Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 14, 2007 2:41 pm

nieuwe agent steel viel hier net op de deurmat

best een lelijk hoesje en ook het cd-boekje vind ik niet echt mooi, maar het is de muziek die telt

ik ga het album vanavond maar eens aandachtig luisteren
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 15, 2007 12:55 am

enforcer schreef:[..]

klopt maar die zijn ook alland OOP
hier in de winkel (Metalzone) zijn ze nog te vinden.
Ik heb ze er ook vandaan en naar mijn weten Kees ook
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo aug 15, 2007 7:07 am

dan zt ik mijn vraagtekens bij de echtheid. die high vaultage series zijn in 1998-99 uitgegeven en maar in gelimiteerde oplagen, wellicht zijn het bootlegs. Volgens mij zijn er maar iets van 3000 stuks van elke CD heruitgegeven toen, dacht ik. Maar het zou kunnen hoor, ik heb in 2002 nog een originele persing van EXHORDERs "The Law" bij een CD winkel in Zeeland gevonden nieuw LOL!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 15, 2007 12:22 pm

dit zijn wel degelijk echte, aangezien het een geruilde restpartij was die van het label zelf afkomstig was.

Ik meen dat ze via de reguliere kanalen idd niet meer leverbaar zijn.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 15, 2007 12:31 pm

enforcer schreef:dan zt ik mijn vraagtekens bij de echtheid. die high vaultage series zijn in 1998-99 uitgegeven en maar in gelimiteerde oplagen, wellicht zijn het bootlegs. Volgens mij zijn er maar iets van 3000 stuks van elke CD heruitgegeven toen, dacht ik. Maar het zou kunnen hoor, ik heb in 2002 nog een originele persing van EXHORDERs "The Law" bij een CD winkel in Zeeland gevonden nieuw LOL!

Wat dat betreft heb ik trouwens nog een vraag (Niet perse aan jou): Hoe herken je nou een bootleg? Ik ben ze ongetwijfeld wel eens tegen gekomen en wellicht dat ik er enkele in de kast heb staan, maar ik heb geen idee hoe ik echt van nep moet onderscheiden en hoe groot is dat verschil? Ik heb natuurlijk liever echte exemplaren in de kast staan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Daeminion

Bericht door Daeminion » wo aug 15, 2007 4:34 pm

FULL-LENGTH ALBUM

So it it is decided!

After more than a year of writing and rehearsing, discussing and thinking what to do, how to do it and when, we have at last gotten our things straight. A debut album will be recorded, starting next week; Monday the 20th to be exact. The piece will feature at least 8 songs, some of them who you might have heard before - who knows...?

We have received several offers but have chosen to continue on BLOOD HARVEST records, because we believe this label will do just as good with our full-length release as with our 7" EP. The album will however be available on both cd and vinyl, oh happy day!

More news about the album will be posted when there is any...

---

Other news is that our shirts still are at the pressing plant. Those lazy bastards. We'll let you know as soon as we get our hands on them.

Cheers,

Micael - CORRUPT

Dit kan nog eens erg leuk gaan worden.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 15, 2007 4:36 pm

Kriestof schreef:nieuwe agent steel viel hier net op de deurmat

best een lelijk hoesje en ook het cd-boekje vind ik niet echt mooi, maar het is de muziek die telt

ik ga het album vanavond maar eens aandachtig luisteren
En?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo aug 15, 2007 5:53 pm

innuendo schreef:[..]

Wat dat betreft heb ik trouwens nog een vraag (Niet perse aan jou): Hoe herken je nou een bootleg? Ik ben ze ongetwijfeld wel eens tegen gekomen en wellicht dat ik er enkele in de kast heb staan, maar ik heb geen idee hoe ik echt van nep moet onderscheiden en hoe groot is dat verschil? Ik heb natuurlijk liever echte exemplaren in de kast staan.
Bootlegs van studio-albums heb je in alle soorten en maten. De geluidskwaliteit van een gemiddelde 1-op-1 bootleg (dus gewoon een kopie van een studioplaat zonder dat er rechten over zijn betaald) is door de digitale kopieertechnieken en de cd natuurlijk vooruitgegaan. Dat nekt de officiële releases en bonafide labels nog meer dan vroeger.

De laatste tijd duiken er zelfs al bootlegs van wat zeldzamere Japanse persingen op (o.a. van de NWoBHM-band Dark Star en van de US-metalband Fifth Angel) waarbij de obi (= de mooie banderole die er omheen zit) ook netjes is gekopieerd. Vaak herken je deze bootlegs wel aan de wazigere druk van hoesje en boekje. Dat zijn tenslotte gescande kopieën en daarmee val je uiteindelijk altijd door de mand.

Veel bootlegs uit Griekenland (en sommige uit Italië) hebben zo'n kartonnen schuivertje er omheen, zoals de beruchte en vooral eindeloze Hot Metal-serie.

Voor de rest is het meer giswerk naar wat een bootleg is als je het origineel niet kent. In diverse platenzaken tref je dan ook bootlegs aan, omdat inkopers het soms niet weten, of wel weten, maar een bepaald album toch willen verkopen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 15, 2007 10:54 pm

Ok, bedankt!

!slayer!

Bericht door !slayer! » do aug 16, 2007 9:30 am

Nog een belangrijkpunt: kijk naar de onderkant van de CD zelf. Als daar de bandnaam of album titel op staat is het ook geen origineel. Vanuit de labels uit staan er op de onderkant van de CD's codes op. Hier zijn de meeste bootlegs aan te herkennen, vooral op beurzen is het daaraan makkelijk te herkennen.
Er komen steeds meer bootlegs inderdaad. Laatste tijd zie je ook steeds meer bootlegs die precies hetzelfde zijn en dan kun je het op de CD zelf dus zien. Voorbeelden van die bootlegs die je vaak op beurzen tegenkomt: De eerste 2 van Laaz Rockit, EXE, Xentrix, Atrophy.
Ook zijn er "labels" die zichzelf labels noemen, maar die zijn ook illegaal, BV Old Metal Records, No Poser Records, Reborn classic serie.

Zelf wil ik alles perse origineel hebben en als ik bijvoorbeeld via internet erachter kom dat ik een bootleg binnen heb gekregen neem ik altijd contact op met diegene. Tot nu toe altijd mijn geld netjes terug gekregen en CD weer terug gestuurd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do aug 16, 2007 9:43 am

Ok, ik heb twee cd's van Laaz rockit van old school records (KYE en AP). Maar de eerste laaz die ik heb, is van old school metal records. Is dat ook een neplabel? Die cd heb ik ten slotte gekocht bij hun optreden.

Bedankt!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 16, 2007 10:02 am

innuendo schreef:Ok, ik heb twee cd's van Laaz rockit van old school records (KYE en AP). Maar de eerste laaz die ik heb, is van old school metal records. Is dat ook een neplabel? Die cd heb ik ten slotte gekocht bij hun optreden.

Bedankt!
neen, dat is een echte label, die hebben ook de dvd van laaz officieel uitgebracht

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 16, 2007 11:09 am

innuendo schreef:Ok, ik heb twee cd's van Laaz rockit van old school records (KYE en AP). Maar de eerste laaz die ik heb, is van old school metal records. Is dat ook een neplabel? Die cd heb ik ten slotte gekocht bij hun optreden.

Bedankt!
Originelen van Laaz Rockit:

City's Gonna Burn - SPV records (midprice series)
No Stranger To Danger - SPV records (midprice series)
Know You Enemy - Enigma Records
Annihilation Principle - Enigma records (USA), Roadrunner (Europa)
Nothing's Sacred - Roadracer

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 16, 2007 11:10 am

Kriestof schreef:[..]

neen, dat is een echte label, die hebben ook de dvd van laaz officieel uitgebracht
zjin weliswaar officiele releases die de band zelf heeft goedgekeurd maar zeker geen originel persingen, volgens mij staat dat lelijke nieuwe logo er ook op.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do aug 16, 2007 11:43 pm

Zo vandaag eens even die Defiance box van Metal Mind aan de collectie toegevoegd.

Ziet er netjes uit en de old school thrash feel is goed behouden gebleven ondanks een hoorbare lichte remaster.
Lekkere thrash metal met een behoorlijk technische opzet (straatje Atrophy). Vooral de knallende overgangen op de eerste plaat naar de spetterende riffs zijn adembenemend.

Fijn dat er dankzij deze re-releases weer aandacht komt voor die oude grootheden.
Defiance is immers ook alweer bij elkaar en werkt gestaag aan een nieuwe plaat.
Deze drie cd set (Alle studioalbums inclusief demo's en live opnames) laat het verlangen naar die nieuwe cd dan ook zeker oplaaien.

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr aug 17, 2007 12:43 am

Originelen van Laaz Rockit:

City's Gonna Burn - SPV records (midprice series)
No Stranger To Danger - SPV records (midprice series)
Know You Enemy - Enigma Records
Annihilation Principle - Enigma records (USA), Roadrunner (Europa)
Nothing's Sacred - Roadracer
The rare "SPV mid price serie" was recently bootleged. CD looks like original,
but the matrix is just album's title!
Laat ik nou City's Gonna Burn als Mid Price gekocht hebben. Nu ben ik er ineens niet meer zeker van of het wel origineel is. Zeker gezien ik er 14 euro zoiets voor neergelegd heb voor iets dat als zeldzaam bestempeld wordt.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 17, 2007 7:08 am

voor een midprice van LAAZ ROCKIT is 14 E aan de lage kant.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr aug 17, 2007 9:16 am

da's mooi kut, dan heb ik van City's gonna burn en no stranger to danger dus ook bootlegs :lol:

!slayer!

Bericht door !slayer! » vr aug 17, 2007 11:30 am

Daeminion schreef:[..]

Laat ik nou City's Gonna Burn als Mid Price gekocht hebben. Nu ben ik er ineens niet meer zeker van of het wel origineel is. Zeker gezien ik er 14 euro zoiets voor neergelegd heb voor iets dat als zeldzaam bestempeld wordt.
Er was 1 stand waar alleen maar bootlegs werden verkocht zo'n beetje. Daar lagen alle CD's van Laaz Rockit ook (inclusief bootleg van Annihilation Principle Japanse persing + OBI). Kijk op de CD. Bij de bootleg staat onderop de CD "City's Gonna Burn", als er een code opstaat is het waarschijnlijk wel goed.

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr aug 17, 2007 11:56 am

Het lijkt er idd. op dat ongeveer alles geboot wordt. Meestal is het ook aan de cd zelf de zien of het een boot is bv als de voorkant van het album op de cd zelf gedrukt staat (Zie toxic boots). Die Old Metal series zijn, naar ik weet, trouwens geen boots.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 17, 2007 8:08 pm

Old metal zijn wel boots maar er zijn er een paar die wel door de bands goedgekeurd zijn.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr aug 17, 2007 9:57 pm

zjin weliswaar officiele releases die de band zelf heeft goedgekeurd maar zeker geen originel persingen, volgens mij staat dat lelijke nieuwe logo er ook op.
yep, dat klopt

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr aug 17, 2007 10:16 pm

!slayer! schreef:[..]

Er was 1 stand waar alleen maar bootlegs werden verkocht zo'n beetje. Daar lagen alle CD's van Laaz Rockit ook (inclusief bootleg van Annihilation Principle Japanse persing + OBI). Kijk op de CD. Bij de bootleg staat onderop de CD "City's Gonna Burn", als er een code opstaat is het waarschijnlijk wel goed.
Cd hoezen van die tijd hadden ook een wat andere vorm sluiting volgens mij. Dat zag ik bijvoorbeeld bij Anthrax's Fistful Of Metal.

Er staat inderdaad geen code op de cd, dus ik ga er vanuit dat het een bootleg is. Niet dat het me veel intereseert, tenslotte gaat het me om het album, maar ok.

Jens

Bericht door Jens » vr aug 17, 2007 10:20 pm

Kriestof schreef:[..]

yep, dat klopt
Kon wel janken toen ik die de eerste keer uit de bak viste; gruwelijk lelijk.

Metal79

Bericht door Metal79 » za aug 18, 2007 9:57 am

enforcer schreef:Old metal zijn wel boots maar er zijn er een paar die wel door de bands goedgekeurd zijn.
Klopt. Labelbaas King 'October 31' Fowley kent veel mensen uit de 80s scene. Ook het Bloodlust-materiaal zou volgens de ex-bandleden integraal (inclusief demotracks en live-opnames) bij Old Metal verschijnen. Helaas zijn ook Kings financiële middelen beperkt, want die release laat ook alweer een jaartje of twee op zich wachten.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za aug 18, 2007 8:23 pm

Iemand ooit gehoord van deze motherfuckers?

http://www.myspace.com/longtimedead1

Een relatief jonge band uit de UK die erg lekker in het gehoor liggende heavy/thrash metal maken. Verwacht geen puur bay area geluid, maar lekker veel invloeden. Lekkere bang/meebrul muziek.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 18, 2007 10:26 pm

Dat klinkt idd best lekker! Ik zie dat ze naar Nederland komen, helaas helemaal in Leeuwarden en daar vind ik het toch net niet gaaf genoeg voor :p

Wat vind men van dit trouwens?:

http://www.myspace.com/allthenikometal

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo aug 19, 2007 11:58 pm

Van long time dead vind ik Half cocked smile wel erg tof klinken, maar de rest is saaie tot middelmatige meuk zeg.

Alltheniko kan me eerlijk gezegd ook weinig boeien..

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 20, 2007 10:28 am

Iemand hier al bekend met de Zweedse ('retro', 'neo','whatever) Crossoverthrashband Dr. Livingdead?

www.myspace.com/doctorlivingdead

(Gaaf artwork overigens, ondanks de complete Maiden-rip-off)

Ik vind het behoorlijk leuk klinken. Wellicht beter dan Municipal Waste, de zang bevalt mij in ieder al beter dan die van de Amerikaanse band.

avenger

Bericht door avenger » ma aug 20, 2007 10:40 am

verdorie,wat is Dead brain cells van DBC toch een meesterlijke schijf...nog eens vanonder het stof gehaald,vraag me af waarom ik daar niet meer naar luister?Jammer dat hun opvolger Universe een heel pak minder is...
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 20, 2007 11:15 am

ja DBC is best gaaf, uniek wel, niet echt makkelijk luisterbaar. k was altijd in de veronderstlling dat het een crossover band was, maar het is tamelijk technische thrash met lichte Voi Vod trekjes (maar ze zijn ook weer niet ZO vaag). de tweede "universe" is inderdaad pakken minder.

avenger

Bericht door avenger » ma aug 20, 2007 11:36 am

vreemd,ik heb ze altijd makkelijker luisterbaar gevonden dan andere technischere bands uit die tijd...Misschien dat op hun debuut de nadruk meer lag op de thrash,dan op het techniche aspect...Daarom dat ik ook liever luister naar World Circus,dan naar Think This van Toxic...
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 20, 2007 1:04 pm

oh ja het is ook niet zo onluisterbaar hoor, maar ik vind het nu echt gelijk lekker ni het gehoor liggen. Ik vind het eerste TOXIK album ook vel beter dan het tweede. CORONER is eigenlijk een van de weinig technische thrash bands die ik echt geweldig vind. Dat komt waarschijnlijk omdat ze altijd duister en heftig blijven klinken en nooit gelikt en (te) melodieus. DBC is ook weer niet zo mega technisch, ik vind het verder een gave band maar echt vaak luister ik het niet, zelfde met Voi Vod al is dat nog vele tikken vager dan DBC. Maar ik moet zeggen dat ik het eerste TOXIK album op de solo's na niet echt supertechnisch vind, gewoon furieuze speedmetal, nou ja is zowiezo een vaag begrip. Artillery bijvoorbeeld, alleen "by inheritance" zou je technisch kunnen noemen, maar ja dan is "master of puppets" van Metallica dat ook. Ik vind het gewoon vette muziek. Ik vind alleen bands als Cynic etc echt te veel van het goede.
Laatst gewijzigd door enforcer op ma aug 20, 2007 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

avenger

Bericht door avenger » ma aug 20, 2007 1:33 pm

Dan moet je eens naar English Dogs luisteren...eerst begonnen als een punk band,plots schakelen naar ze over naar Speed&Thrash metal op 2 albums(Forward Into Battle en Where Legend Began)om dan weer over te schakelen naar hardcore/punk...Ik moet wel toegeven dat ik de 2 genoemde albums geweldig vind...Je kan ze imo echt nergens mee vergelijken...Precies alsof ze niet weten wat ze nu eigenlijk willen spelen,lol...

Eigenlijk heb ik Voivod altijd een rare band gevonden,hun eerste albums tot en met Dimsion Hatross vond ik geweldig,totdat ze te psychedelisch werden...
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 20, 2007 1:38 pm

avenger schreef:Dan moet je eens naar English Dogs luisteren...eerst begonnen als een punk band,plots schakelen naar ze over naar Speed&Thrash metal op 2 albums(Forward Into Battle en Where Legend Began)om dan weer over te schakelen naar hardcore/punk...Ik moet wel toegeven dat ik de 2 genoemde albums geweldig vind...Je kan ze imo echt nergens mee vergelijken...Precies alsof ze niet weten wat ze nu eigenlijk willen spelen,lol...

Eigenlijk heb ik Voivod altijd een rare band gevonden,hun eerste albums tot en met Dimsion Hatross vond ik geweldig,totdat ze te psychedelisch werden...
Ja English Dogs is wel tof, ik vind zowiezo ouwe hardcore bands als Agnostic Front en Cro Mags ook altijd goed te verteren, ze zitten allemaal hel dicht tegen thrash metal aan (Cro Mags "Best Wishes" bijvoorbeeld).

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma aug 20, 2007 11:41 pm

KoenM schreef:Iemand ooit gehoord van deze motherfuckers?

http://www.myspace.com/longtimedead1

Een relatief jonge band uit de UK die erg lekker in het gehoor liggende heavy/thrash metal maken. Verwacht geen puur bay area geluid, maar lekker veel invloeden. Lekkere bang/meebrul muziek.
Volgens mij spelen ze naast metal ook Quake, gezien dat ene logo ;)

Klinkt iig lekker...sommige nummers doen me denken aan Megadeth.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 21, 2007 12:00 am

Ik hoor er dan weer meer Metallica in. :P

Heb ze 4 jaar geleden eens in de Frontline gezien... speelden ze ook een uitstekende versie van Whiplash!
Facebook band

Last.fm profiel

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 22, 2007 10:15 am

Bericht van Gary Holt:

Alright people, I'm not THAT cruel, enough of the suspense! It's been hard for me and all the boys to hold back on the info for this long, but it's time to let everyone in on the particulars. The album is titled " The Atrocity Exhibition... Exhibit A ". And the track listing is as follows.

1 A Call To Arms
2 Riot Act
3 Funeral Hymn
4 Children Of A Worthless God
5 As It Was, As It Soon Shall Be
6 The Atrocity Exhibition
7 Iconoclasm
8 The Garden Of Bleeding
9 Bedlam 123

Why Exhibit A you might ask? Because we already have four songs recorded and finished for the next album, which we will resume recording some time around the end of the year, and this is a two part record. Part two being exhibit B. So yes, there will be another Exodus album finished hopefully soon after the release of this one. And when all is said and done, there will never have been anything as brutal and genre defining done before in thrash metal. An epic monster this one is, and the next is going to take it even further.

Oftewel: twee nieuwe albums 8)

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo aug 22, 2007 11:19 am

Ik ben benieuwd, maar nu Bostaph niet meer achter de kit zit ben ik vooralsnog behoedzaam. TotD vond ik meer een standaard thrashplaat vergeleken met SHKM.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo aug 22, 2007 11:24 am

Gaaf nieuws! Persoonlijk vind ik Tempo of the Damned juist beter dan Shovel Headed Kill Machine.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 22, 2007 12:31 pm

TotD was idd 'genre defining', als in moderne thrash die snoeihard knalt.

Ik vrees dat dit een beetje stoere grootpraat is, zoals we gewend zijn van mr. Holt. Zijn discografie is immers helemaal niet zo indrukwekkend op een paar geweldige platen na. (BBB, FD & TotD imo) Niettemin geef ik hem vast wel een kans als hij beschikbaar is.
Facebook band

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 22, 2007 12:39 pm

Ik verwacht er niet veel van, aangezien ik SHKM niet zo geweldig vond.

Ik vind trouwens Pleasures of the Flesh ook een erg gave plaat! Alleen de productie daarvan is wat minder. TotD is wel leuk en knalt idd erg lekker.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 22, 2007 1:52 pm

SHKM heeft enkele sterke nummers. Verder ken ik die plaat niet zo goed. Maargoed, Exodus is een band die bij mij weinig kwaad kan doen. Dat Bostaph weg is bij de band is jammer (heel toffe kerel, en ik hoop van harte dat hij Forbidden weer op gaat richten), maar de terugkeer van Tom is natuurlijk fantastisch.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo aug 22, 2007 7:06 pm

hmm ik vond SHKM ook vrij matig, te lange nummers te veel herhalingen en een saaie zanger. Ouwe exodus is wel een van mijn favorieten aller tijden. Dit is ook wel lachen trouwens...

http://cgi.ebay.nl/Onslaught-Power-From ... dZViewItem

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » do aug 23, 2007 6:21 pm

Ik vind SHKM juist steeds lekkerder in het gehoor liggen.
Ik weet niet waar die ommekeer van komt maar toch vind ik het steeds beter klinken.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

The Horseman

Bericht door The Horseman » do aug 23, 2007 6:57 pm

Mijn voorkeur ligt absoluut bij Tempo Of The Damned. Alles is daar met iets meer nuance gedaan. SHKM heeft naar mijn smaak een iets teveel ‘botte bijl mentaliteit’. Oftewel rammen omdat er nu eenmaal geramd moet worden. En het gemis van Rick Hunolt laat zich voelen. Ik mag met een illusie geleefd hebben maar Hunolt kwam van het ‘H-team’ altijd met veruit de meest smaakvolle(lees: melodieuze) solo’s. Verder zitten de songs van ‘Tempo’ gewoon beter in elkaar. Met name de eerste 4 tracks en het oudje Impaler zijn heerlijk granaten. Te danken aan Zetro die met zoveel venijn agressie vanuit zijn tong kan laten glippen.

"Oh say, can you fucking see the missiles fall like rain"

Daar kan schreeuwlelijk Dukes nog wat van leren. Al is het natuurlijk niet eerlijk zo iemand te vergelijken met zijn voorganger en ook dat zonder dat ik het live heb meegemaakt.

Naar het nieuwe album kijk ik niet echt uit al wil ik er natuurlijk wel wat van horen. Wie weet kan meneer Holt nog iets leuks uit zijn hoed toveren. Hopelijk weet Sneap achter de knoppen voor een wat organischer geluid te zorgen. Want ik moet bekennen dat ik door zijn kenmerkende sound al een aantal maal de nieuwe Megadeth heb afgezet.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 23, 2007 7:24 pm

review van de nieuwe 'oude' tankard cd

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3924

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 28, 2007 6:28 pm

harde dag werk, kom je thuis en merk je dat onder andere de nieuwe 'oude' Sodom en drie Sadus re-releases op de deurmat liggen

dan is je dag plots goed :P

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo aug 29, 2007 1:39 pm

dat is inderdaad een vrolijke binnenkomst. ik denk dat ik die sadus cd's ook maar eens ga bestellen in de nabije toekomst

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo aug 29, 2007 1:51 pm

Kriestof schreef:harde dag werk, kom je thuis en merk je dat onder andere de nieuwe 'oude' Sodom en drie Sadus re-releases op de deurmat liggen

dan is je dag plots goed :P
Ik heb die promo van "the final sign of evil" ook, gelukkig is het niet de uiteindelijke versie, drums voor sommige nummers zijn opnieuw gedaan en de master is geheel anders uitgevallen. Ik schrok me rot dat ding klonk nergens naar. Duideljik is wel dat Witchunter niet erg strak meer is, maar goed dat draagt wel bij aan de authenticiteit, maar ik vond het vrij schrikbarend eigenlijk. nee van mij hadden ze het beter in de actuele line up mogen opnemen, alhoewel veel mensen het juist geweldig vinden dat het allemaal zo brak klinkt.

Gesloten