Kill your idols

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Kill your idols

Bericht door XnegativeX » di jul 17, 2007 10:16 pm

Aangezien een hele zwik metalheads hier door middel van Ignite de hardcore een beetje hebben ontdekt is het misschien wel geinig om een paar topics te maken over een stel van mijn favoriete hardcore bands. Kijken of ze aanslaan.

Kill your idols was (ze zijn vorig jaar jammer genoeg uit elkaar gegaan) een band uit New York en deze gasten maken old school hardcore. Geloof me, er is geen snufje metal terug te vinden bij deze gasten.
Keiharde, rauwe en snelle old school hardcore met een licht melodieus punk randje. Als referentie punten zou je bands kunnen noemen als Slapshot, Poison Idea, Sheer Terror, Agnostic Front, Minor Threat, Warzone, Sick of it All, 7Seconds en Negative Approach (ze hebben zelfs een nummer "Stop comparing us to Negative approach).

Het sterke van deze band vind ik dat ze geen softies zijn. Hun muziek is echt hard en rauw. Maar toch barst elk nummer van de emotie. Mede door de melodieen maar vooral door de sterke teksten. Kill your idols heeft echte hardcore teksten (over vriendschap en rebelie) maar weet de cliches te ontwijken. De teksten zijn simpel en doeltreffend.

Albums die aan te raden zijn:
Afbeelding
No gimmicks needed

Afbeelding
Funeral for a feeling

Afbeelding
From companionship to competition

Luister ook eens naar hun bijdrage op de recent verschenen Sick of it all tribute.


Check:
http://www.myspace.com/killyouridols
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » wo jul 18, 2007 10:27 am

Ik vind KYI op plaat een goede band maar de kracht van deze band lag toch duidelijk op het podium. Zeker een aanrader voor mensen die van eerlijke, intense muziek houden!
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 18, 2007 8:23 pm

Integer en intens. Dat zijn inderdaad de beste woorden om deze band te omschrijven.

En live waren ze echt super hard.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » wo jul 18, 2007 8:31 pm

Ze hebben ook een vrij uitgebreide discography.... veel singletjes en splitjes... Maar dat maakt het alleen maar leuker voor de verzamelaars. Als ik een band goed vind heb ik liever 3 releases per jaar dan 1!
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » vr jul 20, 2007 10:47 am

De eerste 2 platen zijn voor mij duidelijk het beste.
Ik heb ze ooit nog eens live gezien in de cbgb's, mooi werk. En trouwens nu de naam van negative approach toch is gevallen, wie waren erbij in Antwerpen? Wat een ultra harde show was dat...zo maak je ze niet vaak mee.

Plaats reactie