Wacken 2007 (Teil Zwei)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » ma aug 06, 2007 7:30 pm

Zo, ook maar es een verslagje van de het 3-daagse walhalla.

Woensdag op donderdag nacht vertrokken met een busreis vanuit Rockcafé Backstage te Nijmegen, net als vorig jaar.

Na 6 uur prima doorrijden en de nodige pauzes kwamen we rond 8 uur aan op het terrein. Zoals Stillborn aangaf nog geen 5 min. in de rij gestaan voor bandjes/kaartjes, dus dat stroomde prima door daar.

Na een kwartier zeulen door de modder kwamen we op het prachtige R1 camping gebied, waar we tussen de modder en moerasachtige stukken door zowaar onze tenten op gezet kregen.
Het werd bekant warm, en na wat gegeten te hebben en wat te hebben bijgeslapen, was het hoog tijd om eens naar het festivalterrein te wandelen (kleine 10 minuten, welk een heerlijkheid).

Donderdag:
Nadat ik met verscheidene bekenden het nodige bier heb geconsumeerd was het tijd voor ons aller Sodom. We waren tijdens Rose Tattoo al wat naar voren geglipt, maar dat hadden we geweten (en ik had het idd al verwacht): toen Sodom begon, of eigenlijk nog voor het eigenlijk optreden begon werd het één grote duwende chaos van mensen die zich naar voren probeerde te persen. Na 2 nrs krampachtig pogingen te hebben gedaan om vooral niet om te vallen, besloten we naar achter te lopen zodat we iig nog konden genieten van de show. En dat deed ik, ik heb de mannen dan wel eens beter gezien, maar het was een prima optreden, het blijft gewoon een gave band.
Overkill stond vervolgens op het programma. Om de een of andere reden was ik echter in de veronderstelling dat ze op de True metal stage zouden spelen, dus die hield ik vanuit de biergarten in de gaten tijdens saxon. Een half uur na de officiele begintijd van Overkill stond er overigens nog niks op het podium, en begon ik mij af te vragen of het mss niet de Party Stage was. Goed, vrij dom, maar toen maar snel daar heen gerend en de laatste 4/5 nrs meegepikt. Het klonk verdacht goed, nieuwe nrs kende ik niet, maar de klassiekers gingen er prima in!

Vrijdag:
Suidakra toch maar gemist, een beetje fatsoenlijk uitslapen en rustig ontbijten waren toch iets aantrekkelijker. Daarmee werd Possessed mijn eerste optreden van die dag. Wederom heel gaaf, en ik blijf het ongelofelijk vinden hoe iemand in een rolstoel zó ongelofelijk uit zijn dak kan gaan en een volledig publiek mee kan krijgen. Dan Sabbat, zoals al verscheidene keren gezegd: geniaal optreden. Stukken beter dan op KIT, maar dat was vooral te wijden aan het feit dat het geluid op KIT gewoon klote was. Een mooie goedmaker dus. Belphegor blies mij, en de overvolle W.E.T. stage met mij, compleet weg. Meer heb ik er niet over te zeggen. Tot mijn verbazing hield ik het wakker tot Samael die in de late uurtjes van de vrijdag mij nog even wakker wisten te spelen, mijn god, dat was een aangename verrasssing. De hele sfeer die de band, en vooral de sexy (doch soort van half gerokte) frontman uitademde was ongelofelijk. Ik zou graag eens een cluboptreden van die lui willen zien.

Zaterdag:
Tot 6 uur wakker blijven is niet bevoorderlijk voor je uitslaapgedrag, dus Disillusion werd overgeslagen. Maar ik kon er niet om huilen, want uiteindelijk aan Sacred Reich de eer om mij als eerst te verpletteren in de vroege zaterdag middag. Wat een optreden, zeer overtuigend en een erg goede setlist, een mooi begin van de laatste dag. Na 2 uur pauze was het de beurt aan Dimension Zero, ik moet zeggen dat dat me wat tegenviel. De zanger liet de cleane stukken achterwege, terwijl ik dat juist erg mooi vind. Bovendien stond de lead guitar wat mij betreft wat aan de zachte kant, waardoor het bij vlagen gewoon een grote geluidsmassa werd, jammer. En toen, ja, Destruction, niet mijn eerste keer live, wel de eerste keer nuchter. Ik vond het erg overtuigen, en ook de special guests waren een gave toevoeging. Om de Butcher kon ik ook wel lachen, een beetje jammer alleen van die doelloze wijven die half naakt rondhuppelde op het podium. Ach, Duitsers he.
Immortal lekker overgeslagen, ik hoorde Abbath er af en toe wel bovenuit roggelen vanuit de biergarten, maar had niet echt de neiging om te gaan kijken. Municipal Waste, echter, was weer één groot feest. De moshpit overlapte ongeveer de helft van het publiek en ook dat Wall of Death was leuk om te zien, vanaf een veilige afstand. Hoe dan ook, de heren van MW hadden er zin in, en het roste flink.


Algemeen:
- Het was wel errug druk.
- Voorzieningen waren prima, net als vorig jaar.
- Sfeer was weer fantastisch.
- Eten was weer heerlijk.
- Aardig wat bekenden gesproken, ook van mf: Koen (M), Daria (Zorya), Roos (Roza), Jeroen (Hiero), Arjan (Ouwe), Ferdy (!Slayer!) en nog wat random mensen die ik al een tijd niet gesproken had.

Kortom; volgend jaar weer.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma aug 06, 2007 7:49 pm

IMMORTAL

Toch wel band van het festival, stond eerst pakweg 10meter van de hekken, maar na Withstand The Fall Of Time stond ik perfect in het midden voor Abbath op 2 meter afstand! 8)
Téveel surfers gehad. (AUB boven 100kg niet meer doen, heb er 1 van minstens 150 vol op me kop gehad waardoor nu nog steeds men nek en shouders vast zitten)
En ook dag ervoor even lekker men At The Hearts Of Winter box en Battles In The North digi laten signeren, fototje nemen met Abbath, zeker 5 minuten met Horgh kunnen lullen :lol: enz...
Verder Belphegor, 1349, Cthonic (Hello Frankfurt :' ), Cannibal Corpse (te druk van ver op scherm gekeken)

11 uur file in de heenreis was echt TÉ veel dan aankomen op kamping NIKS organisatie behalve als je je tent wil rechtzetten naast auto... :roll:

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 06, 2007 8:17 pm

Joris schreef:Die file had trouwens nog een supermooi voordeel.....

Het domste ongeluk/schadegeval ooit gezien: Op een gegeven moment waren steeds meer mensen het beu om de auto elke keer te starten om vervolgens 2 meter te rijden, dus gingen mensen de auto duwen.

Een auto vol met italiaanse duitsers (duits kenteken, spraken italiaans) werd ook niet gestart. De heren stapten uit en begonnen met 3 man sterk achter tegen de auto te duwen. Auto ging steeds meer naar links en uiteindelijk stuurloos de vangrail in, ondanks verwoede pogingen om hem nog tegen te houden. Ik dacht nog: "wat een sukkels, uitstappen om te duwen en niemand laten sturen".... ik had ongelijk, er zat een vrouw achter het stuur..... hahaha, priceless.


uiteraard snap ik dat, als je de auto niet start de stuurbekrachtiging niet werkt en het moeilijk sturen is, maar het is eigenlijk leuker om dat er niet bij te vermelden. Natuurlijk had iemand die na kon denken en de vangrail op zich af zag komen, gewoon op de rem geduwd.
Schitterend! Al valt het zonder die stuurbekrachtiging sturen nog best mee, maar het kan ook gelegen hebben aan het met te kleine hoeveelheid bijsturen... zonder contact valt je stuurslot er dan op. Gebeurde ons de eerste keer ook, al hadden wij een man achter het stuur waardoor er wel geremd werd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 06, 2007 8:38 pm

Ik zat in een bus en die stond ook in de file. Omdat de bus telkens zolang stil stond deed de buschauffeur de deur open. Als de bus ging trijden reed hij maar een meter of 20, dus iedereen die buiten was als de bus ging rijden liep telkens mee, Dit ging zo 3 uur lang door. Tot dat de bus echt begon door te rijden en niet meer kon stoppen. Dus toen heb ik met een groep van 12 man drie kwartier langs de snelweg gelopen. Gelukkig stopte de bus weer omdat 'tie weer in de file stond, anders hadden we helemaal naar wacken kunnen lopen.


Die fakking buschauffeur had geeneens het fatsoen om op een parkeer plaats te stoppen waar we langs hebben gelopen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma aug 06, 2007 8:44 pm

Heidewolf schreef:Ik zat in een bus en die stond ook in de file. Omdat de bus telkens zolang stil stond deed de buschauffeur de deur open. Als de bus ging trijden reed hij maar een meter of 20, dus iedereen die buiten was als de bus ging rijden liep telkens mee, Dit ging zo 3 uur lang door. Tot dat de bus echt begon door te rijden en niet meer kon stoppen. Dus toen heb ik met een groep van 12 man drie kwartier langs de snelweg gelopen. Gelukkig stopte de bus weer omdat 'tie weer in de file stond, anders hadden we helemaal naar wacken kunnen lopen.


Die fakking buschauffeur had geeneens het fatsoen om op een parkeer plaats te stoppen waar we langs hebben gelopen.
:lolup:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » ma aug 06, 2007 8:48 pm

Donderdagochtend rond een uur of 11 aangekomen, zowel de heen als de terugreis geen files gehad!!!

Hierbij nog wat foto's:

Blitzkrieg
Afbeelding

Saxon
Afbeelding

Overkill
Afbeelding

Amorphis
Afbeelding

Dimmu Borgir
Afbeelding

Iced Earth
Afbeelding

Sacred Reich
Afbeelding

Immortal
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website:

http://www.metal-experience.com

Photos --> Festivals --> Wacken 2007

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma aug 06, 2007 8:57 pm

Een LTD? Ik had beter verwacht van Abbath. :p

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 06, 2007 9:07 pm

Aan de omvang van Sacred Reich-zanger Phil Rind is trouwens wel te zien dat hij tegenwoordig restauranthouder is.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 06, 2007 9:18 pm

Donderdag:
eigenlijk nog voor het eigenlijk optreden begon werd het één grote duwende chaos van mensen die zich naar voren probeerde te persen. Na 2 nrs krampachtig pogingen te hebben gedaan om vooral niet om te vallen, besloten we naar achter te lopen zodat we iig nog konden genieten van de show.

[[/quote]

het was donderdag echt bizar inderdaad, ik had zoiets als dit zo de hele tijd gaat vertrek ik weer LOL, gelukkig was het de andere dagen beter te doen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 06, 2007 9:48 pm

Eru Iluvatar schreef:Aan de omvang van Sacred Reich-zanger Phil Rind is trouwens wel te zien dat hij tegenwoordig restauranthouder is.

En hij is dikker dan op de foto. Plus in Dynamo had hij een gaver shirt (astma is sexy)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma aug 06, 2007 9:57 pm

Ha, geweldig. "I'm fat and I don't care"
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

ha
Berichten: 265
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 10:45 pm
Locatie: arnhem

Bericht door ha » ma aug 06, 2007 11:36 pm

banisher schreef:[..]


uit hardinxveld tegenwoordig?
kaart 979 en 980?

:(. Wij hebben onze kaart helaas moeten verkopen omdat zn oma vannacht is overleden. Erg balen, hopelijk speelt immortal nog eens.
979 inderdaad, ja ik weet het..hij vertelde het... was zelf natuurlijk wel erg blij met het kaartje... wie weet kan ik ooit nog iets terug doen als ie in Arnhem is. ( hoewel de goudvishal wel dicht gaat :( maar wie weet)
Wel een supertof festival meegemaakt in elk geval!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 07, 2007 6:12 am

Nog iemand die zichzelf herkent?

http://www.youtube.com/watch?v=rxgyuqw6dnY
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di aug 07, 2007 7:07 am

Eru Iluvatar schreef:Aan de omvang van Sacred Reich-zanger Phil Rind is trouwens wel te zien dat hij tegenwoordig restauranthouder is.
wees maar blij dat het geen "en profil" foto is hahah zijn buik heeft gerre achtige proporties!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 10:11 am

http://www.youtube.com/watch?v=laSzQrGfpB0

Filmpje van Sabbat op Wacken. Ik heb nu al weer heimwee. Hopelijk doet de band Nederland een keer aan.

Straks nog maar eens rustig het filmpje bekijken of ik mezelf nog zie staan, moet er vooraan ergens tussen staan.

Hopelijk komen beelden van dit optreden op WDR's Rockpalast en op de officiele Wacken 2007 DVD.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di aug 07, 2007 1:25 pm

Zijn er nog mensen wezen kijken bij Mythlorian?
Ik vond de show erg goed, lekker energiek. Alleen het geluid vond ik niet zo goed. Soms kon ik geen touw aan het gitaargeluid vastknopen. Ik vond het kijken al met al zeker de moeite waard.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 1:48 pm

Kan iemand mij trouwens vertellen waar je op Wacken die supergave rode Sabbat - History of a Time to Come-shirts kon halen? Ik heb ze nergens kunnen vinden en ben direkt op zoek gegaan naar de tshirts na het Sabbat concert. (ze waren zeker al uitverkocht?)

Ik kon het bijna niet geloven toen ik die mensen met die shirts zag rondlopen, omdat ik de weken voor Wacken serieus zat te denken om zelf amateuristisch een rood History of a Time to Come shirt te maken, wat me heel gaaf leek qua ontwerp - rode achtergrond met die Herne The Hunter-achtige godheid op de voorgrond.

Dat was eigenlijk voor mij de enige noemswaardige teleurstelling van Wacken, aangezien ik bijzonder gesteld ben op niet-zwarte bandshirts.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 3:21 pm

Orphe schreef:Zijn er nog mensen wezen kijken bij Mythlorian?
Ik vond de show erg goed, lekker energiek. Alleen het geluid vond ik niet zo goed. Soms kon ik geen touw aan het gitaargeluid vastknopen. Ik vond het kijken al met al zeker de moeite waard.
Dank je wel voor je positieve reactie! Ik moet zeggen dat we kwalitatief geen geweldige show speelden (snaar breken in een set van 25 min is kut, maar er ging ook het een en ander mis wat betreft gespeelde partijen) en ik denk dat dat voornamelijk kwam door de gigantische zenuwen die door ieder z'n keel gierden! Ik speel al 13 jaar in bands en heb op vergelijkbare podia gestaan (wat betreft grootte en hoeveelheid publiek), maar dit is toch Wacken... man man man, wat was ik zenuwachtig. Uiteindelijk was het toch een fantastische ervaring, en dat kwam voor 200% door het publiek. Man, het was zo gaaf om zoveel mensen daar uit hun dak te zien gaan, mee te zingen, een pit te bouwen... niet normaal. Echt, ik kreeg op n gegeven moment tranen in mn ogen van het enthousiasme van het publiek. Iets wat de Wacken organisatie ook opviel (zie Wacken site en dan de diary van zaterdag). Ik wil daarom iedereen die er was en die ons gesupport heeft echt super bedanken. Jullie hebben mijn Wacken, wat helaas door andere omstandigheden een gigantisch kutweekend is geworden, toch een supervaring laten zijn. En ik ben daar iedereen enorm dankbaar voor.

Thanx for the support, you guys fucking rock!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 07, 2007 3:36 pm

Tokus schreef:Nog iemand die zichzelf herkent?

http://www.youtube.com/watch?v=rxgyuqw6dnY
aha, ik heb met die rtl ploeg zitten zuipen in de 1 euro bar!
die kerel met zijn basketbaltruitje was de zoon des huizens

wel toevallig ja
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di aug 07, 2007 4:12 pm

De WDR heeft bij een groep Israeli's, die bij ons onderdak vonden onder de partytent, nog een interview afgenomen. Dat wordt waarschijnlijk eind september/begin oktober uitgezonden.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di aug 07, 2007 4:19 pm

Argarath schreef:[..]


Dank je wel voor je positieve reactie! Ik moet zeggen dat we kwalitatief geen geweldige show speelden (snaar breken in een set van 25 min is kut, maar er ging ook het een en ander mis wat betreft gespeelde partijen) en ik denk dat dat voornamelijk kwam door de gigantische zenuwen die door ieder z'n keel gierden! Ik speel al 13 jaar in bands en heb op vergelijkbare podia gestaan (wat betreft grootte en hoeveelheid publiek), maar dit is toch Wacken... man man man, wat was ik zenuwachtig. Uiteindelijk was het toch een fantastische ervaring, en dat kwam voor 200% door het publiek. Man, het was zo gaaf om zoveel mensen daar uit hun dak te zien gaan, mee te zingen, een pit te bouwen... niet normaal. Echt, ik kreeg op n gegeven moment tranen in mn ogen van het enthousiasme van het publiek. Iets wat de Wacken organisatie ook opviel (zie Wacken site en dan de diary van zaterdag). Ik wil daarom iedereen die er was en die ons gesupport heeft echt super bedanken. Jullie hebben mijn Wacken, wat helaas door andere omstandigheden een gigantisch kutweekend is geworden, toch een supervaring laten zijn. En ik ben daar iedereen enorm dankbaar voor.

Thanx for the support, you guys fucking rock!
Ik moet zeggen dat de W.E.T. Stage dit jaar ook misschien wel het leukste publiek had. En dan met name toch vanwege de kleinschaligheid.

Torture Squad gaf daar ook een knallend optreden waar ook zonder moeite een cirkelpit gestart werdt, ondanks een half lege tent.

EDIT: wat was jullie setlist trouwens (i.v.m. recensie)?

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 4:51 pm

Posen op Wacken 2007!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 4:53 pm

Setlist was:

Life true form
1000 Words
Land of the Insane (1e keer live)
Oblivion
Cross the Scar
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » di aug 07, 2007 4:58 pm

Wie is die tweede gozer waarmee je staat te posen? (de eerste is Mike Terrana)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 5:03 pm

Ik gok Oskar Dronjak van HammerFall.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 5:07 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik gok Oskar Dronjak van HammerFall.
Klopt. Sta ook nog op de foto met Timo Kotipelto, maar die foto heb ik nog niet binnen.

Backstage was gaaf man, echt n hoop bekende gasten daarzo.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » di aug 07, 2007 5:09 pm

Het is erg vermakelijk inderdaad. Veel bekende mensen, en af en toe ook een stel mafketels die er rondzwalken.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 07, 2007 5:19 pm

Argarath schreef:[..]


Klopt. Sta ook nog op de foto met Timo Kotipelto, maar die foto heb ik nog niet binnen.

Backstage was gaaf man, echt n hoop bekende gasten daarzo.
de backstage van wacken is altijd gaaf, dit jaar ook weer geamuseerd

het optreden van blitzkrieg voor een mannetje of 20 was geweldig + ze spelen twee judas pries covers, heb een diepzinnig gesprek gehad met mambo kurt over mijn onderwijscarriere en je ontmoet heel veel interessante mensen uit de scene, niet enkel muzikanten, maar platenmaatschappij bonzen, pr managers en dat soort gegein...en leuk om mensen van concurrende magazines en fotograven te spreken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 07, 2007 5:28 pm

hehehe, vriend van me had ook backstage pas, maar is enkel backstage geweest om daar te schijten....

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 07, 2007 5:43 pm

Joris schreef:hehehe, vriend van me had ook backstage pas, maar is enkel backstage geweest om daar te schijten....
ik zit er ook niet vaak, ik kom voor de bands

ik sta ook niet op vip camping, dat vertik ik, ik wil gewoon op normale camping staan

je hebt wel veel zielige figuren backstage, zoals wat kerels die busreizen organiseerden én heel het weekend backstage bleven zuipen (voor 150 euro per dag), vrouwen trakteerden en met iedereen op de foto wilden...maar een band kijken dat was hun teveel...ja, dan ben je een echte metalliefhebber :?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

ha
Berichten: 265
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 10:45 pm
Locatie: arnhem

Bericht door ha » di aug 07, 2007 5:46 pm

Heeft iemand nog iets gehoord van een kerel die zich heeft opgehangen bij Cannibal corpse? :?:

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 5:51 pm

ha schreef:Heeft iemand nog iets gehoord van een kerel die zich heeft opgehangen bij Cannibal corpse? :?:
Dat lijkt me wel heel sterk, aangezien de officiele politieberichten van Wacken nergens over reppen.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » di aug 07, 2007 5:54 pm

+

++++ Camping C, perfecte plaats, niet teveel hinder van het geluid van het festivalterrein en binnen een zucht stond je bij de Beer Garden.
+++ Prima voorbereid, alles aanwezig. Geen boodschappen of pinnen meer gedaan in Wacken.
++pizza's, vleesspiezen
++Becks, ondanks kleine verbetering altijd beter dan dat stierenpis Hasseroder van de afgelopen jaren. Ook korte wachttijden om bier te halen.
+++++Het weer. Net zoals vorig jaar weer perfect.
+Sanitaire voorzieningen op festivalterrein. Op camping C,tegenover die metal garden, stond standaard een rij van 20m
++++Israeli's. Een behoorlijke afvaardiging van dat land had ons bijna omcirkeld. Stuk of 50 lui (te herkennen aan brothers of beer shirts) die gedurende Wacken voor de nodige gezelligheid en vermaak hebben gezorgd, goed Engels spraken en gemanierd zijn waarvan de Duitsers nog heel veel kunnen leren.
+++Stro over het gehele festivalterrein, houtsnippers voor de ingang. Prima opgelost door de organisatie.
++Modder/stro gevechten op het festivalterrein
+++ Wakker worden met 60's, Alfred J. Kwak, Sinbad en andere jingle's van vroegah. :lol:
+++W.E.T. Stage. Geluid was dit jaar het beste in de jaren dat ik naar Wacken geweest ben. Vroeger was dat standaard een drama.
+++ Bierlijken omhuld met stro. ''Schlafen ist kein heavy metal!!!!''

Dan de bands

+++++ Torture Squad, Municipal Waste
++++ Cannibal Corpse, Sabbat, Napalm Death
+++ Sacred Reich, Belphegor, Overkill, Saxon, Suidakra
++ Blind Guardian, Mythlorian

-

-----Files, files, files en nog eens files. Heenweg 14(!) uur over gedaan, terugweg 12 uur.
----Parkeren op PP en tent (die een maat al eerder had meegenomen en opgezet) op C. Drie kilometer zeulen met alle spullen was fucked.
----Teringdrukte op festivalterrein.
---Sfeer minder dan afgelopen jaren
---Party Stage ingang. Prima om het te verplaatsen, maar maak de ingang dan groter.
----Napalm Death voor de helft gemist door omgegooide running order en brand bij True Metal Stage. Sfeer was grimmig voor de ingang.
---Vital Remains gemist.
--- Verrot koud s'nachts.
--Gewekt worden om 5 uur door een dronken doedelzakspeler (die ook regelmatig in de Beer Garden te vinden was)
-Duitsers

Bands

--- Type O Negative
-- Sodom, Possessed, Immortal

ha
Berichten: 265
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 10:45 pm
Locatie: arnhem

Bericht door ha » di aug 07, 2007 6:24 pm

Argarath schreef:[..]


Dat lijkt me wel heel sterk, aangezien de officiele politieberichten van Wacken nergens over reppen.
Nou we hebben het wel van die EHBO gasten. Wij waren een vriend kwijt op zondag en hebben uiteindelijk maar geinformeerd bij politie en EHBO omdat het ons niet onwaarschijnlijk leek dat hij in een ruzie betrokken was geraakt ofzo. Zij vertelde dat er 2600 mensen bij de post langs waren geweest, waarvan eentje in kabels terecht was gekomen bij een val uit te toren tijdens Cannibal Corpse.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di aug 07, 2007 6:35 pm

ha schreef:[..]


Nou we hebben het wel van die EHBO gasten. Wij waren een vriend kwijt op zondag en hebben uiteindelijk maar geinformeerd bij politie en EHBO omdat het ons niet onwaarschijnlijk leek dat hij in een ruzie betrokken was geraakt ofzo. Zij vertelde dat er 2600 mensen bij de post langs waren geweest, waarvan eentje in kabels terecht was gekomen bij een val uit te toren tijdens Cannibal Corpse.
Oei, dat klinkt niet als onzin dan. Maar goed, dan is t toch raar dat de officiele berichten er niets over zeggen. Je kunt de officiele politieverklaring (en ook van de brandweer en EHBO) bekijken via de Wacken site. Misschien is ie dan wel ernstig verongelukt, maar niet dood ofzo. Ik weet t ook niet.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 07, 2007 6:37 pm

Dear Collegues,





18th Wacken Open Air is over. It has been an absolutely peaceful mega party which was sold out with 60.000 visitors for the first time . The biggest Heavy Metal Festival worldwide!



The disastrous weather conditions whilst the assembly process have demanded countless additional measures. To make the festival area accessible the basement had to be ablated. 5000 sqm fleece were laid out. 1500 tons of wooden chips have been spread on top of the fleece and the whole area was covered with 600 bales of straw. For the secure stand of our visitors on the festival area the basement has also been millinged and indued with heavy weight basement plates which are also used for tanks. To dry the camping grounds a helicopter flew over the camping grounds only in a height of 60 centimetres and blew the excess water away so that the areas were dry.



The precipitation of 350 litres per sqm again brought us some superlatives. The biggest motor tractor in europe, a 500 horse power tractor as well as 4 dredgers have been in continuous work. 21 artics with the material for the main stages had to be hauled through the sodded area. 350 tons of steel have been used for the assembling of the stages. 48 trucks with sound and lightmaterial have been delivered and 1 truck of pyrotechnics have been fired during the shows.

For the coordination of the assembly process 20 jeeps have been in continuous work. 80 power sets produced the power requirement of a small town.



It took 800 people who worked all around the clock to enable the impossible. Out of a mud cavern a festival area raised!

Under catchiest conditions 25 kilometres fence have been set and draped with 8000 tarpaulins. 450 water-flushed toilets in 5 shower camps and 1000 mobil toilets have been set up – more than at any other event in this dimension.



We´d like to say „Thank You“ to all of those who with their tireless assignment helped in the realisation of an outstanding festival. Also the cooperation with the local administrations, the police and fire brigade went very well without any complications. And of course we are very happy that there haven´t been serious incidents regarding the reports of the police and the the fire brigade. Wacken is, was and will be the most peaceful festival with fans from all over the world.



We´d also like to say a very big “Thank You” to all the fans and guests for their understanding with the weather conditional problems at the arrival.



Last but not least we´d like to say „Thank You“ to all the visitors of Wacken and the surrounding communities who kindly put us and all the metalheads up. And of course for their patience regarding the noise that they had to put up with during the difficult arrival.



See you in Wacken 2008 – rain or shine!





Yours W:O:A Team!

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di aug 07, 2007 6:47 pm

Daeminion schreef:-----Files, files, files en nog eens files. Heenweg 14(!) uur over gedaan, terugweg 12 uur.
14 uur? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dat alleen door files komt. Na 13 uur was ik namelijk in Göteborg, Zweden.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di aug 07, 2007 6:51 pm

wij hebben anders ook 10,5 uur in de file gestaan op de heenweg. Hoe het kwam? Mensen die niet op borden kijken, wegwerkzaamheden enz.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » di aug 07, 2007 7:06 pm

Daeminion schreef: ---Vital Remains gemist.
Niet opgetreden, dus niet gemist. :wink:

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » di aug 07, 2007 7:06 pm

Trouwens, hoe geniaal was kampfar? Niemand opgevallen ofzo? Direct Kvass aangeschaft de dag erna. :P

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » di aug 07, 2007 7:08 pm

Kampfar was wel goed ja, maar vond het de vorige keer beter. Ik ken Kvass dan ook totaal niet op Ravenheart na.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 07, 2007 7:10 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


14 uur? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dat alleen door files komt. Na 13 uur was ik namelijk in Göteborg, Zweden.
idd... onze reis duurde toch ook 14 uur. Waarvan 7 uur over de laatste 5 km.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » di aug 07, 2007 7:13 pm

Het heeft toch zn voordelen om de berichten van de Wacken site te negeren en gewoon op dinsdagochtend te vertrekken. Totaal geen last gehad van files en na wat gezeik met de security een prima plek op de camping (ok, toen wij daar aankwamen was het officieel nog parkeerplaats D ;)) weten te bemachtigen.

ha
Berichten: 265
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 10:45 pm
Locatie: arnhem

Bericht door ha » di aug 07, 2007 7:46 pm

Me too, met een paar uur waren we in Wacken, dat was rond 2300 maar mijn tent stond uiteindelijk pas om 600 sochtends.
Door de enorme speakers van een stel Duitsers naast me sliep ik uiteindelijk pas om 900 ofzo.... dus mijn donderdag begon al aardig brak!

Terugweg ook nog een aantal files rond Hamburg

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » di aug 07, 2007 7:51 pm

ha schreef:Me too, met een paar uur waren we in Wacken, dat was rond 2300 maar mijn tent stond uiteindelijk pas om 600 sochtends.
Door de enorme speakers van een stel Duitsers naast me sliep ik uiteindelijk pas om 900 ofzo.... dus mijn donderdag begon al aardig brak!

Terugweg ook nog een aantal files rond Hamburg
Stond jij toevallig ook op parkeerplaats/camping D dan? Wij hebben ook een hoop last gehad van duitsers die elke vroege ochtend keihard muziek draaiden.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » di aug 07, 2007 9:39 pm

graveworm schreef:Trouwens, hoe geniaal was kampfar? Niemand opgevallen ofzo? Direct Kvass aangeschaft de dag erna. :P
Die had ik helemaal niet genoemd in mijn lijst, maar dat was een heel tof optreden! Vreemd genoeg is het niet helemaal blijven hangen, maar dat was echt cool nu ik er aan terug denk.
"What is it with you and banging monsters"

ha
Berichten: 265
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 10:45 pm
Locatie: arnhem

Bericht door ha » di aug 07, 2007 9:42 pm

Sander schreef:[..]

Stond jij toevallig ook op parkeerplaats/camping D dan? Wij hebben ook een hoop last gehad van duitsers die elke vroege ochtend keihard muziek draaiden.
Nee ik stond op camping T, Bodom Boulevard.
Die Duiters kwamen vlak na ons aan en je zou denken dat je dan wel gaat slapen zo vroeg ik de ochtend, maar daar dachten hun anders over!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di aug 07, 2007 9:48 pm

Joris schreef:Die file had trouwens nog een supermooi voordeel.....

Het domste ongeluk/schadegeval ooit gezien: Op een gegeven moment waren steeds meer mensen het beu om de auto elke keer te starten om vervolgens 2 meter te rijden, dus gingen mensen de auto duwen.

Een auto vol met italiaanse duitsers (duits kenteken, spraken italiaans) werd ook niet gestart. De heren stapten uit en begonnen met 3 man sterk achter tegen de auto te duwen. Auto ging steeds meer naar links en uiteindelijk stuurloos de vangrail in, ondanks verwoede pogingen om hem nog tegen te houden. Ik dacht nog: "wat een sukkels, uitstappen om te duwen en niemand laten sturen".... ik had ongelijk, er zat een vrouw achter het stuur..... hahaha, priceless.


uiteraard snap ik dat, als je de auto niet start de stuurbekrachtiging niet werkt en het moeilijk sturen is, maar het is eigenlijk leuker om dat er niet bij te vermelden. Natuurlijk had iemand die na kon denken en de vangrail op zich af zag komen, gewoon op de rem geduwd.
Niet alleen de stuurtbekrachtiging, maar ook de rembekrachtiging staat uit als het contact uit is, dan kost het flink kracht om te remmen. Dus ik weet niet hoe groot dat meisje/die vrouw was...
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

evilrules
Berichten: 576
Lid geworden op: za jan 01, 2005 6:12 pm
Locatie: brielle
Contacteer:

Bericht door evilrules » di aug 07, 2007 9:59 pm

MadTinus schreef:[..]

Niet alleen de stuurtbekrachtiging, maar ook de rembekrachtiging staat uit als het contact uit is, dan kost het flink kracht om te remmen. Dus ik weet niet hoe groot dat meisje/die vrouw was...

en dat ie waarschijnlijk op stuurslot is geschoten !
:lol:
http://www.myspace.com/metal_yrsa

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 07, 2007 10:22 pm

Heeft er trouwens iemand Flaconer gezien? Ben wel benieuwd hoe dat was.

Plaats reactie