Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davos
Berichten: 316
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 6:25 pm

Bericht door Davos » do feb 22, 2007 12:09 am

Hopelijk wordt het wat diverser dan Octavarium, het zal me benieuwen. Er is ongetwijfeld, net als altijd, heel veel tijd, zweet en ideeen ingestopt.

Hoe... Hmmm... Tsja.

We horen het snel!
The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
"The moon is a planet just like the earth, only it is even deader."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do feb 22, 2007 7:12 am

Rebellion666 schreef:De tracklist van het nieuwe album van DT:

DREAM THEATER - SYSTEMATIC CHAOS

In The Presence of Enemies Pt.1
Forsaken
Constant Motion
The Dark Eternal Night
Repentance
Prophets of War
The Ministry of Lost Souls
In The Presence of Enemies Pt.2

Produced by John Petrucci and Mike Portnoy
Engineered and Mixed by Paul Northfield

Bron: www.dreamtheater.net
The dark eternal night? Prophets of war? The ministry of lost souls? Klinkt nogal, ehhmm, GAY :P. En niet een beetje gay, nee, Dragonforce-gay.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do feb 22, 2007 3:27 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]


The dark eternal night? Prophets of war? The ministry of lost souls? Klinkt nogal, ehhmm, GAY :P. En niet een beetje gay, nee, Dragonforce-gay.
Nou, gay zou ik het niet willen noemen maar ik geef toe, het doet een beetje Rhapsody aan. Maar om net zoals bij Octavarium alleen op de songtitels af te gaan lijkt me niet veel zin hebben.

Ik kan het mis hebben maar sinds Rudess bij DT speelt zit er wel een bepaald patroon in. SFAM was een concept, 6OIT was theatraal, TOT was een hard gitaargeorienteerdalbum, Octavarium was meer een toetsengeorienteerd album. Bij dit album gok ik op meer solo's van Petrucci, meer metalgeorienteerd en minder expirimenteel. We weten het over een paar maanden!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr feb 23, 2007 7:02 am

Ik zeg ook niet dat ik niet zit te smachten naar dit album ;). De titels mogen dan erg power metal klinken, ik weet zeker dat ze er weer een interessant werk van weten te maken. En ik hoop dat dit aan de genialiteit van Awake en SfaM weet te tippen.
[b]DAUDR!![/b]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » vr feb 23, 2007 10:37 pm

Ik hoop in ieder geval op wat minder toetsen en pop dan op Octavarium. Daar zitten toch een paar stukken op die ik moeilijk kan aanhoren (The answer lies within, I walk beside you, het begin van Sacrificed sons). Wat mij betreft mag Rudess de band trouwens sowieso verlaten.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 23, 2007 10:39 pm

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe cd en ik moet zeggen dat ik Octacarium toch nog graag opzet.

Gebruikersavatar
Davos
Berichten: 316
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 6:25 pm

Bericht door Davos » vr feb 23, 2007 11:42 pm

Ik probeer nu een torrent binnen te halen met de cd. Ben benieuwd of het lukt ;-)
The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
"The moon is a planet just like the earth, only it is even deader."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."

Aesthetic
Berichten: 56
Lid geworden op: do apr 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Aesthetic » ma feb 26, 2007 2:16 pm

Hoofdbanger schreef:Ik hoop in ieder geval op wat minder toetsen en pop dan op Octavarium. Daar zitten toch een paar stukken op die ik moeilijk kan aanhoren (The answer lies within, I walk beside you, het begin van Sacrificed sons). Wat mij betreft mag Rudess de band trouwens sowieso verlaten.
Haha, goeie!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma feb 26, 2007 4:32 pm

Hoofdbanger schreef: Wat mij betreft mag Rudess de band trouwens sowieso verlaten.
Ik vind juist dat sinds Rudess bij DT speelt de band met het album meer smoel krijgt. Ik vind Rudess ook zeker de beste toetsenist uit de DT-historie. Heiligschennis voor de Kevin Moore liefhebbers maar dat was degene in het hele rijtje toetsenisten die het qua geluid op save speelde en absoluut niks vernieuwend was. Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op Awake en IaW.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma feb 26, 2007 8:08 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Nou, gay zou ik het niet willen noemen maar ik geef toe, het doet een beetje Rhapsody aan. Maar om net zoals bij Octavarium alleen op de songtitels af te gaan lijkt me niet veel zin hebben.

Ik kan het mis hebben maar sinds Rudess bij DT speelt zit er wel een bepaald patroon in. SFAM was een concept, 6OIT was theatraal, TOT was een hard gitaargeorienteerdalbum, Octavarium was meer een toetsengeorienteerd album. Bij dit album gok ik op meer solo's van Petrucci, meer metalgeorienteerd en minder expirimenteel. We weten het over een paar maanden!
Uhm, wat is het patroon dan? :?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » ma feb 26, 2007 8:19 pm

ja idd wat is het partoon,

haha dat er geen is zeker!


nee ik ben benieuwd naar de nieuwe, opzich kan het geen kwaad als ze wat meer de powermetal achtige kant op gaan (niet teveel natuurlijk) laatste albums waren toch wat meer poprock gericht (lees Muse kloon). Neemt niet weg dat alle DT albums natuurlijk geweldig zijn, maar de laatste twee vond ik duidelijk minder als de albums daarvoor.

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » ma feb 26, 2007 11:48 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik vind juist dat sinds Rudess bij DT speelt de band met het album meer smoel krijgt. Ik vind Rudess ook zeker de beste toetsenist uit de DT-historie.
Ja, ik bedoelde dat ik er niet rouwig om zou zijn als ze zonder toestenist verder zouden gaan. Toetsen en metal vind ik zelden een werkende combinatie.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do apr 05, 2007 12:04 pm

Artwork nieuwe CD:

Afbeelding
Progressive metal pioneers DREAM THEATER have revealed the cover artwork for their new album, "Systematic Chaos", due in June via Roadrunner Records. Check it out at this location.

"This album's got all of the elements we've become known for," reveals drummer Mike Portnoy, who co-produced the CD with guitarist John Petrucci (Paul Northfield engineered and mixed the effort). "The focus on musicianship, the skull-crushing riffs, the big progressive epics and the heart-wrenching melodies. We've got one of the strongest and most devoted fan bases in the world, and they should certainly be happy with the new material." The disc sports seven new songs, one of which runs 25 minutes.

"Systematic Chaos" track listing:

01. In The Presence of Enemies Pt. 1 (9:00)
02. Forsaken (5:36)
03. Constant Motion (6:55)
04. The Dark Eternal Night (8:51)
05. Repentance (10:43)
06. Prophets of War (6:01)
07. The Ministry of Lost Souls (14:57)
08. In The Presence of Enemies Pt. 2 (16:38)

DREAM THEATER had spent its entire career on Elektra and Atlantic, an arrangement that ended with the 2005 studio album "Octavarium". According to Billboard.com, The group has sold 2.1 million CDs in the United States since Nielsen SoundScan began tracking data in 1991
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Janneke » do apr 05, 2007 12:20 pm

Haha, lijkt de rondweg bij Rotterdam wel :P

Ik vind de hoes helaas niet mooi..

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do apr 05, 2007 12:29 pm

Ik vind die mieren een beetje jammer, maar voor de rest vind ik de hoes wel vet, vooral dat verkeersbord.
En voor een metalhoes moet je natuurlijk niet bij DT zijn, maar dat was al bekend.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do apr 05, 2007 1:24 pm

ja die mieren dat hoeft van mij dan weer niet, maar goed. Het artwork past natuurlijk perfect bij de album titel. Wel leuk gevonden opzich.

Ik vind het artwork wel altijd gaaf van DT, Images and Words and Awake waren erg mooi. Ook Octavarium had wel een mooie cover. Deze is ook wel weer ok, niet de beste maar al mooier als train of thought en SDOIT

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do apr 05, 2007 1:49 pm

SDOIT moesten ze toch ook op ´t laatste moment aanpassen omdat de Twin Towers op de voorkant stonden, ofniet?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » do apr 05, 2007 1:52 pm

Amibor schreef:SDOIT moesten ze toch ook op ´t laatste moment aanpassen omdat de Twin Towers op de voorkant stonden, ofniet?
Nee dat was dat live album (scenes from new york)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do apr 05, 2007 1:56 pm

Oja, idd.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do apr 05, 2007 5:40 pm

Die heeft zelfs één dag in de winkel gelegen; kwam namelijk precies op 11 september 2001 uit terwijl er een brandende New-Yorkse skyline opstond, hehe. Daar moet je bij die Amerikaantjes natuurlijk niet mee aankomen.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do apr 05, 2007 6:05 pm

Ja bizar was dat, Dream Theater zat in ´t complot met Bin Laden.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr sep 28, 2007 4:00 pm

Voor de liefhebbers:

Afbeelding

Liquid Trio Experiment - "Spontaneous Combustion"
Mike Portnoy mixes the Liquid Trio Experiment Jams

Tony Levin - Bass
Mike Portnoy - Drums
Jordan Rudess - Keyboards

* Dream Theater's keyboard player and drummer
* Tony Levin - bassist with King Crimson and Peter Gabriel
* Unreleased jams recorded during sessions for LTE2
* Limited Edition Metallic Print DigiPak
* Brand new liner notes by Mike Portnoy


"In October 1998, Liquid Tension Experiment reunited at Millbrook Studios in upstate New York to record their 2nd album. A few days into the sessions, John Petrucci's pregnant wife went into premature labor leaving Mike Portnoy, Jordan Rudess and Tony Levin stranded in an already set-up and booked recording studio. So like any creative and productive musicians would do, they decided to stay and JAM... and JAM they did!

For some bizarre and still unexplained reason, the master tapes of these jams were misplaced during the mixing process. But, luckily, Portnoy records almost everything he ever does and as a result his live 2-track stereo DAT mixes are the only remaining traces of this historic jam. So what you have here is as live and raw as it gets. No overdubs, no editing, no mixing.

Just 3 guys, their instruments and their spontaneous imaginations feeding off of each other."

bron: www.dreamtheater.net
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » zo sep 30, 2007 12:19 pm

::::::::SETLIST SPOILERS:::::::::::::::






de DT setlist voor de 2de tour in europa ziet er als volgt uit:
(Intro Video / 2007: An Ant Odyssey)
IN THE PRESENCE OF ENEMIES
STRANGE DEJA VU
BLIND FAITH
SURROUNDED '07
CONSTANT MOTION
THE DARK ETERNAL NIGHT
KEYBOARD SOLO /
LINES IN THE SAND
I WALK BESIDE YOU
TAKE THE TIME
THE MINISTRY OF LOST SOULS

Encore:
MEDLEY:
I. TRIAL OF TEARS
II. FINALLY FREE
III. LEARNING TO LIVE
IV. IN THE NAME OF GOD
V. OCTAVARIUM

deze setlist hebben ze al 3 keer gespeeld dus het lijkt er op dat ze deze voor de hele tour gebruiken (misschien dat ze 2 songs veranderen maar niet veel meer denk ik zo)

::::::::::EINDE SPOILERS::::::::::::::
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » zo sep 30, 2007 6:15 pm

Hoop wel dat ze iets per setlist veranderen zal aanwezig zijn in Antwerpen, Rotterdam en Manchester....
Weet iemand de setlist van Symphony X?

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo sep 30, 2007 8:14 pm

Goh, het is niks voor Dream Theater om de hele tour éénzelfde setlist te gebruiken. Zouden ze lui zijn geworden? Tijdens de festivals deze zomer gebruikten ze ook al dezelfde setlist.

Met deze setlist zou ik trouwens best tevreden zijn.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo sep 30, 2007 8:20 pm

toxic schreef: Weet iemand de setlist van Symphony X?
http://www.ultimatemetal.com/forum/symp ... tlist.html
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » zo sep 30, 2007 8:28 pm

thanx

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo sep 30, 2007 8:39 pm

Mooi! Eindelijk Blind Faith 'n keertje live zien.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma okt 01, 2007 12:21 pm

Ik ben niet erg gelukkig met het feit dat DT deze tour een vaste setlist hanteerd of in ieder geval een basislijst. Het verbaast me eerlijk gezegd ook een beetje omdat een varierende setlist juist een handelsmerk van de band was geworden. Ieder optreden was uniek en daardoor bleef het zowel voor de fans als voor de band interessant. Ik ben ook zeer benieuwd waarom DT opeens overgegaan is tot deze werkwijze. We zullen er ongetwijfeld nog wel achter komen en voor het zelfde geld komen ze volgende week in Rotterdam met een totaal andere setlist op de proppen. Los van alles vind ik de setlist van DT die nu bekend is best oke. Dat kan ik niet van Symphony X zeggen. Die setlist raakt kant noch wal.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma okt 01, 2007 3:05 pm

en SX speelt maar 35 minuten (waarvan de eerste 5 minuten een intro tape is...)... de setlist is indd niet veel soeps, had 10 keer beter gekund.

Ik denk dat DT in de loop van de tour weer gaat wisselen maar het meeste dat er nu in staat (eigenlijk alles behalve Constant Motion) wil ik wel zien hoor.
The Dark Eternal Night hebben we ook al gehoord op FoR maar daar zit nu een animatie filmpje bij die erg leuk is.

Misschien is Roadrunner zich er toch een beetje mee gaan bemoeien...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma okt 01, 2007 9:29 pm

Van Mike Portnoy zelf:

OK...I'll say it before somebody else does....

O MY GOD!
I used the same setlist for 3 shows in a row!!!
I thought MP always wrote a different set for every show?????
What is this world coming to????

I'll defend myself before I even have the need to:

--- when we are doing the 3 hour "evening with" format, I'm able to REALLY mix it up from night to night...but in the 2 hour format, there are certain songs I want EVERYBODY to hear throughout the course of a tour (ITPOE and the Medley are two recent examples), so I have less time in the set to mix things up in order to get "the staples" in each night...

--- I still look at the previous year's setlists in each city and write according to giving each city the most diversity from previous tour - but in the case of this same set I used for the last 3 shows (Minneapolis, Chicago and Cleveland), that particular setlist TOTALLY worked with each city in not having much (if any) repeats from recent tours....so there was no reason to NOT use the same set as it fullfilled my criteria...

So there ya have it....
I'm still doing my best to mix it up, but I know that everybody wants to hear certain songs, so I'm trying to keep those in for everybody to experience...

I think while we're doing the 2 hour sets (as opposed to "Evening with" shows), the sets are more likely to REALLY vary from "leg to leg" as opposed to from "show to show"....in other words, when we come back to to do another US leg in the spring, expect the sets to be completely different from this leg...

The fact is, if you REALLY want to be "surprised" - you shouldn't be reading this thread to begin with!

MP


en voor de europese tour:

Correct...read the above response.

Also note that Finland, Sweden and Norway are 3 different countries with 3 cities very far apart, so the chances on many "repeat people" at those 3 shows are slim to none...

It was a very "complete" set, which also had very few repeats from prior sets in all 3 cities, so why not use it for all 3 shows?

MP
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 02, 2007 12:06 am

Nou, het zal mij benieuwen wat we volgende week dinsdag voorgeschoteld krijgen. Ik ben bij DT op alles voor bereid dus tegenvallen zal het niet snel.

btw, had ik goed begrepen dat de 2de ring dicht is?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 02, 2007 12:07 am

Rebellion666 schreef:Nou, het zal mij benieuwen wat we volgende week dinsdag voorgeschoteld krijgen. Ik ben bij DT op alles voorbereid dus tegenvallen zal het niet snel.

btw, had ik het goed begrepen dat de 2de ring dicht is?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 02, 2007 1:25 pm

Ik heb even bij onze Duitse vrienden gespiekt wat betreft de setlist van DT in Hannover gisteren. De setlist verschilt in een aantal opzichten van de setlist die in de Scandinavische landen gespeeld werd. Misschien dat we de laatste week op het verkeerde been zijn gezet, bewust of onbewust.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di okt 02, 2007 1:38 pm

Het maakt mij niet uit of het in Nederland dezelfde setlist wordt of niet. Persoonlijk ben ik erg tevreden met de nummers die in Scandinavië gespeeld werden. Als de band eens een keertje geen zin heeft om telkens weer met een andere setlist te komen, dan is dat wat mij betreft hun goed recht. Bovendien, wat is nu eigenlijk het voordeel van steeds weer de stelist veranderen? Dat is eigenlijk alleen interessant voor die paar bloedfanatieke fans die meer dan één concert zien.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 02, 2007 3:33 pm

Rene schreef:Bovendien, wat is nu eigenlijk het voordeel van steeds weer de stelist veranderen? Dat is eigenlijk alleen interessant voor die paar bloedfanatieke fans die meer dan één concert zien...
...en dat ben ik. Nu heeft het dit jaar wel een beetje met tijdsgebrek te maken dat ik eigenlijk alleen maar naar Ahoy' kan. Je hebt inderdaad wel gelijk dat de setlist helemaal oké is. Niks mis mee en ik zal er ook absoluut niet van wakker liggen als ze die nummers spelen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 03, 2007 8:41 pm

Voor degene die toch nieuwsgierig zijn naar de subtiele wijzigingen in de setlists:

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1675258

Dit wordt volgens mij redelijk up to date gehouden.

En nu hou ik op met ouwehoeren over setlists en aanverwante onderwerpen :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 03, 2007 8:58 pm

Zolang ze Lines In The Sand maar spelen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » wo okt 03, 2007 10:19 pm

morgen naar Belgie zal proberen de setlist te onthouden.
Aangezien ik ook naar Ahoy en Manchester ga hoop ik wel dat ze iets veranderen in de set.........maarja drie keer hetzelfde is ook nooit genoeg van DT

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr okt 05, 2007 2:44 am

Zo, net terug uit Antwerpen en hier een klein verslagje van de avond.

Om zeven uur de deur open en meteen naar de merchandise tent waar je meteen met je bek open valt van de prijzen die men durft te vragen voor een stukje gedrukt textiel of papier!!!!!! Schandalig gewoon, 32 euro voor een shirtje die op hun eigen site voor 20 dollar staat met als hoogte punt het door mij fel begeerde basketball shirt die een slordige 95 euro moest kosten ( 60 dollar op de site) Dus gewoon via de fanclub bestellen lijkt mij de beste optie, dan heb je er twee voor dezelfde prijs.

Om vijf voor acht gaan de zaallichten uit en begint de intro tape van Symphony X dan denk je dat wordt smullen geblazen en dat was maar deels waar. Het eerste wat opvalt is het zoals (helaas) gewoon bij een voorprogramma : het geluid. Een muur van lage tonen die op je afkomt waar dan weer wel de zang goed te horen is en daar is ook alles mee gezegd. Heb dus genoten van de zang kwaliteieten van Russel maar door de brei van geluid waren de solo's, toch het sterke punt van SX , niet om aan te horen, of beter gezegd niet te horen al werdt dat pas bij het laatste nummer iets beter.

Erg jammer om zo'n klasse band zo te moeten horen maar het overgrote deel van het publiek was er wel content mee. Ook jammer dat sommige koortjes zo van tape meedraaien, had ik niet verwacht van ze.

Na 40 minuten SX en een ombouw van bijna een half uur begint de intro tape van DT en daarna is het gewoon twee uur lang smullen en kwijlen geblazen.
De setlist verschilt niet veel met zoals die hier in dit topic staat, Lines in the sand en Walk beside you worden echter niet gespeeld maar daarvoor krijgen we wel Misunderstood ( geen slechte ruil lijkt me).
Erg grappig is het animatie filmpje tijden The Dark Eternal Night waarin Portnoy het ook niet kan laten om zijn bijnaam kameel eer aan te doen.
Voor degene die dinsdag naar Ahoy gaan : let ook op de boksbal aan Portnoy's drumstel, naast beste drummer ter wereld ook groots clown.

Over James La Brie kan ik heel kort zijn: SUPERZANGER, dat gezeik dat ie er altijd naast zit moet maar eens een keer afgelopen zijn want deze man is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de beste metalzangers van dit moment.

Die Muppet die hier laatst verkondigde dat Jordan Rudess beter de band kan verlaten moet dinsdag maar eens goed opletten of eens wat beter naar de platen met Rudess gaan luisteren want volgens mij ben je van het ganzen bord gefikkerd en kan je geen dubbel zes gooien of heb je een paar chromosomen tekort en hebt nu het IQ van een poffertje.

RUDESS RULES!!!!!
MYUNG valt niets nieuws over te vermelden( ook nu weer in het zwart).

En de held met zes snaren wordt ook met de dag gekker en beter, ik kan begrijpen dat die man nachtmerries heeft over plectrums die smelten en snaren die in de fik vliegen, wat een snelheid en souplesse, briljant gewoon!!!!

Voor mij bestaat er op dit moment geen betere band dan DT en hoop ze nog veel vaker te gaan bekijken, al was dit al de negende keer.
Hopen dat het snel dinsdag is om naar Ahoy af te reizen en dan als toetje nog naar Engeland .........zet morgen wel weer eerst een dvdtje op.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr okt 05, 2007 9:33 am

gaaf, nu heb ik nog meer zin in 9 oktober!!!!

ik wilde eigenlijk ook naar de antwerpen show gaan maar niemand wilde naar belgie afreizen daarvoor (toch wel heel jammer, nu heb de enige kans gemist om 2 van mn favoriete DT nummers live te zien: Misunderstood en Scarred!!! :cry: )
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » vr okt 05, 2007 10:27 am

toxic schreef:Die Muppet die hier laatst verkondigde dat Jordan Rudess beter de band kan verlaten moet dinsdag maar eens goed opletten of eens wat beter naar de platen met Rudess gaan luisteren want volgens mij ben je van het ganzen bord gefikkerd en kan je geen dubbel zes gooien of heb je een paar chromosomen tekort en hebt nu het IQ van een poffertje.
Het gaat mij niet om de kwaliteiten van Rudess, ik hoef gewoon überhaupt geen toestenist erbij.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr okt 05, 2007 11:03 am

Ik kan me de muziek van Dream Theater echt niet voorstellen zonder toetsenist.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » vr okt 05, 2007 3:22 pm

Hoofdbanger schreef:[..]


Het gaat mij niet om de kwaliteiten van Rudess, ik hoef gewoon überhaupt geen toestenist erbij.
Ik ga toch ook niet op een Death Metal topic verkondigen dat de zang kut is???!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr okt 05, 2007 4:02 pm

Wat een achterlijke discussie, wel of geen toetsenist. Slaat 3x helemaal nergens op. Negeren die hap.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma okt 08, 2007 1:52 pm

morgen is de grote dag :D
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » ma okt 08, 2007 3:39 pm

toxic schreef: of beter gezegd niet te horen al werdt dat pas bij het laatste nummer iets beter.
Slecht hoor! :lol:
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 09, 2007 9:22 am

king_pin schreef:morgen is de grote dag :D
Ondertussen vandaag al. Het zal mij weer benieuwen wat DT voor Nederland in petto heeft. Zal wellicht minder verrassend en spannend zijn dan de 'evening with...' concerten maar ik denk dat ik veel lol ga beleven vanavond...

...ondanks mijn afgebroken en ontstoken verstandskies :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di okt 09, 2007 11:34 am

het mij niet echt uit wat ze spelen, ze hebben alleen weer de nummers panic attack, home en endless sacrifice in de setlist gestopt en die hebben ze in de afgelopen 2 tours (8V tour en de 1ste leg van deze tour) ook al gespeeld... dus die liever niet (zijn dan ook niet echt favorieten van me...)

een paar musts: Blind Faith, Lines in the Sand, The Minisrty of Lost Souls
(mn eerste regel van mn post klopt voor geen kant meer maar ja :lol: )
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo okt 10, 2007 2:03 pm

hier ook ff de setlist plaatsen:

Dream Theater Setlist:

Constant Motion
Strange Deja-vu
Blind Faith
Surrounded (met improvisatie en een deel van 'Sugar Mice' van Marillion en 'Mother' van Pink Floyd)
The Dark Eternal Night
Jordan Rudess Keyboardsolo
Lines in the Sand
The Ministry of Lost Souls
In the Presence of Enemies

encore: Smedley Wilcox (zo heet ie ja :P ) bestaande uit:
Trail of Tears, Finally Free, Learning to Live, In the Name of God en Octavarium



Symphony X Setlist:

Oculus ex Inferni (intro tape)
Set the World on Fire (the Lie of Lies)
Domination
Serpent's Kiss
The Odyssey!!!!
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Plaats reactie