Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di apr 01, 2008 11:58 pm

Amibor schreef:[..]



Klinkt verdomd interessant, En wanneer zal dit werk de duisternis zien?
Volgens het releaseschema van de Candlelight site in September.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do apr 03, 2008 4:07 pm

Ik heb zojuist Leviathan soort van ontdekt. Goed spul!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr apr 04, 2008 2:26 pm

Zijn er hier mensen bekend met de band Gris? Deze Canadese black metalband heeft onlangs het tweede album Il était une forêt... uitgebracht en nu ik daar een nummer van hoor, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Uitermate beklemmende, depressieve black metal kun je verwachten, waarbij vooral de zanger weet te overtuigen met zijn gekrijs. In tegenstelling tot bands als Hypothermia en het oude Forgotten Tomb klinkt Gris door het toevoegen van piano / keyboards bij vlagen haast 'romantisch' en doet het geheel me ook wel een beetje aan Mystic Forest denken. De mengeling van die twee stijlen klinkt in ieder geval erg goed!

Zie http://www.myspace.com/niflheim5 voor samples.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr apr 04, 2008 2:46 pm

Draconian schreef:Zijn er hier mensen bekend met de band Gris? Deze Canadese black metalband heeft onlangs het tweede album Il était une forêt... uitgebracht en nu ik daar een nummer van hoor, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Uitermate beklemmende, depressieve black metal kun je verwachten, waarbij vooral de zanger weet te overtuigen met zijn gekrijs. In tegenstelling tot bands als Hypothermia en het oude Forgotten Tomb klinkt Gris door het toevoegen van piano / keyboards bij vlagen haast 'romantisch' en doet het geheel me ook wel een beetje aan Mystic Forest denken. De mengeling van die twee stijlen klinkt in ieder geval erg goed!

Zie http://www.myspace.com/niflheim5 voor samples.
Ja, wat ik ervan gehoord heb klonk erg goed. Ik heb het album nog niet aangeschaft maar dat gaat snel gebeuren. Als je dit goed vind check dan ook eens "Quintessence" van Sombres Forets... ook een prima album in deze stijl.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » vr apr 04, 2008 4:55 pm

Draconian schreef:Zijn er hier mensen bekend met de band Gris? Deze Canadese black metalband heeft onlangs het tweede album Il était une forêt... uitgebracht en nu ik daar een nummer van hoor, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Uitermate beklemmende, depressieve black metal kun je verwachten, waarbij vooral de zanger weet te overtuigen met zijn gekrijs. In tegenstelling tot bands als Hypothermia en het oude Forgotten Tomb klinkt Gris door het toevoegen van piano / keyboards bij vlagen haast 'romantisch' en doet het geheel me ook wel een beetje aan Mystic Forest denken. De mengeling van die twee stijlen klinkt in ieder geval erg goed!

Zie http://www.myspace.com/niflheim5 voor samples.
Ik hoorde die twee nummers op de Myspace laatst ook en ben er erg positief over. Niflheim (Gris is dezelfde band onder een andere naam) heeft me daarentegen niet weten te raken en de twee nummers van hun album "Neurasthénie" doen me ook niets, vooral vanwege het gitaargeluid en de zang denk ik.

Ook wat ik van Sombres Forêts gehoord heb klonk goed.Het album van Blood Red Fog doet het de laatste tijd ook goed in die stijl, evenals "Zrcadlení Melancholie" van het Tsjechische Trist. Stíny van Trist vind ik ook erg goed, het tweede album waarvan ik niet weet hoe je de naam spelt, vind ik maar niks.

Nu we toch in Canada zijn: Ur Falc'h! De stijl is niet echt vergelijkbaar met de eerder genoemde bands maar komt meer overeen met het laatste werk van Temnozor, maar dan wat melancholieker. Even luisteren.
http://www.myspace.com/urfalch

Heb je ook niet heel toevallig interesse in Mystic Forest - A Waltz in the Midst of Trees? Ik heb er een keer naar geluisterd en beschouw het als het slechtste album dat hier in de kast staat, al een jaar of vijf lang.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr apr 04, 2008 5:28 pm

Het Niflheim album (of het debuutalbum van Gris) doet mij ook niks.
Ur Falc'h is ook zeker een goede band, ja. Het debuut album heb ik nog niet gehoord maar het werk op de split met Heretic Blood bevalt me prima... folk invloeden zijn erg goed gebracht.

Andere uitstekende Quebec black metal: Brume d'Automne's "Fiers Et Victorieux". Daar staan ook enkele traditionele folknummers op, maar de overhand voert black metal met met wat folk elementen. De split tape met Teutates bezit ik ook en die is ook de moeite waard. http://www.myspace.com/brumedautomne
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » vr apr 04, 2008 6:06 pm

Baldurs Tod schreef:Het Niflheim album (of het debuutalbum van Gris) doet mij ook niks.
Ur Falc'h is ook zeker een goede band, ja. Het debuut album heb ik nog niet gehoord maar het werk op de split met Heretic Blood bevalt me prima... folk invloeden zijn erg goed gebracht.

Andere uitstekende Quebec black metal: Brume d'Automne's "Fiers Et Victorieux". Daar staan ook enkele traditionele folknummers op, maar de overhand voert black metal met met wat folk elementen. De split tape met Teutates bezit ik ook en die is ook de moeite waard. http://www.myspace.com/brumedautomne
Brume d'Automne staat op hetzelfde 'binnenkort'-lijstje als de albums van Gris en Ur Falc'h (ik heb ook alleen de split). Het pure folkgedeelte van Brume d'Automne vind ik ook erg goed gedaan, erg goed passend bij de rest van de muziek.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » vr apr 04, 2008 6:08 pm

Folk gecombineerd met black, klinkt interessant. Zal me er eens in verdiepen.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr apr 04, 2008 6:19 pm

D. schreef:[..]

Heb je ook niet heel toevallig interesse in Mystic Forest - A Waltz in the Midst of Trees? Ik heb er een keer naar geluisterd en beschouw het als het slechtste album dat hier in de kast staat, al een jaar of vijf lang.
Hehe, zo moet je maar vooral reclame maken ;)

Ik heb dat album nog niet, maar ach, zo nodig ben ik er ook niet naar op zoek eigenlijk, dus helaas...
Nog genoeg andere, betere albums die voorrang krijgen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo apr 06, 2008 10:50 pm

Baldurs Tod schreef: De split tape met Teutates
Te koop bij mij voor 3,50 voor de liefhebbers.

zeer goede tape btw
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr apr 11, 2008 10:08 pm

Coldworld kwam ik onlangs tegen, heb er een paar nummers van gehoord, maar ben benieuwd of iemand de rest kent.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =113215132
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za apr 12, 2008 4:06 pm

Het nieuwe werk van Lugubrum komt er aan:

nieuwe muziek:

http://users.skynet.be/so000677/adcMedley.mp3

Afbeelding
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo apr 13, 2008 12:23 pm

Zo'n medley geeft niet echt een goede indruk, maar stukjes klinken best tof. Ik kijk ernaar uit!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 13, 2008 1:03 pm

Hey B&A, waar heb jij die Deathgate Arcanum weg? Displeased had hem namelijk niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo apr 13, 2008 1:10 pm

Die komt bij Ván vandaan.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo apr 13, 2008 1:37 pm

Ah, vandaar. Bedankt!

En nu ik hier toch ben wil ik de aandacht nogmaals vestigen op het Schotse eenmansproject Necronoclast. Deze gast vermengt op zeer geslaagde wijze de muziek van Forgotten tomb (ten tijde van Songs to leave) en die van Leviathan (ten tijde van The Tenth Sub Level of Suicide). Zeker het uitchecken waard dus. Oh, en als kers op de taart heeft dit heerschap van van de ziekste vocalen die ik ooit gehoord heb bij dit soort muziek.

http://www.myspace.com/necronoclast
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr apr 25, 2008 5:03 pm

Vanmiddag een mailtje van Sveinn (Ván) gekregen dat de 'Rain upon the Impure' Vinyl binnen is 8) . Ben er wel benieuwt naar! Iemand al enig idee hoe hij eruit ziet?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr apr 25, 2008 5:08 pm

Ik heb hem ook gepre-ordered. Zal wel iets speciaal zijn gezien de kostprijs, nog even afwachten wel.

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » vr apr 25, 2008 6:58 pm

Ik wil disflesh nogmaals aanprijzen. Het klinkt als een mix van crust/thrash/black, in ieder geval agressief.

http://www.youtube.com/watch?v=eIJjlbX-tYY
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » vr apr 25, 2008 8:58 pm

nieuw sammath nummer:

www.myspace.com/sammath666

niuewe cd in 3 maanden
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma mei 05, 2008 10:10 pm

Voor geintresseerden:

We are distributing exclusively in the US the new album from Nordvargr "Helvete". It is now available via 20buckspin.com Here's a description:
All new album from Sweden's Henrik "Nordvargr" Bjorkk released from the distant Russian label Eternal Pride Productions. On this one Nordvargr is in top form using his main identity to create hellish dark ambient noise and Swedish industrial horrorscapes. Assisted here by Wrest from Leviathan and long-time collaborator Drakhon this follows in the vein of the previous Nordvargr/Drakh collaborations in sonic style with elements of the original MZ.412 project. Deep drones and terrifying voices whispered in the night. Helvete's audial nightmare was scraped off the walls of the burial vault and committed to tape.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mei 07, 2008 9:39 pm

Nieuwe Leviathan, ik kan maar een ding zeggen:

Wrest has done it again.


Geniale plaat.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mei 11, 2008 1:50 pm

Die nieuwe plaat van Leviathan is inderdaad erg goed.

Ik zit momenteel de eerste full-lenght van Krypt te beluisteren en alhoewel dit eigenlijk gewoon een vervolg is op Tjsuder (wat wil je met 2 leden van die band) klinkt het toch allemaal best lekker. aardig goeie plaat is het geworden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mei 11, 2008 3:01 pm

ook erg leuk, de laatste Transcending Bizarre?
Zeer gaaf voor de liefhebbers van meer melodieuze avantgardistische black metal (al maken ze het niet zo bont als bepaalde andere bands)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo mei 11, 2008 3:03 pm

:D
Die hebben eindelijk een nieuwe? The Four Scissors was erg nice, dank voor de info.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mei 11, 2008 3:07 pm

Jeroen schreef:ook erg leuk, de laatste Transcending Bizarre?
Zeer gaaf voor de liefhebbers van meer melodieuze avantgardistische black metal (al maken ze het niet zo bont als bepaalde andere bands)
Ik was nog niet bekend met deze band, dus net even op hun myspace geluisterd. Leuke tip dit.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 18, 2008 10:18 pm

Heeft iemand de lp-versie van Rain Upon The Impure al gehoord? Ik vind het een erg bijzonder ding geworden, ondanks dat de nummers inhoudelijk niet veranderd zijn. Door die aangepaste mix zijn me enkele dingen opgevallen die ik niet of nauwelijks op de cd-versie had gehoord. Heel apart, net alsof je het album vanuit een geheel andere hoek benadert, op sommige momenten. Andere stukken zijn dan weer geheel identiek met de cd-versie. De meeste, als ik me niet vergis. Aanrader!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo mei 18, 2008 10:23 pm

Ja, leuk ding is dat geworden.

De bonustracks vind ik alleen niet het gebruikelijke hoge TRoB niveau hebben, vooral door de zang, maar toch zijn het aardige extraatjes.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma mei 19, 2008 5:28 pm

sanguis schreef:
Ik zit momenteel de eerste full-lenght van Krypt te beluisteren en alhoewel dit eigenlijk gewoon een vervolg is op Tjsuder (wat wil je met 2 leden van die band) klinkt het toch allemaal best lekker. aardig goeie plaat is het geworden.
Dikke vette Black 'n roll! Vind er ook snel de vergelijking in met Tsjuder al is dit imo toch net íets minder agressief. Verder inderdaad wel een tof schijfje.
Als alles normaal verloopt ligt dit weekend de digi versie in huis. :)

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » di mei 20, 2008 10:57 am

Ik ben verdomme benieuwd naar nieuw Heretic materiaal! De Black Metal Holocaust cd draait hier alweer overuren, ook maar even de diehard lp besteld, Neerlands Zwartste!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di mei 20, 2008 12:10 pm

Manannán schreef:Ik ben verdomme benieuwd naar nieuw Heretic materiaal! De Black Metal Holocaust cd draait hier alweer overuren, ook maar even de diehard lp besteld, Neerlands Zwartste!
Die goeie ouwe tijd... 8)

Op welk label gaat die straalschijf uitkomen?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za mei 24, 2008 8:58 pm

Verrassing van het jaar: Arckanums Antikosmos 7"

Shamaatae's stem is er in die 10 jaar in ieder geval niet op achteruit gegaan. De muziek is wat moderner, lees satyricon / Tulus / 'van dik hout...', dat werk.

Benieuwd naar het volledige album.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo mei 25, 2008 12:29 pm

Ik begin Arckanum net een beetje te ontdekken door de heruitgaven die ik twee weken geleden in huis heb gehaald. Geniale muziek, vooral Kostogher doet het hier erg goed.Ik had alles wel eens eerder gehoord maar doordat alles zo moeilijk te verkrijgen was heeft het lang geduurd voor ik me er echt in kon verdiepen. Dat verdiepen is voor een band als Arckanum toch wel nodig lijkt het, tot nu toe lijken alle drie de albums met de luisterbeurt beter te worden.
Van je verwijzing naar Satyricon en Tulus word ik toch minder blij, Tulus heeft me nooit goed bevallen en Satyriocn's oudere werk is wel aardig maar doet me verder weinig. Het nieuwe hoef van mij al helemaal niet.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo mei 25, 2008 2:03 pm

D. schreef:Ik begin Arckanum net een beetje te ontdekken door de heruitgaven die ik twee weken geleden in huis heb gehaald. Geniale muziek, vooral Kostogher doet het hier erg goed.Ik had alles wel eens eerder gehoord maar doordat alles zo moeilijk te verkrijgen was heeft het lang geduurd voor ik me er echt in kon verdiepen. Dat verdiepen is voor een band als Arckanum toch wel nodig lijkt het, tot nu toe lijken alle drie de albums met de luisterbeurt beter te worden.
Van je verwijzing naar Satyricon en Tulus word ik toch minder blij, Tulus heeft me nooit goed bevallen en Satyriocn's oudere werk is wel aardig maar doet me verder weinig. Het nieuwe hoef van mij al helemaal niet.
De Holy Moses-cover is in ieder geval beter dan het origineel...

Current of Des, Current of Des, Current of Dèèèès! 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do mei 29, 2008 9:33 pm

Ik las net dat Høst niet langer de zanger is van Ragnarok, maar ene HansFyrste. Ik moet zeggen dat ik dit wel jammer vind, ik heb Høst en Ragnarok altijd als een erg sterke combinatie ervaren. Ik ben ook niet bekend met het andere heerschap, hij zit ook nog in de band Svarttjern. Mensen die hier bekend mee zijn misschien?

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11740
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do mei 29, 2008 11:58 pm

D. schreef:Ik begin Arckanum net een beetje te ontdekken door de heruitgaven die ik twee weken geleden in huis heb gehaald. Geniale muziek, vooral Kostogher doet het hier erg goed.Ik had alles wel eens eerder gehoord maar doordat alles zo moeilijk te verkrijgen was heeft het lang geduurd voor ik me er echt in kon verdiepen. Dat verdiepen is voor een band als Arckanum toch wel nodig lijkt het, tot nu toe lijken alle drie de albums met de luisterbeurt beter te worden.
Van je verwijzing naar Satyricon en Tulus word ik toch minder blij, Tulus heeft me nooit goed bevallen en Satyriocn's oudere werk is wel aardig maar doet me verder weinig. Het nieuwe hoef van mij al helemaal niet.

Tulus misschien, maar de link met Satyricon kan ik niet echt vinden. Wel lekker dik en rauw, die laatste EP. Ben benieuwd naar de aankomende fulllength.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » vr mei 30, 2008 6:38 am

sanguis schreef:Ik las net dat Høst niet langer de zanger is van Ragnarok, maar ene HansFyrste. Ik moet zeggen dat ik dit wel jammer vind, ik heb Høst en Ragnarok altijd als een erg sterke combinatie ervaren. Ik ben ook niet bekend met het andere heerschap, hij zit ook nog in de band Svarttjern. Mensen die hier bekend mee zijn misschien?
Svarttjern is ook goed te doen voor de TNBM liefhebbers.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mei 30, 2008 11:35 am

sanguis schreef:Ik las net dat Høst niet langer de zanger is van Ragnarok, maar ene HansFyrste. Ik moet zeggen dat ik dit wel jammer vind, ik heb Høst en Ragnarok altijd als een erg sterke combinatie ervaren. Ik ben ook niet bekend met het andere heerschap, hij zit ook nog in de band Svarttjern. Mensen die hier bekend mee zijn misschien?
Damn, dat is kut. Ik vond dat Høst Blackdoor Miracle juist meerwaarde gaf. Nou ja oké, het is sowieso een retevet album, maar de zang maakte het helemaal af. Komt er niet eens wat nieuws aan van die band trouwens?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 30, 2008 1:37 pm

Ik zit momenteel te genieten van de Duitse band Aeba. Zegt dat iemand hier iets?

Volgens Metal archives bestaan ze al sinds 1994 maar dit nieuwe album schijnt boven hun normale niveau te liggen. Maar goed dat dat album (Kodex V) mijn eerste aanraking is met de band. Dit bevalt me namelijk erg goed.

Aeba brengt op dit album rauwe black metal. Ik zou het geen snelle black metal willen noemen want daarvoor wisselt het tempo te vaak maar deze Duitsers weten wel hoe ze moeten raggen. En toch heeft de muziek een licht episch karakter door de sterk ingezette melodie lijnen.

Check:
http://www.myspace.com/aebaofficial
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lubridium
Berichten: 440
Lid geworden op: do mar 13, 2008 11:01 pm
Contacteer:

Bericht door Lubridium » vr mei 30, 2008 2:25 pm

XnegativeX schreef:Ik zit momenteel te genieten van de Duitse band Aeba. Zegt dat iemand hier iets?

Volgens Metal archives bestaan ze al sinds 1994 maar dit nieuwe album schijnt boven hun normale niveau te liggen. Maar goed dat dat album (Kodex V) mijn eerste aanraking is met de band. Dit bevalt me namelijk erg goed.

Aeba brengt op dit album rauwe black metal. Ik zou het geen snelle black metal willen noemen want daarvoor wisselt het tempo te vaak maar deze Duitsers weten wel hoe ze moeten raggen. En toch heeft de muziek een licht episch karakter door de sterk ingezette melodie lijnen.

Check:
http://www.myspace.com/aebaofficial
Dat nummer op hun Myspace, Ruins Of Heaven.... Onwijs gaaf zeg!
Somewhere between the chaos and sulphurous light.

[url]http://www.myspace.com/andsoitends1[/url]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr mei 30, 2008 3:55 pm

Draconian schreef:[..]


Damn, dat is kut. Ik vond dat Høst Blackdoor Miracle juist meerwaarde gaf. Nou ja oké, het is sowieso een retevet album, maar de zang maakte het helemaal af. Komt er niet eens wat nieuws aan van die band trouwens?
Dit staat er op het site van Regain:

2008-05-23
REGAIN RECORDS presents you the Line-Up and a picture of the new Horde...RAGNAROK(Nor) returns!!!

LINE UP: HansFyrste (Vocal) Brigge (guitar)
Decepticon (Bass and Backing vocals)
Jontho (Drums)

Jontho(drums) states:

"We will play at the Storm of Destruction(Ingolstadt) festival in germany this weekend and we are planning touring in europe and the united states later this year.
We also do plan our next album these days that will be released in early 2009 via REGAIN RECORDS at the same time as we will celebrate 15 years of spreading mental terror to the masses."

More to come...

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo jun 01, 2008 7:36 pm

XnegativeX schreef:Ik zit momenteel te genieten van de Duitse band Aeba. Zegt dat iemand hier iets?

Volgens Metal archives bestaan ze al sinds 1994 maar dit nieuwe album schijnt boven hun normale niveau te liggen. Maar goed dat dat album (Kodex V) mijn eerste aanraking is met de band. Dit bevalt me namelijk erg goed.

Aeba brengt op dit album rauwe black metal. Ik zou het geen snelle black metal willen noemen want daarvoor wisselt het tempo te vaak maar deze Duitsers weten wel hoe ze moeten raggen. En toch heeft de muziek een licht episch karakter door de sterk ingezette melodie lijnen.

Check:
http://www.myspace.com/aebaofficial
Na dit stukje gelezen te hebben ben ik maar eens begonnen aan het luisteren van de promo die ik nog had liggen. Prachtig album zeg. Heel erg afwisselend en een verrassende mengeling van speelstijlen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 01, 2008 7:59 pm

opmerkelijk, die plaat van Aeba. Vroeger vond ik dat samen met een andere Last Episode band als Andras echt het meest overbodige wat Duitsland te bieden had op black metalgebied.

Toch maar eens een kans geven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo jun 01, 2008 11:24 pm

Ja, Aeba is helemaal zo slecht nog niet als sommige recensies aangeven :P
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 02, 2008 11:11 pm

Ik zit nu ook naar hun myspace te luisteren en dit klinkt helemaal niet verkeerd. Erg goed zelfs.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » di jun 03, 2008 5:05 pm

Draconian schreef:[..]


Damn, dat is kut. Ik vond dat Høst Blackdoor Miracle juist meerwaarde gaf. Nou ja oké, het is sowieso een retevet album, maar de zang maakte het helemaal af. Komt er niet eens wat nieuws aan van die band trouwens?
Als die dan maar verder gaat met Taake. Komt daar nog wat van?

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » di jun 03, 2008 6:58 pm

Vrijdag iig een optreden in de azijnfabriek, kan ook geen reden bedenken waarom hij ook meteen met Taake zou stoppen.

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » di jun 03, 2008 9:19 pm

Taake gaat gewoon door met muziek maken!

Komend weekend 3 shows in Nederland, mis het niet!!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 04, 2008 8:07 am

Ik moet het helaas wel missen :(
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » wo jun 04, 2008 11:04 am

the true Thorko schreef:[..]

Die goeie ouwe tijd... 8)

Op welk label gaat die straalschijf uitkomen?
De nieuwe Heretic zal uit komen op Kneel Before The Master's Throne.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gesloten