Ayreon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste album:

The Final Experiment
15
13%
Actual Fantasy
2
2%
Into The Electric Castle
38
32%
The Universal Migrator (die tel ik als 1 album ja)
14
12%
Ayreonauts Only
4
3%
The Human Equation
44
38%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 9:27 pm

ah kijk aan, gaaf. Maar eens kijken straks
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 9:39 pm

Jeroen schreef:ah kijk aan, gaaf. Maar eens kijken straks
Heb het zelf nog niet geprobeerd, dus het kan zijn dat het niet werkt.
Ik ga ook straks wat proberen :)

Het blijken de korte filmpjes te zijn die op de release party werde gedraait.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 9:44 pm

Keurig verzorgd en interessant dvdtje overigens. Weer net wat leuker dan die bij The Human Equation.
Lachen is ook dat 'interview' bij Gildenlow thuis. Vooral het schoenfragmentje.

Verder op zich wel jammer dat Ty Tabor en die PX niet in beeld komen, maar ik had al begrepen dat die het in eigen studio's hadden opgenomen (in de VS?)
Maar goed, er gaat dan nog niets boven de grap met de keyboards van Mikael Akerfeldt op de vorige dvd.

'Wiehoe! Wiehoe!'
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 9:47 pm

Dat stuk met Gildenlow is geniaal inderdaad, ook leuk om Arjen en Hansi over Star Trek te horen praten. Simone komt wel over als een dom gansje zeg.

Bob Catley is ook leuk met zijn stuk over het album waar 'kennelijk iedereen op meedoet'. Al met al was de dvd die extra euro's zeker waard. :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 9:49 pm

Lande was ook wel vermakelijk. Constant blijven zingen en dan nog goed ook :)

Simone vond ik aandoenlijk. Waarom sommige mensen dan Nederlands praten en anderen Engels snap ik dan niet helemaal.

toch blijf ik het vreemd vinden dat Ty Tabor en PX helemaal niet vermeld worden op de dvd. Op de vorige dvd werd er ook wel melding gemaakt van de twee zangers die het spul in de thuisstudio hadden opgenomen. (zou iets over Ty juist wel interessant gevonden hebben)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 9:53 pm

Haha, Lande was inderdaad ook gaaf met zijn Dio stukje 'LOOK OUT, THE SKY IS BURNING BLAAAAACK!'

De zangbloopers zijn overigens ook zeer gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 9:58 pm

Jeroen schreef:Lande was ook wel vermakelijk. Constant blijven zingen en dan nog goed ook :)

Simone vond ik aandoenlijk. Waarom sommige mensen dan Nederlands praten en anderen Engels snap ik dan niet helemaal.

toch blijf ik het vreemd vinden dat Ty Tabor en PX helemaal niet vermeld worden op de dvd. Op de vorige dvd werd er ook wel melding gemaakt van de twee zangers die het spul in de thuisstudio hadden opgenomen. (zou iets over Ty juist wel interessant gevonden hebben)
Lori werd ook niet vernoemt, net als de andere gitarist en de 2 andere toetsenisten.

Op de promotie posters stonden ze wel allemaal behalve Marjan en Wudstik :?

Die opmerking van Daniel was ook wel leuk: "Arjen first offered me sex" :P
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 10:01 pm

drums opnemen was ook wel gaaf om te zien. Daarnaast schijnbaar op zo'n 12 kilometer hier vandaan (in Holten)

gaaf dat Warby zelf ook aan het woord kwam. Toch een van mijn favoriete drummers (sowieso in Nederland naast die knakker van God Dethroned)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 10:02 pm

Hij is inderdaad wel verdomd goed zeg, dat valt me sinds de dvd pas echt goed op. Wel vreemd overigens dat Peter Vink niet op het album speelt, zou daar nog een speciale reden voor zijn?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 10:04 pm

Lennert schreef:Hij is inderdaad wel verdomd goed zeg, dat valt me sinds de dvd pas echt goed op. Wel vreemd overigens dat Peter Vink niet op het album speelt, zou daar nog een speciale reden voor zijn?
Arjen kan zelf ook bass spelen, en doet dit op zijn gemak in zijn eigen studio.

Peter Vink is meer gewoon een vriend van Arjen die hem ook af en toe helpt bij het optreden.

Die Peter was trouwens ook 1 grote blooper op de party, hij was zijn sleutels kwijt, tering die kerel kan vloeken!
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 10:12 pm

Wat vonden jullie van Liselotte Hegt?

Ik vond dat duet best verrassend. Best een fijne stem. Ik betrapte mezelf zelfs op een beetje kippenvel toen ik de dvd aan het kijken was (evenals bij Lande en Floor)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 10:20 pm

Jeroen schreef:Wat vonden jullie van Liselotte Hegt?

Ik vond dat duet best verrassend. Best een fijne stem. Ik betrapte mezelf zelfs op een beetje kippenvel toen ik de dvd aan het kijken was (evenals bij Lande en Floor)
Ik vond haar goed, maar ik vond zowel Floor als Marjan net iets beter.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » di jan 29, 2008 10:26 pm

Rene schreef:[..]


Lees het interview hier op Metalfan, dan lees je dat Arjen ook wilt dat de titel zo uitgesproken moet worden. Je gaat toch niet menen dat jij het wel voluit uitspreekt?

Tja, Mathijs moest na DWDD meteen door naar dat andere programma van hem, Holland Sport. Wees blij dat hij nog tijd vond om zich nog een beetje in te lezen.
Ik heb het interview op metalfan nog niet zo goed gelezen, maar ik keek net naar de dvd bij het album en hoorde dat Arjen zelf de cd ook zero one noemde, dus dat deel neem ik terug. En je hebt natuurlijk gelijk dat de hele titel uitspreken nogal lastig is.
En natuurlijk is het zo dat Mathijs het nogal druk had die avond, maar ik neem toch aan dat hij zich enigszins heeft voorbereid, dan lees je toch ook iets over de concepten die hij gebruikt heeft voor zijn albums lijk me. Als ik er niks vanaf zou weten zou ik denken, goh hoezo dit concept en wat is dan de strekking van het verhaal? Maar goed, laten we erover ophouden. Zoals ik al zei, het is een goede zaak dat Ayreon wat meer bekendheid krijgt bij het grote publiek. Overigens vind ik dwdd een zeer vermakelijk programma, maar bij dit interview vond ik Mathijs gewoon wat minder.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 10:38 pm

number_17 schreef:[..]
Ik vond haar goed, maar ik vond zowel Floor als Marjan net iets beter.
Eigenlijk vond ik alle vrouwen het goed doen, maar het duet tussen Liselotte en Arjen vond ik persoonlijk het beste van deze duetten. En fijn om Anneke van Giersbergen weer eens te horen, alleen komt zij net als Simone met haar accent wat knullig over op de dvd :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di jan 29, 2008 10:50 pm

Lennert schreef:[..]


Eigenlijk vond ik alle vrouwen het goed doen, maar het duet tussen Liselotte en Arjen vond ik persoonlijk het beste van deze duetten. En fijn om Anneke van Giersbergen weer eens te horen, alleen komt zij net als Simone met haar accent wat knullig over op de dvd :P
Ja, maar ik vodn het maar vreemd dat ze gewoon Nederlands bleven praten terwijl ze van tevoren konden weten dat het voor internationale doeleindes was.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 29, 2008 11:00 pm

Jeroen schreef:Wat vonden jullie van Liselotte Hegt?
Behoorlijk goed, vooral dat stuk waar ze langer dan een regel achterelkaar zingt.

Ben vandaag de 2e CD apart gaan luisteren(Heb ik de vorige dagen met de 1e CD gedaan) en die begint steeds beter te worden. Terwijl ik dat met CD1 nog steeds totaal niet had en heb.

De beste zangers vind ik tot nu toe Jorn, Steve en Hansi.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 29, 2008 11:05 pm

Grappig hoe Hansi's partijen zo goed uitpakken, terwijl hij in technisch opzicht toch echt een van de mindere goden op het album is. Zijn stem geeft het album toch iets extra's wat anders zou missen. Grappig ding dat River Of Time zo op een Blind Guardian album zou kunnen staan voor mijn gevoel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di jan 29, 2008 11:13 pm

Godver, ik ga toch die knakkers van Plato eens mailen waar het ding blijft. Het geld is vorige week wel gewoon afgeschreven. Hebben sommigen van jullie hem ook daar besteld, en zo ja, is dat wel goed gegaan?
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2008 11:21 pm

Lennert schreef:Grappig hoe Hansi's partijen zo goed uitpakken, terwijl hij in technisch opzicht toch echt een van de mindere goden op het album is. Zijn stem geeft het album toch iets extra's wat anders zou missen. Grappig ding dat River Of Time zo op een Blind Guardian album zou kunnen staan voor mijn gevoel.
Hansi is voor mij ook een van de grote verrassingen. Echt geweldig. Deze zanglijnen (samen met overigens het D&W werk) vind ik beter dan alles wat hij met BG heeft uitgespookt.

Gewoon een geweldige zanger
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » wo jan 30, 2008 2:51 am

Hansi een mindere zanger? Komaan toch, zelfs als je geen BG fan bent moet je toegeven dat hij geweldig is. Hij doet mij denken aan een van de heksen in de diskworld series, Agness, die ook met zichzelf in harmonie kan zingen . Ik beluisterde net het album nog in de auto, het groeit nog steeds maar het haalt nooit mn top 3
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jan 30, 2008 12:20 pm

Ik vind de zang van Tom Englund juist minder op dit album.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo jan 30, 2008 1:45 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Godver, ik ga toch die knakkers van Plato eens mailen waar het ding blijft. Het geld is vorige week wel gewoon afgeschreven. Hebben sommigen van jullie hem ook daar besteld, en zo ja, is dat wel goed gegaan?
Ik heb het album ergens eind December bij de Plato besteld. Het pakje kwam netjes op de 26e Januari binnen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 30, 2008 4:47 pm

yesferro schreef:Hansi een mindere zanger? Komaan toch, zelfs als je geen BG fan bent moet je toegeven dat hij geweldig is. Hij doet mij denken aan een van de heksen in de diskworld series, Agness, die ook met zichzelf in harmonie kan zingen . Ik beluisterde net het album nog in de auto, het groeit nog steeds maar het haalt nooit mn top 3
Ik zei dat hij in technisch opzicht een mindere zanger is, niet dat hij een slechte zanger is. Sterker nog, ik ben Blind Guardian fan. :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 30, 2008 5:39 pm

Eamane schreef:Ik vind de zang van Tom Englund juist minder op dit album.
niet minder, eerder onopvallend.
Maar ik vind het stemgeluid dan ook niet bijster bijzonder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Bericht door Stoeptegel » wo jan 30, 2008 6:18 pm

Dimas schreef:[..]
Ik heb het album ergens eind December bij de Plato besteld. Het pakje kwam netjes op de 26e Januari binnen.
Bij mij lag die keurig netjes op vrijdag 25 januari in de brievenbus.
Perfect!
Geen.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jan 30, 2008 6:22 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Godver, ik ga toch die knakkers van Plato eens mailen waar het ding blijft. Het geld is vorige week wel gewoon afgeschreven. Hebben sommigen van jullie hem ook daar besteld, en zo ja, is dat wel goed gegaan?
Je kunt beter bellen.

Er hebben meer mensen last van.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » wo jan 30, 2008 7:33 pm

Stoeptegel schreef:Bij mij lag die keurig netjes op vrijdag 25 januari in de brievenbus.
Perfect!
Hier idem. Maar ik heb hem ook al ergens in november besteld. Zal ook best schelen.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 30, 2008 9:24 pm

Grappig eigenlijk dan een briljant stukje muziek nog zoveel negatieve reacties weet uit te roepen.

Goed, Into the electric castle zal altijd wel op eenzame hoogten blijven staan en tuurlijk, de Ayreon stijl staat nu vast en zal ook niet bar veel meer veranderen. Maar dat neemt niet weg dat dit nieuwe album weer ronduit geniaal is.

Een andere klacht die ik hier en daar lees is dat 01011001 teveel in dezelfde lijn zou liggen als The Human Equation. Dat leek in de eerste instantie ook zo maar na wat meer luisterbeurten is het wel duidelijk dat 01011001 een stuk donkerder en heavier is uitgevallen. Dit past ook goed bij het concept waar het dit keer om draait.

Dit keer hebben ook niet alle nummers een super catchy refrein. Hierdoor duurt het langer voordat het album zich in z'n geheel in je hoofd nestelt. Maar hoe vaker je hem luistert hoe meer puzzelstukjes er op hun plaats vallen.

Wat mij betreft blijft Into the electric castle op nummer 1 staan maar 01011001 komt op een goeie tweede plek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jan 30, 2008 9:49 pm

Anyone, Anywhere schreef:[..]


Hier idem. Maar ik heb hem ook al ergens in november besteld. Zal ook best schelen.
ik heb m in mid januari besteld bij plato en bij mij was ie ook gewoon keurig optijd in de brievenbus, dus ik denk niet dat het iets uitmaakt
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jan 30, 2008 9:57 pm

king_pin schreef:[..]


ik heb m in mid januari besteld bij plato en bij mij was ie ook gewoon keurig optijd in de brievenbus, dus ik denk niet dat het iets uitmaakt
Ik ook en ik kreeg m ook keurig optijd binnen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo jan 30, 2008 10:13 pm

XnegativeX schreef:Grappig eigenlijk dan een briljant stukje muziek nog zoveel negatieve reacties weet uit te roepen.

Goed, Into the electric castle zal altijd wel op eenzame hoogten blijven staan en tuurlijk, de Ayreon stijl staat nu vast en zal ook niet bar veel meer veranderen. Maar dat neemt niet weg dat dit nieuwe album weer ronduit geniaal is.

Een andere klacht die ik hier en daar lees is dat 01011001 teveel in dezelfde lijn zou liggen als The Human Equation. Dat leek in de eerste instantie ook zo maar na wat meer luisterbeurten is het wel duidelijk dat 01011001 een stuk donkerder en heavier is uitgevallen. Dit past ook goed bij het concept waar het dit keer om draait.

Dit keer hebben ook niet alle nummers een super catchy refrein. Hierdoor duurt het langer voordat het album zich in z'n geheel in je hoofd nestelt. Maar hoe vaker je hem luistert hoe meer puzzelstukjes er op hun plaats vallen.

Wat mij betreft blijft Into the electric castle op nummer 1 staan maar 01011001 komt op een goeie tweede plek.
Word. Bij Ayreon verwacht ik geen revolutionaire veranderingen. Je weet wat je krijgt, en dat vind je goed of niet. Ik vind het weer een geslaagde plaat geworden van vetrouwd hoog niveau, hoewel ik stiekem hoop op een nieuwe Star One plaat.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 30, 2008 10:15 pm

er staat veel meer rustige passages op dan op de vorige plaat vind ik. De productie van die plaat was ook een stukje rauwer, had ik het idee.

Dus ik ben het niet echt eens met Xneggie. Feit blijft dat het een prachtplaat is
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » do jan 31, 2008 12:11 pm

number_17 schreef:[..]
Ja, maar ik vodn het maar vreemd dat ze gewoon Nederlands bleven praten terwijl ze van tevoren konden weten dat het voor internationale doeleindes was.
beter nederlands praten en ondertiteld worden dan gebroken engels praten en alsnog ondertiteld worden :P
vind het wel grappig om die dvd te zien (voor 1x :roll: ) vooral als je ziet hoe blij die mensen zijn om gevraagd te worden mee te werken aan een ayreon plaat.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jan 31, 2008 12:37 pm

Weer een Ayreon-leken vraag:

Is het zo dat een album van Ayreon soms steeds verschillende zangers per nummer heeft, maar andere keren een zanger die op heel veel nummers verschijnt?

Ik heb nu Universal Migrator / Dream Sequencer en The Human Equation beluisterd. Op de eerste is er zo ongeveer per nummer een andere zanger. Op de tweede hoor ik James LaBrie (toch??) heel vaak terug.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » do jan 31, 2008 12:39 pm

Antonio Montana schreef:Voor Ayreon liefhebbers:

In de volgende editie van Gitarist staat een paginagroot interview met Arjen Lucassen.
Nu in de winkels! Het is de editie met Moke op de cover.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 31, 2008 12:47 pm

Johan schreef:Weer een Ayreon-leken vraag:

Is het zo dat een album van Ayreon soms steeds verschillende zangers per nummer heeft, maar andere keren een zanger die op heel veel nummers verschijnt?

Ik heb nu Universal Migrator / Dream Sequencer en The Human Equation beluisterd. Op de eerste is er zo ongeveer per nummer een andere zanger. Op de tweede hoor ik James LaBrie (toch??) heel vaak terug.
elke zanger/zangeres heeft een bepaald personage/emotie/rol op dat album. Evenals films dus. Dus de ene hoor je soms meer dan de ander. SOms op maar 1 track, andere keer op een heel album af en toe.
LaBrie speelde de hoofdrol op The Human Equation
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 31, 2008 12:50 pm

Jeroen schreef:[..]


elke zanger/zangeres heeft een bepaald personage/emotie/rol op dat album. Evenals films dus. Dus de ene hoor je soms meer dan de ander. SOms op maar 1 track, andere keer op een heel album af en toe.
LaBrie speelde de hoofdrol op The Human Equation
Behalve op de 2 Universal Migrator cds, waar juist voor elk nummer een andere zanger(es) gekozen was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jan 31, 2008 12:56 pm

that's true
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jan 31, 2008 12:56 pm

Antonio Montana schreef:[..]


Nu in de winkels! Het is de editie met Moke op de cover.
Direct een reden om m niet te kopen.

Moet trouwens dat interview op de frontpage ook nog lezen. Heb ik eerst overgeslagen ivm spoilers.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » do jan 31, 2008 1:23 pm

.x.
Laatst gewijzigd door Antonio Montana op vr feb 01, 2008 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 31, 2008 1:55 pm

Dragonforce schreef:[..]
Heb ik eerst overgeslagen ivm spoilers.
ja bij The Human Equation waren er wat mensen kwaad op me omdat ik het einde verklapt had :D
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do jan 31, 2008 3:42 pm

Nou na eens verschillende myspace pagina's beluisterd te hebben verbaas ik me dat ik deze band eigenlijk helemaal niet ken.

Dus deze komt echt op mijn verlanglijstje, alleen is de vraag waar moet ik beginnen volgens mij zijn alle albums gaaf..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do jan 31, 2008 3:57 pm

Volgens mij (en velen met mij) is into the electric castle echt wel zn meesterwerk. Als je zo een beetje van alles wil horen koop je maar ayreonauts only
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do jan 31, 2008 4:00 pm

yesferro schreef:Volgens mij (en velen met mij) is into the electric castle echt wel zn meesterwerk. Als je zo een beetje van alles wil horen koop je maar ayreonauts only
Behalve volgens mij :wink:

Ik blijf erbij: Begin vooraan en werd de hele discographie af.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do jan 31, 2008 4:02 pm

Ja das misschien wel het handigste... zucht waarom ben ik pas in augustus jarig?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do jan 31, 2008 4:13 pm

Waarschijnlijk omdat er ergens in December een stroomstoring was...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do jan 31, 2008 4:26 pm

paradigm shift schreef:Waarschijnlijk omdat er ergens in December een stroomstoring was...
Dat zou een optie kunnen zijn idd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do jan 31, 2008 4:47 pm

Ernst-Jan schreef:Ja das misschien wel het handigste... zucht waarom ben ik pas in augustus jarig?
6 albums x €15 = een paar overuurtjes draaien, en je bent klaar :P.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do jan 31, 2008 4:51 pm

Ja das waar... Maar goed Ayreon is niet het enige wat ik gaaf vind natuurlijk
(maart de nieuwe Jon Oliva's Pain waar ik erg naar uit kijk)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do jan 31, 2008 4:51 pm

number_17 schreef:[..]
Je kunt beter bellen.

Er hebben meer mensen last van.
Gedaan. Die gast zei dat sommige stickers verkeerd uitgedraaid zijn, en dat in mijn geval er een huisnummer 2199 opstaat in plaats van 219_9. Even afwachten hoe lang de TNT erover doet om dat uit te vogelen (2199 bestaat gelukkig niet). Als ik 'm maandag nog niet heb moest ik maar terugbellen, dan gingen ze zelf eens TNT aan de haren trekken.
[b]DAUDR!![/b]

Plaats reactie