Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo mar 19, 2008 11:39 am

I Walk Alone: Vast een nummer geschreven door Jon. 8)

Meteen ook maar al 3 prima nummers van Owens weer aanpakken, he.

Al ben ik wel benieuwd naar de Barlow-versies. Ik vraag me af wat hij verzint om sommige passages door te komen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 19, 2008 11:49 am

A Charge To Keep vond ik wel geschreven voor Barlow's stem, wat betreft The Clouding ben ik nog wat huiverig hoe het gaat klinken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo mar 19, 2008 2:19 pm

Bij Setian Massacre is alleen de eerste zin geschreven voor Barlow. :wink:

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo mar 19, 2008 4:11 pm

Ben wel benieuwd, maar vind een singel meestal niet interessant genoeg om te kopen. Bij the reckoning wel gedaan, omdat er al zolang niets nieuws meer was gekomen van Iced earth. Maar die single luister ik ook nooit meer.

Maarja, zeg nooit nooit. Wellicht dat ik weer niet kan wachten op het album.
Maar misschien dat ik het dit keer ook maar gewoon download en zo een paar keer luister.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo mar 19, 2008 7:27 pm

ZO Burnt offerings weer in de cd speler gedaan. Deze cd gaat me echt totaal niet vervelen, hoe vaak ik hem ook luister.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 19, 2008 7:31 pm

Joris schreef:Ben wel benieuwd, maar vind een singel meestal niet interessant genoeg om te kopen. Bij the reckoning wel gedaan, omdat er al zolang niets nieuws meer was gekomen van Iced earth. Maar die single luister ik ook nooit meer.

Maarja, zeg nooit nooit. Wellicht dat ik weer niet kan wachten op het album.
Maar misschien dat ik het dit keer ook maar gewoon download en zo een paar keer luister.
Ik ben er normaal gesproken ook geen fan van, maar de Overture Of The Wicked ep moest ik toch hebben omdat ik wilde weten hoe Tim deze classics zou zingen. Eveneens ben ik dus nu benieuwd hoe Barlow het met deze 'classics' gaat aanpakken, dus dit ep'tje zal zeker wel gekocht worden :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kaasmetgaten
Berichten: 138
Lid geworden op: wo mar 12, 2008 9:51 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaasmetgaten » wo mar 19, 2008 9:04 pm

Joris schreef:Ben wel benieuwd, maar vind een singel meestal niet interessant genoeg om te kopen. Bij the reckoning wel gedaan, omdat er al zolang niets nieuws meer was gekomen van Iced earth. Maar die single luister ik ook nooit meer.

Maarja, zeg nooit nooit. Wellicht dat ik weer niet kan wachten op het album.
Maar misschien dat ik het dit keer ook maar gewoon download en zo een paar keer luister.
Joris? Is dat u Borischj? Ben jij binnenkort in Arnheim te gast?
Mijn hoofd is een kaas met gaten.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do mar 20, 2008 9:55 am

Uiteraard Wilfried ! Zorg maar dat het bier koud staat !

Kaasmetgaten
Berichten: 138
Lid geworden op: wo mar 12, 2008 9:51 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaasmetgaten » do mar 20, 2008 4:37 pm

Zeker Borischj!
We gaan kei hard aan het bier!
Mijn hoofd is een kaas met gaten.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » vr mar 28, 2008 4:04 pm

Interview met een aantal leuke weetjes over de toekomst van de band.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 28, 2008 10:41 pm

RadiumAngel schreef:Interview met een aantal leuke weetjes over de toekomst van de band.
Zo te lezen wordt het, zoals verwacht, weer erg goed met Barlow. (ownee, het wordt niet goed, het was al steengoed. Ik moet zeggen: nog beter). Denk dat ik de single uiteindelijk toch niet kan laten liggen.

haha, wat een superfoute foto van opa-redneck Jon staat er overigens bij dat artikel. En dan ook nog aangeven dat die een fucking caravan gaat kopen... :D
Laatst gewijzigd door Joris op za mar 29, 2008 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr mar 28, 2008 11:06 pm

Welk artikel hebben we het over, waar kan ik die vinden?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr mar 28, 2008 11:08 pm

Klik op Interview
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za apr 05, 2008 9:20 am

Op Iced Earth's MySpace pagina staan nu samples van de nummers van de nieuwe single.

de link:
http://www.myspace.com/icedearth



Ik moet zeggen dat I Walk Alone goed klinkt, maar op de b-kanten vind ik Barlow toch echt niet denderend.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za apr 05, 2008 11:02 am

het is moeilijk om zo'n kort stukje uit 1 nummer te beoordelen. I walk alone behoort natuurlijk tot een groter geheel. Toen ik "a charge to keep" voor de eerste keer hoorde vond ik hem ook niet zo gaaf als toen ik hem als onderdeel van het hele 'verhaal' hoorde. Maar qua stem is Barlows werk dik in orde.

Het is idd toch weer even wennen aan Barlow (had ik niet verwacht). Zoals het bijna elke regel eindigen met "-ah" ("the clouding did devide-ah" etc). En de koor-achtige stukken (meerstemmig) zijn we gewoon nog niet echt gewend met Barlow. Dat is ook wel even wennen.

Over de Owens-nummers. Tja... Owens had super goed werk afgeleverd. Het is nu gewoon anders. En omdat ik de nummers met Owens ken, gewend ben en echt supervet vind, is het misschien wel wat minder.
In Setian Massacre is de hoge uithaal toch wat minder dan van Owens.
Maar in de balladachtige stukken, zoals the clouding en a charge to keep is Barlow toch wel beter. Owens heeft daar eigenlijk een te hoge stem voor.

Maar al met al klinkt Barlow duidelijk een stuk duisterder dan Owens, wat vast op het nieuwe (heftigere) Wicked-deel goed tot zijn recht gaat komen.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za apr 05, 2008 2:02 pm

Ik heb weer kippenvel als vanouds, toen ik The Prophecy voor het eerst hoorde, of Dracula. Dit album gaat hem helemaal worden hoor. Hij klinkt nog precies hetzelfde, en Owens was ook gaaf, maar de sfeer die Barlow in stem en daardoor in heel IE weet te leggen is ongeevenaard.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za apr 05, 2008 7:17 pm

Prima zangpartijen, de ouder nummers klinken al een stuk beter. Het zal wel gewoon zijn dat ik Rippers stem niet uit kon staan maar daar kan ik ook niets aan doen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za apr 05, 2008 7:47 pm

De zang van Matthew Barlow op ' I Walk Alone' en de Framing Armageddon-nummers klinkt fantastisch, erg indrukwekkend.
Maar dat kan ik ook zeggen van Tim Owens prestaties op Framing Armageddon. Over goede zangers hoeft Iced Earth zich niet druk te maken, dat is het probleem niet.
Nee, het probleem zijn de ondermaatse composities die Jon Schaffer deze dagen uitbrengt. ' I Walk Alone' klinkt instrumentaal nou niet bepaald spannend en doet me denken aan de vele, in mijn oren saaie mid-tempo nummers op Framing Armageddon. Ik mis de dynamiek, variatie, snelheid en de brutaliteit die nummers als 'Angels Holocaust' en 'Stormrider' voor mij zo aanstekelijk maken.

Nee, de terugkeer van Matthew Barlow kan volgens mij niet verhinderen dat ik het nieuwe Iced Earth album waarschijnlijk erg middelmatig zal gaan vinden, als de composities net zo saai en ongeinspireerd zijn als 80% van de nummers op Framing Armageddon. ' I Walk Alone' biedt qua compositie weinig hoop.

Gebruikersavatar
metalboefje
Berichten: 474
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 11:04 pm
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door metalboefje » zo apr 06, 2008 10:04 am

ik vind het nummer Walk alone niet goed ingezongen door Matt Barlow... Het nummer is nog geschreven op de stem van Ripper Owens.... Het klinkt dus niet echt omdat Barlow het niet red met zijn stem om te zingen wat de Ripper kan. Ik verwacht dus niet al te veel van deze komende CD, misschien de volgende weer....
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo apr 06, 2008 11:18 am

Ik vind het wel lekker klinken, maar het is wat aan de korte kant, dus ik wacht gewoon af tot de volledige single er is.
De nummers van Framing Armageddon vond ik met Owens net wat beter, maar dat komt omdat die nummers ook voor hem zijn geschreven.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » zo apr 06, 2008 8:28 pm

Ik blijf ook Framing Armageddon een dijk van een plaat vinden. Owens heeft daar IMO een fantastische prestatie afgeleverd. Niettemin ben ik benieuwd naar wat Barlow zal presteren en te luisteren naar de samples zal het wel weeral bijzonder goed zijn. Op plaat kan ik beide enorm appreciëren, maar op live gebied had ik het altijd wat moeilijk met de poses en uithalen van Owens...vandaar dat ik meer dan benieuwd ben naar de prestaties van Barlow op Graspop.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo apr 06, 2008 8:41 pm

Eru Iluvatar schreef:'Framing Armageddon' bevalt me erg goed. Een typisch sfeervol conceptalbum met nummers die moeilijk los uit hun context kunnen worden geplaats, maar het blijven opzich wel redelijk 'concrete' nummers. Geen Manowar-Gods of War-praktijken waarbij sfeervolle interludes 70% van het album opvullen.

De nummers zijn redelijk gevarieerd. Rockers, rustige sfeernummers, semi-ballads en epics. Wat alle nummers gemeen hebben zijn groot opgezette koor-refreinen zoals we die eigenlijk nog niet echt kennen van Iced Earth. Denk hierbij aan Blind Guardians A Night At The Opera.
Instrumentaal is Iced Earth wat progressiever geworden en klinkt alles vooral bombastisch en episch, hoewel het album ook ongewoon harde thrashriffs voor IE begrippen bevat. Bij vlagen is dit het zwaarste Iced Earth-album. Owens zang domineerd het album helemaal en hij probeert dit maal niet Barlow te immiteren. Hij komt met gevarieerde zang en zingt af en toe in de sinistere stijl zoals hij dat bij Judas Priest deed (bij nummers als Cyberface bijvoorbeeld). Emotionele stukken weet de Ripper overtuigend neer te zetten.

Dit album is echt een groeiertje; hij moet bezinken. Het album is vooral sfeervol en episch, en afwisselend bombastisch, hard, heroisch, maar vaak ook mellow, nogal Pink Floyd achtig (vooral bij de nummers midden op het album).

Zelf ben ik een groot 'The Glorious Burden'-fan en ik kan na een paar luisterbeurten nog niet concluderen of Jon Schaffer zijn vorige album overtroffen heeft. Een meesterwerk als 'Gettysburg' is dan ook moeilijk te overtreffen vanuit mijn optiek. Maar al met al heeft Schaffer weer een album gemaakt dat fans van meerdere metalsubgenre's zal aanspreken, zoals Iced Earth vanouds ook deed.
uit het vorige Iced Earth topic, wat kan een mening dan soms veranderen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma apr 07, 2008 1:54 pm

Dat I Walk Alone klinkt niet slecht. Maar de Ripper-nummers worden af en toe behoorlijk verkloot door Barlow. Het rustige deel van The Clouding en A Charge to keep gaan nog wel, maar het harde deel van The Clouding en Setian Massacre worden gewoon verneukt.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma apr 07, 2008 6:30 pm

Ik vind de nummers met Barlow echt niks aan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MJA
Berichten: 191
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:38 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door MJA » ma apr 07, 2008 6:48 pm

Ik kreeg een jaar of zeven geleden Night of the Stormrider van een maat van me in m'n poten gedouwd - de snelheid waarmee de rhythm guitars door m'n boxjes knalden deed me bijna overwegen te kappen met gitaar spelen. Ik vond het gewoon ge-wel-dig! Ik heb dat album bijna een jaar grijs lopen draaien, ik was er helemaal aan verknocht.

Toen ik in 2004 The Glorious Burden kocht, kon ik m'n teleurstelling dan ook amper onder stoelen of banken steken. Die supersnelle riffs, waar zijn ze "plots" naartoe gegaan. Maar goed, bands slaan wel vaker een andere richting in. Ik denk dat ik het gewoon niet verwacht had. En het had uiteraard een stuk kunnen schelen als ik wat meer IE-werk had aangeschaft dat van na Stormrider stamt.
http://www.myspace.com/ecycle

Gebruikersavatar
metalboefje
Berichten: 474
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 11:04 pm
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door metalboefje » ma apr 07, 2008 8:42 pm

dat ligt vooral aan Jon Schaffer... hij is de Riff-master van IE...

ik vind het gewoon kut dat Tim Owens weg is.... Ik heb Iced Earth vele malen gezien en met de Ripper was het anders, maar steviger... hij zingt gewoon meer in mijn straatje, maar meningen verschillen... :cry: Van de zomer dan maar naar Yngwie Malmsteen 8)
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 07, 2008 10:26 pm

hoe die daar toch weer terecht komt, echt :' )
Die vent moet zelf gewoon een stabiele band opbouwen ipv al die onzekere rollen die hij vervult bij grote namen. Beyond Fear zou het zeker kunnen gaan maken als er nog een fatsoenlijke songwriter bij in zou komen. Dat debuut was alvast een veelbelovend album.

Als hij zich daar nou op zou richten en dat tot een succes kan maken, dan kan hij ook nog zeggen dat hij 'zelf' iets bereikt heeft. Tot nu toe lift hij alleen maar mee op het succes van de bekende namen.
Jammer, want zingen, dat kan hij zeker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » ma apr 07, 2008 11:19 pm

Jeroen schreef:hoe die daar toch weer terecht komt, echt :' )
Die vent moet zelf gewoon een stabiele band opbouwen ipv al die onzekere rollen die hij vervult bij grote namen. Beyond Fear zou het zeker kunnen gaan maken als er nog een fatsoenlijke songwriter bij in zou komen. Dat debuut was alvast een veelbelovend album.

Als hij zich daar nou op zou richten en dat tot een succes kan maken, dan kan hij ook nog zeggen dat hij 'zelf' iets bereikt heeft. Tot nu toe lift hij alleen maar mee op het succes van de bekende namen.
Jammer, want zingen, dat kan hij zeker.
Je noemt precies het punt waarom hij geen sterke band op kan bouwen, hij is namelijk geen goede songwriter. En alle echt goede songwriters hebben al een band, dus is de enige optie voor hem om zich aan te sluiten bij een andere band. Ik vind Malmsteen nou ook niet echt n goede keuze, maar ja...

Hij had gewoon bij Iced Earth moeten blijven, ik blijf het zo jammer vinden. Matt Boring zoekt t maar uit met zn vriendje Schaffer.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 07, 2008 11:25 pm

Ach ja, echt jammer vind ik het niet. Ik wacht eerst de nieuwe plaat wel af, dan oordeel ik wel.

Hij kan wel nummers schrijven, er stonden wel een aantal leuke songs op die Beyond Fear cd, maar het is nog niet hoogstaand.

Maar ja, zangers die uit grote bands worden gezet vanwege de terugkomst van de eerdere zangers hebben het vaker moeilijk. Kijk naar Blaze.
Al bikkelt die wel aardig door (Waar blijft die nieuwe plaat na die overbodige dvd?) en die heeft dan ook een aantal zeer gave platen op z'n naam staan.

Ik vrees dat Owens het eeuwige bandhoertje blijft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma apr 07, 2008 11:32 pm

Bandhoertje? Omdat ie twee keer in de voetstappen van originele dan wel 'klassieke' zangers moest treden, dit prima deed, maar puur door sentimenten in plaats van door kwaliteit weer eruit gegooid werd omdat de andere zanger terug wou. Priest heeft dat overigens prima aangepakt. Daar was het wel duidelijk dat Halford ooit zou terugkeren en Owens en Priest kunnen nog prima met elkaar door 1 deur. Iced Earth is een heel ander verhaal.

En na die drie samples met Barlow op Ripper-songs heb ik maar gauw Framing Armageddon uit de kast gehaald. Veel beter.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 07, 2008 11:35 pm

bandhoertje ja. Het zegt niets over zijn capaciteiten.

Een bandhopper springt zelf van band naar band.
Maar als de oud-zangers weer aankloppen wordt de bandhoer vriendelijk verzocht het 'bordeel' te verlaten. Zolang ze nuttig zijn voor de band wordt er mee gewerkt, verder niet. Metalheads en liefhebbers zijn gewoon verrekte sentimenteel, plus dat ze verzinken in weemoed bij het horen van die 'eeuwige klassieke oude platen'. Ze blijven vaak bij een bepaalde zanger hangen. Logische ontwikkeling. Bandleiders (en de zangers ook) zijn gevoelig voor die zaken (en voor de centjes). Dat zag je bij Maiden, bij Priest en ook bij Iced Earth, ondanks dat Owens zijn taak uitstekend volbracht.


Je zal zien dat Derrick Green over een tijdje ook op mag krassen bij Sepultura nu de heren Cavalera weer on speaking terms zijn en zelfs een (matige) plaat hebben gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma apr 07, 2008 11:39 pm

Als ik aan een hoer denk in niet helemaal letterlijke zin, dan denk ik aan een meid die iedere week een andere gast heeft. Die dus zelf steeds iets nieuws doet. Niet iemand die 2 keer gedumpt werd voor de ex-vriendin van het vriendje. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 07, 2008 11:41 pm

mooi idee voor The Substitute Deel 25
Tim Owens wordt eindelijk gek van het gedrag van zijn werkgevers en hij draait door.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di apr 08, 2008 12:24 pm

Ik hoorde net de samples van de Iced Earth nummers met Barlow. Wat een verademing om te horen na 2 matige albums met Owens. Ik snap niet dat zoveel mensen hier Owens zo goed vinden. Hij kan dan wel een goede zang techniek hebben, maar enige vorm van emotie kon ik nooit in zijn zang bespeuren. Zoiets kan wel werken bij een aggressief album als Jugulator van Judas Priest, maar bij nummers als Diamonds & Rust viel hij op dat punt door de mand. En Iced Earth onderscheidde zich met de stem van Barlow erg van talloze power metal bands, met Owens was dat veel minder. Maar ja, dit is mijn mening. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di apr 08, 2008 12:34 pm

Op the glorious burden vond ik de emotie in de zang ook wel een gemis. In de Gettysburg-trilogie kwam het er nog een heel klein beetje uit, maar eigenlijk niet genoeg.

Maar Owens heeft het wat dat betreft op Framing Armageddon een heeeel stuk beter gedaan.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di apr 08, 2008 1:47 pm

Ik vind die Framing Armageddon samples in ieder geval totaal misplaatst met Barlow. Mensen moeten niet meteen emotie verwisselen met zijn zware stemgeluid. En die aahs achter iedere zin mochten ook wel weer achterwege blijven.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » do apr 10, 2008 10:58 pm

RadiumAngel schreef:Ik hoorde net de samples van de Iced Earth nummers met Barlow. Wat een verademing om te horen na 2 matige albums met Owens. Ik snap niet dat zoveel mensen hier Owens zo goed vinden. Hij kan dan wel een goede zang techniek hebben, maar enige vorm van emotie kon ik nooit in zijn zang bespeuren. Zoiets kan wel werken bij een aggressief album als Jugulator van Judas Priest, maar bij nummers als Diamonds & Rust viel hij op dat punt door de mand. En Iced Earth onderscheidde zich met de stem van Barlow erg van talloze power metal bands, met Owens was dat veel minder. Maar ja, dit is mijn mening. :P
Das jouw mening, en ik ben het helemaal met je eens :wink:
Owens mag dan een goede zanger zijn, bij Iced Earth kon hij mij niet echt boeien. Eigenlijk had ik IE met Owens al opgegeven. Een aflopende zaak, mijn favoriete band zonder Barlow.

Nu gelukkig in ere hersteld :twisted:
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 10, 2008 11:09 pm

Eternal Subsitute :' )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » zo apr 20, 2008 7:24 pm

De FA nummers zijn (voor zover ik kan beoordelen) drie keer niks met Barlow. Hij mag dan nog zo goede zanger zijn, deze nummers passen nu eenmaal beter bij Owens.

Hopelijk bevalt het nieuwe album me, Barlow als zanger is weer effe wennen voor mij, vooral omdat ik niets verkeerds vond aan Owens' stem en de laatste twee albums prima te pruimen vond.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma apr 28, 2008 9:52 pm

De single is te hatseklotsen. Samples klonken veelbelovend, ben benieuwd!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr mei 02, 2008 7:05 pm

Mijn god,

iedereen die hier serieus durft te zeggen dat Setian Massacre beter klinkt met Barlow moet serieus eens de dokter opzoeken voor een uitspuitbeurt.

Wat een bagger. Nu even The Clouding luisteren, maar de eerste indruk is nog kutter dan ik had verwacht.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » za mei 03, 2008 1:01 am

nou ik ga dan maar een afspraak bij de kno arts maken

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za mei 03, 2008 10:57 am

setlist van de 1e show Matt met:
01. Dark Saga
02. Vengeance is Mine
03. Burning Times
04. Declaration Day
05. Violate
06. Pure Evil
07. Watching Over Me
08. Ten Thousand Strong
09. Dracula
10. Coming Curse
11. I Walk Alone
12. Setian Massacre
13. Travel In Stygian
14. A Question Of Heaven

Encore:

15. Melancholy
16. My Own Savior
17. Iced Earth
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za mei 03, 2008 2:06 pm

vet hoor. Vooral nummer 13 !!
Kan niet wachten tot graspop

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » ma mei 05, 2008 4:29 pm

Ben beniewd naar de nieuwe cd! Vind de nieuwe opnames met Barlow nou niet bijster goed. Daarentegen was ik onder de indruk van de zang van Owens op de Gettysburg-trilogie en framing armageddon. Wel is de muziek de laatste albums achteruit gegaan. De oude werkjes van herr Schaffer zijn spannender, afwisselender...

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mei 05, 2008 6:19 pm

foto's ook beschikbaar
Afbeelding
Afbeelding
Volgens mij playbacked die. Hij vergeet zijn Mic. 8)

en nieuwe bassist.
Afbeelding


Op youtube uiteraard ook al de eerste filmpjes van het concert.
o.a. een van een hele zaal die "welcome back" scandeert. Wel grappig.
Geluid is natuurlijk bagger, verder.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 07, 2008 6:18 pm

nou, de single zit in de speler. I Walk Alone valt me echt 100% mee, maar de nieuwe opnames van Setian Massacre en The Clouding moeten toch nog wel wat meer rondjes draaien voordat ik daar echt aan zal wennen.



overigens vermoed ik dat de titel Revelation Abomination toch niet gebruikt gaat worden voor deel 2, want dat kom ik nergens meer tegen. Wel gewoon Something Wicked part II om het album aan te duiden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo mei 07, 2008 9:44 pm

Ik denk wel dat er nog een soort tweede titel bij komt. De vorige cd heette toch ook Something Wicked Part I: Framing Armageddon. Het is tenminste wel zo compleet als er een soort titel aan vast wordt geplakt.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » wo mei 07, 2008 11:04 pm

Ik hoop dat het album beter wordt dan de single, en dat Setian Massacre live minder kut is dan de studio versie met Ome Matt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mei 08, 2008 12:02 am

I Walk Alone boeit me niet gigantisch, hoewel de zang wel erg goed is. The Clouding klinkt gewoon goed, Setian Massacre is aardig, maar met Owens beter.

Ik ben toch wel benieuwd hoe Iced Earth hier in lijstjes gepresenteerd wordt, daarom begin ik alvast:

1. Burnt Offerings: In ieder opzicht een topalbum natuurlijk. Fantastische zang, zwaar en stevig met de juiste dosis melodie. Volgens mij was het Amibor die ooit zei dat Iced Earth op dit album qua hardheid menig black metal bandje naar huis roste; ik kan het hierin alleen maar met hem eens zijn.
2. Night Of The Stormrider: Net iets minder, maar nog steeds erg goed. Fantastische thrashmetal met power metal randjes en meer dan uitstekende zangpartijen.
3. Framing Armageddon: Ja, een derde plaats inderdaad. Dit omdat de zang gewoonweg uitstekend is en het album als concept zelf goed uitgewerkt is. Niet om zomaar even met wat losse nummertjes aan te zetten, maar een album dat perfect is om in zijn geheel te luisteren omdat de nummers als concept prima zijn. En een goed concept vind ik beter dan losse nummers. Overigens zijn er een aantal losse nummers die ook buiten het concept prachtig zijn: The Clouding is een van de meest symfonische stukken, terwijl Framing Armageddon toch duidelijk een van de hardste nummers is die ooit uit Schaffers hand zijn ontsproten.
4. Iced Earth: Niet om de zang (die niet slecht is, maar toch ook niet direct 'je-dat'), maar om de mooie riffs en experimenten als The Funeral. Ondanks dat de band hier nog naar een gezicht aan het zoeken is, voelen de songs eerlijk aan. When The Night Falls blijft 1 van mijn alltime Iced Earth favorieten.
5. Dark Saga: Een aantal mindere nummers, maar de pluspunten zorgen voor een prachtig album: Question Of Heaven blijft 1 van de mooiste nummers ooit, maar ook The Last Laught (gaaf chorus), The Hunter (heerlijke meezinger) en het thrashy Violate mogen er zeker zijn. En als concept blijft het album staan.
6. Something Wicked, Horror Show en The Glorious Burden staan voor mij redelijk op gelijke voet: allemaal albums die zo hun sterke nummers hebben, maar ook een hoop mindere nummers. De balans slaat hier nog steeds over richting positief, maar niet genoeg om het echte klassiekers te noemen. Zo is Something Wicked ongebalanceerd waar harde thrashers en mierzoete ballads elkaar onlogisch afwisselen en hebben Horror Show en The Glorious Burden toch net iets teveel zwakke nummers. Niet dat ik deze albums niet graag luister, maar topalbums wil ik ze zeker niet noemen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie