Helloween + Gamma Ray Tour

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma jan 07, 2008 9:11 am

Ik sla zojuist het AD van vandaag open en op de 3e pagina staat zowaar een nieuwsberichtje over het optreden vanavond!

Liefhebbers van metalrock komen vanavond aan hun trekken in Tilburg, waar onder meer de Duitse metalbands Helloween en Gamma Ray optreden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma jan 07, 2008 9:31 am

Hehe, metalrock, weer een nieuw genre erbij.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jan 07, 2008 9:33 am

sanguis schreef:Parkeren is doorgaans geen probleem bij 013, maar die paar keer dat ik er met de trein ben heen gegaan, moet ik ook zeggen dat ze daar altijd wel rekening houden met de laatste treinen ed.
Nah, we gaan gewoon met de auto.
De laatste trein gaat ineens om half twaalf, en ik geen zin om scheiss te missen.
Misschien dat ik m'n broer zover krijg om te gaan bobben, dat zou helemaal ideaal zijn ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jan 07, 2008 10:14 am

Rene schreef:Ik sla zojuist het AD van vandaag open en op de 3e pagina staat zowaar een nieuwsberichtje over het optreden vanavond!

Liefhebbers van metalrock komen vanavond aan hun trekken in Tilburg, waar onder meer de Duitse metalbands Helloween en Gamma Ray optreden.
Ik las het ook al idd.
Wel grappig dat het AD er aandacht aan besteeds maar Metalrock?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jan 07, 2008 10:32 am

Ach, nadat Within Temptation jarenlang 'sprookjesmetal' werd genoemd geloof ik het allemaal wel.
Laatst gewijzigd door dako op ma jan 07, 2008 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma jan 07, 2008 12:21 pm

Rene schreef:Ik sla zojuist het AD van vandaag open en op de 3e pagina staat zowaar een nieuwsberichtje over het optreden vanavond!
Klopt! En dat was tevens de reden om 's ochtends om 7 uur al een discussie te hebben wie er op de foto naast dat stukje tekst staat. Markus Großkopf?
Ernst-Jan schreef:[..]



Wel grappig dat het AD er aandacht aan besteeds maar Metalrock?
Robert Haagsma werkt ook al sinds jaar en dag bij het AD. Een en ander zal wel met elkaar veband houden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 07, 2008 7:21 pm

dako schreef:[..]


Nah, we gaan gewoon met de auto.
De laatste trein gaat ineens om half twaalf, en ik geen zin om scheiss te missen.
Misschien dat ik m'n broer zover krijg om te gaan bobben, dat zou helemaal ideaal zijn ja.
Dan zou ik hem gewoon in de Tivoli parkeren, doe ik ook altijd. Die garage zit tegen de 013 aan en bij de 013 verkopen ze voor 5 euro uitrijkaarten (kun je gelijk die lange rij bij de automaat overslaan als je terug gaat.).

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma jan 07, 2008 7:58 pm

Of vlak voor het Interpolis gebouw. Daar zet ik hem altijd neer. Ok is iets verder lopen maar je parkeerd daar gratis.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di jan 08, 2008 2:04 am

Zo dat was weer tof, Gamma Ray mag vaker komen. Bij Helloween vond ik er jammer genoeg totaal geen vaart in zitten, net iets te veel ballad achtige nummers en te veel en vooral te lange publiek interactie.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jan 08, 2008 8:50 am

Zeer geslaagd.
Axxis (of Axis, dat verschilt per keer dat de naam ergens staat) was voor mij onbekend, maar is keihard door de keuring heen gekomen. Pluspunten ook voor die zangeres, deed ze verdomd goed voor een stand-in.

Van Gamma Ray kende ik (schande!) nog helemaal niks, maar daar gaat verandering in komen. Puik optreden, enige nadeel is dat de muziek allemaal wel érg bekend klinkt.

Helloween was geweldig. Niks gemerkt van teveel ballads. En de publieksinteractie, tja, da's Duits, zullen we maar zeggen.
Die cover van Smoke On The Water was geniaal.
Kudos overigens voor die kerel die die dronken malijer een duw van de trap af gaf. Opzouten.

Oh, en het was stampesvol, voor een maandagavond.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di jan 08, 2008 9:24 am

Jah, was een gave avond. Gamma Ray speelde fantastisch, die hadden nog wel even door mogen gaan. Ik was al voor helloween weggegaan, dus daar ik niks over zeggen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 08, 2008 10:04 am

Axxis verdraaid nog an toe gemist, daar ben ik nog steeds heel pissig over. Deden ze het wel goed bij het publiek? Ze verdienen een stuk meer aandacht in Nederland en de rest van Europa naast Duitsland.

Gamma Ray was fenomenaal, Kai Hansen was supergoed bij stem, het optreden verliep zeer strak en het werd allemaal met zoveel enthousiasme neergezet dat ik er superblij van werd. Zoveel leuks voorbij horen komen en van het nieuwe album hadden ze met Rising Again en Empress niet de slechtste gekozen.

Helloween begon heel zwak, na het intro hoort Kill It te komen en niet Halloween, dat nummer is veel te langdradig voor een opener. Pas na de drumsolo (We don't like drumsolo's!) werd het echt gaaf met Eagle Fly Free en King For A Thousand Years als sublieme puntjes. Het gecombineerde optreden van GR en Helloween was natuurlijk helemaal fantastisch, de zaal ging helemaal los voor de maandagavond.

Hoeveel publiek zou er uberhaupt zijn geweest?

Toch vond ik Helloween minder dan Gamma Ray omdat de vaart er inderdaad minder inzat. Andi Derris is wel een topzanger en showman in ieder geval, wat een clown. Ik verwachte ieder moment eigenlijk een tirolerkostuum.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di jan 08, 2008 2:56 pm

Mooi avondje zo aan het begin van het nieuwe jaar. Even een paar puntjes die mij opvielen.

Zowel Deris als Hansen waren prima bij stem. Ik heb gisteren misschien wel de beste Gamma Ray show tot nu toe gezien die ik heb bijgewoond. De setlist was verrassend aangezien ik andere nummers had verwacht.

De Helloween setlist was niet verrassend (die wisten we al) maar puik uitgevoerd. Ik weet niet of het iemand opgevallen is maar meer dan ooit werden er nummers gespeeld die van de hand van Hansen komen (March Of Time, Halloween, Future World, I Want Out). De drumsolo was te lang en de poppenkastact (n.b. tijdens die solo) had van mij ook niet gehoeven. Voor zoiets ga ik wel naar de carnavalsavond van de plaatselijke fanfarevereniging. Het podium was erg mooi en begint met de tour steeds meer Maidenneske vormen aan te nemen. Blijkt wel dat de band meer geld te besteden heeft dan tot voor kort.

Dan toch nog even het publiek. Voor een maandagavond zat het werkelijk stampvol (ik gok een man of 1700). Ik denk ook dat dit de best bezochte nederlandse Helloweenshow in jaren is geweest. Maar wat ik een tijdje geleden al aanhaalde dat je op een doordeweekse dag een hoop coladrinkend publiek krijgt. En dat klopte gisteren ook weer. De reacties waren bij tijd en wijlen erg lauw en het publiek kwam pas écht goed los toen Hansen & Co zich bij Helloween voegde. Dat blijft toch altijd jammer bij die tourschema's die complete weken doorkruisen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 08, 2008 3:09 pm

Hmm ik vond dat het volk verder vooraan toch behoorlijk uit hun dak, mijn nek is iig naar de tyfus, net als mijn stem. Persoonlijke vond ik alle drie de bands erg sterk. En bij allen erg vermaakt. Verder moet ik toegeven dat Halloween niet echt een uitstekende opener is. Oja de poppenkastshow was wel gaaf.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jan 08, 2008 4:40 pm

Haha, de poppenkast-show... typisch Helloween natuurlijk. Daar houd ik wel van en dan ook nog eens Smoke On The Water spelen met piepstemmetje... ik heb me rot gelachen.

Het was een zeer mooie avond. Axxis was al een erg goede opener. Die zanger, wat een freak zeg! Een totaal eigen manier van opgaan in het optreden met bewegingen alsof hij razendsnel dingen aan het oprapen was. Top!

Daarna Gamma Ray, heerlijk om eindelijk eens gezien te hebben. Nooit zoveel glimlachen op een podium gezien. Tja, het was gewoon een top-optreden, niks op aan te merken. Ja, misschien dat Ride The Sky en Rebellion In Dreamland helaas niet afgemaakt werden. En ik had liever Into The Storm en Real World terug in de setlist ipv Empress en From The Ashes van de nieuwe cd.

Helloween is voor mij altijd leuk, het was afwachten hoe ze het dit keer zouden brengen. Het was zeker een mooie podium-setup, veel beter dan die paspoppen van de vorige tour. Als band vond ik deze huidige line-up wederom gegroeid in het stage-act. Bijvoorbeeld Weikath wordt steeds losser.

Tja, Halloween als opener is gedurfd. Ik vond het wel geslaagd. Daarna meteen wat nummers uit de oude doos, Sole Survivor en March Of Time... heerlijk! Eigenlijk vond ik de boel wat inkaken tijdens en vlak na de drumsolo. Ik denk niet dat het publiek zat te wachten op King For A 1000 years, maar een paar klassiekers. Het meezinggedeelte van Bells Of The 7 Hells kwam ook niet echt goed uit de verf. Maar goed, ik vond het verder weer een erg vermakelijk optreden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 08, 2008 5:07 pm

De optredens gisteravond mogen eigenlijk wel 'The Night of the Clowns' genoemd worden. Alle drie frontmannen van de band kwamen behoorlijk clownesque over (zowel qua gedrag als uiterlijk), vooral die van Axxis met zijn rare gebaren

Gamma Ray was voor mij de band van de avond. Ze speelden met meer zichtbaar enthousiasme dan Helloween, het optreden spetterde gewoon veel meer dan dat van hun landgenoten en de setlist van ook behoorlijk sterk. 'Ride The Sky' was fenomenaal en het toppunt van de avond.

Helloween was in topvorm, de band leek veel beter op elkaar ingespeeld te zijn dan toen ik ze zag in Hardenberg in 2005 - wel moet gezegd worden dan Andi Deris tijdens dat optreden half ziek was. Het komische tussendoortje was ook erg geslaagd. Deris was érg goed bij stem en vertolkte de Kiske-klassiekers veel beter en dan paar jaar geleden.
De setlist was okée en kan voor fans als ik eigenlijk nooit perfect zijn. Fantastisch dat ze met 'Halloween' begonnen, hoewel het nummer live minder krachtig en energiek overkwam dan op de originele studieopname met Kiske. 'Dr. Stein' was ook erg gaaf, evenals 'The Bells of Seven Hells' van het nieuwe album. Drie ballads was echter iets te veel; ze speelden 'As Long As I Fall', 'A Tale That Wasn't Right' en 'If I Could Fly '. 'King For A 1000 Years' is voor mijn doen toch iets iets te langdradig nummer met te weinig variatie. Ik had liever gezien dat ze 'Kill It' hadden gespeeld of 'Occasion Avenue' in plaats van deze lange nieuwe epic.

Nog veel mensen van Metalfan gezien: Orklord gesproken, Heidewolf, Lennert en Emalaith, Jeffrey (Screaming for Vengeance shirt?) en Rene (druk foto's aan het nemen vooraan bij het podium) gespot.
Patchman Marco was er ook en nog wel zonder patchjas.

Publiek was overigens erg enthousiast. Ook bij Gamma Ray werd massaal meegezongen; velen schenen de teksten van de nummers te kennen. Boekers kunnen zich er nu wel aan wagen om deze band naar Nederland te halen voor bijvoorbeeld een festival optreden. Laatste keer dat Gamma Ray in Nederland speelde scheen in 2001 te zijn geweest in het voorprogramma in van Halford.
Power Metal is in Nederland populairder dan dat men zou denken.

Setlist Helloween:

- Halloween
- Sole Survivor
- March Of Time
- As Long As I Fall
- A Tale That Wasn't Right
- The Bells of Seven Hells
- Eagle Fly Free
- King For A Thousand Years
- If I Could Fly
- Dr. Stein
(De rest heb ik moeten missen omdat ik voor het einde al moest vertrekken om de laatste trein richting Nijmegen te halen)

Setlist Gamma Ray:

- Gardens of the Sinner
- New World Order
- From The Ashes
- Empress
- Valley Of The Kings
- Rebellion In Dreamland
- Fight
- Heavy Metal Universe
- Ride The Sky
- Man On A Mission (niet zeker)
- Somewhere Out In Space
- Send Me A Sign
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op di jan 08, 2008 5:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di jan 08, 2008 5:13 pm

Ik vond Axxis wel aardig, jammer dat ze niet een van de catchy nummers van Doom of Destiny speelden. Met sommige ouwe nummers van ze kon ik niks.

Gamma Ray was gewoon erg goed. Jammer dat het optreden erg kort was met maar 10 nummers en 65 minuten. Kai en co. hadden een uitgebalanceerde mix van nummers van alle albums sinds 1995. Jammer dat Rebellion niet werd afgemaakt. Die verwachtte ik na Somewhere out in Space. Tijdens dat nummer moest men zowaar gaan pitten voorin in het midden waar ik stond. Stomme kinders.

Helloween was ook weer gaaf, maar viel me toch een beetje tegen. Enerzijds door de af en toe vreemde songkeuze, anderzijds door iets waar zij weinig aan konden doen: ik moest om 23.15 weg en ik heb het idee een behoorlijk stuk gemist te hebben. Alleen al sowieso het stuk van Helloween en Gamma Ray samen.

Even kijken hoe ver ik kom met setlists:

Gamma Ray:

Welcome
Gardens of the Sinner
New World Order
Fight
From the Ashes
Valley of the Kings
Empress
Rebellion in Dreamland
Ride the Sky
Heavy Metal Universe
Somewhere Out in Space
Send me a Sign

Helloween:

Crack the Riddle
Halloween
Sole Survivor
March of Time
As Long as I Fall
Drum solo + Smoke on the Water sketch
Eagle Fly Free
A Tale that wasn't Right
The King for a 1000 Years
The Bells of the Seven Hells
If I could fly
Dr. Stein
Medley: I Can / Where the Rain Grows / Perfect Gentleman

Toen moest ik gaan.

Wie gaat mijn pijn vergroten door de lijst aan te vullen met nog heel wat songs? Ik zou in ieder geval gokken op I Want Out en Future World van Helloween en Gamma Ray samen.

EDIT: godver, post er net iemand een setlist terwijl ik mijn post aan het typen ben!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 08, 2008 7:19 pm

Zo ook weer terug van stage en nu eindelijk tijd om eens wat te posten.
Ik vond Axxis een goede opener, heerlijke muziek en die zanger had, zoals eerder vermeld toffe en vage bewegingen. Ze wisten het publiek toch ook al aardig mee te krijgen.

Gamma Ray, was ik erg benieuwd naar en ik vond ze erg gaaf. Gave setlist, hoewel ik liever van de nieuwe cd To Mother Earth en Real World had gehoord. Verder niets op aan te merken.

Helloween vond ik ook een erg goed optreden geven, veel interactie en openen met Halloween is gedurft en ik vond het goed. De drum solo duurde me iets te lang en het Smoke on the Water gedoe vond ik gaaf. Helaas moest er een trein gehaald worden dus heb ik niet de laatste nummers met Gamma Ray gezien.

Goede opkomst ook en tof om weer even wat mensen gesproken te hebben.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di jan 08, 2008 7:30 pm

Axxis: geinige muziek, maar wat een vreselijke draak is die zanger zeg, tis een optreden nondeju, geen sportschool. Echt idioot.

Gamma Ray: geweldig, heerlijk om te zien hoeveel lol die band op de t podium heeft.

Helloween: gaaf, veel rustige songs, maar wel gaaf.

Helloween + Gamma Ray: SUPER

En Rene, volgens mij heb ik jouw ticket gekocht voor we naar binnen gingen!

Voor een maandagavond weer veel te veel gedronken... maar het was weer feest!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » di jan 08, 2008 7:34 pm

Eru Iluvatar schreef:De optredens gisteravond mogen eigenlijk wel 'The Night of the Clowns' genoemd worden.
Treffende omschrijving, daar sluit ik me bij aan. :D

Gamma Ray was gaaf, ik kan niet anders zeggen. Ik kan weinig toevoegen aan alles wat al gezegd is.

Helloween viel zwaar tegen. Het bleek maar weer eens dat dat absoluut geen band voor mij is. In vergelijking met Gamma Ray vind ik Helloween nogal gemaakt en obligaat vrolijk. Zelfs mijn oom, die een oeroude Helloween fan is, vond het tegenvallen.
Het feit dat het publiek in mijn directe omgeving pas los kwam bij de twee ballads vrij in het begin van het programma vond ik ook niet erg in hun voordeel pleiten (met 'hun' bedoelende zowel de band als het publiek). De drum solo was wel gaaf.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jan 08, 2008 8:35 pm

Argarath schreef: En Rene, volgens mij heb ik jouw ticket gekocht voor we naar binnen gingen!
:D

Dat kwam mooi voor ons beiden uit, want je maat had meende ik ook al van iemand een kaartje overgekocht.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 08, 2008 8:39 pm

Johan schreef: Helloween:

Crack the Riddle
Halloween
Sole Survivor
March of Time
As Long as I Fall
Drum solo + Smoke on the Water sketch
Eagle Fly Free
A Tale that wasn't Right
The King for a 1000 Years
The Bells of the Seven Hells
If I could fly
Dr. Stein
Medley: I Can / Where the Rain Grows / Perfect Gentleman

Toen moest ik gaan.

Wie gaat mijn pijn vergroten door de lijst aan te vullen met nog heel wat songs? Ik zou in ieder geval gokken op I Want Out en Future World van Helloween en Gamma Ray samen.

EDIT: godver, post er net iemand een setlist terwijl ik mijn post aan het typen ben!
Klopt, en om je helemaal te pijnigen: het was geniaal :P.

@Eru: Je had me idd gespot, jou had ik niet gezien. Laurens wel halverwege de Helloween-set, iig als je op de 'trap' stond, vooraan, beetje bij de geluidsman onder.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di jan 08, 2008 9:37 pm

Zo zeg, die lijsten verschillen behoorlijk met de lijsten die hier al weer maanden geleden geplaatst werden. Vooral die van Gamma Ray is heel anders.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » di jan 08, 2008 10:08 pm

Hierbij nog wat foto's van het optreden in 013, de rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos --> Bands -> Helloween.

Axxis
Afbeelding

Gamma Ray
Afbeelding

Afbeelding

Helloween
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dhr.
Berichten: 31
Lid geworden op: do dec 13, 2007 6:08 pm
Locatie: Bergambacht / Eindhoven / Terneuzen

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 10:29 pm

Was die toetsenvent er niet bij van gamma ray?

geen idee wie dat is, maar stond op wacken 2006 een of ander oosters toetsenistje die ik niet eens kende bij

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 08, 2008 10:51 pm

Ja een soort van Turk, die stond helemaal rechts in de hoek.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 08, 2008 11:07 pm

jeffrey schreef:[..]


Laurens wel halverwege de Helloween-set, iig als je op de 'trap' stond, vooraan, beetje bij de geluidsman onder.
hehe ja klopt, ik heb jou helemaal niet gezien trouwens.

Gebruikersavatar
Dhr.
Berichten: 31
Lid geworden op: do dec 13, 2007 6:08 pm
Locatie: Bergambacht / Eindhoven / Terneuzen

Bericht door Dhr. » di jan 08, 2008 11:11 pm

jeffrey schreef:Ja een soort van Turk, die stond helemaal rechts in de hoek.
Oh toch, ik zag hem niet :P

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 08, 2008 11:19 pm

Orklord schreef:[..]


hehe ja klopt, ik heb jou helemaal niet gezien trouwens.
Heel goed mogelijk, ben glijk na binnenkomst de zaal ingedoken voor een mooie plek en er niet meer vandaan geweest :P.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jan 08, 2008 11:33 pm

Hehe, wij ook ja.
Constant met Bob en aanhang mid-achter bij de bar gestaan.
Niemand had goesting om vooraan te gaan staan heerschen, en in m'n eentje vond ik ook maar net niks.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 09, 2008 12:05 am

Ik heb alleen Heidewolf van een afstandje zien weglopen na Gamma Ray, maar mijn positie was het nu ook weer niet waard om op te geven. Als ik het hier zo lees waren er dan toch ook een hoop mensen die ik wel moet hebben herkend als ik ze had gezien.

Kai is een god overigens, dat is weer eens bewezen, wat een ongelooflijke strot heeft die gast.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jan 09, 2008 4:24 am

Die toetsenvent was er nu ook. Alleen voor de tour.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo jan 09, 2008 8:27 am

Ik heb alleen maar orklord gesproken. Heb wel even gekeken naar lennert en dacko, maar heb ze niet gezien.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jan 09, 2008 3:38 pm

Ik vind dat Gamma Ray snel weer terug moet komen. En nu met een set van 2 uur. Zoals Skeletons in the Closet.

Hopelijk deze zomer op de festivals, Gamma Ray en Helloween.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jan 09, 2008 8:50 pm

Ik heb daar de laatste cd van Axxis gescored. En ik kan er niet normaal naar luisteren zonder die rare fratsen van de zanger voor me te zien :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jan 09, 2008 8:59 pm

Rene schreef:Ik heb daar de laatste cd van Axxis gescored. En ik kan er niet normaal naar luisteren zonder die rare fratsen van de zanger voor me te zien :P
We stonden maandag al tegen elkaar te grappen dat die kerel zo aan Goedemorgen Nederland mee zou kunnen doen.
Johan schreef:Ik vind dat Gamma Ray snel weer terug moet komen. En nu met een set van 2 uur. Zoals Skeletons in the Closet.

Hopelijk deze zomer op de festivals, Gamma Ray en Helloween.
Ben ik met je eens. Ik kan me gezien de reacties van maandagavond niet voorstellen dat er geen animo zou zijn voor een Headlineroptreden in Nederland.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 09, 2008 9:16 pm

Exact ja, het lijkt in dat opzicht (gelukkig) goed te gaan met power metal in Nederland als Helloween, Blind Guardian, Hammerfall, Sonata Arctica Iced Earth en ook Gamma Ray nu grote successen behalen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 09, 2008 9:17 pm

Zeker, nu dus tijd voor Edguy in Nederland :mrgreen:

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jan 09, 2008 9:20 pm

Rebellion666 schreef: We stonden maandag al tegen elkaar te grappen dat die kerel zo aan Goedemorgen Nederland mee zou kunnen doen.
Ehm, hoezo?

Power metal schijnt weer te mogen en ik denk dat we dat toch wel te danken hebben aan de populariteit van Dragonforce.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do jan 10, 2008 1:05 pm

Rene schreef:[..]


Ehm, hoezo?

Power metal schijnt weer te mogen en ik denk dat we dat toch wel te danken hebben aan de populariteit van Dragonforce.
Ik bedoelde ook Nederland in beweging :oops: omdat die kerel zulke rare bewegingen stond te maken met z'n armen. Ik vond de interactie met het publiek wel erg leuk. Hij had er wel werk van gemaakt en vaak zegt dat wel iets over hoe geinteresseerd een band in zijn publiek is. Hulde daarvoor!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Plaats reactie