Dynamo wil weer 'Open Air'-event

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Dynamo wil weer 'Open Air'-event

Bericht door alicecooper » ma mar 26, 2007 8:07 pm

Jongerencentrum Dynamo in Eindhoven wil weer jaarlijks een festival in de stad houden. Daarvoor wil de organisatie graag de naam Dynamo Open Air terug. Op 25 en 26 augustus houdt Dynamo in de buitenlucht op het Catharinaplein hoe dan ook een - gratis - evenement.

Tijdens de topjaren in Eindhoven trok het festival tot over de honderdduizend bezoekers. De naam is eigendom van André Verhuyzen van het Eindhovense Anti-Concerts, de oorspronkelijke organisator. Hij wil in principe niet dat het jongerencentrum haar festival Dynamo Open Air gaat noemen.

Dynamo Open Air maakte vooral van eind jaren tachtig tot halverwege de jaren negentig in Eindhoven naam als internationaal metalfestival, ontstaan vanuit het jongerencentrum. De laatste jaren is het evenement door Nederland gaan zwerven en daarbij in de versukkeling geraakt.

Volgens Verhuyzen bestaan er geen plannen om met het metalfestival terug te komen naar Eindhoven. Concert-organisator Mojo uit Delft, dat nauw betrokken was bij de organisatie, zegt dat er überhaupt geen plannen bestaan om dit jaar een Dynamo open Air Festival te houden.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma mar 26, 2007 8:12 pm

Zou best balen zijn als het wel doorgaat en er komen goede bands aangezien Baroeg Open Air ook op de 26ste is........hmm nouja eerst maar zien wat er van terecht komt.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma mar 26, 2007 8:16 pm

Als ze nou ook dezelfde bands als in de jaren 80 kunnen laten komen...

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Bericht door alicecooper » ma mar 26, 2007 8:20 pm

testament speelt op 25 aug. in duitsland een mooie gelegenheid om ze voor de 26ste te boeken.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 26, 2007 8:25 pm

Erg goed nieuws.

Het zou mooi zijn als ze een festival zouden organiseren gericht op niewerwetse en ouderwetse bands uit Noord-Amerika in het heavy/power/thrash-genre, ik denk hierbij aan bands als Agent Steel, Testament, Armored Saint, Vicious Rumors, Helstar, Crimson Glory, Metal Church. Gezien er in Amerika een hele reeks nieuwe power/heavy/thrashmetalbands zijn opgestaan in de laatste paar jaren zouden die wel wat extra aandacht in Europa kunnen gebruiken en een hernieuwd DOA zou mooi als 'poort' naar Europa kunnen dienen.
(Enigzins te vergelijken wat het Progpower-festival in Atlanta voor Europese bands betekent, bij gebrek aan een beter voorbeeld)

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » ma mar 26, 2007 8:31 pm

noemen ze het toch gewoon Dynamo Open Lucht?

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mar 26, 2007 9:40 pm

Mijn zegen hebben ze,kzou dolgraag weer eens dynamo open air terug zien in mn festival plannen 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22674
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 9:50 pm

Eru Iluvatar schreef:Erg goed nieuws.

Het zou mooi zijn als ze een festival zouden organiseren gericht op niewerwetse en ouderwetse bands uit Noord-Amerika in het heavy/power/thrash-genre, ik denk hierbij aan bands als Agent Steel, Testament, Armored Saint, Vicious Rumors, Helstar, Crimson Glory, Metal Church. Gezien er in Amerika een hele reeks nieuwe power/heavy/thrashmetalbands zijn opgestaan in de laatste paar jaren zouden die wel wat extra aandacht in Europa kunnen gebruiken en een hernieuwd DOA zou mooi als 'poort' naar Europa kunnen dienen.
(Enigzins te vergelijken wat het Progpower-festival in Atlanta voor Europese bands betekent, bij gebrek aan een beter voorbeeld)

Ik ben benieuwd of het dan haalbaar is om geen entree te vragen.


Maar ik vind het een erg goed idee om Dynamo open air nieuw leven in te blazen!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mar 26, 2007 10:04 pm

het is inderdaad een goed idee,khoor al een hele tijd geruchten erover,maar het is leuk om te horen dat er een kern van waarheid in zit...dus zal waarschijnlijk wel aanwezig zijn,nu verder naar een full event :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dynamo wil weer 'Open Air'-event

Bericht door Judge M. » ma mar 26, 2007 10:18 pm

Tijd voor wat nuancering:

Voor de mensen die Dynamo enkel kennen van de hardrock- en metalactiviteiten heb ik nieuws: Dynamo is een breed jongerencentrum (zelfs het grootste van heel Nederland) met naast een eigen sportzaal, internetgelegenheden en een jongeren informatiepunt een keur aan diverse subgroepen. Een ervan is de hardrock/metal maar we hebben ook nog punk/hardcore, RnB, hiphop, gabber, techno, salsa en reggae-avonden in het gebouw van tijd tot tijd. Neem gerust eens een kijkje op http://www.dynamo-eindhoven.nl

Het openluchtfestival wat op de plannig staat zal dus zeker NIET enkel uit metalbands gaan bestaan dus reken je niet op voorhand rijk en zie het weer worden zoals 20 jaar geleden. Sowieso is de binnenstad inmiddels dusdanig verbouwd dat zoveel mensen niet eens passen naast het gebouw en ook het Catharinaplein is nog steeds niet klaar (terwijl dat er pas anderhalf jaar aan gewerkt wordt).

Waar dit veel te voorbarige bericht en dito reacties vandaan komen is mij een raadsel (alhowel het wel weer het immer betrouwbare Festivalinfo zal zijn) maar officiele publicaties hierover zullen zeker nog wel volgen.

Ik speel dit topic even door aan degene die belast is met de invulling ervan.
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22674
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 10:19 pm

crap... weg euforiestemming...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » ma mar 26, 2007 10:21 pm

innuendo schreef:crap... weg euforiestemming...
Don't shoot the messenger
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mar 26, 2007 10:36 pm

das toch best wel kut ineens weer,maar dat dynamo zo breed was wist ik al :wink: ,toch jammer om dit te horen.. :cry:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » ma mar 26, 2007 10:39 pm

ander leuk punt: metalbands zijn een stuk duurder tegenwoordig. Ze zeggen zelf dat het aan de downloaders ligt overigens.
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dynamo wil weer 'Open Air'-event

Bericht door Took » ma mar 26, 2007 10:42 pm

www.dynamo666.nl is alleen de metalversie van de site?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma mar 26, 2007 10:42 pm

Judge M. schreef:ander leuk punt: metalbands zijn een stuk duurder tegenwoordig. Ze zeggen zelf dat het aan de downloaders ligt overigens.
Napster... bad.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22674
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 10:47 pm

hehe, fire bad, FIRE BAD!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 26, 2007 11:06 pm

Maar Dynamo is toch nog steeds een rock en metal café? Zo wordt het ook vaak aangegeven volgens mij...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mar 26, 2007 11:20 pm

kgeloof ook dat metal nog steedsde boventoon voert daar,maar weet daar verder niks van dus.. :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » di mar 27, 2007 12:15 am

Dat idee heb ik ook. Veelal toch metal of punk/hardcore bandjes die de boventoon voeren in de programmering en zo nu en dan ook niet de minste.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » di mar 27, 2007 12:22 am

@ 2 laatste reacties:

Mja, we doen ons best maar er is nog genoeg anders te doen. Dat zijn dan inderdaad weer niet de dingen die op Metalfan verschijnen ;)
Tokus schreef:www.dynamo666.nl is alleen de metalversie van de site?
Klopt als een bus. Onze hardcorevrienden hebben ook een site: www.dynamo-hardcore.nl
fetuskiller schreef:Maar Dynamo is toch nog steeds een rock en metal café? Zo wordt het ook vaak aangegeven volgens mij...
In het Dynamogebouw (wat overigens 4 verdiepingen hoog is) heb je 2 kelder-/caferuimtes. In 1 ervan is 2 avonden per week (vrijdag en zaterdag) rock/metalcafe. Daar spelen geregeld bands zoals afgelopen zaterdag Chainsaw en Context en zo nu en dan zetten we ook weleens wat in de grote zaal wel zoals laatst het Rustiy Cage festival.

Met andere woorden: kom eens een keer gezellig een biertje doen :)
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 27, 2007 12:51 am

Judge M. schreef:
Met andere woorden: kom eens een keer gezellig een biertje doen :)
Gezellig een biertje doen wordt lastig aangezien er een x aantal kilometers tussen Amersfoort en Eindhoven zit. Maar ik ben er met Neurotic Deathfest en Master Of Death geweest, en beide keren is het me uitstekend bevallen. Mooi zaal, vriendelijk personeel, genoeg barretjes, een mooie hal om uit te rusten en lekker te ouwehoeren. Ja, Dynamo vind ik een pracht tent. Komende tijd ook weer Neurotic Deathfest en Bloodshed waarschijnlijk :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di mar 27, 2007 4:52 pm

Niks nieuws toch?
We doen allemaal net alsof er geen dynamo festivalvalletjes meer zijn geweest in Eindhoven sinds de Ijsbaan in '98.

Maar ik herinner me nog bijvoorbeeld een dynamo-streetwise, een paar jaar geleden gewoon ook een podium recht voor de deur en gassen met bands als Pentacle, Ignite en The Spades.. en een jaar later is het volgens mij nog een keer gehouden al heb ik dat toen gemist.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Judge M.
Berichten: 236
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 9:27 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Judge M. » wo mar 28, 2007 4:22 pm

Gij snaptem!
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 4:26 pm

tuurlijk,geef je gelijk dat er nog wel georganiseerd word,maar niet op een grotere schaal zoals dynamo open air ooit was...dat zou ik graag weer terug zien,ben zelf regelmatig op vrijdag te vinden in de kelder van dynamo en zal ook weer aanwezig zijn met neurotic deathfest en Bloodshed fest 8) ,maar nogmaals,ik zou graag weer een festival zien op een grotere schaal van dynamo :wink:
Tullepetoanum Metallius

Plaats reactie