Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 06, 2007 2:46 pm

Kriestof schreef:nieuwe dekapitator is leuk

review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3815
Gave plaat!! ik luister 'm nu pas en deze gaat hoog eindigen op mijn eindlijstje



Kriestof schreef:fueled by fire, oftewel matige thrash

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3879

Niet mee eens. Behalve dan dat het verre van origineel is, maar hun materiaal is goed te pruimen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma aug 06, 2007 7:07 pm

enforcer schreef:[..]OK, ik ben met je eens dat Sacred Reich een heel aantal saaie mid tempo nummers heeft gemaakt in hun carriere, maar het materiaal van de eerste Ep en album zijn toch echt vet en werden zeer strak en hard ten gehore gebracht. inderdaad hadden ze "independent", "love hate" en "who's to blame" van "the american way" best achterwege kunnen laten want zo'n sterk album is dat niet.
Smaken verschillen. Zie mijn retro review van "The American Way": http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3885.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 06, 2007 8:04 pm

even mijn reactie quoten:


Uitstekende plaat en ook wat mij betreft hun beste. Jammer dat veel mensen deze plaat niet kunnen waarderen, laat staan het laatste nummer, 31 flavours, wat ik echt een geweldige afsluiter vind.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma aug 06, 2007 9:01 pm

Persoonlijk vind ik The American Way ook hun beste plaat. Lekker dik en afwisselend.

Ignorance en Surf Nicaragua zijn ook zeer goed maar komen toch op 2 en 3.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Ernst
Berichten: 5018
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di aug 07, 2007 12:03 am

Ik vind het tekstueel gezien een erg toffe plaat, maar muzikaal gezien vrij saai hoor. Ik heb er 2 exemplaren van gehad op cd, maar beide verkocht. Geef mij het debuut en de EP erna maar. Heal vind ik trouwens ook leuker dan The American Way.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di aug 07, 2007 6:59 am

Ernst schreef:Ik vind het tekstueel gezien een erg toffe plaat, maar muzikaal gezien vrij saai hoor. Ik heb er 2 exemplaren van gehad op cd, maar beide verkocht. Geef mij het debuut en de EP erna maar. Heal vind ik trouwens ook leuker dan The American Way.
helemaal mee eens, productioneel is the american way misschien beter "klinkend" maar dat zegt me niet zoveel. Er staan veel te veel saaie mid temponummers op. "Independent" is wat dat betreft helemaal erg, alleen het titelnummer is wel aardig. "Heal" is IMO weer een stuk beter muzikaal gezien, maar in die tijd liep thrash echt op zijn laatste benen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 07, 2007 3:02 pm

Ik moet zeggen dat ik de EP en het debuut ook het gaafst vind. The American Way is wel lekker voor op zijn tijd met zoals al eerder is aangegeven een paar lekker nummers. Met Heal ben ik nog niet bekend.

Nu maar weer Ignorance opgezet en dat blijft toch een lekker plaatje, ik vond het wel jammer dat ze het nummer Sacred Reich niet speelden.

Heeft er trouwens al iemand de nieuwe Tankard gehoord? Ik heb de promo hier liggen en het klinkt allemaal best goed, maar wat ik wel jammer vind is dat de nummers nu veel cleaner klinken dan dat ze op de oudere platen klinken, maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 08, 2007 12:15 am

Even tussendoor trouwens:

Wat vind met hiervan:
http://www.myspace.com/hydravein

Klinkt best gaaf!

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » wo aug 08, 2007 12:39 am

Rather death than false of faith is een lekker nummer maar de plaat op zich is maar middelmatig. Is wel de enige LP die ik al gehoord heb maar de rest is niet veel soeps heb ik me laten vertellen.
Qua UK thrash heb ik de laatste weken veel naar de demo van Epidemic zitten luisteren. Spijtig dat ze nooit een full-lenght hebben opgenomen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 08, 2007 11:32 am

klinkt wel tof. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe de rest van het album klinkt. De zanger heeft ooit auditie gedaan bij Sabbat. Was ook de eerste zanger waar ik aan moest denken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo aug 08, 2007 11:36 am

Ik vind de inrto van dat nummer 'Rabid' erg gaaf. Lekker slepend en onheilspellend. Daarna zakt het al snel in...erg zonde.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 08, 2007 11:39 am

Vergeef me als ze eerder gepost zijn. Dit zijn stuk voor stuk jonge bands uit San Fransisco:


Impalor:
http://www.myspace.com/impalorfuckjuice


Infantry:
http://www.myspace.com/thrashtokill


Malicious assault:
www.myspace.com/maliciousassault


De laatste band is overigens vorige week uit elkaar gegaan.


Overigens veel bandleden uit Latijns-Amerika
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 08, 2007 3:27 pm

innuendo schreef:
Overigens veel bandleden uit Latijns-Amerika
Typisch. Op Wacken heb ik nog drie zeventienjarige Brazillianen ontmoet die twaalf uur in het vliegtuig hebben gezeten op Iced Earth live te kunnen zien (Jon vertikt het om naar Brazillie te komen). Ze speelden - hoe kan het ook anders - ook nog in een oldschool thrashmetalband, waar in Brazillie volgens hen zeer veel animo voor is. Ze schokken overigens van het grote aantal black- en folkmetalfans op Wacken/in Europa, dat hadden ze niet verwacht.

Om toch maar even de band van deze Brazillianen te promoten (ze hebben net een myspace aangemaakt met één nummer met een slechte geluidskwaliteit, maar goed)

www.myspace.com/persecutionthrashmetal

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 08, 2007 3:59 pm

Muzikaal klinkt het nog niet eens zo slecht, ik vind alleen die stem niet zo.

Van de 3 bands die innuendo poste, vind ik Malicious assault het vetst klinken. Die andere vind ik ook wel aardig, wel jammer trouwens dat ze allemaal met rauwe stem zijn, vind het ook wel tof als er bands zijn met een cleane of hoge zang.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 08, 2007 5:13 pm

Orklord schreef: wel jammer trouwens dat ze allemaal met rauwe stem zijn, vind het ook wel tof als er bands zijn met een cleane of hoge zang.
Helemaal mee eens Laurens, hierdoor beginnen al die nieuwe thrashbands wel een beetje hetzelfde te klinken.
In deze tijden van een domme metalmassa die grunts adoren en cleane zang 'gay' of 'niet mannelijk' vinden is het erg moeilijk om goede metalzangers te vinden met cleane zang.
Zitten de Amerikaanse thrashers van Mastery ook niet met dat probleem? Instrumentaal zeer puike band, kunnen alleen geen zanger vinden.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo aug 08, 2007 5:51 pm

Eru Iluvatar schreef:In deze tijden van een domme metalmassa die grunts adoren en cleane zang 'gay' of 'niet mannelijk' vinden is het erg moeilijk om goede metalzangers te vinden met cleane zang.
Mwa, het is eerder een geval van dat een schreeuw/grunt agressiever klinkt wat in deze tijden meer mensen trekt denk ik. En dan krijg je al gauw een tekort aan echte zangers.

En da's jammer, ja.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo aug 08, 2007 6:05 pm

Kriestof schreef:nieuwe dekapitator is leuk

review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3815
Deze heb ik van het weekend op aanraden van een kameraad uitgecheckt. Niet misselijk nee, gewoon lekkere Thrash 80's style om met je nek op te galopperen. Verdienen meerdere luisterbeurten.

En om in het rijtje aan te sluiten. Ook ik hoor, als het even kan, een zanger die vocaal een mooi clean geluid beheerst. Zangers als Russ Anderson, Warrell Dane en Bobby Blitz hebben toch een streepje voor.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo aug 08, 2007 6:31 pm

The Horseman schreef:[..]


Deze heb ik van het weekend op aanraden van een kameraad uitgecheckt. Niet misselijk nee, gewoon lekkere Thrash 80's style om met je nek op te galopperen. Verdienen meerdere luisterbeurten.

En om in het rijtje aan te sluiten. Ook ik hoor, als het even kan, een zanger die vocaal een mooi clean geluid beheerst. Zangers als Russ Anderson, Warrell Dane en Bobby Blitz hebben toch een streepje voor.
sorry hoor maar Blitz heeft nooit echt clean geklonken, misschine op de eerste twee platen bij sommige nummers (in union we stand?) maar dat was het dan ook wel. Hij heeft juist een hele rauwe strot. Warrel Dane is IMO over the top, maar Russ Anderson is een vette zanger, ik vind John Cyriis ook uniek en superclean te noemen. Maar ik hou zeker ook juist van het wat ruigere werk zonder dat dat gelijk in grunten hoeft te vervallen. Neem een zanger als Stacey Anderson van Hallows Eve die van bijna grunt naar clean schiet in 1 zin. Wat ik bedoel te zeggen dat een ruige thrash strot absoluut niets met grunten te maken heeft. Thrash met grunt is IMO (old school) death metal (Massacre, Possessed, Massacra, Pestilence, Obituary etc etc)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo aug 08, 2007 7:02 pm

Misschien is Blitz ook niet het beste voorbeeld, nee. Toevalligerwijs wel mijn favoriete Thrash zanger. Hij kenmerkt zich dan ook meer door een opvallende eigen stijl die wel ver afstaat van grunt-vocalen. Maar goed, dat heeft Sean Killian (Vio-lence) ook en die spreekt mij ook erg aan. Een beter voorbeeld was wellicht Joey Belladona geweest.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo aug 08, 2007 7:39 pm

En wat te denken van Mark Osegueda, Mark Antoni, Alan Techio, Jason McMaster, Charles Sabin, Mike Sanders, Doug Lee, Eric A.K., Joel Dubay, etc. zangers die samen met Joey Belladonna, Russ Anderson, Bobby Blitz, etc. tot mijn favoriete Thrashzangers behoren

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo aug 08, 2007 8:03 pm

Jason McMaster ja, die gast zingt eerst op geniale wijze het eerste Watchtower album in, om zich vervolgens te vervoegen bij Dangerous Toys. Ook wel lekkere muziek maar voor een thrasher was zo'n overstap destijds behoorlijk groot.

Dergelijke hoge gilstemmen genieten lichtjes mijn voorkeur. John Cyriis is mijn absolute favoriet. Eigenlijk kan ik de vocalen bij veel goede thrashacts, mits met bezieling gebracht, meestal wel goed verdragen. Schreeuw of geen schreeuw.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 08, 2007 9:23 pm

Ik wissel het qua zang graag af. Ik kan niks met vocalen zoals je die in extreme death metal en black tegen komt. De ene keer luister ik graag naar zangers als Don doty, chuck schuldiner etc. De andere keer is het John Cyriis.



Ik ben het er wel mee dat steeds thrashgrunts niet meer leuk is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 09, 2007 7:02 am

The Horseman schreef:Misschien is Blitz ook niet het beste voorbeeld, nee. Toevalligerwijs wel mijn favoriete Thrash zanger. Hij kenmerkt zich dan ook meer door een opvallende eigen stijl die wel ver afstaat van grunt-vocalen. Maar goed, dat heeft Sean Killian (Vio-lence) ook en die spreekt mij ook erg aan. Een beter voorbeeld was wellicht Joey Belladona geweest.
Belladonna ja, dat is een van mijn favoriete zangers. INderdaad erg clean. Ik vind Rob Halford geweldig, op zijn fight platen klinkt ie behoorlijk thrashy.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do aug 09, 2007 10:28 pm

Om van een helaas terminaal verzwakte band als post-Gustafson-/Skates-Overkill naar legendarische thrash te gaan: vandaag heb ik de re-releases van de twee eerste Blessed Death-albums in huis gehaald. Kill or be killed en Destined for extinction knallen na al die jaren nog steeds je kop eraf.
Uit op Metal Mind, oplage 2000 stuks elk (genummerde digipaks met boekje inclusief liner notes).
All hail the Knights of Old Bridge!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 10, 2007 8:25 am

Ik vind Blessed Death ook gaaf, het is wel heel rommelig maar dat heeft juistw el wat. iig een vrij uniek klinkende band vooral die zanger. laatst is ook hun unreleased derde album uit 1991 uitgegeven (hour of pain)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » vr aug 10, 2007 9:51 am

enforcer schreef:Ik vind Blessed Death ook gaaf, het is wel heel rommelig maar dat heeft juistw el wat. iig een vrij uniek klinkende band vooral die zanger. laatst is ook hun unreleased derde album uit 1991 uitgegeven (hour of pain)
Staat ook hier in de kast. Geluid is niet optimaal, maar de plaat is toch de moeite waard. De nummers zijn iets melodieuzer dan die op de twee klassiekers.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 10, 2007 12:01 pm

allemaal war, maar ik vind het niet heel anders dan de eerste twee. Het geluid op alle Blessed Death platen is matig.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » vr aug 10, 2007 12:13 pm

enforcer schreef:allemaal war, maar ik vind het niet heel anders dan de eerste twee. Het geluid op alle Blessed Death platen is matig.
'Matig' vind ik dan weer niet de juiste term; 'bij de muziek passend' treft 't eerder.

Ernst
Berichten: 5018
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr aug 10, 2007 12:21 pm

Mwa, de productie is niet optimaal. Die zanger is wel echt uniek, erg vet. Ik moet die recente rereleases ook maar eens aan gaan schaffen...

even iets anders: zijn er hier mensen bekend met het Canadese Armoros? Ik verbaas me er vaak over dat veel obscure thrash bands uit Canada een heel aardig niveau hebben, ondanks hun onbekendheid. Armoros is geen uitzondering op die regel. Ze hebben slechts 1 album opgenomen Pieces (1988), wat nooit gereleased is helaas:

Album was never actually released, but it did make it's way around the
underground through tape trading. It was supposed to be released by Seattle,
Washington's EverRat Records but it never happened.

IK kan de plaat hier wel uploaden in een winrar bestandje ofzo, copyright zal er niet opzitten...

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 10, 2007 1:21 pm

wat je liet horen klonk zeker goed, niet echt origineel maar zeker degelijk. Ook de productie is bovengemiddeld.

Een andre aanrader uit Canada is SAVAGE STEEL "Do Or Die" zeker voor de Toxik fanaten, klinkt een beetje als TOXIK en ANTHRAX maar dan op 45 toeren.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » vr aug 10, 2007 1:50 pm

enforcer schreef:wat je liet horen klonk zeker goed, niet echt origineel maar zeker degelijk. Ook de productie is bovengemiddeld.

Een andre aanrader uit Canada is SAVAGE STEEL "Do Or Die" zeker voor de Toxik fanaten, klinkt een beetje als TOXIK en ANTHRAX maar dan op 45 toeren.
Ja best leuke band. Gelijk maar weer een keer Do Or Die op gezet, al kan het echt niet tippen aan Toxik en Anthrax, vind ik. Begins with a nightmare heb ik ook nog liggen, maar vind ik toch een stuk minder goed.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 10, 2007 3:21 pm

hun debuut is wienig aan inderdaad. Maar "Do Or Die" vind ik echt wel een juweeltje. Tis stukken sneller dan ANTHRAX of TOXIK (incl. Solo's LOL). Het heeft niet de allure van de eerder genoemde bands, maar de songs hebben wel degelijk een oorwurm karakter. Ik vind het en van de betere "vergeten" bandjes. Tuurlijk de zang is wel echt een kwestie van smaak.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr aug 10, 2007 6:10 pm

Ik zag 'Do Or Die' van Savage Steel vanmiddag in de winkel liggen voor 15 euro - de gewone, oorspronkelijke versie. Ik moet maar eens gauw de muziek checken van dit album en hem wellicht aanschaffen.

Eigenlijk ben ik alleen bekend met het eerste album van Savage Steel. Al jaren niet meer gehoord, maar volgens mij ligt het een beetje in het straatje van wat rauwere vroegere US Power Metal, zoals Griffin end JP'ers 'Ample Destruction'.

Die tweede, 'Do Or Die' is dus wel technisch? En hoe is de zang?

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 10, 2007 6:50 pm

Hmm dat klinkt wel interessant dat Do or Die van Savage Steel. Zo maar eens opzoeken.

Om even terug te komen op de zangers. In het thrash genre zit er zeker een grote diversiteit aan zang, clean, rauw bijna grunt en dat vind ik erg lekker voor de afwiseling.

Het enige wat opvalt is veel nieuwere bands op safe spelen door en rauwe/half grunt stem te nemen terwijl ik het ook wel tof zou vinden als er wat meer bands cleanere vocalen proberen te krijgen. Zoals Sudden bijvoorbeeld :wink:

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr aug 10, 2007 7:03 pm

Heel erg mee eens. Er zijn sowieso te weinig jonge metalzangers die clean 'durven' te zingen. Het komt vast wel weer in.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 10, 2007 8:25 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik zag 'Do Or Die' van Savage Steel vanmiddag in de winkel liggen voor 15 euro - de gewone, oorspronkelijke versie. Ik moet maar eens gauw de muziek checken van dit album en hem wellicht aanschaffen.

Eigenlijk ben ik alleen bekend met het eerste album van Savage Steel. Al jaren niet meer gehoord, maar volgens mij ligt het een beetje in het straatje van wat rauwere vroegere US Power Metal, zoals Griffin end JP'ers 'Ample Destruction'.

Die tweede, 'Do Or Die' is dus wel technisch? En hoe is de zang?
het debuut is heel anders dan het tweede album. de zang is vrij extreem hoog, De muziek is behoorlijk technisch (niet dat dat een garantie voor goede muziek is) maar gelukkig niet over the top. De eerste is inderdaad vrij saaie US metal.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 11, 2007 3:04 pm

Ik ben nu op de helft van de nieuwe Agent Steel, en ik moet zeggen dat het album me veel meer doet dan zijn voorganger. De productie is een stuk natuurlijker en de nummers zelf en vooral de zang klinken gewoon stukken beter. Lekker album tot nu toe.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za aug 11, 2007 3:21 pm

Dat je Agent steel luistert... Dat had ik niet achter je gezocht. Absoluut niet negatief bedoeld overigens! Ik ben zelf trouwens ook erg benieuwd naar het nieuwe album
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 11, 2007 3:25 pm

Ik heb een enorm brede smaak hoor, en speed metal kan ik af en toe waarderen, vooral na Agent Steel's optreden op Dynamo '04. Maar veel verder als AS en Exciter kom ik niet, hahaha.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za aug 11, 2007 6:11 pm

Ik heb hem snel doorgeluisterd. Hij klinkt minder pakkend, maar ook harder en progressiever.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo aug 12, 2007 7:46 pm

Nu maar eens Annihilator - Metal opgezet en wat een teleurstelling is dat zeg. Gitaarwerk is wel leuk, maar ik vind het verder eigenlijk niets, de zanger niet, teksten niet en de drums komen ook niet altijd er even lekker uit.

Ik zet wel weer Alice in Hell op.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo aug 12, 2007 11:35 pm

Jeff Waters moet snel van de huidige zanger af zien te komen, anders geef ik toekomstig materiaal echt geen kans meer. All for you, Schizo deluxe en Metal zijn stuk voor stuk flinke teleurstellingen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 13, 2007 7:15 am

Tja helemaal eens....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 13, 2007 10:01 am

Metal mind productions brengt weer een aantal albums opnieuw uit, waaronder:

Cyclone - Brutal destruction
The great kat - Beethoven on speed
The great kat - Worship me or die
Paradox - Heresy
Paradox - Product Of Imagination


Er zitten in het lijstje meer albums, maar die bands ken ik niet. Beetje balen dat ze enkel alles in die eeuwige, strontvervelende digipacks uitbrengen.


Edit: gaat dat ook gebeuren met die box van Artillery overigens?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22666
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 13, 2007 11:11 pm

Weer schreeuw/gruntzang, en deze keer is het met de vocalen wel erg slecht gesteld. maar verder is het wel een heel gave band!

Lich king

www.myspace.com/lichkingband
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 13, 2007 11:13 pm

innuendo schreef:Metal mind productions brengt weer een aantal albums opnieuw uit, waaronder:

Cyclone - Brutal destruction
The great kat - Beethoven on speed
The great kat - Worship me or die
Paradox - Heresy
Paradox - Product Of Imagination


Er zitten in het lijstje meer albums, maar die bands ken ik niet. Beetje balen dat ze enkel alles in die eeuwige, strontvervelende digipacks uitbrengen.


Edit: gaat dat ook gebeuren met die box van Artillery overigens?
Die Paradox dingen zijn nog prima leverbaar meen ik. Heb ze al enige tijd in de kast en luister ze met veel plezier.

Laat ze de eerste Dark Angel maar eens opnieuw uitbrengen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma aug 13, 2007 11:22 pm

Jeroen schreef:[..]


Die Paradox dingen zijn nog prima leverbaar meen ik. Heb ze al enige tijd in de kast en luister ze met veel plezier.

Laat ze de eerste Dark Angel maar eens opnieuw uitbrengen.

Nou, niet echt hoor. De eerste is een pricekiller en moeilijk te vinden. De 2e gaat zo tussen de 25 - 30 op E-bay. Trouwens wel het beste album dat uit Duitsland komt voor mij (Heresy).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 14, 2007 12:03 am

De High Vaultage Maximum Metal heruitgaven uit '99 doel ik dan op.

Prima verzorgde dingen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di aug 14, 2007 6:59 am

Jeroen schreef:De High Vaultage Maximum Metal heruitgaven uit '99 doel ik dan op.

Prima verzorgde dingen
klopt maar die zijn ook alland OOP
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di aug 14, 2007 10:18 am

Deze band kwam ik nog niet tegen hier, dus bij deze:

http://www.myspace.com/phantomwitch

Rauwe US-thrash; tweede demo is in aantocht.

Gesloten