Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo feb 04, 2007 2:22 pm

XnegativeX schreef:


En luister niet naar Triple T want dat is tegenwoordig azijnzeiker numero uno.
Nee, dat ben ik.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 04, 2007 2:24 pm

Ook.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo feb 04, 2007 2:29 pm

Ik heb gisteren nog het balkon schoongemaakt met huishoudazijn. Telt dat?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 04, 2007 2:31 pm

Nee.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo feb 04, 2007 2:41 pm

Jammer.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo feb 04, 2007 5:03 pm

Meltdown schreef:Zeker een goede plaat, ja, vooral dat nummer dat ik onderaan niet kon laten te vermelden. Maar voor dat uitgesponnen gedoe dat ik beschreef zou je eigenlijk Necromanzee Cogent moeten proberen, die is nog een stuk eigenzinniger. Moet je natuurlijk ook maar net bevallen, heheh.
Laat ik die nou ook tegelijkertijd gedownload hebben. Maar eens opzetten.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma feb 05, 2007 12:14 am

Blood&Ashes schreef:Kvarforth is ook weer terecht, en precies op tijd voor de introductie van het nieuwe album.

Wie dachten er ook alweer dat hij dood was....?
Ja, wat een verrassing...

Je moet wel een behoorlijk sneue mongool zijn als je écht dacht dat 'ie dood was.. :' )

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma feb 05, 2007 12:57 am

K. schreef:[..]


Ja, wat een verrassing...

Je moet wel een behoorlijk sneue mongool zijn als je écht dacht dat 'ie dood was.. :' )
lynchen die hap...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » ma feb 05, 2007 10:13 am

Leviathan komt in het voorjaar met een nieuwe plaat las ik nhe, ik weet niet of het hier al bekend was. Hij gaat "Massive Conspiracy Against All Life" heten.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 05, 2007 12:19 pm

Das goed nieuws! Nu maar hopen dat hij kan tippen aan Tentacles of whorror. Dat was namelijk wel een geweldig stukje rauwe black metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma feb 05, 2007 12:27 pm

XnegativeX schreef:Das goed nieuws! Nu maar hopen dat hij kan tippen aan Tentacles of whorror. Dat was namelijk wel een geweldig stukje rauwe black metal.
En toch vind ik Wrest zijn bijdrage aan de split met Blackdeath en 'A Shiloutte in Splinters' beter. Op die spli staat echt een heerlijk zompig, zwartgallig stukje metaal en 'A Shiloutte...' is een prachtig muziekaal landschap. 'Tentacles...' is zeker sterk maar tippen aan deze werkjes doet ie zeker niet.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma feb 05, 2007 5:10 pm

Ik zat net de B-kant van 'I-20" van Woods of Infinity te luisteren; En dit is toch wel een erg gaaf EPtje. Chaotische doch melodieuse black metal en een mooi outro'tje.
Heeft iemand hun aankomende CD 'Hamptjärn' al gehoord?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 12:26 pm

Iemand hier die weet hoe het staat met de nieuwe Gospel of the Horns en de nieuwe Necros Christos CD? Al gehoord, zijn ze al uit, in een distro gezien oid...?
Of zijn deze bands te cross-over voor deze topic?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di feb 06, 2007 4:28 pm

Necros christos: uit sinds deze week, binnenkort bij de betere mailorder.
Gospel of the horns: maart.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 06, 2007 7:27 pm

Vorig jaar heeft Wolfe hun debuut album uitgebracht. Heeft iemand hem gehoord?

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 8:38 pm

Blood&Ashes schreef:Vorig jaar heeft Wolfe hun debuut album uitgebracht. Heeft iemand hem gehoord?
Welke release is volgens jou hun debut? Hun debut album is naar mijn mening de CD waar we het nu over hebben: 'Triune Impurity Rites'.
Ik heb vanmiddag nog even een paar nummertjes van 'Grave Damnatian' gedraaid. Toch stoerder dan ik mij meende te herinneren. Loge black/death met wat keys.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di feb 06, 2007 9:26 pm

samson schreef:Leviathan komt in het voorjaar met een nieuwe plaat las ik nhe, ik weet niet of het hier al bekend was. Hij gaat "Massive Conspiracy Against All Life" heten.
Prettig!
Heb me afgelopen week nog laten begeesteren door Tenth Sub Level. Nummers als The Bitter Emblem of Dissolve zijn erg geschikt met dit weer. Dan mag de lente nog lang uitblijven wat mij betreft.

Op het moment staat het lekker melodische Nightwork van Diabolical Masquerade weer eens aan. Die mag ook weer even zijn werk doen na een tijdje stof happen in mijn kast. Blijft een fijne plaat. Dreadventurouzzz!
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 06, 2007 9:30 pm

Zorya schreef:[..]
Op het moment staat het lekker melodische Nightwork van Diabolical Masquerade weer eens aan. Die mag ook weer even zijn werk doen na een tijdje stof happen in mijn kast. Blijft een fijne plaat. Dreadventurouzzz!
Geweldige plaat! Al vind ik The Phantom Lodge nog beter. Toch wel een van de beste symphonische black metal bands/projecten die er ooit zijn geweest.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di feb 06, 2007 9:38 pm

XnegativeX schreef:[..]


Geweldige plaat! Al vind ik The Phantom Lodge nog beter. Toch wel een van de beste symphonische black metal bands/projecten die er ooit zijn geweest.
Daar zeg je wat. Ik vind het moeilijk om ze tegen elkaar af te wegen. Nightwork is in zijn geheel gewoon een prachtig album om te hebben, terwijl The Phantom Lodge afzonderlijk een paar magisch mooie nummers heeft die Nightwork niet kan overtreffen. Beide meesterwerkjes, laat ik het daarop houden.
Is er eigenlijk nog ander materiaal van DM dat de moeite waard is? Ik heb alleen deze twee schijfjes namelijk.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 06, 2007 9:39 pm

V. schreef:Welke release is volgens jou hun debut? Hun debut album is naar mijn mening de CD waar we het nu over hebben: 'Triune Impurity Rites'.
Ik heb vanmiddag nog even een paar nummertjes van 'Grave Damnatian' gedraaid. Toch stoerder dan ik mij meende te herinneren. Loge black/death met wat keys.
Volgens mij hebben we het elk over een andere band. Ik heb het hier over het Amerikaanse Wolfe. Hun debuut (enige full length) kwam vorig jaar uit en is genaamd Wolfe.

Deze band dus: http://www.metal-archives.com/band.php?id=23543


:edit:
Nee, ik heb het niet over Necros Christos.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 9:43 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Volgens mij hebben we het elk over een andere band. Ik heb het hier over het Amerikaanse Wolfe. Hun debuut (enige full length) kwam vorig jaar uit en is genaamd Wolfe.

Deze band dus: http://www.metal-archives.com/band.php?id=23543


:edit:
Nee, ik heb het niet over Necros Christos.
Ja, je kan jou post idd anders lezen dan ik het deed. Hij was wat kort door de bocht.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 06, 2007 9:46 pm

V. schreef:Ja, je kan jou post idd anders lezen dan ik het deed. Hij was wat kort door de bocht.
Er staat toch duidelijk Wolfe. :P

Maar ik heb dat album niet gehoord, vandaar dat ik wat kort door de bocht ben. Ik kan ook nergens samples vinden, daarom vraag ik om meningen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 06, 2007 9:47 pm

Zorya schreef:[..]


Daar zeg je wat. Ik vind het moeilijk om ze tegen elkaar af te wegen. Nightwork is in zijn geheel gewoon een prachtig album om te hebben, terwijl The Phantom Lodge afzonderlijk een paar magisch mooie nummers heeft die Nightwork niet kan overtreffen. Beide meesterwerkjes, laat ik het daarop houden.
Is er eigenlijk nog ander materiaal van DM dat de moeite waard is? Ik heb alleen deze twee schijfjes namelijk.
Ik vind van niet eigenlijk. Ravendusk in my heart heeft de unieke eigenschappen van D.M. al wel maar daar valt nog niet alles even goed op z'n plaats. En Death's design wijkt teveel af. Het is een soundtrack van een film, waardoor het veel te fragmentarisch en eigenlijk niet black metal genoeg is voor mij.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di feb 06, 2007 9:49 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik vind van niet eigenlijk. Ravendusk in my heart heeft de unieke eigenschappen van D.M. al wel maar daar valt nog niet alles even goed op z'n plaats. En Death's design wijkt teveel af. Het is een soundtrack van een film, waardoor het veel te fragmentarisch en eigenlijk niet black metal genoeg is voor mij.
Soundtrack joh? waarvan dan?

Wil ik het weten?
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 9:49 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Er staat toch duidelijk Wolfe. :P

Maar ik heb dat album niet gehoord, vandaar dat ik wat kort door de bocht ben. Ik kan ook nergens samples vinden, daarom vraag ik om meningen.
Lees je eigen post nog eens. Zoals jij het daar typt kan er ook staan dat Wolfe, als in een label of persoon, de CD van Necros Christos heeft gereleased. Het 'hun' in jouw post kan daar heel goed naar Necros Christos verwijzen. :wink:
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 06, 2007 9:51 pm

V. schreef:Lees je eigen post nog eens. Zoals jij het daar typt kan er ook staan dat Wolfe, als in een label of persoon, de CD van Necros Christos heeft gereleased. Het 'hun' in jouw post kan daar heel goed naar Necros Christos verwijzen. :wink:
Ja, zo kan je het inderdaad opvatten. :P


Maar goed, als iemand dat album gehoord heeft wees dan niet verlegen en post er eens iets over.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 06, 2007 9:52 pm

Zorya schreef:[..]


Soundtrack joh? waarvan dan?

Wil ik het weten?
Van een of andere underground film die nooit is uitgekomen omdat ie teveel op Final destination zou lijken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di feb 06, 2007 9:56 pm

XnegativeX schreef:[..]


Van een of andere underground film die nooit is uitgekomen omdat ie teveel op Final destination zou lijken.
Ik had niet veel anders verwacht bij dat soort muziek eigenlijk hehe.

Toch eens kijken of ik dat album van internet kan plukken. Ben nu wel erg benieuwd.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » di feb 06, 2007 10:51 pm

Zorya schreef:[..]


Daar zeg je wat. Ik vind het moeilijk om ze tegen elkaar af te wegen. Nightwork is in zijn geheel gewoon een prachtig album om te hebben, terwijl The Phantom Lodge afzonderlijk een paar magisch mooie nummers heeft die Nightwork niet kan overtreffen. Beide meesterwerkjes, laat ik het daarop houden.
Is er eigenlijk nog ander materiaal van DM dat de moeite waard is? Ik heb alleen deze twee schijfjes namelijk.
Ik heb zelf alleen de eerste 2 albums; "Ravendusk in my heart" & "The Phantom Lodge" en ben zelf niet bekend met "Nightwork". Maar ben je in voor melodieuze black metal met keyboards, hier en daar een lekker lompe barbaarse uitspatting en dit alles voorzien van een duister sfeertje dan is "Ravendusk in my heart" zeker een aanrader.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo feb 07, 2007 5:36 am

Zorya schreef:[..]


Prettig!
Heb me afgelopen week nog laten begeesteren door Tenth Sub Level. Nummers als The Bitter Emblem of Dissolve zijn erg geschikt met dit weer. Dan mag de lente nog lang uitblijven wat mij betreft.
Nu je het zegt; hoe is het weer daar eigenlijk, hedentendage? Hier is het overdag gemiddeld -15C en er ligt ongeveer een voet sneeuw - prima omstandigheden om Nord... van Setherial uit het vet te halen, alsmede mijn ski's.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 07, 2007 8:35 am

Een waardeloze winter tot nu toe. Het heeft welgeteld één week gevroren, waarna het weer terug was naar de ziekelijke 5-8°C van daarvoor. Nu word het weer iets frisser, buiten ligt rijp e.d, maar het is nog altijd boven het vrieschpunt.

Waar zijn onze winters toch gebleven?

Dan heb jij het heel wat beter, zo te zien. Heel Noord-Amerika gaat toch gebukt onder dat weer?
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo feb 07, 2007 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » wo feb 07, 2007 9:27 am

'onze winters' ?

Ik heb van mijn leven nog geen fatsoenlijke winter (met sneeuw die blijft liggen dus) meegemaakt in dit land.

Ik zou nu echt wel graag een weekje lang in Toronto van bergen af lopen sjeezen met mijn snowboard. Maar aan de nadere kant hou ik toch ook wel van de mist die nu over het Limburgse landschap hangt als ik 's morgens naar school fiets. Met Graupel gierend door mijn mp3-speler vond ik het een prima begin van de dag.
Zelfs zonder sneeuw.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 07, 2007 9:30 am

Ik kan me uit de jaren '90 wel een paar winters met relatief veel sneeuw herinneren..
Niet constant, oké. Maar toch.

Hoe dan ook, onderbreken die golfstroom, Scandiëuropië FTW!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » wo feb 07, 2007 9:37 am

Ik kan er me maar 1 herinneren. Ik weet niet meer welk jaar dat was maar toen vielen er haast sneeuwballen uit de lucht. Voor de rest vond ik ook de jaren negentig maar zwakjes.
Geef mij maar de Oost-Europese winters! Hopen dat je tenen er niet vanaf vriezen en dat de ramen het niet begeven. Hier heb ik dit jaar nog niet eens een ijspegeltje gezien.
Maar we mogen de hoop niet opgeven. Misschien krijgen we wel een wit Pasen.

:(
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 07, 2007 9:42 am

Ja, de afgelopen jaren kwam er steeds na maanden niks rond maart nog eens uiterst droog een bak winterweer langszetten, dat was vooral in 2004/2005 toch een behoorlijk pak.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22969
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo feb 07, 2007 11:46 am

Ga toch weg.
Zomer, dat rost pas.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 07, 2007 3:51 pm

Daak, welk topic is dit? Waar wordt dat door bevolkt? Ja, juist.

Niks mis met de zomer trouwens, behalve als het gewoon zo strontheet is dat je geen fuck kunt doen, wat helaas vaker wel dan niet het geval is. 's Avonds, dan is de zomer vet.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo feb 07, 2007 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 07, 2007 3:53 pm

Plaag schreef:Er zijn er meer, als je even doorzoekt, hoewel de mp3's uiteraard niet alleszeggend zijn. Nee, je moet de eerste twee albums hebben: When The Twilight Covers The World en The Egregor Of Evil. Deze twee cd's behoren wat mij betreft tot het beste wat er op het gebied van black is uitgekomen. De nummers zitten zeer doordacht in elkaar. Niet continu snel, heel veel afwisseling, en hoe met name op When The Twilight Covers The World de keyboards en de riffs klinken, is haast niet geevenaard. Onbegrijpelijk dat zulke meesterwerken hier vrijwel onopgemerkt zijn gebleven.

Wie een redelijke indruk wil, moet anders maar even zijn of haar e-mailadres geven, dan stuur ik wat nummers via Yousendit, of zo.
Ik wil nog even terugkomen op Twilight Is Mine. Ik heb inmiddels het album The Egregor Of Evil gehoord en ik vind het nog steeds matig en standaard. Er zitten enkele stukken in die wat interessanter zijn door goed gebruik te maken van het keyboard, of een klassieke stem, maar het vervalt al snel weer in hetzelfde monotone geluid. En monotoon is ook het eerste wat in mij op komt als ik de zang hoor. Zelf zeggen ze het volgende over dit album: "It's music is more oppressive and has changed towards severe simplicity." Eenvoud kan goed uitpakken, maar dat doet het in dit geval niet, vind ik.
Wat meer tempowisselingen waren ook welkom geweest. In bijvoorbeeld Pomny O Smerty en Dissonant Occult Experience doen ze het goed, maar het gros van de nummers dreunt op hetzelfde tempo voort. Samen met de eerder genoemde punten en wat standaard samples, maakt dat het album er voor mij niet interessanter op.
En over die cover van een deel van Beethoven’s Egmont ben ik ook niet erg te spreken. Wat is daarvan de toegevoegde waarde?

Ik begrijp niet hoe je dit album afwisselend kunt noemen, ik hoor precies het tegenovergestelde. En mocht je alsnog denken dat ik een verkeerde indruk van de band heb, stuur me dan vooral die samples door waar je het over had in je post.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo feb 07, 2007 6:26 pm

Zorya schreef:[..]


Soundtrack joh? waarvan dan?

Wil ik het weten?
Een film die nooit van de grond gekomen is, naar alle waarschijnlijkheid omdat dat verhaal verzonnen is.

Maar ik vind het een uiterst genietbaar werkje, misschien wel de beste.
Nightwork vind ik erg cheesy af en toe. Phantomlodge vond ik wel heel vet. En inderdaad wat Xnegative zei: Ravendusk is het net niet.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo feb 07, 2007 6:33 pm

Voor Death's Design waren nooit plannen om een verfilming te maken, dat is larie. Het album heeft echter duidelijk wel een verhaal dat zo in een film zou kunnen en er zit een 'film'poster bij de cd. Wel een toffe cd, 61 nummers verdeeld over 20 zgn. movements, iedere keer een andere scène uit de 'film' dus. Goedgepolijste melodische BM, zeker het uitchecken waard.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » wo feb 07, 2007 6:50 pm

Verdeelde meningen. Toch maar eens uitzoeken dan.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo feb 07, 2007 8:32 pm

De nieuwe Furze rammelt ook weer heerlijk...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo feb 07, 2007 9:21 pm

Meltdown schreef:Een waardeloze winter tot nu toe. Het heeft welgeteld één week gevroren, waarna het weer terug was naar de ziekelijke 5-8°C van daarvoor. Nu word het weer iets frisser, buiten ligt rijp e.d, maar het is nog altijd boven het vrieschpunt.

Waar zijn onze winters toch gebleven?

Dan heb jij het heel wat beter, zo te zien. Heel Noord-Amerika gaat toch gebukt onder dat weer?
Ik merk al dat jullie kleut0rs nooit buiten werken. Kom maar met die zon. Tering, wat was het vanochtend koud toen ik op een 'scheepswerf' ging klussen.

Jaha, erg ontopic, erg blek met0ll.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » wo feb 07, 2007 9:32 pm

Morgen 5 tot 10 cm sneeuw, paulisma. En nu weer over bm?....
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » wo feb 07, 2007 10:30 pm

Hieronimus schreef:Voor Death's Design waren nooit plannen om een verfilming te maken, dat is larie. Het album heeft echter duidelijk wel een verhaal dat zo in een film zou kunnen en er zit een 'film'poster bij de cd. Wel een toffe cd, 61 nummers verdeeld over 20 zgn. movements, iedere keer een andere scène uit de 'film' dus. Goedgepolijste melodische BM, zeker het uitchecken waard.
Het is een geniaal album! Ik heb het een tijdje niet geluisterd, toch maar weer eens uit de kast trekken! 8)

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 07, 2007 11:49 pm

V. schreef:[..]
Ik merk al dat jullie kleut0rs nooit buiten werken. Kom maar met die zon. Tering, wat was het vanochtend koud toen ik op een 'scheepswerf' ging klussen.

Jaha, erg ontopic, erg blek met0ll.
Arbeider.

Oh ja, morgen sneeuw ofzo. Bwahahah!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do feb 08, 2007 12:14 am

the true Thorko schreef:De nieuwe Furze rammelt ook weer heerlijk...
Die heb ik net in huis. Zo maar eens luisteren hoe die klinkt. Nu zit ik met Involtation van Lucifugum op mijn hoofd.

Wat klinkt dat toch







ziek.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » do feb 08, 2007 1:07 am

Zorya schreef:'onze winters' ?

Ik heb van mijn leven nog geen fatsoenlijke winter (met sneeuw die blijft liggen dus) meegemaakt in dit land.

Ik zou nu echt wel graag een weekje lang in Toronto van bergen af lopen sjeezen met mijn snowboard. Maar aan de nadere kant hou ik toch ook wel van de mist die nu over het Limburgse landschap hangt als ik 's morgens naar school fiets. Met Graupel gierend door mijn mp3-speler vond ik het een prima begin van de dag.
Zelfs zonder sneeuw.
Hmm, ik herinner me nog wel winters dat je toch zeker een paar weken kon schaatsen en sneeuwballen pleuren en de ijspegels aan het dak hingen. Maar dan hebben we het al over de jaren 80 inderdaad.

Er zijn geen bergen in Ontario, slechts redelijk hoge heuvels ;) Voor het betere skieen moet je in Whistler of Banff in de Rockies zijn, andere kant van het continent (ga ik nog wel eens doen).

Maar niet getreurd: het KNMI zegt "zware sneeuw, grote overlast" dus je kunt morgen de Vaalseberg afsjezen ;) Mooi trouwens dat een paar centimeter sneeuw in Nederland altijd tot 'grote overlast' moet leiden. Terwijl een paar sneeuwschuivers en wat zout hier wonderen doen (mijn zwarte auto is wit van de aanslag, dat dan weer wel).

Maar ontopic: Pitch Black Brigade van Vreid knalt hier uit m'n speakers en dat is een zeer degelijke pot herrie. Windir goes Black Metal.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do feb 08, 2007 1:35 am

Othrys schreef:[..]
Windir goes Black Metal.
Ja, die popplaten van Windir, dat was niks. Vooral 'I'm a slave 4 your viking attitude' was bar slecht.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » do feb 08, 2007 2:50 am

Klepzeiker. Windir ging toch beduidend meer de Viking kant op, terwijl ik Vreid meer in de 1349 hoek zou neerzetten. Wat ik maar wil zeggen is dat de heren er ondanks het verlies van Valfar nog steeds zeer verdienstelijk op los rammelen.
The True North, Strong and Free

Gesloten