Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Black Metal

Bericht door the true Thorko » di sep 11, 2007 7:06 pm

Gaat u rustig verder...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di sep 11, 2007 7:54 pm

Het split album "Sovereigns of Northerlands" van de Poolse bands North / Grom / Marhot heeft me positief verrast. De enige band die ik al kende was North. Na het horen van deze split vind ik het nog steeds niet veel bijzonders. Vergeleken met de andere bands klinkt North een stuk rauwer. Van Grom en Marhoth had ik nog nooit gehoord. Het enige wat ze nog meer hebben uitgebracht zijn dan ook enkele demo's. Beide bands maken epische en sfeervolle pagan metal. Waar de vocalen bij Grom geheel clean zijn, wisselt Marhoth het af. Het nummer dat Grom heeft afgeleverd is in mijn ogen het best. De 'melodie' die steeds terugkomt is briljant. Zeker een aanrader als je van dit soort muziek houdt. Helaas niet echt meer te vinden in de mailorders, aangezien die in 1998 is uitgebracht.

Ik hoor ook trouwens nog niet echt veel over de nieuwe Krohm. Mij valt die in ieder geval niet tegen. Erg toffe riffs weer...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » vr sep 14, 2007 1:23 pm

Wolves in the Throne Room hebben een nieuw album genaamd Two Hunters. En dat is om je vingers bij af te likken, want ze presenteren een melange van Velvet Cacoon (Genevieve), Drudkh, Hate Forest en Alcest. Wat wil dat zeggen? Een prachtige ambience tot in den treure, lang uitgesponnen nummers, maar zeker niet saai, integendeel. Duidelijk het beluisteren waard, knulletjes.
Diadem of 12 Stars bevalt me nu opeens ook heel erg, nu ik weet hoe de vork in de lepel steekt. Heerlijke muziek als je genoemde bands kunt waarderen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 14, 2007 1:50 pm

Jammer. Ik had gehoopt dat het black metalgehalte wat hoger zou worden in hun muziek. Diadem Of 12 Stars kan ik de laatste tijd maar met moeite uitzitten.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr sep 14, 2007 5:31 pm

Iemand de nieuwe Deathspell Omega al gehoord?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » vr sep 14, 2007 6:05 pm

Die is kut, vooral laten liggen.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr sep 14, 2007 7:06 pm

Hmm, we zullen zien. Hij staat in de download... Ik heb er al verschillende dingen over gehoord, ben benieuwd dus. Kenose vond ik geweldig.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 14, 2007 7:22 pm

D. is een beste kerel maar hij weet niet waar hij het over heeft.
De nieuwe Deathspell omega is geweldig. En als je Kenose goed vond dan kun je dit album blind aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 14, 2007 10:39 pm

Heeft iemand toevallig al wat gehoord van de nieuwe Mutiilation of Xasthur?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr sep 14, 2007 10:53 pm

Ik weet niks van een nieuwe Mütiilation? Zou wel weer eens tijd worden, dat wel.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr sep 14, 2007 11:37 pm

Hmmm... Kvarfoth zou de nieuwe zanger van Bethlehem moeten zijn. Dat dáár maar eens nieuw werk van verscheen...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za sep 15, 2007 1:20 am

XnegativeX schreef:Heeft iemand toevallig al wat gehoord van de nieuwe Mutiilation of Xasthur?
Van Xasthur is al het een en ander te vinden op SLSK. Geen idee of het authentiek is, overigens...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za sep 15, 2007 1:46 am

Moeilijk te bepalen als al het materiaal overeenkomt, ja.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za sep 15, 2007 8:51 am

Meltdown schreef:Ik weet niks van een nieuwe Mütiilation? Zou wel weer eens tijd worden, dat wel.
Ik zag hem ineens vanuit het niets op de Displeased site staan. Ben wel erg benieuwd, want Rattenkönig is mijns inziens toch een geweldig schijfje. Hoe klinkt de rest van het materiaal van Mütiilation eigenlijk? Ik heb alleen Rattenkönig en de rest gaat voor redelijk absurde bedragen op Ebay de deur uit...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 15, 2007 10:46 am

Meltdown schreef:Ik weet niks van een nieuwe Mütiilation? Zou wel weer eens tijd worden, dat wel.
Ik zag hem (net als Draconian) bij Displeased staan. Volgens Displeased gaat hij Sorrow galaxies heten. En net als Draconian vind ik de laatste 2 Mutiilation albums echt geniaal. Dus ik ben zeer benieuwd. Als vind ik een titel als Sorrow galaxies niet bepaald passen bij het Mutiilation concept en stemt het me ook niet echt positief.

the true Thorko schreef:[..]

Van Xasthur is al het een en ander te vinden op SLSK. Geen idee of het authentiek is, overigens...
Die MP3's heb ik al gehoord. Maar dat klinkt echt HEEL anders dan het eerdere werk van Xasthur. Dus ik vraag me af of het authentiek is inderdaad. Als dat wel zo is dan is Xasthur ernstig van koers gewisselt en weet ik niet of ik hier nog wat mee kan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za sep 15, 2007 12:28 pm

paradigm shift schreef:Hmm, we zullen zien. Hij staat in de download... Ik heb er al verschillende dingen over gehoord, ben benieuwd dus. Kenose vond ik geweldig.
Laat je mening eens horen als je hem hebt. Wat meer positieve geluiden zouden niet slecht zijn, want dat album verdient het. Ik vind hem ook fantastisch.
the true Thorko schreef:Hmmm... Kvarfoth zou de nieuwe zanger van Bethlehem moeten zijn. Dat dáár maar eens nieuw werk van verscheen...
Nooit iets van gehoord. Klopt die omschrijving die op m-a staat? Is het tegenwoordig rock?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 15, 2007 12:47 pm

Hieronimus schreef:Wolves in the Throne Room hebben een nieuw album genaamd Two Hunters. En dat is om je vingers bij af te likken, want ze presenteren een melange van Velvet Cacoon (Genevieve), Drudkh, Hate Forest en Alcest. Wat wil dat zeggen? Een prachtige ambience tot in den treure, lang uitgesponnen nummers, maar zeker niet saai, integendeel. Duidelijk het beluisteren waard, knulletjes.
Diadem of 12 Stars bevalt me nu opeens ook heel erg, nu ik weet hoe de vork in de lepel steekt. Heerlijke muziek als je genoemde bands kunt waarderen.

Ik vond Diadem of 12 stars wel ok maar die miste voor mij wat rauwheid en kracht. Maar jou omschrijving van het nieuwe album heeft me nieuwsgierig gemaakt en daarom zit ik nu het nummer I will lay down my bones among the rocks and roots te luisteren. Dit bevalt me erg goed moet ik zeggen. Al doet het me totaal niet denken aan de bands die jij noemt. De 2 namen die mij te binnen schieten zijn Burzum en Negura bunget. Zeker black metal dus maar erg eigenzinnig. Niet haatvol en grim maar eerder introvert, gericht op het eenworden met de natuur en een soort diepe walging voor de moderne wereld.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 15, 2007 1:25 pm

De nieuwe Enthroned is ook een dikke topper geworden. Deze Belgen zijn zowel tekstueel als muzikaal een diepere en meer "volwassen" weg in geslagen. Het is allemaal nog duidelijk Enthroned, wat wil zeggen dat de cd gewoon vol staat met razende black metal. Maar het is duidelijk dat ze ook goed hebben opgelet wat hun Franse vrienden van Anteaus aan het doen zijn.

Wat deze maand ook interessant is is Malfeitor. Het nieuwe project van Malfeitor Fabban (Aborym en Void of silence). In tegenstelling tot zijn andere bands heeft Malfeitor niks van doen met industrial of ambient. Nee, dit bandje gaat maar voor 1 ding. Beuken! Rauwe, smerige, snelle black metal die misschien het beste te omschrijven valt als een modernere De Mysteriis Dom Sathanas on speed.

Enthroned:
http://www.myspace.com/enthronedhorde


Malfeitor:
http://www.myspace.com/malfeitor666
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » za sep 15, 2007 2:03 pm

XnegativeX schreef:Wat deze maand ook interessant is is Malfeitor. Het nieuwe project van Malfeitor Fabban (Aborym en Void of silence). In tegenstelling tot zijn andere bands heeft Malfeitor niks van doen met industrial of ambient. Nee, dit bandje gaat maar voor 1 ding. Beuken! Rauwe, smerige, snelle black metal die misschien het beste te omschrijven valt als een modernere De Mysteriis Dom Sathanas on speed.
Godver ja, wat een lekker schijfje is dat geworden. Beuken, af en toe een rustpuntje en voro de rest een prima black metal productie. Nummers die allesbehalve saai worden.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za sep 15, 2007 2:15 pm

Ik heb gisteren nog maar eens Blackdoor Miracle van Ragnarok uit de kast getrokken, want dat is en blijft toch een uitermate krachtig album. De geniale riffs vliegen je om de oren en door de geweldige productie hoor je ieder detail. Daar komt nog eens bij dat de stem van Taake's frontman Hoest perfect bij deze muziek past. Met name het titelnummer en Murder vind ik geniaal. Weet iemand of er binnenkort nog eens iets gaat uitkomen van deze heren?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za sep 15, 2007 2:27 pm

XnegativeX schreef:[..]


Die MP3's heb ik al gehoord. Maar dat klinkt echt HEEL anders dan het eerdere werk van Xasthur. Dus ik vraag me af of het authentiek is inderdaad. Als dat wel zo is dan is Xasthur ernstig van koers gewisselt en weet ik niet of ik hier nog wat mee kan.
Vals, een of andere kerel van het SL-forum heeft het in elkaar gestoken.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za sep 15, 2007 2:56 pm

XnegativeX schreef:De nieuwe Enthroned is ook een dikke topper geworden. Deze Belgen zijn zowel tekstueel als muzikaal een diepere en meer "volwassen" weg in geslagen. Het is allemaal nog duidelijk Enthroned, wat wil zeggen dat de cd gewoon vol staat met razende black metal. Maar het is duidelijk dat ze ook goed hebben opgelet wat hun Franse vrienden van Anteaus aan het doen zijn.
Helemaal mee eens, maar ik mis toch een beetje de oude vocalen van Enthroned, maar waarschijnlijk is dit een kwestie van wennen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo sep 16, 2007 2:03 am

Draconian schreef:Ik heb gisteren nog maar eens Blackdoor Miracle van Ragnarok uit de kast getrokken, want dat is en blijft toch een uitermate krachtig album. De geniale riffs vliegen je om de oren en door de geweldige productie hoor je ieder detail. Daar komt nog eens bij dat de stem van Taake's frontman Hoest perfect bij deze muziek past. Met name het titelnummer en Murder vind ik geniaal. Weet iemand of er binnenkort nog eens iets gaat uitkomen van deze heren?
Hoe is die plaat in vergelijking met Diabolical Age? Dat is de enige plaat die ik van Ragnarok heb en ik vind hem wel goed, maar soms klinkt het wat ongeïnspireerd imo. Er zit tussen de razende stukken wat te weinig afwisseling vind ik. Is Blackdoor Miracle op dat gebied dan anders?
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Faust
Berichten: 132
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:45 pm

Bericht door Faust » zo sep 16, 2007 9:07 am

iscariah schreef:[..]
Vals, een of andere kerel van het SL-forum heeft het in elkaar gestoken.
bron?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo sep 16, 2007 10:06 am

Ik post op het SL-forum. :silly:

Gebruikersavatar
Faust
Berichten: 132
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:45 pm

Bericht door Faust » zo sep 16, 2007 10:48 am

iscariah schreef:Ik post op het SL-forum. :silly:
De nieuwe Xasthur die ik hier heb lijkt toch echt in het verlengde te liggen van het vorige werk. Vals? Nee. Gejat en geript? Ja.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo sep 16, 2007 1:21 pm

Beschrijvingen van de nieuwe Wolves In The Throne Room op de vorige pagina klinken interessant. Diadem... ken ik nog niet zo lang, maar is een erg goed album. Dus ik ben benieuwd.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo sep 16, 2007 1:53 pm

http://www.youtube.com/watch?v=IfTFTTzn85c

Even het eigen nest bevlekken...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo sep 16, 2007 3:21 pm

Faust schreef:[..]


De nieuwe Xasthur die ik hier heb lijkt toch echt in het verlengde te liggen van het vorige werk. Vals? Nee. Gejat en geript? Ja.
De versie waar ik over spreek heeft helemaal geen gitaarwerk ...

Gebruikersavatar
Faust
Berichten: 132
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:45 pm

Bericht door Faust » zo sep 16, 2007 4:02 pm

iscariah schreef:[..]
De versie waar ik over spreek heeft helemaal geen gitaarwerk ...
Dan is het niet de nieuwe Xasthur :wink:

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo sep 16, 2007 4:12 pm

Faust schreef:[..]


Dan is het niet de nieuwe Xasthur :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11740
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo sep 16, 2007 4:29 pm

the true Thorko schreef:http://www.youtube.com/watch?v=IfTFTTzn85c

Even het eigen nest bevlekken...

Toch vind ik die van Emperor helemaal niet zo belachelijk. Nouja, normaal is anders, met zn gladde haartjes achterover en zn ridderpunten op zn schouders, maar toch, de rest is een stuk gekker. Een stelletje kermende bosmongooltjes, dat zijn het, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo sep 16, 2007 4:44 pm

Blood&Ashes schreef:Laat je mening eens horen als je hem hebt. Wat meer positieve geluiden zouden niet slecht zijn, want dat album verdient het. Ik vind hem ook fantastisch.
Mijn eerste indruk is ook positief. Geweldige sfeerschepping weer, en ondanks dat er veelvuldig buiten de bekende paden wordt getreden heeft het toch een pure black metal sound. Het is geen band die je na 1 luisterbeurt al echt kunt beoordelen, maar ik neig ook naar het label 'fantastisch'.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo sep 16, 2007 7:24 pm

Meltdown schreef:Ik weet niks van een nieuwe Mütiilation? Zou wel weer eens tijd worden, dat wel.
Sorrow Galaxies heet 'ie, en hij is al uit. Althans, ik zag 'm vandaag liggen in de platenzaak.

Driewerf 'Hoera!' voor nog een album vol ongeinspireerde drumcomputer-rommel.

Voor een mooi bod doe ik mijn "Vampires of Black Imperial Blood" CD (Tweede editie, uit 2001, op Drakkar Vinland, ltd. 500) weg.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11740
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo sep 16, 2007 10:25 pm

Even wat dingen die ik de afgelopen tijd heb ontmoet:

Black Hole Generator:

Een dikke bak allesverzengende BM zonder voor- of navoegsels, met voornamelijk leden uit Aeternus. Ze hebben nog maar 1 EP uit, genaamd Black Karma, maar die maakt al een hoop kapot. Doet me bij tijd en wijlen denken aan ouwe Dissection en Naglfar. Aanradertje.

Iperyt:

Een vrachtlading knoertharde industrial BM die zonder enige vorm van fatsoen al je technologie op je bureau naar de tering helpt. The Berzerker kan hier nog wel een behoorlijk stijf puntje aan zuigen, wat mij betreft. Chaos. Wellicht dat de openminded gabber (of is dat een contradictie) hier ook nog wel iets mee kan. De bottomline is HARD. Overigens ligt de nadruk hier niet zo ontzettend op het BM-aspect, al is het er zeker te vinden. De nadruk ligt vooral op het zo genadeloos mogelijk kunnen en moeten rossen. Lekker op zo´n zondagmiddag.

Spektr:

Ontzettend duistere neerslachtige BM met een industrieel tintje. Heerlijk tergende nrs, zwarter dan zwart, doder dan dood. Een aanrader voor de nachtelijke uurtjes.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma sep 17, 2007 1:12 am

K. schreef:[..]


Sorrow Galaxies heet 'ie, en hij is al uit. Althans, ik zag 'm vandaag liggen in de platenzaak.

Driewerf 'Hoera!' voor nog een album vol ongeinspireerde drumcomputer-rommel.

Voor een mooi bod doe ik mijn "Vampires of Black Imperial Blood" CD (Tweede editie, uit 2001, op Drakkar Vinland, ltd. 500) weg.
Je trapt op mijn ziel, jij vuilak, Mütiilation doet de laatste tijd namelijk niet veel mis. Black Millenium, dat was drumcomputer-rommel, wat een sneu apig kutgeluid op dat ding, niet te zuinig. Maar Rattenkönig? Vette plaat, dat openingsnummer vooral. Geluid misschien iets teveel een brei, maar fuck dat.

En nee, ik moet je gare versie zonder foute foto op de voorkant niet. Weet je wat trouwens irritant is aan díe plaat, als we toch over geluid bezig zijn? Dat de boel op drie totaal verschillende momenten lijkt te zijn opgenomen. God, wat is dat ergerlijk.. Sowieso staan er eigenlijk best wel een paar kutnummers op, het is dat er ook dingen als Magical Shadows of a Tragic Past en Transylvania tussen staan, en de boel in het geheel zo lekker verrot klinkt, dat maakt dan weer een hoop goed.

In het geval van die kutnummers kan het overigens ook zijn omdat je gewoon echt niet kunt horen wat de fuck er aan de hand is. :' )
Hêhêh, vishandel Berekoek.

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » ma sep 17, 2007 1:35 pm

Erg fijn staaltje goed uitgevoerd BM werk:

Mgla - Mdlosci and further down the nest

Twee eerdere ep's samengevoegd tot een dik 20 minuten tellend schijfje met meeslepende black, heerlijk

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 17, 2007 1:53 pm

blackstar666 schreef:Erg fijn staaltje goed uitgevoerd BM werk:

Mgla - Mdlosci and further down the nest

Twee eerdere ep's samengevoegd tot een dik 20 minuten tellend schijfje met meeslepende black, heerlijk
Vergelijk het eens met Presence en hun werk op Crushing the Holy Trinity, als je wilt. Ik heb op die twee werkjes na niets van deze band gehoord.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op ma sep 17, 2007 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » ma sep 17, 2007 1:59 pm

Presence heb ik nog niet beluisterd, maar dit nieuwe werk is wel verschillend van wat er op crushing the holy trinity is uigebracht. Daar had je nog dat holle geluid en zo'n rammelbakproductie. Dit nieuwere werk ligt veel lekkerder in het gehoor, en ook qua niveau van de nummers is het wel vooruitgegaan.

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » di sep 18, 2007 10:42 am

even een update uit het Urfaust kamp:

even een update:

- De tape verzie van het 2e album is uitverkocht.
- De hooded sweater zijn ook uit (en inmiddels alweer uitverkocht).
- Melas Khole zal binnen nu en enkele dagen de longsleeve uitbrengen (voor zover ik begrepen heb)
- Een nieuw live optreden is confirmed:

A two day festival is being prepared here in Trondheim, Norway. Confirmed bands so far: Urfaust, Archgoat, Kaosritual and Celestial Bloodshed

There will be atleast two more bands on the bill.

The festival is part of a Satanic Art Excebition by Erik Tidemann (local artist), so the festival will be pretty extraordinary.

This is just a pre-announcement for all you foreigners out there, more info regarding venue/flyer/bands/hotels etc etc will be announced later.

Date:
Friday 30th November/Saturday 1st December 2007

more info will follow soon...


wat info over Erik Tidemann kan hier gevonden worden:

Afbeelding

http://www.chiefmag.com/issues/2/featur ... df1b4dc0c1

en voor de liefhebbers, een Urfaust liveclip kan hier gevonden worden:

http://youtube.com/watch?v=vnfBfRryfPg
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di sep 18, 2007 4:18 pm

Lijkt me wel een jolige kerel, die Erik.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di sep 18, 2007 10:29 pm

Hehe, op Last.fm zag ik dit:
Afbeelding
Wolves in the Throne Room wordt nog wereldberoemd!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do sep 20, 2007 4:11 pm

Haha, ik ontdek net per toeval dat er op het gelijknamige album van Funeral Procession een Darkthrone cover staat. :lol:

Als je de CD in je stereo doet, spoel dan direct terug, nog voor track 1 zit een cover van "Under A Funeral Moon".

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do sep 20, 2007 6:10 pm

the true Thorko schreef:http://www.youtube.com/watch?v=IfTFTTzn85c

Even het eigen nest bevlekken...
Ik mis deze:

http://www.youtube.com/watch?v=P5fx7wejl54
Hoegaarden or die!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do sep 20, 2007 6:12 pm

Poggwyd schreef:[..]


Ik mis deze:

http://www.youtube.com/watch?v=P5fx7wejl54
Ik ben het eens met het commentaar, vreemd genoeg is het origineel grappiger ...

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo sep 26, 2007 9:54 pm

Om nog even terug te komen op Mütiilation en Sorrow Galaxies, en die opmerking van Kevin; ik lees zojuist dat de drums voor de verandering weer eens ingespeeld zijn, geen gare drumcomputer dus. NEUKE!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do sep 27, 2007 9:35 am

Heeft iemand hem al gehoord trouwens?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr sep 28, 2007 1:54 pm

Ben ik trouwens de enige die de nieuwe Blut Aus Nord vindt tegen vallen? Ik weet niet wat het is, de riff klinken veel hetzelfde, het weet mijn aandacht niet echt vast te houden.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr sep 28, 2007 10:20 pm

Draconian schreef:Heeft iemand hem al gehoord trouwens?
Jawel, maar moet 'm nog vaker horen.

Verplichte aanschaf overigens wanneer je autoradio of fiets je lief is... 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr sep 28, 2007 10:24 pm

paradigm shift schreef:Ben ik trouwens de enige die de nieuwe Blut Aus Nord vindt tegen vallen?
Ja.

Gesloten