Hades (Almighty)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Hades (Almighty)

Bericht door XnegativeX » za aug 14, 2004 8:40 am

Het Noorse Hades Almighty ontstond in 1992/93 uit de as van Old funeral. Onderandere bekend omdat daar ook mensen van, later, Burzum en Immortal in zaten.

In 1994 brachten ze een demo genaamd Alone Walkyng uit.
Hierop werd een stijl tentoon gespreid die op hun, in 1995 verschenen debuut ...again shall be en de, in 1996 verschenen opvolger The dawn of the dying sun voortgezet werd.
De stijl kan Vicking metal genoemd worden. Alleen klinkt dit toch weer anders als bijvoorbeeld Thyrfing. De muziek is traag, erg heavy, zeer black metal georienteerd en de folk melodieen worden alleen met gitaar gebracht (dus geen keyboards).

In 1999 verschijnt Millenium nocturne. Mijn persoonlijke favoriet. In deze tijd worden ze gedwongen om hun naam te veranderen van Hades naar Hades almighty. I.v.m. een amerikaanse thrash band met dezelfde naam. Op Millenium nocturne vind er, ook op het muzikale vlak, een verandering plaats. De muziek ligt nogsteeds in dezelfde stijl maar het is vooral de sfeer die veranderd. Het geheel klinkt iets meer industrial en vooral een stuk duisterder. De teksten zijn niet meer alleen Pagan maar gaan ook over mystiek. Dit album klinkt vooral erg extreem. Niet door een hoeveelheid aan blastbeats maar eerder omdat het zo scherp klinkt als een vicking bijl.

Hun laatste album (voor nu?) is het, in 2001 verschenen, The Pulse of decay. Het vicking metal idee is hier totaal overboord gezet. De muziek is nog duisterder geworden en er zijn nogmeer industrial invloeden in gekropen. Deze cd is vooral erg smerig. Een beetje zoals Rebel extravaganza van Satyricon ook smerig is, maar dan op de Hades manier.

Geef deze band allemaal eens een kansje.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » za aug 14, 2004 8:41 am

jij bent er vroeg bij

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za aug 14, 2004 11:52 am

Millennium Nocturne viel mij nogal tegen. De melodielijnen zijn goed, maar net iets te breed uitgesponnen waardoor de verveling al snel intreedt. Verder zijn de 'cleane' vocals die de drummer ten gehore brengt niet om aan te horen (en ook de vrouwelijke vocalen zijn vals trouwens). Jammer, want in potentie is het een goed album. Wat ik van Dawn of the Dying Sun gehoord heb vond ik beter, ben er echter nooit aan toe gekomen om dat album aan te schaffen.
Heb deze band nog eens live gezien in de Baroeg trouwens, was best goed.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za aug 14, 2004 3:08 pm

...Again Shall Be en Dawn... zijn in mijn bezit. Van Millenium Nocturne heb slechts een handbol mp3's. Zeer eigenzinnige band. Ik heb nog weinig vergelijkbaars gehoord.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » za aug 14, 2004 7:18 pm

Dawn of the Dying Sun is een van de vaakst gedraaide cd's uit mijn (toch niet schamele) collectie. Na een keer of 5 draaien openbaart er een geniale vorm van muziek, of noem het kunst wat mij betreft. En dit zet zich de gehele cd voort. Ik kan er na 8 jaar nog geen genoeg van krijgen.
Bands die er muzikaal verwantschap mee hebben ken ik ook maar weinig, ook al hoor ik in de nieuwe Frost (Talking to God) wel wat invloeden terug. Zoals Rene Veerkamp ooit in de Aardschok schreef: "als er in de periode van de Vikingen muziek was, dan was dat muziek zoals dat van Hades"

Millennium Nocturne is ook een goeie cd, maar die haalt het niet bij TDOTDS nmm. Bij Pulse of Decay zakt het niveau nog iets verder, ook al is deze ook nog best te pruimen.

Ze hebben intussen een nieuw logo en al, dus van de toekomst verwacht ik maar niet al te veel. Maar ze bestaan nog wel iig.
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 14, 2004 8:25 pm

@Natassja: Ik slaap nooit en houd me altijd met metal bezig. (ofwel, ik moest vanmorgen toch vroeg op omdat ik naar Sixflags ging)

NecRobert schreef:...cd's uit mijn (toch niet schamele) collectie.
Patser. :roll:

Welke vrouwenzang bedoel je eigenlijk op Millenium nocturne?
In het begin had ik ook behoorlijk wat moete met de "vicking" zang op die plaat. Maar nu vind ik het eigenlijk wel lekker dat het zo "dronken" klinkt. Het lijkt me dat vickingen ook niet altijd even zuiver zongen tijdens een overwinningsfeest. Dus eigenlijk vind ik het best bij de muziek passen. Millenium nocturne is gewoon een typische love it or hate it plaat. And I love it.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Beftor
Berichten: 47
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 11:07 pm

Bericht door Beftor » za aug 14, 2004 9:10 pm

Luister liever naar het origineel zou ik altijd zeggen... Blood Fire Death!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 15, 2004 12:48 pm

Liever niet eigenlijk.
Ten eerste vind ik Bathory niet echt te vergelijken met Hades Almighty. Hades is veel extremer en meer black metal gericht.
Ten tweede is Bathory vooral vocaal nogal zwakjes.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Angelizer
Berichten: 724
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 8:00 pm
Locatie: Kopfdorf
Contacteer:

Bericht door Angelizer » zo aug 15, 2004 2:09 pm

Bathory is een klote band.
[url]http://www.teotwawki.nl[/url]

Gebruikersavatar
Beftor
Berichten: 47
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 11:07 pm

Bericht door Beftor » zo aug 15, 2004 11:03 pm

XnegativeX schreef:Liever niet eigenlijk.
Ten eerste vind ik Bathory niet echt te vergelijken met Hades Almighty. Hades is veel extremer en meer black metal gericht.
Ten tweede is Bathory vooral vocaal nogal zwakjes.
ok als jij in feudaal Japan had geleefd dan was jouw familie, je buurtgenoten, je schoolvriendjes, je leraar en je hamster voor 8 eeuwen lang als oneervolle varkensschijt verklaard!

Hades waar heb je het over? 3e rangs Norsecore waar echt NIEMAND wakker voor blijft.
Bathory = Black Metal al het andere heeft geluk als het in zijn schaduw terecht komt. BFD in werkelijk revolutionair op heavy metal gebied en a fine day to day is een abslotute mijlpaal voor Black Metal/Heavy Metal. Quortons vocals zijn zo belachelijk extreem als je het vergelijkt met de meeste bands van nu, terwijl hij minimaal afkijk materiaal had in die tijd.
Als dit niet erkend dan ben je nu getransformeerd in Albert Verlinden.
Blijf aub in je straightedge hoek voor de vieze moshhomo die je bent!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 16, 2004 12:16 pm

Je mag me beledigen wat je wilt...maar ik heb toch gelijk.
Ik heb altijd gelijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma aug 16, 2004 5:24 pm

misschien dat ik hades een keer een luisterbeurd moet geven dan.
ik heb de band 1 keer gezien, toen vond ik er weinig aan.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo sep 12, 2004 3:48 pm

Even voor eventuele mensen met interesse:
The Pulse of Decay wordt opnieuw uitgebracht op Dark essence records. Met een nieuwe cover, 3 extra nummers en een video track. En deze keer dus ook met een betere distributie.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 25, 2007 7:12 pm

Fuck zeg! Ik had net in de auto Millenium Nocturne weer eens opstaan. Wat vind ik dat toch een geweldig album! Ik lees er eigenlijk veel negatieve reacties over. Waarschijnlijk omdat Millenium Nocturne niet exact klinkt als ...again shall be en The Dawn of of the dying sun. Maar als je er naar luistert zonder dat je het vergelijkt met het verleden, dan is het gewoon een extreem sterke, bloed agressieve black metal plaat.

Het album wat daarna komt, The Pulse of decay, moet ik ook maar eens weer opzetten. Dat album was ook al niet mis.

Hoe is het eigenlijk met deze band? Bestaan ze nog? Komt er ooit nog nieuw materiaal uit?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mei 25, 2007 8:53 pm

XnegativeX schreef:Fuck zeg! Ik had net in de auto Millenium Nocturne weer eens opstaan. Wat vind ik dat toch een geweldig album! Ik lees er eigenlijk veel negatieve reacties over. Waarschijnlijk omdat Millenium Nocturne niet exact klinkt als ...again shall be en The Dawn of of the dying sun. Maar als je er naar luistert zonder dat je het vergelijkt met het verleden, dan is het gewoon een extreem sterke, bloed agressieve black metal plaat.

Het album wat daarna komt, The Pulse of decay, moet ik ook maar eens weer opzetten. Dat album was ook al niet mis.

Hoe is het eigenlijk met deze band? Bestaan ze nog? Komt er ooit nog nieuw materiaal uit?
Ik zou het niet weten joh.. Ik heb me nog nooit met Hades beziggehouden sinds er Almighty achter staat. Ik geloof onmiddelijk dat ze goed werk hebben gedaan met Almighty achter Hades. Tijd dat ik naar Millenium Nocturne luister.
Dat ...Again Shall Be en The Dawn Of The Dying Sun magistraal zijn, staat als een paal boven water.
Kop dicht, Thorko

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » za mei 26, 2007 9:47 am

Ze kunnen beter again shall be op nieuw uit brengen want ik kan dat ding nergens vinden. Met almighty achter de naam werd het toch minder.

En blood fire death blijft natuurlijk geniaal.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo mei 27, 2007 11:08 am

runtothehills schreef:Ze kunnen beter again shall be op nieuw uit brengen want ik kan dat ding nergens vinden.
Goed zoeken. Ik heb hem ook onlangs gevonden, hier op het forum.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo mei 27, 2007 11:27 am

Plaag schreef:[..]


Goed zoeken. Ik heb hem ook onlangs gevonden, hier op het forum.
Zijn blijkbaar twee versies - een zou een incorrecte track list hebben. De mijne is een Canadese persing met de verwijzing 'Norway' onder het Hades-logo...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » zo mei 27, 2007 11:29 am

Pulse of Decay echt een geweldige plaat is dat, heerlijke smerige agressie die zich ten gehore laat brengen. Heerlijk woeste haat die lomp en zwaar gebracht word.


SUBMISSION EQUALS SUICIDE !!! :twisted:
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mei 27, 2007 3:45 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zijn blijkbaar twee versies - een zou een incorrecte track list hebben. De mijne is een Canadese persing met de verwijzing 'Norway' onder het Hades-logo...
Er zijn zelfs 3 verschillende versies van de debuutplaat :wink:

Dit jaar zal trouwens het nieuwe Hades Almighty album uitkomen!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mei 27, 2007 3:46 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zijn blijkbaar twee versies - een zou een incorrecte track list hebben. De mijne is een Canadese persing met de verwijzing 'Norway' onder het Hades-logo...
Er zijn zelfs 3 verschillende versies van de debuutplaat :wink:

Dit jaar zal trouwens het nieuwe Hades Almighty album uitkomen!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mei 27, 2007 3:46 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zijn blijkbaar twee versies - een zou een incorrecte track list hebben. De mijne is een Canadese persing met de verwijzing 'Norway' onder het Hades-logo...
Er zijn zelfs 3 verschillende versies van de debuutplaat :wink:

Dit jaar zal trouwens het nieuwe Hades Almighty album uitkomen!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mei 27, 2007 3:47 pm

Hmmm, waarom 3 antwoorden hier ineens????? Excuses!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » zo mei 27, 2007 4:37 pm

Ik zeg: Awakening of kings!
The Dawn of the dying sun is geniaal.

Hub, als jij nou nog eens Hades in Roermond neerzet op een dag dat het zo fucking warm is als die keer in 2000/2001 (?)

Dan doen dat feestje nog eens over.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo mei 27, 2007 5:21 pm

Was inderdaad belachelijk warm toen ja.

Zou zelf Hades graag weer naar hier halen, was destijds erg geslaagd! Zal later dit jaar als ik bij Jørn langs ga eens kijken of we weer iets soortgelijks kunnen opzetten. Ik weet dat ze zelf weer erg graag willen gaan optreden want hun laatste show is ondertussen ook al weer enkele jaren geleden.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » zo mei 27, 2007 5:37 pm

Hier kom ik Friesland wel weer voor uit.

Plaats reactie