Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo dec 19, 2007 7:51 pm

Ik zou het knap vinden als Barlow en Jon het nu wel meer dan 3 jaar volhouden.
Laat ik eens een gok wagen... Iced Earth is binnen 6/9 jaar ermee opgehouden. En na Barlow is er nog 1 nieuwe zanger gekomen. En nadat die ook eruit is geflikkerd stopt Jon.
Stom mediacircus...

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo dec 19, 2007 7:56 pm

Amen
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo dec 19, 2007 7:59 pm

arnibes schreef:Ik zou het knap vinden als Barlow en Jon het nu wel meer dan 3 jaar volhouden.
Wat is dat nu weer voor een rare opmerking. Barlow had het hiervoor ook al meer dan 3 jaar uitgehouden, van 1995 tot 2003.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo dec 19, 2007 9:40 pm

arnibes schreef:Ik zou het knap vinden als Barlow en Jon het nu wel meer dan 3 jaar volhouden.
Dat slaat inderdaad helemaal, maar dan ook helemaal nergens op.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 19, 2007 9:43 pm

Ja, en dat was voordat Barlow zijn interesse in de metal verloor en het belangrijker vond om politieagentje te spelen. Ondertussen ging er ook nog flink wat vuiligheid en kritiek van Schaffer richting Barlow en bovendien moet het nu ook een part-time baan worden naast het full-time Reno 911'en en ook nog zingen voor Pyramaze in fuckin' Denemarken.

@Herfstval: Jij kijkt dan ook geheel subjectief door een Barlow-bril.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo dec 19, 2007 10:19 pm

Dat klopt. Ik vind Owens bij Priest ook veel beter tot zijn recht komen dan bij IE. En om te zeggen dat Barlow zijn interesse in metal verloor lijkt me ook beetje vreemde uitspraak (geen persoonlijk aanval ;))
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22664
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 19, 2007 11:05 pm

Na 9-11 had Barlow helemaal geen zin meer in metal. Er waren toen volgens hem wel belangrijkere dingen in het leven. Ik geloof dat het zo zat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » do dec 20, 2007 1:15 am

Ik weet ook wel dat Matt het behoorlijk lang heeft volgehouden.

Kijk eens naar de laatste jaren van Iced Earth nu? Ik hoop natuurlijk wel dat er nog wat leuks uitkomt. Maar als ik even realistisch mag zijn, dan heb ik weinig hoop voor ze.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do dec 20, 2007 5:24 am

En Tims statement is binnen. Gewoon politiek correct enzo:
Blabbermouth.net schreef:TIM 'RIPPER' OWENS: Split With ICED EARTH Is 'What I Needed' - Dec. 19, 2007

Singer Tim "Ripper" Owens has released a statement to BLABBERMOUTH.NET regarding his surprising departure from ICED EARTH three months after the release of the group's latest album, "Framing Armageddon - Something Wicked Part I".

ICED EARTH mainman/guitarist Jon Schaffer issued a press release last week (Statement#1, Statement#2) announcing that the band was parting ways with Owens and was once again working with Tim's predecessor, Matt Barlow, who originally left ICED EARTH in 2003.

In a written statement that was sent to BLABBERMOUTH.NET earlier tonight (Wednesday, December 19), Owens says, "First off I would like to wish Jon Schaffer and the guys in ICED EARTH much success.

"Yes, this [Owens' dismissal from ICED EARTH] all was just horrible timing, and I don't think it was handled in the best way, coming two weeks before Christmas! But it is the best for me and ICED EARTH.

"I really need to move on and do other things. I really want to get BEYOND FEAR out there and I'm working on some other projects as well.

"Things happen for a reason, and yes, the winds of change are upon us and that is what I needed!

"The one thing I ask is to just leave it all alone.

"I would like from this moment on to leave ICED EARTH in the past and move forward, so I will no longer discuss IE!

"Like I said, I wish Jon and his family and the guys in IE the best of luck and a merry Christmas... Now let's move on and talk about the future!

"Thank you and keep it heavy."
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do dec 20, 2007 7:39 am

Desondanks genoeg hints dat dit zijn vertrek niet helemaal op vriendelijke wijze is gegaan.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 20, 2007 8:31 am

Ik kan me echt niet voorstellen dat Tim hier blij mee is of dit zelf gewild heeft. Je kunt Beyond Fear niet vergelijken met IE natuurlijk.
Ik vind hier wel wat achter zitten..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do dec 20, 2007 8:47 am

Djaser schreef:Desondanks genoeg hints dat dit zijn vertrek niet helemaal op vriendelijke wijze is gegaan.
hints? Het lijkt me overduidelijk eigenlijk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do dec 20, 2007 8:57 am

Former ICED EARTH Frontman TIM OWENS Regarding Recent Dismissal - "I Don't Think It Was Handled Right. It's A Shame It Ended Like That"
Posted on Wednesday, December 19, 2007 at 22:56:05 EST


The following report is courtesy of D.X. Ferris of Clevescene.com regarding Tim Owens' recent dismissal from ICED
EARTH:

Following a European tour, Tim "Ripper" Owens has been unceremoniously dismissed from the internationally acclaimed, Indiana-based Iced Earth.

"I was told 30 seconds before the news hit (online)," says Owens. "I don't think it was handled right. It's a shame it ended like
that. With JUDAS PRIEST, at least the way it was handled, I'm still good friends with the band. The good thing is, I don't have to discuss Iced Earth anymore. I can move on. I wish them luck. We're ready to go to the future."


Owens joined the band in 2003, becoming its fifth singer. As a hired-gun frontman, he delivered the lyrics of mainman-guitarist Jon Schaffer. The new Framing Armageddon didn't receive bad reviews, but didn't match the glowing notices of 2004's The Glorious Burden.

The Akron-based singer's new top priority is BEYOND FEAR, a locally based power-speed hybrid. That band's 2006 self-titled debut received some of the best reviews of Owens' storied career. The frontman says a second record is nearly written, and local fans can expect some live shows soon.

Owens is still being managed by Wendy Dio, wife of metal-legend RONNIE JAMES DIO. Beyond Fear remains attached to international metalworks SPV Records. The singer may move forward with a new WINTERS BANE album and tour, if the project generates label interest; Bane bassist Dennis Hayes was dismissed from Iced Earth along with Owens.

"I've already had a lot of offers," says Owens, who is now regarded as one of metal's top voices. "It's nice to get the support."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22664
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do dec 20, 2007 9:05 am

:lol: Dat vind ik een flinke kutstreek om eerlijk te zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 20, 2007 9:06 am

Bane bassist Dennis Hayes was dismissed from Iced Earth along with Owens.
En ze kunnren ook weer op zoek naar een nieuwe bassist.

Ik begin toch steeds meer een Axll Rose gevoel te krijgen bij Jon.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 20, 2007 11:08 am

Met uitzondering dat Axl Rose veel meer getalenteerd is en eigenlijk alleen ruzie heeft gehad met Slash, Duff en Matt Sorum. Niet met een dozijn bandleden.

Overigens wel duidelijk van wie de naaistreek kwam. Hij wil het nooit meer over IE hebben, dat zegt genoeg. Toch opmerkelijk hoe beschaafd en diplomatiek hij blijft. Dat laat wel zien wie hier over het meeste karakter beschikt.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do dec 20, 2007 11:38 am

Johan schreef:Met uitzondering dat Axl Rose veel meer getalenteerd is en eigenlijk alleen ruzie heeft gehad met Slash, Duff en Matt Sorum. Niet met een dozijn bandleden.
ik neem aan dat je "met verschil" bedoelt.
Het verschil is dat bij Guns n Roses Slash en Duff ook erg verantwoordelijk waren voor de muziek, bij Iced Earth is dat echt voornamelijk Schaffer.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24875
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 20, 2007 11:46 am

axl rose talent?

omdat hij een paar pakkende deuntjes mee heeft helpen schrijven?

tegenwoordig is iedereen maar geniaal die een goede popsong schrijft...
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do dec 20, 2007 12:28 pm

Kom op, die man heeft veel moois geschreven zonder hulp van andere leden zoals November Rain & Estranged om er maar een paar te noemen. En waarom denk je dat Use Your Illusion 1&2 minder gitaargericht klinken dan Appetite.

Bovendien denk ik dat er wel ietsje meer speelt in het IEkamp. Naar buiten gebrachte statements zetten de berichtgever altijd in een goed daglicht, dat lijkt me ook logisch.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do dec 20, 2007 1:05 pm

Ik vind de timing zo raar.

- Vlak na een tour,
- Vlak na het uitbrengen van een cd
- Vlak voor het uitbrengen van een tweede cd.
- Jon zei dat hij had gehoord dat Matt weer zong, bij Pyramaze, maar dat is al meer dan een jaar bekend, al voordat Something Wicked Pt 1 werd opgenomen.
- En Jon zei dat de fans Matt terug wilden, maar dat is ook al bekend sinds The Glorious Burden.

Waarom nu ineens blijft voor mij de vraag.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do dec 20, 2007 1:54 pm

misschien stonk Owens toch teveel in de tourbus, wie weet.

Maar het blijft jammer, hoe het gegaan is. Ik had eigenlijk wel wat meer vuurwerk verwacht (of erop gehoopt) in Owens statement. Nu blijft er toch een hoop over om te speculeren, wat er nou echt gebeurd is.
Natuurlijk was het ook wel te verwachten dat de bassist dan ook vervangen zou moeten worden....
Maar zoals gezegd, ik hoop dat Owens snel bij een andere goede band komt, en niet enkel blijft hangen bij een Beyond Fear. Dat is toch duidelijk een heel niveau lager dan iced earth.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do dec 20, 2007 7:56 pm

Shit,, wat een kutstreek.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 20, 2007 7:56 pm

Van John neem ik aan?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do dec 20, 2007 8:02 pm

Uiteraard, die knakker kan echt niet met personeel om gaan.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do dec 20, 2007 8:04 pm

Nee beetje jammer idd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do dec 20, 2007 8:17 pm

Johan schreef: Ondertussen wacht ik ongeduldig op mijn versie van Heart of a Killer van Winter's Bane. Kent iemand die plaat?
Waanzinnig gave plaat met het beste zangwerk dat ik ooit van Ripper heb gehoord, dus daar ga je van genieten!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr dec 21, 2007 9:31 am

"Brothers and Sisters!

I'm sure that you are all well aware of things that are happening within Iced Earth, and a statement from me is well overdue. To that, I can only say that I am sorry for the delay, but there is good reason. Last week, following Jon's announcement, my wife gave birth to our second son. Everything is well, but of course, those of you who are parents know how taxing the first week can be. During that time, after all things had begun to settle, I realized that there are a lot of things on my plate. At this point, I needed to address them. As you know, family always comes first. Of course, Jon knows that and understands my decision to leave Iced Earth four years ago. My wife and I wanting a family was a huge factor. Family, is also the reason for my return. There is a kinship that goes beyond the obvious. I will speak of that later.

First, I feel that I need to acknowledge my friend Michael of Pyramaze. If not for his inquiry and persistance in asking me to be a member of that band, I may not have realized how much I have missed and been missed within the metal community. In recent days, however, I have come to realize that my participation in Pyramaze cannot go beyond the recording of the bands current work. This is due in part, to the fact that I can't be all places at all times. Michael and I have discussed this, and have come to an understanding. I know that the future success of Pyramaze will not be based solely on individual performances of band members, but in the song writing and total performance of the band, which is excellent. I know that I will give everything I have to the record and will support Pyramaze on a lot of other levels.

Let me proceed on the topic of kinship. For a great portion of our lives, Jon and I dedicated our selves to creating music that pleased, angered, saddened, and inspired. Though it can be argued that my contribution was limited, I always felt very proud of what we accomplished with every song. Whether a song was about a true love, a best friend, a ghost, a devil, or a savior; The songs that Jon wrote gave me the desire to engage each one on a very personal level. When Jon and I began to discuss the future of Iced Earth and his feeling on it's success or failure, he conveyed to me the desire to rediscover the passion of the songs that made Iced Earth so very special to so many people. In my journey of the last several years, I've had time to acknowledge that there are great stories yet to be told. Moreover, I have recognized my desire to be a part of those stories. As mentioned above, there are obvious time constraints where it relates to family, career, and music. One of those issues has already been addressed.

As for my career in law enforcement, it will continue as normal. Without going into specific detail, Jon and I will work on recording on my time between shifts. As Jon stated before, live performances will be more limited but grander in fashion. We will do our very best to get to the metal masses as often as possible. Jon understands that this schedule will be tougher to work with, but feels that it will be the best for the fans in the long run. There will be critics, no doubt. It has recently come to my attention that some people don't like the police ;-) Let's see if opinion can change on that issue!

As for the music, I will bring to Iced Earth the best performance possible. That has always been my desire, and I'm really excited to work with Jon and the guys again, to give you the best metal possible. If you think you're ready... let's do this!"

Matt Barlow
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr dec 21, 2007 9:48 am

Nu nog een verklaring van de drummer en de andere gitarist en we hebben de hele band gehad.

Waar ik van baal is dus hoewel Barlow terug is de band toch minder actief gaat worden.(alweer)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr dec 21, 2007 10:13 am

dat was al bekend, dat IE nu minder actief zou worden.

Ook wel weer voorspelbaar dat Pyramaze, na de opnames, toch weer verleden tijd is voor Barlow. Ondanks de verklaring van een paar dagen geleden van die Michael van Pyramaze, dat MAtt nog een volwaardig bandlid zou blijven... (Wellicht hebben ze nu Owens gevraagd om in de band te komen :-))

Maar ik krijg iig wel weer steeds meer zin in het nieuwe album.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr dec 21, 2007 4:17 pm

ik niet.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr dec 21, 2007 4:24 pm

Metalheank schreef:Uiteraard, die knakker kan echt niet met personeel om gaan.
Het is ook geen personeel maar collega's.
Hij ziet zichzelf een beetje als de leider van de band (Dat kan uiteraard ook kloppen), maar om dan zo met mensen om te gaan.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 12, 2008 8:46 pm

Een uitgebreide verklaring van Tim Ripper Owens over de split:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=88317

Zoals je kan lezen, hij is de nuchterheid zelve.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » za jan 12, 2008 9:06 pm

Rene schreef:Een uitgebreide verklaring van Tim Ripper Owens over de split:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=88317

Zoals je kan lezen, hij is de nuchterheid zelve.
ik zou denk ik alsnog in die auto gestapt zijn en bonje zijn gaan trappen, ik vind het geweldig dat barlow terug in de band is, maar een beetje respectvoller had het allemaal wel kunnen gaan, een fokking emailtje... had het op z'n minst eerlijk in z'n gezicht gedaan zeg :?

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » zo jan 13, 2008 9:57 am

Argarath schreef:[..]


Waanzinnig gave plaat met het beste zangwerk dat ik ooit van Ripper heb gehoord, dus daar ga je van genieten!
inderdaad, wereldplaat! goed dat Tim terugkeert...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jan 13, 2008 6:07 pm

Ik geniet er inmiddels ook van!

Tsja, alles in dat statement wist ik al.. Mooie woorden wel.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jan 18, 2008 8:21 pm

Nieuw en lang audio-interview met Jon Schaffer:
http://www.icedearth.com/media/interview_011508.mp3

In mei/juni een nieuwe single met in ieder geval Barlow's versie van the Clouding.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jan 18, 2008 10:21 pm

Metalheank schreef:Nieuw en lang audio-interview met Jon Schaffer:
http://www.icedearth.com/media/interview_011508.mp3

In mei/juni een nieuwe single met in ieder geval Barlow's versie van the Clouding.
Pfff, nu enkel weer lof voor Matt Barlow. Eerst was hij waardeloos omdat hij geen songwriter was, nu wordt hij geprezen omdat hij weet hoe je goede teksten moet schrijven.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr jan 18, 2008 10:58 pm

Wat een lul. Ook maar meteen een Tim-nummer met Barlow opnemen. The Clouding was geweldig nummer zoals het is. Blijf er dan met je poten vanaf.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jan 18, 2008 11:04 pm

Hij zegt wel dat hij een hekel heeft aan heropnames maar dat het voor de single moet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jan 18, 2008 11:50 pm

Nou, The Clouding is anders wel een nummer dat ik graag nog eens een keer hoor met Barlow op vocalen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za jan 19, 2008 5:38 pm

Persoonlijk mag hij van mij dat hele album opnieuw inzingen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » za jan 19, 2008 6:26 pm

Zo is dat. Als je Owens aan de kant zet, doe het dan gelijk goed ;)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za jan 19, 2008 8:05 pm

Metalheank schreef:Persoonlijk mag hij van mij dat hele album opnieuw inzingen.
Dat ben ik niet met je eens. Het beste kan hij gewoon de laatste twee albums opnieuw inzingen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 19, 2008 8:50 pm

En daarna kan hij ook nog eens de cd van Beyond Fear opnieuw inzingen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo jan 20, 2008 12:31 pm

Liever de Judas Priest albums.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22664
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jan 20, 2008 12:45 pm

:lol:

Iets minder hatelijk mag ook wel jongens..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jan 20, 2008 5:21 pm

Zo, we zijn weer allemaal Barlow fanboys of proef ik toch enig sarcasme?

Eerste optreden met Barlow wordt trouwens op ProgPower USA in oktober.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jan 21, 2008 8:07 pm

het volgende album zou "wat later" zijn.
Ik vind september eigenlijk best wel veel later. Jammer.

Dan had ik het album misschien nog liever door Owens afgemaakt zien worden (dan heb je tenminste ook de eenheid van de Wicked-epic) en dan Barlow pas terug zien komen om de albums vervolgens nog even opnieuw op te nemen :-)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 21, 2008 8:11 pm

het zou mij niks verbazen als Schaffer alle nummers van deel 1 opnieuw door Barlow laat inzingen, en dat ze dat als bonuscd bij deel 2 proppen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 21, 2008 10:34 pm

Joris schreef:het volgende album zou "wat later" zijn.
Ik vind september eigenlijk best wel veel later. Jammer.

Dan had ik het album misschien nog liever door Owens afgemaakt zien worden (dan heb je tenminste ook de eenheid van de Wicked-epic) en dan Barlow pas terug zien komen om de albums vervolgens nog even opnieuw op te nemen :-)
Dat had ik ook veel liever gehad. Dan is het tenminste echt een album in twee delen. Nu is de continuïteit compleet zoek.

@Took: Mooi zo. Dan kunnen we eens horen in welke hoeken Barlow zich moet wringen om veel van de partijen van Owens te zingen.

Plaats reactie