee, zei, ik, ze spelen eerst het hele nieuwe album en die duurt lang. Hij was best teleurgesteld. Ik weet niet hoe het met de rest van het publiek zat, want er volgde vaak wel flink aplaus na ieder nieuw nummer. Maar misschien was dat omdat ze telkens een oudje daarna verwachtten. Het was in ieder geval wel zo dat er een flinke ontlading ontstond toen Fear Of The Dark werd ingestart.

Maar ik heb toch zeker weer genoten. Mooie show weer en Bruce vond ik erg goed bij stem deze avond. De band beweegt wel wat minder op het podium dan pakweg een jaartje geleden. Wat minder energiek, maar ze beginnen natuurlijk nu echt oud te worden ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » di nov 28, 2006 12:37 pm

Tokus schreef:Het was een leuk avondje.

Lauren Harris stond te hard in de mix (zondag was het beter, plus dat je zo'n klein wijfje niet op zo'n groot podium moet zetten. Als je haar ziet rennen weet je waarom). Trivium was rommelig qua geluid maar best goed. Maiden was Maiden, dus geweldig. Dat ze heel het nieuwe album spelen vind ik niet erg, maar het mocht van mij wel in iets andere volgorde, voor de afwisseling. Helaas wat technische foutjes bij o.a. The Legacy, maar dat nieuwe spul is niet zo simpel als een Wrathchild of The Trooper. Die twee spelen ze gelukkig eens niet op deze tour, want die was ik dus wel al jaren zat.

Enige dompertje was het o zo leuke fotobeleid van het management, waardoor een paar uur van te voren ineens de fotopas gecancelled was, en alleen de Aardschok mocht fotograferen (en dan nog wel met 2 fotografen, dus willen ze nu geen flater slaan dan moeten ze toch wel met goeie fotos komen, en meer dan zomaar 1 fototje aub). Ik verdenk ze van een "alleen wij willen fotos maken anders boycotten we het optreden" houding, omdat ze de dreiging van ezines wel voelen, want op internet kun je een dag later al fotos en reviews lezen, waar je bij de Aardschok dus soms een paar weken op moet wachten. Tsja, welkom in de 21e eeuw. Van Trivium heb ik overigens nog wel wat leuke plaatjes, en van Lauren Harris had ik er zondag al gemaakt.

Ook stom van die Aarschok. Als ze meer verkocht willen worden, moeten ze maar is betere artikels maken. Heeft niets mmet foto's te maken. Het blad is gewoon nooit up to date en zo saai.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 28, 2006 12:39 pm

dudes schreef:[..]



Ook stom van die Aarschok. Als ze meer verkocht willen worden, moeten ze maar is betere artikels maken. Heeft niets mmet foto's te maken. Het blad is gewoon nooit up to date en zo saai.

he, het is maar een theorie he.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » di nov 28, 2006 12:39 pm

gewoon Lennert schreef:Jammer toch dat men zo negatief blijft doen over de nieuwe songs, ik zal wel de enige zijn die het nieuwe album subliem vind

nee hoor 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 28, 2006 1:18 pm

ik heb genoten gisteravond. Lauren was gewoon leuk om naar te kijken, muzikaal was niet het bijster bijzonder, maar om haar te zien hupsen in die strakke broek en met dat mooie gezicht, was een lust voor het oog.

Ik vond Trivium erg gaaf, vette nummers, goed spel. Erg vermakelijk en Heavy is een goed frontman.

En tja Maiden. Ik was sceptisch over het spelen van het nieuwe album en dat is toch wel deels weggenomen. Dankzij de vurige inzet, het goede spel en het zwaardere geluid, vond ik elk nummer prima te pruimen. Al ging ik bij de laatste twee nummers toch wel uitkijken naar een paar klassiekers, maar zoals gezegd is dat allemaal goed gekomen.

Topavond, topbands !
Geweldig
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » di nov 28, 2006 1:57 pm

Lauren en Trivium rockte idd aardig door maar echt boeiend vond ik het niet.

Ook ik stond sceptisch tegenover de setlist van Maiden. Toch heb ik me uitstekend gemaakt en genoot ik van de nieuwe nummers. Vooral de nummers These colours don't Run, The Greater Good of God en the Pilgrim deden het bij mij persoonlijk goed. Gelukkig trakteerde Maiden ook nog op een paar klassiekers waarbij vooral The Evil that men do bij mij goed viel.

Al met al vond ik het een puik avondje Heavy Metal en ik kijk nu al weer uit naar 2008!!!
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Seraphis
Berichten: 528
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 6:10 pm

Bericht door Seraphis » di nov 28, 2006 4:05 pm

Ik ben dus niet de enige die het eerste uur 'wat teleurstellend' vond? Ik ken de nieuwe cd niet echt en ik had ook wat meer klassiekers verwacht. Beetje jammer...maar vanaf Fear of the Dark ging de zaal, inclusief ik, helemaal los.

Ook vond ik de zaal eigenlijk wel te groot en stond ik te ver weg. Dan geef ik toch echt de voorkeur aan een wat kleinere zaal.
"True knowledge exists in knowing that you know nothing" - Socrates
"Better to be a man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di nov 28, 2006 4:20 pm

optreden was leuk, maar ook niet meer dan dat (kom op machine head met die tour announcement! :D) wel geweldige 2 dagen gehad, je kroegbaas met 11 man van het politiebureau halen de volgende dag terwijl ie zichzelf ondergepist etc heeft die nacht blijft toch onbetaalbaar :)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di nov 28, 2006 4:27 pm

Seraphis schreef:Ook vond ik de zaal eigenlijk wel te groot en stond ik te ver weg. Dan geef ik toch echt de voorkeur aan een wat kleinere zaal.
Dream on.. Brabanthallen is nog steeds kleiner dan een Gelredome of Arena, in kleinere zalen ga je een band van het formaat Maiden echt niet meer zien. Misschien ooit nog eens HMH, maar kleiner echt niet.

Ik vond het allemaal erg meevallen, ben ook niet zo'n fan van 'grote zaal' concerten, maar nu vond ik het qua geluid en zicht op het podium prima te doen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » di nov 28, 2006 4:35 pm

Vooraan was een speciaal vak, ik dact dat je daar speciale pols bandjes voor moest hebben.

Maar ik kon gewoon doorlopen en stond zo'n 10 meter voor het podium zonder in de verdrukking te staan, ideaal.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di nov 28, 2006 4:52 pm

runtothehills schreef:Vooraan was een speciaal vak, ik dact dat je daar speciale pols bandjes voor moest hebben.

Maar ik kon gewoon doorlopen en stond zo'n 10 meter voor het podium zonder in de verdrukking te staan, ideaal.
inderdaad, daar voorin was het totaal niet druk.

overigens vind ik, in tegenstelling tot iemand op de vorige pagina geloof ik, dat Lauren Harris juist wél kan zingen. dat viel me niks tegen.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Bericht door RvdM » di nov 28, 2006 5:56 pm

Als dat voorste vak inderdaad alleen toegankelijk was geweest met aparte, niet aangekondigde, bandjes was ik naar huis gegaan. Het was nu prima geregeld en ik stond bijna vooraan.

Ik vind alle nieuwe regels zoals aparte vakken (Fields of Rock), niet meer crowdsurfen etc.... wel begrijpelijk maar veel gekker moet het niet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 28, 2006 6:19 pm

De mensen met bandjes konden als eerste dat vak in, daarna mocht het gewone volk er ook gewoon in.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di nov 28, 2006 6:20 pm

Ondanks dat ik achteraan op de tribunes stond, heb ik een topavond gehad. Het geluid was daar in mijn optiek uitstekend. Zoals eerder gezegd, had ik geen problemen met het integraal vertolken van AMOLAD. Integendeel, ik vond het echt eens wat anders.

Trivium heeft mij ook weten te overtuigen. Vooraf was ik sceptisch, maar ik heb me vermaakt. Heaffy is inderdaad een goede frontman. Toch maar eens The Crusade aanschaffen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
SatanicA
Berichten: 1565
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 2:31 am
Locatie: 033-ZUID
Contacteer:

Bericht door SatanicA » di nov 28, 2006 6:39 pm

Ik kan mij nog herinneren een paar pagina's terug dat ik bijna uitgelachen werd
toen ik het over die 'vakken' had.
En ik had gewoon WEER gelijk.

Is niet de eerste keer..

Maar over de avond kan ik kort zijn.
Meeste is al geroepen.

Lauren gemist.
Trivium was gaaf (geluid mocht beter)
Maiden was saai (tot de klasiekers)
Kende het nieuwe album nog niet goed, maar is zo sleepend...
Meteen hele album spelen geen mens die bewoog bijna.
Daarna zaal op z'n kop met maarliefst 5 klasiekers.

Maar toch was het goed en gezellig.
Vooral warm ook..
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » di nov 28, 2006 7:12 pm

Over 20 jaar gaan we zeggen....wij waren erbij toen AMOLAD in z'n geheel gespeelt werd.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 28, 2006 7:45 pm

Dat zeg ik nu ook al.

:P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Brain Dead
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 10:37 am

Bericht door Brain Dead » di nov 28, 2006 8:59 pm

Agaroth schreef:Ik en Steve Harris:
*plaatje*
Ik en Lauren Harris:
*plaatje*
Stond jij maandagavond niet ergens vooraan in de midden van het podium? Volgens mij heb ik jou daar wel gezien.
In de buurt waar dat eerste door Nicko Mc Brain gegooide drumstokje terecht kwam. (waar men nog niet zo snel over eens was wie dat nou mee mocht nemen)
Ik was die brildragende, 'nog steeds niet kalende' dertiger met die oude vale Somewhere In Time trui aan. Ik was niet zo'n hosser, ben meer een stille genieter :D
Rebellion666 schreef:[..]


Ik ga altijd in de buurt van de PA staan. Die tafel staat niet voor niks op dat punt. Je hebt in de regel én goed geluid en een beter overzicht van wat er op het podium gebeurd. Dat is met mijn korte beentjes opzich ook wel handig. Ook vanavond zal ik me weer in die buurt verschansen.
Hee ja, natuurlijk. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Voor de volgende keer dan maar.
------

Het concert vond ik super. Het was bekend dat het hele nieuwe album gespeeld werd. Persoonlijk mocht het me wel een nummer of wat minder. Of wat afwisselender, alles door elkaar oid.

Over de oude bekende klassiekers ben ik het eens dat die altijd wel gespeeld worden, die kennen we nu wel een keer.
Maar ik kan zo een hele serie nummers van het oudere werk opsommen die vroeger nooit of zelden gespeeld werden, maar die ze om mij nog wel een keer ten gehore mogen brengen:

Children Of The Damned
22 Acacia Avenue
Alexander The Great
Flash Of The Blade
Transylvania
Purgatory
To Tame A Land
The Duellists
Caught Somewhere In Time
The Prophecy
7Th Son Of A 7st Son

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di nov 28, 2006 9:05 pm

Ik had geen last van slecht geluid, of slecht zicht (ben 2m 03) Ik stond bij die geluidsbak in het midden en dat was een mooi plekje.

Lauren is een mooie wulpsje meid, maar kan niet zingen.

Trivium was goed, een mooie opwarmer.

Toen kwam Maiden. Ik vond dat ze heel goed speelden, maar vond wel dat ze redelijk snel door het nieuwe album gingen en dat er mindere reactie was van het publiek als bij de klassiekers.

Ik zeg ook al dat ik bij AMOLAD was! Ik zelf heb het vermoeden dat we niet meer iets van AMOLAD gaan horen live, ik ben bang dat de tour in 2008 de laatste is...

Brain Dead
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 10:37 am

Bericht door Brain Dead » di nov 28, 2006 9:21 pm

Op de tour van 2008 spelen ze alleen maar nummers uit de jaren 80, kondigde Bruce aan. En in de zomer komen ze weer naar NL.

Dat de tour van 2008 de allerlaatste is weet ik niet (hoop ik niet beter gezegd), maar ik pak elke kans om ze nog live te kunnen zien, binnen respectabele afstand dan wel.

Als ze zeggen van toedelodoki dan ben je te laat..

dpientdeyr
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 10:54 pm

Bericht door dpientdeyr » di nov 28, 2006 9:23 pm

1. Lauren Harris, leuk gezien te hebben, toch had ze beter UFO's Natural Thing achterwege kunnen laten: iets te hoog gegrepen voor deze dame. 7/10

2. Trivium: zal best een goede band zijn, enthousiast stel, heb er niet zoveel mee. Toch nog 7/10

3. Iron Maiden: Prima vermaakt met de gehele uitvoering van AMOLAD, de daarna gespeelde klassiekers waren erg lekker, hoewel ze van mij wat minder voorspelbaar hadden mogen zijn (zie lijstje Brain Dead). 9/10

Zo!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 28, 2006 9:25 pm

Je bent wel erg pessimistisch ingesteld als je denkt dat de tour van 2008 de laatste is.

Ik zie het wat zonniger. Er komt nog minstens één nieuw studio-album, die uiteraard vergezeld gaat van een tournee. En dan krijgen we nog een tour waarbij Maiden van het laatste restje albums nummer laat horen. Want in 2008 is het Powerslave t/m No Prayer.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di nov 28, 2006 9:33 pm

Ik heb me wederom prima vermaakt. Na Maiden een kleine 60 keer gezien te hebben hebben ze me ook ditmaal niet teleurgesteld. Ook dat AMOLAD intergraal werd gespeeld stoorde me niet echt. Punt 1 waren de meeste mensen er al van op de hoogte, punt 2 is het ook helemaal niet zo'n beroerd album als sommigen willen doen voorkomen. Dat de temperatuur (letterlijk) steeg toen Fear Of The Dark werd ingezet lijkt me ook logisch aangezien dat het breekpunt in concert was van nieuw naar oud materiaal. Nieuw materiaal moet groeien en daar was in dit geval misschien te weinig tijd voor. Ook heb ik er respect voor dat Maiden voor het eerst in jaren klassiekers als Number Of The Beast en Run To The Hills heeft laten vallen.

Een aantal persoonlijke kleine puntjes over dit optreden:

- Mooie show (waar was het beloofde vuurwerk??)
- (te) Grote zaal
- Prima geluid
- Bruce een groot gedeelte matig bij stem
- Nicko wat houterig; ik kreeg soms echt het idee dat hij er moeite mee had de rit uit te drummen. Misschien had'tie zijn dag niet. Of begint de leeftijd nu echt parten te spelen?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di nov 28, 2006 9:34 pm

Ik ben niet zo pessimistisch want ik heb dat ergens gelezen, dat Bruce zelf zei dat de tour in 2008 weleens de laatste kon zijn...

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di nov 28, 2006 9:59 pm

En ik heb gelezen dat er nog een nieuw studio-album aankomt, dus zeker nog wel een nieuwe tour. Dus ik ben optimistisch ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » di nov 28, 2006 10:13 pm

Bron?
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

AndreV
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jun 08, 2005 2:52 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door AndreV » di nov 28, 2006 10:28 pm

[quote="Iron Maiden"]Ik had geen last van slecht geluid, of slecht zicht (ben 2m 03) Ik stond bij die geluidsbak in het midden en dat was een mooi plekje.

quote]


Ik daar in tegen heb geen flikker gezien (1,74 mtr) omdat overal waar ik stond ging er iemand voor ging staan die te veel brinta heeft gegeten.

Lauren Harris is een leuke dame die niet kan zingen en grappig over het podium huppelde met een knetter goede band inc. zakk wylde cloon.

Trivium vond ik geen zak an solo's slordig en haast alleen maar appegio's die niet mooi uit kwamen, verder wel een goede band

Iron Maiden super goed moest idd. effe door de nieuwe nummers heen bijten maar super band bijft het.

Gebruikersavatar
gladness
Berichten: 84
Lid geworden op: do jun 30, 2005 6:10 pm

Bericht door gladness » di nov 28, 2006 10:30 pm

Ik heb het erg naar mijn zin gehad gisteren avond. Er was ten eerste een super gezellige sfeer.

Ik vond trivium goed spelen deze avond (beter als op graspop) en het was dus een goede opwarmer.

Iron Maiden zelf dan, nieuwe nummers, vond ik goed, maar jammer dat ik ze nog niet kende en er weinig mee had (en aan de zaal te merken, de rest ook nog niet).

En toen de oude nummers werden gedraaid, doen werd het pas echt geweldig, super, daar heb ik het meeste van genoten.

Ze hebben weer een goed optreden neergezet, kan ik weer even op teren, tot de volgende keer :D
Er zijn mensen die denken dat ze denken, maar die denken maar!!!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di nov 28, 2006 10:56 pm

Iron Maiden schreef:Ik ben niet zo pessimistisch want ik heb dat ergens gelezen, dat Bruce zelf zei dat de tour in 2008 weleens de laatste kon zijn...
Of die tour de laatste zal zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat ik ergens gehoord/gelezen heb (interview Aardschok..?), dat ze op die tour alleen nummer van de albums 5 t/m 8 gaan spelen, net zoals ze vorig jaar alleen nummers van de eerste 4 albums speelden.

Dus Powerslave, SIT, SSOASS en No Prayer... gaaf!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie