Jesu

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jan 31, 2007 8:40 pm

Zo, "sun down / sun rise" 12" op Aurora-B is uitgelekt, tevens de tweede CD op de Japanse editie van Conqueror, en dit is een MUST-HAVE. Melancholische stukken, Electronische-muziek stukken, ... en een vibe die mee zeer doet denken aan Heart Ache.

Jansen
Berichten: 156
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 9:23 pm
Locatie: Haarlem

Bericht door Jansen » wo jan 31, 2007 9:59 pm

Aaaa! Wil!

Iscariah heeft PM.

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » wo apr 04, 2007 3:13 pm

Een 3 delig interview met JKB
http://www.youtube.com/watch?v=6F-fVLuDXBg

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo apr 04, 2007 3:15 pm

Ja, van op Brainwashed ...

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do apr 05, 2007 1:06 pm

Tering kut, ik ben op zoek naar tabs van Jesu en het liefst van het gelijknamige album, maar het blijkt onmogelijk die op het web te vinden. Heeft een ander Jesu liefhebber die toevallig op zn pc staan? Of weet iemand waar ik die tabs vinden kan?


Edit: gitaartabs dus, slag en solo
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do apr 05, 2007 1:09 pm

En als we het dan toch over Jesu hebben, treden die gasten nog eens een keer op? Zit al 2 jaar met smart te wachten op het moment Jesu live te zien.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do apr 05, 2007 1:52 pm

Euh, ik heb ze al 4 keer gezien man ... :lol: :wink:

Nu zijn ze bezig met hun eerste Amerikaanse toer maar wees gerust, Europese volgt wel ...

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do apr 05, 2007 3:57 pm

iscariah schreef:Euh, ik heb ze al 4 keer gezien man ... :lol: :wink:

Europese volgt wel ...

Jajajaja wrijf het er maar in. Dat hoop ik ook ja dat ze in Europa nog een tour doen. En dan alleen van het album Jesu spelen en 2 van Silver. De rest kan me gestolen worden.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di apr 10, 2007 1:06 pm

Nou ja, Jesu is Europees dus het zou maar vreemd zijn als ze dan geen Europese toer zouden doen, en reken niet op alleen materiaal van s/t en Silver ... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=crng4FCgOZ8

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » do mei 31, 2007 10:57 pm


iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jun 01, 2007 6:37 pm

RDV schreef:Een 3 delig interview met JKB
http://www.youtube.com/watch?v=6F-fVLuDXBg

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » vr jun 01, 2007 6:47 pm

Ohw :mrgreen:

[/sherlock]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr aug 17, 2007 11:40 pm

14 of 15 december speelt Jesu op het State-X/New Forms festival in Den Haag.

http://www.state-xnewforms.nl/

Aphex Twin is er kennelijk ook bij.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr aug 17, 2007 11:48 pm

4 december in De Kreun in Kortrijk, België.
Samen met Fear Falls Burning.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za aug 18, 2007 7:33 pm

Ondanks de heavy backdrop en feedback straalt Conqueror pure berusting uit. De constante herhaling van muziek en tekst is even wennen maar het resultaat is meer dan de som der delen. Ik vind het dan ook heel knap dat deze cd een sprankelende, alles vergetende trance opwekt door de kracht van de herhaling. Weightless and Horizontal en Mother Earth zijn voor mij de pareltjes
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za aug 18, 2007 11:34 pm

Komt er ook nog aan dit jaar:

Op 5 Oktober, Jesu - Lifeline CD. Uit op Hydrahead.

Track Listing:
1. Lifeline [5.17]
2. You Wear Their Masks [6.18]
3. Storm Comin' On [5.58]
4. End of the Road [5.34]

One of which, "Storm Comin' On," features a guest shot from ex-Swans vocalist Jane "The Living" Jarboe!

http://www.normanrecords.com/records/93037



Al 4 Jesu-releases. Als Justin meer wil releasen dan Nadja dit jaar dan zal hij er toch wat meer snelheid achter moeten zetten.

Oh ja, Aidan Baker meldde laatst dat hij voorgesteld heeft aan Justin voor dan eens een collab te doen. Laat ons bidden dat JK Flesh dit accepteert haha!

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » zo aug 19, 2007 10:27 am

Ik ga voor de Jesu/Eluvium spilt
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Confessor
Berichten: 101
Lid geworden op: zo apr 15, 2007 1:19 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Confessor » zo aug 19, 2007 12:38 pm

Aangestoken door jullie enthousiasme ben ik eens gaan kijken of er iets te downloaden viel van Jesu, tot mijn verbazing bleek dat nogal veel te zijn.
Momenteel luister ik naar het album Conqueror en ik moet zeggen dat dit me wel kan bekoren!

Eerder had ik de uitstapjes van mede-(ex)-Napalm-Death-lid Mick Harris al beluisterd (Scorn) en ook dat vond ik geweldig.

Verder luister ik natuurlijk regelmatig naar Boards of Canada en het hiervoor genoemde Eluvium, maar ik moet zeggen dat Jesu en BOC me op dit moment het meeste doen.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/adje6sic6.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Confessor
Berichten: 101
Lid geworden op: zo apr 15, 2007 1:19 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Confessor » di okt 09, 2007 10:19 pm

Ik heb net de 3e langspeler "Pale Sketches" viavia gedownload.
Naar verluid is hij vandaag wereldwijd uitgebracht.
Deze schijf bevat ouder (2000-2007) materiaal dat nog niet eerder was uitgebracht.
Ik vind hem weer erg goed en dromerig klinken!

Verder zal op 23 oktober de EP "Lifeline" uitkomen, ook die zal dus binnenkort wel ergens te downloaden zijn.

Dit weekend maar weer eens een tripje richting de lokale platenboer plannen...
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/adje6sic6.jpeg[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di okt 09, 2007 10:21 pm

Lifeline is al uit, en Pale Sketches werd al verzonden door Justin vanaf 4 Oktober.

Gebruikersavatar
Confessor
Berichten: 101
Lid geworden op: zo apr 15, 2007 1:19 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Confessor » wo okt 10, 2007 12:52 am

Heb hem inmiddels binnen jah... Hij is beter als Pale Sketches...
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/adje6sic6.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr okt 12, 2007 9:13 am

Het houd ook niet op met die kerel... :wink:

moet ik alweer lps gaan bestellen
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » di okt 16, 2007 5:55 pm

wat een zeikalbum is dat Conqueror, ongelofelijk... de muziek is best ok maar die vocals...mooooother eaaaarth moooother eaaarth, t kan zo op de EO jongerendag bij het ruige hoekje...
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di okt 16, 2007 6:43 pm

Boehoehoe.

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » di okt 16, 2007 7:37 pm

Swan schreef:wat een zeikalbum is dat Conqueror, ongelofelijk... de muziek is best ok maar die vocals...mooooother eaaaarth moooother eaaarth, t kan zo op de EO jongerendag bij het ruige hoekje...
Tja.

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » di okt 16, 2007 8:31 pm

bij eerder werk vond ik de vocals nog wel gaan omdat ze redelijk 'in' de muziek waren gemixt, maar bij conqueror liggen ze er zo bovenop en op de voorgrond...moest even m'n frustratie kwijt ;)
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo nov 21, 2007 12:01 pm

Woensdag 5 December staat Jesu in Paradiso, met Fear Falls Burning in het voorprogramma, kaarten kosten €7 dus dat is erg gunstig. Zaal is om 19:30 open en aanvang vanaf 20:00 uur. Lekker op tijd ideaal voor mensen die van verder moeten komen.

Daarnaast staan ze ook op State-X Festival in Den Haag (?op 13 en 14 december?)
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo nov 21, 2007 12:17 pm

En volgend jaar op Roadburn, ga ze daar wel zien.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo nov 21, 2007 10:06 pm

Scream filled Silence schreef:
Daarnaast staan ze ook op State-X Festival in Den Haag (?op 13 en 14 december?)
De heren van Silvester Anfang spelen er ook. Satanische Krautfolk! :wink: :lol:

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 04, 2007 6:49 pm

Yup, zodadelijk door. Jesu en Fear Falls Burning live ... nice!

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » di dec 04, 2007 10:18 pm

iscariah schreef:Yup, zodadelijk door. Jesu en Fear Falls Burning live ... nice!
Laat even weten hoe het was? Morgen ben ik er namelijk ook heen.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 04, 2007 11:54 pm

Fuck, dat was een goede gig. Heavy as fuck ... gaan slapen, ben er vermoeid van! :lol:

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo dec 05, 2007 12:11 am

iscariah schreef:Fuck, dat was een goede gig. Heavy as fuck ... gaan slapen, ben er vermoeid van! :lol:
Mooi kan ik met een gerust hart naar Amsterdam morgen 8)
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo dec 05, 2007 10:37 am

Dit kan hier wel:
Singer/songwriter/performer Jarboe has issued an update regarding her J2 project with JESU frontman Justin K. Broadrick and the upcoming full-length that she is about to commence work on.

"The J2 (chosen because of the symbol's meaning: current density, electrical/ thermal energy, Justin/Jarboe) six-song EP with Justin K. Broadrick can be considered the entry into the forthcoming larger denser work, which is a full-length album exploration into total sound over the parameters of traditional song structure," she writes. "This approach has been referred to as the 'wall of sound' and in this case, I will also utilize my numerous voices as an instrument coloring the audio texture.

"For this album, I am returning to New York and have enlisted SWANS alumni (and currently of the UNSANE) Vinny Signorelli, and engineer Colin Marston (of the recent 'sonic field' collaboration CD entitled 'Byla and Jarboe'), and other intense musicians.

"The instrumentation will feature organ, piano, many guitars, bass, drums, and unique 'field recordings' from my personal collection. There will also be special guests on the album, to be announced. Thematically, the material reflects what may be interpreted as an ongoing interest in mysticism, the human condition, perhaps the war of the heart."

Jarboe is known for her 14 years work with the legendary New York City East Village "art-rock" band SWANS, as well as her recent musical collaborations with such bands as JESU, NEUROSIS and A PERFECT CIRCLE. Broadrick, who joined pioneering U.K. grind band NAPALM DEATH at the age of 15, formed the influential metal/industrial act GODLFLESH in the late '80s and in 2003 started up his current band JESU.

The J2 album will be released in the spring of 2008 on The End Records.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo dec 05, 2007 10:39 am

Klinkt goed!! :P
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo dec 05, 2007 10:39 am

Nog meer mensen die naar de Paradiso kassen vanavond???
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do dec 06, 2007 9:28 am

Pfff loodzwaar.... 8) en ze speelden Tired of me, mijn avond kon niet meer stuk.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do dec 06, 2007 6:28 pm

In België speelden ze Friends Are Evil. Voor de rest spul van Silver en Conqueror. Jammer dat Justin zijn Drones/feedback op het einde niet zo lang deed, volgens dat ik het las deed hij het met Godflesh wel bijna 20 minuten lang. Bij Jesu soms ook ... ik had geen geluk dus haha.


Over J2. In het begin was ik sceptisch omdat het nummer van Jarboe op Lifeline me niets deed ... maar het begint te groeien. Ik vind het een goed nummer, als het zo blijft doorgaan vind ik het binnenkort een zeer goed nummer. Ben nu meer benieuwd naar deze collab dan daarvoor!


Over de Grey Machine cd, alleen Dave Cochrane moest zijn basslijnen nog neerleggen en aangezien ze al even terug zijn uit de VS zou de plaat binnenkort moeten klaar zijn geloof ik. Ik kijk zeer uit naar deze plaat man!

PS: voor degene die zich afvraagt waarom Jesu zonder hem toert ... hij speelt alleen op de VS tours omdat Dalton niet binnen mag in de VS. Evenals drummer Ted Parsons (ex-SWANS) maar daarvoor gebruiken ze een Amerikaanse drummer als vervanger (op de eerste tour was het de drummer van Intronaut).


Oude quote, blijft geil:
Grey Machine is still in the process, Dave is going to record his bass when we get back. Aaron Turner is going to be in Grey Machine as well. It should be out on Hydrahead or something like that. There is going to be some other guests as well, like Stephen O'Malley from Sunn o))), Aaron Harris from Isis, Roderic Mounir from Knut, It's like every friend is gonna get involved, but the core is me, Dave and Aaron Turner.

On the record, we're using iDrum (a drum sequencer for Mac)... iDrum on every track basically, Dave is coming in on the bass, Aaron Turner on electric guitar and vocals, I am doing vocals as well. Some of the tracks will be me and Aaron doing raging vocals. It's pretty full on, it's pretty brutal and fucked up. It's really improvised, quite really nasty, psychedelic, really something that people don't expect from us anymore. It's not metal sounding at all. There is a few chuggy things going on but it still abstract. Very physical, very surreal. But there is still big drums and bass lines in it, so it's got all these elements, all this stuff in it. There is a bit of Techno Animal in there...

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do dec 06, 2007 6:45 pm

iscariah schreef:In België speelden ze Friends Are Evil. Voor de rest spul van Silver en Conqueror. Jammer dat Justin zijn Drones/feedback op het einde niet zo lang deed, volgens dat ik het las deed hij het met Godflesh wel bijna 20 minuten lang. Bij Jesu soms ook ... ik had geen geluk dus haha.
Ik geloof niet dat ik dat nog 20 minuten vol gehouden zou hebben :wink:

Ik was helemaal verrot toen ik daar weg liep, en dan weer een druk regenachtig Amsterdam in, ver van huis in je eentje :? hahaha

Samen met de optredens van Mono het afgelopen jaar op nummer 1 van wat ik ooit live heb gezien... helemaal overdonderend...
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jan 11, 2008 6:16 pm

Scream filled Silence schreef:[..]


Ik geloof niet dat ik dat nog 20 minuten vol gehouden zou hebben :wink:
Justin heeft trouwens een collab gedaan samen met Fear Falls Burning op een van de shows. Er bestaat een video van de volledige collab. 8)

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » za feb 02, 2008 9:32 pm

Pas sinds een aantal maanden ken ik Jesu. de nummers die op hun Myspace pagina staan vond ik goed genoeg om een aantal cd's aan te schaffen, ik heb nu het s/t album, Silver EP, Conqueror en Lifeline EP

het zijn echt van die platen die tijd nodig hebben om gewaardeerd te worden (voor mij dan), en lang niet alle nummers zijn even goed. ik zou bijvoorbeeld heel graag de originele mix van Wolves willen, maar die staat dan weer alleen op de (superdure) Japanse versie :( de gewone is lang niet zo goed als die eerste versie.

als ik eerder had geweten dat de heren op Roadburn stonden had ik misschien wel een kaartje gekocht, alleen voor de dag dat zij zouden spelen (is dat eigenlijk mogelijk?). ik kan me voorstellen dat dit live enorm gaaf zal zijn, langzaam, maar loodzwaar!

trouwens, ik ken de hele geschiedenis hierachter niet, maar waarom is die Justin eigenlijk begonnen met Jesu en niet verder gegaan met Godflesh? zo heeft hij misschien wel heel wat fans verloren.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za feb 02, 2008 10:45 pm

Ben Green heeft Godflesh verlaten ... zo simpel is het. Zonder Justin of Benny was het geen Godflesh meer ... en Justin had al wat het gevoel dat Godflesh niet verder kon dan het gegaan was. Jesu ging trouwens eerst gewoon een zijproject zijn.


Fans verloren .. nah, iedere Justin fan houdt wel van de Jesu - Heart Ache EP. :')

Na de s/t is het wat meer verdeeld.


Superduur ... als je wist waar te kijken ... nah. 8)

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » zo feb 03, 2008 11:22 am

iscariah schreef:[..]
Justin heeft trouwens een collab gedaan samen met Fear Falls Burning op een van de shows. Er bestaat een video van de volledige collab. 8)
hoe kom ik aan die video? ;)
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo feb 03, 2008 11:45 am

Ik zal mijn connecties eens aanspreken hoever het zit met de uitgave (bootleg :P) van dit materiaal hehe.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Jesu

Bericht door kneuz » wo dec 15, 2010 7:36 pm

*schop*

Inmiddels alweer een aantal jaar geleden dat ik Jesu ontdekt heb, en nog steeds luister ik regelmatig ernaar, vooral het eerste (self-titled) album. Hierover heb ik een vraagje, vandaar dat ik dit topic vanonder het stof vandaan geschopt heb.

Het is me sinds het begin opgevallen dat er op een aantal tracks een duidelijk hoorbare "crackling" geluid aanwezig is. Je kent het vast wel, Het geluid dat je hoort als je super slechte speakers of oordopjes zo hard zet dat het de (meestal lage) frequenties niet meer op die hoge geluidsniveaus kan laten horen, en dan klinkt er een soort ruis of gekraak. Ook is dit, of iets vergelijkbaars, te horen in sommige concertzalen *hoest* zoals de Baroeg *proest* als de bas extreem laag gaat op een luid geluidsniveau.

Hoe dan ook, eerst dacht ik dat het aan mijn ten tijde nogal slechte geluidsapparatuur lag: gewoon een gaming koptelefoon door de headphone-out van m'n moederbord wanneer ik van achter de computer luisterde, of El Cheapo oordopjes in een El Cheapo discman direct vanaf de cd. Maar inmiddels heb ik iets betere apparatuur om meer van m'n muziek te genieten, namelijk een stand-alone cd speler aangesloten aan een koptelefoonversterker, en een fatsoenlijke koptelefoon. En voor achter de computer een usb DAC (soort van externe geluidskaart, maar met veel betere geluidskwaliteit dan de meeste interne geluidskaarten).

Je voelt het waarschijnlijk al aankomen, ik hoor nog steeds het krakend geluid op het Jesu album! Waarschijnlijk een van de beste momenten waarop het duidelijk hoorbaar is, is in het nummer "We All Faulter", wanneer de geniale tweede helft begint (op ongeveer 3:42).

Ik heb albums waarop de bass tenminste net zo laag en hard is, zoals zo'n beetje elk album van Sunn O))), en die klinken wel allemaal gewoon "ruisloos", zoals het hoort.
Is dit krakende-bass-effect op Jesu normaal? Heeft 'ie het met opzet zo opgenomen??
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Jesu

Bericht door Scream filled Silence » wo dec 15, 2010 9:41 pm

Zal bij de sound van Jesu horen. Stoor me er eerlijk gezegd niet zo aan. Geeft wel een desolate toon aan het geheel. Het was me overigen ook nog nooit opgevallen... Dikke plaat trouwens de self titled van Jesu. Heb hem weer eens aangeknald en wat een heerlijk sombere epos is het!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Jesu

Bericht door Krimhild » do dec 16, 2010 12:45 am

Ik ken alleen Silver en die vind ik echt ronduit meesterlijk. Het wordt toch eens tijd om de rest op te zoeken, me dunkt!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Jesu

Bericht door kneuz » do dec 16, 2010 4:00 pm

Doen! Silver was ook mijn introductie naar Jesu. Zeker effe het eerste album checken, het later werk vind ik zelf iets minder maar nog steeds wel behoorlijk goed (als in; aanschaffen waard). Kan niet wachten op een nieuwe plaat.
Scream filled Silence schreef:Zal bij de sound van Jesu horen. Stoor me er eerlijk gezegd niet zo aan. Geeft wel een desolate toon aan het geheel. Het was me overigen ook nog nooit opgevallen... Dikke plaat trouwens de self titled van Jesu. Heb hem weer eens aangeknald en wat een heerlijk sombere epos is het!
Denk het ook, kan gewoon geen toeval zijn. Mij viel het echter meteen op, ik let bij het beluisteren van muziek kennelijk best veel op details en opname-kwaliteit.
Echt somber zou ik het heel album niet noemen, maar iedereen ervaart het natuurlijk op een andere manier ;) De nummers "Tired of Me" (mijn favoriet op het album) en "Sun Day" brengen me wel in een nogal sombere stemming :(
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Jesu

Bericht door Baldurs Tod » do dec 16, 2010 7:28 pm

Deze band pas sinds een aantal maanden echt gaan waarderen. Vind al het werk oprecht goed, oudere releases wel tikkeltje beter. Nummers als 'Walk on Water', 'Medicine', ..., geniaal.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Plaats reactie