Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 26, 2007 7:15 pm

Jeroen schreef:absoluut meer dan eenmaal.
Ik heb de plaat de eerste twee keer zeer intensief beluisterd en dat heeft geleid tot koppijn.
Maar momenteel ben ik goed bekend met de onorthodoxe structuren en tempowisselingen.

Gave thrash uitspattingen, mooie melodielijnen en solo's en de zang bevalt me ook erg goed. Zeker geen eenvoudig album, maar de moeite loont.

Datzelfde geldt overigens ook voor 'Suicety' van Realm. Was 'Endless War' nog een vrij vlotte thrash plaat met hier en daar een ingewikkelde passage, deze is dankzij de droge productie, de enorme hoeveelheid tempowisselingen en tegendraadse riffs en vocalen moeilijker te behappen. Wederom geldt bovenstaand advies, dan vallen de puzzelstukjes op de goede plaats en dan zien we de thrash klassieker.
Helemaal mee eens Jeroen, mooi onder woorden gebracht.
Powermad valt in hetzelfde rijtje te plaatsen als Realm en Toxik, maar bands als Watchtower, Mekong Delta, Anacrusis, Hexx (Under The Spell), Hades, Artillery (By Inheritance), Paradox (Heresy), Flotsam & Jetsam (No Place For Disgrace), Forbidden (oude werk) vind ik ook wel in dat rijtje horen; originele, technische, enigzins progressieve thrashmetalbands die af en toe zelfs het subgenre overstijgen.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 26, 2007 7:16 pm

KoenM schreef:[..]


Jeroen is een idioot, maar als je van progressieve/technische thrash met enige afwisseling houdt, zit je bij Sodom toch echt wel fout.

Overigens, ten overvloede, vind ik het ook een zaadband.
ach jij vind megadeth goed :wink:
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 26, 2007 7:20 pm

:twisted:
Laatst gewijzigd door enforcer op ma mar 26, 2007 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 26, 2007 7:22 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]


Helemaal mee eens Jeroen, mooi onder woorden gebracht.
Powermad valt in hetzelfde rijtje te plaatsen als Realm en Toxik, maar bands als Watchtower, Mekong Delta, Anacrusis, Hexx (Under The Spell), Hades, Artillery (By Inheritance), Paradox (Heresy), Flotsam & Jetsam (No Place For Disgrace), Forbidden (oude werk) vind ik ook wel in dat rijtje horen; originele, technische, enigzins progressieve thrashmetalbands die af en toe zelfs het subgenre overstijgen.
Powermad, Artillery, Paradox, Flotsam vind ik totaal niet te vergelijken met bands als Watchower, Toxik of Realm....


Eigenlijk Forbidden en zeker de oudere Hexx (waaronder under the spell)ook niet, Anacrusis en en Mekong Delta (da's wel hele vage muziek hoor, daar is de tweede Toxik recht toe recht an bij) kan ik me iets bij voorstellen.

Hexx en zeker Powermad klinken helemaal nier origineel m.i. Powermad klinkt zo mainstream als in 1989 maar mogelijk was.

Artillery klonk door hunzang origineel verder was het metallica dat de klok sloeg op hun by inheritance album incl. MOP gitaarsound. (heerlijk album BTW).

Paradox vind ik wel gaaf maar origineel kan ik het ook niet noemen, ze stonden destijds niet voor niets te boek als de Duitse Metallica. Forbidden en Flotsam zijn zeker wel origineel te noemen, erg gave bands overigens.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 26, 2007 11:09 pm

innuendo schreef:zegt de idioot die zit te kankeren op Sodom...
correct, ik vind het een kansloze knakenband met een hoeveelheid albums waarop ik niet één memorabel nummer ben tegen gekomen, ook een prestatie, vind het helemaal niets.

Ach ja , het is de aloude kwestie van smaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 26, 2007 11:11 pm

KoenM schreef:[..]


Jeroen is een idioot, maar als je van progressieve/technische thrash met enige afwisseling houdt, zit je bij Sodom toch echt wel fout.

Overigens, ten overvloede, vind ik het ook een zaadband.
wat jou betreft rest ik m'n case maar weer eens ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 11:23 pm

Jeroen schreef:[..]


correct, ik vind het een kansloze knakenband met een hoeveelheid albums waarop ik niet één memorabel nummer ben tegen gekomen, ook een prestatie, vind het helemaal niets.

Ach ja , het is de aloude kwestie van smaak.


Ik zou zeggen dat het agent orange album vol met memorabele nummers zit... maargoed je hebt de smaakkwestie al genoemd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 26, 2007 11:26 pm

ik heb Sodom vaak een kans gegeven en muzikaal is het heel af en toe best geinig (de hakstukjes), maar als die Tom z'n schuurpapierenstrot opentrekt dan is het gauw gedaan met de pret.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 26, 2007 11:27 pm

Jeroen schreef:[..]


correct, ik vind het een kansloze knakenband met een hoeveelheid albums waarop ik niet één memorabel nummer ben tegen gekomen, ook een prestatie, vind het helemaal niets.
Persecution Mania: Iron Fist (Motörhead cover)

Better Off Dead: Turn Your Head Around (Tank cover)
Better Off Dead: Cold Sweat (Thin Lizzy cover)

Om maar eens wat voorbeelden te noemen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 26, 2007 11:31 pm

wat moet ik met covers..

het gaat mij om eigen nummers
Als ik die nummers wil horen, luister ik wel naar de originele versies.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 11:35 pm

Dragonforce schreef:[..]


Persecution Mania: Iron Fist (Motörhead cover)

Better Off Dead: Turn Your Head Around (Tank cover)
Better Off Dead: Cold Sweat (Thin Lizzy cover)

Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Over de iron fist-cover zijn de meningen verdeeld. Ik ken een aantal mensen die het verschrikkelijk vinden. Ik kan er wel goed naar luisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 26, 2007 11:40 pm

Jeroen schreef:wat moet ik met covers..

het gaat mij om eigen nummers
Als ik die nummers wil horen, luister ik wel naar de originele versies.
Zeg dan niet dat je niet een memorabel nummer bent tegengekomen.

Maar als de vocals je niet aan staan, waarom luister je dan wel al de albums af?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 26, 2007 11:55 pm

Een goed oordeel vellen vergt meer dan na twee nummertjes zeggen 'ik vind de zang kut' me dunkt ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 26, 2007 11:59 pm

Lennert schreef:Een goed oordeel vellen vergt meer dan na twee nummertjes zeggen 'ik vind de zang kut' me dunkt ;)
Maar na 2-3 albums heb je wel door dat de zang je totaal niet aan staat.
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 27, 2007 12:49 pm

Jeroen schreef:[..]


correct, ik vind het een kansloze knakenband met een hoeveelheid albums waarop ik niet één memorabel nummer ben tegen gekomen, ook een prestatie, vind het helemaal niets.

Ach ja , het is de aloude kwestie van smaak.
tja inderdaad, maar wat en krachttermen zeg HAHAHA! ik vind het een van de betere acts.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 27, 2007 12:55 pm

Jeroen schreef:wat moet ik met covers..

het gaat mij om eigen nummers
Als ik die nummers wil horen, luister ik wel naar de originele versies.
ik ga geen discussie over smaak forceren, maar SODOM heeft een heleboel onbekendere numers die de moeite waard zijn:

Christ passion
Electrocution
Tired and Red
magic Dragon
Bloodtrails
Shellfire Defense
Better Off Dead
The Crippler
Tapping The Vein
Skinned Alive'
Jesus Screamer
Unbury The Hatchet
masquerade In Blood
Tombstone
The Vice Of Killing
Lead Injection
I am The War

om er maar een paar te noemen, iedereen kent ze alleen vaak van de "stumme ursels" en "bombenhagels" van deze wereld. Maar dat nemt niet weg dat als ik er zin in heb ik graag ook naar technischere thrash luister, ben al vanaf 1991 een groot Coroner fan. Ik snap alle vijandigheid naar elkaar niet zo.....

Als ikz eg dat ik megadeth helemaal niets vind is dat te sterk uitgedrukt, het is absoluut mijn favoriete band niet maar heb hun klassiekers heus wel in de kast staan.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22189
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 27, 2007 12:58 pm

Bombenhagel. Een opgenomen grap, zo zie ik dat. :lol:
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 27, 2007 12:59 pm

whatever, ik vind het een gaaf nummer. was overigens het eerste Sodom nummer dat ik ooit hoorde.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di mar 27, 2007 1:05 pm

KoenM schreef:Bombenhagel. Een opgenomen grap, zo zie ik dat. :lol:
Relnicht. :lol:

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di mar 27, 2007 2:05 pm

van dat gezever hier de hele tijd over "technische" en "rag/beuk" thrash bands word ik helemaal simpel.

Wat vind men hier trouwens van Meliah Rage? Ik heb zelf Kill To Survive, Solitary Solitude en Barely Human en ik vind het erg toffe ablums. Ik hoorde trouwens dat ze een nieuw album uit hadden, iemand al wat van gehoord?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 27, 2007 3:11 pm

Destructor schreef:van dat gezever hier de hele tijd over "technische" en "rag/beuk" thrash bands word ik helemaal simpel.

Wat vind men hier trouwens van Meliah Rage? Ik heb zelf Kill To Survive, Solitary Solitude en Barely Human en ik vind het erg toffe ablums. Ik hoorde trouwens dat ze een nieuw album uit hadden, iemand al wat van gehoord?
LOL mee eens, waar ik wel moet zeggen dat ragthrash een woord is dat ik zelf heb uitgevonden denk. Ik noem het altijd zo.

Ik vind Meliah rage niet zo eigenlijk, ook echt zo'n middle of the road band, raar genoeg vind ik hun laatste twee albums (barely human....) wel gaaf, ik weet niet of ik het thrash moet noemen, aar lkkere metal is het iig wel. Het oude werk blijft bij mji niet hangen het is me ook een raadsel hoe ze ooit een deal bij epic eruitgesleept hebben. Die Sully van Godsmack heeft nog even bij ze gedrumd volgens mij.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 27, 2007 8:52 pm

innuendo schreef:ik ken nog steeds niks van Toxik. Maar ik heb gezien dat ze eindelijk te bestellen zijn bij displeased. Snel even doen, want ze zullen wel net zo snel weg zijn als die twee Sabbatplaten.

Ik moet zeggen dat ik toen bijna niks kende van Toxik. Ik heb wel eens op hun myspace snuffeld en wat geluisterd. Dat klonk aardig goed.


Maar vandaag ben ik toevallig de twee cd's tegen gekomen in de lokale platenzaak. Ik heb nu world circus op staan en die bevalt me uitstekend! Lekkere gitaarsolo's en verder goede songs. De zang is alleen niet perfect. Het is wel goed, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als iemand als John Cyriis deze plaat ingezongen had.

dalijk maar even think this luisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 27, 2007 8:59 pm

enforcer schreef:[..]


tja inderdaad, maar wat en krachttermen zeg HAHAHA! ik vind het een van de betere acts.
ik noem dat zelf het 'Iced Earth syndroom' .
Klonen van bands (zoals van Sodom bijvoorbeeld, neem een Fatal Embrace , al zijn er ook wat Slayer invloeden) kan ik weer wel erg gaaf vinden, maar het grote voorbeeld vind ik dan weer helemaal niets.
Geldt dus ook voor Iced Earth.

Tweede voorbeeldje. Nevermore kan ik maar niet in komen, terwijl ik Communic (als kloon afdoen is wat overdreven) één van de meest verslavende bands vind van dit moment.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di mar 27, 2007 9:10 pm

innuendo schreef:[..]



Ik moet zeggen dat ik toen bijna niks kende van Toxik. Ik heb wel eens op hun myspace snuffeld en wat geluisterd. Dat klonk aardig goed.


Maar vandaag ben ik toevallig de twee cd's tegen gekomen in de lokale platenzaak. Ik heb nu world circus op staan en die bevalt me uitstekend! Lekkere gitaarsolo's en verder goede songs. De zang is alleen niet perfect. Het is wel goed, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als iemand als John Cyriis deze plaat ingezongen had.

dalijk maar even think this luisteren.
Ik heb ze ook alleen dan van disorder besteld.
Iedereen in dit topic kent of zou ze moeten kennen, ze hebben dan ook 2 "underground classics" gemaakt.

World circus vind ik op het eerste gehoor wat makkelijker om van te genieten dan Think this maar ik moet zeggen dat ik na verloop van tijd Think this beter ben gaan vinden dan World circus.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 27, 2007 9:28 pm

ik heb nu think this opstaan en die vind ik minder goed dan world circus. Maargoed ik ben benieuwd welk album ik op lange termijn het beste vind. Ik ga er absoluut nog een keer op terug komen.

Eerst ook nog even de grote stapel cd's die ik de laatste tijd gekregen of gekocht heb een goed beluisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 27, 2007 9:47 pm

Die Think This moet ik misschien toch ook maar eens aanschaffen, World Circus draait hier nog geregeld rondjes op mijn nieuwe draaitafel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 27, 2007 10:08 pm

Jeroen schreef:[..]


ik noem dat zelf het 'Iced Earth syndroom' .
Klonen van bands (zoals van Sodom bijvoorbeeld, neem een Fatal Embrace , al zijn er ook wat Slayer invloeden) kan ik weer wel erg gaaf vinden, maar het grote voorbeeld vind ik dan weer helemaal niets.
Geldt dus ook voor Iced Earth.

Tweede voorbeeldje. Nevermore kan ik maar niet in komen, terwijl ik Communic (als kloon afdoen is wat overdreven) één van de meest verslavende bands vind van dit moment.
ik heb dat eigenlijk nooit, vind vrijwel zonder uitzondering de originelen altijd het best, klonen meestal niets met uitzondering van een paar goeie.

IK vind overigens vrijwel alle Duitse thrash acts de moeite waard, zelfs underground spul als Darkness, Deathrow, Assassin en Protector, het heeft allemaal dat Duistere sinistere hyper agressieve rioolgeluid. Maar goed ik vind ook vrijwel alle 80's bay area band de moeite.

er zijn echt vrij weinig thrash bands waar ik ECHT niets mee kan. SODOM is echter echt een van mijn favorieten alleen al vanwege hun compromisloosheid, ik vind hun laatste paar albums trouwens nauwleijks `ragthrash` te noemen, het laatste vertoont zelfs wat parallellen (binnen grenzen) met de laatere KREATOR sound.

Zo vind ik ook wargasm helemaal geweldig, ook een band waar een heel aantal mensen niets mee kunnen, ik vind hun debuut geniaal. Maar bovenal heb ik periodes zo was ik vroeger helemaal leip van KREATOR, en later weer een SLAYER periode gehad, og en TANKARD ook helemaal te gek. heb ook een duidelijk bay area periode gehad, Exodus en death angel met name.

En doom, ook een tijd helemaal mee weggelopen, Trouble, Solitude Aeturnus, Candlemass, Revelation, Godsend, St. Vitus etc. Bands als AC/Dc en Judas Priest zal ik altijd grijsdraaien.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » di mar 27, 2007 10:25 pm

onze eerste demo is eindelijk klaar. eerste keer dat we ooit iets op hebben genomen. voor mij was het tenminste een best zware bevalling

www.myspace.com/suddenthrash

staan 3 nummers op van de 6. dus luister ze alle 3 is en al het commentaar is welkom!
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo mar 28, 2007 12:15 am

Dominance vind ik erg lekker klinken. Ik vind het wel een toffe stijl. Ik vind de zang soms nog niet helemaal goed aansluiten op het instrumentale deel, maar wel een pluspunt dat je er ook wat hogere uithalen in gooit. Nog wat jaartjes doorwerken en we hebben een Artillery :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » wo mar 28, 2007 12:31 am

hehe bedankt,

we wouden wel meer doen met die stijl, maar voorlopig maar is flink oefenen en spelen
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo mar 28, 2007 8:25 am

Klinkt leuk hoor, zang vind ik wel wat hebben, voeg ons effe toe op myspace: www.myspace.com/enforcerthrashes
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo mar 28, 2007 8:57 am

Klinkt zeker niet slecht! Artillery invloeden zijn duidelijk (en positief) in dat nummer ja hehe....

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 12:16 pm

klinkt zeker niet slecht,moet ik maar eens een beetje in de gaten gaan houden :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo mar 28, 2007 11:07 pm

Misschien vinden de thrashers het ook wel leuk: Nederland's jongste metalband One Bullet Left bij Villa Achterwerk,
beelden:

http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo mar 28, 2007 11:10 pm

Dat viel me niet tegen. Ik had verwacht het zoveelste death/black metal bandje te horen, maar de nummers zitten opvallend goed in elkaar.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo mar 28, 2007 11:23 pm

defenderofsteel schreef:onze eerste demo is eindelijk klaar. eerste keer dat we ooit iets op hebben genomen. voor mij was het tenminste een best zware bevalling

www.myspace.com/suddenthrash

staan 3 nummers op van de 6. dus luister ze alle 3 is en al het commentaar is welkom!
Zeer netjes voor een eerste demo. Wat betreft commentaar schaar ik me achter Teun; de aansluiting tussen zang en instrumentaal trekt soms iets scheef. Maar other than that, a diamond in the rough. Keep it up zou ik zo zeggen!
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22189
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mar 29, 2007 4:22 am

Metalheank schreef:Misschien vinden de thrashers het ook wel leuk: Nederland's jongste metalband One Bullet Left bij Villa Achterwerk,
beelden:

http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/
Respect. Op die leeftijd zo palm-muten en gitaar/zang tegelijk. Een heldenband. Al is hun leeftijd wel een deel van de gimmick, toch is het niet heel slecht. Lekkere scream heeft dat knulletje ook.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do mar 29, 2007 8:00 pm

bedankt voor de reacties mensen.

geweldig iets trouwens myspace. normaal doe ik niet aan groupie gedrag maar als josh christian(Toxik) comments gaat geven op je muziek dan laat ik dat principe toch maar varen!
www.myspace.com/suddenthrash

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 29, 2007 8:22 pm

iemand het album 'Thrash Metal' van het nieuwe Noorse Blood Tsunami al gehoord?

Afbeelding

http://www.myspace.com/bloodtsunami
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 29, 2007 8:36 pm

De hoes doet veel gaver vermoeden. (de echte natuurlijk)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do mar 29, 2007 11:58 pm

Altijd weer van die gaye black/death-vocalen.....wat een turnoff........
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr mar 30, 2007 11:01 am

Muziek & vocalen zijn beiden niks meer dan matig, jammer.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 30, 2007 12:54 pm

Klink wel ok, de vocalen vind ik idd ook niet zo geweldig.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mar 30, 2007 2:18 pm

Ze kregen wel een goede recensie in de aardschok, maar dit doet me erg weinig. De muziek zou een samensmelting zijn van alle thrashstijlen, maar ik heb me er nog niet toe kunnen dwingen om dat op te merken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 30, 2007 2:29 pm

ik vind het ook niet echt bijzonder, verre van zelfs

wel strak gespeeld, maar emotieloos

review volgt nog wel
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr mar 30, 2007 7:47 pm

Ik verkoop een zooitje shirts (volgen later) en cd's (volgen er morgen ook meer van), waar hier vast wel fans van zijn....

http://search.ebay.com/_W0QQsassZpriest1985QQhtZ-1

O.A. Razor, Exodus, Paradox, Forbidden evil...

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » ma apr 02, 2007 3:01 pm

ga de laatste tijd HELEMAAL uit mijn kneiter van Welcome to the asylum van L.W.S. Inc...vrij simpele thrash uit nederland,medio jaren 80...ondanks dat(lol)kan ik echt niet blijven stilzitten...
rock'till you drop

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22189
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 02, 2007 3:47 pm

Ik zit nu die laatste van Dew Scented te luisteren ter voorbereiding op No Mercy. Zingt Mille nou mee op Retain the scars?

Best een aangenaam album, al is het me soms iets te vaak alleen maar volle bak, ik hou van hooks, breaks en ritme-wisselingen in thrash. Na de eerste keer blijft er niet echt veel hangen iig.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma apr 02, 2007 4:34 pm

KoenM schreef:Ik zit nu die laatste van Dew Scented te luisteren ter voorbereiding op No Mercy. Zingt Mille nou mee op Retain the scars?

Best een aangenaam album, al is het me soms iets te vaak alleen maar volle bak, ik hou van hooks, breaks en ritme-wisselingen in thrash. Na de eerste keer blijft er niet echt veel hangen iig.
uiteraard is dat Mille, hoor je toch zeer duidelijk

jeff waters heeft ook wat solo's ingespeeld overigens

ik vind het misschien wel het beste DS album

welke no mercy ga je nu doen Koen? zondag of maandag?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22189
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 02, 2007 4:36 pm

Ik ga maandag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gesloten