Kreator&Celtic frost in 013 op 11 maart 2007
- The Horseman
Een zeer geslaagd dagje mag ik wel zeggen. De heenreis verliep voorspoedig en ik heb zowaar wat tracks gehoord van aankomende releases van o.a Machine Head en Type O Negative. Terzake...
Toen wij arriveerden was Watain al aan hun laatste nummer bezig en het enige wat ik nog meekreeg was de boodschap 'Heil Satanus!!!' of iets in die trant. Het zal allemaal wel...
Vervolgens kregen we Legion Of The Damned voorgeschoteld en dat was lang niet onaardig. Heel degelijk optreden en prima verteerbaar.
Hoewel ik de aankondigingen van de zanger wat standaard vond maar 'hey, that's just me'. Voor de rest prima in orde, al mag men van mij wel wat nummers gaan schrijven met meer variatie. Aan de kunde van de muzikanten zal het niet liggen.
Toen was het tijd voor doem en verderf met Celtic Frost. En men begon lekker fel aan de set. Helaas viel mijn aandacht gedurende die set wat weg. Het is allemaal wel erg log en monotoon als je geen groot liefhebber van deze Zwitsers bent. Het kan er aan gelegen hebben dat ik op een afstandje heb staan luisteren/kijken maar het duurde allemaal wel erg lang. En zodoende werd ik niet helemaal meegenomen in die duistere sfeer. Goed optreden hoor maar mijn favoriete band zal het niet worden.
En dan eindelijk was het tijd voor 'the almighty' Kreator! Er werd sterk geopend met 'Violent Revolution en Pleasure to Kill'. De nekken werden getergd en de stembanden kapot geschreeuwd. Wat opviel was het geluid want dat stond (gelukkig) niet ongelofelijk hard.
Sterker nog, de gitaren hadden van mij wel iets dikker erop gemogen in het begin van de set.
Ik had het idee dat dit halverwege de set verbeterde.
En wat Mille zijn betoog over racisme betreft… hulde, eindelijk iemand die zijn nek uit steekt en ergens voor staat.. Politiek bewustzijn is voor mij ook element van Thrashmetal.
Setlist was overigens goed,. Hoewel ik wel wat oude krakers in gedachte had die niet hadden misstaan(When the suns burns red, Terrible certainty of Toxic trace) was ik helemaal niet ontevreden. De verhouding tussen oud en nieuw werk was denk ik in balans. En hoewel ik bijvoorbeeld een ‘Voices Of The Dead’ niet geweldig vind werd dit gecompenseerd met een ‘Awakening Of The Gods’.
Tijdens het toegift nog even de moshpit onveilig gemaakt en nog een genadeloze ros op mijn borstbeen gekregen. En toch, al zoekend naar zuurstof meebrullen met TORMENTÓÓÓR!!!
En zo eindigde dus de avond(nou eigenlijk met Chemical Warfare en Beneath The Remains). Hoewel ik mij kostelijk vermaakt heb denk ik dat Kreator nóg een tikkie beter kan. Dus de volgende keer moet die hele zaal op z’n kop en dat niet alleen vooraan de mensen zich in het zweet werken. Hoe meer de energie van het publiek hoe beter de band lijkt me.
Van het forum wel een paar mensen gespot. Ernst ‘héél’ kort gesproken en ik meen ook Bestial Lust en Defender Of Steel ergens vooraan gezien te hebben. De terugreis verliep uitstekend en geheel in de stemming hebben we nog een album van Destruction op degelijk volume in de auto opgezet(Bestial Invasion!!!).
Toen wij arriveerden was Watain al aan hun laatste nummer bezig en het enige wat ik nog meekreeg was de boodschap 'Heil Satanus!!!' of iets in die trant. Het zal allemaal wel...
Vervolgens kregen we Legion Of The Damned voorgeschoteld en dat was lang niet onaardig. Heel degelijk optreden en prima verteerbaar.
Hoewel ik de aankondigingen van de zanger wat standaard vond maar 'hey, that's just me'. Voor de rest prima in orde, al mag men van mij wel wat nummers gaan schrijven met meer variatie. Aan de kunde van de muzikanten zal het niet liggen.
Toen was het tijd voor doem en verderf met Celtic Frost. En men begon lekker fel aan de set. Helaas viel mijn aandacht gedurende die set wat weg. Het is allemaal wel erg log en monotoon als je geen groot liefhebber van deze Zwitsers bent. Het kan er aan gelegen hebben dat ik op een afstandje heb staan luisteren/kijken maar het duurde allemaal wel erg lang. En zodoende werd ik niet helemaal meegenomen in die duistere sfeer. Goed optreden hoor maar mijn favoriete band zal het niet worden.
En dan eindelijk was het tijd voor 'the almighty' Kreator! Er werd sterk geopend met 'Violent Revolution en Pleasure to Kill'. De nekken werden getergd en de stembanden kapot geschreeuwd. Wat opviel was het geluid want dat stond (gelukkig) niet ongelofelijk hard.
Sterker nog, de gitaren hadden van mij wel iets dikker erop gemogen in het begin van de set.
Ik had het idee dat dit halverwege de set verbeterde.
En wat Mille zijn betoog over racisme betreft… hulde, eindelijk iemand die zijn nek uit steekt en ergens voor staat.. Politiek bewustzijn is voor mij ook element van Thrashmetal.
Setlist was overigens goed,. Hoewel ik wel wat oude krakers in gedachte had die niet hadden misstaan(When the suns burns red, Terrible certainty of Toxic trace) was ik helemaal niet ontevreden. De verhouding tussen oud en nieuw werk was denk ik in balans. En hoewel ik bijvoorbeeld een ‘Voices Of The Dead’ niet geweldig vind werd dit gecompenseerd met een ‘Awakening Of The Gods’.
Tijdens het toegift nog even de moshpit onveilig gemaakt en nog een genadeloze ros op mijn borstbeen gekregen. En toch, al zoekend naar zuurstof meebrullen met TORMENTÓÓÓR!!!
En zo eindigde dus de avond(nou eigenlijk met Chemical Warfare en Beneath The Remains). Hoewel ik mij kostelijk vermaakt heb denk ik dat Kreator nóg een tikkie beter kan. Dus de volgende keer moet die hele zaal op z’n kop en dat niet alleen vooraan de mensen zich in het zweet werken. Hoe meer de energie van het publiek hoe beter de band lijkt me.
Van het forum wel een paar mensen gespot. Ernst ‘héél’ kort gesproken en ik meen ook Bestial Lust en Defender Of Steel ergens vooraan gezien te hebben. De terugreis verliep uitstekend en geheel in de stemming hebben we nog een album van Destruction op degelijk volume in de auto opgezet(Bestial Invasion!!!).
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Lone Starr
-
- Contacteer:
Watain : echt gaaf
Legion of the Damned : lekkere standaard set
CELTIC FROST : DIT WAS DE TOPPER VAN DE AVOND!!
Had ze voor het eerst gezien in 1987...( ja ben een ouwe lul van 38 )..toen waren ze al goed..dit optreden was echt mooi.
Kreator : wel geinig.niet bijzonder..alleen die vreselijke gitarist..is en blijft een homo vergeleken met de bassist en Mille.. die gast past er niet tussen.
Legion of the Damned : lekkere standaard set
CELTIC FROST : DIT WAS DE TOPPER VAN DE AVOND!!
Had ze voor het eerst gezien in 1987...( ja ben een ouwe lul van 38 )..toen waren ze al goed..dit optreden was echt mooi.
Kreator : wel geinig.niet bijzonder..alleen die vreselijke gitarist..is en blijft een homo vergeleken met de bassist en Mille.. die gast past er niet tussen.
"take out" Islamic holy sites if Muslim fundamentalist terrorists attacked the country with nuclear weapons.
http://www.darkpixels.nl/
http://www.myspace.com/infernalvisuals
http://www.darkpixels.nl/
http://www.myspace.com/infernalvisuals
- KoenM
- Contacteer:
Hippe nieuwe telefoon (boys with toys) includeert foonfoto's:
Kreator:
Celtic Frost:
In de trein:
Murw gebeukt door Celtic Frost en moegebangd bij Kreator, I must be emo:
Kreator:
Celtic Frost:
In de trein:
Murw gebeukt door Celtic Frost en moegebangd bij Kreator, I must be emo:
Facebook band
The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory
Last.fm profiel
Last.fm profiel
-
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik welSander schreef:Toch jammer dat bijna niemand hier Celtic Frost snapte.
het was fucking geniaal en duister
en vooral de songs van de laatste plaat vind ik helemaal geweldig live, hoor ik nog liever als de klassiekers
wel niet zo loodzwaar als op wacken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Man, man, man; wat een heerlijke avond was dat gisteren.
Geen slechte band gezien, er zat duidelijke stijgende lijn in de kwaliteit van de optredende bands en de topper was dus Kreator. Bijna anderhalf uur lang meebrullen, headbangen en beuken en losgaan in de pit. Ben lekker duf de hele dag maar het was het waard. Alleen maar klassiekers van een geniale band.
Ook Celtic Frost kon me zeer bekoren; Ik was niet echt bekend met de band, herkende alleen Procreation o/t wicked and cyrcle of the tyrants (door de coverversies bekend bij mij) maar ik vond het geweldig. Wat een loodzwaar "heavy-as-fuck" geluid heeft die band zeg.
LotD was gewoon lekker doorbeukende thrash en een goed voorprogramma voor Kreator. En Watain had sterke momenten maar niet alles vond ik even boeiend.
Ook KoenM en Fetuskiller nog even gesproken, Amnesjan gegroet en een handje gekregen tijdens LotD van iemand van metalfan (Ellesar ?!).
Kortom; het was heersend, en hard ook. En nu ga ik me omkleden en naar W2 voor Necrophagist, Misery Index en Origin
Geen slechte band gezien, er zat duidelijke stijgende lijn in de kwaliteit van de optredende bands en de topper was dus Kreator. Bijna anderhalf uur lang meebrullen, headbangen en beuken en losgaan in de pit. Ben lekker duf de hele dag maar het was het waard. Alleen maar klassiekers van een geniale band.
Ook Celtic Frost kon me zeer bekoren; Ik was niet echt bekend met de band, herkende alleen Procreation o/t wicked and cyrcle of the tyrants (door de coverversies bekend bij mij) maar ik vond het geweldig. Wat een loodzwaar "heavy-as-fuck" geluid heeft die band zeg.
LotD was gewoon lekker doorbeukende thrash en een goed voorprogramma voor Kreator. En Watain had sterke momenten maar niet alles vond ik even boeiend.
Ook KoenM en Fetuskiller nog even gesproken, Amnesjan gegroet en een handje gekregen tijdens LotD van iemand van metalfan (Ellesar ?!).
Kortom; het was heersend, en hard ook. En nu ga ik me omkleden en naar W2 voor Necrophagist, Misery Index en Origin
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Geheim_502
Al met al voor mij een puik avondje Metal. Jammer alleen dat ik nog brak was van een bruut avondje feesten met mijn Baroeg collega's. Maar ja..das meer mijn probleem.
Watain vond ik een zeer vette show geven. Jammer dat het een beetje kort was. LOTD heb ik al een paar x eerder gezien en ook deze keer waren ze gezegend met een goed geluid en deden ze goed wat ze moesten doen. Een puike show weggeven.
Celtic Frost heb ik deels gezien daar ik ook andere dingen te doen had. Het optreden van Kreator vond ik goed te doen alleen heb ik optredens gezien die beter waren. Naar mijn mening hadden ze de nummers Leaving Europe (After the Rain) en Some Pain will last wel in kunnen ruilen voor nummers zoals Under the Guillotine ofzow. Verder is het leuk voor Mille & Co. dat ze sociaal bewogen zijn maar ze kunnen dat ook in een paar zinnen samenvatten. Ik vond het een beetje de vaart van het concert er uit halen.
Verder stoorde ik me enorm aan een 1 of andere losgeslagen puber die het nodig vond om express tegen iedereen aan te botsen in de garderobe. Waarschijnlijk kent ie verschil niet tussen in de pit en uit de pit.
Watain vond ik een zeer vette show geven. Jammer dat het een beetje kort was. LOTD heb ik al een paar x eerder gezien en ook deze keer waren ze gezegend met een goed geluid en deden ze goed wat ze moesten doen. Een puike show weggeven.
Celtic Frost heb ik deels gezien daar ik ook andere dingen te doen had. Het optreden van Kreator vond ik goed te doen alleen heb ik optredens gezien die beter waren. Naar mijn mening hadden ze de nummers Leaving Europe (After the Rain) en Some Pain will last wel in kunnen ruilen voor nummers zoals Under the Guillotine ofzow. Verder is het leuk voor Mille & Co. dat ze sociaal bewogen zijn maar ze kunnen dat ook in een paar zinnen samenvatten. Ik vond het een beetje de vaart van het concert er uit halen.
Verder stoorde ik me enorm aan een 1 of andere losgeslagen puber die het nodig vond om express tegen iedereen aan te botsen in de garderobe. Waarschijnlijk kent ie verschil niet tussen in de pit en uit de pit.
FACTA NON VERBA
- Antonio Montana
Zo dat was me daar een partij gaaf gisteren. Watain gemist omdat het tijdschema niet klopte. Maargoed, ik kende het toch niet. Legion of the Damned alleen laatste 2,5 nummer, wat toch wel redelijk jammer was, want het is echt een gave liveband. Bovendien is Sons of the Jackal een beest van een plaat. Daarna Celtic Frost en ik moet zeggen: dit was een van de betere optredens die ik ooit gezien heb. Lood en lood zwaar en duister. Lekker doomy, wat waarschijnlijk de reden was waarom de meesten het niet trokken. Ik vond het geniaal. Echt genoten. En daarna nog ff lekker de energie eruit knallen bij Kreator. Eerste keer dat ik ze fatsoenlijk zag en niet van meters afstand op een festival. Geweldige liveband! Ik vind het juist gaaf dat Mille politieke standpunten inneemt bij de optredens. Zou zelfs raar zijn als ie het niet deed, gezien zn politiek getinte teksten. En nog het plektrum van Mille bemachtigd (niemand raapte em op terwijl ie open en bloot op de grond lag). Ja was een erg gave avond. En er waren inderdaad veel metalfanners.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
Ik had juist last van figuren die als een dolle stier naar voren moeten stormen zodra hun favoriete nummer gespeeld worden. Het maakt dat soort mensen kennelijk niks uit of mensen bijna onder de voet worden gelopen, zolang ze maar zelf even vooraan kunnen komen.Geheim_502 schreef:Verder stoorde ik me enorm aan een 1 of andere losgeslagen puber die het nodig vond om express tegen iedereen aan te botsen in de garderobe. Waarschijnlijk kent ie verschil niet tussen in de pit en uit de pit.
- EmptySkies
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
man man man, wat is dat toch? Er staan verdomme 2000 mensen in die zaal, natuurlijk zijn er wel één of twee mensen waar je je aan irriteerd, je kan het niet met iedereen vinden hé? Iedereen doet op een concert wat 'ie zelf wil, jij toch ook? Stel je niet aan, let op jezelf, of (nog belangrijker) op de band die zich voor je neus staat uit te sloven.
Waarom gaat het hier al bijna twee pagina's over mensen waar we last van gehad hebben? Lekker belangrijk...
Waarom gaat het hier al bijna twee pagina's over mensen waar we last van gehad hebben? Lekker belangrijk...
Grapjurk, je kan ook naar voren komen door gewoon netjes tussen mensen door te lopen ipv er dwars doorheen te beuken. En zeker op de plek waar ik stond was er zat ruimte om gewoon netjes te lopen, ipv stoomwals te spelenfetuskiller schreef:man man man, wat is dat toch? Er staan verdomme 2000 mensen in die zaal, natuurlijk zijn er wel één of twee mensen waar je je aan irriteerd, je kan het niet met iedereen vinden hé? Iedereen doet op een concert wat 'ie zelf wil, jij toch ook? Stel je niet aan, let op jezelf, of (nog belangrijker) op de band die zich voor je neus staat uit te sloven.
- fetuskiller
- Contacteer:
Die mensen heb je altijd. Zo kan je na elk concert wel gaan lopen zeiken over mensen die irritant waren, maar daar heb je geen fuck aan. Grapjurk.Dimas schreef:[..]
Grapjurk, je kan ook naar voren komen door gewoon netjes tussen mensen door te lopen ipv er dwars doorheen te beuken. En zeker op de plek waar ik stond was er zat ruimte om gewoon netjes te lopen, ipv stoomwals te spelen
Dus? Ik zie het probleem niet om ook negatieve dingen te melden. Helemaal niet als mensen 20 regels tekst tikken over de bands, wat ze gaaf vonden e.d. en 1 regeltje: oja, dit was wel jammer. Dat er nou gewoon een paar mensen op reageren die ook zoiets hadden, tough luck.fetuskiller schreef:[..]
Die mensen heb je altijd. Zo kan je na elk concert wel gaan lopen zeiken over mensen die irritant waren, maar daar heb je geen fuck aan. Grapjurk.
En nu weer gewoon verder met concertbesprekingen, want anders moet ik weer krentenbollen gaan uitdelen.
- Geheim_502
-
naar heerhugowaard en 013 geweest.
watain was beide keren erg vet, verschillende sets. alleen in 013 was het wat rommelinger.
legion of the damned was de eerste keer dat ik er iets van hoorde of zag, maar blijft een lekker potje thrash was me wel boeide.
celtic frost vond ik zeker beide keren erg vet.
ook al spelen ze de nummers langzamer en staan de als een dooi zak was te lullen en te mompelen.
de muziek was dus echt wel heavy!
kreator boeide me dan minder dan CF. uiteraard komen er leuke nummers voorbij. in HHW heb ik het niet helemaal afgekeken, en in 013 het einde deze keer wel, maar sommige stukken niet.
toch een supervet weekendje gehad!
watain was beide keren erg vet, verschillende sets. alleen in 013 was het wat rommelinger.
legion of the damned was de eerste keer dat ik er iets van hoorde of zag, maar blijft een lekker potje thrash was me wel boeide.
celtic frost vond ik zeker beide keren erg vet.
ook al spelen ze de nummers langzamer en staan de als een dooi zak was te lullen en te mompelen.
de muziek was dus echt wel heavy!
kreator boeide me dan minder dan CF. uiteraard komen er leuke nummers voorbij. in HHW heb ik het niet helemaal afgekeken, en in 013 het einde deze keer wel, maar sommige stukken niet.
toch een supervet weekendje gehad!
alcohol in my veins...
- KoenM
- Contacteer:
Moet ik je gelijk in geven, maar toch kan ik me storen aan die nare sfeer zodra Mille over sociaal bewogen zaken spreekt. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij mr. Montana. Debielen die wel voor het eerst in een grote groep mensen zijn kunnen slechts een glimlach op m'n gezicht toveren.Sander schreef:FK heeft wel gelijk, mongolen heb je op elk concert. Als je pleinvrees hebt of de nihilist wil uithangen kun je beter gewoon thuisblijven.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- sugar daddy
Wapa Zondag was het erug vet.
Watain gemist door dat stel zwakzinnigen van Subway's.
Bij LotD kwamen we tijdens de intro binnen, gelukkig niks gemist dus. Net als de vorige keren echt gaaf.
Dan voor mij de band van de avond CELTIC FROST, ze begonnen geweldig met visions of mortality om verder te gaan met circle of the tyrants!!!!! Geniaal. De nummers daarna van Monotheist en into the pandemonium waren geweldig sloom en duister. Toen The crypts of rays kwam ben ik eens flink uit m'n naad gegaan.
Kreator daarna was gaaf maar niet zo als de vorige keer dat ik ze zag.
En wat die verhaaltjes van Mille betreft, dat kun je wel verwachten, vanwege hun politiek getinte teksten. Ik vond het trouwens ook niet ongepast.
En Martin Eric Ain' gebeden stoorde ik me ook niet aan, het geeft juist wat extra's als een band een verhaaltje verteld over waarom ze een nummer geschreven hebben of waarover het gaat.
En tot slot nog wat over die irritaties van mensen.
Ik heb me ook wel even gestoord aan wat mensen. Als je netjes vraagt aan ze of ze misschien even aan de kant wil gaan voor m'n vriendin die met krukken liep kreeg je echt zo'n gezicht van heb je d'r weer zo een of een TGGGGGG. Maar daar heb ik me niet al te lang aan gestoord.
Watain gemist door dat stel zwakzinnigen van Subway's.
Bij LotD kwamen we tijdens de intro binnen, gelukkig niks gemist dus. Net als de vorige keren echt gaaf.
Dan voor mij de band van de avond CELTIC FROST, ze begonnen geweldig met visions of mortality om verder te gaan met circle of the tyrants!!!!! Geniaal. De nummers daarna van Monotheist en into the pandemonium waren geweldig sloom en duister. Toen The crypts of rays kwam ben ik eens flink uit m'n naad gegaan.
Kreator daarna was gaaf maar niet zo als de vorige keer dat ik ze zag.
En wat die verhaaltjes van Mille betreft, dat kun je wel verwachten, vanwege hun politiek getinte teksten. Ik vond het trouwens ook niet ongepast.
En Martin Eric Ain' gebeden stoorde ik me ook niet aan, het geeft juist wat extra's als een band een verhaaltje verteld over waarom ze een nummer geschreven hebben of waarover het gaat.
En tot slot nog wat over die irritaties van mensen.
Ik heb me ook wel even gestoord aan wat mensen. Als je netjes vraagt aan ze of ze misschien even aan de kant wil gaan voor m'n vriendin die met krukken liep kreeg je echt zo'n gezicht van heb je d'r weer zo een of een TGGGGGG. Maar daar heb ik me niet al te lang aan gestoord.
Mooi van tevoren uitgezocht hoe laat het zou beginnen, want ik wilde op tijd zijn voor Watain; dat was de helft van de reden dat ik kwam (de enige band die ik niet al eens gezien had): om 19.00 uur dus, volgens de website. Om 18.25 dus rustig naar de snackbar, om 18.40 daar nog even lekker scheiten van tevoren, en om 18.50 stonden we binnen. Begint Watain net met het laatste nummer g*dverdeg*dver.... wel heel gaaf trouwens, dat laatste nummer.
Legion of the damned deed waar ze neerlands beste in zijn: rammen! rocken als een tiet, recht toe recht aan thrashen; dat was dus bangen geblazen.
Celtic Frost was eigenlijk de band waarvoor ik kwam. Op Wacken 2006 vond ik ze fantastisch; maar toen was ik behoorlijk bezopen. Nu moest ik rijden, dus bijna volledig nuchter gekeken. Ik vond de aankleding van de zaal heel geslaagd, en de show was oerdegelijk, met gepast gevoel voor dramatiek. Persoonlijk kan hun bijna noise/performance achtige manier van optreden me wel bekoren; ik moest steeds aan Sunno))) denken. Wel hebben ze wat erg lang gespeeld, bedenkend dat Watain slechts 25 minuten toebedeeld had gekregen. Dus heel gaaf, wel een tikkie langdradig.
Kreator had ik een keer of 5 gezien en liep ik niet echt warm voor van tevoren. Ik was zeg maar naar Celtic Frost en Watain gekomen, en kreeg Kreator dr gratis bij. Maar wat is het toch fijn dat er bands zijn die NOOIT teleurstellen. Rocken als een beest! Ook de aankleding en de begeleidende videobeelden vond ik erg geslaagd. Ik blijf die zanger een aansteller vinden ("I want everyone to shout as loud as they can HATE, let me spell it for you H A T E, Its time to raise the flag of.... " tja wat was het ook weer?) , maar wel een coole aansteller. Weer als vanouds genoten.
Al met al een heel geslaagde avond, ondanks dat we Watain nauwelijks gezien hadden. En nuchter! ook een bijzondere ervaring.
Legion of the damned deed waar ze neerlands beste in zijn: rammen! rocken als een tiet, recht toe recht aan thrashen; dat was dus bangen geblazen.
Celtic Frost was eigenlijk de band waarvoor ik kwam. Op Wacken 2006 vond ik ze fantastisch; maar toen was ik behoorlijk bezopen. Nu moest ik rijden, dus bijna volledig nuchter gekeken. Ik vond de aankleding van de zaal heel geslaagd, en de show was oerdegelijk, met gepast gevoel voor dramatiek. Persoonlijk kan hun bijna noise/performance achtige manier van optreden me wel bekoren; ik moest steeds aan Sunno))) denken. Wel hebben ze wat erg lang gespeeld, bedenkend dat Watain slechts 25 minuten toebedeeld had gekregen. Dus heel gaaf, wel een tikkie langdradig.
Kreator had ik een keer of 5 gezien en liep ik niet echt warm voor van tevoren. Ik was zeg maar naar Celtic Frost en Watain gekomen, en kreeg Kreator dr gratis bij. Maar wat is het toch fijn dat er bands zijn die NOOIT teleurstellen. Rocken als een beest! Ook de aankleding en de begeleidende videobeelden vond ik erg geslaagd. Ik blijf die zanger een aansteller vinden ("I want everyone to shout as loud as they can HATE, let me spell it for you H A T E, Its time to raise the flag of.... " tja wat was het ook weer?) , maar wel een coole aansteller. Weer als vanouds genoten.
Al met al een heel geslaagde avond, ondanks dat we Watain nauwelijks gezien hadden. En nuchter! ook een bijzondere ervaring.
www.skeletor-band.com
Wat een geweldige avond was dit zeg, een van de beste sinds tijden!!!
Watain gemist, maar dat interesseerde me niet, je moet toch een keer eten.
Meteen bij binnenkomst begon Legion of the Damned al, gelukkig hadden we niet nog langer getreuzeld want die wilde ik echt niet missen! Het was een goed optreden met leuke nummers alleen niet het beste wat ik van ze gezien heb, hoe dan ook vond ik het toch wel erg gaaf. Daarna was het tijd voor Celtic Frost na Wacken had ik niet echt hoge verwachtingen van deze band omdat ik ze toen niet zo heel goed vond klinken en bovendien was ik alleen redelijk gecharmeerd van die nieuwe cd. Maar het optreden heeft me zwaar verrast!!! Ik wil niet meteen zeggen dat ik 'fan' ben maar ik vond het wel een steengoed optreden en hun muziek weet me ook steeds meer te overtuigen.
Na Celtic Frost was het eindelijk tijd voor mijn hoogtepunt van de avond: Kreator!! Echt een geweldig optreden en een geweldige sfeer !!! Achteraf baalde ik zo dat het al klaar was!
Watain gemist, maar dat interesseerde me niet, je moet toch een keer eten.
Meteen bij binnenkomst begon Legion of the Damned al, gelukkig hadden we niet nog langer getreuzeld want die wilde ik echt niet missen! Het was een goed optreden met leuke nummers alleen niet het beste wat ik van ze gezien heb, hoe dan ook vond ik het toch wel erg gaaf. Daarna was het tijd voor Celtic Frost na Wacken had ik niet echt hoge verwachtingen van deze band omdat ik ze toen niet zo heel goed vond klinken en bovendien was ik alleen redelijk gecharmeerd van die nieuwe cd. Maar het optreden heeft me zwaar verrast!!! Ik wil niet meteen zeggen dat ik 'fan' ben maar ik vond het wel een steengoed optreden en hun muziek weet me ook steeds meer te overtuigen.
Na Celtic Frost was het eindelijk tijd voor mijn hoogtepunt van de avond: Kreator!! Echt een geweldig optreden en een geweldige sfeer !!! Achteraf baalde ik zo dat het al klaar was!
http://www.last.fm/user/Natasja-84
Heb Watain ook moeten missen door 3 weg werkzaamheden/onderbrekingen achter elkaar gvd..
Dus kwam ook laat binne bij legion of the damned, maar die laatste 4 nummers heersde de pan uit..
Celtic frost sja was ik nie ech geweldig over te spreken.
Was zo saai als wat, stond er letterlijk in slaap te vallen.
Dat een maloot celtic frost fan op die muziek uit je dak kan gaan zeg snap ik ook niet..
Soms zaten er wel aardig stukjes tusse maar ga het dan niet steeds vertragen...
En sja kreator die steelde zoals gewoonlijk weer de show van de avond.
Alleen was het geluid in begin wat zacht vond ik bij kreator.
Maar na 2 nummers werd dat prima in orde gemaakt..
Die beeldscherm was ook wel lache die oude en nieuwe clips...
Kortom laat het festival seizoen maar komen...
Dus kwam ook laat binne bij legion of the damned, maar die laatste 4 nummers heersde de pan uit..
Dat een maloot celtic frost fan op die muziek uit je dak kan gaan zeg snap ik ook niet..
- KoenM
- Contacteer:
Niet zo elitair he.Sander schreef:Je prachtig verhalende zinsopbouw zegt veel over het feit dat je Celtic Frost saai vond.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
- Bestial Lust
- Contacteer:
Ja.Amstel schreef:Heb Watain ook moeten missen door 3 weg werkzaamheden/onderbrekingen achter elkaar gvd..
Maar heb je nu al een foto?
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Amstel schreef:Heb Watain ook moeten missen door 3 weg werkzaamheden/onderbrekingen achter elkaar gvd..
Wat iemand anders al vermeldde: Je begrijpt Celtic Frost niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Hehe, die kerel werd nog wild van m'n Asphyx shirt. dat was lachen. Ik dacht dat hij duits was trouwens??? Of dat ligt aan mij.KoenM schreef:/img292/8708/afb013rx1.jpg[/img]
In de trein:
Watain
Wel tof, maar niet echt super. In een kleinere zaal komt het beter over denk ik.
Legion of the Damned
Goed maar toch ook behoorlijk saai. Ok, het rost behoorlijk en ze spelen strak maar na een paar nummers begon ik toch wel te gapen. Ze mogen ook wel eens wat aan hun podiumpresentatie doen trouwens.
Celtic Frost
Gaaf sfeertje. Het commentaar van verschillende bandleden, tja je kunt je er aan ergeren maar ik kon er wel om lachen.
Wel jammer vond ik dat de klassiekers soms een beetje "tam"werden uitgevoerd maar naar het einde van het optreden werd dat steeds beter. Voor de rest lekker log, doomy en duister. Zoals het hoort!
Kreator
Goed optreden. Maar niet al te aandachtig bekeken maar vooral veel geluld en gelachen.
Kortom; het was weer geslaagd.
don't mistake lack of talent for genius
Dat wil ik ook niet...innuendo schreef:[..]
Wat iemand anders al vermeldde: Je begrijpt Celtic Frost niet.
Vond het jammer dat ze celtic frost er hadden neer gezet met de tour..
Maar zoals ik al zei er zaten wel leuke stukjes tussen opzich..
Ik ben gelukkig niet herkend door wat metalfanners.nl volluk...
Zit er sterk om over te denken om ook naar no mercy fest te gaan 9 april...
Echt Amstel, echt. Ik ken vluchtelingen uit de meest obscure gebieden die je je maar kan bedenken. Ze zijn gevlucht, hebben familie verloren of achtergelaten en zijn erg verdrietig. Ze geven geen fuck om Rita Verdonk en haar geblaat om inburgering. Ze hebben even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten.
Zelfs zij, die amper Nederlands kunnen, zouden betere zinnen in elkaar draaien dan die achtelijke opeenhopingen aan woorden die jij hier achterlaat. Echt. Bizar.
Zelfs zij, die amper Nederlands kunnen, zouden betere zinnen in elkaar draaien dan die achtelijke opeenhopingen aan woorden die jij hier achterlaat. Echt. Bizar.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik heb je zien lopen in de hal. Maar vond je nou niet echt de moeite van het aanspreken waard, eerlijk gezegt. Als je net zo praat als dat je schijft, is er sowieso geen touw aan vast te knopen, dus heeft het aangaan van een gesprek al weinig zin.Amstel schreef:[..]
Dat wil ik ook niet...
Stelletje relnichten!
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- innuendo
- Lult over cdtjes
Amstel schreef:[..]
Dat wil ik ook niet...
Ik vraag me af wat je hier doet als je niet eens herkend wil worden door mensen hier...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Hoe ben je dan in vredesnaam gereden?Amstel schreef:Heb Watain ook moeten missen door 3 weg werkzaamheden/onderbrekingen achter elkaar gvd..
http://www.funkyhunks.nl/AFCA1900
Dictius Te Necare
- fetuskiller
- Contacteer:
- EmptySkies
- Contacteer:
die kerel ging express tegen mijn rug aanbeunen. 3 keer.fetuskiller schreef:man man man, wat is dat toch? Er staan verdomme 2000 mensen in die zaal, natuurlijk zijn er wel één of twee mensen waar je je aan irriteerd, je kan het niet met iedereen vinden hé? Iedereen doet op een concert wat 'ie zelf wil, jij toch ook? Stel je niet aan, let op jezelf, of (nog belangrijker) op de band die zich voor je neus staat uit te sloven.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
- EmptySkies
- Contacteer:
op een gegeven moment werd ik het dus zat ja, en heb ik met mijn geringe kracht hem zover mogelijk terug lopen beuken. de kerel viel half om omdat ie waarschijnlijk zo zat als een aap was. daarna niet meer gezien. ja, jochies van 17 irriteren is natuurlijk heeeeel stoer als je 35 bent, geen werk hebt en er uitziet als een halfmongool.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
- KoenM
- Contacteer:
Lol. Dat is Ernst van hier. Gewoon een Nederlander hoor.NvE schreef:[..]
Hehe, die kerel werd nog wild van m'n Asphyx shirt. dat was lachen. Ik dacht dat hij duits was trouwens??? Of dat ligt aan mij.
Facebook band
Last.fm profiel
Last.fm profiel
Hoe weet je dat die werkloos was?EmptySkies schreef:op een gegeven moment werd ik het dus zat ja, en heb ik met mijn geringe kracht hem zover mogelijk terug lopen beuken. de kerel viel half om omdat ie waarschijnlijk zo zat als een aap was. daarna niet meer gezien. ja, jochies van 17 irriteren is natuurlijk heeeeel stoer als je 35 bent, geen werk hebt en er uitziet als een halfmongool.
Nee maarre groot gelijk, gewoon een beuk terug geven na een waarschuwing.
Geinig avondje
Watain en LotD gemist door repetitie en bezoek aan de Mikkey Dee.
Celtic Frost gezien, vond er werkelijk geen fuck aan.
Kreator was gaaf, maar ik vond t geluid erg zacht staan, jammer, want ik hou wel van n beetje knallen. Gelukkig weer veel bier om het goed te maken. Heb enkele MF'ers in de verte gezien, maar niemand gesproken.
Watain en LotD gemist door repetitie en bezoek aan de Mikkey Dee.
Celtic Frost gezien, vond er werkelijk geen fuck aan.
Kreator was gaaf, maar ik vond t geluid erg zacht staan, jammer, want ik hou wel van n beetje knallen. Gelukkig weer veel bier om het goed te maken. Heb enkele MF'ers in de verte gezien, maar niemand gesproken.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins