Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma feb 11, 2008 9:11 pm

Season of Mist Underground Activist, een nieuw sublabel van SOM met voornamelijk de wat extremere underground dingetjes. Voornamelijk wat rauwere black (zoals een Zweedse Pest) en black/thrash gebeuren (Bestial Mockery).

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di feb 12, 2008 11:48 am

Ik heb hem inmiddels gehoord, maar ik was er niet erg van onder de indruk. Op zich heel leuk gedaan en erg afwisselend, maar bij de melodieuze stukken zakken de nummers als een pudding in elkaar. Melodie en intensiteit gaan heel goed samen, maar dat lijkt die band niet echt door te hebben.

Is het je trouwens opgevallen dat dat melodieuze stuk in Itenou Pedjet (vanaf twee minuten), bijna letterlijk van Zarathustra gekopieerd is?

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di feb 12, 2008 7:26 pm

Nee dat is me eigenlijk niet opgevallen, maat het is ook alweer lang geleden dat ik die plaat van Zarathustra heb geluisterd. Ik moet zeggen dat ik vind dat ze het combineren van vrij goeie sfeerstukken met intensiteit best goed en aardig afgaat. Ik kan niet zeggen dat het in elkaar zakt. Het allemaal verre van origineel, maar ik kon er zo met de eerste 2 luisterbeurten best van genieten.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 13, 2008 7:15 pm

Hier enkele samples van het nieuwe album van Nåstrond, Muspellz Synir.

Klinkt een stuk beter dan ik van ze gewend ben.

sample1
sample2

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 13, 2008 8:12 pm

Alleen die drums man, alsof er een malloot op een stuk regenpijp staat te beuken. :' )
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo feb 13, 2008 8:16 pm

Meltdown schreef:Alleen die drums man, alsof er een malloot op een stuk regenpijp staat te beuken. :' )


:lolup: hahahaha ik hoef het niet eens te horen en ik kan er nu al om lachen :lol:
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 13, 2008 9:54 pm

Fameus m'n kloten zeg, wat een kankergeluid. En ook echt de hele tijd in datzelfde fokking ritme, *toemp toemp toemp toemp toemp toemp..* :' )!
Sample 2 is goddank wat minder erg, maar hoogdravend wordt het allemaal niet, jammer maar helaas.

Edité: Wacht. Sample 2 is ook kut, daar staat bij nadere inspectie constant zo'n getriggerde bassdrum doorheen te stuiteren. Ik háát getriggerde bassdrums, clownzooi, bok op met je spastische getik. Ik krijg trouwens steeds meer de indruk dat het hier een slechte drummachine betreft, maar even goed, het zuigt gewoon.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 13, 2008 10:27 pm

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 15, 2008 3:17 pm

Ik heb net de s/t EP van Sacrilegious Impalement gehoord en die bevalt me heel goed. Old school black metal, niet bepaald vernieuwend, maar heel goed uitgevoerd. In vier nummertjes die samen een klein half uurtje duren, komt de band met een snelle en harde knaller (titelnummer), trage en meer melodieuze nummers en in het slotnummer gaat de band op de melodieuze toer met een heel pakkend nummertje. Heerlijk undergroundsfeertje ook.

Sample (samenraapsel van de vier nummers): klik.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op vr feb 15, 2008 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 15, 2008 3:29 pm

Meltdown schreef:Fameus m'n kloten zeg, wat een kankergeluid. En ook echt de hele tijd in datzelfde fokking ritme, *toemp toemp toemp toemp toemp toemp..* :' )!
Sample 2 is goddank wat minder erg, maar hoogdravend wordt het allemaal niet, jammer maar helaas.

Edité: Wacht. Sample 2 is ook kut, daar staat bij nadere inspectie constant zo'n getriggerde bassdrum doorheen te stuiteren. Ik háát getriggerde bassdrums, clownzooi, bok op met je spastische getik. Ik krijg trouwens steeds meer de indruk dat het hier een slechte drummachine betreft, maar even goed, het zuigt gewoon.
Misschien moet je het nummer eens in zijn geheel luisteren, in plaats van te ontleden in afzonderlijke instrumenten. Dat helpt. :' )

Maar goed, van super hoog niveau is het nog steeds niet, maar die tweede sample weet me inmiddels wel zo te boeien dat ik het album maar eens ga proberen. Daar kan best eens wat leuks in zitten.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr feb 15, 2008 3:43 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Misschien moet je het nummer eens in zijn geheel luisteren, in plaats van te ontleden in afzonderlijke instrumenten. Dat helpt. :' )

Maar goed, van super hoog niveau is het nog steeds niet, maar die tweede sample weet me inmiddels wel zo te boeien dat ik het album maar eens ga proberen. Daar kan best eens wat leuks in zitten.
Gewoon wat elementen die me opvallend stoorden, da's alles. Maar als geheel vond ik het ook niet veel soeps, niet gek ook, je kunt iets moeilijk cool vinden als je er allerlei irritante shit in hoort.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » ma feb 18, 2008 12:50 pm

Is er hier iemand bekend met de band Kadenzza??Japanse éénmans-formatie die het overdadige gebruik van keyboards en zeer rustige tussenstukken niet schuwt.Ik persoonlijk ben er helemaal wild van.En het klinkt nog eens goed qua productie!

Aanrader:Into the Oriental Phantasma album.
Myspace http://www.myspace.com/kadenzza

Oke,voor de verstokte black metal fanaat zal het waarschijnlijk allemaal te clean en te braafjes klinken,maar voor de open-minded personen hier zal het een ontdekking zijn :D
rock'till you drop

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 18, 2008 2:35 pm

avenger schreef:Oke,voor de verstokte black metal fanaat zal het waarschijnlijk allemaal te clean en te braafjes klinken,maar voor de open-minded personen hier zal het een ontdekking zijn :D
Vertaling: de écht black metalfan moet hier niet aan beginnen, maar het is misschien leuk voor een beginner of niet-kritische luisteraar? :P


Ik hoor trouwens geen black metal in die samples...

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » ma feb 18, 2008 2:56 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Vertaling: de écht black metalfan moet hier niet aan beginnen, maar het is misschien leuk voor een beginner of niet-kritische luisteraar? :P


Ik hoor trouwens geen black metal in die samples...
Tsja,er bestaat nogal discussie over of het nu wel of niet black-metal is.In mijn oren wel,maar ja,wie ben ik?Toch zijn er best invloeden uit black te horen.Nu ja,ik dacht hier eens een redelijk unieke band naar voor te halen,maar ik was vergeten dat een echte black metalfan hier niet aan begint aangezien het niet grim ende kvlt is om hier naar te luisteren :oops:
rock'till you drop

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 18, 2008 4:37 pm

Kinderachtige reactie.

Black metalinvloeden maken een band nog niet black metal. Dit komt gewoon in de verste verte niet in de buurt en dat zeg ik niet om "grim ende kvlt" over te komen.
Leuk dat jij het wel een black metalband vindt, maar je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen als iemand anders het daar niet mee eens is. Verstokt of niet...

:' )

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » ma feb 18, 2008 7:42 pm

Blood&Ashes schreef:Kinderachtige reactie.

Black metalinvloeden maken een band nog niet black metal. Dit komt gewoon in de verste verte niet in de buurt en dat zeg ik niet om "grim ende kvlt" over te komen.
Leuk dat jij het wel een black metalband vindt, maar je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen als iemand anders het daar niet mee eens is. Verstokt of niet...

:' )
Dit was geen reactie persoonlijk naar jou gericht,dit was algemeen bedoeld.En ik voel me helemaal niet op mijn pik getrapt.Het probleem met deze band is dat je het eigenlijk nergens mee kan vergelijken,en dat is iets wat wel meer voorkomt bij black metal...In veel hogere mate dan bij thrash of death of whatever genre metal.Vandaar dat het voor mij het simpelste was om het bij black onder te brengen :wink:
rock'till you drop

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 18, 2008 10:01 pm

Door een post van mijn grote vriend Triple-T heb ik sinds kort Katharsis ontdekt. Wat een geweldige zieke, primitieve herrie! Dat ik dit nog nooit eerder had gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma feb 18, 2008 10:02 pm

XnegativeX schreef:Door een post van mijn grote vriend Triple-T heb ik sinds kort Katharsis ontdekt. Wat een geweldige zieke, primitieve herrie! Dat ik dit nog nooit eerder had gehoord.
Net wat ik ging reageren op je post ... :wink:

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma feb 18, 2008 10:04 pm

Tsja, ik snap het zelf ook niet helemaal.
Man, dat nummer World without end is ge-wel-dig! Een dik kwartier puur genieten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma feb 18, 2008 10:10 pm

XnegativeX schreef:Tsja, ik snap het zelf ook niet helemaal.
Man, dat nummer World without end is ge-wel-dig! Een dik kwartier puur genieten.
Probeer ook eens Zarach'Baal'Tharagh... :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma feb 18, 2008 10:13 pm

Begin bij het begin en werk je omhoog naar hun nieuwste releases ...


:")

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma feb 18, 2008 10:15 pm

iscariah schreef:Begin bij het begin en werk je omhoog naar hun nieuwste releases ...


:")
Ga er maar eens lekker voor zitten!

:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma feb 18, 2008 10:16 pm

the true Thorko schreef:[..]

Probeer ook eens Zarach'Baal'Tharagh... :mrgreen:
Bij de paar tapes die ik er ooit van had, vroeg ik me af waarom ik nog steeds nauwelijks iets hoorde, terwijl mijn volumeknop al niet meer verder naar rechts kon....:P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma feb 18, 2008 10:19 pm

Draconian schreef:[..]


Bij de paar tapes die ik er ooit van had, vroeg ik me af waarom ik nog steeds nauwelijks iets hoorde, terwijl mijn volumeknop al niet meer verder naar rechts kon....:P
Doof? :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 19, 2008 12:17 pm

the true Thorko schreef:[..]

Probeer ook eens Zarach'Baal'Tharagh... :mrgreen:
Fijn bandje, ja.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo feb 20, 2008 7:10 pm

Nee, iedere week een nieuwe tape vol random bagger uitbrengen is best wel een kutgewoonte.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Orcivus
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 20, 2008 6:47 pm

Bericht door Orcivus » wo feb 20, 2008 11:07 pm

Greetings,
Orcivus can announce that the CD will be available for shipping any day now. Visit www.hiberica.com or www.nexthorizon.org

First Orcivus shirts available through the band at contact@orcivus.com
White logo on black shirt. High quality shirts, sizes S-XL.
Europe - 12 euros
Rest of the world - 15 euros
(http://www.orcivus.com/logo.jpg)

Blood&Ashes schreef:Eindelijk, het Orcivus-album!



Afbeelding

We are proud to announce the first opus of Swedish act ORCIVUS! This masterpiece features eight tracks
of Liturgical Black Metal performed in utmost splendour.

This cd version is scheduled for release on the 20th of February and we are hereby taking pre-orders for the album.
The retail price is 12 EUR; wholesellers please get in touch for more details.

MP3 sample: Funeral Sermon of the Earth

http://www.nexthorizon.org/
http://www.hiberica.com/
http://www.orcivus.com/

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr feb 22, 2008 6:02 pm

Volgende week komt Absurd's "Der Fünfzehnjährige Krieg" uit op Darker Than Black records. Oude nummers heropgenomen in de nieuwe stijl. Ben er wel benieuwd naar aangezien de laatste releases me erg goed bevallen (alles sinds Totenlieder).

Afbeelding

Samples: http://www.myspace.com/nebelklangwerke (eerste twee nummers)
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za feb 23, 2008 10:27 am

onheilige geit nog aan toe, aanhoor mij satan

er is weer een nieuwe satan's host uit, vermakelijk plaatje weer

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4463
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lord Leuber
Berichten: 301
Lid geworden op: do jul 01, 2004 8:41 pm
Locatie: Santpoort
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » ma feb 25, 2008 10:24 pm

Bij het doedelen over MySpace kwam ik ineens uit bij Neige et Noirceur:

http://www.myspace.com/neigeetnoirceur

Afbeelding

En dan vooral de release L'Abime des jours, L'Ecume des nuits, waarvan twee fragmenten op de myspace staan. Totale Paysage d'Hiver worship, of in elk geval komt daar een flinke hap inspiratie vandaan. Maar van Paysage d'Hiver (en BM Vinterriket) kan ik eigenlijk geen genoeg krijgen en dit project vormt een welkome aanvulling op het Paysage werk, met name pre-Nacht dan. Ruizig, sneeuw, langgerekte nummers, etc.

Prachtig!

Bij Insidious Poisoning valt de tape nog te bestellen.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di feb 26, 2008 10:34 am

Mensen hier toevallig al bekend met The Axis of Perdition? Heb hier een paar weken terug wat van binnengehengeld. "Industrial black" van hoog niveau als je het mij vraagt. Komt een beetje in de buurt van Control Human Delete, hoewel ik die iets beter vind.

http://www.myspace.com/theaxisofperdition
Luister vooral eens naar het nummer Ruined Nation Awakens
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Spletvlek
Berichten: 47
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 12:48 pm

Bericht door Spletvlek » do feb 28, 2008 9:58 am

www.myspace.com/shardikband

Nieuwe nederlandse blackmetal, add ons als je je geroepen voelt.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 28, 2008 11:37 am

Ekibyougami schreef:Mensen hier toevallig al bekend met The Axis of Perdition? Heb hier een paar weken terug wat van binnengehengeld. "Industrial black" van hoog niveau als je het mij vraagt. Komt een beetje in de buurt van Control Human Delete, hoewel ik die iets beter vind.

http://www.myspace.com/theaxisofperdition
Luister vooral eens naar het nummer Ruined Nation Awakens
Ik vind het juist totaal niet in de buurt van CHD komen. The Axis Of Perdition heb ik een paar jaar geleden een tijdje geluisterd, maar het verveelde me vrij snel. Ik hoor toch liever industrial black met een wat mechanischer geluid of veel artistieke hoogstandjes. Aborym, Diabolicum, La Division Mentale.
Diabolicum mag van mij wel eens opschieten met iets nieuws, want hun laatste werk op de split met Angst was fantastisch; rauw en smerig, in plaats van het gebruikelijke cleane geluid.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 28, 2008 11:51 am

Heeft iemand de nieuwe van Averse Sefira al gehoord? Advent Parallax bevalt me bij elke luisterbeurt beter. Snoeihard, bijzonder agressief en iets minder chaotisch dat zijn voorganger. Er wordt ook regelmatig gebruik gemaakt van hele aanstekelijke melodieën die even door het warrige geluid heen prikken, wat het album iets toegankelijker maakt.

http://myspace.com/aversesefira

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » do feb 28, 2008 12:06 pm

Hmmm, niet mijn ding. Beetje modern klinkend, halve DSO riffs erin, en die vind ik ook al redelijk afschuwelijk na Si Monvmentvm. Ik hoor wel een paar leuke momenten hier en daar maar niet genoeg om het boeiend te houden.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do feb 28, 2008 1:18 pm

Blood&Ashes schreef:Heeft iemand de nieuwe van Averse Sefira al gehoord? Advent Parallax bevalt me bij elke luisterbeurt beter. Snoeihard, bijzonder agressief en iets minder chaotisch dat zijn voorganger. Er wordt ook regelmatig gebruik gemaakt van hele aanstekelijke melodieën die even door het warrige geluid heen prikken, wat het album iets toegankelijker maakt.

http://myspace.com/aversesefira
Dat chaotische hoor ik van een heel aantal mensen terug. Ikzelf vind dat niet vervelend ofzo, dat is jou de kracht, die onverwachte dingen zo nu en dan ertussendoor. Ik moet het nieuwe album nog gaan luisteren, ik ben benieuwd of ze dezelfde donderende verwoesting voortzetten...
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 28, 2008 1:41 pm

Onverwachte dingen kan ik heel goed hebben en waardeer ik ook. Met chaotisch bedoelde ik dat ik soms geen duidelijke lijn in hun muziek (op Tetragrammatical Astygma) kon ontdekken; het leek nergens naartoe te gaan. Bij sommige nummers heb ik dat nog steeds, maar voor de rest ben ik er al aardig aan gewend geraakt.
Voor wat betreft "donderende verwoesting," zal de nieuwe je niet teleurstellen. Ik vind hem een stuk agressiever overkomen dan zijn voorganger, maar dat komt ook omdat ik bij de nieuwe wel het idee heb dat ergens naartoe wordt gewerkt. De opbouw is duidelijker, waardoor de kracht meer tot uiting komt.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do feb 28, 2008 2:28 pm

Allright, ik ben benieuwd 8)
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo mar 02, 2008 8:09 pm

Lord Leuber schreef:Bij het doedelen over MySpace kwam ik ineens uit bij Neige et Noirceur:

http://www.myspace.com/neigeetnoirceur

Afbeelding

En dan vooral de release L'Abime des jours, L'Ecume des nuits, waarvan twee fragmenten op de myspace staan. Totale Paysage d'Hiver worship, of in elk geval komt daar een flinke hap inspiratie vandaan. Maar van Paysage d'Hiver (en BM Vinterriket) kan ik eigenlijk geen genoeg krijgen en dit project vormt een welkome aanvulling op het Paysage werk, met name pre-Nacht dan. Ruizig, sneeuw, langgerekte nummers, etc.

Prachtig!

Bij Insidious Poisoning valt de tape nog te bestellen.
Even gedownload en "L'Abime Des Jours, L'Ecume Des Nuits" is inderdaad best goed! Doet me ook weleens denken aan Darkspace. Dat ambient nummer is daarentegen enorm saai, hehe. Ik heb de eerste demo ook nog gecheckt maar die is nogal anders, van een veel minder niveau en niet interessant.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 03, 2008 8:59 pm

Zijn er hier al mensen bekend met Necronoclast? Hun nieuwe album The Plague doet het de laatste tijd heel erg goed bij mij.
Rauwe, suicidale black metal die het ergens in het midden houdt tussen Angst van Shining en The Tenth Sub Level of Suicide van Leviathan.

Let vooral op de zang!

http://www.myspace.com/necronoclast
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mar 03, 2008 10:27 pm

Godskolere, eindelijk die nieuwe Averse Sefira op mn spelert gepompt, en wat een dijk van een plaat is dat zeg. Heerlijke pot black, veel melodie, net ff iets moeilijkere ritmes dan de average BM en een weloude ijzige sfeer die mij zelfs doet denken aan Nemesis Divina. Dat drumgeluid is ook geweldig, die roffels en slagen alsof er een pauk meedoet. Groots opgezet, perfect uitgevoerd, deze BM doet mij zeer veel deugd.
Gelukkig ook weer iets gestructureerder dan de vorige plaat, waar ik af en toe even van het spoor werd geleid.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 03, 2008 11:06 pm

sorry, zat in foute topic :oops:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma mar 03, 2008 11:09 pm

5 weesgegroetjes.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 03, 2008 11:13 pm

toxic_avenger schreef:5 weesgegroetjes.
vooruit dan maar :wink:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » di mar 04, 2008 2:01 pm

http://www.myspace.com/sammath666

"Triumph in hatred'" demo track van het aankomende Sammath album Blood.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di mar 04, 2008 5:59 pm

Verge: http://www.saturnianproductions.com/sam ... enting.mp3

Tape valt te bestellen bij Ván als het je bevalt.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 10, 2008 8:20 pm

Hey Blood&Ashes, jij had Stillhallen van Deathgate arkanum toch gekocht? Hoe klinkt dat ding? Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden.

Kan ik ook ergens samples beluisteren?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma mar 10, 2008 8:31 pm

XnegativeX schreef:Hey Blood&Ashes, jij had Stillhallen van Deathgate arkanum toch gekocht? Hoe klinkt dat ding? Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden.

Kan ik ook ergens samples beluisteren?
Nee, gekregen van mijn lieve vriendinnetje. :P

Ik ga daar in het weekend even op terugkomen. Ik zit op het moment in een hotel en heb de cd niet bij de hand en hij zit niet goed genoeg in mijn hoofd om een duidelijke omschrijving te geven. Ik weet wel dat ik hem heel erg tof vind (stukken beter dan hun oude werk) en hij ligt redelijk op één lijn met de Gott In Uns-split.

Samples staan voor zover ik weet niet online.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 10, 2008 8:34 pm

Dude, ik ben single, dus voor mijn eigen gemoedsrust hou ik het erop dat je hem zelf gekocht hebt ok? :wink:

Is goed, ik wacht wel even op je eind-oordeel.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma mar 10, 2008 8:42 pm

Nog iets van nieuws rond die Rebirth of Nefast/Slidhr split?

Gesloten