Solstice (Doom)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Solstice (Doom)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 13, 2006 7:36 pm

Afbeelding

"Our journey is not over yet, and for us, there will never be any light at the end of the tunnel. For arcane and eldritch forces move against us even as we sleep. In our dreams, we gaze upon the terrifying vista of mankind teetering on the precipice between enlightenment and destruction, and in the hours of wakefulness we dare not utter his name, lest he awakes from his ancient slumber. Woe upon us all..... beneath the waves, where we were born countless ages past, lies our doom."

Dat staat er onder het kopje Solstice, op de site van Miskatonic Foundation, het label van gitarist Rich Walker. Verder geen bio, alleen wat info over de discographie en over de huidige line up. Althans, huidige, gezien de status ( Status - NEVER QUITE DEAD) is ook dat een twijfelaar. Met zo weinig info, wat moeten we dan denken van Solstice?

Langzame, Epische Doom Metal, dat maakt Solstice. Met leden en exleden die onder andere bij bands als While Heaven Wept, Dragonforce, Cradle of Filth en My Dying Bride hebben gespeeld heeft Solstice niet de minste muzikanten onder hoede gehad. Met boven genoemde bands valt Solstice het beste te vergelijken met WHW. Ik ken zelf alleen de 3 full lengths, maar op Metal Archives staat dat er sinds 2005 ook een sampler uit is met demo's en livetracks.

De muziek valt erg lastig te beschrijven, de enige woorden die me te binnen schieten zijn; meeslepend, traag, prachtig. De zang is prachtig helder en mooi, soms een tikkie ongeinteresseerd, laid back is misschien een beter woord. Mooie acoustische instrumentale songs wisselen epics af. Elke full length vormt een prachtig geheel. Een aanrader voor mensen die van Doom Metal en Epic Metal houden.

http://www.miskatonic.cc/band_sol.html



"Lamentations" Demo 1991
"MCMXCII" Demo 1992
"As Empires Fell" Demo 1993
"Ragnarok" Demo 1994
"Lamentations" CD 1994
"Halcyon" 10" EP / CD 1996
"Drunken Dungeon Sessions" Demo 1997
"The Sleeping Tyrant" 10" Pic Disc (Split with TWISTED TOWER DIRE) 1997
"New Dark Age" CD / LP 1998
"Halcyon" Digi pack CD / Pic Disc LP 1999
"Gloves Of Metal" 7" Picture Disc (Split With SLOUGH FEG) 2001
"Englander" 10" 2002

Afbeelding
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » vr jan 13, 2006 8:06 pm

Geweldige band. Heb alle albums liggen, een van mijn favoriete doom bands. Vooral "Lamentations" heeft die Solitude Aeternus achtige sfeer, Halycon meer vitus/sabbath achtige sfeer terwijl New Dark Age meer epic heeft. Er hebben inderdaad veel mensen van andere Engelse bands in Solstice gezeten, waardoor de band altijd problemen heeft gekend. De drummer was, en is, trouwens een Hollander.

"Englander" is nooit officieel uitgekomen, dat is dus eigenlijk Isen Torr's "Mighty and superior".

De band is nu weer actief met Rich, TOm Philips van While heaven wept, een bassist waar ik even niet op kom en Lennart op drums. Ik hoop zo snel mogelijk de release van 'a sol ta thane' in mn handen te hebben.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo jan 15, 2006 12:43 pm

destroyer schreef:Geweldige band. Heb alle albums liggen, een van mijn favoriete doom bands. Vooral "Lamentations" heeft die Solitude Aeternus achtige sfeer, Halycon meer vitus/sabbath achtige sfeer terwijl New Dark Age meer epic heeft. Er hebben inderdaad veel mensen van andere Engelse bands in Solstice gezeten, waardoor de band altijd problemen heeft gekend. De drummer was, en is, trouwens een Hollander.

"Englander" is nooit officieel uitgekomen, dat is dus eigenlijk Isen Torr's "Mighty and superior".

De band is nu weer actief met Rich, TOm Philips van While heaven wept, een bassist waar ik even niet op kom en Lennart op drums. Ik hoop zo snel mogelijk de release van 'a sol ta thane' in mn handen te hebben.
Zo te lezen moet ik New Dark Ages eens een luisterbeurt geven.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jan 16, 2006 4:31 pm

Is er voor de rest helemaal niemand die hier interesse in heeft?
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma jan 16, 2006 5:24 pm

Als er weer geld binnen is zal ik New Dark Age bestellen, de beschrijving bevalt me in ieder geval wel.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jan 16, 2006 7:28 pm

Hellhammer schreef:Als er weer geld binnen is zal ik New Dark Age bestellen, de beschrijving bevalt me in ieder geval wel.
Zeker een knaller. Enorm lange nummers, zoals New Dark Age, Cromlech, The Keep, meesterlijk gaaf. Als je er iets van wilt, moet je het maar zeggen. De andere platen zijn ook zeker aanraders.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma jan 16, 2006 7:29 pm

Morgenavond, Saxonmans. Dan check ik het ff uit.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jan 16, 2006 7:30 pm

Rattlehead schreef:Morgenavond, Saxonmans. Dan check ik het ff uit.
Goede zaak, Rattleband.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 09, 2006 7:33 pm

Schop: Ik heb vandaag weereens intensief New Dark Age beluistert, wat een wereldalbum is het toch! Ik raad deze schijf echt aan iedereen aan, eventueel kan ik hem sturen via msn, ik heb hem gerard (kutvoltooiddw).
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » do feb 09, 2006 7:39 pm

Ik heb "Lamentations" hier liggen. Dat is toch één van mijn favoriete doomplaten.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 09, 2006 7:44 pm

Lamentations is de plaat die ik het minste luister, eerlijk gezegd. Ik heb nu Halcyon opstaan, ook een erg toffe plaat. Nummers als Graven Deep en de geniale cover van Gloves of Metal. Supertof. Ook het middeleeuwse, instrumentale nummer Halcyon, geweldig mooi en duister. Prachtig!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do mei 17, 2007 3:43 pm

Effe een flinke schop omhoog geven!

De remasters van Lamentations, Halcyon en New Dark Age zijn sinds twee weken uit. Allen hebben ze nieuw/verbeterd artwork, uitgebreidere boekjes (o.a. met linernotes van Russ Smith van Black Tears), bonus nummers en een verbeterde lay out. Ik heb sinds kort Halcyon, en die bevalt me zeer goed. Een aantal van de extra nummers kende ik al (nl. de eerste paar nummers van de Drunken Dungeon Sessions demo), maar het geluid van deze versie is véél beter. Het boekje is ook erg mooi en erg informatief. Binnenkort zal ik de anderen ook nog eens aanschaffen (en daarna nog de Blood Fire Doom box met extra boek en DVD, dan heb ik New Dark Age welgeteld drie keer op CD :lol:).

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mei 17, 2007 6:17 pm

Die box bevat toch dezelfde CD's als die remasters?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » do mei 17, 2007 6:20 pm

Heb pas de originele uitgave van New Dark Age voor €5,00 op de kop getikt, super cd!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr mei 18, 2007 2:28 pm

Heb hier alleen Lamentations liggen.
Toen ik hem voor het eerst beluisterde kon het me niet echt boeien (vooral de zang was een storende factor).
Gellukig is mijn mening veranderd want ik draai deze cd dagelijks.
The man who lost the sun is prachtig
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mei 21, 2007 10:31 am

Goed nieuws:
PRESS RELEASE

"After several years searching, and going through numerous candidates myself and Lennaert Roomer finally made a decision regarding the future vocalist for the band. We came to the conclusion after listening to his audition tapes, that Canadian vocalist ADRIAN MILES was the right man for the job.

People may ask what will Adrian bring to the band, we will answer simply himself. Thats all we ask from him, we decided were not looking to obtain another "typical" metal singer, but rather someone whose voice would fit with what the band has achieved before, and what we will create in the future.

With this in mind, we can look forward to recording our next album "TO SOL A THANE" with Adrian. and we will look into the possibility of playing some live shows where time permits....

Richard M. Walker, England, May 2007"

Afbeelding
It's the end of time

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma mei 21, 2007 7:22 pm

Hij heeft een pagan altar shirt aan dus het moet wel goed komen. :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mei 22, 2007 8:21 pm

Dragonforce schreef:Die box bevat toch dezelfde CD's als die remasters?
Klopt. Plus dvd plus boek van Rich Walker himself over Solstice.

Weet trouwens iemand of het klopt dat de cd-reissues in de box het zonder de nieuwe boekjes moeten stellen?

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di mei 22, 2007 8:24 pm

Klopt ja. Daarom koop ik ze ook los, hehehe.

Ik ben overigens echt heel benieuwd naar die DVD. Daar zouden enkele onuitgebrachte nummers op moeten staan.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mei 22, 2007 8:29 pm

Hellhammer schreef:Klopt ja. Daarom koop ik ze ook los, hehehe.

Ik ben overigens echt heel benieuwd naar die DVD. Daar zouden enkele onuitgebrachte nummers op moeten staan.
Dank u voor de info.
Spijtig, want ik heb dus die oude edities al. Rich stuurde een tijd terug een mail waarin hij het inderdaad had over onuitgebracht materiaal. Wat mij betreft mogen ze morgen beginnen met de opnamen van To sol a thane. Ah, dat Wacken 2000-optreden, met de 'Stormchild'-cover! :D

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di mei 22, 2007 8:36 pm

Damn, trek je eventjes terug uit de metal en de slacker brigade poept gave shit uit. Binnekort maareens wat bestellen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di mei 22, 2007 8:37 pm

Tsja, ik heb Lamentations al op LP en New Dark Age al op CD, maarja, je moet wat als je van een band houdt he. :P

Binnen een paar weken zullen er trouwens demo opnames verschijnen met de nieuwe zangert. Ik drink er op dat ze binnen een jaar in Lubeck zitten om de plaat op te nemen. :D

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mei 22, 2007 8:39 pm

Hellhammer schreef:Tsja, ik heb Lamentations al op LP en New Dark Age al op CD, maarja, je moet wat als je van een band houdt he. :P

Binnen een paar weken zullen er trouwens demo opnames verschijnen met de nieuwe zangert. Ik drink er op dat ze binnen een jaar in Lubeck zitten om de plaat op te nemen. :D
Eerder waarschijnlijk, als 't aan Walker ligt. De dubbel-LP van New Dark Age is trouwens een must.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mei 22, 2007 10:41 pm

Komt die boxset trouwens op Miskatonic uit en moet je weer pre-orderen?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mei 22, 2007 10:50 pm

Dragonforce schreef:Komt die boxset trouwens op Miskatonic uit en moet je weer pre-orderen?
Toevallig zag ik dat er in het Duitse Heavy al voor geadverteerd werd, dus waarschijnlijk is 'ie weliswaar gelimiteerd, maar ook 'gewoon' bij de betere platenzaak te bestellen. Kwestie van er vroeg bij zijn denk ik.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jun 29, 2007 6:15 pm

ik vond vandaag drie albums van deze band op de deurmat, dit weekend eesn aandachtig luisteren

de songs die ik al kende zijn een beetje while heaven wept-achtig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za jun 30, 2007 8:12 pm

Ik vind het niet bijster veel van While Heaven Wept weg hebben, eigenlijk. Lamentations doet me vooral denken aan Solitude Aeturnus en Halcyon aan Trouble en Saint Vitus. New Dark Age vind ik moeilijk te vergelijken met andere bands.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za jun 30, 2007 9:49 pm

ik ken ook maar twee songs en die hadden vluchtig wat weg van while heaven wept

komende week ga ik het meer luisteren, maar de bands die jij opsomt vind ik allemaal super, dus ben benieuwd of ik ook fan wordt van dit solstice
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » za jun 30, 2007 11:29 pm

New dark age = epic doom-klassieker.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za jun 30, 2007 11:37 pm

Heerlijke band, dat is een feit !!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 09, 2007 1:30 pm

laatste dagen paar keer hun albums geluisterd, inderdaad leuk bandje!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie